Dodaj do ulubionych

Gliwiczanie przeciwko płatnej A4: Darmowy odcin...

IP: *.net.stream.pl 31.03.12, 15:49
właśnie, jaki jest sens budowania autostrad i obwodnic w Polsce, skoro ruch samochodowy będzie się i tak odbywał przez centra miast????
Edytor zaawansowany
  • Gość: dad IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 31.03.12, 15:51
    W pełni popieram protest. Dlaczego Wrocław ma darmową obwodnicę a Gliwice nie?
  • Gość: historyk IP: *.adsl.inetia.pl 31.03.12, 16:20
    A4 ma firma Staleksport i obsługuje autostradę a właścicielem tej firmy są Włosi, którzy na nas zarabiają setki milionów złotych. Polacy są niszczeni i nabijani w butelkę gdzie się da. Gratuluję Wam Gliwiczanie mądrości.
  • Gość: Armani z bani IP: *.cable.smsnet.pl 31.03.12, 17:21
    te rządy to POrażka, na pocieszenie napisze że poprzednie SLDowskie również, PISowskie nie wiele lepsze
  • bartoszcze 31.03.12, 19:05
    Gość portalu: dad napisał(a):

    > W pełni popieram protest. Dlaczego Wrocław ma darmową obwodnicę a Gliwice nie?

    Gliwice mają dwie darmowe obwodnice.

    --
    weiss, rot, gelb, blau
    SOS dla lasów tropikalnych
    Stalinogród, Oberschlesien ; Zapiski kiepsko uczesane
  • Gość: Pudelek IP: *.252.48.38.internetia.net.pl 01.04.12, 13:48
    > W pełni popieram protest. Dlaczego Wrocław ma darmową obwodnicę a Gliwice nie?
    ponieważ we Wrocławiu mają prezydenta, a nie figuranta, a politycy liczą się z tym regionem, czego nie można powiedzieć o Górnym Śląsku - mieszkańcy naszego regionu służą tylko do obrażania
  • Gość: Autostradowicz IP: *.dynamic.chello.pl 31.03.12, 15:56
    Zjazd na Pszczyńską to porażka, rozewiązanie w stylu komuny: brzydkie, ohydne, nieskuteczne. Jedyny zjazd na lepszym poziomie jest w okolicach Sikornika. Nie może tam być odcinek płatny, bo do Gliwic trzeba jakoś wiechać z "najpiękniejszego węzła" na Świecie :-))
  • lucusia3 31.03.12, 16:13
    Mają absolutną rację.
    Ja mieszkam w pobliżu 780 - alternatywnej drogi dla płatnej A4, od kolejnego podniesienia opłat, na tej drodze jest masakra - auto za autem, nie tylko ciężarowe, ale i tysiącami dostawcze furgonetki i osobowe. Jeżeli trzeba zapłacić praktycznie 40 zł za drogę tam i spowrotem na trasie Kraków- Katowice - dużo wiecej niż za benzynę, to jeśli się nie musi, to się nie jedzie.
    --
    pogotowiedomowe.com.pl/
  • Gość: Bzz IP: *.dynamic.dsl.as9105.com 31.03.12, 16:13
    autostrady wybudowano za nasze pieniadze, a teraz kaza na placic za przejazd ;/
  • lisa2 31.03.12, 16:14
    Blokujcie węzły, blokujcie węzły!

    Przecież u nas w Polsce nie może być dyskryminacji, jak wy wywalczycie u siebie, to wywalczycie i dla całej Rzeczypospolitej.

    Jako górnicy możecie również przyjechać do warszawy z kijami basebolowymi ... przepraszam, ze styliskami łopat i kilofów - i pokazać swoją siłę, paląc opony i petardy.

    Połączycie się z kolejarzami i pielęgniarkami. Pogadajcie ze Strażą Pożarną, oni bez przerwy jeżdżą na proteście Solidarności, a Policja też nie gorsza.

    Możecie również dobrać sobie do kompanii bezrobotnych i bezdomnych, a uzupełnicie braki z powszechnie występującymi rodzicami dzieci niedożywionych, dzieci bez żłobka i przedszkola.

    Tylko nie zapraszajcie żebraków z Rumunii, bo ci dobrze sobie dają radę i nie mają swoich przedstawicieli w Sejmie.

    Wyjdźcie na drogi - blokujcie je - odnówcie Samoobronę - to też jak Solidarność na "S" - "panna S".

    W głowach wam się przewróciło? Przecież od dawna było wiadomo, że drogi w prywatnych rękach to drogi płatne.

    Po 1989 roku władze RP usiłują doprowadzić do wprowadzenia prawa USA do Polski - niestety tylko tego prawa, które odbiera nam dotychczasowe prawo głosu - bezpośrednie wybory, bezpośrednie wyrażanie swoich opinii. Kłamią bezkarnie, naciągają społeczeństwo.

    Kiedy się wreszcie obudzicie?
    Kiedy wreszcie weźmiecie rzeczywistą władzę w ręce, a dotychczasowych oszustów i nieudaczników, którzy doprowadzili Polskę do tego stanu.

    Kiedy wyjdziecie na ulice?


    --
    lisa2
  • Gość: swoboda_t IP: *.dynamic.chello.pl 31.03.12, 16:46
    1. W Gliwicach nie ma już od dawna żadnej kopalni

    2. Odcinek Gliwice-Rock Low jest państwowy, a nie prywatny

    Projekt opłat na autostradach w GOP i ROW to debilizm do kwadratu, takie coś mogli wymyślić tylko urzędnicy-półgłówki w warszawskich gabinetach. Bramki w Gliwicach i Bytomiu są wewnątrz aglomeracji, a nie na jej rogatkach, bo jakiemuś ciulowi tak wyszło z mapy. Płatne połączenie GOP z ROW to też idiotyzm, obie autostrady powinny być bezpłatne na odcinkach wewnątrz aglomeracji i pomiędzy tymi dwoma zespołami miejskimi. No, ale to by było zbyt proste, logiczne i rozsądne jak na Polskę. No i jeszcze to piedrolenie o tym, że autostrady są płatne. Jakoś są fragmenty bezpłatne, a Wrocław niedawno dostał również bezpłatną AOW. Da się?
  • bartoszcze 31.03.12, 19:09
    Gość portalu: swoboda_t napisał(a):

    > Płatne połączenie GOP z ROW to też idiotyzm, obie auto
    > strady powinny być bezpłatne na odcinkach wewnątrz aglomeracji i pomiędzy tymi
    > dwoma zespołami miejskimi. No, ale to by było zbyt proste, logiczne i rozsądne
    > jak na Polskę. No i jeszcze to piedrolenie o tym, że autostrady są płatne. Jako
    > ś są fragmenty bezpłatne, a Wrocław niedawno dostał również bezpłatną AOW.

    Jak na kogoś tak rozsądnego jak Ty, wyjątkowo fanzolisz. Nie ma żadnego sensownego uzasadnienia ani dla fundowania darmowej autostrady dla ruchu NS na południe od A4 (co najwyżej pytanie, gdzie postawić bramki, żeby nie blokowały węzła w Sośnicy), ani dla porównywania wewnątrzmiejskiego odcinka A8 z lecącą po terenach wiejskich A1 czy A4 na zachód od Sośnicy.

    --
    weiss, rot, gelb, blau
    SOS dla lasów tropikalnych
    Stalinogród, Oberschlesien ; Zapiski kiepsko uczesane
  • Gość: swoboda_t IP: *.dynamic.chello.pl 31.03.12, 21:48
    O ile z kwestią A1 od biedy można by się zgodzić (choć rodzi się pytanie po co sześciopasmowa autostrada dla stosunkowo niewielkiego tranzytu i dlaczego odcinać bramkami Knurów, Orzesze itd.), o tyle bramki na A4 powinny być bardziej na zachód. Przynajmniej za węzłem z drogą na Rybnik (węzeł Kleszczów, czy jak mu tam), a najlepiej w okolicach Pławniowic. Rozmieszczenie bramek jest nielogiczne, o walnięciu ich w Bytomiu nawet nie mówiąc (odetną Piekary i okoliczne miejscowości oraz dojazd na lotnisko). Bramki powinny być, jadąc od środka aglomeracji, najwcześniej za lotniskiem i Knurowem (A1), oraz w Jaworznie i za Gliwicami (A4).
  • bartoszcze 01.04.12, 10:27
    Gość portalu: swoboda_t napisał(a):

    > po co sześciopasmowa autostrada dla stosunkowo niewielkiego tranzytu

    Czy ja wiem, czy takiego niewielkiego? To będzie de facto jedyny szlak autostradowy NS, na kierunku Austria i Włochy.

    > i dlaczego odcinać bramkami Knurów, Orzesze itd.

    A dlaczego odcinać Chrzanów i Opole. Za dużo wyjątków robi regułę bezsensowną.

    > o tyle bramki na A4 powinny być bardziej na zachód

    Pewnie nic by się nie stało, gdyby były, zwłaszcza że bramki na Sośnicy mogą wpływać na blokowanie węzła, ale akurat - nie ukrywajmy - tam dalej już ruchu miejskiego nie ma zbytnio. A poza tym A1-DK88, a za parę lat DTŚ..

    > , o walnięciu ich w Bytomiu nawet nie mówiąc (odetną Piekary i okoliczne miejsc
    > owości oraz dojazd na lotnisko).

    Co do Bytomia nie sprawdzałem, gdzie mają być dokładnie, ale też naprawdę autostrada nie jest obwodnicą dla samego obwodniczenia, tylko do wyrzucania tranzytu poza miasto, a powiedzmy sobie szczerze, ruch między Bytomiem a Piekarami czy dojazd na lotnisko nie ma nic wspólnego z tranzytem przez miasto. Tak naprawdę, to bezpłatność A4 u nas ma rację bytu głównie dlatego, że puszczono A4 śladem przez Katowice, a nie bardziej na południe (choć można by się zastanawiać, czy na zachód od Batorego jeszcze ma sens).
    Oczywiście miło mieć autostradę za darmo, ale nie o to chodzi.

    --
    weiss, rot, gelb, blau
    SOS dla lasów tropikalnych
    Stalinogród, Oberschlesien ; Zapiski kiepsko uczesane
  • Gość: swoboda_t IP: *.dynamic.chello.pl 01.04.12, 15:04
    Opole i Chrzanów nie leżą w aglomeracji katowickiej. Knurów i Orzesze - jak najbardziej.

    Autostrad nie buduje się "dla tranzytu", ale dla usprawnienia ruchu kołowego. W interesie naszych miast i ich mieszkańców jest ograniczenie ruchu pod oknami i w miarę możliwości zmniejszenie korków. Bramki stawiane według tych idiotycznych planów tego nie zapewniają, będą zniechęcać do korzystania z autostrad, zaszkodzą też ekonomicznie miejscowościom pozostawionym "poza nawiasem". Wychodzi na to, że budujemy autostrady dla ich budowania, a nie dla podniesienia jakości życia i podróżowania.
  • bartoszcze 01.04.12, 20:11
    Gość portalu: swoboda_t napisał(a):

    > Opole i Chrzanów nie leżą w aglomeracji katowickiej. Knurów i Orzesze - jak naj
    > bardziej.

    Po pierwsze, LOL dla Orzesza jako miasta aglomeracji katowickiej. Przejedź się kiedyś.
    Po drugie, całkowicie umknęło Ci, że nie istnieje reguła "autostrada ma być darmowa dla aglomeracji katowickiej". Jeżeli już, to można szukać zasady "kiedy autostrada leżąca blisko ośrodka miejskiego może być darmowa, i w tym kontekście Chrzanów (to już zresztą prawie część aglomeracji katowickiej:-D) jak najbardziej ma prawo mieć pretensje do bezpłatnej A4, bo leży tuż przy niej, a jak Orzesze dwa dni wołami. A w Opolu, tak na marginesie, też zgłaszali postulaty darmowej autostrady, bo aglomeracja opolska albo jakoś tak.

    > Autostrad nie buduje się "dla tranzytu", ale dla usprawnienia ruchu kołowego.

    I tu się mylisz głęboko. Autostrady buduje się dla usprawnienia ruchu dalekobieżnego. Dzięki autostradzie odciąża się oczywiście drogi biegnące przez miasta położono koło autostradzie, i to jest zysk lokalny. Dla usprawnienia ruchu stricte lokalnego, buduje się obwodnice.
    I z tego samego powodu bez sensu będzie bezpłatna A1 jako "obwodnica" ROW, skoro budowana będzie odrębna droga Pszczyna-Wodzisław.

    > w miarę możliwości zmniejszenie korków. Bramki stawiane według tych idiotyczny
    > ch planów tego nie zapewniają, będą zniechęcać do korzystania z autostrad, zasz
    > kodzą też ekonomicznie miejscowościom pozostawionym "poza nawiasem". Wychodzi n
    > a to, że budujemy autostrady dla ich budowania, a nie dla podniesienia jakości
    > życia i podróżowania.

    Patrz wyżej. Autostrady budujemy dla podniesienia jakości podróżowania dalekobieżnego i podniesienia jakości życia lokalnego dzięki odciążeniu dróg lokalnych z tranzytu.

    --
    weiss, rot, gelb, blau
    SOS dla lasów tropikalnych
    Stalinogród, Oberschlesien ; Zapiski kiepsko uczesane
  • Gość: PUMA IP: *.pools.arcor-ip.net 01.04.12, 21:05
    Nie trzyma się to kupy: czym różni się odcinek Gliwice-Katowice od odcinka A2 koło Poznania lub A4 od Balic do Wieliczki? A A8? A A4 od Wrocka aż do Krzyżowej? Bądźmy konsekwentni: albo się gada, że autostrady są płatne bez wyjątku albo je zamieńmy na "eski" i tyle.

    Mnie by najbardziej odpowiadał model austriacki - płatne są zarówno A jak i S jednak poprzez winiety a nie bramki, winiety na które ludzi stać.

    Jak nie austriacki, bo lepszy od polskiego jest model skandynawski: opłaty się pobiera tylko do momentu spłacenia budowy drogi, potem się drogę robi darmową (tak jest np w Trondsheim, gdzie zlikwidowano "city-bom" po spłaceniu miejskich inwestycji).

    U nas jest model francuski/włoski/hiszpański - wielkie zdzieranie i okropne (Francja) kible
  • bartoszcze 01.04.12, 21:59
    Gość portalu: PUMA napisał(a):

    > Nie trzyma się to kupy: czym różni się odcinek Gliwice-Katowice od odcinka A2 k
    > oło Poznania lub A4 od Balic do Wieliczki? A A8?

    Ale tak właściwie, to z czym w tej chwili polemizujesz?

    > Bądźmy konsekwentni: albo się gada, że autostrady są płatne bez wyjątku albo
    > je zamieńmy na "eski" i tyle.

    No to możemy zamienić bezpłatne kawałki A4 czy A2 na eski. Fajn baj mi.

    > Mnie by najbardziej odpowiadał model austriacki - płatne są zarówno A jak i S j
    > ednak poprzez winiety a nie bramki, winiety na które ludzi stać.

    Różnica wielkości. To byłoby dotowanie dalekobieżnych.

    > U nas jest model francuski/włoski/hiszpański - wielkie zdzieranie

    No jest. Przy czym tam wyjątki też się zdarzają, np. pod Wenecją.

    --
    weiss, rot, gelb, blau
    SOS dla lasów tropikalnych
    Stalinogród, Oberschlesien ; Zapiski kiepsko uczesane
  • abba2010 31.03.12, 16:17
    A więc PO zrobiło Was w "karolcia"! O jak mi przykro! Głosujcie jeszcze na tych nadetych palantów!
  • luki761 31.03.12, 16:31

    zrozumcie

    że musicie płacić, aby była forsa na milionowe odprawy dla menedżerów z PO


    :)))
  • znj2 31.03.12, 16:31
    Motłoch nie może protestować, ma płacić!
  • adlerpl 31.03.12, 16:34
    Oj przypomną sobie o nas Gliwiczanach przed następnymi wyborami Samorządowymi oraz Parlamentarnymi. A wtedy my sobie przypomnimy o nich :-)
    Oby więcej z okręgu gliwickiego do sejmu ani rady miasta nie weszła jedna osoba z PO. A obecnym posłom/radnym z tego ugrupowania radzę już zawczasu zmienić front :)
  • r1111111 31.03.12, 17:36
    adlerpl napisał:
    > Oj przypomną sobie o nas Gliwiczanach przed następnymi wyborami Samorządowymi o
    > raz Parlamentarnymi. A wtedy my sobie przypomnimy o nich :-)
    > Oby więcej z okręgu gliwickiego do sejmu ani rady miasta nie weszła jedna osoba
    > z PO. A obecnym posłom/radnym z tego ugrupowania radzę już zawczasu zmienić fr
    > ont :)

    Sz.P. zagłosuje na PO lub ich sojuszników.
    Wszak RAŚ z PO ręka w rękę idzie.
    Sz.P. Nie ma PiS przy władzy, niech Sz.P. się cieszy! :)
    A że to kosztuje, bardzo drogo teraz kosztuje (a będzie jeszcze drożej kosztowało) ... No cóż Ale niech się Sz.P. cieszy!
  • Gość: wacwis IP: *.internetdsl.tpnet.pl 31.03.12, 16:43
    to frankiewicz wywalił na ulice caly urzad --pewnie za miejskie premie.
  • szary212 31.03.12, 16:54
    Jak czytam takie wiadomości, to mam wrażenie, ze nasz rzad po prostu nienawidzi obywateli. W każdym normalnym kraju takie rozwiązania komunikacyjne na krótkich odcinkach w obrębie jednego rejonu są bezpłatne. Bo ktoś wcześniej pomyślał - tylko tyle, i aż tyle.
  • Gość: Gosciu IP: *.helpnet.pl 31.03.12, 17:14
    No i co z tego, najwazniejsze, ze Kaczynski nie rzadzi.
  • Gość: The end IP: *.cable.smsnet.pl 31.03.12, 17:25
    100/100, ważne że Kaczor nie ma
  • Gość: ef IP: *.mikolow.multimetro.pl 31.03.12, 20:20
    te głodne kawałki juz nie robia strachu... wole Kaczora niż tego matoła
  • Gość: xia IP: *.net.stream.pl 31.03.12, 17:14
    Walczcie, bo płatne A4 w okolicach Gliwic to absurd.
  • the_michal 31.03.12, 17:18
    Wymusić obwodnice bezpłatną
  • prawdziwy.erich 31.03.12, 20:15

    Nie nam wyglądać zmiłowania
    Z wyroków bożych, z pańskich spraw.
    Z własnego prawa bierz nadania
    I z własnej woli sam się zbaw!
    Niech w kuźni naszej ogień bucha,
    Zanim ostygnie - przekuj w stal,
    By łańcuch spadł z wolnego ducha,
    A dom niewoli zniszcz i spal!

    Rząd nas uciska, kłamią prawa,
    Podatków brzemię ciąży nam,
    I z praw się naszych naigrawa
    Ten, co z bezprawia żyje sam!
    Lecz się odmieni krzywda krwawa,
    Gdy równość stworzy nowy ład -
    Bez obowiązków nie ma prawa,
    Dla równych - równy szczęścia świat!
  • ot-ak 01.04.12, 00:58
    Nie podoba się to wracajcie do domu p.. ukraińcy z Gliwic i okolic.
  • Gość: kris IP: *.netland.3s.pl 01.04.12, 11:10
    hola
    jeżeli Wrocław ma BEZPŁATNĄ obwodnicę to dlaczego Gliwice nie mogą mieć?!
    Wrocław zrobił prostą rzecz, mianowicie wyłączył tą część drogi z autostrady i została ona określona jako droga gminna (taka nie może być płatna).
    W Gliwicach też tak można?
    Popieram protestujących w 100%, takie piękne miasto zawsze jak pamiętam, zawsze było rozjeżdżane przez TIR'y, A4 miało to zmienić, a jak dalej tak pójdzie to pewnie bedzie tak samo lub nawet gorzej. Włodarze gminy to akceptują? Co na to Pan Frankiewicz?
  • yacek67 01.04.12, 11:15
    Na całym świecie autostrady wokół miast są bezpłatne. W przypadku np. Paryża w promieniu ok. 50 km. Tak powinno być i w Polsce tzn. w chwili obecnej na Górnym Sląsku (Gliwice, Katowice etc), w okolicach Krakowa, Gdańska i Poznania.

  • Gość: rest IP: *.dynamic.chello.pl 01.04.12, 11:32
    W Korei Płd jest darmowo. U nas też było. A kapitalizm ma swoje prawa. Może mi się niektóre sprawy nie podobają ale je rozumiem.
  • Gość: c IP: *.dynamic.chello.pl 01.04.12, 11:34
    Ależ ten świat leci do przodu. Za 20 lat Gliwice zaskoczą świat prezentując 'pierwszy na świecie w Gliwicach transport szynowy'.
  • ju-li1 01.04.12, 11:47
    Wszędzie w Europie autostrady są płatne. Także ich miejskie odcinki czy obwodnice. Z uzyskanych wpływów pokrywa się koszty utrzymania i naprawy dróg. Dlaczego Polska ma tu być wyjątkiem?
    --
    carpe diem
  • mkk17 01.04.12, 12:44
    > Wszędzie w Europie autostrady są płatne.
    To nie jest prawda, chyba, że chodzi o opłaty wliczone w cenę paliwa.
  • Gość: tomek IP: *.dynamic.chello.pl 01.04.12, 12:44
    ju-li1 napisała:

    > Wszędzie w Europie autostrady są płatne. Także ich miejskie odcinki czy obwodni
    > ce. Z uzyskanych wpływów pokrywa się koszty utrzymania i naprawy dróg. Dlaczego
    > Polska ma tu być wyjątkiem?<

    Polska nie musi być wyjątkiem. Jak chce, to może nawet być liderem tego dziadowstwa gdzie miejskie obwodnice są płatne. Ja co prawda nie sprawdzałem gdzie to jest, a jechałem już za darmo obwodnicą Berlina, Frankfutu, Dortmundu, Kopenhagi, Londynu, Monachium i Rzymu . Również w Pradze i Wiedniu, sprawdzanie winiet jest prowadzone poza granicami administracyjnymi miast.
    Jako Ślązacy, mamy prawo się domagać, żeby Polska nie traktowała Śląska jako poligonu dla swojego dziadostwa. Kraków ma już od 20 lat obwodnicę i to ponad 2 razy dalej od centrum miasta niż Gliwice. Gdańsk i Gdynia tak samo. Można zacząć od nich. Okoliczni mieszkańcy, już dość się za darmo najeździli na koszt państwa. Jakoś też nie słychać o pobieraniu opłat ani na istniejącej A2 w granicach Poznania, ani na projektowanej w granicach Warszawy, ani na A1 wokół Torunia czy Łodzi. Wiadomo, że G. Śląsk jest od macochy nie od matki. Ale jak się nie będziemy bronić, to niedługo wprowadzą opłaty na A4 w Katowicach, za przejazd przez centrum zdewastowaną aleją Górnoślaską.
    Co do Gliwic, to wprowadzenie opłat na obwodnicowej A4 , przy jednoczesnym przecięciu centrum DTŚką oznacza całkowite zniszczenie w krótkim czasie centrum tego najładniejszego miasta aglomeracji. Żaden kierowca na świecie, nie jest na tyle głupi,żeby wybrać dłuższy płatny objazd zamiast darmowego skrótu.
  • ju-li1 01.04.12, 21:40
    Gość portalu: tomek napisał(a):

    >Również w Pradze i Wiedniu, sprawdzanie winiet jest prowadzone poza granicami administracyjnymi miast.

    Tu akurat nie masz racji. Kilka dni temu wjeżdżałam w środku miasta na wiedeńską obwodnicę i akurat była kontrola winiet.
    Poza tym brak kontroli nie znosi przepisu! A ten jest w Austrii taki, że wszystkie odcinki autostrad i dróg szybkiego ruchu (oznaczonych literą S) są płatne (winieta).
    --
    carpe diem
  • Gość: tomek IP: *.dynamic.chello.pl 02.04.12, 18:19
    ju-li1 napisała:

    > Gość portalu: tomek napisał(a):
    >
    > >Również w Pradze i Wiedniu, sprawdzanie winiet jest prowadzone poza granic
    > ami administracyjnymi miast.
    >
    > Tu akurat nie masz racji. Kilka dni temu wjeżdżałam w środku miasta na wiedeńsk
    > ą obwodnicę i akurat była kontrola winiet.<

    Prima Aprilis się skończył i opowieści o obwodnicy w środku miasta możesz włożyć między bajki. Obwodnica, z definicji, omija miasto, więc nie może być w środku. Poza miastem Wiedeń mogła być kontrola winiet, bo w Austrii na autostradach obowiązują winiety i ja tego nie neguję. Tylko, że Wiedeń nie ma wokół miasta obwodnicy autostradowej, ale po prostu autostrady w róznych kierunkach. Natomiast dwie autostrady A22 i A23 prowadzą przez miasto (kilka km od centrum) głównie w tunelach i na wiaduktach. To część układu drogowego miasta. Nie ma tam praktycznie możliwości kontroli winiet.
  • ju-li1 04.04.12, 16:46
    Owszem. Na każdym wjeździe na A22 lub A23 jest taka możliwość (ja spotkałam kontrolujących policjantów na wjeździe na A23 przy Praterze). Kontrola odbywa się "w biegu", bez zatrzymywania samochodów. Każe się stawać na pasie bezpieczeństwa tylko tym bez winiety i kasuje mandat.
    --
    carpe diem
  • ju-li1 02.04.12, 16:21
    Gość portalu: tomek napisał(a):


    >Żaden kierowca na świecie, nie jest na tyle głupi,żeby wybrać dłuższy płatny objazd zamiast darmowego skrótu.
    Ja jestem "na tyle głupia". Kupuję całoroczną winietę na wszystkie austriackie autostrady. Jeżdżę nimi niewiele, a i tak się opłaca. Darmowy skrót przez miasto jest często tak zapchany, że dłuższym objazdem jest się znacznie szybciej u celu.


    --
    carpe diem
  • Gość: Pudelek IP: *.252.48.38.internetia.net.pl 01.04.12, 13:47
    Europę to ty chyba znasz z telewizji... po pierwsze nei wszędzie są płatne, po drugie obwodnice dużych miast są zazwyczaj bezpłatne

    >Z uzyskanych wpływów pokrywa się koszty utrzymania i naprawy dróg.
    wystarczająco dużo płacimy już państwo w podatkach i chocby w akcyzie za paliwo, że nie musi nas okradać w kolejny sposób
  • Gość: lyrics IP: *.180.218.61.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl 01.04.12, 14:10
    Niemcy nie leżą już w Europie ? Koszty utrzymania i budowy dróg pokrywane miały być z podatku drogowego, który pewnego pięknego dnia stał się składnikiem cen paliw. Poza tym w Europie istnieją drogi expresowe biegnące równolegle do autostrad, czego o Polsce powiedzieć nie można ( Katowice-Kraków ).
  • mkk17 01.04.12, 12:51
    Gość portalu: Marcc napisał(a):

    > właśnie, jaki jest sens budowania autostrad i obwodnic w Polsce, skoro ruch sa
    > mochodowy będzie się i tak odbywał przez centra miast????

    Jaki jest sens budowy płatnych autostrad? Autostrady są też po to, żeby odciążyć słabe drogi lokalne, oszczędności na remontach tych dróg powinny być wliczane do kosztów utrzymania autostrad. Z autostrad korzyść mają wszyscy, również ci, którym stada samochodów nie jeżdżą pod oknami. Czyli powinny być utrzymywane z podatków. Przy okazji dużą oszczędnością byloby zlikwidowanie i nieutrzymywanie gigantycznej ilości bramek.
  • astygmatyk 01.04.12, 13:31
    >jechałem już za darmo obwodnicą Berlina, Frankfutu, Dortmundu, Kopenhagi, Londynu, >Monachium i Rzymu .

    Jechaleś "za darmo" i oczywyście nie zauważyłeś, że wjazd do Londynu jest płatny (i to sporo) ani, że w Niemczech, Danii, Włoszech podatek drogowy (lub podatek od emisji) wynosi tyle co pensja niejednego Polaka. Nie "zauważyłeś" cen parkingów ani mandatów....
    Myślę, że gdyby tak znormalizować Polskę na wzór rzeczywistości, o której nam opowiadasz to byś pierwszy dał dyla.
  • Gość: tomek IP: *.dynamic.chello.pl 01.04.12, 14:16
    astygmatyk napisał:

    > >jechałem już za darmo obwodnicą Berlina, Frankfutu, Dortmundu, Kopenhagi,
    > Londynu, >Monachium i Rzymu .
    >
    > Jechaleś "za darmo" i oczywyście nie zauważyłeś, że wjazd do Londynu jest płatn
    > y (i to sporo) ani, że w Niemczech, Danii, Włoszech podatek drogowy (lub podate
    > k od emisji) wynosi tyle co pensja niejednego Polaka. Nie "zauważyłeś" cen park
    > ingów ani mandatów....
    > Myślę, że gdyby tak znormalizować Polskę na wzór rzeczywistości, o której nam o
    > powiadasz to byś pierwszy dał dyla.<
    Ja jestem za znormalizowaniem Śląska na wzór rzeczywistości krajów, o których opowiadam. Gdybym się czuł uczuciowo zwiazany nie ze Śląskiem, ale z Anglią, Niemcami czy Danią , dobrze znał tamtejszy język i miał pracę w swoim zawodzie to dałbym tam dyla już dawno.
    A tak wogóle, to w moim wpisie chodzi o sekowanie Śląska na tle POLSKICH miast i regionów, a nie Danii czy Niemiec.
    Co do Londynu, to byłem tam miesiąc temu. Znajomy odbierał mnie autem z lotniska Stansted do mieszkania w okolicach Greenwich. Przejechał prawie 50 km obwodnicą autostradową Londynu nie zapłacił ani pensa.
  • ju-li1 01.04.12, 21:47
    Gość portalu: tomek napisał(a):

    > Przejechał prawie 50 km obwodnicą autostradową Londynu nie zapłacił ani pensa.
    Bo pewnie miał naklejoną winietę, która poświadcza, że zapłacił z góry ryczałtem za korzystanie z autostrad.


    --
    carpe diem
  • Gość: tomek IP: *.dynamic.chello.pl 02.04.12, 18:37
    Po pierwsze:
    Nie miał żadnej winiety. Obwodnica Londynu jest bezpłatna. Płatne są niektóre tunele i mosty i bardzo nieliczne odcinki autostrad
    www.studentnews.pl/serwis.php?s=221&pok=6417
    Po drugie:
    Ja życzę Śląskowi dobrobytu Anglii, Austrii,Niemiec czy Danii, bo wydajność pracy na Śląsku nie odbiega specjalnie od tych krajów.
    Po trzecie i najważniejsze:
    Płatna obwodnica wokół Gliwic jest szczególnie oburzająca, jeśli położone dalej o centrów obwodnice Krakowa, Wrocławia, czy Trójmiasta są bezpłatne. To jawne szykany wobec Górnoślązaków.
  • Gość: x IP: *.wroclaw.vectranet.pl 01.04.12, 21:05
    glosowalem na PO i calkowicie zgadzam sie z linia obecnej wladzy! Niech zyje Tusk!

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka