• drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego

Dziecko niepełnosprawne w przedszkolu Dodaj do ulubionych

• 09.11.13, 19:53
    Witam, jestem nauczycielką w przedszkolu.Moja grupa liczy 15 dzieci, w tym 2 niepełnosprawne. Jedno głuche, drugie z różnymi zaburzeniami. Moje pytanie jest takie: czy dozwolone jest aby taką grupą dzieci opiekowała się tylko jedna osoba z wyksztalceniem tylko eczesnoszkolnym i przedszkolnym? Nie ukonczylam pedagogiki specjalnej ani innej tego typu, a pracuje z dziecmi wymagajacymi specjalnej opieki. Dzieci niepelnosprawne wymagaja ciaglej opieki, a ja jestem sama na 15 osob. Czesto sie zdarza, że dzieci sa pogryzione przez dziecko niepelnosprawne, kontakt z nim jest ograniczony. Boję sie po prostu że ktoregos razu wydarzy sie jakis wypadek. Proszę o pomoc. Jeśli powinnam mieć pomoc, nie powinnam być sama, to gdzie mam się z tym zgłosić? moja pani dyrektor nie reaguje, według niej są bardziej liczne grupy i tam nie narzekają.
    Edytor zaawansowany
    • 10.11.13, 16:26
      dla dziecka niepelnosprawnego tworzy sie IPET (ind.program terap.), w ktorym zawiera sie wszystko czego potrzeba dla takiego dziecka czyli np. praca zindywidualizowana nauczyciela, praca z terapeta, psychologiem i obecnosc osoby wspierającej (ile godz. na tydzien)itp. ipet sklada sie u wladz zarzadzajacych przedszkolem. jesli nie wyraza zgody to musza to wydac na pismie. wtedy mozna sie odwolywac (cos mi chodzi po glowie, ze to byloby niezgodne z ustawa, ale nie mam pewnosci).ipet tworzy zespol pedagogiczno psychologiczny w p-lu. nie wiem tylko czy sa jakies terminy skladania ipetu. jesli uwazasz, ze te dzieci wymagaja obecnosci osoby wspierajacej to o to wystap. aaaa i dzieci te musza miec orzezczenia o niepelnosprawnosci.
      • 10.11.13, 19:08