Dodaj do ulubionych

Jak to załatwić - nieudana sprzedaż na Allegro

11.06.19, 13:43
Proszę o radę tych pań, które miały i rozwiązały taki problem.
Co roku na przełomie kwietnia i maja wystawiam na Allegro zabawki i książki, z których moje dzieci wyrosły oraz nietrafione prezenty, które dostały. Dzieci trójka, więc i przedmiotów dużo. Wystawiam w licytacji aby oszczędzić czas i nie sprawdzać co ile kosztuje. Zdecydowana większość osób licytuje kilka - kilkanaście przedmiotów. W tym roku było wyjątkowo dużo licytujących i po zakończeniu aukcji 12 osobom udało się wygrać tylko w jednej aukcji. 3 osoby z „częściowo przegranych” zapłaciły, a 9 nie. Po monitach i przekroczeniu terminu oczekiwania wystąpiłam do Allegro o zwroty prowizji. 2 zwroty dostałam, a 7 nie, bo „kupujący nie potwierdza”. I co teraz? Płacić prowizję za transakcje, z których nie mam wpłat czy mogę się odwoływać? Jak? Od kilku lat wyprzedaję niepotrzebne już rzeczy, ale takie coś zdarzyło mi się pierwszy raz.
Edytor zaawansowany
  • katja.katja 11.06.19, 14:10
    Odwoływać się. Nic nie płacić.

    --
    Nie dam się wygasić!
  • ewenny58 11.06.19, 14:16
    Takie traktowanie sprzedającego trwa już od paru lat. Mnie to nawet nie chcieli zwrócić prowizji, kiedy miałam potwierdzony zwrot gotówki i odstąpienie od umowy, bo klient nie potwierdził tego faktu. Dopiero pisałam interwencyjnego maila i dołączałam skany zwrotu i odstąpienia od umowy. To jednak trochę kłopotu. Często się zdarza, że kupujący dostał wiadomość od Allegro i wyrzucił ją do śmieci bez czytania. Wiem, bo dzwoniłam do ludzi i pytałam o powód niepotwierdzenia faktu zwrotu towaru.
    Pisz do nich maile interwencyjne, dołącz wysłane maile do kupujących, napisz, że nie zgadzasz się z takim traktowaniem przez nich sprzedającego, że to posądzanie o nieuczciwość i itp.
    W moim przypadku zawsze działało i dostawałam zwrot. Trzeba być upartym. Oni na tym żerują, że nikomu się nie będzie chciało dochodzić swoich pieniędzy.

    --
    jestem jak królowa angielska
    kocham corgi kiss, kiss
  • mamtrzykoty 11.06.19, 18:28
    Napisać maila do allegro wyjaśniającego sytuację - sprawdzą i dostaniesz prowizję.

    Ja mam wrażenie, że na allegro też się jakieś trolle zalęgły. Ostatnio też taką sytuacje miałam, że ktoś kupił przedmiot, najdroższy, jaki sprzedawałam, wylicytował, wybrał opcję zapłaty, ale nie zapłacił, już po terminie, ponownie wybrał opcję zapłaty i znowu nie zapłacił, po wystąpieniu o zwrot prowizji, nie potwierdził tego, że nie kupił, ale i tak zwrot dostałam, jak tylko wystawiłam przedmiot ponownie, znowu został kupiony w ciągu godziny, niby z innego konta, ale sytuacja znowu taka sama, jak poprzednio i znowu po pisaniu do allegro zwrot dostałam. Mam wrażenie, że ktoś to robi specjalnie.


Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.