Dodaj do ulubionych

Allegro rozbity produkt pomóżcie prosze

27.06.19, 19:02
Kupiłam na Allegro miski dla psa. Dostawa smart paczkomat. Odebrałam, przyjechałam do domu, rozpakowałam, jedna miska rozbita w drobny mak. Napisałam kilka maili do sprzedawcy z reklamacja, w końcu odpisał, ze nic nie może zrobić bo powinnam otworzyć paczkę przy paczkomacie i przy paczkomacie sporządzić protokół do InPost a ja tego nie zrobiłam. No fakt, ale czy ktoś w ogóle otwiera paczki na parkingu przy paczkomacie?
Co mogę dalej zrobić?
Odstąpić od umowy tak po prostu i odesłać im miski?
Edytor zaawansowany
  • joagraba 27.06.19, 20:35
    A czy wg Ciebie miski zostały przez sprzedającego zapakowane w sposób odpowiedni? Czy miski były odpowiednio zabezpieczone do takiego transportu ? Nie masz obowiązku rozpakowywania paczki chyba że budzi twoje obawy.
    Skontaktuj się z Inpostem:
    Jeśli przesyłka została uszkodzona, bądź skradziona, skontaktuj się z naszą Infolinią pod numerem 746 600 000 (dla telefonów stacjonarnych) lub 722 444 000 (dla telefonów komórkowych).
  • ewolajda88 27.06.19, 20:55
    Mieliśmy sytuację, że zamowilismy sprzęt, paczkę wyciagalismy późnym wieczorem, a ze ciemno było to dopiero w domu okazało się, że obudowa wgnieciona i piękny odcisk buta na kartonie. Inpost olał sprawę, właśnie dlatego, że przesyłkę trzeba sprawdzić przy paczkomacie. Cale szczęście, że sprzedawca okazał się w porządku, wysłał samą obudowę jeszcze raz, bo sprzęt był ok...
  • joagraba 27.06.19, 21:11
    Ja bym się spierała o możliwość sprawdzenia przesyłki przy paczkomacie - np. zimą po zmroku itd.
  • sainiri 28.06.19, 06:49
    No właśnie odebrałam jak już ciemno było, na parkingu, wzięłam i szybko do samochodu a w domu rozpakowałam.
    Miski były owinięte folia bąbelkową ale nie jestem przekonana ze bo było wystarczające.
    Zawsze mogę odstąpić od umowy, odesłać miski sprzedającemu. Tylko pewnie kasy nie zobaczę....
  • okoani 28.06.19, 08:46
    Normalnie reklamuj. Jeśli paczka z zewnątrz była w porządku (nie było jakichś dużych wgnieceń, rozerwań, itp.), to nie miałaś i nie masz obowiązku rozpakowywać paczki przy Paczkomacie/kurierze. Jeśli kupowałaś jako konsument od sprzedawcy będącego przedsiębiorcą, to sprzedawca odpowiada za stan przesyłki aż do momentu jej odebrania. Sprzedawca po prostu próbuje zabezpieczyć swoje interesy i tyle. Prawnie to on odpowiada za towar, a jeśli opakowanie było w stanie nienaruszonym, to ty żadnych dodatkowych obowiązków nie miałaś.
  • okoani 28.06.19, 08:49
    Zresztą sama przeczytaj: prawakonsumenta.uokik.gov.pl/prawa-ogolne/odpowiedzialnosc-sprzedawcy-za-przesylke/
  • joagraba 28.06.19, 09:14
    Czyli tak jak myślałam - zabezpieczenie kruchych przedmiotów wymaga najczęściej specjalnego opakowania, którym sprzedawcy nie dysponują.
    W transporcie nikt się nie cacka z paczkami, nawet tymi z nalepkami typu "szkło".
    Dwa razy się tak nacięłam i więcej niczego kruchego przez internet nie kupię.
  • sainiri 28.06.19, 14:32
    Właśnie.
    Była naklejka ostrożnie szkło. Opakowanie nie wyglądało na uszkodzone/zniszczone/wgniecione i nie miałam żadnych podjerzeń ze coś jest nie tak.
    Sprzedawca reklamacji nie przyjmuje i odsyła mnie do inpostu.
  • okoani 28.06.19, 17:08
    Zgłoś reklamację na piśmie, sprzedawca ma 14 dnia na ustosunkowanie się. A później poinformuj UOKiK. Jeśli opakowanie było w porządku, to sprzedawca ma sobie wyjaśnić sprawę z Inpostem i tyle. Odpowiedzialność sprzedawcy wynika wprost z przepisów i można mu o tym napisać, nawet podając powyższego linka.
  • sainiri 02.07.19, 22:56
    Update:
    Wymiana maili trwała kilka dni, dziś sprzedający napisał ze paczkę zapakowali odpowiednio i prawidłowo, ja miałam sporządzić protokół przy paczkomacie ale w drodze wyjątku przyjmą zwrot.
    I o to chodziłosmile
    Dziekuje za pomoc!

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka