Dodaj do ulubionych

Kaszle od 3 miesięcy. Pomocy!

19.08.05, 14:45
Mój siedmiomiesięczny syn kaszle prawie 3 miesiące, były robione wszystkie
możliwe badania: w kierunku krztuśca, refluksu, miał prześwietlenie płuc,
badał go laryngolog i alergolog, a kaszle nadal, brał antybiotyki, czopki,
syropki, witaminki, i nic. Czy może ktoś z Was spotkał się z podobnym
przypadkiem? Kaszel występuje tylko rano w ciągu dnia, ani w nocy nie kaszle.
--
forum - grafika komp. forum.gazeta.pl/forum/71,1.html?f=31236
Edytor zaawansowany
  • bb12 19.08.05, 16:27
    Czy były badanie chlorki w pocie?Bo to jedno z podstawowych badań przy kaszlu.


  • julamimi 19.08.05, 16:57
    badalas dziecku kal na pasozyty? (robaki, lamblie)
    dziecko nigdy nie jest za male na pasozyty, a kaszel moze byc jednym z objawow
    pozdr
  • tomekiela 19.08.05, 18:06
    Moje dziecko kaszlało ze 4 miesiące. Wreżcie prywatnie robiliśmy badania i
    wyszła pneumocystoza - dokładnie pneumocystowe zapalenie płuc. Na szczęście
    obeszło się bez szpitala.
  • joolanta 19.08.05, 22:22
    tez mi ktos to podpowiedzial - czy kaszel wystepuje tylko rano?
    --
    forum - grafika komp. forum.gazeta.pl/forum/71,1.html?f=31236
  • anetkag 19.08.05, 22:03
    Od okolo trzech miesiecy moj 6 miesieczny syn kaszle, takze tylko rano. Wedlug
    roznych lekarzy jest calkowicie zdrowy. Kolezanki syn ma to samo, podobno u
    niektorych dzieci krtań jest slabo rozwinieta i niekeidy maja problemy przy
    oddychaniu. Drugie wytlumaczenie o jakim slyszalam to to, że dziecko nie radzi
    sobie z nadmierna iloscia sliny ( u mojego synka zaczelo sie kiedy zaczął sie
    slinic przy zabkowaniu) Obydwa wytlumaczenia moze i sa sensowne, tylko ze
    kaszel wystepuje tylko rano a dziecko slini sie caly czas a nie tylko rano.
    Równiez co do tej slabo rozwinietej krtani- czy w nocy lub popoludniu krtan
    jest lepiej rozwinieta???
  • joolanta 19.08.05, 22:20
    troche mnie pocieszylas, jedna z wersji byla wlasnie taka(ale po drodze doszlo
    zapalenie oskrzeli!!. Byc moze ma to cos wspolnego z dlugim lezeenim na
    plasko!?!?!?
    --
    forum - grafika komp. forum.gazeta.pl/forum/71,1.html?f=31236
  • anetkag 19.08.05, 22:05
    aha, a co ze szcepieniami? Czy ze wzgledu na kaszel nie szcepisz dziecka? Ja
    jak do tej pory szczepilam mimo wszytsko bo goraczki nie mial, osluchowo bylo
    idelanie i gardlo nie zaczerwienione.
  • joolanta 19.08.05, 22:18
    byly podejrzenia ze to koklusz wiec czekalismy.... dzis zaszczepilam
    --
    forum - grafika komp. forum.gazeta.pl/forum/71,1.html?f=31236
  • anetkag 19.08.05, 22:27
    jeszce jedno pytanko, jaki to rodzaj kaszlu, sychy, mokry, dlugi, czy tylko
    takie "pokasływanie"?
  • joolanta 19.08.05, 23:10
    najpierw suchy, takie pokasływanie a na koniec taki "gruźliczy" i potem konic
    do następnego ranka
    --
    forum - grafika komp. forum.gazeta.pl/forum/71,1.html?f=31236
  • anetkag 19.08.05, 23:22
    Wydaje mi sie ze wazne jest zachowanie dziecka przy takim kaszlu, jesli widac
    ze dziecko sie meczy i z trudem lapie oddech to rzeczywiscie jest to jakis
    konkretny powod tego kaszlu. U mojego synka sauwazylam ze w ogole nie zwraca
    uwagi na kaszelek, tak jakby mu w niczym nie przeszkadzal, smieje sie przy tym,
    bawi, oczka mu nie lzawią . Byc moze dlatego przestalam sie juz tym az tak
    zamartwiac. Moze sprobuj z obserwacji dziecka cos wywnioskowac. Zycze duzo
    zdrowka dla pociechy , powodzenia.
    Aha. Mam prosbe, moze napiszesz mi na poczte jak juz znajdziesz przyczyne tego
    kaszlu. Ja w poniedzialek zrobie badania kału w kierunku pasożytów , jesli
    chcesz to odezwe sie i napisze ci co tam wyszlo. pozdrawiam i zycze
    powodzenia smile
  • joolanta 20.08.05, 09:24
    kaszel faktycznie nie przeszkadza mu, dobrze ja i przybiera na wadze, jest
    uśmiechnięty i spokojny. Tylko ja każdego dnia rano jestem coraz bardziej tym
    przybita, bo to jest dość mocny kaszel. Jak tylko znajdę przyczynę dam znać.
    Jeśli Ty cos znajdziesz, to jeśli możesz daj znać.
    --
    forum - grafika komp. forum.gazeta.pl/forum/71,1.html?f=31236
  • anetkag 20.08.05, 10:14
    radzilabym ci zrobic jednak te badania kalu w kierunku pasozytow, po drugie,
    kiedy moj syn mial mocniejszy kaszel przez kilka dni podawalam mu tylko calcium
    w syropie i syropy homeopatyczne t.j Stodal i Drosetux, i w sumie ten kaszelek
    troszke zlagodnial. Powodzenia, dam znac jak cos. Trzymaj sie i sie nie
    zalamuj, musisz byc silna by umiec walczyc z wszelkimi niepowodzeniami. Kiedys
    w koncu przeciez sie to wyjasni smile
    Pozdrawiam
  • agucha75 21.08.05, 00:13
    Miałam podobną sytuację.
    Mój synek ma 2 latka i osiem miesięcy.
    Też tak jak Wasze maluszki kaszlał ze trzy miesiące i tylko rano.
    Spędzało mi to sen z powiek i było powodem do zmartwień.
    Zastanawiałam się co może być powodem.
    Pediatra przepisywał coraz to nowe syropki
    Aż w końcu zadziałała "MALIA" bardzo dobry syropek homeopatyczny i dodatkowo
    lek przeciwalergiczny ZYRTEC w kroplach.
    Przeszło jak ręką odjął.
    Życzę Waszym maluszkom dużo zdrówka a Wam drogie mamy jak najmniej powodów do
    zmartwień.

    Pozdrawiam ciepło
    Aga,mama Kacperka
  • anetkag 21.08.05, 12:14
    dzieki za odpowiedz, kupie ten lek co napisalas, moze cos pomoze . Juz nie wiem
    co podawac, nic nie skutkuje.
    pozdrawiam serdecznie smile
  • anetkag 21.08.05, 12:16
    a w jakim wieku byl twoj synus ? Moj ma 6 miesiecy, czy bede mogla mu podac
    ten syropek?
  • agucha75 21.08.05, 22:56
    Kacperek obecnie ma 2 latka i osiem miesięcy.A długotrwały kaszel męczył go nie
    tak dawno.Jak miał ok 2,5.
    Co do syropku,to prawdę mówiąc nie wiem od jakiego wieku mogą brać go
    dzieciaczki.Myślę jednak,że farmaceuta udzieli tej informacji.Wydaje mi się że
    homeopatyczne leki nie mają przeciwskazań.Ale to tylko moje zdanie.
    Pozdrawiam serdecznie
    Aga,mama Kacperka
  • rzasia 21.08.05, 23:40
    Moi kaszleli od 5.00 do 7.00 rano dość długo. Potem sama wyszperałam, że w ten
    sposób objawia się glista ludzka. Pominę tu cykl jej rozwoju (fu!), kóry
    dokładnie tłumaczy skąd ten kaszel. Zrobiłam badania i oczywiśćie glista była.
    Leczenie niezbyt długie i skuteczne. Do teraz raz w roku po prostu odrobaczam
    całą rodzinę, łącznie z psem, tak mi już zostało, choć rzecz działa się 5 lat 7
    lat temu.
    Asia
  • mama_misi 22.08.05, 08:16
    Ja na twoim miejscu zrobiłabym najpierw badania w kierunku pasożytów a
    następnie chlorki potu. Wszyscy lekceważą to badanie a tymczasem mozna wykryc
    bardzo podstępną chorobe - mukowiscydozę. Moja córcia kaszlała zawsze rano.
    Poczatkowo była leczona na alergię bo objawy jak przy alergii wziewnej. Męczący
    kaszel rano a w efkcie jakaś infekcja. Jeżeli dziecko było chore w ciagu tych 7
    m-cy powiedzmy 3 razy to tym bardziej polecam badanie chlorków w pocie.
    --
    Pomóż Dominice
  • chaza 22.08.05, 12:26
    Czy możliwe jest, że dziecko ma mukowiscydozę jeśli ma okresy kaszlu np. 1
    miesiąc ma uporczywy kaszel właśnie głównie rano ale i w dzień a potem przez
    parę miesięcy przechodzi jak ręką odjął i znów...Dziecko jest leczone na
    alergię wziewną ale coraz częściej moje myśli skłaniaja sie w kierunku badania
    na chlorki...Innych objawów mukowiscydozy brak!
  • mama_misi 22.08.05, 12:36
    Mukowiscydoza to bardzo podstępna choroba. Objawy sa bardzo podobne do alergii
    wziewnej.Moja córka przed diagnozą tez była leczona na alergię. Oprócz
    przewlekłego kaszlu głownie rano nie miała żadnych objaw mukowiscydozy. No może
    jeszcze wypróżniała sie dość często. Skierowanie na badanie chlorków musiałam
    wręcz wymusić bo powtarzano mi, że dziecko nie wyglada na chore. Zrób badanie
    chlorków potu to nie zaszkodzi a sie uspokoisz.
    --
    Pomóż Dominice
  • aniakm 22.08.05, 12:33
    Moja córka też miała kaszel, zawsze rano, od ok.9 m-ca. Pediatra zapisała
    zyrtec i jest ok. Teraz mala ma 3 lata. Ostatnio zabraklo nam zyrtecu i po 3
    dniowej przerwie kaszel powrócił. Alergia objawiała się kaszlem...
  • chaza 22.08.05, 13:02
    Lekarze z którymi miałam do tej pory kontakt też o mukowiscydozie nie chcieli
    słyszeć (mimo moich delokatnych sugestii...).Jak mala była młodsza to też sie
    często i obficie wyprózniała ale w tej chwili i juz od dłuższego czasu (od 5
    lat) już jest OK.Jak wygląda to badanie na chlorki- cy wynik jest w 100%
    wiarygodny? Czy trzeba przywiązywać uwagę do laboratorium w którym wykonuje sie
    to badanie czy to się wykonuje w szpitalu? Czy w przypadku Twojej córeczki
    (pytanie do Mamy_misi) leki na alergię pomagały czy nie? Czy mukowiscydoza
    jeśli przebiega (objawia się) łagodniej jest równie groźna dla dziecka co w
    przypadku pełnoobjawowej choroby?
  • mama_misi 22.08.05, 13:19
    Jak się przeprowadza badanie na chlorki potu napisałam w wątku poniżej smile)
    Jeżeli wynik wyjdzie powyżej 60 jest to podstawą do przeprowadzenia badania
    genetycznego, które jest potwierdzeniem diagnozy. Może się tak zdazyć że
    dziecko za słabo się spoci wówczas wynik wyjdzie fałszywy, dlatego trzeba to
    badanie wykonać naprawdę w dobrj poradni.
    Moja coreczka został zdiagnozowana gdy miała 1,5roku. wcześniej przez pół roku
    była leczona na alergie wziewną. Przez ten okres mała nie miała infekcji ale i
    tak kaszel się utrzymywał, największy rano po przebudzeniu a w ciagu dnia
    słaby albo wcale go nie było. Nasza pani alergolog kazała odstawić leki bo
    stwierdziła, że gdyby była to alergia to leki by działały i dziecko nie powinno
    kaszleć. Odstawiłam leki i mała prawie natychmiast rozchorowała się na
    zapalenie oskrzeli. Trafiłysmy do szpitala a tam prawie siłą wymogłam
    skierowanie na chlorki potu.
    Co do ostatniego pytania...Mukowiscydoza jest chorobą śmiertelna głównie
    dlatego,że nadmiar śluzu jest świetną pozywką dla bakterii. Dzieci często
    chorują, a każda infekcja zostawia ślad na płucach. W efekcie dorośli chorzy
    maja zniszczone płuca a to prowadzi z reguły do śmierci. zniszczonym płucom
    bardzo często towarzyszy osłabione serce... To tak w skrucie. Jeżeli do tego
    dochodza jeszcze objawy z układu pokarmowego... Sama widzisz im mniej tym
    lepiej.Jeżeli dziecko jest juz chore to trzeba zrobić wszystko aby cieszyło się
    jak najdłużej dobrym zdrowiem. O tym mogłabym napsiać ci referat.
    Nie martw się na zapas. To nie musi byc muko, to może byc alergia, ale zrób te
    chlorki.
    --
    Pomóż Dominice
  • joolanta 22.08.05, 14:38
    moj lekarz sam wpadł na pomysl zeby zrobic badania chlorkow potu (juz zapisalm
    sie do IMiD), zrobie tez badanie kału. Troche poczytałam o mukowiscydozie i
    faktycznie ciężko na nia "wpaść", objawy sa mało charakterystyczne - oj oby to
    byla jednak alergia .....
    --
    forum - grafika komp. forum.gazeta.pl/forum/71,1.html?f=31236
  • chaza 22.08.05, 14:50
    Dziękuje bardzo za wyczerpujące odpowiedzi...U nas leki na astmę pomagają. Mała
    była kilka razy słuchana przez alergologa, potem podano jej pulmicort +
    berodual i po 10 minutach znów ja lekarz osłuchał i ponoc w oskrzelach było
    czyściutko- no i wg. pani alergolog to potwierdziło alergię... Efekt w postaci
    ustapienia kaszlu nie jest jednak natychmiastowy a kaszel ustepował po 2 tyg.
    od rozpoczęcia inhalacji, po 3 mies. odstawiałam leki i było cacy nieraz 3-4
    mies. aż kaszel powarcał...Ale tak jak radzisz sprawdzę te chlorki-poczytałam
    Twój post i badanie nie jest kłopotliwe. jestem z Wrocławia- czy ktos wie gdzie
    mogę to badanie wykonac i mieć gwarancje jakości...Życzę wszystkim mamom i ich
    dzieciom dużo zdrowia i dobrych diagnoz!!!
  • chaza 23.08.05, 08:58
    Dziewczyny, moja córcia od niedzieli kaszle już nie nad ranem ale cały czas i
    dodatkowo pojawił sie mały katarek. W niedziele wznowiliśmy inhalacje
    (pulmicort + berodual. Koleżanka poleciła mi na noc dawać Diphergan i
    spróbowałam wczoraj- efekt rewelacyjny- ani razu nie zakaszlała ani w nocy ani
    rano. Czy ktoś coś wie więcej o tym syropku i jak się ma jego podawanie do
    stwierdzoej alergii (astmy wczesnodzieciecej).
  • mama_misi 23.08.05, 10:14
    Syropek ten ma działanie uspokajające, nasenne, łagodzi kaszel. Dziecko
    zareagowało prawidłowo. Do astmy nie ma się chyba nijak. Podaje się go doraźnie
    dzieciom z męczącym kaszlem. Generalnie ja osobiście nie polecam podawania tego
    syropku stale, gdyż lepiej jest jak dziecko wykrztusi to co mu zalega. Ale na
    noc gdy bardzo się męczy można podawać. Syrop ten wydaje się z przepisu lekarza
    więc powinien wytłumaczyć ci jego działanie.
    Pozdrawiam i życzę zdrówka
    --
    Pomóż Dominice
  • ksenia74 23.08.05, 17:40
    Na ten lek trzeba chyba uważać, bo chociaż moje dziecko tego nie brało to mi
    się zdarzyło zażyć pół tabletki i więcej balam się wziąć, bo
    zupelnie "odpłynęłam". Czy dziecko nie stalo się ospałe? Na pewno trzeba
    poradzić się lekarza.
  • joolanta 24.08.05, 13:21
    niestety moj synek tez podlapal jakas infekcje i kaszle caly dzin, z tym ze
    przestal kaslac....rano!!?!?!??!! juz sama nie wiem co o tym myslec...
    --
    forum - grafika komp. forum.gazeta.pl/forum/71,1.html?f=31236

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.