Dodaj do ulubionych

Wielka wojna Tychów z Bieruniem o fabrykę Fiata

IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 12.04.06, 21:38
"...Logo akcji jest trąbka z herbu miasta (niektórzy twierdzą, że zgodnie z
tradycją zamiast trąbki powinien być to myśliwski róg)..."

No to co w końcu mamy w herbie? róg czy trąbkę?
Zawsze myślałem że to róg myśliwski.
(www.umtychy.pl/?lang=pl&dzial=miasto&kat=ciekawostki2).
Czy ktoś widział nowy herb z trąbką??? :)

Pozdrawiam...

Grzegorz Kwas
Edytor zaawansowany
  • ziemiowziety 12.04.06, 21:49
    nie ma sie co xapierac, oddac co nie swoje i juz
    Troche godnosci i przyzwoitosci tylko potrzeba.
    Szkoda, ze wladze Tychow wykorzystuja ten powazny prawny, moralny i spoeczny
    problem, by poprawic swoja reputacje w miescie przedf wyborami
  • Gość: ROZSĄDNY IP: *.internetdsl.tpnet.pl 12.04.06, 22:47
    A JA CHCĘ GRANIC OD MORZA DO MORZA,KIEDYŚ BYLIŚMY W MOSKWIE ,MOSKWA TEŻ
    NASZA,TO LOGIKA LUDZI Z BIERUNIA.
  • basturk 12.04.06, 23:23
    Gość portalu: ROZSĄDNY napisał(a):

    > A JA CHCĘ GRANIC OD MORZA DO MORZA,KIEDYŚ BYLIŚMY W MOSKWIE ,MOSKWA TEŻ
    > NASZA,TO LOGIKA LUDZI Z BIERUNIA.


    co tam Moskwa... a Kosciuszko to gdzie walczył ;]
  • Gość: soner1 IP: *.tsi.tychy.pl / *.tsi.tychy.pl 13.04.06, 12:50
    Puknij sie w czolo D...u ! Ty jestes smiesz sie nazywac Tyszaninem? Jestes jakims pajacem!!! Lapy wara od mojego miasta!
  • Gość: bierunianin IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 19.04.06, 13:37
    A ja jstem rodowitym mieszkańcem bierunia i uważam że ktoś na łeb upadł, żeby teraz się budzić i próbować tuszować nieudolność naszych władz przez wyborami samorządowymi, pozyskaniem łakomego kąska jakim jest nie nasza fabryka. Co za poroniony pomysł, który w dodatku nie wypali, mam w każdym razie taką nadzieję. Niech tą ziemię zaczną reprezentować i rozwijać wreszcie jacyś kompetentni ludzie... Nie pchać się z łapskami po to, co nie nasze, tam nie było fabryki prawie 35 lat temu, a teraz ktoś chce z tego pieniądze? Kpina...
  • Gość: AP IP: *.rybnet.pl 12.04.06, 21:57
    jakieś nieznanej wiochy. Jestem za Tychami mimo, że mieszkam w ROW.
  • Gość: tyszanin IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 12.04.06, 23:08
    Szkoda ze Bierun sie skapl po ponad 20 latach ze fiat zekomo jest na ich terenie haha.
  • Gość: tyszanin IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 12.04.06, 23:10
    A referundum sobie robicie bo wiadomo ze z tychow bedzie wiecje glosow.
  • Gość: etam IP: *.c29.msk.pl 13.04.06, 04:49
    Gość portalu: AP napisał(a):

    > Jestem pewien, że FIAT nie chciałby przenosin do jakieś nieznanej wiochy.

    ales pie..al koles
    Bierun jest miastem od 1387r
    Tychy od 1951r

    > Jestem za Tychami mimo, że mieszkam w ROW

    a co Ty masz tu do gadania ?
  • Gość: gosc IP: 195.116.202.* 13.04.06, 09:33
    > ales pie..al koles
    > Bierun jest miastem od 1387r
    > Tychy od 1951r

    i co z tego!!
    No niesamowita metropolia wyrosla przez te 619 lat.



  • Gość: etam IP: *.c29.msk.pl 13.04.06, 20:38
    Gość portalu: gosc napisał(a):

    > > ales pie..al koles
    > > Bierun jest miastem od 1387r
    > > Tychy od 1951r
    >
    > i co z tego!!
    > No niesamowita metropolia wyrosla przez te 619 lat.

    ano to durniu ,ze to blazenada pisac o kilkusetletnim miescie wiocha i to w
    zderzeniu z taka "metropolia" jak kilkudziesiecioletnie miasto Tychy -
    powstale tylko jako sypialnia dla pracownikow Fiata
  • Gość: KA1988 IP: *.local2.pl / *.internetdsl.tpnet.pl 23.04.06, 17:51
    Bierun to nie wiocha. Osobiscie uwielbiam to miasto jest spokojne i panuje tu miła atmosfera w przeciwienstwie do Tychów. Niby uwazacie ze zyjecie w miescie a tak naprawde nic tam nie macie tylko przykre zabieganie i przytłaczajaca szarosc...a skad mozesz wiedziec czy Fiat nie chce się przenieść? Pytałes..załosne
  • Gość: roro68 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 12.04.06, 23:12
    Co widać w herbie Tychów? No przecież wiadomo, że takie zakrzywione w kształcie
    rogu, z jednej strony wąskie, z drugiej szerokie, bez klawiszy, z paseczkiem,
    to trąbka;-) Za to Głogowski z GW to już prawdziwa trąba!
  • basturk 12.04.06, 23:20

    po pierwsze:
    Fiat nie został wybudowany w Bieruniu, a w Tychach, ba decyzja-uchwała o
    wybudowaniu mówiła o wybudowaniu go w Tychach a nie w Bieruniu, mieszkania dla
    pracowników Fiata powstały w Tychach, szkoła fiatowska powstała w Tychach,
    pracownicy fiata to w przytłaczajacej wiekszości tyszanie...a to że cześć tej
    ziemi kiedyś tam nalezała do bierunia...cóż granice sie zminiały i to nie
    tylko ta miedzy Tychami a Bieruniem ale i województwa, kraju itd...

    w momencie kiedy bierun wszedł do Tychów było tam zwykłe ściernisko-dopiero
    kilka lat pózniej powstał Fiat, tak wiec Fiat nie został wcielony do
    Tychów..tylko wybudowany w Tychach-roszczenia bierunia są bezpodstawe, a jezeli
    juz, to mozemy zwrócic te sporne hektary ale w postaci gołego pola-takiego
    jakie weszło do Tychów i nic więcej.

    Tychy i Fiat to jedność, fiat wrósł w krajobraz miasta-nie tylko ten widoczny
    oczyma i moze przedewszystkim nie oczyma.. Mieszkanców z fabryką łączy silne
    więzi, ostatnie wspólne działania to nowe tablice informacyjno-promocyjne
    WSPOLNE Tychów i Fiata. Fiat zawsze mógł liczyć na Tychy-także wtedy kiedy miał
    kłopoty finansowe, a Tychy na fiata. Częscią marki tychów jest fiat a marki
    fiata Tychy.. Tychy i Fiat to jednosć dlatego nie oderwiecie fabryki.


    Po drugie:
    Tychy były z Fiatem na dobre i złe, kiedy na poczatku lat `90 mieli kłopoty
    finansowe, pracownicy fiata nie mieli wypłat - Tychy z własnej miejskiej kasy
    wyłożyły pieniądze aby zapewnić życie pracownikom i ich rodzinom takze tym z
    bierunia... gdzieście wtedy byli???-napisze krótko-WYPIELISCIE SIE mimo, że tam
    pracowali też i mieszkancy waszego miasta- wtedy historycznych granic nie
    chcieliscie przywracać.

    Kiedyś chcieliście os. Homera-została dokonana korekta-teraz Wam to osiedle
    przeszkadza i checie je zwrócić. Co takiego sie stało??

    Jesteście zwyczajnym samorzadowym pasozytem zyjącym na koszt innych i
    wyciągajacym z innych ile sie da. Moze zamiast rozoczynac wojne o fiata to
    stwórzcie miejsca pracy dla siebie, bo jedyny pracodawca to kopalnia, a reszta
    mieszkanców pracuje albo w Tychach albo w oswiecimiu i innych miastach. kiedy
    kopalnia zostanie zamknieta czeka Was ciezki los...my Wam tej próby rozbioru
    miasta niezapomnimy.

    PS Fiat juz nieoficjalnie opowiedział sie gdzie chce byc własnie wspierając
    parade i kampanie.
  • Gość: etam IP: *.c29.msk.pl 13.04.06, 05:03
    basturk napisał:

    > po pierwsze:
    > Fiat nie został wybudowany w Bieruniu, a w Tychach

    w Tychach ...na ziemi bierunskiej

    > uchwała o wybudowaniu mówiła o wybudowaniu go w Tychach a nie w Bieruniu,
    > mieszkania dla
    > pracowników Fiata powstały w Tychach, szkoła fiatowska powstała w Tychach,
    > pracownicy fiata to w przytłaczajacej wiekszości tyszanie

    misiu ,a co ma do sporu o przynaleznosc ziemi "pod Fiatem" sam Fiat

    > Tychy i Fiat to jedność...

    pewnie ,gdyby nie Fiat to dalej bylibyscie wiocha

    > Tychy były z Fiatem na dobre i złe, kiedy na poczatku lat `90 mieli kłopoty
    > finansowe, pracownicy fiata nie mieli wypłat - Tychy z własnej miejskiej kasy
    > wyłożyły pieniądze aby zapewnić życie pracownikom i ich rodzinom

    ale filantropia hehehe
    a niby kto mial to robic - macie kase z Fiata to placcie

    > my Wam tej próby rozbioru miasta niezapomnimy.

    pokrecilo Cie chyba :-( Tychy to ...niby co ,wyjete spod prawa wlasnosci ?
    sie ukradlo ,trzeba oddac
  • pawel1940 13.04.06, 23:50
    > pokrecilo Cie chyba :-( Tychy to ...niby co ,wyjete spod prawa wlasnosci ?
    > sie ukradlo ,trzeba oddac

    Nie zapominaj, że miasto Bieruń (jak i inne miasta, które odłączyły się na
    początku lat 90. od Tychów) zgodziło się na taki a nie inny podział terenów.

    Łącznie w tym, że w Tychach martwiono się wówczas, że odłączono od miasta
    wszystkie kopalnie. Dziś okazało się, że Tychy były się w stanie przestawić i
    jako jedno z nielicznych miast na Śląsku potrafi organizować przemysł bez
    przemysłu ciężkiego (kopalenie, huty).

    No tak, zgadza się, dzięki temu, że władze Tychów zadbały o wybrnięcie z
    sytuacji, dziś w Bieruniu mogą mówić, że FIAT to tylko kilka procent naszego
    budżetu. Ale cała reszta przemysłu to akurat nie jest spadek po PRL, jak to się
    próbuje przedstawić, ale działania władz miasta po 89 roku. To tak odnośnie
    zarzutów o to jak bardzo niegospodarne jest nasze miasto.
  • basturk 12.04.06, 23:21

    po pierwsze:
    Fiat nie został wybudowany w Bieruniu, a w Tychach, ba decyzja-uchwała o
    wybudowaniu mówiła o wybudowaniu go w Tychach a nie w Bieruniu, mieszkania dla
    pracowników Fiata powstały w Tychach, szkoła fiatowska powstała w Tychach,
    pracownicy fiata to w przytłaczajacej wiekszości tyszanie...a to że cześć tej
    ziemi kiedyś tam nalezała do bierunia...cóż granice sie zminiały i to nie
    tylko ta miedzy Tychami a Bieruniem ale i województwa, kraju itd...

    w momencie kiedy bierun wszedł do Tychów było tam zwykłe ściernisko-dopiero
    kilka lat pózniej powstał Fiat, tak wiec Fiat nie został wcielony do
    Tychów..tylko wybudowany w Tychach-roszczenia bierunia są bezpodstawe, a jezeli
    juz, to mozemy zwrócic te sporne hektary ale w postaci gołego pola-takiego
    jakie weszło do Tychów i nic więcej.

    Tychy i Fiat to jedność, fiat wrósł w krajobraz miasta-nie tylko ten widoczny
    oczyma i moze przedewszystkim nie oczyma.. Mieszkanców z fabryką łączy silne
    więzi, ostatnie wspólne działania to nowe tablice informacyjno-promocyjne
    WSPOLNE Tychów i Fiata. Fiat zawsze mógł liczyć na Tychy-także wtedy kiedy miał
    kłopoty finansowe, a Tychy na fiata. Częscią marki tychów jest fiat a marki
    fiata Tychy.. Tychy i Fiat to jednosć dlatego nie oderwiecie fabryki.


    Po drugie:
    Tychy były z Fiatem na dobre i złe, kiedy na poczatku lat `90 mieli kłopoty
    finansowe, pracownicy fiata nie mieli wypłat - Tychy z własnej miejskiej kasy
    wyłożyły pieniądze aby zapewnić życie pracownikom i ich rodzinom takze tym z
    bierunia... gdzieście wtedy byli???-napisze krótko-WYPIELISCIE SIE mimo, że tam
    pracowali też i mieszkancy waszego miasta- wtedy historycznych granic nie
    chcieliscie przywracać.

    Kiedyś chcieliście os. Homera-została dokonana korekta-teraz Wam to osiedle
    przeszkadza i checie je zwrócić. Co takiego sie stało??

    Jesteście zwyczajnym samorzadowym pasozytem zyjącym na koszt innych i
    wyciągajacym z innych ile sie da. Moze zamiast rozoczynac wojne o fiata to
    stwórzcie miejsca pracy dla siebie, bo jedyny pracodawca to kopalnia, a reszta
    mieszkanców pracuje albo w Tychach albo w oswiecimiu i innych miastach. kiedy
    kopalnia zostanie zamknieta czeka Was ciezki los...my Wam tej próby rozbioru
    miasta niezapomnimy.

    PS Fiat juz nieoficjalnie opowiedział sie gdzie chce byc własnie wspierając
    parade i kampanie.
  • Gość: etam IP: *.c29.msk.pl 13.04.06, 05:08
    basturk napisał:

    > PS Fiat juz nieoficjalnie opowiedział sie gdzie chce byc własnie wspierając
    > parade i kampanie.

    Fiat w sporze pomiedzy miastami o przynaleznosc terenu na ktorym jest jego
    fabryka ,ma gowno do gadania
  • Gość: basturk IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 13.04.06, 11:06
    raczej nie... ministerstwo o zdanie napewno zapyta-wszak to najwiekszy inwestor
  • Gość: etam IP: *.c29.msk.pl 13.04.06, 20:43
    Gość portalu: basturk napisał(a):

    > raczej nie... ministerstwo o zdanie napewno zapyta-wszak to najwiekszy
    inwestor

    skoro ministerstwo ma w dupie przepisy dotyczace praw wlasnosci (podobno
    swiete !) to moze ,ale wtedy znaczy to tylko iz rzadzi w Polsce jakis tam Fiat
    PIS zreszta nie takie prawa ma w d....
  • Gość: Karolina IP: *.local2.pl / *.internetdsl.tpnet.pl 23.04.06, 17:45
    sorki od kiedy sie urodziłam zawsze myslałam ze fiat jest w bieruniu bo moi znajomi mieszkajacy za ta głupia tabliczka z napisem "Tychy" a o dziwo sa bieruniakami wiec nie rozumiem czemu z Fiatem ma byc inaczej i to MY jestesmy prawowitymi włascicielami tej ziemi...jakos nie obchodzi mnie to ze Tychy nie potrafia gospodarowac pieniędzmi zarabiajac tylko 4mln zł na fabryce z czego Bieruń zarobił by ok 6mln zł....narzekacie ze nie ma u was kasy a wydajecie kupe kasy na glupia kampanie...my wiemy ze Fiat nalezy do nas i nie potrzebujemy robic z tego cyrku...poza tym kiedys to my bylismy włascicielami wiec nie rozumię sporu bo łatwo było sobie cos przywłaszczyc a trudniej teraz oddac...Tychy to żałosne...
  • Gość: kaszak IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 24.04.06, 12:35
    skoro tychy sa takie zalosne, to juz nie przyjezdzajcie tutaj ani na zakupy ani
    do szkoly ani do szpitala... siedzcie sobie w bieruniu-centrum niezalosnego swiata
    buraki
  • Gość: mac IP: 151.92.176.* 13.04.06, 00:44
    A to fiat nie jest z Bielska? Co za Tychy I Bieun?
  • Gość: r IP: *.chello.pl 13.04.06, 16:32
    Z jakiego bielska? Fiat produkuje samochody w Polsce tylko i wyłącznie w
    Tychach. Fabryka ta cały czas jest rozbudowywana. W bielsku robili malucha, a
    teraz robią tam silniki. Natomiast montaz samochodów nastepuje w Tychach zarówno
    seicento, pande a wkrótce fiat 500 i nowy ford ka.
  • bindo8 13.04.06, 17:05
    Bierun kiedys nie mial nic do gadania, a teraz jako miasto powiatowe(najwyzej w
    hierarchi po miescie takim jak np. Tychy, Katowice czy Gdansk) ma wiec chce
    sprawiedliwosci. Oprocz tego jak powinniscie wiedzic budzet tychow jest wiele
    razy wiekszy niz bierunia, wiec kilka procent uszczerbku nic nie zmieni. Z tego
    co widze SZANOWNY PREZYDENT TYCHOW robi sobie wielkie i droga zabawe, zabawe
    majaca zdobyc mu w kolejnych wyborach to samo stanowisko.

    Oprocz tego spojrzcie na umiejetnosc rozwagi w ogolnie pojetym rzadzeniu. np.
    bierun na komunikacje wydaje na mieszkanca 40zl, a tychy 120zl - niech da wam to
    do myslenia. Oprocz tego niedlugo bierun bedzie mial kompletna kanalizacje i
    wiele innych przemyslanych inwestycji w duzej czesci sfinansowancyh z budzetu UE.

    Burmistrz bierunia nie robil z referendum zadnych hucznych parad. Offen
    powiedzial ze chcemy aby fiat nalezal do tychow , albo do bierunia. Nie bylo w
    tym zadnych slow sugestii za jakas ze stron, ani mozliwosci nadinterpretacji
    (politychnych takich jak U Prezydenta Tychow=wielkie i kosztowne parady).
    To byl zwykly list, wyslany do ludnosci.

    Oprocz tego nie zgodze sie ze Bierun jest jakas wiocha czy miescina gdzies
    daleko gdzie ludzie biednie zyja. Powinniscie wiedziec ze np. Mleczarnia Danone,
    Johnson Controll, ERG, Fawent a takze wiele innych duzych i miedzynarodowych
    firm dziala i dobrze prosperuje w bieruniu. Nie bede wspomina o KOMENDZIE
    POLICJI< W SPRAWIE KTOREJ DECYZJA JUZ ZOSTAL PODJETA I TYCHY MUSIALY PO PROSTU
    PODKULIC OGON I UGRYSC SIE W JEZYK. MYSLE ZE TYM RAZEM TEZ TAK BEDZIE.

    Natomiast argument dotyczacy tego ze wiekszosc pracownikow fiata to tyszanie nie
    ma tutaj znaczenia, a o ile mi sie wydaje to conajwyzej 1/5 pracownikow.
    Przeciez ludzie nawet z bielska jezdza do pracy na Fiacie , a tazke innych
    jeszcze bardzij odleglych miejscowosci. kazdy kto odwiedzil , lub pracowal na
    Fiacie powinien o tym wiedziec.

    Najwazniejszy jak mi sie wydaje argumentem jest mapa, wystarczy spojrzec i
    wszytko jest jasne. Mapa i historia.
  • pawel1940 13.04.06, 23:29
    > Oprocz tego spojrzcie na umiejetnosc rozwagi w ogolnie pojetym rzadzeniu. np.
    > bierun na komunikacje wydaje na mieszkanca 40zl, a tychy 120zl

    Ten argument to chyba kpina. To, że Tychy wydają na komunikację miejską
    najwięcej w województwie jest wynikiem tylko i wyłącznie tego, że władze
    wojewódzkie i inne samorządy (brak porozumienia MZK Tychy z KZK GOP) nie dotują
    przewozów między miastem Tychy, a Katowicami i Gliwicami, co w ramach konurbacji
    jest absurdem i świadczy tylko i wyłącznie o chorej sytuacji w komunikacji
    miejskiej na Śląsku. Gdyby Tychy wydawały 40 zł na komunikację miejską to
    autobusy dojeżdżałyby do rogatek miasta (bo tyle wymaga od miasta ustawa) i
    zawracały. Ale władze miata zdają sobie sprawę, że wielu mieszkańców pracuje w
    Katowicach, większość studentów studiuje w Katowicach i Gliwicach i utrzymywanie
    komunikacji miejskiej na wysokim poziomie jest podstawową kwestią dla rozwoju
    miasta. W tym sensie należą się miastu gratulacje, że wyszła ponad ustawowy
    obowiązek dla dobra miasta i mieszkańców. I jestem za to wdzięczny.

    Proponuję natomiast porównać komunikację miejską w Tychach z tą w Bieruniu.
    Myślę, że znajdzie się uzasadnienie tego dlaczego w jednym wydaje się 40 zł, a w
    drugim 120 zł. Dość powiedzieć, że Bieruń nie chcąc partycypować w kosztach
    obsługi KM doprowadził do tego, że autobusy MZK Tychy do Bierunia zostały
    obcięte do jednej linii i niezbędnego dla tyszan minimum kursów. W tej chwili
    komunikację w Bieruniu zapewnia PPKS Oświęcim i myślę, że tu też widać jakość (a
    raczej brak jakości), za którą Bieruń płaci mniej.
  • Gość: miki IP: *.96.25.132.rev.deltatrans.pl 14.04.06, 10:51
    > Ten argument to chyba kpina. To, że Tychy wydają na komunikację miejską
    > najwięcej w województwie jest wynikiem tylko i wyłącznie tego, że władze
    > wojewódzkie i inne samorządy (brak porozumienia MZK Tychy z KZK GOP) nie
    dotują
    > przewozów między miastem Tychy, a Katowicami i Gliwicami, co w ramach
    konurbacj
    > i
    > jest absurdem

    Bzdura. Władze wojewódzkie dotują pociagi kursujące przez Tychy do Katowic,
    którymi nikt Ci nie zabrania jeździć.

    A linie autobusowe z Tychów do Katowic są rentowne ze wzgledu na dużą
    frekwencję i nie wymagaja dopłat do biletów. To ja jako mieszkaniec Katowic
    mogę się wkurzać, że mi tyskie smrody przejeżdżają pod oknem i niszczą
    powietrze, bo wolałbym aby tyszanie jeździli pociagiem elektrycznym niż pchali
    sie przez zatłoczone centrum Katowic autobusem, na który tu zwyczajnie NIE MA
    MIEJSCA!!!

  • pawel1940 14.04.06, 23:55
    > Bzdura. Władze wojewódzkie dotują pociagi kursujące przez Tychy do Katowic,
    > którymi nikt Ci nie zabrania jeździć.

    No tak. Dziękuję za przypomnienie.

    > A linie autobusowe z Tychów do Katowic są rentowne ze wzgledu na dużą
    > frekwencję i nie wymagaja dopłat do biletów.

    Nie jest to prawda. Linie do Katowic są deficytowe, a linie do Gliwic to już w
    ogóle wór bez dna. Frekwencja jest wysoka, ale większość to posiadacze biletów
    miesięcznych, do tego w sporej części studenci.

    Z resztą, gdyby te linie były deficytowe to nie byłoby prób ich skracania.

    > To ja jako mieszkaniec Katowic
    > mogę się wkurzać, że mi tyskie smrody przejeżdżają pod oknem i niszczą
    > powietrze, bo wolałbym aby tyszanie jeździli pociagiem elektrycznym niż pchali
    > sie przez zatłoczone centrum Katowic autobusem, na który tu zwyczajnie NIE MA
    > MIEJSCA!!!

    W większości europejskich metropolii to właśnie na autobusy jest miejsce w
    centrum, w przeciwieństwie do niemile widzianych osobówek.

    A pociągiem elektrycznym pojedziemy, bez obaw, dziś właśnie ogłoszono wyniki
    przetargu na dostawę odpowiednich składów. I tu rzeczywiście ukłon dla Sejmiku.
    Dla nas też nie jest wygodne tłuczenie się w zatłoczonych autobusach. Ale obecna
    oferta PKP nie stanowi żadnej konkurencji.
  • Gość: Nowobierunianin IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 13.04.06, 09:06
    Radzę wadzom Tychow zaprezentować swoim mieszkańcom pismo burmistrza Bierunia
    pana Ludwika Jagody do wszystkich mieszkańców Bierunia dotyczące referendum. Na
    urzędowym drku dwa herby miasta - stary i nowy .Myślaem ,że ten nowy to patron
    miasta sw. Walenty jednak po zaożeniu okularw uwidziałem zupelnie innego
    patrona. Zroumiałem , ze zbliżają się wybory i każda okazja do zaprezentowania
    swojej postaci na koszt podatnika jest dobra.
  • Gość: bty IP: *.crowley.pl 13.04.06, 09:40
    na głowę

    ale wszystkich widać strasznie jara ta akcja. Klupnijcie się w puste łby!

    Dziuba chyba zwęszył, że tłumy pragną igrzysk! Niech najpierw posprząta ulice w
    mieście!
  • basturk 13.04.06, 11:14
    wiesz bty napisze co co juz napisałem...77 tys zł to nie jest duzo w skali
    budzetu miasta-to są grosze.., jasne ze mozna populistycznie napisać, że mozna
    wyzywić "x" dzieci za tą sumę, tyle że trzeba mieć na uwadze, że istnieje jak
    najbardziej realna groźba utraty 6 mln zł... z tytułu zawłaszczenia czesci
    fiata przez bieruń, a to jest juz suma bardzo poważna.., sam koszt wydrukowania
    ankiet niezbędnych do podjęcia stosownej uchwały, aby ją przesłać do MSWiA jak
    sie nie myle pochłania znaczną część tej kwoty.., która niestety musi być
    wydana, a do działan których zmusił nas bieruń.
    Akcja ta nabiera tym większego znaczenia, że warszawka jest "nieobliczalna" i
    tak naprawde guzik ją obchodzi co sie dzieje poza nią i jest to jej obojetne
    czy bedzie fabryka w bieruniu czy w tychach,a dla nas nie-dlatego moim zdaniem
    musi to być "akcja z iskrą" pospolite ruszenie w obronie części tej
    materialnej, finansowej i prestizowej miasta, musi być czymś co pokaze pewien
    stan rzeczy tak jak swego czasu opolanie walczyli o województwo.
    Zmiana granicy jest też uzalezniona od wiezi m.in. społecznych, gospodarczych z
    danym terenem, jednostką-te wiezi społeczne i gospdoarcze trzeba pokazać-co ma
    na m.in. na celu ta akcja, dla nas są one czymś oczywistym -dla warszawki nie.
    Zresztą jest też inny nieoceniony efekt takiej/takich akcji-integracja
    mieszkańców to już pomału widać.
  • Gość: ej IP: *.internetdsl.tpnet.pl 13.04.06, 21:09
    nie rozumiem za bardzo jakie sa te wiezi spoleczne?? Moze opowiedza o nich mieszkany Homera.... Kolegom z innych miast sie chwalisz ze to w tychach jest fabryka. pochwal sie moze tez tym jak ta fabryka powstawala na czyich gruntach, watpie zeby twojej rodzinie zabrano ziemie na ktorej znajduje sie "tyska" fabryka. Tak naprawde nie macie zadnych sensowncyh argumentow my tak
  • pawel1940 13.04.06, 23:53
    No kaliber akcji trochę jakby przesadzony. Rozumiem paradę samochodów (bo to
    rozumiem koszty znikome), ale 77 tys. na ulotki i plakaty? Rozumiem, że ma to
    służyć podniesieniu frekwencji w czasie głosowania, ale czy i bez tego Tychy nie
    miałyby szans obrony w Ministerstwie?
  • Gość: Majka IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 29.04.06, 00:13
    Dziuba potrzebował kasy na łapówki do pracowników (zarządu) Fiata by zbuntowała
    pracowników. Ulotki dosłownie wysypał u nas na zakładzie - byśmy się nie
    złamali. Co za człowiek. My pracownicy Fiat Auto Poland S.A. chetnie zmienimy
    miejsce dojazdu z Tychów do Bierunia.
    Nie wiem czy wiecie ale jak ktoś dojeżdza do innego miasta to zakład może mu
    dofinansowac przewóz. Wszyscy z Tychów chcą fabryki w Bieruniu - TO JEST FAKT
  • Gość: Majka IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 29.04.06, 00:08
    Na ulicach brud i nic. Dziuba myśli o Fiacie niech się weźnie za sprzątanie
    ulic i porządek w mieście. IDIOTA
  • Gość: mieszkaniec IP: *.dip.t-dialin.net 13.04.06, 11:21
    Wszystkie gminy ktore sie odlaczyly od Tychow zaczely dobrze prosperowac i
    rozwijac sie. Tychy pochlanaly forse od innych. Tak byly z Bieruniem i
    ledzinami. Przez Tychy bylo dosc problemow az do reformy administracyjnej w
    1990. Podobnie bylo w przypadku Myslowic, po odlaczeniu Imielina i Chelmu
    Myslwice upadaj i to widac. Tychy walcza o nie swoje tereny pamietajac stale o
    swoich imperialistycznych zapedach. Walczyly o oplate eksploatacyjna z kopaln
    na terenie Ledzin i Bierunia, teraz walcza o fabryke. Bo jakim miastem
    pozostana? Nijakim. To miasto sypialnia, do remontu zreszta. Trudno im
    zrozumiec ze wrocily czasu malych lokalnych spolecznos´ci. Tym ze jakis tam
    Czerkawski nie pojedzie do Bierunia nie martwie sie, bo i czym. Niech sobie
    facek krazek na lodzie popycha i zajmie sie swoja kariera. Trzymam strone
    Bierunia.
  • Gość: Esss IP: *.centertel.pl 13.04.06, 12:10
    Mysle, ze salmonowym rozwiazaniem byloby przekazanie tych terenow Niemcom - wszak znajdowaly sie one kiedys na terenie ich panstwa :)
  • Gość: basturk IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 13.04.06, 12:12
    Tychy nijakie?? Sypialnia?? Heh nic śmieszniejszego. Tychy należą do najlepiej
    rozwiniętych najlepiej rozwijających się miast w woj. Śląskim. Dają prace
    całemu powiatowi bierunsko-ledzinskiemu i innym miasto na zach, pd i wsch
    miasta a także mieszkańcom małopolski-oswiecim, zator, nawet Wadowice.
    Jedynym pracodawca na terenie Bierunia i ledzin to…kopalnie. Bierun uczy się w
    tychach, pracuje w tychach, zakupy robi w tychach, ba nawet za rozrywka jeździ
    do tychów, bo nic u siebie nie macie-poza kopalnia i basenem..

    PS mieć u siebie bierun i ledziny to kłopot, dlatego i mysmy się cieszyli z
    rozwodu…

    PS2 co do fiata to powstał on w tychach, działke sporną możemy oddać ale inną –
    niezabudowaną-puste pole - czyli taką jaka weszła kiedyś do Tychów. Fiat
    powstal dla i w Tychach. Cale koszty poniosły Tychy-jak chociazby z poczatku
    lat `90, keidy Tychy z wąłsnej miejskiej kasy wypłacały wynagrodzenia
    pracownikom-takze tym bierunskim kiedy fiat miał kłopoty...Tychy były z fiatem
    na dobre i złe, bierun teraz zweszył okazje bo widzi ze fiat mocno stoi na
    nogach...
    ot cała prawda
  • Gość: Bierunianin IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 25.04.06, 23:11
    Nie prawda ze Tychy daja prace calemu powiatowi Bieruńsko-Lędzińskiemu, mamy swoją kopalnię, Erg bez którego kopalnia nie rozwinęła by się, Danone i jeszcze kupę małych przedsiebiorstw. Tychy zagarnely sobie kiedys Bierun i inne okoliczne miejscowosci zeby miec wplywy z kopalń a teraz co ? Miejscowości się usamodzielniły i Tychy odddają działki tak aby wyjść na tym do przodu. A Bieruń i Lędziny same walczyły o samorządność a nie było żadnego "rozwodu". To było wyzwolenie ! A Tychy wypłacały wynagrodzenie bo jak zabrały Fiata to do nich należał, dlaczego Bieruń miałby wypłacać wynagrodzenia ? W ramach jałmużny ?
  • Gość: zdziwiony IP: 80.50.169.* 13.04.06, 13:07
    A wszędzie podają, że urodził się w Radomsku
  • srednicowy 13.04.06, 15:02
    za odpowiednią kasę pewnie by się i w Bieruniu urodzil
  • Gość: Tyszanin ;) IP: *.bs.katowice.pl 13.04.06, 15:14
    "Mariusz Czerkawski (urodzony 13 kwietnia 1972 w Radomsku) - polski zawodowy
    hokeista, grający na pozycji skrzydłowego. Swoje pierwsze "kroki" na lodzie
    stawiał w znanym polskim klubie - GKS Tychy. Do NHL przebił się przez dobre
    występy w szwedzkiej lidze hokejowej."
  • Gość: kibic IP: 212.160.172.* 13.04.06, 20:10
    czyli potwierdzenie ze nie jest rodowitym Tyszaninem
  • Gość: etam IP: *.c29.msk.pl 13.04.06, 20:52
    Gość portalu: Tyszanin ;) napisał(a):

    > "Mariusz Czerkawski (urodzony 13 kwietnia 1972 w Radomsku)

    ciekawe co Tychy jeszcze zawlaszcza ?
    co sie dziwic ,bez Fiata i Czerkawskiego nic im nie zostaje !
  • pawel1940 13.04.06, 23:39
    Bez złośliwości. To, że dziennikarz jest niedouczony nie znaczy, że ktoś sobie
    coś zawłaszcza. A fakt, że Czerkawski jest tyszaninem (choć nie rodowitym)
    pozostaje bezsporny.
  • Gość: ignas IP: *.internetdsl.tpnet.pl 13.04.06, 15:15
    teraz to Fiat jest w tychach ale jak sie gadalo ze w bielsku to wszyscy cicho
    byli
  • Gość: ubawiona IP: *.pl / *.internetdsl.tpnet.pl 13.04.06, 16:07
    No tak na parade to kase mają ale by zrobic kanalizacje czy naprawic drogi to
    nie, ale coż takie czasy nastały. Cieżko sie pogodzić ze strata czegoś co
    przynosi zyski ale trzeba sie przyzwyczajić i pasa zaciągnąć... Fiat należy do
    Bierunia !!!!
  • Gość: tyszanin IP: *.tsi.tychy.pl / *.tsi.tychy.pl 13.04.06, 17:09
    Do Bierunia to nalezy delikatnie mowiac "nieprzyjemny zapach".Gdzie byl Bierun jak Fiata budowali?Gdzie byl Bierun jak Fiat mial problemy?Odp... w "kakaowym oku" i tam mieli tez pracownikow.Nagle sie Bieruniowi przypomnialo jak Fiat ma sie "dobrze" i teraz wyciaga lape po pieniadze.Nie chcialo sie inwestowac to teraz reka w majtki i tak sobie nia mieszac.
  • Gość: etam IP: *.c29.msk.pl 13.04.06, 20:55
    Gość portalu: tyszanin napisał(a):

    >Nie chcialo sie inwestowac to ter
    > az reka w majtki i tak sobie nia mieszac.

    inwestowac !!!!!!!!
    ch... zescie zainwestowali - wladza dala (ukradzione) tereny i reszte
    Tychy cos wtedy dolozyly ?
    NAPISZ co i ile
  • Gość: Porki IP: *.pl / *.internetdsl.tpnet.pl 13.04.06, 17:12
    Bieruń od początku odzyskania samodzielności walczy o nalezną mu część FIATA, i
    to nie z chciwości tylko dlatego żeby pieniądze z uzyskanych w ten sposób
    podatków przeznczyć na rozwój terenów wokół FIATA, którymi Tychy się wogóle nie
    interesują mimo iż należą do nich lub należały w przeszłości- np Os Homera
    (tychy oddały je w stanie opłakanym Bieruniowi gdy ewakuowali z tamtąd dyrekcję)
    mieszka tam ponad 1000 pracowników Fiata, na osiedlu modernizację za własne
    pieniądze przeprowadzał i przeprowadza Bieruń. Mieszkańcy tego osiedla od
    poczaku jego istnienia mimo iz formalnie należeli do Tychów swoje potrzeby
    takie jak edukacja, służba zdrowia załatwiali w Bieruniu. Sprawiedliwości
    stanie się za dość jeżli Bieuń otrzyma cześć naleznego podatku, który będzie
    mógł przeznaczyć na dalszą NIEZBĘDNĄ modernizację osiedla jak i terenów przy
    ulicy Oświęcimskiej.
  • Gość: tyszanin IP: *.tsi.tychy.pl / *.tsi.tychy.pl 13.04.06, 17:21
    odnosnie Homera to prezydent Dziuba powiedzial ze jezeli Bieruniowi ciazy to osiedle to chetnie przyjmie je do Tychow.Dalej: kiedy bierun sie odlaczyl mial kopalnie, Tychy nic.
  • Gość: Porki IP: *.pl / *.internetdsl.tpnet.pl 13.04.06, 17:55
    najpierw niech Dziuba zapyta mieszkańców osiedla Homera gdzie wolą być. Czy w
    Tychach gdzie przez 20 lat pobytu tam, na ich osiedle nie została wydana ani 1
    złotówka, czy w Bieruniu, mieście gdzie posyłają swoje dzieci do szkoły
    korzystają z ośrodków zdrowia, miesćie które zaraz po przyłaćzeniu do niego
    Homera wydało na poprawę infrastruktury osiedla grube pieniądze i dalej to chce
    robić m.in. dzięki podatkom z FIATA. Pewnie, że Dziuba chciałby to osiedle,
    populacja Tychów zwiększyłaby się o ponad 1000 osób, bez ponoszenia
    jakichkolwiek kosztów bo mieszkańcy tego osiedla i tak korzystaliby z
    infrastruktury Bierunia.
  • Gość: rodowity IP: *.tychy.msk.pl 13.04.06, 18:44
    nie oddamy Fiata wiesniakom z Bierunia !!!!!!!!!!!!!!!
  • Gość: dede IP: 85.198.207.* 13.04.06, 19:06
    ej ludzie wy i tak nic nie bedziecie mieli z tych 6 mln ktore placi fiat więc o
    po co ta gadka, a poza tym fiaty to graty
  • Gość: etam IP: *.c29.msk.pl 13.04.06, 20:58
    Gość portalu: rodowity napisał(a):

    > nie oddamy Fiata wiesniakom z Bierunia !!!!!!!!!!!!!!!

    wiesniakom - nastepny palant co nie zna historii
    i to wlasnego miasta a taki niby "rodowity" hehehehe
  • Gość: inni glos IP: *.internetdsl.tpnet.pl 13.04.06, 20:34
    dlaczego ten niedouczony dziennikarzyna z GW nie przedstawil sytuacji tak jak ona naprawde wyglada?? NIC nie napisal o referendum w Bieruniu ( 99% mieszkancow bylo za). NIC nie napisal o tym jak bezprawnie odbierano tutejszej ludnosci grunty na ktorych stoi fabryka. NIC nie napisal o trdunosciach jakie ma burmistrz Bierunia z utrzymaniem i remonotowaniem infrastruktury wokol fabryki, z ktorej korzysta ludnosc Bierunia a jest na dzialce tyskiej. Jakos ta sprawa prezydenta Tychow nie obchodzila nigdy. Najlepiej napisac prosto bez wysilku ze chodzi o pieniadze i problem z glowy..
  • Gość: killcio IP: *.tsi.tychy.pl / *.tsi.tychy.pl 13.04.06, 21:09
    FIAT jest nasz! Wstyd żeby fabryka była na wsi!
  • ziemiowziety 13.04.06, 21:52
    te dzialke
    ale zescie tu powumyslali, dzialka zamienna, a co Bierun niby robil jak FIATA
    budowali, a to, urzednicy z PRL zadekretowali, z eBierunia nie ma to jakos nikt
    nie pamieta
    ze niby wies, jaka wies, stare miasto
  • Gość: etam IP: *.c29.msk.pl 13.04.06, 21:55
    Gość portalu: killcio napisał(a):

    > FIAT jest nasz! Wstyd żeby fabryka była na wsi!

    wstyd killcio to powinno byc Twoim nauczycielom
  • Gość: tyszanin IP: *.vip.tsi.tychy.pl 13.04.06, 22:16
    no i na cholere taki rozglos dziuba znowu kase przepier...... tak jak to bylo z budowa szkoly miedzy osiedlami UiT dajcie sobie spokoj panowie i zajmijcie sie naprawde waznymi sprawami SWOJA PRACA!!! a nie trwoncie pieniedzy podatnikow!!!
  • pawel1940 13.04.06, 23:41
    Szkoły nie zaczął budować Dziuba. A że nie skończył to inna sprawa.
  • Gość: karol IP: *.chello.pl 13.04.06, 22:39
    Mieszkam w Tychach, ale wstyd mi, że mieszkańcy mojego miasta są chciwi
    izapominają, że przyjechali tu bo wybudowano fabrykę na ziemiach bieruńskich.
    Potrzebne były ręce do roboty i dlatego ściagneli was tyszanie do wsi Tychy.
    ODDAĆ TO CO NIE NASZE BIERUNIOWI!!!!!!!!!!! Rozbudowalismy nasze miasto Tychy
    na krzywdzie Bierunia!!!!!!!!!!!
  • Gość: etam IP: *.c29.msk.pl 13.04.06, 23:30
    jak bum bum bedzie wiecej niz 99,7 proc. ....bo musi
    a i ferkfencja bedzie pewnie wieksza ...bo musi byc
    juz sie o to waaaadze postaraja ,bo inaczej wyjda na idiotow !
  • ziemiowziety 14.04.06, 03:05
    wiec tak naprawde nie ma granicy tysko-bierunskiej
    a jest URBANOWICKO-BIERUNSKA

    troche skromnosci pseudo-tyscy imperialisci
  • aliveinchains 14.04.06, 07:00
    1. CiT a raczej ten mały procencik to ląduje w budżecie gminy Bielsko-Biała...bo
    tam ma siedzibę i zarząd FAP...
    2. Do budżetu Tychów wpłacany jest podatek od lokali powierzchni przemysłowych
    (czy coś takiego)
    3. Jeśli ktoś jest z Bierunia to wieksza część jego PiT idzie na rzecz wioski
    Bieruń, jeśli jest z Tych to analogicznie...

    Tu nie hodzi tak o kasę z podatków tyle o prestiż...
  • Gość: kierowca IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 16.04.06, 11:14
    Nie dziwię się Bieruniowi, kopalnia Piast wizerunku nie poprawi
  • Gość: xxx IP: *.local2.pl / *.internetdsl.tpnet.pl 16.04.06, 22:31
    bierun ma racje fiat nalezy do nas do bierun jestesmy z wami
  • bindo8 17.04.06, 01:47
    Minister Spraw Wewnętrznych
    i Administracji
    Pan LUDWIK DORN
    Za pośrednictwem
    Wojewody Śląskiego
    Pana Tomasza Pietrzykowskiego


    W N I O S E K

    W sprawie wprowadzenia zmiany granic administracyjnych pomiędzy gminami Bieruń i
    Tychy polegającej na przywróceniu gminie Bieruń gruntów, które utraciła w 1972
    roku i nie zostały jej przywrócone po odzyskaniu podmiotowości prawnej, z
    uwzględnieniem postanowień zawartych w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia
    7.12.2004 r. w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziałów nieruchomości czyli:
    1. części gruntów znajdujących się na terenie fabryki FIAT AUTO POLAND SA, na
    których prowadzi działalność gospodarczą, poza Fiatem kilkanaście podmiotów,
    2. gruntów zajętych przez Rejonowe Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w
    Tychach,
    3. gruntów poza ogrodzeniem fabryki Fiata, na których posadowiony jest
    wielorodzinny blok mieszkalny przy ul. Oświęcimskiej 345,
    4. ul. Oświęcimska na odcinku od głównej drogi wjazdowej na teren zakładu do
    budynku Nr 407,
    5. grunty po byłym zapleczu poinwestycyjnym Fabryki Samochodów Małolitrażowych
    FSM położone poza ogrodzeniem fabryki wzdłuż drogi prowadzącej do sąsiedniej
    gminy Lędziny.
    Na podstawie art. 4 ust. 2, art. 4a, 4b ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o
    samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. Nr 142, poz. 1591 z 2001 r. wraz z
    późn. zm.) w związku z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 9 sierpnia 2001 r.
    w sprawie trybu postępowania przy składaniu wniosków dotyczących tworzenia,
    łączenia, dzielenia, znoszenia granic, nadawania gminie lub miejscowości statusu
    miasta, ustalania i zmiany nazw gmin, siedzib ich władz oraz dokumentów
    wymaganych w tych sprawach (Dz. U. Nr 86, poz. 943 z 2001 r.) Rada Miejska w
    Bieruniu wnosi jak na wstępie.


    U Z A S A D N I E N I E

    I. Treść proponowanej zmiany oraz stanowisko wnioskodawcy.

    I.1. Uwarunkowania historyczne

    Rada Miejska w Bieruniu wnosi o dokonanie zmiany granic administracyjnych
    pomiędzy gminami Bieruń i Tychy polegającej na przywróceniu gminie Bieruń
    gruntów, które utraciła w 1972 r. i nie odzyskała ich po przywróceniu
    podmiotowości prawnej w 1991 r. Obecnie znajduje się na nich część produkcyjna
    fabryki FIAT AUTO POLAND SA, zaplecze poinwestycyjne fabryki, grunty poza
    ogrodzeniem zakładu, 5-cio piętrowy budynek mieszkalny oraz pas drogi zajęty pod
    ul. Oświęcimską (zał. nr 7.1).
    Zapis o przynależności tych ziem do Bierunia zawarty jest w akcie nadania praw
    miejskich Bieruniowi przez Księcia Opawsko Raciborskiego Jana II Żelaznego z
    27.II.1387 r.
    Grunty te zostały włączone w wyniku decyzji politycznej do Tychów
    Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 30 listopada 1972 r. w sprawie zmiany
    granic niektórych miast stanowiących powiaty (Dz. U. Nr 50, poz. 325 z 1972 r.)
    Na podstawie § 4 pkt 5 rozporządzenia do miasta Tychy włączono część obszaru
    miasta Stary Bieruń o powierzchni 320,00 ha, którego następcą prawnym jest
    obecnie gmina Bieruń oraz obszary sołectw Cielmice, Jaroszowice i Urbanowice
    (zał. nr 7.2) .
    W przypadku Bierunia przejęty obszar przeznaczono pod budowę Fabryki Samochodów
    Małolitrażowych FSM obecnie FIAT AUTO POLAND SA i inne spółki. Zarówno wówczas
    jak i obecnie istniały możliwości, aby lokalizacje podanych zakładów znalazły
    się na obszarze Tychów lecz nie odpowiadało to wyznaczonej dla tego miasta wizji
    przestrzennej.
    Kiedy w tym samym czasie budowano poza fabryką samochodów również dużą
    mleczarnię oraz Kopalnię Węgla Kamiennego "Piast" na terenie Bierunia oddaloną o
    kilkanaście kilometrów od Tychów podjęta została decyzja o wizji "wzorcowego,
    nowoczesnego socjalistycznego miasta".
    Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 22 maja 1975 r. w sprawie zmiany granic
    niektórych miast w województwach katowickim i opolskim (Dz. U. Nr 15, poz. 87 z
    1975 r.) pozbawiono Bieruń i inne miasta oraz gminy podmiotowości prawnej na 16
    lat (zał. nr 7.3).
    Na podstawie § 1 pkt 9 tego rozporządzenia do miasta Tychy z powiatu tyskiego
    włączono obszary miast Bieruń Stary, Imielin, Lędziny oraz obszary gmin Bieruń
    Stary, Imielin i Wyry. Powstał sztuczny miejski twór zajmujący jeden z
    największych obszarów w kraju. Znalazły się w jego składzie społeczności
    posiadające wielowiekowe tradycje, zupełnie pozbawiony jednorodności układu
    osadniczego i przestrzennego bez jakichkolwiek więzi społecznych. Spełniał on
    jedynie podstawowy cel ekonomiczny dla tyskiej aglomeracji miejskiej. Na jej
    obszarze znalazły się największe kopalnie węgla kamiennego w Europie, duże
    zaplecze usługowe dla górnictwa duże zakłady przemysłu mleczarskiego,
    przetwórstwa drzewnego, chemicznego, kolektywne rolnictwo, jeden z największych
    zakładów piwowarskich w kraju itd. Aglomeracja miejska miała zapewnić
    zaspokojenie potrzeb kulturalnych dla peryferiów. Zaspokajanie to polegało na
    budowie i utrzymaniu obiektów kulturalnych zlokalizowanych w centrum Tychów.
    Twórcy pomysłu wychodzili z założenia, że obrzeża nie potrzebują takiego
    luksusu, bo tam ma być zlokalizowany rynek pracy. Konkretnym przykładem
    realizacji takiej polityki było m.in. budowa osiedli mieszkaniowych, w tym
    liczących blisko 7.000 mieszkańców, zlokalizowanych w bezpośrednim sąsiedztwie
    KWK "PIAST" w Bieruniu Nowym. Poza budową mieszkań nie zbudowano ani jednego
    elementu infrastruktury (domu kultury, skweru, boiska sportowego z zapleczem
    itd.) Wybudowane zaś takie obiekty, dopiero w połowie lat 80-tych jak szkoła
    podstawowa czy przedszkole już w trakcie ich budowy nie odpowiadały miejscowym
    potrzebom. Kulejącą komunikację podporządkowano dowozowi mieszkańców Tychów do
    zakładów pracy.
    Komunikacja pomiędzy rozległymi peryferiami praktycznie nie istniała. Tak
    skonstruowany twór miejski rozwijał się kosztem peryferiów, dla których czas po
    utracie samodzielności zatrzymał się na kilkanaście lat.
    Pozbawiony tradycji, woli integracji moloch funkcjonował źle. Społeczności
    znajdujące się na jego obrzeżu nigdy nie wyrzekły się swej tożsamości i
    odrębności. To, że ona istniała, dowodziło głośne obchodzenie w sposób
    spektakularny 600 lecia nadania praw miejskich Bieruniowi w 1987 r., czyli
    „miastu”, które nie istniało.
    Gestem uświetniającym rocznicę było przeprowadzenie renowacji kamieniczek na
    starobieruńskim rynku na koszt Komitetu Obchodów 600 lecia dzielnicy Tychy –
    Bieruń Stary.
    Wieloletnie starania społeczności lokalnych stały się możliwe dopiero w wyniku
    zmian ustrojowych zapoczątkowanych w 1989 r.
    Bieruń oraz cztery inne społeczności lokalne (Lędziny, Bojszowy, Wyry i Kobiór)
    odzyskały podmiotowość prawną na podstawie Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia
    22 grudnia 1990r. w sprawie utworzenia, zniesienia, zmiany granic, nazw i
    ustalenia siedzib niektórych gmin w województwie bielskim, bydgoskim, elbląskim,
    gdańskim, katowickim, kieleckim, krośnieńskim, nowosądeckim, siedleckim oraz
    nadania statusu miasta (Dz. U. Nr 2, poz. 8 z 1991 r.) zał. nr 7.4.
    Na podstawie § 5 w/w rozporządzenia utworzono gminę Bieruń z siedzibą władz w
    Bieruniu poprzez wyłączenie z obszaru miasta Tychy powierzchni 4019,05 ha i
    nadano jej status miasta.
    Tychom w całości pozostawiono część produkcyjną fabryki Fiata, pas gruntów
    okalających fabrykę wraz ze "strategicznym" nadaniem znaczenia drogom dojazdowym
    do zakładu od strony Tychów (ul. Turyńskiej i ul. Oświęcimskiej), zaplecze
    poinwestycyjne stanowiące naturalną przestrzeń pomiędzy rogatkami chronionej
    przez konserwatora zabytków starówki bieruńskiej oraz osiedle przyzakładowe
    zamieszkałe przez ok. 1300 osób, zlokalizowane ok. 300 m od starobieruńskiego
    rynku. Bieruń "odzyskał" część gruntów sprzed utraty samodzielności w 1975 r.,
    to jest tor prób fabryki i część gruntów pomiędzy torem prób a ulicą
    Oświęcimską. Ustalona w ten sposób granica ma charakter sztuczny. Jedyny cel
    jaki miała spełniać to zapewnienie za wszelką cenę Tychom dochodów z fabryki.
    Osiedle przyzakładowe przy ul. Homera pozostawiono w Tychach tylko dlatego
  • bindo8 17.04.06, 01:55
    Ustalona w ten sposób granica ma charakter sztuczny. Jedyny cel jaki miała
    spełniać to zapewnienie za wszelką cenę Tychom dochodów z fabryki. Osiedle
    przyzakładowe przy ul. Homera pozostawiono w Tychach tylko dlatego, że na jego
    terenie znajdowała się siedziba dyrekcji fabryki. Obowiązujące wówczas, czyli w
    1991 r. przepisy stanowiły, że podatki odprowadzane są do tej gminy, na terenie
    której znajduje się dyrekcja zakładu.
    O pozostawieniu w granicach Tychów osiedla przyzakładowego przy ul. Homera
    zadecydowały wyłącznie względy ekonomiczne. W granicach Tychów znalazł się
    również blok mieszkalny przy ul. Oświęcimskiej 345 zamieszkały przez 45 osób,
    znajdujący się tuż za ogrodzeniem fabryki. Osiedle położone jest ok. 9 km od
    siedziby Urzędu Miasta Tychy i nie miało zupełnie związku z aglomeracją.
    Władze tego miasta nigdy nie podjęły nawet pozornych działań integrujących
    społeczność odległego osiedla z resztą miasta ani prób zapewnienia dla niego
    infrastruktury socjalnej czy społecznej.
    Na terenie osiedla w trakcie budowy fabryki zlokalizowana była jednostka
    wojskowa, Ochotnicze Hufce Pracy, mieszkania rotacyjne oraz hotel robotniczy.
    Substancja budowlana osiedla została przeznaczona na cele mieszkaniowe mimo, że
    nie spełniała wymogów m.in. mieszkania nie miały odrębnych kuchni. Blisko 200
    mieszkań zajmuje powierzchnię po 18 m2. W skład tych mieszkań wchodzi: aneks
    kuchenny, łazienka, ubikacja, pokój gościnny i pokój dziecinny. Mieszkańcy
    zajmowane pomieszczenia nazywają M-szafy. Odrębnym problemem jest duże
    przeludnienie występujące na osiedlu oraz bardzo zły stan techniczny zasobów
    mieszkaniowych i infrastruktury. Od jego budowy administracja osiedla nigdy nie
    przeprowadzała na nim remontów. To samo dotyczy władz tyskich, które z kolei w
    ogóle nie interesowały się infrastrukturą.
    Mieszkańcy osiedla w pełnym zakresie korzystali z infrastruktury społecznej i
    kulturalnej Bierunia, bo takiej władze tyskie im nie zapewniały i wręcz nic nie
    czyniły aby ją zapewnić. Władze Bierunia niemal od początku samodzielnego bytu
    czyniły starania o zmianę sztucznego stanu, który wykluczał możliwość
    jednorodności, ze względu na układ osadniczy i przestrzenny, zerwane więzi
    społeczne, gospodarcze, brak więzi kulturowych dla całego terenu przyznanego
    Tychom, w tym osiedla „Homera”. W wyniku działań prawnych prowadzonych w latach
    1993 – 2000, władze Tychów zgodziły się na drobną zmianę granic. Polegała ona na
    przekazaniu Bieruniowi osiedla „Homera” oraz niewielkiej korekty na terenie
    zaplecza poinwestycyjnego. Łącznie Bieruń odzyskał 9,76 ha na podstawie
    Rozporządzenia Rady Ministrów z 21 grudnia 1999 r. w sprawie ustalenia granic
    niektórych gmin (Dz. U. Nr 110, poz. 1266 z 1999 r.) zał. nr 7.5.
    Na zmianę postępowania władz tyskich złożyły się następujące powody:
    1) zmiana przepisów prawnych powodująca, że siedziba dyrekcji zakładu nie
    określa beneficjenta podatków,
    2)przeniesienie dyrekcji Fiata na teren zakładu,
    3)konsultacje z mieszkańcami osiedla „Homera”, w wyniku których ponad 70 % osób
    pełnoletnich wypowiedziało się za przyłączeniem go do Bierunia

    I.2. Aspekty społeczne
    Założenia programowe dla FSM słusznie przewidywały, że zakład musi zachować
    pełną harmonię organizacyjną pomiędzy fabryką (produkcją) a zapleczem potrzebnym
    do prawidłowego jej funkcjonowania (osiedle awaryjne, infrastruktura społeczna).
    Drobna zmiana granic niczego nie wniosła. Nadal utrzymuje się stan chaosu
    przestrzennego. Występuje on wokół zakładu. Pomiędzy torem prób a ul.
    Oświęcimską, która aż do rogatek starobieruńskiej starówki leży w granicach
    Tychów, znajduje się ponad 80 ha gruntów, z czego około 50 przeznaczonych jest
    na działalność produkcyjno-usługową. Ponad 15 ha zajmują grunty zajęte pod
    budownictwo mieszkaniowe. Wszelkie działania skomunikowania w/w terenów z ul.
    Oświęcimską oraz budowa infrastruktury komunalnej przy tej drodze (wiaty
    przystankowe, chodnik, oświetlenie uliczne, utrzymanie czystości) wymagają
    uzgodnienia z władzami Tychów. Dotychczas Tychy, które czerpią korzyści z
    fabryki i sąsiadującego z nią terenu przeznaczały bardzo niewiele środków na
    infrastrukturę dróg opasających fabrykę Fiata.
    Korektą granic w 2000 r. miasto Tychy pozbyło się uciążliwego balastu, jakim
    było przeludnione osiedle pozbawione podstawowych obiektów zapewniających
    normalne funkcjonowanie jak: przedszkole, przychodnia, szkoła, kościół, placówka
    policji, itp., z infrastrukturą przyporządkowaną fabryce (zasilanie w prąd,
    wodę. c.o. – zapewniała fabryka). Do dnia dzisiejszego z gminą Bieruń procesują
    się właściciele gruntów nabytych od FSM przy ul. Turyńskiej o odszkodowania i
    przywrócenie tym terenom charakteru rolnego, ponieważ aktualnie leżą w granicach
    administracyjnych miasta.

    I.3. Uwarunkowania ekonomiczne uzasadniające konieczność dokonania zmian granic.
    Wprowadzona w 2000 r. częściowa korekta granic pogłębiła chaos w przestrzennym
    zagospodarowaniu terenów wokół fabryki. Skutkiem tych decyzji było włączenie do
    granic administracyjnych Bierunia obiektu po byłej dyrekcji Fiata – o
    powierzchni użytkowej ok. 6000 m2, obiektu od 8 lat nieużytkowanego i w tym
    stanie stwarzającego zagrożenie bezpieczeństwa publicznego (m.in. dzicy
    lokatorzy, zniszczone i zdewastowane instalacje wewnętrzne, wybite szyby w
    oknach itd).
    Prowadzone od 2000 r. starania i zabiegi (dokumenty w załączeniu pismo Nr
    B-0717/109/2000 z 16.11.2000 r. i pismo FIAT AUTO POLAND SA z 29.06.2001 r.)
    zał. nr 7.6., o przejęcie obiektu, trafiają na bariery finansowe, z uwagi na
    fakt, że właściciel, FIAT AUTO POLAND SA jest zainteresowany wyłącznie sprzedażą
    tego obiektu. Ponadto osiedle „Homera” jest zupełnie pozbawione infrastruktury
    społecznej, tak oczekiwanej przez mieszkańców (placówki przedszkolnej, Straży
    Miejskiej, świetlicy socjoterapeutycznej, sali gimnastycznej), dlatego zakup
    tego obiektu, po przeprowadzeniu niezbędnych remontów pozwoli zagospodarować go
    na powyższe cele.
    Aktualne możliwości finansowe gminy przekraczają te wydatki. Beneficjent opłat
    płynących z FIAT AUTO POLAND SA nie jest zainteresowany inwestowaniem na termie
    innej gminy. Podobnie należy traktować obiekty aktualnie będące w administracji
    następcy prawnego FSM, czyli Wytwórni Wyrobów Różnych, takich jak:
    infrastruktura osiedla (drogi, place zabaw, oświetlenie uliczne, sieci
    zasilające (woda, c.o.) i kanalizacji sanitarnej, które to w związku z
    ukończeniem akcji sprzedaży mieszkań decyzją likwidatora na podstawie ustawy z
    dnia 12.10.1994 r. o zasadach przekazywania zakładowych budynków mieszkalnych
    przez przedsiębiorstwa państwowe (Dz. U. Nr 119 poz. 567 z 1994 r. z
    późniejszymi zmianami) przejdą na majątek gminy.
    Ponieważ osiedle „Homera” było osiedlem awaryjnym, dlatego zasilane jest w media
    przez zakład macierzysty, po cenach wyższych niż obowiązujące na pozostałym
    terenie gminy, a docelowo powinno być zasilane przez dostawców nośników energii
    czyli przez Górnośląski Zakład Energetyczny w Gliwicach oraz Rejonowe
    Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Tychach.
    Wieloletnie zaniedbania oraz konieczność zmiany dostawców mediów i w związku z
    tym konieczności sfinansowania tych inwestycji wymaga poważnych nakładów,
    słusznie w rozumieniu mieszkańców, do sfinansowania z przyszłych dochodów
    podatkowych płaconych gminie przez FIAT AUTO POLAND SA.

    II. Podstawowe dane statystyczne dotyczące liczby ludności na terenie objętym
    wnioskiem, a także powierzchni tego terenu.

    1. Teren objęty wnioskiem według granic z 1972 r. obejmuje 123,0248 ha.
    Szczegółowy wykaz działek zawarto w zał. nr 1.2 do niniejszego wniosku.
    Po włączeniu 320 ha gruntów do miasta Tychy w 1972 r. został zachowany przebieg
    granicy pomiędzy Tychami i Bieruniem mimo zmiany obrębów geodezyjnych.
    Teren Bierunia położony na kartach mapy nr 1 i 4 obrębu geodezyjnego Bieruń
    Stary włączono w o
  • bindo8 17.04.06, 01:56
    Ustalona w ten sposób granica ma charakter sztuczny. Jedyny cel jaki miała
    spełniać to zapewnienie za wszelką cenę Tychom dochodów z fabryki. Osiedle
    przyzakładowe przy ul. Homera pozostawiono w Tychach tylko dlatego, że na jego
    terenie znajdowała się siedziba dyrekcji fabryki. Obowiązujące wówczas, czyli w
    1991 r. przepisy stanowiły, że podatki odprowadzane są do tej gminy, na terenie
    której znajduje się dyrekcja zakładu.
    O pozostawieniu w granicach Tychów osiedla przyzakładowego przy ul. Homera
    zadecydowały wyłącznie względy ekonomiczne. W granicach Tychów znalazł się
    również blok mieszkalny przy ul. Oświęcimskiej 345 zamieszkały przez 45 osób,
    znajdujący się tuż za ogrodzeniem fabryki. Osiedle położone jest ok. 9 km od
    siedziby Urzędu Miasta Tychy i nie miało zupełnie związku z aglomeracją.
    Władze tego miasta nigdy nie podjęły nawet pozornych działań integrujących
    społeczność odległego osiedla z resztą miasta ani prób zapewnienia dla niego
    infrastruktury socjalnej czy społecznej.
    Na terenie osiedla w trakcie budowy fabryki zlokalizowana była jednostka
    wojskowa, Ochotnicze Hufce Pracy, mieszkania rotacyjne oraz hotel robotniczy.
    Substancja budowlana osiedla została przeznaczona na cele mieszkaniowe mimo, że
    nie spełniała wymogów m.in. mieszkania nie miały odrębnych kuchni. Blisko 200
    mieszkań zajmuje powierzchnię po 18 m2. W skład tych mieszkań wchodzi: aneks
    kuchenny, łazienka, ubikacja, pokój gościnny i pokój dziecinny. Mieszkańcy
    zajmowane pomieszczenia nazywają M-szafy. Odrębnym problemem jest duże
    przeludnienie występujące na osiedlu oraz bardzo zły stan techniczny zasobów
    mieszkaniowych i infrastruktury. Od jego budowy administracja osiedla nigdy nie
    przeprowadzała na nim remontów. To samo dotyczy władz tyskich, które z kolei w
    ogóle nie interesowały się infrastrukturą.
    Mieszkańcy osiedla w pełnym zakresie korzystali z infrastruktury społecznej i
    kulturalnej Bierunia, bo takiej władze tyskie im nie zapewniały i wręcz nic nie
    czyniły aby ją zapewnić. Władze Bierunia niemal od początku samodzielnego bytu
    czyniły starania o zmianę sztucznego stanu, który wykluczał możliwość
    jednorodności, ze względu na układ osadniczy i przestrzenny, zerwane więzi
    społeczne, gospodarcze, brak więzi kulturowych dla całego terenu przyznanego
    Tychom, w tym osiedla „Homera”. W wyniku działań prawnych prowadzonych w latach
    1993 – 2000, władze Tychów zgodziły się na drobną zmianę granic. Polegała ona na
    przekazaniu Bieruniowi osiedla „Homera” oraz niewielkiej korekty na terenie
    zaplecza poinwestycyjnego. Łącznie Bieruń odzyskał 9,76 ha na podstawie
    Rozporządzenia Rady Ministrów z 21 grudnia 1999 r. w sprawie ustalenia granic
    niektórych gmin (Dz. U. Nr 110, poz. 1266 z 1999 r.) zał. nr 7.5.
    Na zmianę postępowania władz tyskich złożyły się następujące powody:
    1) zmiana przepisów prawnych powodująca, że siedziba dyrekcji zakładu nie
    określa beneficjenta podatków,
    2)przeniesienie dyrekcji Fiata na teren zakładu,
    3)konsultacje z mieszkańcami osiedla „Homera”, w wyniku których ponad 70 % osób
    pełnoletnich wypowiedziało się za przyłączeniem go do Bierunia

    I.2. Aspekty społeczne
    Założenia programowe dla FSM słusznie przewidywały, że zakład musi zachować
    pełną harmonię organizacyjną pomiędzy fabryką (produkcją) a zapleczem potrzebnym
    do prawidłowego jej funkcjonowania (osiedle awaryjne, infrastruktura społeczna).
    Drobna zmiana granic niczego nie wniosła. Nadal utrzymuje się stan chaosu
    przestrzennego. Występuje on wokół zakładu. Pomiędzy torem prób a ul.
    Oświęcimską, która aż do rogatek starobieruńskiej starówki leży w granicach
    Tychów, znajduje się ponad 80 ha gruntów, z czego około 50 przeznaczonych jest
    na działalność produkcyjno-usługową. Ponad 15 ha zajmują grunty zajęte pod
    budownictwo mieszkaniowe. Wszelkie działania skomunikowania w/w terenów z ul.
    Oświęcimską oraz budowa infrastruktury komunalnej przy tej drodze (wiaty
    przystankowe, chodnik, oświetlenie uliczne, utrzymanie czystości) wymagają
    uzgodnienia z władzami Tychów. Dotychczas Tychy, które czerpią korzyści z
    fabryki i sąsiadującego z nią terenu przeznaczały bardzo niewiele środków na
    infrastrukturę dróg opasających fabrykę Fiata.
    Korektą granic w 2000 r. miasto Tychy pozbyło się uciążliwego balastu, jakim
    było przeludnione osiedle pozbawione podstawowych obiektów zapewniających
    normalne funkcjonowanie jak: przedszkole, przychodnia, szkoła, kościół, placówka
    policji, itp., z infrastrukturą przyporządkowaną fabryce (zasilanie w prąd,
    wodę. c.o. – zapewniała fabryka). Do dnia dzisiejszego z gminą Bieruń procesują
    się właściciele gruntów nabytych od FSM przy ul. Turyńskiej o odszkodowania i
    przywrócenie tym terenom charakteru rolnego, ponieważ aktualnie leżą w granicach
    administracyjnych miasta.

    I.3. Uwarunkowania ekonomiczne uzasadniające konieczność dokonania zmian granic.
    Wprowadzona w 2000 r. częściowa korekta granic pogłębiła chaos w przestrzennym
    zagospodarowaniu terenów wokół fabryki. Skutkiem tych decyzji było włączenie do
    granic administracyjnych Bierunia obiektu po byłej dyrekcji Fiata – o
    powierzchni użytkowej ok. 6000 m2, obiektu od 8 lat nieużytkowanego i w tym
    stanie stwarzającego zagrożenie bezpieczeństwa publicznego (m.in. dzicy
    lokatorzy, zniszczone i zdewastowane instalacje wewnętrzne, wybite szyby w
    oknach itd).
    Prowadzone od 2000 r. starania i zabiegi (dokumenty w załączeniu pismo Nr
    B-0717/109/2000 z 16.11.2000 r. i pismo FIAT AUTO POLAND SA z 29.06.2001 r.)
    zał. nr 7.6., o przejęcie obiektu, trafiają na bariery finansowe, z uwagi na
    fakt, że właściciel, FIAT AUTO POLAND SA jest zainteresowany wyłącznie sprzedażą
    tego obiektu. Ponadto osiedle „Homera” jest zupełnie pozbawione infrastruktury
    społecznej, tak oczekiwanej przez mieszkańców (placówki przedszkolnej, Straży
    Miejskiej, świetlicy socjoterapeutycznej, sali gimnastycznej), dlatego zakup
    tego obiektu, po przeprowadzeniu niezbędnych remontów pozwoli zagospodarować go
    na powyższe cele.
    Aktualne możliwości finansowe gminy przekraczają te wydatki. Beneficjent opłat
    płynących z FIAT AUTO POLAND SA nie jest zainteresowany inwestowaniem na termie
    innej gminy. Podobnie należy traktować obiekty aktualnie będące w administracji
    następcy prawnego FSM, czyli Wytwórni Wyrobów Różnych, takich jak:
    infrastruktura osiedla (drogi, place zabaw, oświetlenie uliczne, sieci
    zasilające (woda, c.o.) i kanalizacji sanitarnej, które to w związku z
    ukończeniem akcji sprzedaży mieszkań decyzją likwidatora na podstawie ustawy z
    dnia 12.10.1994 r. o zasadach przekazywania zakładowych budynków mieszkalnych
    przez przedsiębiorstwa państwowe (Dz. U. Nr 119 poz. 567 z 1994 r. z
    późniejszymi zmianami) przejdą na majątek gminy.
    Ponieważ osiedle „Homera” było osiedlem awaryjnym, dlatego zasilane jest w media
    przez zakład macierzysty, po cenach wyższych niż obowiązujące na pozostałym
    terenie gminy, a docelowo powinno być zasilane przez dostawców nośników energii
    czyli przez Górnośląski Zakład Energetyczny w Gliwicach oraz Rejonowe
    Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Tychach.
    Wieloletnie zaniedbania oraz konieczność zmiany dostawców mediów i w związku z
    tym konieczności sfinansowania tych inwestycji wymaga poważnych nakładów,
    słusznie w rozumieniu mieszkańców, do sfinansowania z przyszłych dochodów
    podatkowych płaconych gminie przez FIAT AUTO POLAND SA.

    II. Podstawowe dane statystyczne dotyczące liczby ludności na terenie objętym
    wnioskiem, a także powierzchni tego terenu.

    1. Teren objęty wnioskiem według granic z 1972 r. obejmuje 123,0248 ha.
    Szczegółowy wykaz działek zawarto w zał. nr 1.2 do niniejszego wniosku.
    Po włączeniu 320 ha gruntów do miasta Tychy w 1972 r. został zachowany przebieg
    granicy pomiędzy Tychami i Bieruniem mimo zmiany obrębów geodezyjnych.
    Teren Bierunia położony na kartach mapy nr 1 i 4 obrębu geodezyjnego Bieruń
    Stary włączono w o
  • bindo8 17.04.06, 01:58
    II. Podstawowe dane statystyczne dotyczące liczby ludności na terenie objętym
    wnioskiem, a także powierzchni tego terenu.

    1. Teren objęty wnioskiem według granic z 1972 r. obejmuje 123,0248 ha.
    Szczegółowy wykaz działek zawarto w zał. nr 1.2 do niniejszego wniosku.
    Po włączeniu 320 ha gruntów do miasta Tychy w 1972 r. został zachowany przebieg
    granicy pomiędzy Tychami i Bieruniem mimo zmiany obrębów geodezyjnych.
    Teren Bierunia położony na kartach mapy nr 1 i 4 obrębu geodezyjnego Bieruń
    Stary włączono w obręb Jaroszowice zał. nr 1.3 i zał. nr 1.4. Wniosek dotyczy
    pełnych nie podlegających podziałowi działek geodezyjnych. Oznacza to, że w
    przypadku uwzględnienia wniosku nowa granica pomiędzy zainteresowanymi gminami
    biegłaby w 3 przypadkach wewnątrz obiektów budowlanych. Zachodzi wątpliwość
    prawna czy do przytoczonej wyżej sytuacji mają zastosowanie przepisy § 4
    Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 7.12.2004 r. w sprawie sposobu i trybu
    dokonywania podziałów nieruchomości (Dz. U. Nr 268, poz. 2663 z 2004 r.)
    W przypadku konieczności dostosowania przebiegu granicy do przepisów § 4 w/w
    Rozporządzenia Rady Ministrów gmina Bieruń proponuje dokonanie nowego podziału z
    zachowaniem następujących uwarunkowań:
    1) „podzieloną” halę lakierni oraz dyrekcja FIATA AUTO POLAND SA w całości
    przyłączyć do miasta Tychy,
    2) „podzielony magazyn główny” oraz zbiorniki Rejonowego Przedsiębiorstwa
    Wodociągów i Kanalizacji w całości przyłączyć do miasta Bieruń.
    Szczegółowy projekt podziału zawiera zał. nr 7.7.
    Przedstawione propozycje nie różnicują powierzchniowo wnioskowanego terenu..

    2. Na terenie wnioskowanym w budynku wielorodzinnym przy ul. Oświęcimskiej 345
    mieszka 45 osób.

    III. Szacunkowe jednorazowe koszty, które poniesie gmina Bieruń to:

    a)koszty konsultacji wraz z częścią geodezyjną opracowania wniosku ok. 45.000 zł,
    b)zmiana oznakowania części ul. Turyńskiej i ul. Oświęcimskiej - 5.000 zł
    c)opracowanie nowej mapy topograficznej miasta Bierunia - 5.000 zł
    d)wydanie nowych dowodów osobistych dla mieszkańców bloku przy ul. Oświęcimskiej
    345 dla 45 osób – 2.000 zł
    e)zakup i remont budynku po dyrekcji FSM – 21.000.000 zł
    f)remont infrastruktury osiedla Homera – 4.000.000 zł
    g)budowa chodnika i oświetlenie ul. Oświęcimskiej . 1.800.000 zł
    Łącznie jednorazowe koszty wyniosą 26.857.000 zł.

    IV. Planowane szacunkowe dochody 6 mln zł

    Szacunkowe wydatki w roku następnym 2.800.000 zł przeznaczone na budowę chodnika
    przy ul. Oświęcimskiej dokończenie budowy oświetlenia przy tej ulicy, przebudowę
    kanalizacji osiedla Homera, modernizację infrastruktury drogowej oraz przebudowę
    sieci do przesyłania nośników energii, opracowanie planu miejscowego dla terenów
    przy ul. Turyńskiej i zaplecza poinwestycyjnego 30.000 zł.

    V. Wyniki konsultacji z mieszkańcami Bierunia

    Decyzją Rady Miejskiej w Bieruniu konsultacje, o których stanowi art. 4a ust. 1
    ustawy o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. Nr 142, poz. 1591 z 2001 r.
    z późniejszymi zmianami) przeprowadzono ze wszystkimi pełnoletnimi mieszkańcami.
    W tym celu Rada Miejska przyjęła uchwałą Nr XII/5/2005 z dnia 20.12.2005 r.,
    którą określiła procedurę. Konsultacje przeprowadzono ze wszystkimi mieszkańcami
    Bierunia, którzy w dniu 13.02.2006 r. ukończyli 18 lat. Dla ich przeprowadzenia
    przyjęto system wyborczy zapewniający wiarygodne komisyjne ustalenie wyników.
    Dokumentacja z przebiegu konsultacji zawarta jest w zał. nr 2.1; 2.2; i 2.3.

    Wyniki konsultacji z mieszkańcami Bierunia.
    Na dzień 13.02.2006 r. uprawnionych do głosowania było 15.643 mieszkańców.
    Karty do głosowania. za potwierdzeniem odbioru, doręczono 14.367 mieszkańcom.
    1)nie doręczono 1276 kart, w tym 220 mieszkańcom z powodu odmowy przyjęcia
    2)stwierdzono 6.992 kart ważnych
    3)stwierdzono 0 kart nieważnych
    4)kart z głosami ważnymi 6.976, w tym:
    a)z odpowiedzią TAK 6.922 głosów
    b)z odpowiedzią NIE 54 głosów
    5)głosów nieważnych 16.
    Ogólna frekwencja udziału w konsultacjach czyli uprawnionych wynosiła 44,6 %.
    Frekwencja udziału w konsultacjach osób, którym skutecznie doręczono karty do
    głosowania wynosiła 48,5 % . Za wprowadzeniem zmiany granic czyli na TAK
    głosowało 99,7 % biorących udział w głosowaniu.
    Na NIE, czyli przeciw wprowadzeniu zmiany granic głosowało 0,3 % biorących
    udział w głosowaniu.

    VI. Uchwały organów stanowiących zainteresowanych jednostek samorządu
    terytorialnego zawierające opinie dotyczące propozycji zmiany granic.

    1. Rada Powiatu Bieruńsko-Lędzińskiego podjęła uchwałę XL/179/06 z dnia 19
    stycznia 2006r. w sprawie wyrażenia opinii dotyczącej zmiany granic gminy Bieruń
    poparła inicjatywę Bierunia zał. nr 3.1 i 3.2.
    2. W odpowiedzi na przesłaną uchwałę Rady Miejskiej w Bieruniu. Rada Miasta
    Tychy uchwałą Nr 0150/XLII/801/06 z 26 stycznia 2006 r. (zał. nr 3.3.)
    Wyraziła zdecydowaną dezaprobatę dla stanowiska Radnych Rady Miasta Bierunia.
    Upoważniła jednocześnie Prezydenta Miasta Tychy do podjęcia wszelkich działań
    zmierzających do uniemożliwienia zmiany granic administracyjnych proponowanej
    przez samorząd miasta Bierunia. Wojewoda wszczął postępowanie w sprawie
    uchylenia przytoczonej wyżej uchwały podnosząc, że została podjęta z naruszeniem
    prawa czyli bez przeprowadzenia konsultacji z mieszkańcami Tychów.
    Uzasadnienie wniosku oraz załączone do niego dokumenty spełniają znamiona
    przepisów ustawy o samorządzie gminnym w części dotyczącej zmian granic pomiędzy
    gminami oraz przepisów wykonawczych regulujących w/w problematykę.
    Oceniając przedstawione fakty należy mieć na uwadze wszystkie aspekty sprawy.
    Zainteresowane gminy w sposób wyraźny mają różne cele, więc odmienność ich
    stanowisk będzie rzeczą oczywistą. Pamiętać jednak należy, że rodowód omówionego
    problemu powstał w latach największego rozkwitu ustroju socjalistycznego. Dla
    Tychów oznaczał on ekspansję we wszystkich kierunkach, w tym zwłaszcza wschodnim
    w celu gwałtownego rozwoju miasta. Dla Bierunia to czasy powodujące utratę
    podmiotowości prawnej na 16 lat i całkowity zastój rozwoju. W przypadku Tychów
    dominująca jest sprawa prestiżu i akcentowania więzi miasta z zakładem, czego
    nie kwestionuje i nie podważa niniejszy wniosek, co w niczym nie przeszkadza. W
    przypadku Bierunia to budowa infrastruktury, której miastu brakuje, w tym
    uporządkowanie przestrzeni wokół fabryki Fiata zwłaszcza w celu uruchomienia
    terenów produkcyjno usługowych.

    Wszytko ze strony UM Bierun


  • Gość: Mateusz IP: *.tychy.msk.pl 19.04.06, 13:56
    Fiat powinien się sam określić gdzie chcą należeć. Ja bym im postawił warunek -
    jesli chcecie aby wasza fabryka była w tychach na mapie to musicie z łaski
    swojej zacząć sponsorowć piłkę w Tychach. jak nie to se róbta co chceta
  • bindo8 21.04.06, 19:54
    ani Tyszanim nie odczuje tego gdzie fiat placi swoje podatki, ani bierunianin. W
    sumie jesli ktos ma dobra robote to mu to jest obojetne. A zarowno jedni
    samorzadowcy jak i drudzy robia z tego wielki cyrk na kolkach tylko po to aby
    sie pokazac.

    CO mam na mysli interes, dla tychow podatki z fiata to tylko malutka czesc
    budzetu, dla bierunia chyba 20%. A spodziewam sie ze jak dostaliby wiecej to
    pewnie przeznaczyliby na cele nieuzasadnione. Z reszta co robia tychy w tym
    regionie w pieniedzy placonych przez fiata, wydaje mi sie ze nic, nawet
    oswietlenia nie jadac obok fiata ze strony od bierunkiego runku. Wiec jeslibym
    mial jakas wladze to powiedzialbym ze niech te pieniadze zostana w regionie tym
    na ktorym stoi fabryka i tyle.
    CO do argumentow stron. Wiem ze mieszkancy za ta ziemie dostali marne grosze,
    zostali mozna powiedzic wywlaszczeni, ale takie kiedys byly czasy. No i dlaczego
    fiat zostal umieszczony akurat w tym miejscu, poniewaz chodzilo o wizualizacje,
    tychy mialby byc ladne i piekne a fabryki to gdzies na uboczu a najlepiej w
    miescie od siebie zaleznym, bierun przez 16 lat nalezal do tychow, ktore nic nie
    robily tylko czerpaly korzysci. Byl jeden wielki zastoj jednym slowem.
    Natomiast co do tego propagandowych gazetek ze powi tylkie zamieni sie na
    bierunskie, albo to samo z serkiem topionym, nie mowiac juz o Czrkawskim ,ktory
    jest rodowitym Radomianinem...!!! Panowie dajcie sobie na wstrzymanie
    Natomiast to ze Tychy pomagaly fiatowi jak byl w potrzebie, to moze i tak bylo,
    ale z reszta nie wiem... A jesli i tak bylo to pomoc nie byla znaczaca.
  • Gość: wojownik IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 22.04.06, 00:06
    se zróbta wojna na lodowisku, na kulki z Bieruniem się ciulajcie
  • srednicowy 22.04.06, 01:01
    no i w ogóle mało kogo ta wojna wzrusza, więc chodźta spać, bo z pokoju więcej
    pożytku, nawet między Tychami a Bieruniem.
  • Gość: leon zory IP: *.internetdsl.tpnet.pl 22.04.06, 16:42
    tychy to taka mała Moskwa
  • Gość: aaaaa IP: *.c29.msk.pl 25.04.06, 00:24
    serwisy.gazeta.pl/kraj/1,34309,3301676.html
    " KILKUDZIESIĘCIU kierowców uczestniczyło w sobotę w WIELKIEJ paradzie fiatów,
    którą zorganizował tyski magistrat."

    nooo ,strasznie wiiieeelllkaaaa ta parada !
    poplakac sie mozna ze smiechu :-)))))

    widac jak wladze Tychow "potrafia" zabiegac o Fiata :-(
    prezydent Tychow Andrzej Dziuba od dawna zapowiadanej demonstracji nawet nie
    potrafil dobrze przygotowac - pewnie w zarzadzaniu miastem tez ma
    podobne "efekty"
  • Gość: Były urzędnik IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 26.04.06, 20:25
    WItam, jako byłu urzędnik tyskiego magistratu mogę podsumować bardzo krótko
    wszystkie opienie. Zagarnelismy Fiata ponieważ była ku temu dobra okazja -
    przyznaje to z przykrością.Nawet sama przygotowywałam dokumety ku temu
    przedsięwzięciu. No cuż, nie dziwię się Panu Dziubie, on chce utrzymać miliony
    w Tychach, ale ,......., ale to są ziemie bieruńskie. Należą się Bieruniowi.
    Mam nawet w domu dokumety, które również są w tyskim magistacie. Gdy będzie
    trzeba to udostępnię je anonimowo organom władzy ustawodawczej, jak zajdzie
    taka potrzeba. Chociaż jestem już emerytką i mieszkam w Tychach to ziemie
    musimy oddać Bieruniowi.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka