Dodaj do ulubionych

Co robi dwumiesięczniak gdy nie śpi?

11.02.07, 21:01
co robią wasze dwumiesięczne dzieci, gdy nie śpią? Czy cały czas nosicie je i
zabawiacie, czy leżą przez jakiś czas same w łóżeczku, lub w leżaczku? i jak
się z nimi bawicie?
Moja córka z jednej strony nie chce leżeć sama w łóżeczku ani przez minutę a
z drugiej strony wszelkie zabawy, śpiewanie (moje , nie jej smile), wodzenie
wzrokiem za grzechotką szybko ją nudzą, ja wiem że jest malutka i nie
koncentruje się na długi czas ale nie wiem co robic gdy nie chce leżeć, nie
chce sie bawić, nie chce się bujać w leżaczku. Co wy byście w takiej sytuacji
zrobiły?
I jeszcze pytanie - ile śpią/ spały wasze dziecie w wieku 2 miesięcy?
pozdrawiam
Obserwuj wątek
    • adgam231 Re: Co robi dwumiesięczniak gdy nie śpi? 11.02.07, 21:12
      mam dokładnie ten sam problem. moja córeczka skończyła 2 miesiące 3 dni temu i
      jeśli nie śpi to w zasadzie cały czas muszę ją nosić na rękach.sama nie poleży
      ani chwili, marudzi lub płacze wtedy. czy to kwestia charakteru dziecka czy
      wszystkie dzieci tak mają? moja od 22 do 8 ( z przerwami na jedzenie
      oczywiście) a w ciągu dnia jedna dżemka 2-3 godzinna i ze dwie godzinne.
      pozdrwaim serdecznie.
    • karinka019 Re: Co robi dwumiesięczniak gdy nie śpi? 11.02.07, 21:14
      witam,co prawda moj synus ma 1.5 miesiaca,w dzien baaardzo malo spi bo spi tak
      po 5 lub 10 min i tak wkolo.,w lozeczku w dzien za nic niechce lezec,zabawki to
      tez zajecie na pare sekund.lubi siedziec w foteliku ale to tez meczace bo jak
      sie przestaje go bujac to placzesadna rekach tez czesto bywasmile) a gdy tylko
      zasypia klade go do lozeczka.najlepszym zajeciem dla niego jest patrzenie na
      akwarium.mamy dosc duze akwarium i malego kladziemy tak aby je widzial i jest
      wpatrzony w ruszajace rybki jak w obrazek.czasami potrafi pol godz sie
      wpatrywacsmile)a i jeszcze uspokaja go lezenie na brzuszku,podnosi glowke oglada
      wszystko wkolo i jak sie znudzi to zasypia.pozdrawiam
    • julka261 Re: Co robi dwumiesięczniak gdy nie śpi? 11.02.07, 21:30
      mój ma 11 tyg wiec jak nie śpi to: zdejmuje pieluche i bawimy sie nóżkami
      (bardzo to lubi bo przy okazji gaworzymy smile, lezy na przewijaku i ogląda tv (z
      10 min), lezy na macie i sam się bawi (bardzo czesto zasypia smile) , lezy w
      łóżeczku i "gada" to falbanki z ochraniacza + ją łapiesmile, lezy w łóżeczku i
      patrzy jak nad głową kręci mu się karuzela, teraz zakupiłam (czekam) zabawke
      przykręcana do łóżeczka aby mógł dotykac itp, lezy na leżaczku i bujam go, jak
      już to nie pomaga to chodzimy na rękach po mieszkaniu smile, lezy na moim łóżku i
      patrzy na świat smile a no i lezy na brzuszku a ja w tym czasie masuje
      mu "dupkę" smile. Śpi w dzięń różnie z 2 razy po 1 godz i raz ok 2-3 godz. Z tym
      ze rano ok 7 po butli zabieram go do swojego łózka śpiewam "aaaa kotki dwa" i
      zasypiamy razem do ok 10 - 11 smile

      Pozdrawiam
    • aga330 Re: Co robi dwumiesięczniak gdy nie śpi? 11.02.07, 21:33
      Odpukać odpukać i jeszcze raz to zrobić. Bo moja córka od urodzenia śpi.ma 2miesiące a od dawna gaworzy do misia śmieje się do karuzeli w łóżeczku. Je co 5 godzin śpi całą noc. Sama zasypia. No ideał. Zasypia o 20tej wstaje o 6 zje i śpi 5 kolejnych godzin. Od 18tej do 20 jest jej zabawa kąpiel i sen. Nawet na spacer ubieram ją na śpiocha. Myślę że to jest indywidualna cecha u niemowląt.
    • 8dorko4 Re: Co robi dwumiesięczniak gdy nie śpi? 11.02.07, 23:33
      Nasza Oliwia śpi TYLKO w nocy..od okolo 23 do 7 (z przerwami na karmienie)oraz
      na codziennych spacerkach (od ok. 14 do 17), a jak nie śpi to krzyczy:o)..wiec
      nosimy ja na raczkach, gaworzymy, pokazujemy co stoi na szafkach...ale
      frajda:o)..Kupilismy ostatnio karuzelke grajaca nad lozeczko..dobra rzecz-
      czasem potrafi gadac do niej z pol godzinki..
      • grrr8 Re: Co robi dwumiesięczniak gdy nie śpi? 12.02.07, 07:45
        moja tez lubi karuzelę ale to rozrywka na 1 minutę, ponieważ ja mam taką
        nakręcaną canpola więc jak tylko skończy grac to musze pędzić i znów nakręcać,
        tak że niczym innym zająć sie nie mogę, właściwie to jedyne c skutkuje to
        bezustanne noszenie na rękach, a mnie już teraz boli kręgosłup więc boje się ja
        do tego przyzwyczaić bo jak jeszcze troszke kg jej przybędzie to nie dam sobi
        rady.
        • grrr8 a co do tego płaczu gdy nie śpi 12.02.07, 07:51
          no własnie jak tylko ona zaczyna płakać to ja czuję się fatalnie, mam wrażenie
          że ona się czuje taka nieszczęśliwa, no ale przecież nie mogę latać 5 gozin z
          dzieckiem na rekach po domu. Jak myślisz czy taka chwila popłakania to dla niej
          wielka krzywda (oczywiście nie jest to dramatyczne zanoszenie się - a chlipani-
          łkanie) smile, bo chciałabym czasem np zjeść, a tu ona akurat zaczyna płąkać
    • zuzka78 Re: Co robi dwumiesięczniak gdy nie śpi? 12.02.07, 07:48
      Dzień mojej córki składa się z 3-godzinnych etapów - wstaje o 6 rano z
      płaczem smile, karmię ją ok. 30 minut, bawimy się też ok 30 minut (albo dotąd
      dopóki nie zaczyna ziewać) - gimnastyka na pleckach i na brzuszku, gaworzenie,
      karuzela, przewijak, trochę na huśtawce. Potem próbuję ją uśpić - najpierw
      kładę do łóżeczka (Boże, co za wrzask jest wtedy), podaję smoczka, trzymam za
      rączki, głaskam - przeważnie jest płacz, chwila spokoju i znów płacz
      przechodzący we wrzask, nigdy tam nie usypia, ale staram się codziennie ją do
      tego przyzwyczajać. Następnie wkładam w usztywniany rożek i lulam na rękach w
      ciemnej łazience. Do następnego karmienia ma 2 godziny, jak nie uśnie (co
      przeważnie ma miejsce), to noszę ją przez te 2 godziny na rękach (oczywiście
      płacze). W akcie desperacji zawijam ją w kokon, lulam i włączam suszarkę. Jak
      uśnie, wkładam do wózka i mam trochę "spokoju" (wózkiem trzeba kołysać, bo się
      wybudza, jak głowa jej nie "lata") i tak do następnego karmienia.
      Moje dziecko NIGDY samo nie usnęło, najgorzej jest z usypianiem jej po kąpieli
      i kolacji, no i w nocy. Dużo nosimy ją na rękach (niestety), a mała i tak
      prawie non stop płacze, sama nie poleży nawet minuty. W nocy śpi ok 9 godzin z
      2-3 przerwami na karmienie, a w dzień, jeśli jest spacer, to ma jedną drzemkę 3
      godzinną i potem jak mam szczęście, to uśpię ją jeszcze raz na 2 godziny.
      Najbardziej deficytowym towarem u mnie jest cierpliwość. Jak mała płacze, to ja
      razem z nią. Ciągle jestem przygnębiona i zestresowana i ona to czuje. Jeszcze
      nigdy nie byłam tak przygnębiona, jak teraz. Dobija mnie dodatkowo to, że
      jesteśmy same przez 12 godzin dziennie, a ja nie sypiam w nocy mimo zmęczenia i
      melisy. W weekendy i późnymi wieczorami jest mąż i wtedy on przejmuje obowiązki
      (prócz karmienia).
    • zebra12 Ja też mam aniołka 12.02.07, 10:18
      Wogóle jej nie noszę na rękach! Tylko chwilkę do odbicia, ale też nie noszę
      tylko kładę sobie na brzuchu. Cały dzień Basia sobie leży w łóżeczku , bawi się
      rączkami, rozgląda, gaworzy, pokrzykuje. Gdy jest cisza, znaczy, że zasnęła. w
      nocy też śpi z jedną przerwą około 4 na karmienie. W dzień śpi około 3 -5
      godzin. Sama zasypia, nie wymaga lulania, bujania itp. oby tak już zostało....
      --
      trzy siostry
      moje córeczki
    • ineska2 Re: Co robi dwumiesięczniak gdy nie śpi? 12.02.07, 10:26
      moj synak ma teraz 2,5 miesiaca i odkad skonczyl 2 bardzo lubi obserwowac
      karuzelke i bawic sie grzechotka przywieszona do lozeczka, ale jak zawiesilismy
      mu ta karuzelke przed skonczeniem 2 miesiaca byl niespokojny i wcale jej nie
      lubil, musielismy zdjac z niej grzechotki i stopniowo dopinac. grzechotki tez
      nie od razu polubil, pierwsza go zainteresowala taka o delikatnym dzwieku,
      dwukolorowa. pamietam, ze jak byl troche mniejszy baaaaardzo lubil jak sie do
      niego po prostu mowilo, ale wazna byla melodyjna intonacja glosu, lubil tez
      kiedy udawalam, ze moja dlon to motylek, ktory lata nad jego glowa, wolal to
      niz grzechotki. poza tym czasem sama sie dziwilam, co go potrafi rozbawic (np
      skorka od banana, ktora mu pokazalam wink )bujaczka nie lubil, bo nie mial w nim
      swobody ruchow. kladz tez malenstwo na brzuszku, nawet jak na poczatku nie
      bedzie lubilo, niech cwiczy, zachecaj go do tego. acha, mozesz sprobowac
      pokazac okladki Dziecka albo inne duze zdjecia twarzy innych dzieci albo
      polozyc dzidzie na ramieniu i przystawic do lustra, mojego to ciekawi. jesli
      chodzi o sen to spi w nocy ok.8 godzin z 2 pobudkami na jedzienie, w dzien
      drzemka przed poludniem i po poludniu, kazda po ok. pol godziny i dluzszy sen
      na spacerze (czasem dosypia jeszcze po spacerze), od 1,5 do nawet 3 godzin.
    • kizami Re: Co robi dwumiesięczniak gdy nie śpi? 12.02.07, 11:13
      moja córka ma prawie 2,5 miesiąca. W nocy śpi ładnie, ale późno zasypia i tylko
      w naszym łóżku, ale śpimy całą noc z przerwą na karmienie, czasem do 10-11 (bo
      ja spioch jestem). W dzień różnie czasem śpi pare godzin czasem kilka razy po
      kilka minut. A jak nie śpi to albo gadam do niej a ona do mnie, albo karuzela
      (tez canpol, ale nakrecam najwyżej dwa razy, bo później melodyjką ją denerwuje
      i woli jak pluszaki tylko się ruszają). Czasem leży i gada do siebie, a ja mam
      czas na śniadanie itd. Noszona jest tylko w celu przytulania, dla uspokojenia
      sporadycznie. Albo, żeby popokazywać jej coś (akwarium też lubi). Jak jest
      marudna pomaga jej zasypianie na czyimś brzuchu. Podsumowując potrafi się sama
      sobą zająć jak ma na to ochotęsmile
      • walczakowa3 Re: Co robi dwumiesięczniak gdy nie śpi? 12.02.07, 11:24
        Moja córa jeste bardzo grzeczna. Zastanawiamy sie po kim to masmile
        Wogóle nie płacze. W dzień leży albo w łóżeczku albo w leżaczku(super sprawa) i
        obserwuje co się dzieje dookoła. Uwielbia jak sie do niej mówi!!!Lubi leżec na
        brzuszku. I bardzo lubi wieczorna kapielsmilePo kapieli dostaje piers i kładziemy
        ją do łóżeczka. Potem dostaje smoczek bo lubi z nim zasnąc. Wypluwa go jak
        zapadnie w głęboki sen. W nocy budzi sie co 3,4 godzinki na jedzenie. Nawet nie
        płacze, tylko wierci sie w łóżeczku i ja juz wiem że jest głodna. Je na
        śpiochasmilePrawie wogóle jej nie nosze!!!Jak zaczełabym jej tego uczyc to dopiero
        maiałbym problem!Moja Gabi jest klopskimsmileAle ogólnie jest bardzo, bardzo
        grzeczna. Dziecko idealnesmile))Oby było tak zawszesmile
        • anciaj Re: Co robi dwumiesięczniak gdy nie śpi? 12.02.07, 17:00
          Zazdroszczę tym mamom, których maluszki umieją się same sobą zająć. Mój 1,5
          miesięczny Szymuś niestety tego nie potrafi. Bardzo mało spi, czasem 10-12
          godzin na dobę. Przez pozostały czas troszkę obserwuje świat, czasem się
          zaśmieję jak do niego gadam, czasem tez gaworzy ale przede wszystkim macha
          energicznie rączkami i nóżkami a potem ryczy i wrzeszczy. Nie pomaga branie na
          ręce, kołysanie, przytulanie. Zazwyczaj pomaga tylko durna piosenka dla dzieci,
          przy której robi się lekkie przysiady. Ale przecież nie będę robiła przysiadów
          i śpiewała tej piosenki przez cały czas kiedy nie śpi (czyli ok 10h) bo plecy i
          nogi mi wysiądą. Lekarka poleciła mi zmienić mleko na bebilon pepti bo może
          brzuszek mu dokucza ale nie przyniosło to żadnych efektów. Nie potrafi sam
          usnąć; zawsze trzeba go "ululać" a i tak często się wybudza po kilku minutach
          od położenia go w łóżeczku. Wszyscy mi mówili, że pierwszy miesiąc będzie
          najgorszy ale nie widzę różnicy. Czy kiedyś w ogóle będzie potrafił zająć się
          sam sobą? Jest przecież za mały na inne zajęcia jak gadanie z mamą, karuzelkę,
          rowerek, który mu robię nóżkami a wszystko to go nudzi po kilku minutach. Czym
          go jeszcze mogę zająć? Nie mogę nie reagować na jego płacz bo mi się serce
          kraje.
