Dodaj do ulubionych

Do Tczewa SKM już nie pojedziesz

IP: *.pubip208.sta.nsm.pl 16.03.10, 02:25
W Europie i na świecie pociagi pędzą ponad 300km/h a u nas przy
pomyślnych wiatrach do 2015 roku dotelepiemy się po kosztownej i
czasochłonnej wymianie torów, do prędkości 160km/h w porywach do
200km/h (pzy uchylnych pudłach). Czy zawsze musimy tak kiepsko gonić
(bo co to obecnie jest 16okm/h?!), a nie możemy zrobić od razu
większego kroku na przód? Chytry traci dwa razy...
Edytor zaawansowany
  • Gość: aaz IP: *.unregistered.net.exatel.pl 16.03.10, 09:04
    a w 2020 będzie już możliwe teleportowanie się z W-wy Centralnej od
    razu na Srebrzysko

    im odleglejszy termin realizacji tym wspanialsze perspektywy roztaczane
    przez PKP
  • mandaryn60 16.03.10, 20:27
    Zgadzam się z tym krokiem do przodu, tylko z tymi prędkościami wiąże
    się też bezpieczeństwo, z 3miasta do Tczewa niech będzie 200 km/h to
    wystarczy, dalej to również bym się zastanowił, zasypywać jeziora?
    czy budować mosty, dla kilku pociągów. TVG, pomimo że mogą pędzić do
    500 paru km/h, też mkną tylko 300 parę km/h. Również cena energii
    włożonej odbiłaby się na cenie. Pomyślmy, czy przejazd z prędkością
    200 km/h z Gdyni Oksywia do Warszawy Rembertowa będzie krótszy czy
    dłuższy samolotem czy pociągiem? Autostradą wg. przepisów ruchu
    drogowego też nie będzie szybsza, i to przez najbliższych
    kilkanaście lat. Na pewnych odcinnkach można wprowadzić wysokie
    prędkości, ale przy pewnych warunkach terenowych taniej wychodzi
    obniżenie szybkości, niż budowanie kosztownych konstrukcji
    inżynieryjnych, jak również wytyczanie nowych tras, wraz z
    wysiedlaniem i wykupywaniem gruntów.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka