Dodaj do ulubionych

Czy zawsze składacie reklamację?

13.11.19, 19:28
Jeżeli np. zamówicie jakiś produkt, dany model, to jak otrzymujecie nieco inny, to zawsze składacie reklamację czy czasem jednak odpuszczacie, bo ten inny model też w sumie może być? Pare dni temu mój mąż zamówił dla mnie z Amazona kapsułki kawy. Wczoraj przyszły, ale inny model niż ten zamawiany (jakkolwiek kompatybilny z posiadanym urzadzeniem do kawy). Powiedziałam mu, że mogą być i te, ale on się uparł, że jednak nie, chodzi o zasady i trzeba złożyć reklamację. No i ją złożył, tylko dla mnie to bez sensu, bo teraz zanim przyjdą te właściwe, to żeby mieć kawę, muszę iść do sklepu i sama kupić (dodatkowe koszty), a tak to bym miała, nawet jeśli to nie te, na które złożyłam zamówienie. Jak wy postępujecie w takich przpadkach?
Obserwuj wątek
    • szmytka1 Re: Czy zawsze składacie reklamację? 13.11.19, 19:37
      Jakby mi kawa smakowała, to bym nie reklamowała, jakby nie smakowała, to bym reklamowała. Ostatnio reklamowałam meble. Przyszły niedoróbki, po mojej reklamacji dostalam owe elementy ale jeszcze bardziej uszczerbione big_grin więc zareklamowałam ponownie, na co sklep zaproponował obniżkę ceny, procentowo było to około 10% wartości mebli, pomalowali mi też takim pisakiem-lakiem jakby. Zgodziłam się na tę kasę. Producentowi mebli wystawiłam odpowiednią opinię.
      • szmytka1 Re: Czy zawsze składacie reklamację? 13.11.19, 19:55
        ej czemu, reklamowałam na zalandolounge buty ostatnio bo miały wkładki nie takie, nadające sie do noszenia ale od innej par butow,oddali mi przelewem od reki 50% wartości butów. kosztowało mnie to 5 minut rozowy telefonicznej i odpisananie na aila gdzie nr konta musiałam przesłać.
        • chococaffe Re: Czy zawsze składacie reklamację? 13.11.19, 19:59
          To zależy. Niedawno reklamowałam buty (na zdjęciu miały sznurowadła, w rzeczywistości była to atrapa sznurowadeł) bo miałam "po drodze" i zupełnie nie wiedziałabym co mam robic z tymi butami.

          Ale np kiedyś zamówiłam bluzeczkę ma amazon w rozmiarze XXL a przyszła taka, że nie miesciła się nawet na koleżankę w rozmiarze 34/36. Nie zauważyłam, że to z Chinsmile. Kosztowała grosze, oddałam córeczce kolegi. Nie chciało mi się odsyłać do Chin i walczyć o pieniądze.
          • szmytka1 Re: Czy zawsze składacie reklamację? 13.11.19, 20:04
            buty reklamuję zawsze, ale to zawsze, z zasady i walcze do oporu aż uzyskam pozytywny efekt. Reklamowałam już w deiichmannie, e takim czyms co się boti nazywało, a potem ccc je przejęło, w tk maxie, na zalando i zalandolounge. Klopoty sprawiła tylko reklamacja w tym boti całym. Deichmann dawał nowe buty, tk max kase na karte podarunkową a zalando zwrot połowy ceny a buty zostawały dla mnie, przy czym klej za 2 zł wystarczał, by je doprowadzić do użytku.
            • chococaffe Re: Czy zawsze składacie reklamację? 13.11.19, 20:14
              No więc to zależy od sytuacji. Rzadko robię ryzykowne zakupy on line (typu ciuchy czy buty), jeszcze rzadziej towar nie spełnia warunków zamówienia, a jak to się dzieje to najczęsciej (ale nie zawsze) mi się nie chce.

              p.s. nigdy nie zamawiam przez internet drogich rzeczy
                  • arista80 Re: Czy zawsze składacie reklamację? 13.11.19, 20:37
                    Ja odzieży raczej nie kupuję przez internet, trochę częściej mój mąż, ale też niezbyt często. Najczęściej kupujemy elektronikę, książki, zabawki dla dzieci, teraz od jakiegoś czasu kapsułki do kawy. Jeżeli produkt jest rzeczywiście wadliwy/niekompletny to bez dwóch zdań składamy reklamację (do tej pory zdarzylo się to zaledwie pare razy i produkt od razu został wymieniony), natomiast co do kawy, dla mnie nie był to jakiś wielki problem, bo w zasadzie nie trzyma się kurczowo jakiegoś konkretnego typu kawy.
                    • chococaffe Re: Czy zawsze składacie reklamację? 13.11.19, 20:46
                      Ja najczęsciej płyty i książki - jedynym problemem mogłaby byc pomyłka przy pakowaniu, ale to się nie zdarzyło. Nie reklamuję też "bo jednak ksiązka inna niż w recenzji" smile

                      Kupuję też spożywkę, ale pakowaną, zwykle produkty i firmy , które znam. Zdarzały mi się produkty kupowane tylko na podstawie opinii, jeżeli mi nie smakowały, to trudno.