          • grrr8 Re: Co robi dwumiesięczniak gdy nie śpi? 12.02.07, 18:36
            moje dziecko też lubi takie sabawy, np mówienie krrrrrrrrrrr lub machanie
            wyciągniętym językiem smile ale ile można smile, najgorsze jest to że jak oa nie śpi
            to żeby ona się dobrze bawiła to albo trzeba ją nosić albo trzymać na kolanach
            tj. ja muszę być w pozycji półleżącej ona leży plecamina moich ugiętych
            opartych o rzeslo lub stół nogach i teraz jek urosłą to ja jeszcze muszę jej
            podtrzmywać głowę, jak ją położe na plecach w łóżeczku i gadam do niej to juz
            jej się nie podoba.
            • grrr8 Re: Co robi dwumiesięczniak gdy nie śpi? 12.02.07, 18:40
              dodatkowym problemem jest fakt że moja cóka nie nauczyła się jeść z piersie
              więc ja codziennie odciągam kilka razy mleko co zajmuje mi w sumie dwie do
              trzech godzin. Ostatnio kiedy mała mniej śpi i płaczę nade mną w trakcie tej
              zajmującej czynności smile to ja coraz bardziej sie przy tym stresuję i mam
              wrażenie że coraz mniej tego mleka jest sad.
    • gem.gem Re: Co robi dwumiesięczniak gdy nie śpi? 12.02.07, 22:05
      moja dwuipolmiesieczna coreczka przesypia noc(po kapieli o 20 zasypia o 21 i spi
      do 6) a potem je i znowu zasypia. budzi sie o 9-10. potem je, lezy na przewijaku
      albo w lozeczku, oglada karuzelke, rozmawiamy, smiejemy sie, gdy zaczyna sie
      nudzic biore na lapki i podziwiamy lustro. jak juz jest naprawde nudno to
      placze, je i zasypia. ot tylesmile
    • monia19722 Re: Co robi dwumiesięczniak gdy nie śpi? 13.02.07, 11:15
      moja Kasia ma 2,5 miesiąca; karmiona jest bebilonem; je co 3/4 godziny ;
      potrafi pospać nawet do 3 godzin, najlepiej przy otwartym oknie ubrana jak na
      spacersmile) jak nie spi to patrzy na karuzelke kupiłam jej karuzelke obrotową
      chicco-super, ma różne melodyjki; poza tym nosimy ja, wozimy w
      wózeczku, "rozmawiamy", potrafi już przespać od 22 do 7 rano ( karmimy ja "na
      snie")
    • mamapoli2 Re: Co robi dwumiesięczniak gdy nie śpi? 13.02.07, 12:05
      Moja ma 12 tygodni. Spi od 21 do 6 rano ( czasami o 3-4 karmienie,ale nie
      zawsze), potem karmię i jeszcze spimy 2 godziny. Wstajemy, przebieram ja,
      ubieram w dzienne ciuszki. Potem idziemy razem do łazienki, gdzie Pola
      obserwuje jak ja sięmyję i ubieram. Potem idziemy do pokoju, ona siedzi w
      lezaczku i gada do żółtego misia a ja pije kawę. Jak jej się znudzi to trochę z
      nia gadam, karmie i przewijam. Ok 12-15 śpi na spacerze albo balkonie. Potem
      czytam jej, bawi się na macie, przegląda w lusterku, gada do misia, i innych
      zabawek, kładę ja na kocyku i troche ćwiczymy, staram sie jej nie nosić tylko
      ustawiać fotelik w różnych miejscach i przynoisić jej rózne rzeczy do oglądania.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka