Dodaj do ulubionych

przezierność karku 2,6

31.03.05, 22:13
witajcie! mialam usg na koniec 13 tyg i wyszła przeziernosc karku 2,6. moj gin powiedzial ze to jeszcze OK, ale ja sie gdzies w srodku jednak martwie bo w koncu norma jest do 2,5. Słyszałyscie o czyms takim? teraz jestem w 16 tyg, a nastepne usg za 2 tyg...
napiszcie cos, please.
pozdrawiam
annq
Edytor zaawansowany
  • sylvia_w 31.03.05, 22:18
    Witam!
    Nie martw sie tak, będzie wszystko dobrze, kiedyś gdzieś wyczytałam że norma
    wynosi do 3,0mm, nie martw się na zapas, a zobaczysz że dzidzia będzie zdrowa smile
    Pozdrawiam smile
    Sylwia (17tc)
  • niusiasz 01.04.05, 09:41
    norma to do 3,0mm. Znam osoby z przeziernością dokładnie taką (3,0) i większą
    które urodziły zdrowe dzieci a 2,6 to z całą pewnością norma !!!!!!
  • bonkreta 03.04.05, 16:37
    Norma nie jest absolutna, zależy od wielkości płodu. Wykres można obejrzeć np.
    tu: www.ginekolog.krakow.pl/przeziernosc_karku.htm
    2,6 to górna granica normy przy wielkości płodu ok. 80 - 85 mm.
  • annq27 03.04.05, 23:46
    dziekuje dziewczyny! naprawde i bardzo smile
    pozdrawiam juz spokojniejsza
  • misialski 04.04.05, 08:52
    Mój synek w 13 tc, mial przezierność 2,9 i tez wszystko w porządku. Ponoć ważny
    jest kształt fałdu karkowego. Dzieci rozwijające sie z zespołem Downa mają go
    ponoć mocno "wybrzuszony". Tez sie martwiłam tym pomiarem 2,9 ale na 3D w 25 tc
    bużiunia synka prześliczna i o nieprawidłowościach nie ma mowy.
  • niedzwiedzica_sousie 04.04.05, 11:27
    ważne jest też jak wyglądają kostki nosa - niech ci to ginekolog sprawdzi!
    --
    niedźwiedziątko w drodze smile
  • gosia2k 05.04.05, 15:22
    Ja tez miałam robione usg w 13 tc i wyszła przezierność karku 2,5 - ale gin
    nie był taki sympatyczny powiedział ze to powyżej normy i musi mi zrobic test
    poczwórny- ale jak usłyszałam ile on kosztuje to musiałam zrezygnować - bo i
    tak badanie przeziernośc naruszyło mój budzet domowy....- niestety - najpierw
    dwa dni umierałam ze strach - co teraz z moją ukochana dzidzia - ale potem
    pzreczytałam gdzieś w necie - ze nawet jak przezierność karku jest pomiędzy
    3,00 a 3,5 to w 90% rodzą się w pełni zdrowe dzieci - więc jestem dobrj myśli -
    pozdrawiam
  • agutek76 06.04.05, 00:13
    juz samym pocieszeniem powinno byc to ze tyle dziewczyn ma takie wyniki - zeby
    ocenic ryzyko wchodza w gre jeszcze inne czynniki- czy choroba wystepowala w
    rodzinie no i wiek matki, mnie wyszlo 2,4 mm a dzidzia miala kolo 6cm - wiec
    tez troszke za duzo- spanikowana zadzwonilam do gin- moja twierdzi,ze norma
    jest do 3mm-nie poszlam robic badania jeszcze raz- na prenatalne tez nie ze
    spokojem czekam na usg polowkowe- naczytalam sie duzo na internecie i sie
    uspokoilam- zreszta jak wrzucisz haslo w przegladarke trafisz pewnie na moje
    spanikowane posty jesli chcesz to poczytaj podam ci link na temat przeziernoci
    forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=585&w=21425921&a=21425921
  • ixia1 06.04.05, 07:44
    Kochanie, oprocz przeziernosci mozna ocenic w USG kosc nosowa, przeplyw w
    przewodzie zylnym i zrobic test PAPP-A albo zintegrowany. Twoj gin nie powinien
    Ci powiedziec, ze chyba jest OK, ale obliczyc precyzyjnie ryzyko choroby
    maluszka i zaproponowac inne badania nieinwazyjne. Zajrzyj na www.genetyka.hg.pl
  • agutek76 06.04.05, 10:02
    mnie sie wydaje ze robienie tych badan ma tylko sens kiedy sie chce usunac
    ciaze- ja nie chce wiec nie zdecydowalam sie na zadne z tych badan- bo
    niestety sa one obarczone duzym ryzykiem bledu - i na plus i na minus
    z drugiej strony co z tego ze np. dowiedzialabym sie ze ryzyko urodzenia
    dziecka z zespolem wynosi u mnie np 1:100 a powinno 1:1000 ??? znowu pewnosci
    nie ma jest jedna szansa na 100 ze dziecko bedzie chore i znowu sie mozna
    martwic czy nie bedzie sie tym jednym -znowu bym musiala robic kolejne badanie
    tzn amniopunkcje - ktora niestety jest badaniem inwazyjnym i jakis malutki
    odsetek ciaz nawet zdrowych konczy sie poronieniem- a poza tym dziecko moze
    miec tyle innych chorob nie tylko Zespol... ale wiadomo kazdy musi zdecydowac
    sam - ja sie tym nie zadreczam naprawde, spokojnie czekam na usg polowkowe a
    to juz za chwilke bo jestem w 17 tyg.- sprawdze kosc nosowa, kosc udowa (ktora
    w Zespole jest krotsza), dlon i paluszki i bede wiedziala- ale oczywiscie
    jesli ktos ma nie spac po nocach to niech idzie na badania bo lekarze mowia, ze
    nie ma nic gorszego dla dziecka jak stres
  • izabela74 06.04.05, 10:17
    Witam!!!
    Nie martw się na zapas ja też miałam wynik przezierności 2,6 a poniważ bardzo
    się bałam i jestem w grupie ryzyka (siostra męża ma dziecko z wadą genetyczna).
    Zdecydowałam się na amniopunkcje wyniki wyszły dobrze i wiem że na początku
    lipca urodzi się zdrowy synuś. Dlatego uszy do góry i nie przejmuj się taki
    wynik nie jest zły.
    Aaaaaa i jeszcze jedno tych badań nie robi się po to żeby usunć ciąże na wieść
    o tym że dziecko będzie chore ale po to aby się na nie przygotować lub spać
    spokojnie do końca ciąży. Wkurzają mnie wypowiedzi że badania prenatalne robi
    sie aby póżniej dokonać aborcji mnie to nawet przez myśl nie przeszło. Ci
    którzy tak uważają to nie powinni wykonywać nawet USG no bo "po co" skoro nie
    interesuje ich czy dziecko będzie zdrowe czy nie!!!!!!
    POZDRAWIAM
    --
    Bartoszek

    Mój starszy skarbek
  • gosia2k 06.04.05, 11:51
    dziewczyny dziękuje za wszystkie słowa otuchy - dodałyscie mi wiary - będe
    czekała na usg połówkowe - z nadzieją ze z moja dzidzia jest wszystko o.k.smile

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka