06.07.19, 22:35
Czy taki trening jest sensowny? Chcę wzmocnić mięśnie i oczywiście trochę schudnąć.
20 minut na orbitreku, poziom trudności 5, potem 40 minut siłowni, różne ćwiczenia, zwykle 15 powtórzeń, chwila przerwy i znowu 15 powtórzeń. Ćwiczę wszystkie partie mięśni (przynajmniej tak mi się wydaje).
Edytor zaawansowany
  • scathach 06.07.19, 22:40
    Kardio po siłowym rób.
  • szorstkawelna 06.07.19, 22:53
    Tzn orbitrek po a nie przed?
    Czytałam, że przed siłownią trzeba zrobić rozgrzewkę.
  • mrs.solis 06.07.19, 23:06
    Nie jestem ekspertem, ale wydaje mi sie, ze jako rozgrzewka 5- 10 min. na orbitreku wystarczy. Pozniej rob silowe , a na koniec jak dasz rade minimum 30 min. cardio.

    --
    http://s17.rimg.info/94f1aa849ae7d6fc1cd7782d5aa29dac.gif
  • boo-boo 06.07.19, 22:44
    Jillian Michaels sobie program zafunduj - Body Revolution albo 30 Day Shred. I o odpowiedniej diecie pamiętaj bo bez tego nic nie będzie.

    --
    "All I ever wanted _ All I ever needed _ Is here in my arms _ Words are very unnecessary _ They can only do harm "
  • wapaha 07.07.19, 09:45
    A to trening kolejny, jakiś czas już robisz czy dopiero zaczynasz przygodę z ruchem ?
    Orbitrek ok jako rozgrzewka ale wystarczyłoby 10-15 minut
    Siłownia jako główna część treningu ok ale wg mnie bezsensu jest ćwiczyć wszystkie partie mięśni. Jakoś tego nie widzę , że robiąc po 15 powtórzeń ( ile serii ?) na wszystkie partie, mieścisz się w czasie 40 minut. Np. u mnie zazwyczaj 1-2 partie mięśniowe zajmują 45min
    Ergo-lepiej będzie jeśli będziesz ćwiczyła za każdym razem inne partie mieśni. Np. jednego dnia brzuch i biceps, drugiego dnia plecy i triceps, trzeciego dnia nogi , czwartego ramiona i pośladki -przy czym zawsze ćwicz tak , że zaczynasz od większych mieśni a kończysz na mniejszych
    Jaki masz cel - czy chcesz schudnąć, czy zwiększyć masę tkanki mięśniowej czy ogólną sprawność i wytrzymałość- wg tego dobierz ilość serii-powtórzeń w serii-i ciężar
    Możesz wprowadzić sobie -w ramach płodozmianu- trening obwodowy- wybierasz sobie "stacje" z ćwiczeniami, które wykonujesz określonym niezbyt dużym ciężarem, w określonym czasie z określonymi przerwami. Możesz wprowadzać też treningi z elemenatami pracy z własnym ciałem ( to np. w domu, szkoda płacić za kawałek maty )-czyli wszelkiego rodzaju odmiany planków, burpees, climbers, ćwiczeń na pośladki itp

    Na koniec - obowiązkowo rozciąganie- też przynajmniej z 10-15 minut. Z czasem- jeśli zechcesz możesz po ćwiczeniach siłowych pobiegać sobie na bieżni z 30 minut i potem rozciąganie


  • szorstkawelna 07.07.19, 10:35
    Z siłownią dopiero zaczynam. Kiedyś biegała, chodziłam na jogę. Chcę schudnąć, ale głównym celem jest wzmocnienie mięśni brzucha i kręgosłupa, przeciwdziałania flaczeniu (zwłaszcza ramion), ewentualne wykształcenie sobie tyłka, bo mam plaskodupie i kwadratowy tyłek.
    Marzą mi się lekko zarysowane mięśnie ramion, płaski brzuch i choć trochę zgrabniejszy tyłek. Ewentualnym odchudzanie zajmę się później, wpierw chcę żeby pod tłuszczem pojawiły się jakieś mięśnie.
  • szorstkawelna 07.07.19, 10:37
    Aha, mogę chodzić tylko 2 razy w tygodniu.
  • wapaha 07.07.19, 10:40
    A w pozostałe dni masz jakiś czas dla siebie ?
    Bo np. krótki trening na bazie planków i brzuszków można zrobić w domu, w ciągu 20-30 minut
  • wapaha 07.07.19, 10:39
    To- jeśli mogę doradzić- na początek pracuj z trenerem personalnym na siłowni ( teraz większość siłowni zatrudnia nawet recepcjonistów z takimi uprawnieniami), nieech ustali Ci plan pracy ale też dobierze ćwiczenia pod Ciebie
    Jesli biegałaś-warto do tego wrócić-bo bieganie świetnie wpływa na całe ciało - zwłaszcza brzuch i nogi.
    Możesz też wprowadzić sobie ćwicznia wzmacniające core ( planki, brzuszki,pompki,)
  • szorstkawelna 07.07.19, 14:08
    Dzięki za rady. Biegać już mi się nie chcę, raczej do tego nie wrócę.
  • wapaha 07.07.19, 14:36
    Szkoda- bo jeśli nie ma przeciwskazań zdrowotnych, to bieganie dobrze wpływa na organizm

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka