Dodaj do ulubionych

Popatrz z lotu ptaka na A2. Wybudują szybciej, ...

17.07.10, 11:12
jak PiS wygra wybory to wszystko stanie, nawet zaczną zwijać te odcinki które
juz powstały, bo autostrady trzeba budować malutkie takie na trzy kaczki
Edytor zaawansowany
  • Gość: ka$a IP: *.magma-net.pl 17.07.10, 11:23
    przecież są zagorzałymi wyznawcami liberalizmu, a zgoda buduje
  • Gość: gość IP: *.adsl.inetia.pl 17.07.10, 12:03
    wolę mieć wybór: szybko i drogo, lub bylejak i za darmo! są tacy co
    uważają , że ważniejsze są bóg , honor ,ojczyzna i krzyż na każdym
    rogu niż nowe drogi. ale pamiętajcie : miały być winiety tylko lud
    nie chciał!!!! chciał autostrad płatnych na bramkach i je dostał!!!!
    i to nie za po , czy pisu wymyślono tę koncepcję zapłaty za drogi to
    rząd sld i minister pol okazał się za słaby i poszedł za głosem
    głupiego ludu , który nie wiadomo czemu wini teraz kogoś innego!!!!
    to wasi ojcowie dekadę temu rządali opłat na bramkach!!! a słabe sld
    wam to dało!!! cieszcie sie!!! toż to wasze zwycięstwo!!!
  • niespodziewany22 17.07.10, 12:25
    gosc ,ty mylisz chlopie pojecia ,WINIETY to mialy byc ale na WSZYSTKIE POZOSTALE
    DROGI !!! ,za autostrady bys placil tak jak teraz.Zanim cos napiszesz zdobadz
    troszke o tym info.POLECAM!!!
  • Gość: Bruno IP: *.c149.petrotel.pl 19.07.10, 09:52
    "Na początku pierwszej dekady XXI wieku ówczesny minister infrastruktury Polski, Marek Pol, zaproponował wprowadzenie systemu winiet jako dowodów wniesienia opłat za korzystanie ze wszystkich dróg publicznych w Polsce. Pomysł ten kilkakrotnie modyfikował (m.in. przez zawężanie go tylko do niektórych kategorii pojazdów i niektórych kategorii dróg) próbując dostosować go do licznych głosów protestu tak ekonomistów, jak i specjalistów w dziedzinie transportu oraz zwykłych obywateli, i w rezultacie nie udało mu się go nigdy wprowadzić w życie."
    pl.wikipedia.org/wiki/Winieta_(nalepka)
    Znienawidzonych powszechnych winiet nie wprowadzono. Zamiast zapłacić 180pln (taką stawkę proponował Pol) raz na rok, będziesz tyle płacił za trzy lub cztery przejazd autostradą z Wa-wy do Poznania, lub z Łodzi do Gdańska. W jedną stronę. Czysty zysk, ale dla operatorów autostrad, a nie dla kierowców.
  • Gość: piss-kup IP: *.fbx.proxad.net 17.07.10, 12:36
    U nas we Francji czesc autostrad tez jest platna ale 50€ za 300km to gruba przesada.
  • Gość: Bart IP: *.internetdsl.tpnet.pl 19.07.10, 09:38
    Trochę masz problem z liczeniem bo za 50 euro masz nie 300 km a 1000
    km od W-wy do Świecka i z powrotem.
    Pzdr
  • Gość: q-ku IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 17.07.10, 12:14
    rozumiem że za to trzeba płacić, jakoś się z tym godzę

    potrzebuję szybkich tras przez Polskę bo to moja praca

    nareszcie coś się dzieje - codziennie widać postępy w kraju
  • djkrzywepalce 17.07.10, 12:14
    Wysokie ceny za przejazd to jedyny sposób, aby zmusić motłoch do korzystania z
    ekologicznych środków transportu. Jeśli autostrady staną się infrastrukturą dla
    zamożnych, to automatycznie zwiększy się bezpieczeństwo na drogach.
    Wyeliminowane zostaną z dróg gruchoty ściągane z zachodu (a więc i zmniejszy się
    import tego złomu). W drogich autostradach widzę niemal same zalety.
  • niespodziewany22 17.07.10, 12:27
    Czyli sugerujesz ze ludzie przestana do pracy dojezdzac,na wakacje wyjezdzac,na
    weekendy jezdzic ,tylko beda siedziec w domu,TAK?.A tak na marginie ,to mam
    pytanko czy juz zezlomowales swego malucha?......
  • Gość: Bruno IP: *.c149.petrotel.pl 19.07.10, 10:39
    djkrzywepalce napisał:
    > Wysokie ceny za przejazd to jedyny sposób, aby zmusić motłoch do korzystania z
    > ekologicznych środków transportu.
    Masz na myśli pociągi PKP(energochłonny i zdezelowany tabor, zasilany energią z elektrowni węglowych) czy chińskie rowery z marketu?
  • babaqba 17.07.10, 11:25
    Najważniejsza jest informacja o zaporowej cenie. Jak tam z drogami
    alternatywnymi? Też nie wolno będzie budować?
  • Gość: nicelus IP: *.dip.t-dialin.net 17.07.10, 11:49
    babaqba napisała:

    > Jak tam z drogami alternatywnymi?

    jest jeszcze droga lotnicza...
    autostradę ogląda się zn lotu ptaka.
  • niespodziewany22 17.07.10, 12:27
    i chyba to bedzie tansze niz te autostrady w polszy,
  • kosmiczny_swir 17.07.10, 15:43
    A zebyś wiedział. 100 PLN z W-wy do Berlina plus koszty paliwa, to się już robi
    porównywalne z kosztami biletów lotniczych. Transport publiczny w Berlinie jest
    dobrze zorganizowany i samochód nie jest potrzebny. A w razie czego są taksówki
    po mieście.
    --
    __________________________
  • Gość: maxx IP: *.dhcp.embarqhsd.net 17.07.10, 17:31
    Polska krajem najdrozszych w Europie autostrad???
  • ad3407 17.07.10, 11:28
    b/k
  • Gość: Patriota IP: *.bielskobiala.vectranet.pl 17.07.10, 13:06
    Masz pretensje do PIS-u,a sam bucu prowokujesz,jestes zwykłym POkemonem
  • Gość: kerio IP: *.ssp.dialog.net.pl 17.07.10, 13:16
    Sam brałem udział w konsultacjach dot. prawa o budowe autostrad. My, ekolodzy,
    ostrzegaliśmy, że specustawy przewidują, iż w promieniu bodajże 30 km od
    autostrad nie wolno zwiększać przepustowości innych dróg. Chodzi oczywiście o
    to, by wymusić korzystanie z autostrady. No i teraz odbija sie to na wysokich
    cenach.
    Macie, co chcieliście.
  • pekarpe 17.07.10, 13:22
    Panowie ładnie skalkulowali - koszt przejazdu = kosztowi benzyny. A
    dlaczego nie 400, lub 500 zł? To chore. Jestem za winietami, jak w
    Czechach lub Austrii. A ile kosztuje wybudowanie bramek, za które
    też kierowca płaci?
  • Gość: nicelus IP: *.dip.t-dialin.net 17.07.10, 17:00
    pekarpe napisał:

    > A ile kosztuje wybudowanie bramek,
    > za które też kierowca płaci?

    płaci i czas traci.
  • krzysiozboj 17.07.10, 13:46
    Jeśli komuś wydaje sie że to co proponuje mafiozo Kulczyk za pomocą sprzedajnych
    polityków jest dobre to proponuję odrobinę popatrzeć na naszych południowych
    sąsiadów.
    Słowacja - budowane od lat w szybkim tempie autostrady, nawierzchnia asfaltowa,
    trwałość kilkadziesiąt lat, brak remontów, roczna winieta ok 150 zł. Jeśli
    mówimy o autostradzie przyjaznej środowisku to proponuję niedawno otwarty
    odcinek między Popradem a Preszowem, wtedy Kulczyk i spółka nie zająknie się tym
    jakie to on wspaniałe rozwiązania stosuje.
    Czechy - Ci jadą betonowymi głównie, roczna winieta ok 200 zł, idą w tym
    kierunku by autostradami połączyć większe miasta, kilka niedawno otwartych
    szybkich dróg.
    To co jeszcze cechuje te dwa kraje to budowa nowych dróg nie na bazie lepienia
    dziur w starych a robienie nowych na solidnej podbudowie, omijających wszelkie
    miejscowości - np trasa Trencin na Słowacji - Brno na Czechach czy nowa droga od
    przejścia w Chyżnem w kierunku Kralowan. U nas odcinek Chyżne-Rabka
    (międzynarodowa trasa tranzytowa na Słowację i Austrię) poprawiono na starej
    drodze i poszerzono teren zabudowany we wszystkich wsiach, więcej się jedzie
    50km/h niż 90km/h, zaraz za granicą robiona trasa szybkiego ruchu 110km/h a
    kilkadziesiąt km dalej autostrada w prawo do Bratysławy, Wiednia i dalej a w
    lewo do Koszyc (po drodze tunel o długości 4850m.
    Na południe od nas robi się infrastrukturę, u nas pozorowanie infrastruktury a
    przy okazji ostry drenaż kieszeni kierowców - myślę że nie będzie przesady w
    takim stwierdzeniu.
  • Gość: maxx IP: *.dhcp.embarqhsd.net 17.07.10, 17:35
    Niestety... ale wyglada na to, ze kolejne "styropianowe" rzady w Polsce sa
    bardziej zlodziejskie i bardziej pazerne nizli te za
    czasow PRL-u!
  • Gość: Nie IP: 77.48.44.* 19.07.10, 10:00
    Nie wiem jaki kurs czeskiej korony jest u Ciebie w sasiedztwie, ale ostatnia
    roczna winieta jaka kupilem kosztowala 1000 koron czyli jakies 160 zlotych.
  • icc217 17.07.10, 15:06
    Jak znam (polskie) zycie ... na gwarancje!è
  • Gość: kent069 IP: *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl 17.07.10, 19:11
    Panowie czym wy mowicie autostrady platne to wielkie nieporozomienie
    gdzie nasz podatek drogowy to duze pieniadze . wiele krajow
    wprowadzilo WINETY I DOBRZE NA TYM WYSZLY A DROGI SA NA OKRES 50,60
    LAT A POLACY JAK ZWYKLE PARTACTWO . NIEMCY BUDOWALI MOSTY ORAZ DROGI
    NA WIELE LAT I DO DZISIAJ ISTNIEJA A POLACY JAK ZWYKLE WSZYSTKO
    ZPARTACZA .Pobieranie oplat przez pana kulczyka to niestosownosc
    panie kulczyk jestesmy bardziej zasobni niz pan to prawda sektor
    naftowy czy piwo to panska plajta a w niemczech polacy jakn pan sa
    na indeksie.tak jestem rdzennym mieszkancem ziem zachodnich
    ekonomia dobra praca to efekt na wiele lat .daleki jestem od
    obrazania kogo kolwieg ale slowianie to tylko slowianie
  • Gość: nicelus IP: *.dip.t-dialin.net 18.07.10, 17:35
    kent069 napisał:

    > POLACY JAK ZWYKLE WSZYSTKO ZPARTACZA .

    > daleki jestem od obrazania kogo kolwieg
    > ale slowianie to tylko slowianie

    trudno zaprzeczyć.



  • Gość: satyron IP: *.w90-9.abo.wanadoo.fr 19.07.10, 10:01
    W Rosji budowa dróg kosztuje bardzo drogo. Jak niedawno
    napisała "Niezawisimaja Gazieta", na kilometr nowej drogi w tym
    kraju wydaje się dziś średnio 17,6 mln dol., kiedy w państwach Unii
    Europejskiej kosztuje on 6,9 mln, a w USA - 5,9 mln dol. Przy tym
    ziemia w Rosji jest znacznie tańsza, robocizna - również. Znacznie
    więcej pochłania natomiast tak zwana renta biurokratyczna, czyli
    korupcja. Wydatki na łapówki, jak oceniają eksperci, to od 20 do 40
    proc. kosztów całej inwestycji.
    ps. U nas ceny sa zblizone do rosyjskich
  • paw-el 19.07.10, 10:15
    Za pieniadze Europejskiego Banku Inwestycyjnego, nabogatszy polak buduje
    droge, za przejazd po ktorej podatnicy zaplaca 200zl.

    Ale bobry przejda bezpiecznie po zielonej kladce! :0
  • Gość: Bruno IP: *.c149.petrotel.pl 19.07.10, 10:33
    paw-el napisał:
    > Ale bobry przejda bezpiecznie po zielonej kladce! :0
    Przy tej cenie za kilometr, to kładki dla bobrów powinny być pozłacane, a tunele dla żab wykładane masą perłową ;)
  • washington84 19.07.10, 11:16
    Austriacka roczna vinieta kosztuje 75 Euro czyli 300 zl. Jak wybuduja
    autostrade od Odry do Bugu to koszt oplaty za przejazd wyniesie 300 zl.
    Proporcje sa niesamowite bo miedzy Odra a Bugiem mozna przejechac za jeden
    dzien. Ale najwazniejsze to efekty makroekonomiczne. Wielka produkcja i
    transport do Rosji ucieknie na Slowacje i Austrie. Oplaty zdejma z sly
    nabywczej spoleczenstwa miliardy zlotych i przeniosa sie na ceny artykulow z
    shopingach.
  • Gość: gosc IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 19.07.10, 12:32
    €75 ale dla osobowek! transport ciezarowy w Austrii placi w systemie elektronicznym stawki bardzo podobne do naszych wiec nie ma ryzyka odplywo transportu towarow poza Polske... A ze ceny dla osobowek sa nizsze niz u nas to nie kwestia ekonomiki tylko polityki - tam rzad doklada obywatelom z budzetu aby na niego glosowali i dlatego PKB im spada a nam rosnie...
  • Gość: abc IP: *.182.134.34.nat.umts.dynamic.eranet.pl 19.07.10, 11:46
    przy 50-70zł w 2 strony może miałoby to sens.
    a tak będą zakorkowane drogi alternatywne i puste autostrady...

    WPROWADZIĆ WINIETY!!!!
  • naiwny_cynik 19.07.10, 11:55
    200 złotych za przejazd tam i z powrotem z Warszawy do Niemiec.
    Super. A może mi ktoś wyjaśnić, jak to jest, że za tydzień jazdy
    wszystkimi autostradami w Czechach, Słowacji czy Austrii zapłacimy
    po jakieś 50 złotych, o Niemczech czy Holandii, gdzie pojedziemy za
    darmo nie wspominając? Pytanie drugie: skoro drogi i tak mają być
    płatne, to dlaczego wydajemy na nie ciężkie miliardy z dotacji
    europejskich? Polska - dziwny kraj... :(

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.