Dodaj do ulubionych

Za duża główka?

27.06.19, 11:00
Cześć. Wczoraj była u mnie pielęgniarka środowiskowa. Już wizyty te po porodzie położnej się skończyły dwano temu bo rodziłam w lutym ale jeszcze teraz dla formalności musiała przyjść pielęgniarka środowiskowa. No i zasugerowała, że córka ma za dużą głowę. Ja mam 20 lat, nie mam doświadczenia w dzieciach. Więc może zacznę od początku. Córka urodziła się 8 lutego z niską masą urodzeniową w 39 tc. Ważyła 2645g i 51cm, obw klatki 34cm i głowy 34cm. Potem wizyta szczepienna 2 kwietnia czyli córka miała już prawie dwa miesiące- waga 4700g, 56cm, obw klatki 37,5cm i głowy 37,5cm. Potem były pomiary 7 maja czyli w prawie 3 miesiące - waga 6 kg, 61cm, obw klatki 41cm i głowy 39,5 cm. No i dziś była ta pielęgniarka, córka 4,5 miesiąca ważyć jej nie ważyła bo wagi nie miała a inne pomiary to 66cm, obw klatki 46cm i głowy 43,5 cm. Nastraszyła mnie trochę. Wizytę u pediatry mam dopiero 9 lipca wtedy co szczepienie. Na usg główki jesteśmy zapisane dopiero na 4 lipca. Po porodzie, w 3 dobie córka miała takie usg i wszystko wyszło dobrze. Straszenie się martwię. Czy ktoś z Was miał taką sytuację, że główka dziecka była duża bez przyczyny?
Edytor zaawansowany
  • eowen 27.06.19, 11:32
    Zerknęłam do książeczki syna - mamy identyczne wymiary ciała z urodzenia, przy czym mój ważył 3300. Urodzony w styczniu.
    Natomiast z wizyty w kwietniu- młody miał 3,5 miesiąca, ma obwód głowy 41cm, klatki 41, dł. 70 cm.
    W wieku 4,5 miesiąca miał odpowiednio głowa 43, klatka 42,5, dł. 72cm.

Jak widać synek jest długi, ale teraz rośnie proporcjonalnie. Z Twoich wymiarów wynika, że u Was podobnie, jedynie obwód klatki jest większy niż głowy.
  • ania0306 27.06.19, 11:45
    Ale nic Ci lekarz nie mówił, że coś nie tak i trzeba robić usg? Mnie to mówiła tylko pielęgniarka więc tak w sumie nie wiem czy ona troszkę przesadza czy faktycznie coś nie tak. Dla swojego spokoju zrobię to usg.
  • eowen 27.06.19, 12:02