Dodaj do ulubionych

lek przeciw wymiotom

15.02.08, 12:46
dostałam od ginekologa tabletki Hydroxyzinum (przeciw nudnosciom i
wymiotom),ale w ulotce napisane jest,że przeciwskazaniem jest ciąza!
to brac je czy nie?



--
[url=www.suwaczek.pl/]http://www.suwaczek.pl/cache/155fb62afa.png[/url]
Edytor zaawansowany
  • 15.02.08, 12:54
    To chyba zalezy czy masz zaufanie do swojego lekarza i na ile silne
    sa wymioty. Ja bralam lekarstwa nawet takie, ktore zgodnie z ulotka
    nie byly wskazane w ciazy a to dlatego,ze wiekszosci lekow nie
    tsestuje sie na kobietach ciezarnych i dlatego na ulotce zawsze
    bedzie pisac, ze nie jest to wskazane lub brak informacji na temat
    dzialania w ciazy - wytlumaczyl mi to moj gin. Lekarz jest w stanie
    po skladniku rozpoznac, w jaki sposob sie wchlania i czy moze miec
    wplyw na plod itd. Ja bralam leki przeciwwymiotne i duzo mi pomogly.
    Mialam watpliwosci w przypadku lekow na biegunke, mialam bardzo
    silna, przez 4 dni ale w tym przypadku przedluzanie takiego stanu
    mogloby byc gorsze dla dziecka niz wziecie leku. Decyzja zawsze
    nalezy do Ciebie. Pozdrawiam!
  • 15.02.08, 13:06
    ja miałam okropne wymioty i brałam tylko torecan czopki i aviomarin,
    bo mój gin twierdził, że nic innego w ciąży nie mozna. Oczywiscie
    nic nie pomagały, gdyby zaproponował coś innego napewno bym wzięła,
    bo tak się umęczyłam. Ja na wymioty leżałam ponad tydzień w szpitalu
    i guzik to pomogło. Życzę zdrówka.
  • 15.02.08, 13:56
    ja na razie leżę w domu,wiec nie bede brac leków,mąz mowi,żebym
    lepiej wymiotowała niz ma byc coś nie tak (ciekawe,co by było,gdyby
    to on był w ciązy hehe)!najbardziej martwię się,jak przyjdzie pójsc
    do pracy,ale to wtedy wypróbuję!
    --
    [url=www.suwaczek.pl/]http://www.suwaczek.pl/cache/155fb62afa.png[/url]
  • 15.02.08, 14:05
    Wiesz ja w takich sprawach chyba jednak mam wieksze zaufanie do
    wyksztalconego lekarza z doswiadczeniem niz do meza wink chyba, ze
    Twoj maz jest lekarzem... A moj kiedy tylko probowal komentowac to
    dostawal jednoznaczne spojrzenie wink po ktorym juz nic nie mowil wink
    Pamietaj ani Twoj maz, ani mama ani tesciowa ani nikt inny nie moze
    decydowac za Ciebie co jest dla Ciebie dobre bo to nie oni sa w
    ciazy. Gdyby faceci mieli byc w ciazy to zzo byloby podawane od 4
    miesiaca ciazy! wink Zycze jak najmniej powodow do brania lekow w
    ciazy!
  • 15.02.08, 14:25
    agulka,zrobisz jak będziesz chciała ale ja bym akurat nie brała akurat tego leku.Znam go-jak zdawałam maturę to moja lekarka mi przepisała bo panikowałam i nie mogłam spać.Akurat w moim przypadku ścinał z nóg-to ma też właściwości uspokajające więc nie licz na to,ze po nim będziesz w pracy dobrze funkcjonowac.
    Ja normalnie zasypiałam na stojąco więc podziękowałam za takie medykamenty.Nawet w ulotce było ostrzeżenie,żeby samochodu nie prowadzić.
    Może mało odporna jestem-wcześniej nic na uspokojenie nie brałam,ale skąd wiadomo jak ktoś zareaguje.
    To jest lek tylko na receptę-przynajmniej u nas-więc musi kopa dawać.

    Na mnie w ciązy dobrze działał validol-zapytaj lekarza czy możesz brać-to takie do ssania i jest w ulotce napisane,że mogą to brać kobiety w ciąży.Ale zapytaj lekarza czy możesz.

    Dziwi mnie trochę,że Ci lekarz tak odrazu przepisał mocne środki na receptę,ktore maja tez działanie uspokajające.Pewnie masz te słabsze tabletki (bo jest podobno i mocniejsza wersja) ale i tak mnie to nieco dziwi.Owszem,słyszałam,że to się czasem podaje kobietom w szpitalach na wycieńczające wymioty w ciązy ale raczej jako ostateczność.

    A w którym tygodniu jesteś? Może to niedługo samo minie?

    Trzymaj się biedulko.
    --
    Bebek smile i Maluszek
    nasz synek i Nasza coreczka
  • 15.02.08, 18:28
    Ja na wymioty dostałam czopki, chyba Torecan się nazywały.
    A Validol jest uspokajający i wyciszający i na wymioty nie pomożesmile
  • 15.02.08, 18:35
    Mi i mojej siostrze Validol pomagał i to działał bardzo szybko.
    Własnie dziwne,że lekarz chociaż nie spróbował z Torecanem albo czym innym tylko tak zaraz przywalił z armaty do wróbla.

    Hydroxyzina jest także uspokajająca i wyciszająca tylko,że za mocna w tym przypadku.Wymioty przechodzą ,to prawda, bo się po prostu zasypia.Chiciaż podobno czasem,nie przechodą-pytałam się mojej szwagierki bo mi się przypomniało,że jej dawali w szpitalu.Mówiła,że czuła się po tym jak na jakimś haju a wymiotowała dalej.
    --
    Bebek smile i Maluszek
    nasz synek i Nasza coreczka
  • 15.02.08, 19:59
    Czopki Torecan, a lek który msz zapisany jest ziołowy, niezbyt
    mocny - ma działanie uspokajające, możesz po tym podsypiać... Ja
    podczas pobytu w szpitalu (gdy byłam w I ciąży) też to dostawałam...
  • 16.02.08, 15:58
    jestem w 12tyg,ale wymioty nasiliły sie od 10 tyg!lekarz mowi,ze do
    13-14tyg mogą ustąpic,akuratnie wtedy planuje powrót do pracy!trochę
    mnie męczą,bo wlasciwie nie wiem,co jesc!ale leku na razie nie
    biorę... może wytrzymam?
    --
    [url=www.suwaczek.pl/]http://www.suwaczek.pl/cache/155fb62afa.png[/url]
  • 16.02.08, 15:56
    ten tekst o męzu to bardziej był żartobliwy,wiadomo,że ufam sobie i
    lekarzowi!ale na razie siedzę w domu,wiec nie bede brac kolejnych
    lekow,tym bardziej,ze mam juz garsc codziennie,po ktorych moj
    żołądek też sie buntuje!a co do rad tesciowej i mamy-uwierz mi,ze
    szczegolnym podkreśleniem tej pierwszej,ze jednym uchem wpuszczam,a
    drugim wypuszczam hehehe nie mam nic przeciwko,że moj mąz cos
    komentuje,to znaczy,że sie interesuje,ja to tak odbieram!zresztą-do
    niczego mnie nie zmusza ani nie namawia!
    --
    [url=www.suwaczek.pl/]http://www.suwaczek.pl/cache/155fb62afa.png[/url]
  • 15.02.08, 20:33
    Jakby był ziołowy,niezbyt mocny to by mozna go było kupić w kazdej aptece bez recety.A jest tylko na receptę-to chyba o czymś świadczy.Poza tym jak się po leku podsypia to chyba jednak taki słaby nie jest.I dlaczego jest ostrzeżenie,żeby nie prowadzic po nim samochodu?
    --
    Bebek smile i Maluszek
    nasz synek i Nasza coreczka
  • 15.02.08, 20:39
    ja brałam hydroksyzynę raz dziennie wieczorem. rzeczywiście pomaga. brałam
    wieczorem bo jest usypiająca ale jej działanie przeciwwymiotne trwa jeszcze na
    drugi dzień. hydroksyzynę podaje się nawet niemowlętom.
  • 15.02.08, 20:53
    Tak, ale tez otępia a Agulka jak zrozumiałam,chce ją brać i chodzić do pracy?
    Mi nie chodzi o to,ze dziecku zaszkodzi( bo to nie stwierdzono jak sprawdziłam)ale,że człowiek się czuje śnięty a na wymioty nie zawsze pomaga.Jak Agulka ma to wziac i następnego dnia zasnąć z głową na biurku to chyba niezbyt zachęcająca perspektywa.Poza tym ponoć szybko idzie się do tego przyzwyczaić i już nie pomaga.

