Dodaj do ulubionych

Kto pomoże ocenić poziom aktywności fizycznej

20.08.19, 07:41
Chce trochę ogarnąć swoją dietę i kaloryczność a do tego potrzebna jest ocena aktywności. Moze ktos "siedzi" w temacie i mi pomoże.
Otóż prace mam typowo biurową - siedząca, od poniedziałku do piątku raniutko ćwiczę ok 40 minut jest to trening typu cardio o srednej intensywności - sporo ćwiczeń jest w podporze typu deska, codziennie tez chodzę na piechotę do i z pracy 60 minut (ok 7km) w każdą stronę. W sobotę i niedziele rano albo chodzę na basen (pływam 60 minut raczej szybko) albo biegam ok 10 km a popołudniu chodzę na rower - jeżdżę miedzy 20-30 km w zależności ile mam czasu. Wydaje mi sie ze mam średnią aktywność z racji siedzącej pracy.
Edytor zaawansowany
  • 35wcieniu 20.08.19, 08:01
    No tak, średnia/umiarkowana powiedzmy.


    --
    - Napiszcie czy korzystają z toalety trzeba się totalnie z tego rozebrać? Fryzura się rozwalił, kombinezon upaćka makijażem.
    - Ale jak przez głowę?
    - Mam jeden jedyny, który właśnie tak się wkłada i zdejmuje. Wkładam obie nogi w nogawkę, ręce wkładam w otwory i naciągam ku górze. Tak jak kombinezon do nurkowania. (mildenhurst)
  • bei 20.08.19, 10:29
    35wcieniu- umiarkowana?
    120 min marszu, 40 min ćwiczeń -piec dni w tygodniu, plus wypady rowerem, bieganie lub pływanie w weekend to w każdym dniu tygodnia dobra porcja aktywności, to już wyższa półka średniej.
  • 35wcieniu 20.08.19, 10:49
    Co znaczy wyższa półka średniej? Nie podała jakie ma progi w tym formularzu, który wypełnia, zakładam że jakby było więcej niż niska/średnia/wysoka, to by podała.
    Tyle że jak takie progi są i jest ich więcej to pewnie i z opisem, a wtedy by nie pytała.

    --
    - Napiszcie czy korzystają z toalety trzeba się totalnie z tego rozebrać? Fryzura się rozwalił, kombinezon upaćka makijażem.
    - Ale jak przez głowę?
    - Mam jeden jedyny, który właśnie tak się wkłada i zdejmuje. Wkładam obie nogi w nogawkę, ręce wkładam w otwory i naciągam ku górze. Tak jak kombinezon do nurkowania. (mildenhurst)
  • bei 20.08.19, 10:26
    sprawdz, jaki wydatek kaloryczny pochłania godzina spaceru albo 40 min ćwiczeń, ile bieganie, ile pływanie, zbilansuj wydatek kaloryczny z tygodnia, podziel przez 7...i tak na zdrowy rozum to powinnaś wówczas dowiedzieć się, ile możesz spalić aktywnością.
  • paulina_wu82 20.08.19, 10:43
    dla wyliczenia CPM potrzebne mi raczej ogolne okreslenie poziomu aktywnosci. Ale mniej wiecej wyliczylam ile kalorii spalaja te poszczegolne aktywnosci.
  • paulina_wu82 20.08.19, 10:44
    poza tym chodze i jezdze z aplikacja wiec wiem jaki mam dystans, czas, predkosc i spalone kalorie
  • jehanette 20.08.19, 10:47
    Jest coś takiego jak współczynnik aktywności, który pozwala ocenić całkowite zapotrzebowanie energetyczne - bierze się wartość podstawowej przemiany materii jaka wychodzi z wzoru (można znaleźć w necie kalkulatory do tego) i mnoży przez współczynnik aktywności. Mądrze o WA pisze ten facet, Damian Parol:

    "Największy problem leży w ocenie aktywności fizycznej. Wynik każdego ze wzorów należy przemnożyć przez Współczynnik Aktywności. Zazwyczaj przybiera on wartość od 1,2 do 2,0. Większość ludzi dobiera zbyt wysoki współczynnik. Nie jest to specjalnie dziwne, ponieważ dobranie odpowiedniego jest trudne oraz wymaga doświadczenia i intuicji.

    Niestety sztywnych zasad tu nie ma. Jako dietetyk zazwyczaj zaczynam od współczynnika 1,5 dla osób pracujących biurowo i trenujących 2 razy w tygodniu. Następnie dodaję 0,1 na każdą dodatkową jednostkę treningową w tygodniu. "

    www.damianparol.com/czemu-tyje-na-ujemnym-bilansie-kalorycznym/

    --
    Error 404

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka