Dodaj do ulubionych

witamina d3 a ciemiączko

15.11.06, 22:25
Moj synek ma 8 tyg. Od urodzenia miał malutkie ciemiączko, bo tylko 0.5*0.5
cm. Nie dostaje jeszcze witaminki D3. Czy to dobrze?
Edytor zaawansowany
  • 15.11.06, 22:34
    jeśli jest na butli to ok,wystarczy mu to co ma w mleku,a jesli na cycu to
    troche powinien dostac chociaz co drugi dzień,zwłaszcza jak teraz juz nie ma
    słońca,ale rzeczywiscie nie ma co przesadzac.Moja mala miala troche wieksze,ale
    wit.d3 nie dostawala wcale bo byla na butli,pozniej jej wprowadzilismy vibowit
    co jakis czas.Ma rok i ciemiaczka teraz praktycznie jej zarosło.Ale generalnie
    uwazaj z wit d3 przy malym ciemiaczku.
  • 15.11.06, 22:38
    Niekoniecznie. Moja jest na butli Bebilon ciemiączko ma 1 na 1 cm i dostaje 3
    krople wit d3
  • 16.11.06, 19:25
    no to chyba nie za dobrze ze tyle dostaje,chyba ze miało robione badania i ma
    jej niedobór i zlecił ci to specjalista.
  • 15.11.06, 23:11
    Mimi, miałam ten sam problem. Sprawa wbrew pozorom jest poważna. Nie
    słuchaj "dobrych" rad i nie podawaj na razie dziecku vit. D3. Powinnaś zgłosić
    się do poradni metabolicznej. Poradnia taka jest w CZD. Niestet kolejki długie
    (2, 3 miesiące). Dr Rowińska z tej poradni przyjmuje też w przychodni Vivamed
    na ul. Trockiej. Wizyta 80 zł.
    Na pewno trzeba zrobic badania na poziom wapnia w organizmie, fofor, keratynina
    itp. Nam dr powiedziała, ze przy tak małym ciemiączku każda kropla vit. może
    mieć znaczenie. Dlatego trzeba uważać. Nadmiar podaż vit d3 może spowodować, że
    głowka przestanie rosnąć i ujmując obrazowo -rozwijający sie mózg nie bedzie
    miał gdzie sie pomieścić...
    Prawdopodobnie będziesz musiała wcześniej wprowadzić zupki i przepajać dziecko
    wodą między karmieniami. My tak robimy, a przynajmniej próbujemy, bo Mała
    oczywiscie woli cyca smile

  • 16.11.06, 07:35
    Potwierdzam to co napisała agat17. W takich sprawach lepiej konsultować się z lekarzem. Dr Rowińska to świetny specjalista w zakresie chorób metabolicznych( u leczonych dzieci ustala też odpowiednią dietę), ale przyjmuje tylko w Warszawie.Pozdrawiam.
  • 16.11.06, 20:28
    dzieki za odpowiedzi. Ale troche sie przestraszyłam, dlaczego trzeba to
    konsultowac w poradni metabolicznej. Karmie piersia.Nie wiem czy jesli ja biore
    witaminy ( prenatal) to dobrze? Głowka rosnie chyba dobrze , bo przy urodzeniu
    bylo 36 a w 6 tyg. 38 cm . Ogolnie dobrze przybiera na wadze. Dlaczego
    wczesniej wprowadzic te zupki i wode?
  • 16.11.06, 20:36
    CZY MOZESZ podac telefon do tej pani doktor, albo do tej przychodni na
    Trockiej. Nie moge znalezc w internecie tego Vivamedu . Czy to jest w Warszawie?
  • 16.11.06, 12:33
    radze spytac sie lekarza. Moja córa od samego ur miała ciemiaczko 0,5 x 0,5. Nie
    dostawała wit d3 w ogóle , tylko cebion multi. Tam było troszke wit d3.
    Ciemiaczko zarosło w 4 miesiącu. Do tej pory nie podaję wit d3.
    Ale każdy przypadek jest inny i lekarz powinien zadecydowac, a my na forum
    możemy tylko cos podpowiadac.

    Pozdrawiam
  • 16.11.06, 19:07
    za bardzo nie rozumiem... mój synek za kilka dni skończy sześć tygodni, a od 4
    tygodnia podajemy mu wit.D3. Najpierw położna powiedziała, że jak skończy 4tyg.
    będzie trzeba podawać tę witaminę, potem poszliśmy do pediatry, który wypisał
    nam receptę na vigantol i kazał podawać 1 kroplę dziennie. Mogę prosić o
    wyjaśnienie całej tej sprawy
  • 16.11.06, 19:23
    Ale czego tu nie rozumiesz??mówimy o małym ciemiaczku,sa rozne jego
    wielkosci.Nie wiem jakie ma twoje dziecko.Jak jest male to nalezy uwazac z
    podawaniem wit.d3 zeby szybko nie zarosło
    A co do badan to oczywiscie mozna zrobic,ale jesli sie nie przesadza z nadmiarem
    wit.d3 i mierzy czy główka rosnie to jest to również wystarczające.Chyba ze za
    szybko zarosnie to wtedy nalezy zrobic badania.

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.