Dodaj do ulubionych

FENOTEROL + MATERNA ???

10.07.04, 08:48
Witam!
Czy przyjmując Fenoterol brałyście jednocześnie jakieś witaminy? W ulotce
napisali: "Preparatu nie wolno stosować razem ze środkami zawierającymi wapń
i witaminę D (...)". Ja do tej pory brałam Maternę, ale tam w składzie jest
zarówno wapń, jak i wit. D. Co robić? Odstawić witaminy (jak ich nie biorę,
to mam silne skurcze łydek). Proszę, odpowiedzcie.
Pozdrawiam. Gioja.
Edytor zaawansowany
  • 10.07.04, 10:11
    czesc,ja brałam, fenoterol,isoptin i prenatal i było ok.
  • 10.07.04, 11:11
    Witam, ja biorę od 3 tygodni Fenoterol, Isoptin i Elevit (zestaw witaminek) i
    lekarz nic nie wspomniał o ich odtsawianiu. A w te ulotki to nie ma co się teak
    wczytywać, bo można zawału dostać. W końcu producenci leków też muszą się
    zabezpieczyć przed ewentualnymi oskarżeniami ze strony pacjentów i dlatego tak
    w nich straszą! Pozdrawiamy - Monika&Emilka
  • 10.07.04, 14:52
    Ja już od dwóch miesiecy biorę Fenoterol i Maternę i mam piekne wyniki. Czuję
    się równiez doskonale.
    --
    "Być może dla świata jesteś tylko człowiekiem, ale dla niektórych ludzi jesteś
    całym światem"
  • 10.07.04, 17:02
    Dzięki za odpowiedzi.
    I jeszcze jedno: isopitin ma zapobiegać kołataniu serca. Czy zawsze to
    kołatanie występuje i trzeba go przyjmować? Prawdę mówiąc wolałabym brać jak
    najmniej leków.
    A, i do zestawu fenoterol + isoptin dostałam jeszcze no-spę. Czy to nie za dużo?
  • 12.07.04, 05:43
    Nie za duzo ja tez tak biore. Jezeli lekarz kazal to bierz. Jezeli nie masz
    kolatania serca powiedz o tym lekarzowi i pewnie wtedy powie Ci zeby odstawic
    Isoptin ale nie rob nic na wlasna reke.

    Ja biore Fenoterol + Isopting + Feminatal.

    Magda
  • 12.07.04, 12:49
    hej, po wyjsciu ze szpitala (przedwczesne skurcze, a szpital to Akademia
    Medyczna) powiedziano mi, ze witamina D i wapno - niestety oslabiaja dzialanie
    przeciwskurczowe Fenofterolu, wiec najlepiej nie brac na czas stosowania
    fenofterolu witaminek, poza tym wspomagany fenofterol jest No-spa (ja dostalam
    no-spa forte). Co do isoptinu - to ma on za zadanie obnizyc twoje tetno -
    fenofterol je znacznie podnosi. Co do skurczu lydek - jedz duzo pomidorkow -
    maja potas - nie beda Ci tak bolec lydki. A najlepsze pomidorki - to te
    polskie, ale pachnace, jak pomidorki - wtedy wiesz, ze nie sa sztuczne smile
  • 10.07.04, 21:34
    Hejka,
    ja bym na twoim miejscu odstawiła No-spę.
    Skoro bierzesz już Fenoterol-steryd rozkurczowy,to nie ma sensu dublowć
    leków.Poza tym z własnego doświadczenia wiem,że No-spa nic a nic nie działa na
    skrurcze.Miałam miesiąc temu b.częste skurcze brzuszka(stawianie się macicy) i
    trzykrotnie wzięłam No-spę i nawet po godzinie nie było żadnej poprawy!
    No-spa przechodzi przez łożysko i zmniejsza napięcie męśniowe u twojego
    Maleństwa....Fenoterol niestety też,więc z dwojga złego,jeśli już musisz brać
    farmaceutyki,to ja na twoim miejscu poprzestałbym na Fenoterolu.
    I duuuużo leżała na boczku.
    Ale co ty zrobisz,to twój wybór.
    Życzę zdrowia i miękkiego brzuszka smile))
  • 10.07.04, 22:10
    Też bym zrezygnowła z No-spy, ale nie z Isoptinu. Ten Fenoterol obciąża serce,
    wywołując kołatanie serca, drganie rąk, nadpobudliwość, a nawet drganie kącików
    ust. W jakiś sposób przenika też do dziecka, Isoptin ma łagodzić te skutki. Mi
    lekarz zabronił odstawiać Isoptin, ale w razie braku silnych skutków ubocznych
    zredukować dawkę z 3x1 do 2x1 dziennie. Samemu lepiej nie eksperymentować.Ja
    nieprzyjemne skutki zażywania Fenoterolu odczuwałam tylko przez pierwsze dwa
    dni, ale jak mierzę sobie tętno to mam ok.90, a nie wiem, jak byłoby wysokie
    gdybym nie zażywała osłonowo Isoptinu. Pozdrawiamy-Monika&Emilka
  • 11.07.04, 18:47
    Dokladnie miałam ten sam dylemat: fenoterol a witaminy (wit. D i wapń).
    Odstawiłam witaminy. Podczas najblizszej wizyty u gina zapytam czy mozna to
    łaczyć.
  • 11.07.04, 19:20
    ja tam od razu pytalam-odpowiedz: po prostu nielykac razem rfenoterolu i
    witamin, bo mniejszaja wchlanianie
  • 11.07.04, 20:45
    Ja też mam zestaw fenoterol+isoptin + no-spa. Pytałam lekarza, witaminy brać,
    tylko w godzinnej odstępie czasu. Też mi się wydaje, że z tą no-spą to juz za
    dużo, ale lekarz kazał mi się stosować do jego zaleceń, więc się stosuję, w
    końcu to on (akurat ona) studije przez wiele lat + ma wieloletnia praktykę, a
    nie ja.
  • 12.07.04, 12:13
    Miałam
  • 12.07.04, 12:14
    Miałam TEN SAM PROBLEM I ODSTAWIŁAM WITAMINY NA KILKA dNI aż do wizyty u sojej
    lekarki.
    Powiedziała, że można łaczyć oba leki.To dobra lekarka i mam do niej zaufanie,
    więc wróciłąm do witamin.
  • 13.07.04, 15:32
    Zaczęłam brać w 35 tygodniu i mam brać do 38. Nie za długo?

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.