Małżeństwo i schizofrenia Dodaj do ulubionych

Nie, nie jestem lekarzem by stwierdzać takie rzeczy, ale jak można ocenić takie historie.
Historia nr. 1
Mam wyjazd zawodowy w którym będę potrzebował samochodu. Nie na dojazd do tej pracy, ale w pracy. M. innymi muszę kilka razy wyprzedzić kolumnę samochodów by przyjechać przed nią (na dość krótkim odcinku ruchliwej drogi).
Do pomocy przyjeżdża kolega nastoletnim (?), rozlatującym się Tico na gaz. Żona sugeruje abyśmy pojechali jego samochodem, bo ona "musi" pojechać na pokaz tańca i nie ma czym. Ma pretensje do mnie, że kolega nie przyjechał lepszym samochodem (ma drugi, ale wg kolegi był w serwisie - zresztą też ma żonę i w sumie nie musi mi się tłumaczyć). To wszystko przy koledze. Mi jest głupio, że stawiam chłopaka w takiej sytuacji.
Na drugi dzień żona uświadamia mnie, że w sumie to ona ma antymaterialistyczne podejście i nie potrzebuje dóbr materialnych do życia. Przypominam sytuację z samochodem. Mówi mi, że nie ona nie potrzebuje samochodu, ona tylko nie miała czym dojechać, a jej zależało. No jasne..

Historia 2