                      Nie reklamuję też uszkodzonych opakowań jeżeli nie wpływają na zawartość, np zgniecione pudełko od herbaty.

                      Tak jak pisałam - rzadko kupuję ubrania, rzadko są ewidentne błędy, częsciej się zdarza, że w realu mniej mi się podoba, albo rozmiar za duży (bo niestety rozmiary zamawiam z rozmachem big_grin), ale nie zwracam na ogół, bo mi się nie chce - chodzę w wielkim worku i tyle big_grin
                      • kocynder Re: Czy zawsze składacie reklamację? 14.11.19, 07:43
                        Raz miałam niemiłą nader sytuację z zakupem książki - miała być na prezent. Pierw sprzedawca przysłał książkę o tym samym tytul4e, ale innego autora, potem się (głupio) upierał, że to ja źle zamówiłam,w końcu z milionem pretensji i fochów z łaski zgodził się, żebym mu odesłała (na swój koszt - nie jego!) ten chłam, który mi przysłał a on wyśle właściwy tom. Żeby nie to, że płaciłam z góry, przelewem a nie przy odbiorze - to bym tą książkę wpakowała w kopertę i wysłała bez znaczków. W efekcie co prawda książkę dostałam, ale nerwów i czasu mnie to kosztowała, a termin "prezentowy" minął. uncertain

                        --
                        Kocynder - w gwarze śląskiej słowo określa sytuację ciężką do ogarnięcia, którą ciężko unieść - a wszyscy myślą, ze to coś od "kotka"... 3smile
      • rozalia_olaboga Re: Czy zawsze składacie reklamację? 14.11.19, 15:46
        Wow, hardcorowo...
        Ja niedawno zamówiłam jedzenie dla kota na zooplusie angielskim. Przysłali 10 kg karmy dla psa smile grzecznie napisałam, że zaszła pomyłka i poprosimy o właściwą karmę, bo kot głodny, a jak głodny, to zły smile Doslali kocią, a i psia została, bo nie opłacało im się odbierać.
        A przecież mogłam napisać negatywa i już nigdy tam nie zamawiać.
    • cruella_demon Re: Czy zawsze składacie reklamację? 13.11.19, 20:01
      Jak mi zależy na konkretnym produkcie, to składam, jak nie, to mi się nie chce.
      Do żadnej marki kawy nie jestem szczególnie przywiązana, więc bym zostawiła jak jest, ale już np. buty dla dziecka odesłałam, bo zależało mi na konkretnym szczególe (zamek z boku), przysłali identyczne, ale bez zamka. Jak by młody umiał wiązać sznurówki, to bym odpuściła.
    • ulla_cebulla Re: Czy zawsze składacie reklamację? 13.11.19, 20:35
      Tak, reklamuję. Większość sklepów jest na to przygotowanych i załatwia sprawę od ręki. Z punktu widzenia sprzedawcy najbardziej znienawidzony klient to taki, który gęby nie otworzy i nie da szansy wyprostowania pomyłki, które zdarzają się naprawdę w każdym sklepie, ale za to obrzuci błotem w internecie.
        • ulla_cebulla Re: Czy zawsze składacie reklamację? 13.11.19, 20:56
          To nie miał być przytyk do ciebiesmile tylko ogólnie. Bo sklepom, szczególnie internetowym, bardzo zależy na reputacji i najczęściej oferują błyskawiczne i pozytywne rozwiązania, ale klienci często zamiast próbować się dogadać, wolą oczernić anonimowo na jakiś portalach z ocenami. Realnie ocenę wystawia jakiś 1% klientów, ale w tym co drugi niezadowolony i to z reguły najniższą możliwą, bo np. "kurier nie zadzwonił". Miałam w życiu zawodowym krótki epizod z obsługą klienta. Co ja przeżyłam przez tych kilka miesięcy....
    • iwoniaw Re: Czy zawsze składacie reklamację? 13.11.19, 20:41
      Nie, nie zawsze mi się chce i nie zawsze uważam to za warte zachodu. W sytuacji takiej jak opisana raczej bym nie reklamowała, tylko zużyła kawę taką, jaką przysłali, o ile nie jest jakaś specjalnie obrzydliwa i gorsza niż ta właściwa.

      --
      "Lubię muzykę poważną, ale nie jestem aż takim zwolennikiem klasyki, żeby puszczać ją sobie w domu." (Zbigniew Boniek)
    • eliszka25 Re: Czy zawsze składacie reklamację? 13.11.19, 20:58
      Czasem odpuszczam. Zwłaszcza w sytuacjach podobnych, do opisanej. Ostatnio zamawiałam sobie etui na telefon. Przyszło z delikatnym zarysowaniem. Widać to tylko pod światło, a na dodatek część zasłania iring, który nakleiłam na „plecy” telefonu. Etui było przecenione o połowę, a do tego wykorzystałam kupon, więc doszłam do wniosku, że nie chce mi się tracić czasu za te kilka franków. Po założeniu na telefon muszę się dobrze przyjrzeć, żeby w ogóle znaleźć miejsce zarysowania, więc odpuściłam i tyle. W przypadku twojej kawy pewnie też bym dała sobie spokój.
    • mona-taran Re: Czy zawsze składacie reklamację? 14.11.19, 08:55
      Ostatnio reklamowałam cannelloni Divella 😂 przyjechały zmasakrowane, zmielone na pył;p kasę oddali, całe 10€:p Co ciekawe, inne makarony przyjechały całe i zdrowe:p
      W takiej sytuacji jak twoja mi by nie przeszkadzało a chłop by się upierał żeby reklamować.
    • profes79 Re: Czy zawsze składacie reklamację? 14.11.19, 08:55
      Wszystko zależy od tego, ile wysiłku w taką reklamację trzeba włożyć. W polskim sklepie reklamację składałem raz - nawet nie jako reklamację a po prostu poinformowałem sklep, że produkt dotarł uszkodzony (książka z twardą okładką wyglądającą jakby kot po niej pazurami przejechał) - mi to nie przeszkadzało, ale przy ewentualnej sprzedaży będzie problem. Dostałem w odpowiedzi do wyboru zwrot, wymianę na nową, rabat (chyba 10-15%) na kolejny produkt w tym sklepie - skorzystałem z rabatu.
      Podstawę do reklamacji w sklepie zagranicznym tez miałem raz, ale machnąłem ręką - ponownie, lekkie uszkodzenie opakowania książki (nawet nie samej książki a swego rodzaju sztywnej skrzyneczki, w której księga spoczywa) a jak pomyślałem, ile się będę z tym bujał...

      --
      Witoldzbazin i Big_news - mała (na szczęście) wesoła gromadka trolli FŁ
      • czarna_kita Re: Czy zawsze składacie reklamację? 14.11.19, 14:51
        A to zależy. Jeśli rzecz byłaby uszkodzona to tak -reklamuje. Jeśli np zamowilabym bluzkę zieloną a przyszlaby niebieska to poinformowalabym o tym sklep ale nie koniecznie bym zwracała. Czasami ze zwrotem jest duzo zachodu i zwyczajnie mi sie nie chce w to bawic.
        Raz zamówiłam obroże dla psa a przyszedł środek owadobójczy w sprayu i wtedy tak, odsylalam ale sklep zwrócił mi pieniądze za wysyłkę.
    • mikams75 Re: Czy zawsze składacie reklamację? 14.11.19, 16:03
      to zalezy - ja z tych, co raczej reklamuja, ale i tak oceniam czy warto. W twoim przypadku - jesli kawa by mi smakowala to ok, jesli nie, to bym reklamowala nawet jesli opakowanie juz otworzylam, bo niby skad mialabym wiedziec czy mi smakuje czy nie.
      Mialam juz rozne sytuacje np. otrzymalam niezupelnie to, co zamawialam i ostatecznie stwierdzilam, ze niech bedzie ale napisalam do sprzedawcy, ze tak sie nie robi, mogli o podmiance mnie poinformowac i bym podjela decyzje czy chce czy rezygnuje. Odpisali, ze moge odeslac na ich koszt albo oferuja mi rabat na kolejne zakupy. Milo, zdecydowalam sie na rabat.
      Calkiem niedawno zamowilam obrus. W opisie nie bylo napisane jaki kolor ale na zdjeciu kolor byl wyrazny. Towar przyszedl w innym kolorze. Reklamowalam i mi oddali kase za odsylke. Bo jakbym wiedziala, ze obrus jest w innym kolorze niz na zdjeciu, to bym go po prostu nie zamowila.
      Innym razem przy innym towarze tez dostalam inny kolor ale stwierdzilam, ze nawet ladniejszy niz myslalam a jeszcze mnie przepraszali, ze producent juz nie mial tamtego koloru i tez moge zwrocic na ich koszt.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka