Dodaj do ulubionych

Praca - aż płakać mi się chce z bezsilności

16.08.19, 17:54
I myślę nad zmianą pracy.
Mam "koleżankę" z mojej dzielnicy. Kilka lat młodszą. Przyjmijmy, że ma na imię Baśka. Ja miałam studia za sobą, Baśka je kończyła i wtedy poprosiła mnie o przysługę związaną z moją pracą, a jej końcówką studiów (w czasie studiów dość trudnych wielokrotnie prosiła mnie o pomoc i wtedy pomagałam). Ponieważ ta ostatnia przysługa była nieetyczna, odmówiłam. Wściekła się, bo pokrzyżowało jej to jakieś wymyślone plany i nasze drogi definitywnie się rozeszły. Po latach wróciła do miasteczka, wybudowała dom w dzielnicy, w której mieszkam i po kilku miejscach pracy wreszcie aplikowała i została przyjęta do firmy, w której pracuję od kilkunastu lat.
Do tego czasu pracowało mi się świetnie, uważam, że znam się na tym co robię, nikt nigdy nie miał zastrzeżeń, a wręcz przeciwnie - zbierałam pochwały. Jeśli chodzi o relacje - jestem życzliwa i chętnie pomogę, ale nie jestem wylewna i nie utrzymuję zażyłych relacji z ludźmi z pracy. Baśka przeciwnie - jeśli dowie się, że Małgosia ma imieniny to upiecze ciasto, Zosi kupi ulubione kwiaty, a Marcinowi wspólnie z własnym mężem załatwi przeprowadzkę. Naszej szefowej upiecze trzypiętrowy tort, żeby nie czuła się pokrzywdzona w tym festiwalu dobra. No cud miód i maliny. I zaprosi wszystkich (poza mną, oczywiście) na grilla. Oczywiście wszyscy Baśkę uwielbiają. Wszyscy znają jej historię, historię jej dzieci i psów. Przynosi zdjęcia, rysunki dzieci, zaprasza na koncerty męża itd. Niestety Baśka żywi do mnie nieukrywaną niechęć i wręcz wrogość, czemu wielokrotnie dała wyraz, choć ja jestem neutralna.