za dużo wód płodowych!!! Dodaj do ulubionych

• drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
  • drzewko odwrotne
  • Dziewczyny, ponawiam moje zapytanie o ilość AFI
    Jestem w 24 tc i lekarz stwierdził u mnie za dużo wód płodowych i ryzyko
    wcześniejszego porodu, m-c temu wynosiły 21 cm, a teraz podobno więcej.
    Dokładny pomiar mam mieć w niedzielę, Czy miałyście podobna sytuację i czy
    jest na to jakiś sposób, trochę się martwię bo nie wiem co to dokładnie
    oznacza.
    • U mnie również wczoraj na badaniu usg lekarz stwierdził za dużo wód płodowych
      (20 cm). Powiedział tylko żebym starała się mniej pić.
      Ale nie wspomniał nic o ryzyku wcześniejszego porodu.
      • Udało mi się znależć taki artykuł.

DEFINICJA
        Nieprawidłowa, zwiększona objętość płynu owodniowego.

OBJAWY I PRZEBIEG
        W prawidłowej ciąży ilość płynu owodniowego zmienia się w trakcie jej trwania.
        Za prawidłowe wartości uznaje się stan, gdy wód płodowych przybywa
        systematycznie i ich objętość nie przekracza dwóch litrów w trzecim trymestrze
        ciąży. Jeżeli ilość płynu owodniowego przekracza dwa litry, wówczas mamy do
        czynienia z tzw. wielowodziem. Najczęściej patologia ta współistnieje z różnymi
        wadami rozwojowymi płodu. Wśród najczęściej spotykanych wad płodu stwierdzanych
        wraz z wielowodziem znajdują się wady ośrodkowego układu nerwowego i przewodu
        pokarmowego. Wielowodzie częściej zdarza się w ciążach bliźniaczych, u kobiet
        chorych na cukrzycę, z ciężką postacią konfliktu serologicznego, z chorobami
        nerek. Objawami wielowodzia mogą być: zbyt duży obwód brzucha w porównaniu z
        wiekiem ciążowym, twarda i napięta macica, nadmierna ruchomość płodu, trudności
        w wysłuchaniu tętna płodu. Ze względu na dużą ilość wód może dojść do wielu
        powikłań w trakcie porodu np. nieprawidłowego wstawiania się główki płodu,