Dodaj do ulubionych

Pytanie do e-mam nauczycielek

01.07.19, 12:19
Pytanie po plenarce. Czy u was dyrekcja publicznie piętnuje osoby (podając wszem i wobec nazwiska takich osób na konferencji plenarnej), które wg niej pracują "za mało"? Przy czym "za mało" dotyczy wyłącznie zaangażowania dodatkowego. Osoby te wywiązują się z działalności zasadniczej - skutecznie uczą teorii i jej użycia w praktyce, a dodatkowo prowadzą zajęcia dla słabych/zdolnych. Nawet ci słabi początkowo uczniowie zdają wysoko maturę i mają pomysł na siebie. No i tyle. Te piętnowane osoby nie organizują nocnych maratonów wueficzno-biologicznych na temat piątej planety od słońca metodą skakania na jednej nodze. Zatem lokalne gazety nie napiszą o naszej szkole i nasza dyrekcja nie będzie mogła uśmiechać się szeroko do zdjęć w swojej nowej, zakupionej na tę okoliczność kreacji.
Jak się słusznie domyślacie, akurat w tej grupie mnie nie było (może dyrekcja zapomniała, bo nie uważam się za osobę kreatywną), ale dostało mi się za brak zaangażowania w promocję szkoły. Od lat działa u nas hermetyczna grupa osób d/s promocji, ale wg dyrekcji miałam zgłosić się do tej grupy z nowymi pomysłami (których nie mam, bo testowane było już wszystko). Oczywiście to zgłoszenie się miało wyjść z mojej inicjatywy, ale głupia na to nie wpadłam, więc mi się dostało.

Pytanie zasadnicze - czy dyrektor może gromić nauczyciela za brak pomysłów, a jednocześnie stawiać za wzór osoby (i nagradzać je przy każdej okazji), które uczą tak sobie, ale ciągle je widać, nawet jeśli pomysły są kontrowersyjne/infantylne - typu tańce nauczycielek w kusych kreacjach jako "prezent" dla maturzystów na studniówce?

Czy u was też zasadniczym kryterium oceny nauczyciela jest kreatywność - wszystko jedno jaka???
Edytor zaawansowany
  • damakama 01.07.19, 12:29
    Ogólnie dyrekcja ma zasadę - jak chwali - to wymienia nazwiska, jak gani - to ogólnikowo - chociaż i tak wszyscy wiedzą o kogo chodzi wink Kreatywność i zaangażowanie są doceniane, ale nie zauważyłam, żeby ktokolwiek był stawiany "za wzór" - obciachowych pomysłów, na szczęście, nie miewamy.

    --
    Rudy to nie kolor, rudy to charakter!
  • little_fish 01.07.19, 12:47
    U nas tak samo - pochwały osobiste, acz na RP raczej za "grube" rzeczy. Krytyka anonimowa, choć czasem wydaje mi się, że powinna być osobista (choć niekoniecznie na radzie), bo do niektórych jednak nie dociera, że to o nich mowa. Kreatywność raczej w granicach rozsądku, chociaż i głupie pomysły się zdarzają.
  • kub-ma 01.07.19, 14:48
    Według mnie nauczyciel jest przede wszystkim od nauczania. To na tym polu ma "szaleć": dodatkowe materiały, ciekawe lekcje, indywidualne podejście, projekty.
    Dodatkowe atrakcje nie związane bezpośrednio z nauką, to jak komuś czasu i energii wystarczy. I takie osoby można nagrodzić jeżeli akcja była super. Ale żeby piętnować za brak takich dodatkowych działań? Dziwny pomysł. Bo prawdą jest, że najlepszą promocją szkoły są wysokie wyniku uczniów na egzaminach. Jeżeli szkoła walczy o ucznia (a po to jest promocja), to wszyscy przede wszystkim patrzą na wyniki egzaminów.
    Gdyby mnie wymieniono z nazwiska na takim zebraniu rady ze stwierdzeniem, że pracuję za mało, to pewnie doszłoby do polemiki.

    --
    "Żadna nauka nie wzmacnia tak wiary w potęgę umysłu ludzkiego, jak matematyka." Hugo Steinhaus
  • raczek47 01.07.19, 14:57
    Czym jest konferencja plenarna w szkole? Chodzi o radę pedagogiczną podsumowującą rok szkolny?
  • damakama 01.07.19, 18:25
    Tak.

    --
    Rudy to nie kolor, rudy to charakter!
  • anika772 01.07.19, 18:31
    Nie, w żadnym wypadku. Składa się publicznie i z nazwiskiem podziękowania za ekstrasy (mogą też dostać nagrodę dyrektora w Święto Edukacji), ale nie ma mowy o gromieniu za brak owych.
    To pachnie mobbingiem.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka