Dodaj do ulubionych

Odpowiedź na reklamację po 30 dniach...

25.10.19, 09:37
W drugiej połowie września zlożyłam reklamację do biura podróży dotyczącą ich ewidentnego błędu, mniejsza z tym jakiego. Z tego co wiem przedsiębiorca ma obowiązek odpowiedzieć na reklamację w ciągu 30 dni - inaczej reklamacja jest uznana.
www.legalniewsieci.pl/aktualnosci/przedsiebiorca-ma-30-dni-na-odpowiedz-na-reklamacje-konsumenta
Termin odpowiedzi na moją reklamację upływa jutro. I dziś biuro mi napisało: "Z racji złożonosci sprawy odpowiedź zostanie udzielona w przyszłym tygodniu".
Czy można to uznać za odpowiedź, którą przedsiębiorca mi dał w ciągu 30 dni i wyrobił się w terminie, skoro ona nic nie wnosi i jest de facto tylko bezprawnym przedłużeniem terminu odpowiedzi na reklamację? Nikt nie pytał mnie o zgodę czy akceptuję przedłużenie terminu. Na logikę - moim zdaniem - NIE. Ale może na sali jest prawnik lub ktoś kto się orientuje? Jeśli to nie może być zaklasyfikowane jako odpowiedź - to czy mogę uznać, że moje roszczenie zostało uznane i mogę go dochodzić? Czy powinnam coś odpisać na to - na przykład, ze nie akceptuję bezprawnego przedłużenia terminu czy siedzieć cicho i czekać aż termin upłynie w sobotę o północy?


Obserwuj wątek
    • ofelia1982 Re: Odpowiedź na reklamację po 30 dniach... 25.10.19, 10:09
      Hmm..Tak teraz czytam o terminie odpowiedzi dla biur turystycznych:
      " uchwalonej w ub.r. ustawie z 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 548 ze zm.), która obowiązuje od 1 lipca 2018 r., ustawodawca nie przewidział żadnego terminu odpowiedzi na reklamację konsumenta. Według dr. Piotra Cybuli to duży krok w tył w stosunku do wcześniejszego poziomu ochrony klienta, jaki istniał na gruncie obowiązującej wcześniej ustawy o usługach turystycznych."

      Oczywiście i tak powołam się na prawo konsumentów i 30 dni, lecz mysle ze biuro podrozy moze sie na to powolywac na ustawe o imprezach turystycznych
    • szafireczek Re: Odpowiedź na reklamację po 30 dniach... 25.10.19, 10:14
      To są stare wykładnie. Tak było za poprzednio obowiązujących przepisów.

      Aktualnie aktem prawnym w tym przypadku jest ustawa z 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 548 ze zm.), która obowiązuje od 1 lipca 2018 r. No i pechowo - ustawodawca nie przewidział żadnego terminu odpowiedzi na reklamację konsumenta (ten stary rozdział "Ochrona" klienta znikł).
      W praktyce jest tak, że termin odpowiedzi na zgłoszenie może regulować sam organizator w warunkach uczestnictwa imprez turystycznych. Musisz sobie zajrzeć do regulaminu tego Biura i tam masz odpowiedźsmile
      • ofelia1982 Re: Odpowiedź na reklamację po 30 dniach... 25.10.19, 10:38
        no włąśnie tego się obawiałam...sad
        Dzwoniłam na infolinie Rzecznika Konsumentow i prawnik mi powiedzial wlasnie o tej drugiej ustawie. Lecz radził, by mimo wszystko poczekać aż 30 dni minie (jutro) i w poniedziałek wysłać do nich przedsądowe wezwanie do zapłaty, powołując się na 30-dniowy termin z art. 7a Ustawy o prawach konsumenta i dac im 7 dni na wpłatę, a potem skierować sprawę do sądu albo najpierw do Rzecznika.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka