Dodaj do ulubionych

sprawdzanie wiedzy dziecka...

12.01.20, 18:54
...na kanwie sąsiedniego wątku . Serio, sprawdzacie -tak jak wątkodajka-wiedzę dziecka. Nie chodzi mi o pomoc w wytłumaczeniu tematu/przepytaniu do sprawdzianu. Dzieć napisał sprawdzian na 5 , sprawdzacie czy faktycznie ma wiedzę ma 5 i robicie dramę, gdy takiej wiedzy -waszym zdaniem-dzieć nie posiada...😐
Obserwuj wątek
    • heca7 Re: sprawdzanie wiedzy dziecka... 12.01.20, 18:59
      Nie. Ale też nie jestem nauczycielką języka, która zauważa wyraźny dysonans między wiedzą faktyczną a ocenami córki. Mieliśmy w liceum takiego nauczyciela, który oceny stawiał właściwie za nic. I jak można się domyślić niewiele umieliśmy (potem był inny i jakoś poszło).

--
      Nie podchodź do byka od przodu; do konia od tyłu, a do idioty...w ogóle.
    • iwoniaw Re: sprawdzanie wiedzy dziecka... 12.01.20, 19:06
      Nie, ale zdarzało mi się poczuć niepokój, że dziecię czegoś nie wie czy nie potrafi, choć powinno, a krótka rozmowa plus przejrzenie zeszytów sugerowały, że ktoś tu nie realizuje podstawy programowej. Dlatego po części rozumiem autorkę tamtego wątku, ale rozwiązaniem takiej sytuacji nie jest praca z matką w formie klasycznych korepetycji. Matka to może pożądane treści wrzucać podstępem (w ostateczności namawiając - jeśli dziecko chętne - na robienie tego w określonym celu, np. przygotowania do konkursu), do regularnych zajęć lepszy korepetytor z zewnątrz.

Natomiast w życiu bym nie poszła bruździć dziecku w szkole; skoro już go tam za wiele nie uczą, to niech chociaż dadzą ładny papierek, bo niedouczone mu będzie bardziej potrzebny przy rekrutacji niż takiemu piszącemu egzaminy na 100% 😉

--
      "My jesteśmy Rada Puchaczy - każdy w lesie wie, co to znaczy"
    • widosna Re: sprawdzanie wiedzy dziecka... 12.01.20, 19:41