Dodaj do ulubionych

TVPOLONIA:Bojkot_PRZEKRETU-Spanskiego_z_GlobeCast

IP: *.tpl.on.ca / 205.189.175.* 04.05.02, 19:21
ILE RAZY UDA SIE BOGDANOWI SPANSKIEMU I JEGO KOMPANI (TV Polonia USA) NABIC KLIENTOW W
BUTELKE?????????????

Wlascicielem licencji TV Polonia na Polnocna Ameryke jest Bogdan Spanski zamieszkaly w Mississauga,
Ontario ktorego spolka TV Polonia USA urzadzila nam ostatnia "frajde": znikniecia najpopularniejszego programu
ze standartowej platformy Dish Network. Przekrety Spanskiego rozpoczely sie od kiedy Polska zrzucila Sowiecka
dominacje. Zwykle sa zsynchronizowane z wplywami post-komunistycznych towarzyszy. Dla tych co chca
wydac swe pieniadze na jego nowe "scamy" polecam przeglad jego osiagniec:

PRZEKRET No 1: Spanski zostaje managerem kampanii wyborczej CZLOWIEKA Z NIKAD- TYMISKIEGO na
stanowisko Prezydenta Polski. "Scam" powiadl sie do czasu I rundy wyborczej kiedy to Tyminski zmierzyl sie z
Lechem Walensa. Ekspoze telewizyjne zrobione w Kanadzie przez dzialaczy Solidarnosci ukazujace prawdziwe
oblicze Tyminskiego spowodowalo, ze przegral on II runde z kretesem, przegrywajac z 20% do 80% dla Walesy.
Kleska ta pewnie spowodowala zainteresowanie Spanskiego mediami.

PRZEKRET No 2: Po objeciu w 1993 roku wladzy w Polsce przez pot-komune Spanski dostaje od towarzyszy
licencje na nadawanie TV Polonia na Polnocna Ameryke. Zgodnie z zasada "psa ogrodnika" (sam nie zje a
komus nie dam) wybiera kompletnie niekompatybilny system na pasmie Ku by zapenic sobie kontrole nadawania.
Przez blisko 2 lata udaje mu sie nabrac 400 klientow w calej Polnocnej Ameryce!!!!!!! i jak sam przyznaje ma z tego
powodu 7MILIONOW DOLLAROW DLUGU. Placze publicznie o "brakyu partiotyzmu wsrod Polakow" i zwija zagle
zostawiajac 400 klientow na lodzie.

PRZEKRET No 3: Aby odzyskac pieniadze Spanski biedze do sadu sztandarowa intytucje Poloni Kanadyjskiej jaka
jest Credit Union Sw. Kazimierza za nadawanie w programie polonijnym, wyjatkow informacji nadawanych przez
TV Polonia. Polonijna Telewizja zmienia na informacje z Polsatu, ktory nie ma nic przeciwko temu. Po dojsciu
Solidarnosci do wladzy w Sejmie rozgozala dyskusja czy nie zabrac Spanskiemu licencji. Chcac ratowac skore
Spanski przenosi TV Polonia na standartowa platforme Dish Network ktora obecnie ma 6 milionow widzow.
Zdawalo by sie , ze Spanski skonczyl z przekretami.

PRZEKRET No 4tongue_outostkomunisci sa u wladzy w Polsce. Zadluzony po uszy w wyniku poprzednich awantor
Spanski stawia warunki finansowe firmie Dish Network. Chce by kliency TV Polonia splacali jego dlugi. Dish
Network nie kupuje blefu Spanskiego. Odmawia i kiedy Spanski zabiera TV Polonia z Dish Network ta firma daje
klientom TVP specjalna znizke na TV Polsat ($ 7,5 miesiecznie) co jest szczegolnie atrakcyjne z uwagi ze Polsat
ma licencje na Mistrzostwa Swiata w Pilce Noznej!!!! plus darmowe TVN24 i Radio Maryja.

PRZEKRET No 5: Spanski proponuje nowy "scam" podobny do PRZEKRETU No 2. Chce znow nadawac na
NIEKOPATYBILNEJ PLATFOTMIE GlobeCast. Ten Francuski outfit nadaje z tego samego komercjalnego satelity,
ktory Spanski uzywal zarabiajac $ 7 milioniow dlugu. Naiwni maja wydac $300 USA na sprzet plus instalacje i
zaczac sie modlic, zeby interest Spanskiego wypalil.
A ILE TAKICH GLOBECASTOW JUZ ZBANKRUTOWALO? Tylko spanski wie bo poznal ich wielu.

PRZEKRET No 6: Spanski chce nadawac TV Polonia na Kablu !!!!!! A ILE JUZ PODEJSC DO KABLA JEGO FIRMA
DOKONALA???? Chce bysmy zapomnieli o zelaznej regule telewizji kablowej: ZEBY UZYSKAC MIEJSCE NA
KABLU WYMAGANE JEST JAKO MINIMUM 5% SUBSKRYPCJI CALOSCI MIESZKANCOW DANEGO REGIONU. Idea
ta moze miala sens kiedy Polonia byla skupiona w Gettach i byla moze taka sytuacja, ze te 5% mozna bylo
uzyskac ale i wtedy nie wypalilo. Teraz kiedy Polacy rozmiescili sie na przedmiesciach jest to marzenie zcietej
glowy.

WNIOSEK: NAJWYZSZY CZAS BY SPANSKI PRZESZEDL NA EMERYTURE. POLSKA POWINNA ZABRAC
LICENCJE HOHSZTAPLEROWI. NIE PLACMY DLUGOW BANKRUTA. DZWONIC DO AMBASAD, KONSULATOW I
SEJMU RZECZPOSPOLITEJ Z ZADANIEM PRZEJECIA LICENCJI I BEZPOSREDNICH ROKOWAN Z DISH NETWORK.
JESZCZE NIE JEST ZAPOZNO.
Edytor zaawansowany
  • jot-23 04.05.02, 19:24
    Gość portalu: satfun napisał(a):

    > ILE RAZY UDA SIE BOGDANOWI SPANSKIEMU I JEGO KOMPANI (TV Polonia USA) NABIC KLI
    > ENTOW W
    > BUTELKE?????????????


    hej satfun, a czy przypadkiem ogladanie dish network w kanadzie to nie jest
    obecnie przestepstwo?
  • Gość: techman IP: *.dialup.eol.ca 05.05.02, 03:13
    jot-23 napisal,a czy przypadkiem ogladanie dish network w kanadzie to nie jest
    obecnie przestepstwo?

    Tak chcieliby widziec ta sprawe faceci z Rogers Cable lub z Bell Expressvue.
    Faktem jest, ze sprawa dobioru Dish Network czy Directv w Kanadzie nie
    rozszczygnie sie chyba przez nastepnych kilka lat. Sad Najwyzszy Kanady w swoim
    orzeczeniu skupiul sie tylko na interpretacji tak zwanego Radio-Communication
    Act (RCA) zostawiajac zagadnienie konstytucyjnosci odnoscie Karty Praw i
    Wolnosci (Charter of Rights and Freedoms) do rozpatrzenia Sadom Prowincjonalnym.
    Nic dziwnego, ze adwokaci sprzedawcow tych systemow natychmiast zlozyli
    apelacje na ten werdyk i sprawa jest w zawieszeniu az do rozpatrzenia jej przez
    apelacyjne sady prowincjonalne.
  • Gość: Paweld IP: *.sunsh2.vic.optusnet.com.au 17.05.02, 18:53

    > > ILE RAZY UDA SIE BOGDANOWI SPANSKIEMU I JEGO KOMPANI (TV Polonia USA) NABI
    > C KLI>ENTOW W > > BUTELKE?????????????
    Czort wie, ale zdaje sie ze to ta sama firma zadbala o wyrzucenie ,,Oto POlska" z
    niedizelnej ramowki SBS w Australii...

    chamskie zagranie antykonlurencyjne...

    pozdr
    Pawel
  • Gość: polak IP: 212.244.48.* 18.05.02, 21:18
    jak chcecie cwele i dupki z usa i kanady ogladaź tv polonia to wracajcie do
    polski.
  • volny_ 04.05.02, 22:48
    I bardzo dobrze ze to napisales podpisuje sie pod tym w
    1000 % jeszcze przed przerwaniem transmisji dzwonilem
    do dishnetwork i powiedziano mi ze ahent zadal za duzo kasy
    A potem po polnocy zadznilem do Warszawy i pani sie
    niechacay wygdadala ze podpisano umowe ze zla osoba.
    pisz na moj email
    volny@volny.com
    wyslalem juz emale do ponad 50 osob w tej sprawie

    Witold
  • Gość: darek IP: *.ny5030.east.verizon.net 05.05.02, 07:02
    Tez tak myslalem o Tyminskim do czasu gdy w 1995 po raz pierwszy bylem w
    Toronto i poznalem ludzi pracujacych w jego firmach.
    Uslyszalem same superlatywy jako o szefie i jako o fachowcu i po latach
    zupelnie inaczej patrze na walke polityczna z tamtych czasow i co wazniejsze
    duzo lepiej rozumiem przyczyny dla ktorych Polska jest tym czym jest dzisiaj
    Mysle ze uwczesny caly uklad polityczny przestraszyl sie Tyminskiego
    i popularnosci Partii X. Tyminski mogl sie okazac dobrym prezydentem z poza
    ukladu trudnym do manipulowania mogl byc przeszkoda do realizacji polskiego
    scenariusza realizacja ktorego wlasnie dobiega konca
    Nie pomogla mu rowniez robiaca zle wrazenie jego peruwianska zona
    Moze ktos wie cos wiecej o TYminskim
  • Gość: satfun IP: *.tpl.on.ca / 205.189.174.* 05.05.02, 21:09
    Z wypowiedziami Spanskiego to jak ze znana odpowiedzia Radia Erewan na pytanie czy to prawda, ze w
    Moskwie, na Placu Czerwonym rozdaja mercedesy. Prawda odpowiedzialo Radio Erewan ale nie w Moskwie
    tylko w Leningradzie i nie na Placu Czerwonym a na Newskim Prospekcie i nie mercedesy a rowery i nie daja a
    kradna.

    Spanski zacheca naiwnych do kupowania niekompatybilnego systemu GlobeCast bo jak twierdzi sa tam tez inne
    darmowe kanaly!!!!
    To prawda, sa tam darmowe kanaly: turecki, chinski, iranski i pare arabskich. Dobrej zabawy do czasu.

    Do Darka: Nie badz naiwny. Tyminski nigdy nie zainteresowal sie Polska w czasie swego dlugoletniego pobytu za
    granica az do czasu kiedy juz w niepodleglej Polsce mogl zrobic przekret wyborczy ze Spanskim. W jego kampanii
    wyborczej uczestniczylo wielu smunych panow co stracili prace w SB. To byl normalny skok na bank. Ale i tak
    nikt nie dal sie nabrac. Jedynym haslem wyborczym Tyminskiego bylo to, ze jak rozglaszal : BYL WIELKIM
    BIZNESMENEM W KANADZIE. Okazuje sie, ze bylo wielu innych Polakow w Kanadzie o wiekszej skromnosci i
    wiekszych osiagnieciach.

    Do Volnego: Trzeba uzywac internetu do przekazywania informacji. Jak masz odpowiednie telefony do Polski, do
    Sejmu czy partii politycznych lub emaile, to warto bys je umiescil na tym forum.

    Ja widze nastepujacy scenariusz: Dish Network w czerwcu lub lipcu wprowadza TVP 1, ktory przeciez ma
    wiekszosc programu TV Polonia. Spanski bankrutuje i oddaje licencje rzadowi. Wszystko powraca do normy z
    mozliwoscia mniejszych oplat bo nie trzeba bedzie splacac dlugow Spanskiego.
  • Gość: VOLNY IP: *.dsl.lsan03.pacbell.net 05.05.02, 22:29
    WYSZUKANE EMAILE DO TELEWIZJI W POLSCE oczywiscie juz
    tam wyslaem
    __________________
    Przemyslaw.Wiszniewski@wor.tvp.com.pl,
    Krzysztof.Miklas@wor.tvp.com.pl,
    Leszek.Platta@wor.tvp.com.pl,
    Alicja.Mikolajczyk@wor.tvp.com.pl,
    Halina.Hrycko@wor.tvp.com.pl,
    Antoni.Bartkiewicz@wor.tvp.com.pl,
    Grzegorz.Gajewski@wor.tvp.com.pl,
    Polonia@wor.tvp.com.pl,
    postmaster@tvp.pl,
    dzial.kontaktow.z.widzami@tvp.pl,
    feedback@tvp.pl,
    BWZ@tvp.pl,
    jan.bogacz@wor.tvp.com.pl,
    gosia@wor.tvp.com.pl,
    kniazix@wor.tvp.com.pl,
    mihal@wor.tvp.com.pl,
    admpat@wor.tvp.com.pl,
    magdalena.siesicka@wor.tvp.com.pl,
    ewa.prochnicka-rzewuska@wor.tvp.com.pl,
    marek.milewski@wor.tvp.com.pl,
    dorota.geresz@wor.tvp.com.pl,
    malgorzata.albinowska@wor.tvp.com.pl,
    zygmunt.koscielski@wor.tvp.com.pl
    oraz
    Pan Walea
    walesa@chdrp.org.pl
    walesa@newmedia.pl
    gazeta
    polonia_dla_polonii@pap.com.pl
    J.Nowak@rzeczpospolita.pl
    listy@rzeczpospolita.pl
    rol@rzeczpospolita.pl
    ____________________
    Mozecie przesylac mi tazke emaile bezposredno
    na volny@volny.com

    zawsze VOLNY

    Witold
  • Gość: Bob IP: *.sp.neu.edu 06.05.02, 01:42
    Skad jednak ta wiadomosc ze jest szansa aby TVP 1 byla nadawana poprzez Dish
    Network ? Nie jestem pewny czy to mozliwe, np. jesli ten program bedzie nadawac
    MS w pilce noznej, to czy umowa z organizatorami nie ogranicza tego wylacznie
    do terenu Polski ? To samo dotyczy innych wydarzez sportowych. Na pewno choc
    czesc widzow TV Polonia chetnie by obejrzala np. Olimpiade relacjonowana w
    normalny sposob, a nie tak jak robia to stacje w USA. A jednak tego nie robiono
    gdy TV Polonia byla w USA dostepna.
  • Gość: Mirko IP: *.union01.nj.comcast.net 06.05.02, 06:20
    75% zawartości filmowej TVP1 to filmy, do których retransmisji na inne rynki
    TVP nie ma praw ORAZ (i to ważniejsze) kasy na obłatwienie czegokolwiek.

    Ten Spanski, czy jak mu tam, to zwykły (wielko-międzynarodowo-skalowy) polski
    oszołom z układami czyli w kategoriach polskich: POWAŻNY BIZNESMEN, a że
    troszkę zadłużony? A kto nie jest?

  • Gość: techman IP: *.dialup.eol.ca 07.05.02, 20:01
    Zadzwonilem do GlobeCast i spytalem sie o mozliwosc subsktypcji TV Polonia.
    Operatorka byla bardzo uprzejma jednak gdy dowiedziala sie, ze dzwonie z Kanady
    to zwrocila mi uwage, ze GlobeCast operuje z USA na tych samych warunkach jak
    Dish Network i ze nie gwarantuja mi odbioru TV Polonia w Kanadzie. Pieniadze
    moga wziasc ale zadnych gwarancji.
  • Gość: adam IP: cache* / 10.26.72.* 09.05.02, 03:10
    niewiem o co tyle szumu ja nie ogladam telewizji spanskiego bo nie lubie
    oszustow ty polonia jest finansowana z pieniedzy fozu jak rowniez forse
    komuchow sponski to tylko kukielka tyminskiego wyrolowal na pol miliona sam mi
    tyminski o tym mowil 2 szuja to sniegowski tez wielu ludzi wyrolowal obydwoje
    funduja poloni dzien na ontario plece zrowic tym 2 oszusta calkowity bojkot i
    na ontario plece nie isc a zarazem nie dacie zarobic bylym z sb puscic ich z
    torbami dosyc cwaniakow w poloni zrobic totalny bojkot jak kuba bogu tak bog
    kubie
  • karim 09.05.02, 19:52
    Gość portalu: adam napisał(a):

    > niewiem o co tyle szumu ja nie ogladam telewizji spanskiego bo nie lubie
    > oszustow ty polonia jest finansowana z pieniedzy fozu jak rowniez forse
    > komuchow sponski to tylko kukielka tyminskiego wyrolowal na pol miliona sam mi
    > tyminski o tym mowil 2 szuja to sniegowski tez wielu ludzi wyrolowal obydwoje
    > funduja poloni dzien na ontario plece zrowic tym 2 oszusta calkowity bojkot i
    > na ontario plece nie isc a zarazem nie dacie zarobic bylym z sb puscic ich z
    > torbami dosyc cwaniakow w poloni zrobic totalny bojkot jak kuba bogu tak bog
    > kubie

    Tu chyba nie chodzi o to by nie ogladac czegos co jest sprzedawane przez s.....syna. S....syn sprzedawca jest tylko
    posrednikiem w transakcji produktem kulturowym i moze byc wyeliminowany. Raczej trzeba wywrzec nacisk na
    zarzad TVP by wyrzucily oszustow na zbity pysk i przejely negocjacje we wlasne rece. Wysylanie e-maili do
    zarzadu TVP do dobry poczatek, potem sejm etc. Duzo przydatnych adresow podawal niedzielny Nowy Dziennik,
    NY. Inna sprawa to czy wybor sprzedawcy byl swiadomym sabotazem interesu narodowego, pomylka z braku
    doswiadczenia, czy zwyklym lapowniczym przekretem. Czym by nie byl, trzeba robic halas, moze ktos nad Wisla
    uslyszy.
  • Gość: dubaj IP: *.szczecin.sdi.tpnet.pl 09.05.02, 19:31
    Postaram się te wszystkie wątki sprowadzić do jednego wniosku:
    Za taki stan rzeczy powinien odpowiadać pan Walendziak byly prezes TVP.
    Podpisał w 1994 na okres 25 lat umowe na niekorzystnych warunkach,co w efekcie
    udupiło
    TVP-Polonia.Wyszło wreszcie szydło z worka gdzie AWS-wski patriota
    miał interes Polski.
  • Gość: techman IP: *.dialup.eol.ca 10.05.02, 06:22
    LUIZA ZALEWSKA, FILIP GAWRYŚ

    TV Polonia znikła z amerykańskiej platformy satelitarnej Dish Network. Oburzeni
    są tym mieszkający w Stanach Zjednoczonych Polacy, którzy do tej pory
    korzystali ze specjalnych anten zakupionych od Dish Network, umożliwiających im
    odbiór tego programu.

    Rezygnacja z usług firmy, która dotąd rozprowadzała sygnał TV Polonia w USA, na
    pewno nie spowoduje zmniejszenia liczby widzów tego programu, a nawet może ją
    zwiększyć - zapewnia TVP. Ale uderzy mieszkających tam Polaków po kieszeni.
    Całe zamieszanie jest dobrą okazją, by zastanowić się, czy kanał przygotowywany
    specjalnie dla Polonii nie powinien być dostępny dla wszystkich bezpłatnie. A
    jeśli to niemożliwe, to czy w ogóle powinien istnieć.

    - Szkoda, że nie ma TV Polonia - mówi Agnieszka Magdziak-Miszewska, konsul
    generalny RP w Nowym Jorku. Polski konsulat także korzystał z usług Dish
    Network.

    - TV Polonia została zlikwidowana w USA. Bardzo proszę o wyjaśnienie tej
    sprawy. Prezydent Polski promuje TV Polonia w Ameryce Południowej, a my w USA,
    gdzie mieszka prawie 10 milionów Polaków, jesteśmy możliwości oglądania
    pozbawiani. Właśnie obchodziliśmy pierwszy Światowy Dzień Polonii i Polaków za
    granicą. Czy to ma być prezent? - pisze w poczcie elektronicznej Polak
    mieszkający w USA.

    Stratny Polonus - Sygnał dla wybrańców

    Polacy mieszkający w obu Amerykach i Australii muszą dodatkowo płacić, by
    oglądać ten program. W USA dotąd było to ok. 20 dolarów miesięcznie (plus ok.
    250 dolarów za sprzęt umożliwiający odbiór), w Ameryce Południowej - ok. 15
    dolarów miesięcznie (plus ok. 400 dolarów za sprzęt).

    TV Polonia (finansowaną z naszego abonamentu) bezpłatnie można oglądać tylko w
    części Europy - Polsce i we Włoszech. Bo TVP, by rozsyłać sygnał na cały
    kontynent, wybrała na operatora satelitarnego Eutelsat, który dominuje tylko na
    tych właśnie rynkach. Z tego powodu sygnału TV Polonii nie może ściągać z
    satelity liczna Polonia w Niemczech. Dlatego ci mieszkańcy Niemiec, którym
    zależy na polskim programie, muszą podłączyć się do telewizji kablowych, a więc
    ponoszą dodatkowe koszty. Muszą bowiem kupić dekoder kablowy, opłacić
    podstawowy abonament oraz uiścić opłatę za TV Polonia.

    Właśnie opłaty to podstawowy powód bardzo niskiego zainteresowania tym
    programem. W Ameryce Północnej jest zaledwie 24 tys. abonentów TV Polonia na 10
    mln Polaków. W Australii (program dostępny od dwóch lat) tylko 8 tysięcy.
    Prawdopodobnie na palcach jednej ręki policzyć można abonentów w Ameryce
    Południowej. TV Polonia wystartowała tam zaledwie miesiąc temu - uroczyście
    uruchomił ją podczas wizyty w Brazylii prezydent Aleksander Kwaśniewski. Ze
    względu na specyficzny rynek telekomunikacyjny sprzęt potrzebny tam do odbioru
    TV Polonia jest tak drogi, że nowych widzów szybko nie przybędzie.

    Gdzie misja, gdzie pieniądze

    Ostatnie telewizyjne przemeblowania za oceanem to tylko część problemu, którym
    jest chyba brak koncepcji funkcjonowania telewizji dla Polonii.

    - Chory jest system dystrybucji tego programu, który z założenia ma docierać do
    jak największej liczby Polaków i umożliwiać codzienny kontakt z ojczyzną. Ma
    realizować misję. Nie można więc traktować go jako płatny kanał tematyczny i
    domagać się, by widzowie za niego płacili - uważa jeden ze specjalistów rynku
    telewizyjnego, proszący o anonimowość.

    Sprawa rozbija się więc o pieniądze. TVP uważa, że robi dobry interes, bo to
    firmy, którym udostępnia sygnał, ponoszą koszty przesyłu tego sygnału przez
    Atlantyk lub Pacyfik i one zajmują się dostosowaniem rodzaju sygnału w
    zależności od potrzeb. Taka potrzeba zajdzie lada dzień w Kazachstanie, gdzie
    TV Polonia będzie nadawana sygnałem cyfrowym. Miejscowej Polonii nie stać
    jednak na sprzęt, który taki sygnał odbierze, więc lokalny operator będzie
    musiał go przekształcić w sygnał analogowy. I właśnie za to wszystko muszą
    płacić Polacy mieszkający za granicą. Jaki zysk ma z tego TVP? Na pewno drobny
    procent od opłaty, jaką płaci abonent (w USA to 1/4 miesięcznego abonamentu). -
    Ale największy zysk polega na tym, że nie musimy ponosić kosztów przesyłu
    sygnału przez ocean. Kosztowałoby nas to milion dolarów - mówi rzecznik TVP
    Janusz Cieliszak.

    Tymczasem według specjalistów tej branży bezpłatne nadawanie programu TV
    Polonia na wszystkie kontynenty to operacja kosztowna, ale - zważywszy na
    budżet TV Polonia - możliwa do przeprowadzenia. Z szacunków naszych rozmówców
    wynika, że TVP musiałaby za to płacić ok. 8 mln zł rocznie. Dla porównania -
    ubiegłoroczny budżet TV Polonia wyniósł 47,5 mln zł, rok wcześniej - 70 mln zł.

    - Idea jest piękna, ale skąd mielibyśmy wziąć na to pieniądze? - pyta dyrektor
    TV Polonia Antoni Bartkiewicz. -




  • Gość: techman IP: *.dialup.eol.ca 12.05.02, 06:34
    Oto co napisal Nowy Dziennik o konferencji prasowej na temat TV Polonia:

    Dyrektor polskiego programu zapewnia:
    Polonia byla i bedzie

    Wyrazamy ubolewanie z powodu zejscia z anteny Dish Network programu Telewizji
    Polonia ­ mowili w piatek przedstawiciele polskiej telewizji publicznej i
    dystrybutora sygnalu w USA. Podczas burzliwej konferencji prasowej w konsulacie
    rozmawiano o nowych mozliwosciach odbioru polskiej telewizji publicznej.

    "Z punktu widzenia prawa i faktow sygnal Telewizji Polonia jest na terytorium
    USA. Istnieje problem z jego odbiorem" ­ tlumaczyl polonijnym dziennikarzom
    Antoni Bartkiewicz, dyrektor programu Telewizji Polonia, ktory przyjechal do
    Nowego Jorku z Warszawy, aby wyjasnic sytuacje zwiazana z zejsciem TV Polonia z
    Dish Network i wejsciem na platforme GlobeCast oraz siec kablowa Time Warner w
    Nowym Jorku.

    Szef TV Polonii wyjasnial, ze Telewizja Polska w Warszawie jest zwiazana
    kontraktem z firma Telewizja Polska USA, kierowana przez Boguslawa Spanskiego.
    Ta druga posiada wylacznosc na emisje sygnalu na zachodniej polkuli. "Zadaniem
    TV Polonia jest jedynie dostarczanie sygnalu" ­ przekonywal Bartkiewicz.
    Przyznal tez, ze telewizja w Warszawie otrzymuje tylko "8% od przychodow
    uzyskanych z subskrypcji". "Pieniadze te to w ubieglym roku okolo pol miliona
    zlotych i nie wplywaja zasadniczo na program Telewizji Polonia" ­ mowil dyrektor
    Bartkiewicz.

    Program TV Polonia jest dostepny na platformie satelitarnej GlobeCast.
    Przedstawiciele tej firmy poinformowali podczas spotkania w konsulacie, ze dla
    nowych subskrybentow Polonii przewiduja mozliwosc rozlozenia kosztow sprzetu na
    12 miesiecy, pod warunkiem stracania splat z karty kredytowej po 25 dolarow
    miesiecznie (lacznie 300 USD). W zamian za to przez pierwszy rok subskrypcja TV
    Polonia jest darmowa. Propozycja GlobeCast nie obejmuje jednak kosztow
    profesjonalnej instalacji systemu (co najmniej 150 USD). Jesli ktos bedzie
    chcial kupic dekoder od razu, bedzie musial zaplacic 268 USD ­ o 32 dolary
    taniej niz przy kupnie na raty.

    Na konferencje, mimo zapowiedzi, nie przybyli przedstawiciele firmy kablowej
    Time Warner. Dyr. Spanski zapewnial, ze wejscie sygnalu polskiej telewizji na
    Staten Island to tylko kwestia kilku dni.

    Na pytanie "Nowego Dziennika", dlaczego Telewizja Polonia jest najdrozszym
    pojedynczym programem etnicznym w ofercie Time Warner (wiekszosc kosztuje 9,95
    USD, Polonia az 17,95 USD miesiecznie), Spanski odpowiedzial, ze wkrotce do
    zestawu dolaczy sygnal dwoch programow radiowych ­ "Jedynki" i "Trojki".

    Boguslaw Spanski nie szczedzil z kolei slow krytyki swojemu dotychczasowemu
    partnerowi ­ Dish Network, ktory 2 maja odcial sygnal polskiej telewizji
    publicznej. Brak porozumienia w sprawie polskiego sygnalu tlumaczyl klauzula
    wylacznosci na emisje sygnalu polskiej telewizji, jakiej mial domagac sie Dish
    Network. Jego zdaniem to monopol telewizji satelitarnej powodowal, ze w USA
    bylo tak malo subskrybentow polskiej telewizji (23 796 wedlug oficjalnych
    danych z grudnia ub.r.).

    Spanski poinformowal tez, ze jego firma wystapila na droge sadowa przeciwko
    firmie EchoStar, do ktorej nalezy Dish Network, za bezprawne sprzedawanie
    subskrypcji na Telewizje Polonia, w sytuacji braku formalnego kontraktu z jego
    firma.

    "Chcemy byc dostepni wszedzie" ­ mowil Spanski, odpowiadajac na pytanie "Nowego
    Dziennika" o to, czy mozliwe jest jeszcze porozumienie z Dish Network. "Nie mam
    uprzedzen do tej firmy. Jesli Dish Network zmieni swoje podejscie ­ nie ma
    problemu".

    Spotkanie w konsulacie przebiegalo miejscami w burzliwej atmosferze. Zarowno
    Bartkiewicz, jak i Spanski zarzucili polonijnym mediom brak rzetelnosci i
    negatywne nastawienie do Telewizji Polonia, cytujac m.in. publikacje "Nowego
    Dziennika". Niektorzy z obecnych reporterow probowali z nimi dyskutowac,
    twierdzac, ze reprezentuja opinie tysiecy widzow odcietych z dnia na dzien od
    sygnalu telewizji publicznej.

    Tomasz Deptula

  • Gość: polak IP: *.dsl.lsan03.pacbell.net 12.05.02, 10:11
    niestety spanski to rodzaj nowobogackiego w ameryce
    podaje tu arykul ktory dosalem pare dni temu
    spanski i ktos z tv w polsce bardzo mi pasuje do opisanej
    rzeczywistosci!!!!!!!!!!!!!!!!


    PYTANIA O POLSKĘ
    Czy Polacy zasługują na niepodległość?

    RYS. JANUSZ KAPUSTA
    RAFAŁ A. ZIEMKIEWICZ
    Na pytanie zadane w tytule każdy Polak bez namysłu
    odpowie twierdząco, dziwiąc się, jak w ogóle można je
    zadawać. Jeśli jednak zapytać, dlaczego - najpewniej
    usłyszymy tylko o Sierpniu, Westerplatte czy Monte Cassino.
    Dla międzynarodowej polityki nie jest to jednak żaden
    argument. Z punktu widzenia potęg rządzących światem na
    niepodległość zasługują tylko te narody, które potrafią
    zbudować państwo skuteczne i stabilne, gwarantujące ład i
    porządek, obliczalne w podejmowanych działaniach. Nikt
    nie kwestionował nigdy suwerenności Czech, mimo iż
    ostatnie niepodległościowe wystąpienia zbrojne miały tam
    miejsce u zarania wojny trzydziestoletniej; żadne
    natomiast krwawe ofiary Palestyńczyków dopóty nie
    przekonają świata do ich racji, dopóki widać gołym okiem,
    że niepodległa Palestyna stałaby się szybko krajem chaosu
    i azylem międzynarodówki terrorystycznej. Ze zbliżonych
    powodów Europa przez cały wiek XIX odmawiała prawa do
    niepodległości Polsce.
    Pytanie postawione w tytule jest więc pytaniem o to, czy
    przez lata, które upłynęły od odzyskania niepodległości i
    ustanowienia demokracji, wykazaliśmy się, jako naród,
    zdolnością utworzenia państwa spełniającego streszczone
    wyżej wymagania.
    Pełzający socjalizm
    Pod tym względem dwanaście lat polskiej niepodległości
    napawa wielkim niepokojem. Sukcesy w transformacji
    gospodarczej, które zyskały nam uznanie świata, skupiły
    się głównie na początku dekady lat 90. i były skutkiem
    przedsięwzięć dwóch gabinetów - ostatniego rządu
    komunistycznego Mieczysława Rakowskiego oraz pierwszego
    niekomunistycznego Tadeusza Mazowieckiego.
    Z dzisiejszego punktu widzenia te dwa gabinety jawią się
    jako sprawcy wielkiego skoku, mimo fatalnego w skutkach
    zaniechania reprywatyzacji i rozwleczenia prywatyzacji.
    Potem z każdym rokiem determinacja w dążeniu do
    normalności słabła, aż przerodziła się w bezwstydnie
    artykułowaną tęsknotę za peerelowskim "czy się stoi, czy
    się leży", która legła u podstaw wyborczych sukcesów
    Aleksandra Kwaśniewskiego, SLD i Samoobrony.
    Już około roku 1993 rozpoczął się w Polsce długotrwały
    okres "pełzającego socjalizmu" - stopniowego psucia
    rynku, mnożenia barier przed przedsiębiorczością i
    odstępowania od ekonomicznego zdrowego rozsądku. Pod
    naciskiem obdarowanych nadmiernymi przywilejami związków
    zawodowych, pod władzą mnożącej się żywiołowo
    biurokracji, przy utracie z oczu dalekosiężnych celów,
    przesłoniętych partykularnymi interesami partyjnych
    aparatów i grup interesu, krok po kroku cofamy się do PRL.
    W niektórych dziedzinach powrót ten prawie się dokonał -
    np. ustawa o działalności gospodarczej przyjęta przez
    rząd Buzka stanowi wielki krok do tyłu w porównaniu z
    analogiczną ustawą rządu Rakowskiego. W tych dziedzinach
    natomiast, które - jak polityka pieniężna - wciąż się
    recydywie PRL opierają, zawdzięczać to możemy tylko
    determinacji wąskich środowisk czy wręcz pojedynczych osób.
    Owoce pierwszych reformatorskich posunięć przejedzono,
    kolejnych reform wtedy, gdy był na nie odpowiedni czas,
    zaniechano, by nie narażać się na utratę poparcia
    wyborców. Skutkiem jest wysokie bezrobocie i kryzys
    finansów państwa, które bez zdecydowanych działań
    naprawczych przerodzić się muszą w najbliższych latach w
    długotrwały kryzys systemowy. Władza obecna wydaje się
    jednak do podjęcia takich działań niezdolna; liczącej się
    opozycji, która by mogła ją w tym zastąpić, ani znaku na
    horyzoncie.
    Parytet rządzi
    Kłopotów bieżących - kryzysu finansów państwa i
    spowolnienia wzrostu gospodarczego - przynajmniej nie da
    się nie dostrzegać. Są one jednak mniej niepokojące niż
    to, iż w ciągu minionego dwunastolecia kolejne rządy
    konsekwentnie rezygnują z inwestowania w przyszłość na
    rzecz korzyści doraźnych. Oglądając Polskę z zewnątrz,
    chłodnym okiem, trudno nie stwierdzić, że jest ona
    rządzona nader krótkowzrocznie i przejada posiadane
    kapitały oraz zaciągane kredyty, sztucznie podtrzymując
    konsumpcję na poziomie znacznie wyższym niż w innych
    krajach o zbliżonym PKB na mieszkańca.
    Brak poważnego zainteresowania przyszłością, brak nawet
    ogólnej świadomości wyzwań, jakie ona niesie, doraźność i
    partykularyzm wszelkich działań wspólne są całej naszej
    klasie politycznej. Nie widać tu mężów stanu, mających
    jakąś wizję przyszłości i zdolnych prowadzić ku niej
    naród; raczej gromadę miernot, które naród przed sobą
    pędzi w kierunku całkowicie przypadkowym.
    Podmiotem władzy stały się organizacje, które z
    uprzejmości zwie się w Polsce partiami, choć
    stosowniejsze byłoby słowo sitwa. Nie trzeba długo
    udowadniać, że sitwy te kierują się instynktem właściwym
    najprymitywniejszym organizmom żywym: jeść i rosnąć.
    Starają się o zdobycie jak największych wpływów i
    obsadzenie swoimi ludźmi jak największej liczby
    stanowisk, ponieważ to daje im siłę. Ustawodawstwo,
    terminy wyborów, ordynacje - wszystko to
    podporządkowywane jest prywacie. W żargonie polityki
    zadomowiło się nieprzetłumaczalne na inne języki
    "realizowanie parytetu", oznaczające zasadę dzielenia
    wpływów pomiędzy dogadujące się ze sobą partie.
    Partyjno-biurokratyczny nowotwór
    Coraz to kolejne obszary życia publicznego są opanowywane
    przez złośliwy nowotwór partyjniactwa i przemieniane w
    łup władzy. Łupem są stanowiska w gospodarce i budżetowe
    pieniądze, wsiąkające w bagno podejrzanych funduszów,
    agencji i fundacji. Łupem są stołki w administracji
    publicznej, którą, aby było czym wynagradzać partyjne
    klientele, rozdęto do rozmiarów niespotykanych nawet w
    krajach uchodzących za wyjątkowo zbiurokratyzowane. Łupem
    są samorządy i gminne spółki, łupem uczyniono kasy
    chorych etc. Partyjno-biurokratyczny nowotwór wysysa soki
    życiowe z państwa, doprowadzając je do stanu, który
    najstosowniej będzie określić mianem puchliny gnilnej.
    Elita polityczna, jaką zdołała Polska wyłonić po dwunastu
    latach demokracji, jest niestabilna, politycy przechodzą
    z partii do partii stadami, jak jelenie porzucające
    wyjedzone żerowiska, są niekompetentni i wyobcowani ze
    społeczeństwa. Nie będąc zdolnymi do przezwyciężania
    partykularyzmów w imię dobra wspólnego, potrafią jednak
    zgodnie dbać o przywileje swojej kasty. Zawarowanie w
    konstytucji ordynacji proporcjonalnej i wyłączności
    partii w zgłaszaniu kandydatów do legislatywy w znacznym
    stopniu wyrwało te ostatnie spod społecznej kontroli,
    uprzywilejowując partyjne centrale, natomiast zgodne
    współdziałanie w zastępowaniu mechanizmów rynkowych
    niejasnymi układami prywatno-państwowymi pozwala zachować
    i poszerzać partyjne latyfundia i umacniać system
    politycznego klientyzmu.
    Krytyka elity politycznej stała się w Polsce powszechna i
    sprawia wrażenie tyleż łatwej, co jałowej - jednak
    prawdziwe nieszczęście stanowi to, iż politycy nasi
    reprezentatywni są dla ogółu społeczeństwa.
    Pięćdziesięciolecie demoralizacji, utrata elit i
    przyzwyczajenie do absurdów "realnego socjalizmu" wywarły
    na przeciętnego Polaka fatalny wpływ, który w demokracji,
    paradoksalnie, został wzmocniony.
    Zacięta rywalizacja o polityczne wpływy doprowadziła
    bowiem do licytacji lewicy z prawicą w schlebianiu
    najbardziej prymitywnym poglądom i najniższym instynktom.
    Zachowania dla społeczeństwa zgubne, naganne,
    zawstydzające nas w oczach krajów cywilizowanych nie
    doczekają się publicznego potępienia, przeciwnie,
    politycy zawzięcie utwierdzają swych wyborców w
    przekonaniu, że są super i należy im się wszystko bez
    żadnego własnego wysiłku, na cudzy koszt. Dbają też, aby
    Polak przypadkiem nie poczuł się winnym swoich problemów,
    podsuwając mu rozmaitych "onych", od Żydów i masonów
    poczynając, a kończąc na obcym kapitale, potomkach
    kamieniczników i "pazernym klerz
  • Gość: byko IP: *.mclass.broadwing.net 13.05.02, 02:42
    Gość portalu: techman napisał(a):

    > Oto co napisal Nowy Dziennik o konferencji prasowej na temat TV Polonia:
    >
    > Dyrektor polskiego programu zapewnia:
    > Polonia byla i bedzie
    >
    > Wyrazamy ubolewanie z powodu zejscia z anteny Dish Network programu Telewizji
    > Polonia ­ mowili w piatek przedstawiciele polskiej telewizji publicznej i
    > dystrybutora sygnalu w USA. Podczas burzliwej konferencji prasowej w konsulacie
    >
    > rozmawiano o nowych mozliwosciach odbioru polskiej telewizji publicznej.
    >
    > "Z punktu widzenia prawa i faktow sygnal Telewizji Polonia jest na terytorium
    > USA. Istnieje problem z jego odbiorem" ­ tlumaczyl polonijnym dziennikarzom
    > Antoni Bartkiewicz, dyrektor programu Telewizji Polonia, ktory przyjechal do
    > Nowego Jorku z Warszawy, aby wyjasnic sytuacje zwiazana z zejsciem TV Polonia z
    >
    > Dish Network i wejsciem na platforme GlobeCast oraz siec kablowa Time Warner w
    > Nowym Jorku.
    >
    > Szef TV Polonii wyjasnial, ze Telewizja Polska w Warszawie jest zwiazana
    > kontraktem z firma Telewizja Polska USA, kierowana przez Boguslawa Spanskiego.
    > Ta druga posiada wylacznosc na emisje sygnalu na zachodniej polkuli. "Zadaniem
    > TV Polonia jest jedynie dostarczanie sygnalu" ­ przekonywal Bartkiewicz.
    > Przyznal tez, ze telewizja w Warszawie otrzymuje tylko "8% od przychodow
    > uzyskanych z subskrypcji". "Pieniadze te to w ubieglym roku okolo pol miliona
    > zlotych i nie wplywaja zasadniczo na program Telewizji Polonia" ­ mowil dyrekto
    > r
    > Bartkiewicz.
    >
    > Program TV Polonia jest dostepny na platformie satelitarnej GlobeCast.
    > Przedstawiciele tej firmy poinformowali podczas spotkania w konsulacie, ze dla
    > nowych subskrybentow Polonii przewiduja mozliwosc rozlozenia kosztow sprzetu na
    >
    > 12 miesiecy, pod warunkiem stracania splat z karty kredytowej po 25 dolarow
    > miesiecznie (lacznie 300 USD). W zamian za to przez pierwszy rok subskrypcja TV
    >
    > Polonia jest darmowa. Propozycja GlobeCast nie obejmuje jednak kosztow
    > profesjonalnej instalacji systemu (co najmniej 150 USD). Jesli ktos bedzie
    > chcial kupic dekoder od razu, bedzie musial zaplacic 268 USD ­ o 32 dolary
    > taniej niz przy kupnie na raty.
    >
    > Na konferencje, mimo zapowiedzi, nie przybyli przedstawiciele firmy kablowej
    > Time Warner. Dyr. Spanski zapewnial, ze wejscie sygnalu polskiej telewizji na
    > Staten Island to tylko kwestia kilku dni.
    >
    > Na pytanie "Nowego Dziennika", dlaczego Telewizja Polonia jest najdrozszym
    > pojedynczym programem etnicznym w ofercie Time Warner (wiekszosc kosztuje 9,95
    > USD, Polonia az 17,95 USD miesiecznie), Spanski odpowiedzial, ze wkrotce do
    > zestawu dolaczy sygnal dwoch programow radiowych ­ "Jedynki" i "Trojki".
    >
    > Boguslaw Spanski nie szczedzil z kolei slow krytyki swojemu dotychczasowemu
    > partnerowi ­ Dish Network, ktory 2 maja odcial sygnal polskiej telewizji
    > publicznej. Brak porozumienia w sprawie polskiego sygnalu tlumaczyl klauzula
    > wylacznosci na emisje sygnalu polskiej telewizji, jakiej mial domagac sie Dish
    > Network. Jego zdaniem to monopol telewizji satelitarnej powodowal, ze w USA
    > bylo tak malo subskrybentow polskiej telewizji (23 796 wedlug oficjalnych
    > danych z grudnia ub.r.).
    >
    > Spanski poinformowal tez, ze jego firma wystapila na droge sadowa przeciwko
    > firmie EchoStar, do ktorej nalezy Dish Network, za bezprawne sprzedawanie
    > subskrypcji na Telewizje Polonia, w sytuacji braku formalnego kontraktu z jego
    > firma.
    >
    > "Chcemy byc dostepni wszedzie" ­ mowil Spanski, odpowiadajac na pytanie "Nowego
    >
    > Dziennika" o to, czy mozliwe jest jeszcze porozumienie z Dish Network. "Nie mam
    >
    > uprzedzen do tej firmy. Jesli Dish Network zmieni swoje podejscie ­ nie ma
    > problemu".
    >
    > Spotkanie w konsulacie przebiegalo miejscami w burzliwej atmosferze. Zarowno
    > Bartkiewicz, jak i Spanski zarzucili polonijnym mediom brak rzetelnosci i
    > negatywne nastawienie do Telewizji Polonia, cytujac m.in. publikacje "Nowego
    > Dziennika". Niektorzy z obecnych reporterow probowali z nimi dyskutowac,
    > twierdzac, ze reprezentuja opinie tysiecy widzow odcietych z dnia na dzien od
    > sygnalu telewizji publicznej.
    >
    > Tomasz Deptula

    1.czyli ,ze spanski pozwolil im na korzystanie przez rok bez licencji z sygnalu i
    nic
    czyli ,ze narazil tv polonia na straty,a gdzie sad i jego prawnicy
    2.spanski mowi,ze nie mogl poinformowac o zejsciu z satelity wczesniej bo byl
    pilnowany(ha,ha,ha)wystarczylby przeciek do byle jakiej polskojezycznej
    gazety.ale po co,trzeba bylo nabrac wiecej jeleni.udaje naiwniaka albo glupiego
    chlopka ze nie wie jak to zrobic i jako taki powinien sie bawic klockami. a po
    mojemu , zwyczajnie rznie glupa
    czas najwyzszy zabrac mu prawa na ta telewizje,bo ona i tak zbankrutuje.a tak
    moznaby miec wplywy z niej prosto do Polsce.po co dawac zarabiac takiemu,co jak
    wyzej,nie umie robic interesow.
    w kazdym razie ja go bojkotuje,a kablowke moze sobie wybic z glowy ,bo juz go
    olewaja.i ja tez
    >

  • Gość: leosia IP: 130.68.2.* 13.05.02, 03:48
    Strus to dziwny ptak - chowa glowe w piasek i mowi ze jest ciemno.
    Polonus to dziwny czlowiek -
    - nie uczy sie angielskiego z TV - bo woli ogladac polonijne pierdoly w TV-
    POLONIA
    - nie chce poznawac kultury kraju w ktorym mieszka bo woli ogladac "SAMI SWOI"
    - nie zna imprez sportowych typu amerykanskie rozgrywki hokejowe- bo zawsze
    ogladal pilke nozna i Legia Warszawa to jego ulubiona druzyna.

    Do dupy z takimi polonusami co wyjechali z Polski a nic nie wiedza na temat
    kraju w ktorym placa podatki.
    Oni maja swoja TV-POLONIA

    -
  • Gość: tato IP: *.fastres.net 13.05.02, 03:54
    Do dupy taka polonia co o TV musi walczyc.
    Ja mam TV-Badziewie za fryko.
    Chyba jestescie KAL-boy!
  • Gość: techman IP: *.dialup.eol.ca 13.05.02, 17:11
    Oto cytat, ktory pokazuje jak Spanski robil nas wszystkich w balona:" TV
    Polonia jest jedynie dostarczanie sygnalu- ­ przekonywal Bartkiewicz. Przyznal
    tez, ze telewizja w Warszawie otrzymuje tylko "8% od przychodow uzyskanych z
    subskrypcji". "Pieniadze te to w ubieglym roku okolo pol miliona zlotych i nie
    wplywaja zasadniczo na program Telewizji Polonia" ­ mowil dyrektor Bartkiewicz."

    8 % naszej forsy szla tam gdzie powinna. Dish Network oczywiscie musial cos
    wziasc bo nadaje program ze swojego satelity. A ile wzial Spanski za licencje
    ktora dostal w prezencie w 1994???
  • Gość: satfun IP: 192.30.226.* 14.05.02, 02:05
    Ciekawe, ze w 1998 Naczelna Izba Kontroli wypowiedziala sie na temat kontraktu TV Poloni ze Spanskim:
    "Pozostawiono kontrahentowi (Spanskiemu) calkowita swobode w tworzeniu i emisji na terenie obu Ameryk
    programu z udzialem 'Poloni' z ograniczeniem dotyczacym jedynie jednorazowosci wykorzystania i zachowania
    integralnosci poszczegolnych audycji TV Polonia. Nie zabespieczono rowniez realnych mozliwosci
    wczesniejszego wypowiedzenia umowy. Oznacza to brak nalezytego zabespieczenia interesow strony Polskiej"

    NIK rowniez wskazuje na brak jakiegokolwiek doswiadczenia firmy Spanskiego "w dzialalnosci takiego medium
    jakim jest telewizja."

    NIK rowniez pisze:"Warunkiem rozpoczecia nadawania programu 'Polonii' mialo byc pozyskanie 25 tysiecy tak
    zwanych subskrybentow. Prawie czteroletni okres realizacji umowy nie doprowadzil do rozpowszechniania
    programu TV Polonia wsrod zakladanej liczby odbiorcow, tj 500 tys. w 1997 roku na terenie obu Ameryk."

    Jak przyznal Spanski najwiecej subskrybentow mial on w grudniu 2001- 24 tysiace. I teraz Spanski chce wziasc
    Dish Network za to ze bez jego pozwolenia chcial zwiekszyc liczbe sprzedajac dodatkowe odbiorniki!!??

    Najwyzszy czas zabrac licecje temu hosztaplerowi!!!!
  • Gość: ja IP: *.eds.com 14.05.02, 16:00

    SPANSKI, B M
    5100 MONTCLAIR DR
    MISSISSAUGA, ON
    L5M 5A6
    (905) 569-9049
  • Gość: Janusz IP: 146.99.2.* 14.05.02, 19:56
    Wczoraj dostalem antene z GlobeCast (305$ -total) -
    Jak otworzylem pudelko to sie przestraszylem...
    Starocie, jak nawet pan Spanski nie robi nastepnego "scamu" - to po sprzecie
    mozna myslec ze z muzeum (przestarzala technologia). Biorac pod uwage to ze
    firmy ze podpisuja kontrakty dlugoletnie (najczesciej 5 lat) - mam nadzieje ze
    conajmniej te 5 lat bede ogladal Polonie... Jesli satelita nie spadnie
    pierwszy...

    Janusz, milosnik TV Polonia

    P.S. Ciekawe co sasiedzi beda mowic widzac nowa antene (slom) przy domu...
  • Gość: satfun IP: *.tpl.toronto.on.ca 17.05.02, 00:59
    Informacja z Naczelnej Izby Kontroli wyraznie wskazuje,ze Spanski nie wypelnil zobowiazan wynikajacych z
    licencji jaka kupil w 1994roku. Skoro wszyscy sie zgadzaja,ze danie jemu licencji bylo bledem to czy nie nalezalo
    by teraz uzyc to by legalnie pozbawic go monopolu na TV Polonia w zwiazku z niedotrzymaniem zobowiazan??
  • Gość: Bruno IP: *.sympatico.ca 17.05.02, 01:31
    Gość portalu: satfun napisał(a):

    > Informacja z Naczelnej Izby Kontroli wyraznie wskazuje,ze Spanski nie wypelnil
    > zobowiazan wynikajacych z
    > licencji jaka kupil w 1994roku. Skoro wszyscy sie zgadzaja,ze danie jemu licenc
    > ji bylo bledem to czy nie nalezalo
    > by teraz uzyc to by legalnie pozbawic go monopolu na TV Polonia w zwiazku z nie
    > dotrzymaniem zobowiazan??

    Panie Bruno, a miales sie nie odzywac do listopada
  • nord 17.05.02, 03:14
    Mozecie sobie tu wypisywac co wam slina na jezyk przyniesie na temat TV
    Polonia a oni i tak was maja gleboko w dupie ,przekret zrobili swoje pieniadze
    zabrali i zostawili na lodzie wszystkich ogladaczy polonijnych,wniosek tylko
    jeden sie nasuwa jak mieszkasz w kraju gdzie sie mowi innym jezykiem to ucz
    sie tego i ogladaj miejscowe stacje TV a nie siedz z dupa na dwoch stolkach bo
    cwaniacy z polskim doswiadczeniem biznesowym predzej czy pozniej zrobia cie w
    ciula jak tysiace innych w kraju.
  • Gość: Nina IP: 209.192.203.* 17.05.02, 18:33
    Chyba zartujesz!!!!!! Telewizji amerykanskiej nie da sie ogladac-
    oczywiscie, ze wszyscy , ktorzy tu sie wypowiadamy (mam nadzieje) znamy
    angielski - i co z tego ? Tego chlamu (kablowki amerykanskiej) nie bede
    ogladac- TV Polonia daje zupelnie inna jakosc.
  • jot-23 17.05.02, 18:41
    Gość portalu: Nina napisał(a):

    > Chyba zartujesz!!!!!! Telewizji amerykanskiej nie da sie ogladac-
    > oczywiscie, ze wszyscy , ktorzy tu sie wypowiadamy (mam nadzieje) znamy
    > angielski - i co z tego ? Tego chlamu (kablowki amerykanskiej) nie bede
    > ogladac- TV Polonia daje zupelnie inna jakosc.

    nie osmieszaj sie.

    polskie produkcje z punktu widzenia profesjonalnosci to jest hanba, seriale,
    aktorstwo jest tak sztuczne, dialogi zupelnie debilne..uchhh nie moge o tym
    pisac. programy typu Jagielski , zenada... nieciekawi goscie, niesmieszny
    humor... amatorszczyzna. Jedyne co mozna ogladac to wiadomosci, zeby sie
    dowiedziec o jakims nastepnym przekrecie w kraju.
  • Gość: Bruno IP: *.sympatico.ca 17.05.02, 18:52
    jot-23 spokojnie.

    Gość portalu, Nina, napisała: TV Polonia daje zupelnie inna
    jakosc.

    INNA JAKOSC TO NIE ZNACZY WYZSZA JAKOSC
  • Gość: Nina IP: 209.192.203.* 17.05.02, 20:34
    jot-23 napisa?(a):

    > Gos´c´ portalu: Nina napisa?(a):
    >
    > > Chyba zartujesz!!!!!! Telewizji amerykanskiej nie da sie ogladac-
    > > oczywiscie, ze wszyscy , ktorzy tu sie wypowiadamy (mam nadzieje)
    znamy
    > > angielski - i co z tego ? Tego chlamu (kablowki amerykanskiej) nie bede
    > > ogladac- TV Polonia daje zupelnie inna jakosc.
    >
    > nie osmieszaj sie.
    >
    > polskie produkcje z punktu widzenia profesjonalnosci to jest hanba,
    seriale,
    > aktorstwo jest tak sztuczne, dialogi zupelnie debilne..uchhh nie moge o
    tym
    > pisac. programy typu Jagielski , zenada... nieciekawi goscie, niesmieszny
    > humor... amatorszczyzna. Jedyne co mozna ogladac to wiadomosci, zeby
    sie
    > dowiedziec o jakims nastepnym przekrecie w kraju.

    J23 - zapomniales o Teatrze Telewizji, serialach jak np. o Pilsudskim, czy
    Sensacje XX-wieku, dobre filmy z Gajosem, Janda, Shturem-palce lizac!
    Poza debilnymi serialami- sa tez dobre np. M jak milosc. A teraz wymieniaj
    mi chociaz jeden dobry program na ABC, czy NBC, czy CBS. A tak w ogole
    nigdy J23 nie rzygnales od reklam w srodku programu? Chyba, ze ogladasz
    tylko Nova i Frontline na publicznej, gdzie co drugi dzien ida na zebry o
    pieniadze i tez czlowiek wkurzony oglada dobry program.


  • jot-23 17.05.02, 21:21
    Gość portalu: Nina napisał(a):
    > J23 - zapomniales o Teatrze Telewizji, serialach jak np. o Pilsudskim, czy
    > Sensacje XX-wieku, dobre filmy z Gajosem, Janda, Shturem-palce lizac!
    > Poza debilnymi serialami- sa tez dobre np. M jak milosc. A teraz wymieniaj
    > mi chociaz jeden dobry program na ABC, czy NBC, czy CBS. A tak w ogole
    > nigdy J23 nie rzygnales od reklam w srodku programu? Chyba, ze ogladasz
    > tylko Nova i Frontline na publicznej, gdzie co drugi dzien ida na zebry o
    > pieniadze i tez czlowiek wkurzony oglada dobry program.

    jakby tu odpowiedziec dyplomatycznie, polska telewizje chetnie bym mial jako
    dodatek, nie lubie ogladac filmow wiecej niz raz, poza nielicznymi wyjatkami,
    owszem bylo w polsce parenascie --- moze 30 dobrych filmow, przez ostatnie 50 lat.
    za teatrem telewizji nie przepadam, pamietam w polsce, jedyne co mi sie
    podobalo , to sztuki szekspira robione przez BBC.

    reklamy oczywiscie irytuja mnie. nauczylem sie wychodzic do ubikacji w czasie ich
    trwania...hehe overactive bladder smile. takie sa realia, nie swiadczy to o jakosci
    tv moim zdaniem... ogolnie ogladam zadko, bo 95% rzeczy w tv mnie nie interesuje

    moje ulubione programy teraz to: The Simpsons, Futurama, King of the Hill,
    (wszystkie na FOX, jeden za drugim, dziwne nie? )Saturday Night Live, David
    Letterman Show, hehe Two Fat Ladies, czasami jakis Star Trek, czasami jakis film,
    cos muzycznego... oo hehe nastepny program -- Mystery Theatre 3000, na Sci-Fi
    channel....duzo newsow , z rana Today show na NBC, Just Shoot Me pare innych
    seriali... History channel , TLC, nature, etniczne na 63 (indyjskie hity muzyczne
    sa zabawne).. MTV2, MUCH... kurde...jest tego sporo... tak jak mowilem jakis
    polski kanal bardzo chetnie bym do tego dodal, dla kolorytu, ale nie
    porownywalbym jakosciowo.

  • Gość: j24 IP: *.ma.us.prserv.net 18.05.02, 04:09
    j23 - Wlacz sobie Foxa, wywies przed domkiem z dykty flage, walnij stykerek na
    bumperek "Proud to be an American" i nie zawracaj ludziom dupy. Jako rasowy
    Amerykanin masz tysiace list gdzie bedziesz mogl sobie podyskutowac wyzszosci
    kultury amerykanskiej po angielsku. A moze cieniutko u ciebie z jezykiem ?
  • jot-23 18.05.02, 04:15
    Gość portalu: j24 napisał(a):

    > j23 - Wlacz sobie Foxa, wywies przed domkiem z dykty flage, walnij stykerek na
    > bumperek "Proud to be an American" i nie zawracaj ludziom dupy. Jako rasowy
    > Amerykanin masz tysiace list gdzie bedziesz mogl sobie podyskutowac wyzszosci
    > kultury amerykanskiej po angielsku. A moze cieniutko u ciebie z jezykiem ?

    to zabawne, FOXa i wogole oslizglego murdocha nie cierpie...hehe dlaczego akurat
    on luszcza moje ulubione kreskowki? wot zagadka! .... aaaa ogladasz czasem Fox
    News? hehe O'Reilly jest dosc eeerr "sharp" , ale nie trzeba go brac na
    powaznie, dobry entertainment, lubie tez Hannity & Colmes...reszta to prosto do
    cyrku....

  • Gość: Karlik IP: *.cpool2.quickclic.net 17.05.02, 19:23
  • cornio 17.05.02, 20:52

    Dzis Spanski w TV-Polonia
  • nord 18.05.02, 19:05
    ty chyba jestes stukniety !! kto ci odda raz podpierdolone pieniadze ?? to
    tradycyjny przekret polski,pogadaj sobie do wlasnej dupy teraz,jak raz dales
    sie w ciula zrobic polskim cwaniakom to jest good bye !!!
  • Gość: Karlik IP: *.cpool2.quickclic.net 18.05.02, 23:46
    nord napisał(a):

    > ty chyba jestes stukniety !! kto ci odda raz podpierdolone pieniadze ?? to
    > tradycyjny przekret polski,pogadaj sobie do wlasnej dupy teraz,jak raz dales
    > sie w ciula zrobic polskim cwaniakom to jest good bye !!!

    No tak kurwa mac,dziekuje za przypomnienie z kim mam do czynienia,pyrsk
  • Gość: techman IP: *.dialup.eol.ca 30.05.02, 06:57
    Gość portalu: Karlik napisał(a): "nord napisał(a): ty chyba jestes stukniety !!
    kto ci odda raz podpierdolone pieniadze ?? to tradycyjny przekret polski,pogadaj
    sobie do wlasnej dupy teraz,jak raz dales sie w ciula zrobic polskim cwaniakom to
    jest good bye !!!
    >
    > No tak kurwa mac,dziekuje za przypomnienie z kim mam do czynienia,pyrsk"

    Panowie, stare powiedzenie: oszukales mnie raz hanba tobie, oszukales mnie drugi
    raz hanba mnie. Spanskiego przekrety chyba dobiegaja do konca i wcale to tak nie
    powiedziane, ze TV Polonia nie zawita znow (moze i po nizszej cenie) na Dish
    Network.
    Naczelna Izba Kontroli zaczela sie interesowac tym facetem. Jak podala
    Torontonska Gazeta z 21 maja 2002, juz w 1998 NIK badal kontrakt Spanskiego z
    polecenia sejmowej Komisji Lacznosci z Polakami za Granica.Cytuje za Gazeta:"w
    raporcie opublikowanym w 1998 roku NIK wykazal brak jakiegokolwiek doswiadczenia
    firmy Boba Spanskiego 'w dzialalnosci takiego medium, jakim jest telewizja.
    Pozostawiono kontrahentowi (Spanskiemu) calkowita swobode w tworzeniu i emisji na
    terenie obu Ameryk programu z udzialem POLONI z ograniczeniem dotyczacym jedynie
    jednorazowosci wykorzystania i zachowania integralnosci poszczegolnych audycji TV
    Polonia. Nie zabespieczono rowniez realnych mozliwosci wczesniejszego
    wypowiedzenia umowy. Oznacza to brak nalezytego zabespieczenia interesow strony
    polskiej". jak rowniez NIK zwrocil uwage, ze Spanski zobowiazal sie by pozyskac
    25 tysieci TZW zdeklarowanych subskrybentow. Tej liczby Spanski nigdy nie
    uzyzskal. teraz po rozwiazaniu kontraktu z Dish Network liczba tak spadla
    praktycznie do zera.
    Jak powiedzial przewodniczacy radyu nadzorczej TVP witold Knychalski: "ta
    sytuacja nas niepokoi. Niedopuszczalne sa takie wahania, ze sygnal pojawia sie i
    znika. To godzi w interes narodowy." Dodal jednak, ze TVP nie poczuwa sie do winy
    bo to nie ona wybrala Spanskiego. Knycharski chce dac Spanskiemu szanse na 8
    miesiecy.
    Jak podal dyrektor TV Polonia Antoni Bartkiewicz ci co produkuwali program w
    Polsce dostawali tylko 8% tego co Polacy w Ameryce placili za subsktypcje!!!

    Mysle, ze najszybszym rozwiazaniem problemu bedzie bankructwo Spanskiego i powrot
    TV Polonia na Dish Network.
  • Gość: bruno IP: *.proxy.aol.com 30.05.02, 09:22
    za moich czasow to byla Najwyzsza Izba Kontroli
    w piwnicznej izbie
  • Gość: toya IP: *.tnt2.auburn.wa.da.uu.net 30.05.02, 09:33
    dzieki techman za dobra wiadomosc, ze NIK sprawdza umowy zawarte ze Spanskim,
    ale obawiam sie, ze nic to nie da...
    ...oczywiscie najlepszym rozwiazaniem byloby gdyby Polonia wrocila do Dish
    Network juz bez posrednika Spanskiego, ale czy to jest mozliwe ???
    Znowu sie obawiam, ze Dish Network pozostanie z Polsatem 2, TVN 24 i Radiem
    Maryja, a chcac miec TV Polonia w domu trzeba bedzie jednak zaryzykowac i
    zainstalowac antene Glob Coast...

    ...co do ilosci tzw. zadeklarowanych odbiorcow chyba sie pomyliles,
    Spanski deklarowal chyba 500 tys. odbiorcow na 2 Ameryki, a 25 tys(niecale)
    bylo przed wylaczeniem TV Polonia...
    nie mniej jednak z zobowiazan (obietnic) sie nie wywiazal, pozostaje wiec miec
    nadzieje,ze byc moze jest to wystarczajacy powod do zerwania z nim umowy...

  • Gość: Karlik IP: *.cpool3.quickclic.net 30.05.02, 14:43
    Ja tez tym facetom w Warszawie nie wierze,przedwczoraj okazalo sie ze ten
    zlodziej znowu dostal nowy kontrakt z polskiej TV na program 3-ci
    tzw;regionalny na cala Ameryke na 10-lat,okazalo sie ze umowa zostala podpisana
    6-tego maja, czyli po zniknieciu TVPolonia.Ze Spanskiego zrobil sie monopolista
    polskiej TV w USA i Canada,umowy ma takie ze jest nie do ruszenia.Jak CI idioci
    z TVPolska mogli takie cos podpisac,tego chyba sie nie dowiemy,ale smrod
    zostal,pyrsk.
  • Gość: XYZ IP: *.enter.net 30.05.02, 14:53
    A kogo to wszystko obchodzi tam w kraju jakas telewizja jakis dobry wizerunek
    Polski na swiecie .Zarty ONI gola kase za wszelka cene/klauny
    polityczne/poklepujac sie pieszczotliwie bez wzgledu na rodzaj partii.Liczy
    sie tylko KASA.
    Jest jak jest i nigdy nie bedzie lepiej i basta!!!
    Z Powazaniem najwiekszy optymista tego Swiata XYZ
  • Gość: Mirko IP: 65.206.44.* 30.05.02, 15:44
    Plac Defilad. Dwa pijaczki siedza na murku, popijaja z gwinta i przygladaja sie
    motolotniarzowi krazacemu wokol Palacu Kultury. Nagle Ikarowi przerwal motorek,
    aeroplan uderzyl w sciane i z poszumem szmatek gruchnal na trotuar. Jeden
    pijaczek na to: "jaki kraj - taki terroryzm".
  • Gość: satfun IP: *.tpl.toronto.on.ca 31.05.02, 01:41
    12 milionow Polakow zyjacych w Polnocnej Ameryce jest kompletnie ignorowane przez zarzad TV Polonia w
    Kraju. Jak wielka jest Polonia w Kazachstanie??? Ciesze sie, ze Polacy tak mieszkajacy moga byc bardziej
    technicznie zaawansowani niz my w Ameryce. QWykopac sapnskiego a moze to zrobyc Senat IIIRP gdyz jest
    odpowiedzialny za kontakty z Polonia.
  • Gość: Karlik IP: *.cpool3.quickclic.net 31.05.02, 02:17
    Senat to nastepna grupa bijacych piane,i wycierajacych sie Polonia,nie jestesmy
    im juz potrzebni,i jako tacy maja nas gdzies,z Kazachstanem moga sobie kit
    wciskac,bo ci jeszcze sie ludza w dobre intencje,i w te bunczuczne obietnice
    powrotu do macierzy,ale my nie powinnismy sie juz ludzic,pokazali nam srodkowy
    palec,pyrsk.
  • Gość: satfun IP: *.tpl.on.ca / 205.189.175.* 01.06.02, 22:07
    W Senacie i w Sejmie siedza poslowie opozycji, ktorym zalezy na tym by pokazac jak komuchy rzadza. Nigdy nie
    zaszkodzi wyslac emaila do nich z zadaniem zabrania licencji Spanskiemu.
  • Gość: polak IP: *.dsl.lsan03.pacbell.net 03.06.02, 10:51
    Ja znowu wyslale moze okolo 100 emali w spawie TV polonia
    i sapnskiego

    jak by tak polomia jednego dnia wyslala kika tysiecy
    emali do wszystkich parownikow tv w polsce i do ludzi w
    polskim rzedzie tak zeby ich skrzynki sie zapchaly to mze
    sie obudza ze nie jest cos tak.

    trzeba zrobic strone na yahoo temu poswiacona zebarac
    emalie ludzi w polsce i wyslac jednego dnia do rzadu tv i
    gazet

    polak

    Ja
    Gość portalu: satfun napisał(a):

    > ILE RAZY UDA SIE BOGDANOWI SPANSKIEMU I JEGO KOMPANI
    (TV Polonia USA) NABIC KLI
    > ENTOW W
    > BUTELKE?????????????
    >
    > Wlascicielem licencji TV Polonia na Polnocna Ameryke
    jest Bogdan Spanski zamies
    > zkaly w Mississauga,
    > Ontario ktorego spolka TV Polonia USA urzadzila nam
    ostatnia "frajde": znikniec
    > ia najpopularniejszego programu
    > ze standartowej platformy Dish Network. Przekrety
    Spanskiego rozpoczely sie od
    > kiedy Polska zrzucila Sowiecka
    > dominacje. Zwykle sa zsynchronizowane z wplywami
    post-komunistycznych towarzysz
    > y. Dla tych co chca
    > wydac swe pieniadze na jego nowe "scamy" polecam
    przeglad jego osiagniec:
    >
    > PRZEKRET No 1: Spanski zostaje managerem kampanii
    wyborczej CZLOWIEKA Z NIKAD-
    > TYMISKIEGO na
    > stanowisko Prezydenta Polski. "Scam" powiadl sie do
    czasu I rundy wyborczej kie
    > dy to Tyminski zmierzyl sie z
    > Lechem Walensa. Ekspoze telewizyjne zrobione w Kanadzie
    przez dzialaczy Solidar
    > nosci ukazujace prawdziwe
    > oblicze Tyminskiego spowodowalo, ze przegral on II
    runde z kretesem, przegrywaj
    > ac z 20% do 80% dla Walesy.
    > Kleska ta pewnie spowodowala zainteresowanie Spanskiego
    mediami.
    >
    > PRZEKRET No 2: Po objeciu w 1993 roku wladzy w Polsce
    przez pot-komune Spanski
    > dostaje od towarzyszy
    > licencje na nadawanie TV Polonia na Polnocna Ameryke.
    Zgodnie z zasada "psa ogr
    > odnika" (sam nie zje a
    > komus nie dam) wybiera kompletnie niekompatybilny
    system na pasmie Ku by zapeni
    > c sobie kontrole nadawania.
    > Przez blisko 2 lata udaje mu sie nabrac 400 klientow w
    calej Polnocnej Ameryce!
    > !!!!!! i jak sam przyznaje ma z tego
    > powodu 7MILIONOW DOLLAROW DLUGU. Placze publicznie o
    "brakyu partiotyzmu wsrod
    > Polakow" i zwija zagle
    > zostawiajac 400 klientow na lodzie.
    >
    > PRZEKRET No 3: Aby odzyskac pieniadze Spanski biedze do
    sadu sztandarowa intytu
    > cje Poloni Kanadyjskiej jaka
    > jest Credit Union Sw. Kazimierza za nadawanie w
    programie polonijnym, wyjatkow
    > informacji nadawanych przez
    > TV Polonia. Polonijna Telewizja zmienia na informacje z
    Polsatu, ktory nie ma n
    > ic przeciwko temu. Po dojsciu
    > Solidarnosci do wladzy w Sejmie rozgozala dyskusja czy
    nie zabrac Spanskiemu li
    > cencji. Chcac ratowac skore
    > Spanski przenosi TV Polonia na standartowa platforme
    Dish Network ktora obecnie
    > ma 6 milionow widzow.
    > Zdawalo by sie , ze Spanski skonczyl z przekretami.
    >
    > PRZEKRET No 4tongue_outostkomunisci sa u wladzy w Polsce.
    Zadluzony po uszy w wyniku po
    > przednich awantor
    > Spanski stawia warunki finansowe firmie Dish Network.
    Chce by kliency TV Poloni
    > a splacali jego dlugi. Dish
    > Network nie kupuje blefu Spanskiego. Odmawia i kiedy
    Spanski zabiera TV Polonia
    > z Dish Network ta firma daje
    > klientom TVP specjalna znizke na TV Polsat ($ 7,5
    miesiecznie) co jest szczegol
    > nie atrakcyjne z uwagi ze Polsat
    > ma licencje na Mistrzostwa Swiata w Pilce Noznej!!!!
    plus darmowe TVN24 i Radio
    > Maryja.
    >
    > PRZEKRET No 5: Spanski proponuje nowy "scam" podobny do
    PRZEKRETU No 2. Chce zn
    > ow nadawac na
    > NIEKOPATYBILNEJ PLATFOTMIE GlobeCast. Ten Francuski
    outfit nadaje z tego samego
    > komercjalnego satelity,
    > ktory Spanski uzywal zarabiajac $ 7 milioniow dlugu.
    Naiwni maja wydac $300 USA
    > na sprzet plus instalacje i
    > zaczac sie modlic, zeby interest Spanskiego wypalil.
    > A ILE TAKICH GLOBECASTOW JUZ ZBANKRUTOWALO? Tylko
    spanski wie bo poznal ich wie
    > lu.
    >
    > PRZEKRET No 6: Spanski chce nadawac TV Polonia na Kablu
    !!!!!! A ILE JUZ PODEJS
    > C DO KABLA JEGO FIRMA
    > DOKONALA???? Chce bysmy zapomnieli o zelaznej regule
    telewizji kablowej: ZEBY U
    > ZYSKAC MIEJSCE NA
    > KABLU WYMAGANE JEST JAKO MINIMUM 5% SUBSKRYPCJI CALOSCI
    MIESZKANCOW DANEGO REGI
    > ONU. Idea
    > ta moze miala sens kiedy Polonia byla skupiona w
    Gettach i byla moze taka sytua
    > cja, ze te 5% mozna bylo
    > uzyskac ale i wtedy nie wypalilo. Teraz kiedy Polacy
    rozmiescili sie na przedmi
    > esciach jest to marzenie zcietej
    > glowy.
    >
    > WNIOSEK: NAJWYZSZY CZAS BY SPANSKI PRZESZEDL NA
    EMERYTURE. POLSKA POWINNA ZABRA
    > C
    > LICENCJE HOHSZTAPLEROWI. NIE PLACMY DLUGOW BANKRUTA.
    DZWONIC DO AMBASAD, KONSU
    > LATOW I
    > SEJMU RZECZPOSPOLITEJ Z ZADANIEM PRZEJECIA LICENCJI I
    BEZPOSREDNICH ROKOWAN Z D
    > ISH NETWORK.
    > JESZCZE NIE JEST ZAPOZNO.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka