Dodaj do ulubionych

Narty przygotowanie.

05.09.19, 21:43
Pytanie do doświadczonych. Trochę jeżdżę na nartach (kilka lat, na czerwonym stoku ok, bywało że w nieświadomości i czarnym zjechałam). Do ubiegłego roku. Ubiegły sezon trauma. Na odcinku 20 metrów leżałam 5 razy najmniej!! Miałam nowe, źle dobrane buty (wydodne, mięciutkie, nie uwierajace. Wiem....błąd amatora). I się zniechęciłam. Tego roku kupuję nowe buty. Świadomie, ale chcę przygotować też nogi. No i pytanie jak? Bieganie (nie lubię!!), marsz (już lepiej), kijki (kupiłam) czy fitness?
Edytor zaawansowany
  • edor67 05.09.19, 22:21
    Rower i bieganie. Ale teraz zacząć to trochę późno.
  • szeptucha.z.malucha 05.09.19, 22:33
    Lepiej późni niż późniejwink
    Ja też dopiero się przymierzam do przygotowań.
  • em_em71 05.09.19, 22:25
    Moim zdaniem to nie byla wina butow, a tępych nart. Jesli krawędzie są zjechane to nie ma sily żebyś panowala nad nartami, zwlaszcza gdy jest twarde, zmrożone podłoże.
  • em_em71 05.09.19, 22:27
    Ach... przygotowanie kondycyjne nie ma tu nic do rzeczy.
  • wlazkotnaplot 06.09.19, 05:48
    Narty nowe, pierwszy sezon.
  • bei 05.09.19, 22:43
    Stepper, wiosła, orbitrek, rower stacjonarny
    Wystarczy 3 miesiące przygotowań by mieć świetna kondycję, ba, polowe mniej czasu wystarczy.

    Masz tu wytyczne

    www.snowshow.pl/porady-wyjazdowe/jak-przygotowac-sie-do-sezonu
  • berber_rock 06.09.19, 07:28
    Ty z porcelany jesteś?
    Ja rozumiem, że jakbyś się nabawił złamania otwartego, to mogłabyś mieć traume, ale po upadku na pupę?

    Ja miałam nogę złamana, dwukrotnie, plus raz porządnie powykrecany staw, skokowy i nadal jeżdżę.
  • bialeem 06.09.19, 11:22
    Moje pierwsze spotkanie z nartami wyglądało podobnie. Tu nie chodzi o złamanie, a o ZERO przyjemności z jazdy skoro zamiast jeździć się upada. Ja dla tego np w ogóle nie uprawiam tego sportu w żadnej formie i wiem, że już nigdy do niego nie podejdę.

    --
    "weź takie rady, zwiń ciasno i rozważ znaczenie słowa "czopek""
  • sumire 06.09.19, 11:32
    No ale upadanie jest niejako wliczone w naturę tego sportu, każdy narciarz czasem się wywala smile ja skręciłam kolano na nartach, a też wróciłam na stok kolejnej zimy i w sumie nawet pewniej się czułam, jeżdżąc.
  • bialeem 06.09.19, 15:14
    Czasem, a nie co 5 metrów przy pierwszych kilkunastu - kilkudziesięciu próbach. To nie jest sport. To jest lądowanie z twarzą w śniegu u ktoś mi chce wmówić, że to dla mnie ma być przyjemnesmile

    --
    "weź takie rady, zwiń ciasno i rozważ znaczenie słowa "czopek""
  • woman_in_love 06.09.19, 07:55
    Zamiast siadac na desce cala doopa, "siadaj" tak w powietrzu jakby. Zaprawde powiadam ci, bedziesz sunac potem na stoku jak na gigancie. Przy okazji nie zarazisz sie zadnym syfem. To bedzie trudne tylko przez 1 miesiac.
  • raczek-nieboraczek 06.09.19, 08:56
    rada dosłownie d...,
    dla damskiej fizjologi korzystniej bardziej na kucąco


    czasem na fitnesach jest gimnastyka przygotowująca do nart,
    ja robiłam z netu, nogi bolały tak samo jak po nartach

    rower to kondycja i zmysł równowagi potrzebny na nartach
  • woman_in_love 06.09.19, 09:44
    Fizjologia to tam pikus. Ty w ten sposob traf do muszli wydalina nr 2 i nie przewroc sie przy tym by potem w nia wpasc jak sie okaze ze nie trafilas.
  • wlazkotnaplot 06.09.19, 11:09
    O tym nie pomyślałam 😁. Radę uznaję za bezcenną!!
  • cauliflowerpl 06.09.19, 08:52
    Przysiady (z czasem z obciążeniem) i rower.
    Do nart są też przydatne ćwiczenia na równowagę na piłce do fittnesu - nogi tu wszak pracują cały czas w zmieniających się warunkach:
    www.youtube.com/watch?v=HtrYVS1c6mI
    i wyższa szkoła (nomen omen) jazdy:
    www.youtube.com/watch?v=Wy2wTCD--ig
  • klamkas 06.09.19, 12:17
    Fajowe te ćwiczenia z pierwszego linka smile

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka