Dodaj do ulubionych

Ministerstwo opóźni wspólny bilet dla Trójmiast...

IP: *.zab.nat.hnet.pl 07.11.06, 23:20
Czyli to taki wirtualny bilet będzie. Wszystko ściema przedwyborcza - DEBILE!!!
Edytor zaawansowany
  • Gość: Tomek IP: 62.218.146.* 08.11.06, 08:44
    To ja chromole taki bilet.
    Mieszkam w Gdańsku i obecnie place za SKM 58 zł.
    Z innych środków komunikacji korzystam sporadycznie.
    Jeśli ma to mi skoczyć na 170 zł to przerzucę się na jednorazowe bilety.
  • Gość: Tomek IP: 62.218.146.* 08.11.06, 08:56
    2 . Wspólny bilet dla komunikacji w Trójmieście ?

    # Oczywiście jesteśmy za wprowadzeniem wspólnej oferty dla aglomeracji
    Trójmiasta, która będzie uwzględniać udział nie tylko pociągów SKM, ale i
    szeroko rozumianej kolei regionalnej, cechującej się największym potencjałem
    przewozowym i małą ingerencją w środowisko. Fakty są jednak takie, że będzie to
    wyjątkowo trudna operacja, wymagająca co najmniej działań na szczeblu
    ministerstw albo (tak można by rozwiązać wiele problemów aglomeracji naszego
    kraju) zmian w ustawach regulujących rozwój usług publicznych, finansowanie
    kolei itp. Tymczasem mamy bowiem sytuację w której:
    - dla przewozów kolejowych Sejm RP ograniczył wymiar licznych wariantów ulg
    ustawowych, w tym najbardziej popularnych - dotyczących uczniów i studentów – z
    50 do 37 i 49%.
    - ograniczono możliwość zakupu biletów okresowych z ulgą 49% wyłącznie do okresu
    miesiąca, choć dużą popularnością wśród studentów cieszyły się, a my chętnie
    sprzedawaliśmy bilety półroczne.
    - firma nasza jest finansowana na zasadach właściwych dla kolei – przez budżet
    państwa, za pośrednictwem samorządów wojewódzkich, które w zakresie transportu
    dbają np. jeszcze o drogi zaliczone do wojewódzkich. Natomiast transport miejski
    i większość dróg w miastach finansowane są z budżetów miast. Dodajmy w tym
    miejscu, że udział kolei w finansowaniu z powyższych źródeł jest
    nieproporcjonalnie niski w stosunku do udziału w przewozach, na skutek czego,
    pomimo wysokiej rentowności przewozów SKM, porównywalnej z wynikami najlepszych
    zarządów i zakładów komunikacji miejskiej w kraju nie możemy sobie (… więc i
    Naszym Klientom) pozwolić na wymianę taboru, większe modernizacje peronów itp.
    - sprawę wspólnej oferty jeszcze bardziej komplikuje obowiązkowa fiskalizacja
    biletów kolejowych (nie obowiązkowa dla przewozów komunikacji miejskiej).
    - zabronione jest także dzielenie dotacji do ulg np. w przypadku podróży
    łączonej – pociągami SKM oraz innych przewoźników.

    Podsumowując: bez uznania z aktach prawnych, że kolej typu SKM jest częścią
    ruchu aglomeracyjnego, podmioty odpowiedzialne za transport publiczny nie mają
    podstaw do działań integracyjnych, zwłaszcza dla osób posiadających prawa do ulg
    i są zainteresowane tylko realizacją własnych zadań. Znaczące projekty ustaw
    dotyczących rozwoju metropolii oraz transportu publicznego jednoczącego jego
    różne gałęzie, który oprócz transportowców i służb publicznych popierali także
    ekolodzy (kwestie zrównoważonego transportu, przesunięcie masowego ruchu z dróg
    na tory) i urbaniści, zostały zaniechane w Sejmie w roku 2003. W interesie
    Trójmiasta oraz jeszcze kilku aglomeracji kraju byłby lobbing na rzecz wdrożenia
    ww. zmian.
  • Gość: pebbles_acz IP: *.porta.com.pl 08.11.06, 12:03
    a może wogóle czas zacząć się cieszyć że będzie mozna korzystać ze
    zintegrowanego systemu komunikacji? Bo jak rozumiem wspólny bilet będzie
    dotyczył nie tylko tych okresowych, ale i jednorazowych (np całodzienny na
    określonej trasie, określonym czasie, określonym przewoźniku). W dużo większej
    aglomeracji Zagłębia Ruhry istnieje coś takiego jak "połączone siły" wielu
    przewoźników. Cała aglomeracja podzielona jest na strefy i kupując jakikolwiek
    bilet wybiera się opcję w ilu strefach ma on obowiązywać. Fakt że zasady
    obowiązywania biletów (grupowych, indywidualnych, zniżkowych, kilkudniowych,
    kilku strefoiwych) są skomplikowane , zwłaszcza dla turysty, ale jakoś to
    funkcjonuje i bilety nie rujnują kieszeni "normalnych" ludzi.
  • Gość: ROTFL IP: *.gdansk.sdi.tpnet.pl 08.11.06, 12:55
    niewątpliwie organizuje dziś konferencję prasową i stwierdzi, że uwalenie
    wniosku przez Dorna jest winą Adamowicza.
  • kalinowski11 08.11.06, 13:10
    "Są już pierwsze analizy dotyczące cen wspólnego biletu. Normalny bilet
    miesięczny na poruszanie się po całej aglomeracji w ramach ZKM Gdańsk, ZKM
    Gdynia i MZK Wejherowo ma kosztować 140 zł (ulgowy - 70 zł). Bilet uprawniający
    do korzystania z jednego z przewoźników (np. ZKM Gdańsk) i pociągów Szybkiej
    Kolei Miejskiej - 170 zł. 200 złotych ma kosztować bilet, z którym będzie można
    poruszać się bez ograniczeń komunikacją miejską i SKM."


    A ile w takim razie będzie kosztował bilet sieciowy w jednym mieście, np. w ZKM
    Gdańsk ? Bo jeżeli za 140 pln będzie można jeździć po Gdańsku, Gdyni i
    Wejherowie to gdańskie 132 pln to delikatnie mówiąc przegięcie. A będzie
    możliwość wykupienia biletu na ZKM jedno miasto + SKM w granicach jednego miasta ?

    --
    I Ty musisz głosować 12 listopada...

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.