Dodaj do ulubionych

co po zakupie mieszkania?

20.07.10, 09:51
Dziewczyny mieszkanie zostało zakupione, akt notarialny właśnie podpisany, co
dalej musze załatwić?
Wiem, ze notariusz złozy wniosek do sądu o utworzenie ksiegi wieczystej.
PO drugie ide z aktem po jakis papierek do banku zeby zrobic wpis do hipoteki.
Gdzie składam ten wniosek, w jakim sądzie?
I co dalej - musze poinformowac urząd skarbowy, czy gminę czy kogo? Jest
jeszcze coś o czym nie wiem?
Nie moge znaleźć nigdzie kompletu informacji.
--
-------------------

nowe, nowe idzie smile
Edytor zaawansowany
  • 20.07.10, 10:00
    Idziesz z aktem notarialnym do banku, dają Ci wniosek o wpis
    hipoteki, z tym wnioskiem idziesz do Sądu wieczysto księgowego
    właśniwego dla miejsca położenia mieszkania. Płacisz 200 zeta od
    wniosku i składasz. Po jakimś czasie otrzymujesz zawiadomienie o
    wpisie. Po ok. 2 tygodniach od tego zawiadomienia odbierasz osobiście
    w sądzie aktualną księgę wieczystą, którą zanosisz do banku. Jeśli
    masz ubezpieczenie kredytu, lub podwyższoną marżę zrób to
    jaknajszybciej. Po zaniesieniu księgi do banku, nie płacisz już
    ubezpieczenia, lub obniżają Ci marżę. Jeśli chodzi o Urząd Skarbowy,
    to masz chyba 2 tygodnie od złożenia w sądzie WNIOSKU O WPIS
    HIPOTEKI, na złożenie w Urzędzie Skarbowym, w którym się rozliczyłaś
    pcc3 chyba. Wpisz sobie w googlach pcc 3 wyskoczy Ci wzór wypełnionej
    tej deklaracji. W Urzędzie zapłacisz 19 złoty. Tak to wygląda, brzmi
    strasznie, ale szybko się załatwia smile
    --
    http://www.suwaczki.com/tickers/mh
svanlilpsfyhqi.png


    http://s2.pierwszezabki.pl/026/026143980.png?2464
  • 20.07.10, 10:14
    Czyli w urzedzie skarbowym płace pcc3 i nic więcej?
    Znalazlam jeszcze takie info, ale nie wiem czy to prawda, bo w sumie co ma gmina
    do tego:
    kredyty.hipoteczne.biz.pl/kredyty-hipoteczne-informacje/20080704-powiadom-gmine-o-kupnie-mieszkania/index.php
    --
    -------------------

    nowe, nowe idzie smile
  • 20.07.10, 10:22
    w gminie musisz zmienić dane właściciela nieruchomości i przejąć opłacanie
    podatków od nieruchomości/użytkowanie wieczyste
  • 20.07.10, 11:12
    W zależności od tego gdzie i jakie to mieszkanie trzeba jeszcze:
    1. Zameldować się w gminie (poinformować administrację /
    spółdzielnię mieszkaniową / wspólnotE).
    2. Pofatygować się do zakładu energetycznego i przepisać na siebie
    liczniki prądu (to samo chyba np. z gazem czy wodą).
    3. Urząd skarbowy - chyba nie informujesz, chyba że chodzi o zmianę
    danych personalnych - czyli zameldowanie w innym miejscu.
    4. A jeśli już zameldowanie w innym miejscu - to informujesz też
    ZUS, OFE, Bank (żeby przysyłali korespondencję pod nowy adres).

    --
    Alabama8
  • 20.07.10, 14:18
    ja podatek płaciłam 0,1% wartosci hipoteki.

    cyt: Stawki podatku od ustanowienia hipoteki są zróżnicowane i
    zależą od rodzaju ustanowionej hipoteki. Ustawa przewiduje stawkę
    procentową dla hipoteki na zabezpieczenie wierzytelności
    istniejących oraz stawkę kwotową, jeśli hipoteka dotyczy
    wierzytelności nieustalonej. I tak, na zabezpieczenie wierzytelności
    istniejących stawka podatku od czynności cywilnoprawnych wynosi 0,1
    proc. od kwoty zabezpieczonej hipoteki. Natomiast od ustanowienia
    hipoteki na zabezpieczenie wierzytelności o wysokości nieustalonej
    wynosi 19 złotych. W konsekwencji więc należy uznać, że zastosowanie
    stawki podatku od czynności cywilnoprawnych w istocie nie zależy od
    rodzaju ustanowionej hipoteki, ale od tego, czy wierzytelność
    zabezpieczona hipoteką istnieje i czy jest znana jej wysokość czy
    też wysokości tej wierzytelności nie można ustalić.

    Przeczytaj jeszcze dokładnie umowę kredytową. My jako zabezpieczenie
    kredytu do czasu ustanowienia hipoteki podpisaliśmy jeszcze weksel
    in blanco, o którego zwrot musiałam sie upomniec! Pani była bardzo
    zdziwiona, ze chce go osobiście odebrac. Bank bankiem, ale wolę miec
    pewność, że weksel został zniszczony, a nie gdzieś zawieruszony.


    --
    "szatan potrafi pomagac skuteczniej niz sam Bóg, dlatego o tyle
    wiecej wytrwałości mamy wówczas gdy obstajemy przy złym niż przy
    dobrym"
    Hania i Szymon
  • 20.07.10, 14:22
    jak dostaniesz informacje o wpisie hipoteki do ksiag wieczystych
    sprawdź datę kiedy ten wpis został dokonany, taki wpis potrzebuje 7
    dni na uprawomocnienie, po tych 7 dniach idziesz po wypis z ksieki
    wieczystej -30 zł i z tym do banku oraz dowodem zapłaty podatku.

    Acha, za każdy wpis do ksiag płacisz 200 zł, ja miałam hipotekę
    zwykłą i kaucyjną, w sumie zapłaciłam 400 złsad

    --
    "szatan potrafi pomagac skuteczniej niz sam Bóg, dlatego o tyle
    wiecej wytrwałości mamy wówczas gdy obstajemy przy złym niż przy
    dobrym"
    Hania i Szymon
  • 20.07.10, 22:28
    Urząd Skarbowy może być opłacony przez notariusza...ja miałam 2%
    wartości mieszkania...notariusz to pobiera i załatwia w U.S.

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.