Dodaj do ulubionych

PKP bez wyobraźni. Podróż jak z czeskiego filmu

IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 07.05.09, 17:24
w tym samym dniu jechałam pociagiem do Pszczyny o godz 9:21, juz na dworcu w
katowicach były "cyrki", tez był podstawiony jeden skład ale ktos chyba
pomyślał bo podstawili 2 jednostki, ale i tak pociąg był zapchany. Oczywiscie
nie było żadnego komunikatu że pojedziemy inny pociagiem, całe szczęście że
był na tym samym peronie podstawiony ;).

Totalny brak informacji nikt nic nie wie
no cóż typowe...


Edytor zaawansowany
  • Gość: hej IP: *.internetdsl.tpnet.pl 07.05.09, 18:22
    się podzielić z wrażeń dotyczących przejazdu z Żor do K-c.
    Pociąg - galopuje bardzo szybko przez lasy - to duży plus, ale -
    jest nabity już na stacji Żory! Potem n.p. w Palowicach nie ma już
    gdzie siedzieć, w Orzeszu Zawadzie jest nabity strasznie!
    To oczywiście tylko wspomnienia z l. 90/, bo nasze wspaniałe władze
    zlikwidowały tę linię - nie ma już nawet szyn, nie mówiąc o trakcji.
  • Gość: WYSIEDLONY IP: *.internetdsl.tpnet.pl 07.05.09, 19:18
    Co Pan opowiadasz? A myśmy w 44roku co dzień z Ojcem do roboty z WOSZCZYC do
    Katowic jeżdzili,tłoku nie pamiętam,krótko to trwało,a teraz tego już nie ma?
    Pierona jasnego wszystko rozszabrują! a zaczęli szabrować jak się ino ruskie
    wynieśli. Zagłębioków naszło więcej jak ruskiego wojska.
  • Gość: LEON IP: *.aster.pl 09.05.09, 09:52
    Nagle tuskowe pokolenie jest mocno zaskoczone, napatrzyli się na zachodnie koleje i narzekają, taka sytuacja na kolei jest od dziesięcioleci z tym że ostatnio jest chyba coraz gorzej. Ten biedny, zapyziały kraj wymaga totalnego resetu, i to nie tylko w sektorze PKP, do tego konieczna zmiana mentalności narodu, a to niestety wymaga pokoleń.
    Chociaż jak ktoś wychowywał się za komuny to potrafi się w tym bajzlu odnaleźć i dawać sobie radę, trudniej mają młode pokolenia, a szczególnie powracający emigranci.
  • Gość: s1 IP: *.Biskupin.wroc.pl 09.05.09, 11:41
    PKP wszędzie wygląda tak samo. wroclaw.fotolog.pl
  • Gość: xxx IP: *.internet.szczecin.pl 20.05.09, 14:07
    zawsze rok w rok jezdze do miedzyzdrowoj i od kilku lat dalje tak
    samo za krotkie sklady ludzie na zmieni siedza tragedia
  • Gość: GNOM IP: *.xdsl.centertel.pl 07.05.09, 18:33
    PKP PR >>> Pięknie Kurna Piępnie Podróże Ryzykowne :))))
  • Gość: stachu IP: *.adsl.inetia.pl 07.05.09, 18:44
    Człowieku, a skąd ci wezmą te dodatkowe składy w weekend. Myślisz, że PKP trzyma
    przez cały tydzień wagony w garażu i wyciąga ja tylko na weekend? Chyba tobie
    brakuje wyobraźni.
  • Gość: Rafał IP: *.chello.pl 07.05.09, 20:42
    A jak myślisz skąd wziął się skład zastępczy? Z księżyca? Powszechne
    jest w PKP takie dobieranie składów, że tam gdzie jest dużo
    podróżnych puszcza się mały skład, a tam gdzie jest kilka osób
    puszcza się skład na kilka wagonów. To nie nowość...
  • bahn 07.05.09, 20:45
    Skąd wziąć? Hmmm, może z tych składów, które w dni wolne nie kursują? Albo nie
    robić obiegów w których jednostka więcej stoi w krzakach niż jeździ? Taboru nie
    brakuje (jeszcze), tylko trzeba ruszyć głową a nie tkwić w socjaliźmie.
  • Gość: WYSIEDLONY IP: *.internetdsl.tpnet.pl 07.05.09, 18:57
    Czytając to nasuwają się pytania?
    Po co nam to było? (mam na myśli połączenie ŚLĄSKA z Polską).
    Kiedy to się skończy?( mam na myśli ten wieczny bardak).
    Czy ta nieudolność to genetycznie zakodowana?(strach pomyśleć jeżeli tak!!!)
    Na co czekamy????

  • alka.modesta 07.05.09, 19:52
    30 kwietnie jechalam na trasie katowice - poznan z rowerem. na moje grzeczne
    pytanie, gdzie mam rower postawic (rzecz jasna kupilam stosowny bilet) konduktor
    odpowiedzial, ze zazwyczaj maja przedzial dla tzw. "podroznych z wiekszym
    bagazem' ale na ten weekend go nie podlaczono. rower jechal przypiety w
    przejsciu szerokosci chyba mniej niz metra (co zasugerowal konduktor).
    podejzewam, ze podobnie by sie sprawa miala z wozkiem dzieciecym badz inwalidzkim.
  • Gość: lego IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 09.05.09, 04:39
    Kup sobie jakiś w miarę duży samochód (na początek np. VW Transporter z początku lat 90tych) - wychodzi taniej niż debilny pociąg, kretyński tramwaj czy pomerdany autobus. Później, przy najbliższych wyborach, zagłosujesz na tych, którzy zbudują za Twoje podatki drogi dla ludzi Wolnych, takich jak Ty, a nie kolejne buspasy dla "pasażerów" uwięzionych w kibitkach zakratowanych reklamowymi naklejkami.

    Bądź wolna - wywieź swój rower dokąd chcesz, kiedy chcesz i którędy chcesz :-)

  • pavle 09.05.09, 09:09
    WOLNY - jest tu słowem kluczowym. Zwłaszcza w mieście.
    Wolny. Zapisz sobie. Wolny.
  • Gość: Frodo IP: 95.160.136.* 09.05.09, 17:27
    Niech najpierw zbudują te drogi, bo niestety na drogach między 1 a 3 majem wcale
    nie było lepiej niż w pociągach
  • Gość: edghaar IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 09.05.09, 07:17
    1 rower to pikuś :) ja tak kiedys jechalem ze swinoujsca do krakowa, 7 osób + 7
    rowerów w korytarzu między przedziałami. Oczywiscie jak kupowalismy bilety pani
    w okienku zapewniala, ze pociag ma specjalny wagon...
  • Gość: Mallutky IP: *.domainunused.net 07.05.09, 19:56
    Bo wy nie wiecie do czego służą pociągi do przewożenia kolejarzy w wagonach
    służbowych, a nie do wożenia pasażerów. Ostatnio jak jechałem z Koszęcina do
    Bytomia to w służbówce prócz maszynisty i kierownika pociągu jeszcze 4 cywilów
    siedziało :) A jak wesoło tam u nich było ")
  • Gość: g IP: *.legnica.vectranet.pl 09.05.09, 08:50
    to się powinieneś cieszyć bo było więcej miejsc wolnych
  • Gość: olza IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 07.05.09, 20:31
    Nabijać się z innych nacji. A czeskie filmy od dawna są lepsze od naszych.
  • Gość: hej IP: *.internetdsl.tpnet.pl 07.05.09, 20:53
    eee, tam. Jeden, dwa na rok czechom się uda nakręcić dobry,
    ambitniejszy film. Cała reszta to totalne g...no przy którym świat
    wg Kiepskich to arcydzieło intelektualne. Radzę obejrzeć czasem
    jakiś typowy czeski film komercyjny (nie dystrybuowany w PL), a
    potem się wypowiadać.
  • Gość: olza IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 07.05.09, 20:58
    Jeden, dwa na rok - czyli kinematografia tego małego kraju jest jakieś pięć razy
    lepsza niż polska. Podobnie jak kolej.
  • Gość: hej IP: *.internetdsl.tpnet.pl 07.05.09, 22:26
    czesi to nam robią koło pióra z tą koleją. Wszystko szło w "dobrym"
    kierunku - za UW i - zwłaszcza za tuskowego KLD - miała być totalna
    likwidacja kolei w Polsce, dużo tras zresztą udało się zlikwidować.
    A teraz trudno będzie wmówić Polakom - nawet tym najgorliwszym
    liberałom, że kolej to relikt komunizmu - bo Polacy jeżdżą po
    świecie i widzą, ze nie, ze w Czechach jest kolej, że w Nimcach
    jest - i to wszędzie, nawet na wsiach, podczas gdy u nas nawet w
    dużych miastach już tylko busiki.
  • Gość: M IP: *.bagu.cable.ntl.com 09.05.09, 00:05
    Jak dla mnie polskie kino lepsze.Czeska kolej moze i tak-nie jezdzilem :)
  • Gość: rx IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 08.05.09, 01:18
    Tak się składa, że oglądam regularnie, bo mam dziewczynę Czeszkę i
    polskie kino to jest kawał gó..na w porównaniu z czeskim. Podniecamy
    się jakimś tandetnym filmem Wajdy (tatarak), który jest po prostu
    zlepkiem jakichś scen starego i niekumatego już dziadka. No sorry
    ale co to za artysta, który na rozdaniu oskarów nie mógł powiedzieć
    paru słów po angielsku??? Wstyd mi po prostu było. A jeśli chodzi o
    pociągi to w Czechach są o 30 lat przed nami. Zresztą swego czasu
    nie chcieli nawet puszczać naszych składów do Wiednia nazywając je
    drewnolino
  • Gość: hej IP: *.internetdsl.tpnet.pl 09.05.09, 09:03
    no nie wiem, te ich KOMERCYJNE filmy, które finansuje i pokazuje po
    zejściu z kin TV Nova to totalne g.no - wulgarny, prostacki i
    obleśny humor.
    Właśnie tego typu filmy są tam reklamowane w pociągach, co do
    których nie można powiedzieć, ze są 30 l. do przodu - tam kolej
    jest w przeciwnieństwie do Polski NORMALNA - wszędzie jeźdżą
    pociągi, do małych miasteczek szynobusy, prawie wszędzie rozkład
    taktowy - co godzinę lub pół jedzie pociąg n.p. na trasie
    Petrovice - Oldrzichowice (wzdłuż granicy), czyli pom. dwiemia
    wioskami, wszystkie z połączeniem w kier. Cz. Cieszyna lub Ostrawy.
    Po naszej stronie trasa Zebrzydowice - Cieszyn - kilka długaśnych
    jednostek wożących powietrze kilka razy dziennie, nie skomunikowana
    z pospiesznymi międzynarodowymi (gdyby ktoś chciał z Warszawy
    dojechać do Cieszyna i wysiędzie w Zebrzydowicach to może czekać i
    3 godz. na połączenie, jeżeli nie wysiądzie to bez problemu
    dojedzie przez Bohumin albo Karwinę do Czeskiego), linie
    Jastrzębie - Wodzisław - zlikwidowana, linia Cieszyn - Bielsko -
    zlikwidowana, mniejszy od Cieszyna Cz. Cieszyn i mniejszy od
    Bielska Frydek - skomunikowane szynobusami co godzinę itd. Polska
    kolej to rozpacz.
  • Gość: Rafał IP: *.chello.pl 07.05.09, 20:36
    Ja szczęśliwie jechałem na trasie Tychy Miasto - Katowice jakimś
    wrakiem podstawionym zamiast Flirta. W czasie ruszania uczucie było
    takie jak gdyby uderzał w nas drugi pociąg od tyłu... Na stacji
    Brynów nastąpiło tradycyjnie uderzenie, kilka szarpnięć i cisza.
    Pociąg zepsuty. Jeżdżę często pociągami i wiele z tych starych
    składów bardzo szarpie przy ruszaniu, nie łatwo się domyśleć, ze
    prędzej czy później wrak już nie ruszy. W PKP nie patrzą na to, co
    to kogo obchodzi... Nawiasem mówiąc często na stacji kierownik
    pociągu z motorniczym sprawdzają hamulce, kierownik pociągu
    woła "hamuj" ...i tu nagle sychać potworny zgrzyt spod podłogi. A
    pociąg oczywiście sprawny i wyjeżdża w trasę... PKP jest w
    tragicznej sytuacji, nikt o nic nie dba, nikt na nic nie zwraca
    uwagi. Totalne dno, które wymaga gruntownej reformy. Na koniec
    wspomnę o tym, jak to kilka godzin był zażygany dworzec w
    Katowicach, państwo ze służby sprzątającej chodzili ze śmieciami
    itd. ale nikt nie raczył posprzątać. I nikt nie ponosi za to
    konsekwencji... Totalna komuna i burdel. Gdyby Chuck Norris jeździł
    koleją wybrałby PKP...
  • Gość: hej? IP: *.internetdsl.tpnet.pl 07.05.09, 20:50
    po każdych wyborach zmienia się prezesostwo w spółkach PKP. Obecnie
    siedzą tam wasi idole z PO. Co robią?
  • Gość: Ziutek IP: *.apus-net.pl 08.05.09, 22:13
    Synku, niestety nie masz racji, główny architekt
    tego bajzlu to były prezydent Częstochowy niejaki Maras z SLD.
    A prezydentem był niczym....... ten nieomylny.
  • Gość: gosc IP: *.legnica.vectranet.pl 09.05.09, 08:54
    tatuś, mylisz się, we władzach większości spółek zasiadają ludzie z
    przeszłością w S
  • Gość: bastian1973 IP: *.telpol.net.pl 07.05.09, 20:53
    Porównaj PKP a Duetsche BAHN.To tak jak by porównac syrenkę do
    mercedesa. Niestety tak jak w każdej innej dziedzinie
    infrastruktury. Europa stawia na kolej a u nas sie likwiduje trasy.
    Jedyne co nam dobrze wychodzi to nowe Mcdonaldsy, hipermarkety i
    budki z kebabami. Ale taki mamy kraj jaki potrafimy zrobic...
    niestety.
  • Gość: d IP: *.legnica.vectranet.pl 09.05.09, 08:55
    aś wymyślił;
    Niemcy nie mieli pomysłów na likwidację kolei tylko dopłacają dużą kasę, a u nas
    żeby nie dopłacać wysnuwa się ciągle pomysły o likwidacji
  • Gość: Piotr IP: 212.122.223.* 20.05.09, 09:51
    Dojeżdżałem do pracy 2 lata pociągiem regionalnym Deutsche Bahn w
    starych DDRkach. W ciągu 700 dni pociąg spóźnił się 3 razy. Raz
    spóźnił się o całe 11 minut, co o mało nie doprowadziło do
    niepokojów na przystanku (zawiadowca poprosił Polizei o 2 VW
    Transportery z ludźmi). Po powrocie do Polski, do Bydgoszczy
    musiałem wybrać się do Gdyni. Pociąg planowo miał być koło pół do
    dwunastej. Spokojnie, na godzinę wstecz wchodzę na peronik i widzę
    pociąg do Gdyni!! Wbiegam jak oszalały, a konduktor informuje mnie,
    ze to nie mój tylko inny z KRAKOWA opóźniony o 23 godziny :)))). No
    żesz k... pielgrzymki do Częstochowy chyba któtsze są. A teraz
    puenta. Trzeba tych Niemców na tygodniowy kurs PKP wysłać. Po tym po
    11 minutach opóźnienia to by maszynistę po rękach całowali.
    PS. W komunikacji regionalnej bilet w Lipsku jest ważny na 10, 20,
    30, 60 minut w pociągach, autobusach i tramwajach!!! Plus mecz
    piłkarski - 180 min po i przed meczem jeździsz na bilet z meczu. U
    nas to chyba będzie tak w 2100 roku.
  • Gość: TP IP: *.238.64.20.ip.airbites.pl 07.05.09, 21:34
    Trzeba sobie to szczerze powiedzieć. Składy są krótkie, pociągi
    jeżdżą coraz rzadziej. Nikt nie pilnuje PKP co ta wyrabia w czasie
    remontów. Odcięto region rybnicki od Beskidów już całkowicie a
    Częstochowę od Opola. Jeśli Śmigielski nie zostanie odwołany za
    bajzel ze środkami unijnymi i za przegranie walki o Euro to kolej na
    Śląsku powinna być "gwoździem do jego politytcznej trumny". Od 5 lat
    koleje są finansowane przez samorządy. Prawie we wszystkich
    województwach widać poprawę, uruchamia się nowe relacje, dba o
    skomunikowania, nowe taryfy i nowy tabor. Na Śląsku nie dzieje się w
    tym temacie nic, a pociągiem w niektóre regiony nie da się już na
    wycieczkę dojechać prawie wcale...
  • Gość: hej IP: *.internetdsl.tpnet.pl 09.05.09, 09:08
    na Śląsku dzieje się - likwidacja postępuje.
  • arnold7 07.05.09, 21:40
    I oto Polska wlasnie, oto polska administracja na Slasku.
    100 lat temu jezdzilo sie punktualniej, szybciej, wygodniej i ... o niebo czysciej.
    Za Niymca to bouo, niystety...


    --
    Slonsk - Geszichta,Kultura, Nacjo

    Śląsk - Historia,Kultura, Naród
  • Gość: r.hoess IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 07.05.09, 22:23
    Ja, arnold7, a jaka fajna linia była 65 lat temu do Auschwitz, co nie?
    Co za debil.
  • arnold7 07.05.09, 22:34
    Gość portalu: r.hoess napisał(a):

    > Ja, arnold7, a jaka fajna linia była 65 lat temu do Auschwitz, co nie?

    Z takim porownaniem to kto tu jest debil?


    > Co za debil.

    O, nawet sie podpisales.



    --
    Slonsk - Geszichta,Kultura, Nacjo

    Śląsk - Historia,Kultura, Naród
  • Gość: ams IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 07.05.09, 22:54
    szacun, dziadek, szacun. Nareszcie ktoś arnoldowi powiedział prawdę
    w oczy... i zabolało!!!!!!!!
  • Gość: ams IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 07.05.09, 22:58
    Ty wiysz, ty mosz recht. To jest wina polskiej administracji na
    Śląsku, że pozwala takim mendom jak Ty plątać się po forum.
  • arnold7 07.05.09, 23:02
    Widac, kogo zabolalo. Bialoczerwona miazga zamiast mozgu nie wygra z faktami, a
    takimi sa obskurne, powolne i niepunktualne polskie pociagi.

  • Gość: . IP: *.cable.smsnet.pl 07.05.09, 23:21
    Dawniej w kolei były cztery klasy a i tak mało kogo było stać na dalsze podróże.
    To tak jakby zachwalać stan dróg Polski w okresie interbellum albo za Gierka -
    byle kmiot auta nie miał, remont wystarczał na dekadę:)
  • Gość: aron IP: 94.230.21.* 10.05.09, 14:15
    problem z PKP jest taki , że utrzymuje się na siłę boczne linie
    kolejowe zamiast cały tabor skierować na magistrale

    choć ostatnio się poprawia, likwiduje się np. pociągi do Cieszyna co
    jest bardzo słuszne

    w woj. śląskim powinno się zlikwidować pociągi na następujących
    liniach

    Mysłowice - Oświęcim
    Zebrzydowice - CzDz - Oświęcim
    Zebrzydowice - Cieszyn
    Żywiec - Sucha
    Wodzisław - Chałupki
    Chałupki - Racibórz
    Katowice - Tunel
    Kalety - Chorzew
    Częstochowa - Chorzew
    Częstochowa - Kielce
    Częstochowa - Radomsko
    Bielsko - Wadowice

    w zamian trzeba zwiększyć ilość pociągów na trasach głównych np.
    Katowice - Bielsko, K-ce - Lubliniec, Gliwice - Częstochowa,
    Katowice - Kraków itp.

    wtedy na tych głównych liniach mielibyśmy pociągi co godzinę poza
    szczytem i co 15-30 minut w szczycie. A teraz nie wiadomo po co
    utrzymuje się kilka pociągów do Suchej i Cieszyna którymi i tak
    prawie nikt nie jeździ.

  • Gość: asik IP: *.chello.pl 20.05.09, 12:56
    a czemu nimi się nie jeździ???? bo z katowic pociąg osobowy jedzie 3 razy dziennie a PKS czy busy co godzinę , wiec nie warto czekac na pociag i pozniej jeszcze jechac 2 razy dluzej
  • Gość: . IP: *.cable.smsnet.pl 07.05.09, 23:19
    Jeśli już korzystać z usług PKP to nie kupować w kasie, zawsze jestem na stacji
    góra kwadrans przed odjazdem planowanym, jeśli jest to początek trasy (np.
    Warszawa Wschodnia) to na punktualność liczę i jeżeli kolejka w kasie jest
    dłuższa niż kilka osób to nie psuję sobie nerwów tylko wsiadam bez biletu i
    czekam na konduktora. Dopłacam do biletu, ale mam komfort niestania w kolejce.
    Teoretycznie powinienem szukać konduktora, żeby bilet kupić, ale nie chce mi
    się, bo kilka dekad może z dwa razy przejechałem za darmo:) Piszę tylko o
    normalnych okresach i staniu w kolejkach. Ja tego wynalazku nie uznaję:)
  • Gość: P IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 07.05.09, 23:40
    Skarga nic nie da, bo to nie wina Przewozów regionalnych, bo to nie
    ich pociąg, nie ich tory, nie ich konduktorzy. To wszystko inne
    spółki.
    A więc opoźnienie nie z winy przewoźnika (taka odpowiedz bedzie NA
    PEWNO - bo takową sam dostałem kiedyś)
  • Gość: Pawel IP: *.chello.pl 08.05.09, 01:56
  • Gość: Menschenfresser IP: *.dip0.t-ipconnect.de 08.05.09, 01:55
    > wygodne miejsca siedzące na podłodze
    ALBANIA!


    Nie wiedzialem, ze Albania tez dostaje od Unii. :)
  • Gość: danuta IP: 79.97.98.* 08.05.09, 07:58
    Nie ma co sie goraczkowac na zapas.Od nowego rozkladu jazdy i tak ubedzie kilka
    kursow z powodu nierentownosci.
  • Gość: hej IP: *.internetdsl.tpnet.pl 09.05.09, 09:15
    a jak znam życie to w pierwszej kolejności zlikwidują te
    najbardziej nabite pociągi.
    Swoją drogą ta unia to głupia jest, ze daje kasę na remonty torów,
    skoro w każdej chwili i bez wyraźnej przyczyny wyremontowane linie
    mogą zostać zlikwidowane, a szyny z trakcją znajdą się w skupie
    złomu. N.p. linia Żory - Orzesze - była w bardzo dobrym stanie
    (pociąg jechał szybko) i popularna (nie było miejsc siedzących
    zwłaszcza w porannych pociagach) - no to zlikwidowali ją.
  • Gość: roll IP: *.internetdsl.tpnet.pl 08.05.09, 08:46
    taki tekst można nasmarować o wszystkim, tylko kolej jest medialna.
  • Gość: radek IP: *.domainunused.net 08.05.09, 09:03
    a przydaloby sie gorolu
  • Gość: pkp kontatakuje IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 08.05.09, 09:13
    heheheee a gdzie te plany z dworcami i przystankami pzresiadkowymi, stara
    prawda o PKP Polska Kolej Piepz...... to ze nigdy pasazer nic nie wiem skad
    i gdzie i co sie stalo to normalne i droszy panswto nie powiino was to dziwic
    przeciez na zachodzie to sa chamy niedojrze ze przyjda i pomoga wciskajac sie
    w nasze sprawy to jeszcze w tym samym czasie jest inny pociag, kurde nawet nam
    sie "luftnac" nie daja, taks zybko ze co oni sobie mysla ze w ciagu dwoch
    minut pzrejde na inny peron i to jeszcze nie potykajac sie o jakies gowna i
    siki pozostawione w tunelach czytajac sprosne napisy. Rreczywistosc jest
    BRUTALNA .... welcome poland !
  • Gość: gość IP: *.tp.unicity.pl 08.05.09, 11:22
    NIE NARZEKAJCIE TAK NA TUSKA , CZY NA INNE EKIPY, BO PODSTAWOWYM BŁĘDEM JEST NIE SPRYWATYZOWANIE TEGO MOLOCHA, WIĘC JAK NIE MA WŁAŚCICIELA, A PAŃSTWO TO NIE JEST ŻADEN WŁAŚCICIEL, TO NIKT NIE DBA O TO BY PRZYCIĄGNĄĆ KLIENTA. A DO ŚLĄZAKÓW PSIOCZĄCYCH NA POLSKĘ, TO JAK MYŚLICIE KTO W PKP NA ŚLĄSKU PRACUJE, UFOLUDKI - NIE NIESTETY WASI KRAJANIE , KTÓRZY TAK SAMO , A MOŻE JESZCZE BARDZIEJ MAJĄ WSZYSTKO W DUPIE JAK POZOSTAŁA CZĘŚĆ KRAJU.
  • Gość: autochton IP: *.katowice.pl 08.05.09, 18:07
    i jest o 150 lat do przodu przed Polskimi Kolejami Państwowymi?
    To może jednak problemem jest naród to państwo zamieszkujący?

  • arnold7 08.05.09, 18:47
    Szczegolnie te dwa zdjecia dobrze obrazuja obecna "polskosc" Slaska
    (zdjecie z 1936):

    home.tiscali.cz:8080/cz399521/images/mbd10.jpg
    i drugie, zrobione po 64 latach - nie dosc, ze ostatni pociag, nie dosc, ze juz
    nie elektryczny, bo postep mamy na Slasku pod polska administracja jakis raczej
    niepostepowy, nie dosc, ze przy peronach i wiacie nic nie zrobiono przez 55 lat
    (a moze i dobrze, bo by bylo jeszcze gorzej), to nawet plotek ukradli. Jaka
    Polska, taka kolej...

    home.tiscali.cz:8080/cz399521/karpacz/karpacz5.jpg
    Ale za to staropolska nazwe Karpacz zamiast germanskiej Krummhübel mamy:)

  • turysta86 08.05.09, 21:32
    Bo to komunizm wykończył ten kraj po wojnie i do dzisiaj odczuwamy tego skutki.
    Przed wojną polska kolej miała się o wiele lepiej niż dzisiaj. Przykładowo:
    Lux
    Torpeda

    Egzemplarz Lux-Torpedy z 1933 roku rozwijał prędkość 100 km/h. Kolejne pięć,
    zbudowanych już w latach 1934-35 w chrzanowskiej fabryce wagonów kolejowych,
    wyposażono w silniki Diesla, a ich dopuszczalna prędkość wynosiła 115km/h.
  • Gość: hej IP: *.internetdsl.tpnet.pl 09.05.09, 09:22
    w czechach też był komunizm i co? I są pociągi. To polski
    liberalizm l. 90. wykończył polską kolej. Jeździłem codziennie i
    widziałem pewne braki na jednej z tras - tzn. tu nie zgrane
    połączenie, tu za duża przerwa itd. - myślałem, ze jak upadnie
    komuna to to poprawią, a co nastąpiło? Stopniowa likwidacja wielu
    linii, zmniejszanie liczby pociągów i psucie rozkładu na całego.
  • turysta86 12.05.09, 00:48
    Przecież po '89 przy władzy przez wiele lat wciąż byli komuniści.Upadek komuny
    był tylko na papierze. Poza tym, o jakim ty liberalizmie w latach 90-tych mówisz?
  • Gość: gosc IP: *.legnica.vectranet.pl 09.05.09, 09:01
    jakbyś nie wiedział to PKP też
  • Gość: . IP: *.ds10.agh.edu.pl 08.05.09, 12:35
    Kolej powinno się sprywatyzować. Lepiej by było, gdyby w naszym kraju miała
    działaś kolej nimiecka czy francuska. To, co wyczynia PKP to jest wręcz
    groteskowe.
  • Gość: pkp IP: *.legnica.vectranet.pl 09.05.09, 09:03
    popatrz popatrz, a ja głupi myślałem że Niemcy mają kolej państwową; niech
    głupki szybko ją prywatyzują
  • Gość: hej IP: *.internetdsl.tpnet.pl 09.05.09, 09:27
    wszędzie jest państwowa, tylko w UK - nie. I wszędzie regionalne są
    niedochodowe, ale nigdzie z tego powodu - poza Polską - się ich nie
    likwiduje, tylko dotuje.
    Pomysłenm dobrym byłoby ogłaszanie przetargów na DŁUGOTERMINOWĄ
    obsługę PKP. Tak zresztą robią w niektórych województwach, tylko na
    Śląsku jedyne co robią to likwidują.
  • Gość: errata IP: *.internetdsl.tpnet.pl 09.05.09, 09:49
    długoterminową obsługę linii, niech PKP startuje w przetargach z
    innymi.
  • Gość: Marcin75 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 08.05.09, 13:05
    Szkoda się męczyć i pisać takie laboraty. Lepiej napisać co się w
    wolny weekend widziało.
    Polska to Polska a PKP to PKP i nic się nie zmieni a autorowi radzę
    uzbroić sie w cierpliwość albo zażyć jakieś leki uspokajające.
  • bryzga 08.05.09, 15:17
    PKP podróżuje regularnie już od 8 lat.
    Taka sytuacja jak opisana w artykule powtarza się regularnie w każdy
    długi weekend przed świętami lub chocby w każdy piątek.
    Brak jakichkolwiek wyjaśnień z strony obsługi pociągu podczas wielu
    awarii (czytaj postojów w polu) to normalka. Nikt nic nie wie a
    raczej nikogo to nie obchodzi.
    Czasami korzystam z biletów promocyjnych i za każdym razem jestem
    traktowany przez konduktora jako oszust, no bo przecież "on nie
    wszystko musi wiedzieć" "o nie znowu jakaś promocja" "mnie nikt nic
    nie powiedział, musze zapytać kierownika" i tak za każdym razem.

    Broni się tylko IC chociaż i oni zaliczyli u mnie wpadki.
    Polecam podróż z konduktorem relacji Katowice - Warszawa - Gdynia.
    Taki wysoki chłopak któremu wydaje się że jest w wojsku a
    pasażerowie to koty.

    Obsługa w kasach - PKP Katowice wieczny problem i brak kompetencji.

    No pierwsza klasa, która służy tylko do przewozu kolejarzy.
    Spróbujcie kupić bilet i zając miejsce, ten ich wzrok kiedy nie moga
    usiąść w pierwszej klasie bo jakiś pasażer zajął im miejsce.

    Sprywatyzować PKP.
  • Gość: realista kolejowy IP: *.itcomp.pl 08.05.09, 16:34
    To obecnie samorząd wojewódzki jest właścicielem przewozów. Robi audyt i czeka
    nie wiadomo na co. A same przewozy są firmą strasznie przestarzałą, stary często
    psujący się tabor z lat co najwyżej 70-tych + sfrustrowana i źle zarządzana
    załoga i stale psioczący na wszystko zawsze niezadowolenie podróżni. Chcąc
    porównywać przewozy regionalne z odpowiadającymi im przewozami w krajach Europy
    Zachodniej są bez szans. Tam wkładano i wkłada się dalej ogromne środki w
    nowoczesny tabor, wprowadza się nowoczesne systemy komputerowe zarządzania i
    sterowania ruchem kolejowym, państwo partycypuje w utrzymaniu i budowie
    nowoczesnych linii kolejowych, a u nas ciągle tylko plany. Kolej to transport
    ekologiczny i powinien być rozwijany w naszym kraju, ale bez kasy nie da się
    tego zrobić i żadna prywatyzacja nic tu nie da, chyba, że ktoś myśli, że na
    kilku przykładach Arriwy może się wydawać, że będzie fajnie i bez kłopotów. Sam
    życzyłbym sobie pociągów typu flirt fajnie się nimi jeździło kiedy kursowały z
    Częstochowy, miłej i zadowolonej i kompetentnej zawsze obsługi ale w polskim
    piekiełku to chyba niemożliwe. Pozdrawiam
  • Gość: yeti IP: *.nat.umts.dynamic.eranet.pl 08.05.09, 17:20
    Pajac napisał , a pismaki się cieszą !!!! Ciekawe gdzie gość pracuje , pewnie
    niezbyt jest rozgarnięty , mógł uprzedzić szanowny pan ze pojedzie to by go na
    dworcu przywitali orkiestrą , pajac jesteś i tyle !!!!!!!!!!
  • incipit 09.05.09, 05:35
    O witam związkowca, już po protestach ?

    Bo że klient dzielnemu kulejarzowi w życiu przeszkadza to widać z daleka i
    nie od dziś.
  • Gość: Kocureq IP: *.kocureq.com 08.05.09, 19:46
    A potem się dziwią, że PR ma straty. Jak nie potrafią wykorzystać tych kilku momentów w roku, kiedy na pewno będą mieli pełne obłożenie i opłaca się podstawić większy skład.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.