• drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego

co po zakupie mieszkania? Dodaj do ulubionych

  • 20.07.10, 09:51
    Dziewczyny mieszkanie zostało zakupione, akt notarialny właśnie podpisany, co
    dalej musze załatwić?
    Wiem, ze notariusz złozy wniosek do sądu o utworzenie ksiegi wieczystej.
    PO drugie ide z aktem po jakis papierek do banku zeby zrobic wpis do hipoteki.
    Gdzie składam ten wniosek, w jakim sądzie?
    I co dalej - musze poinformowac urząd skarbowy, czy gminę czy kogo? Jest
    jeszcze coś o czym nie wiem?
    Nie moge znaleźć nigdzie kompletu informacji.
    --
    -------------------

    nowe, nowe idzie smile
    Edytor zaawansowany
    • 20.07.10, 10:00
      Idziesz z aktem notarialnym do banku, dają Ci wniosek o wpis
      hipoteki, z tym wnioskiem idziesz do Sądu wieczysto księgowego
      właśniwego dla miejsca położenia mieszkania. Płacisz 200 zeta od
      wniosku i składasz. Po jakimś czasie otrzymujesz zawiadomienie o
      wpisie. Po ok. 2 tygodniach od tego zawiadomienia odbierasz osobiście
      w sądzie aktualną księgę wieczystą, którą zanosisz do banku. Jeśli
      masz ubezpieczenie kredytu, lub podwyższoną marżę zrób to
      jaknajszybciej. Po zaniesieniu księgi do banku, nie płacisz już
      ubezpieczenia, lub obniżają Ci marżę. Jeśli chodzi o Urząd Skarbowy,
      to masz chyba 2 tygodnie od złożenia w sądzie WNIOSKU O WPIS
      HIPOTEKI, na złożenie w Urzędzie Skarbowym, w którym się rozliczyłaś
      pcc3 chyba. Wpisz sobie w googlach pcc 3 wyskoczy Ci wzór wypełnionej
      tej deklaracji. W Urzędzie zapłacisz 19 złoty. Tak to wygląda, brzmi
      strasznie, ale szybko się załatwia smile
      --
      http://www.suwaczki.com/tickers/mh
svanlilpsfyhqi.png


      http://s2.pierwszezabki.pl/026/026143980.png?2464
      • 20.07.10, 10:14
        Czyli w urzedzie skarbowym płace pcc3 i nic więcej?
        Znalazlam jeszcze takie info, ale nie wiem czy to prawda, bo w sumie co ma gmina
        do tego:
        kredyty.hipoteczne.biz.pl/kredyty-hipoteczne-informacje/20080704-powiadom-gmine-o-kupnie-mieszkania/index.php
        --
        -------------------

        nowe, nowe idzie smile
        • 20.07.10, 10:22
          w gminie musisz zmienić dane właściciela nieruchomości i przejąć opłacanie
          podatków od nieruchomości/użytkowanie wieczyste
    • 20.07.10, 11:12
      W zależności od tego gdzie i jakie to mieszkanie trzeba jeszcze:
      1. Zameldować się w gminie (poinformować administrację /
      spółdzielnię mieszkaniową / wspólnotE).
      2. Pofatygować się do zakładu energetycznego i przepisać na siebie
      liczniki prądu (to samo chyba np. z gazem czy wodą).
      3. Urząd skarbowy - chyba nie informujesz, chyba że chodzi o zmianę
      danych personalnych - czyli zameldowanie w innym miejscu.
      4. A jeśli już zameldowanie w innym miejscu - to informujesz też
      ZUS, OFE, Bank (żeby przysyłali korespondencję pod nowy adres).

      --
      Alabama8
    • 20.07.10, 14:18
      ja podatek płaciłam 0,1% wartosci hipoteki.

      cyt: Stawki podatku od ustanowienia hipoteki są zróżnicowane i
      zależą od rodzaju ustanowionej hipoteki. Ustawa przewiduje stawkę
      procentową dla hipoteki na zabezpieczenie wierzytelności
      istniejących oraz stawkę kwotową, jeśli hipoteka dotyczy
      wierzytelności nieustalonej. I tak, na zabezpieczenie wierzytelności
      istniejących stawka podatku od czynności cywilnoprawnych wynosi 0,1
      proc. od kwoty zabezpieczonej hipoteki. Natomiast od ustanowienia
      hipoteki na zabezpieczenie wierzytelności o wysokości nieustalonej
      wynosi 19 złotych. W konsekwencji więc należy uznać, że zastosowanie
      stawki podatku od czynności cywilnoprawnych w istocie nie zależy od
      rodzaju ustanowionej hipoteki, ale od tego, czy wierzytelność
      zabezpieczona hipoteką istnieje i czy jest znana jej wysokość czy
      też wysokości tej wierzytelności nie można ustalić.

      Przeczytaj jeszcze dokładnie umowę kredytową. My jako zabezpieczenie
      kredytu do czasu ustanowienia hipoteki podpisaliśmy jeszcze weksel
      in blanco, o którego zwrot musiałam sie upomniec! Pani była bardzo
      zdziwiona, ze chce go osobiście odebrac. Bank bankiem, ale wolę miec
      pewność, że weksel został zniszczony, a nie gdzieś zawieruszony.


      --
      "szatan potrafi pomagac skuteczniej niz sam Bóg, dlatego o tyle
      wiecej wytrwałości mamy wówczas gdy obstajemy przy złym niż przy
      dobrym"
      Hania i Szymon
      • 20.07.10, 14:22
        jak dostaniesz informacje o wpisie hipoteki do ksiag wieczystych
        sprawdź datę kiedy ten wpis został dokonany, taki wpis potrzebuje 7
        dni na uprawomocnienie, po tych 7 dniach idziesz po wypis z ksieki
        wieczystej -30 zł i z tym do banku oraz dowodem zapłaty podatku.

        Acha, za każdy wpis do ksiag płacisz 200 zł, ja miałam hipotekę
        zwykłą i kaucyjną, w sumie zapłaciłam 400 złsad

        --
        "szatan potrafi pomagac skuteczniej niz sam Bóg, dlatego o tyle
        wiecej wytrwałości mamy wówczas gdy obstajemy przy złym niż przy
        dobrym"
        Hania i Szymon
        • 20.07.10, 22:28
          Urząd Skarbowy może być opłacony przez notariusza...ja miałam 2%
          wartości mieszkania...notariusz to pobiera i załatwia w U.S.
  • Powiadamiaj o nowych wpisach

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.