Dodaj do ulubionych

Sport po porodzie

21.07.19, 17:47
Macie doswiadczenie z bieganiem po porodzie?

Przed ciaza uprawialam duzo sportu, glownie bieganie, rower, min 3 razy w tygodniu. W czasie ciazy ograniczylam sie do gimnastyki dla kobiet w ciazy raz w tygodniu, bo w ciagu pierwszych 4 miesiecy bylo mi bardzo niedobrze, a potem troche sie balam "zaczac". Po porodzie, zaczelam najpierw dlugie spacery (1-2 godzinne, czasem dwa razy w ciagu dnia). Po 8 tygodniu zaczelam cwiczenia na miesnie dna miednicy (2-3 razy w tygodniu), troche cwiczen na miesnie brzucha - te, ktore wolno, w postaci jogi, od dwoch tygodni zajecia dla kobiet po ciazy, z dzieckiem (aerobik, cwiczenia miesni dna miednicy, rozciaganie).

Ogolnie w tej chwili, juz ponad miesiac, 3razy w tygodniu cwiczenia, ktore sa przeznaczone dla kobiet po ciazy - okolo 3 godzin w sumie, plus dlugie spacery prawie codziennie. Nadal mam rozstep miesni prostych brzucha - nad pepkiem, kolo 2-3cm.

Chcialabym zaczac biegac, ale nikt jednoznacznie nie potrafi mi powiedziec, czy juz moge, a jesli nie, to kiedy moglabym zaczac. Natomiast slysze, o kobietach, ktore zaczely za wczesnie i potem zalowaly (bez wiekszych szczegolow...)

Myslalam, zeby zaczac od marszobiegow (mam kilka kg wiecej, niz przed ciaza, a i tak nie sadze, zebym mogla przebiec wiecej niz 1 km bez zatrzymania sie.

Ma ktos wiedze lub doswidczenie?
Edytor zaawansowany
  • drinkit 21.07.19, 18:01
    Ja bym zaczela od marszobiegów i nordica i poszperala na zagranicznych forach dla biegaczek. W PL jest obsesja dotyczaca sportu w ciazy i po porodzie, nawet lekarze na wszelki wypadek odradzaja. Ja z frakcji trenujacej konkretnie do 5 mca, potem do 9 miesiaca nordic i gimnastyka w ciazy, okolo 2-3 mies po porodzie wracalam do sportu, ale nie mialam zadnych ppwiklan, rozstepu miesni etc. Obserwuj swoje cialo, sama bedziesz wiedziala czy to ok co robisz czy nie.
  • shmu 22.07.19, 10:23
    I to chyba najlepsza rada - na czuja smile
  • ichi51e 21.07.19, 18:11
    Mi ponad dwa lata zajelo zanim moglam biegac bez uczucia ze mi macica wypadnie uncertain

    --
    wszystkie swinie byly rowne ale niektore byly rowniejsze. a to dlatego ze znaly numer tel do kogo trzeba
  • shmu 21.07.19, 20:16
    No wlasnie takiego czegos nie chce...A robilas cwiczenia dna miednicy czy zaczelas od razu od biegania?

    Cwiczenia z maluchem na ktore chodze maja elementy aerobiku. 15-20min, z dzieckiem w nosidelku, czyli obciazeniem. Potem jestem zmeczona, czuje nastepnego dnia miesnie, ale nie mam problemow. 20 minut na crosstrainerze jest tez ok, ale tam nie ma impaktu jak przy bieganiu.
    Upieram sie przy bieganiu, bo na crosstrainera musze wygrzebac czas bez dziecka... A biegac moge z wozkiem... A poza tym byc na zewnatrz. No i lubie smile
  • ichi51e 22.07.19, 10:03
    Robilam sad po prostu potrzeba bylo czasu

    --
    wszystkie swinie byly rowne ale niektore byly rowniejsze. a to dlatego ze znaly numer tel do kogo trzeba
  • ela.dzi 21.07.19, 18:25
    Ze stricte bieganiem nie, ale mam do czynienia ze sportem drużynowym, w którym jest trochę biegania. Wracałam od razu po połogu, ale ja miałam CC i żadnych problemów z mięśniami.
  • eukaliptusy 21.07.19, 19:13
    Po pierwsze, jak rodziłaś?
    Wszystko zależy od tego w jakim stanie masz mięśnie dna miednicy. Jeśli masz jakieś konkretne problemy to nie trzy razy w tygodniu tylko trzy razy dziennie powinnaś ćwiczyć i wybrać się do fizjoterapeutki specjalistki od tych spraw.
  • shmu 21.07.19, 20:02
    Rodzilam naturalnie. Zadnych problemow nie mialam. Miesien nie byl rozerwany ani ciety. Lekarka po kontroli w 6tym tygodniu powiedziala, ze moge zaczac z cwiczeniami dna miednicy. Cwiczenia Kegla to jedna rzecz, ale ja robie zestawy po 20-60 minut na caloksztalt dna miednicy, dolne partie brzucha, skosne etc (nigdy proste) - pod okiem fachowcow. Natomiast nikt mi konkretnie nie odpowiada na pytanie kiedy moge zaczac biegac. Wiadomo, ze po roku tylko marszobieg wchodzi w gre, i takie sugestie slysze, choc okraszone opowiesciami, ze ktos zaczal za wczesnie, i zalowal. Ale to dla mnie malo konkretna odpowiedz, bo pomimo, ze mnie ciagnie do biegania, to nie chce ryzykowac. Wiec jak sie poznaje, ze juz mozna? Co jest wyznacznikiem, ze za wczesnie?
  • trut_u 22.07.19, 16:39
    Pewnie nikt nie weźmie na siebie odpowiedzialności i nie powie, że już na pewno można...
  • katja.katja 22.07.19, 14:41
    Kolejna kobieta, która uprawiając intensywnie sport ma problemy w ciąży/ po porodzie i nadal nikt nie widzi korelacji.

    --
    Nie dam się wygasić!
  • trut_u 22.07.19, 16:36
    Od rehabilitantki uroginekologicznej usłyszałam, że powinno się odczekac pół roku i tak zrobiłam. Przez ten czas był nordic, znacznie mniej trzęsie niż biegi. Nie chciałam ryzykować, mimo że wszystko po porodzie było na swoim miejscu. Możesz spytać osobę, która prowadzi ćwiczenia ciążowe, pewnie zna się na rzeczy.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka