Dodaj do ulubionych

czy niemowle moze pic mleko krowie?

03.04.11, 01:54
Witajcie,

nie bardzo umiem sie polapac z tym rozszerzaniem diety, tym bardziej ze mieszkam w Anglii i uzyskuje sprzeczne info od tych z Polski. Tu uprzedza sie mlode matki by nie podawac ani mleka krowiego ani przetworow z mleka nim niemowlak skonczy 1r.z. A tu czesto na forum czytam ze wasze 8 miesieczniaki jedza np jogurty. Wiec jak to w koncu z tym krowim mlekiem? Bede wdzieczna za info
--
http://www.cosgan.de/images/smilie/tiere/e035.gif
Obserwuj wątek
        • ylunia78 Re: czy niemowle moze pic mleko krowie? 03.04.11, 09:51
          No przestań!A Twoi rodzice na jakim mleku się wychowali?Na MM?big_grin
          Jeżeli przypuścimy,że nie byli KP.
          Można,można.Moja mama mnie,braci tak karmiła,całe moje kuzynostwo,ciocie,wujkowie wychowani na mleku krowim.
          A mój wujek litrami sprzedaje mleko na wsi dla matek małych dzieciwink
          ps.Wszyscy żyjemy i mamy sie dobrzewink
          Dziewczyny nie zadawajcie tak idiotycznych pytańuncertain
          --
          http://www.suwaczki.com/tickers/dqpr20mmf4mewjv9.png
    • lianis Re: czy niemowle moze pic mleko krowie? 03.04.11, 10:33
      nie wiem gdzie Ty w Anglii mieszkasz jesli tu juz w sloiczkach po 4mies jest uzyte mleko krowie, zarowno w tych obiadowych jak i deserowych, sa tez jogurty dla dzieci po 4 mies i uwierz mi ze nie sa robione na mm, w kazdym baby clinic dowiesz sie ze mleko krowie przetworzone (budyn, jogurt, nalesniki) mozesz podawac juz bardzo wczesnie, ale zaleca sie pozostanie na mm przez pierwsze 2 lata zycia, jako mleku do picia bezposredniego.
      Swoja droga ostatnio wracajac z dzieckiem ze sklepu widzialam mame angielke idaca z rozwrzeszczanym na oko 6-7miesieczniakiem i zakupami, ktoremu w koncu wyjela pusta choc nie czysta butelke (widac bylo ze mleko juz w niej bylo), wyjela zwykle mleko odtluszczone z siatki, nalala do butli i dala dziecku smile Podejrzewam ze dziecko wyszlo z tego bez szwanku.
      --
      http://www.suwaczki.com/tickers/43kti09kliouhw26.png
    • beibichek Re: czy niemowle moze pic mleko krowie? 03.04.11, 16:15
      Po pierwsze primo- nie szukam porady w stylu 'skorzystaj z wyszukiwarki', po to istnieje forum ze bede pytac czy to sie komus podoba czy nie.
      Po drugie -ultimo- takie porady dostalam zarowno w baby clinic, jak i w ksiazeczce nt. weaning, a w polsce jogurty niektore mamy wprowadzaja dosyc wczesnie, bo juz 5-6 miesiac nawet, zatem pytam czy ktos ma sprawdzone, zweryfikowane informacje, skad te roznice?
      A to pierwsza lepsza strona jaka znalazlam po wstukaniu 'weaning cow`s milk' w wyszukiwarke
      www.askbaby.com/introducing-cows-milk.htm
      Introducing cow's milk - the how, when and why
      Advice on when why and how to introduce cow's milk into your baby's diet.
      When?

      The vast majority of experts now agree that you should wait until your baby is at least a year old before introducing cow's milk into their diet as a replacement for breast or formula. It is however OK to introduce dairy products such as yogurt and cheese and small amounts of cow's milk in custards or sauces from about 7 or 8 months unless your child has a particular sensitivity to these products.


      pogrubiona czcionka zaznaczylam to co wprowadza zamieszanie, od 7-8 miesiaca mozna sprobowac wprowadzic niewielkie ilosci, jesli dziecko nie jest szczegolnie wrazliwe na te produkty, jednak zaleca sie odczekanie do roku z wieksza iloscia chociazby...
      --
      http://www.cosgan.de/images/smilie/tiere/e035.gif
          • najma78 Re: czy niemowle moze pic mleko krowie? 03.04.11, 21:16
            beibichek napisała:

            > w 100% rozumiem tekst , ale dziekuje za tlumaczenie,

            Na ten tekst rzucilam okiem ale go nie tlumaczylam dla ciebie, domyslam sie, ze wiesz co czytasz.

            tekst podalam jako przyklad, a czytalam inne mowiace ze z racji alergicznych reakcji organizmu na mleko krowie i jego przetwory, nie zaleca sie podawania go przed 1 r.z.

            Zasady w UK ale nie tylko sa takie, ze mleko krowie wprowadza sie od 7-8 m-ca zycia np. jogurty, sery czy skladniki sosow itp. a do picia po 1-szym roku zycia, oczywiscie jak napisala jedna z uczestniczek dyskusji wprowadza sie je obok mleka modyfikowanego czy z piersi,a nie zamiast wydawalo mi sie to zawsze oczywiste.
            Nie wiem co to sa racje alergiczne organizmu na mleko i jego przetwory, wiem natomiast, ze zaleca sie ostroznosc gdy wsrod bliskich krewnych dziecka wystepuje/owala historia alergii. Zaleca sie wtedy wprowadzanie przetworow mlecznych po 12 m-cu zycia poniewaz alergia wystepuje najczesciej u niemowlat i malych dzieci ale rzadko rozwija sie po 1-m roku zycia. Jednak jesli nie podasz dziecku mleka nie dowiesz sie czy jest na nie uczulone. Oczywiscie mozesz poczekac do roku, powinnas jesli sa ku temu powody, decyzja nalezy do ciebie, ale jesli dziecko jest zdrowe i nie ma obciazen alergia w rodzinie nie ma takiej potrzeby.
      • justkawb Re: czy niemowle moze pic mleko krowie? 03.04.11, 18:18
        Z wprowadzaniem mleka krowiego po roku chodzi o sytuacje, kiedy nim zastepujesz kp albo mieszanke. Natomiast wczesniej mozna wprowadzac produkty mleczne obok kp lub mieszanki.
        --
        Przepraszam za brak polskich znakow.
        forum.gazeta.pl/forum/f,97130,Baby_Led_Weaning.html
    • sinusoidaa Re: czy niemowle moze pic mleko krowie? 04.04.11, 07:45
      Dziecko karmione piersią dostaje nanogramy białka mleka krowiego, które spożywa mama. jest to swojego rodzaju test na tolerancję tego białka. jesli dziecko jest karmione MM, jak sama nazwa mówi, otrzymuje zmodygikowane białko. O ile, rzecz jasna, dziecko nie zdradza objawów nietolerancji. Mleko krowie w czystej postaci, nieprzetworzonej, rzeczywiście jest polecane dużo później, nawet nie wiem, czy nie w 3 roku życia diopiero. Natomiast białko mleka krowiego w jogurtach, serkach, czy twarożkach jest zmodyfikowane przez bakterie, uzyte do produkcji. znaczy to, ze łancuchy białka sa krótsze, pocięte, co sprawia, ze jest łatwiej przyswajalne. Dlatego przetwory mleczne można podawać wcześniej, a mleko krowie później. oczywiście jest to bardzo ogóle ujęcie sprawy. Są dzieci uczulone na białko mleka krowiego, które nie tolerują niewielkich ilości białka nawet w ma sle, czy zwykłym ciastku. Ale to już inny temat.
      Podsumowując, przetwory mleczne w Polsce podaje się ok. 9 m-ca życia (tzn wprowadza się), zaczynajac od jogurtu, a mleko dużo później. Sa oczywiście dzieci, które piją mleko krowie jeszcze przed ukończeniem roku i nic się nie dzieje. Znam osobiście dziecko, które w wieku 3 m-cy miało podawane mleko krowie i żyje, jest okazem zdrowiasmile

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka