• drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego

zastrzy antykoncepcyjny-pilne pytanko Dodaj do ulubionych

  • 13.09.03, 16:29

    -- oto ono:czy można ten zastrzyk zastosowac w dowolnym momencie cyklu czy
    podobnie jak tabletki?a moze sa tabletki ktore moge wziasc dowolnego dnia ?
    "Róże są piękne nawet jeśli nikt się nimi nie zachwyca"
    Zaawansowany formularz
    • 13.09.03, 17:08
      napewno zanim zastosujesz ten zastrzyk musisz kierowac sie do swojego lekarza
      napewno ci powie w jakim czasie cyklu go zastosowac.
      Rowniez ostrzylam sobie zabkina na ten rodzaj antykoncepcji, bo przyznam ze
      tabletki troche mnie mecza
      ale lekarz mi mowil, ze sa podobno bardzo nie przyjemne skutki uboczne ze
      wzgledu na to ze zostaje dostarczona zaduza dawka hormonow.
      Moze sie zdarzyc ze w odstepie miedzy zastrzykami, sa dosc obfite plamienia
      maga byc wymioty, bole glowy itp
      oczywiscie nie u wszystkich kobiet
      ale wiekszosci pacjetek przychodzolo do niego wlasnie z tym problemem.
      Sama nie wiem co teraz robic?
      te wszystkie dolegliwosci to juz sama w sobie antykoncepcja
      jesli macie jakies doswiadczenia to piszcie

      pozdrowienia tereska


      • 13.09.03, 21:29
        Ja stosowałam zastrzyki przez jakiś czas. Można go wziąść w dowolnym dniu
        cyklu, a kolejny za 3 mies. Niestety nastąpiło u mnie po zastrzyku zatrzymanie
        miesiaczkowania i dostałam wybuchów zimna i goraca na przemian. Skutkiem
        ubocznym zastrzyku moga tez byc nadmierne i czeste krwawienia.
    • 15.09.03, 23:06
      Witam!
      Nie wiem czy są jeszcze jakieś inne zastrzyki antykoncepcyjne, ja jestem już
      dwa miesiące po Depo-Proyera. Ale z tego co mi mówił ginekolog to jest
      zastrzyk raczej dla matek karmiących gdyż jest jednoskładnikowy. Jako matka
      karmiąca mogłam wziąć zastrzyk w każdej chwili smile))
      Jeśli chodzi o mnie nie mam żadnych skutków ubocznych, czuje się świetnie,
      także nie występują u mnie plamienia. Jestem zadowolona, że zdecydowałam się
      na zastrzyk bo nie musze pamiętać o pigułce smile))
      Także ryzyk fizyk.
      Pozdrawiam!
      • 23.09.03, 12:49
        ja jestem juz po 3 dawkach Depo provery... w trakcie brania nic zlego sie nie
        dzialo - moze jedynie czestsze bole glowy, zadnych plamien (wzielam przed
        pierwsza miesiaczka po porodzie)... problemy pojawily sie dopiero po
        odstawaieniu zostrzykow... moj pierwszy okres trwal 13 dni, potem 43 dni
        przerwy, kolejny trwal 3.5 tyodnia , potem 53 dni przerwy... trzeci okres juz
        normalnie 6 dni, ale nie wiem co bedzie potem... osobiscie nie polecam, choc
        jest to bardzo wygodna forma antykoncepcji...
        pozdrawiam serdecznie, gosiah
    • 23.09.03, 13:31
      Ja też nie polecam zastrzyków. Mam podobne doświadczenia jak GOSIAH, wzięłam 3
      dawki co 3 m-ce i w trakcie nie miałam krwawień, dobrze się czułam; zaczęło się
      po odstawieniu... Okres co dwa tygodnie po 10 dni i to nie tak, że 3 obfite, a
      potem skąpe ... bite 10 dni 'powodzi'. Potem 1,5 m-ca przerwy i znów co dwa
      tygodnie. Jak w końcu dotarłam do ginekologa, to powiedział mi, że po tych
      zastrzykach organizm powraca 'do normy' ok. 4 do 6 miesięcy. W moim przypadku
      musiałam zacząć brać 'normalne' tabletki hormonalne, żeby przywrócić normalną
      gospodarkę w organiźmie. Na szczęście mała miała już 15 m-cy i ulgowo odstawiła
      się od dokarmiania-przytulania.
      A tak przy okazji dlaczego odstawiłam zastrzyki, chociaż to 'wygodna' forma
      antykoncepcji:
      Moja córeczka miała przedłużoną żółtaczkę (w sumie miesiąc)- stwierdzono enzym
      w pokarmie (moim oczywiście) spowalniający rozkład bilirubiny, czyli wszystko w
      porządku. Ale robiłam jej, dla spokojności własnego sumienia, co 2 m-ce
      kontrolne badania bilirubiny i próby wątrobowe. Próby były dobre, ale w którymś
      momencie znów bilirubina była wyższa od normy i pediatra stwierdziła, że to
      może być z tych hormonów. A ja właśnie wzięłam 3 zastrzyk... Niby można brać
      Depo-proverę przy karmieniu, bo ma tylko jeden hormon, ale jak przychodzi co do
      czego, to chronisz dziecko, kosztem własnej wygody.
    • 23.09.03, 14:47
      Ja przyjmuję "Depo" i czuję się świetnie, a przede wszystkim dlatego, że nie
      mam miesiączki, po prostu luksus. Zdaję sobię sprawę, że po odstawieniu może
      być "śmiesznie" (chociaż nic tu śmiesznego), ale cóż, przynajmniej przez pół
      roku czułam się nie-obrzydliwie. Dla mnie miesiączka to upokorzenie kobiety, z
      którym muszę się pogodzić. Depo zmniejsza ryzyko raka piersi, ale obniża ilość
      wapnia w organizmie (grozi w starszym wieku zwiększoną łamliwością kości i nie
      tylko). Poza tym po odstawieniu Depo kobieta przez 1-2 lata może być bezpłodna.
      EJ
      • 23.09.03, 14:57
        Ja wzielam 3 zastrzyki i teraz zaluje. Na okres po ostawieniu leku nie
        doczekalam sie przez ponad pol roku i zeby wrocic do klasycznych pigulek,
        musialam brac progesteron na wywolanie miesiaczki. Na szczescie w ciagu dwoch
        najblizszych lat dziecka nie planuje nastepnego, ale co by bylo gdybym nagle
        zapragnela je miec?
        • 23.09.03, 18:09
          A czemu musiałaś brać progesteron na wywołanie miesiączki, żeby wrócić do
          tabletek? Mnie lekarz zapisał tabletki i kazał je brać od dnia w którym
          powinnam mieć kolejny zastrzyk. Wcale nie trzeba czekać na miesiączke żeby
          zacząć je brać, a tabletki antykoncepcyjne samoistnie wywołają miesiączke po
          pierwszym opakowaniu.
          • 23.09.03, 18:21
            To bylo tak, ze bezposrednio po zastrzyku przeszlam na Cerazzete. I fakt, masz
            racje zaczelam je brac od dnia, w ktorym powinnam wziac kolejny zastrzyk.
            Niestety, jak udalo mi sie wreszcie odstawic mala od piersi i moglabym
            spokojnie zamiast Cerazette zaczac nowe pigulki, moj gin byl na urlopie. Potem
            ja bylam na wakacjach i w zwiazku z tym zrobila sie nam prawie 2- miesieczna
            przerwa od tabletek. I zeby zaczac na nowo nowe pigulki musialam czekac na
            miesiaczke (ktorej nie mialam nawet biorac Cerazette)
            • 23.09.03, 18:35
              Biorąc Cerazete mozna nie mieć miesiączki bo to tabletki jednofazowe. Moja
              koleżanka też je bierze bo karmi córeczke i nie ma okresu. Jednak jestem
              zdziwona, bo pomimo przerw w braniu leku mogłaś zacząć tabletki normalnie.
              Tylko wtedy trzeba się dodatkowo zabezpieczyć, bo w pierwszym yklu mogą
              jeszcze nie działać jak należy. Przynajmniej ja tak zawsze zaczynałam.
              Zanim zaczełam stosować tabletki jako antykoncepcje, brałam je na
              wyregulowanie cyklu. Bez taletek zawsze miałam kłopoty z miesiączką i brałam
              je przez pół roku na wyregulowanie cyklu, później przez kolejne kilka miesięcy
              okres bez brania tabletek okres pojawiał się jak w zegarku, a potem znikał na
              kolejne kilka miesięcy. Po 3-4 miesiącach zaczynałam kolejne opakowanie
              tabletek i już po pierwszym opakowaniu okres normalnie się pojawiał.
              Progesteron w zastrzyku na wywołanie podano mi tylko 2 razy, ale wtedy miałam
              16 lat i lekarka uznała że tak będzie lepiej i dopiero potem kazała zażywac
              inne leki.
              • 23.09.03, 18:44
                Ale to nie byl progesteron w zastrzyku ,tylko Luteina "dowcipnie". Ja przed
                ciaza bralam tabletki 4,5 roku i zawsze pierwsza tabletke bralam w pierwszym
                dniu miesiaczki- mowie oczywiscie o zaczynaniu pigulek po odstawieniu na jakis
                czas. Moj gin tez ma takie zdanie.
                A widac organizmy mamy zupelnie rozne, bo ja zawsze jak odstawialam tabletki,
                to pierwszy okres bez nich dostawalam nawet po 60 dniach!
  • Powiadamiaj o nowych wpisach

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.