    A zresztą co tam,Agulka zrobi jak zechce-to jej wybór.

    Tylko,ze ja bym nie wzięła na wymioty leku na uspokojenie,podobno niektórzy to na depresję biorą (wpisalam w wyszukiwarkę i znalazłam takie wiadomości).
    --
    Bebek smile i Maluszek
    nasz synek i Nasza coreczka
  • 16.02.08, 10:32
    ja rowniez bralam hydroxyzyne w szpitalu i uwazam, ze naprawde dziala- teraz tez ja zazywam od czasu do czasu, mimo ze chodze do pracy. Nie uwazam, ze otumania, oczywiscie czlowiek czuje sie troche spiący, ale chyba wszystko zalezy od osoby.

    wiec nie ma co bez sensu debatowac, a dostosowac sie do sugestii lekarza- chyba ze z gory sie zaklada ze lekarz chce czyjejs krzywdy.
  • 16.02.08, 16:00
    ulotka mnie tez wystraszyła,bo rzeczywiscie jest napisane,że jest to
    lek przeciwlękowy!i że auta prowadzic nie mozna!mam nadzieję,ze
    wymioty przejdą w ciągu 2-3 tyg,ale bardzo Wam dziękuje za rady!
    --
    [url=www.suwaczek.pl/]http://www.suwaczek.pl/cache/155fb62afa.png[/url]
  • 16.02.08, 16:53
    Życzę Ci,zeby wymioty ustapiły jak najszybciej.Na ogół mijają własnie po 12 tygodniu to już niedużo Ci zostało.

    Teraz moja biedna siostra jest na tym etapie co Ty i ona je mało ale często i to jej ponoć pomaga.
    Tu mi koleżanki napisały co jeść,moze coś Ci się przyda?

    forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=25788&w=70046882&a=70054081
    Mi pomagał wspomnany wyżej Validol ale pewnie nie na każdego to działa.

    Trzymaj sięsmile


    --
    Bebek smile i Maluszek
    nasz synek i Nasza coreczka
  • 16.02.08, 16:58
    A kto Pani to zapisał? zależy jak nasilone są te nudności i wymioty, ale
    przeważnie podaje się przy lekkich -Locomotiv(głowny składnik to imbir) przy
    cięższych Torecan b.skuteczny w postaci czopków lub tabletek ale Hydroxyzyna
    czyli Atarax nie jest przeciwskazana (objawy towarzyszące to senność i znużenie
    przy stosowaniu).
  • 16.02.08, 18:32
    Dostałam czopki torecan, po których nie można prowadzić samochodu
    wiec brałam je tylko na wieczór i to też nie zawsze. Jak
    wymiotowałam umiarkowanie 2-3 razy dziennie to nie brałam jak
    dużo 5-8 to brałam. Moja lekarka twierdzi że dla cieżarnej gorsze
    są wymioty niz leki gdyż wymioty zaburzają gospodarkę
    elektrlityczna wiec są szkodliwe. Działąnia Toracanu bym nie
    przeceniałą. u mnie działał jakieś 4 godziny nie powstrzsymywał
    mdłosći tylko zapobiegał wymiotom w tym czasie starałąm sie zjesc
    jakaś zupę. Przez 4 godziny sie przyswoiła i soś w organiźmie
    zostało. Zycze wytrwałości. Mi koszmarne samopoczucie i wymioty
    przeszły w 17 tygodniu. Niedobrze mi nadal (20 tc)
  • 17.02.08, 04:09
    Ja dostalam Metoclopramide przeciw wymiotom i dodatkowo dipfergan w
    czopkach.
    Wymiotowalam strasznie i bylam odwodniona.
    Jestem teraz w 33 tyg i dalej biore te leki ale w zmniejszonych
    dawkach, mdli mnie strasznie i rwie na wymioty.
    Mam taka metode podjadac co 2 godz, jesli nie zjem o danej porze
    zaczynam prawie wymiotowac.
    Moze przyda Ci sie ta metoda.
    Trzymam kciuki, zeby szybko minelo
    --
    Asia i Claudia (14marzec 2003) i niespodzianka

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.