Dodaj do ulubionych

T_r_a_m_w_a_j - pamiętacie?

20.07.08, 20:51
Tramwaje w Kielcach coraz bardziej realne

Niemieckie firmy budowlane są zainteresowane powstaniem sieci
tramwajowej w Kielcach. - Mieliśmy króla Augusta III Mocnego to
możemy mieć i tramwaj z Saksonii - przekonuje Grzegorz Banaś,
przewodniczący komisji gospodarki komunalnej Rady Miejskiej.

Wczoraj w kieleckiej siedzibie Naczelnej Organizacji Technicznej
rozmawiano o koncepcji powstania u nas linii tramwajowej. Radnych i
urzędników przekonywał Michael Kremmer, inżynier kolejowy z
niemieckiej firmy Projekt-Consult International. - Po artykułach
prasowych o tramwaju w Kielcach pojawiły się niemieckie firmy z
Saksonii, które są zainteresowane położeniem w Kielcach torowiska i
zbudowaniem sieci trakcyjnej - mówi Kremmer. Niemcy chcą wybudować
linię tramwajową z własnych środków, które potem odebraliby z
zysków, jakie przyniesie. Koszt jej budowy ma się bowiem zwrócić po
25 latach. - Jeśli Unia Europejska przyzna wam środki na tramwaj, co
jest bardzo prawdopodobne, i znajdzie się wykonawca, który wybuduje
sieć za własne pieniądze, to koszty dla budżetu miasta będą
minimalne - przekonywał Kremmer.

Pomysłodawcy sieci tramwajowej nie ukrywają, że liczą na unijne
pieniądze. - Po 2007 roku do naszego województwa ma trafić 2,5
miliarda złotych. Kielce muszą coś dostać z tych pieniędzy, by nie
poszły wyłącznie na mosty na prowincji - argumentował Stanisław
Nowak, prezes kieleckiego oddziału NOT. Zanim jednak Kielce zaczną
się starać o pieniądze na tramwaj, muszą rozważyć, czy w ogóle jest
on nam potrzebny. - Mamy prywatyzować MPK. Trzeba się zastanowić,
czy nie lepiej zainwestować w autobusy - mówił > radny Grzegorz
Banaś. - Jedno nie koliduje z drugim. Tramwaj jadący z osiedla Na
Stoku na Ślichowice odciąży siedem linii autobusowych. Po Kielcach
zamiast 160 będzie jeździło 100 autobusów, ale wciąż będą one
potrzebne. Pozbędziemy się najgorszego taboru - odpowiada Marian
Sosnowski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego.

Koncepcję tramwaju poparł też dr Bronisław Wawrzynkiewicz z
Miejskiego Zarządu Dróg. - Interesem miasta nie jest inwestowanie w
parkingi, ale w komunikację zbiorową. Jest wtedy szansa, że ludzie
przesiądą się z samochodów do tramwaju - zaznaczył.

Edytor zaawansowany
  • Gość: CK IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 20.07.08, 20:56
    Trzeba brać dotacje kosztem Ostrowca, budowanie tam czegoś i tak nie ma sensu.
  • Gość: Filip IP: *.dsl.bell.ca 20.07.08, 21:23
    ...tramwaj juz nie ma sensu.
    ( skoro kazdy pojazd stanie sie tramwajem)..pozostajemy przy
    srodkach lokomocji niezaleznych...ewentualnie tramwaj
    podziemny....ale to odlegla jeszcze przyszlosc.

    www.youtube.com/watch?v=jt5z8L4LBJE&feature=related
    ...jesli ktos jest zainteresowany...poznaniem tresci filmu sluze
    pomoca.
  • Gość: gargamel IP: *.internetdsl.tpnet.pl 21.07.08, 09:10
    > ...tramwaj juz nie ma sensu.

    Wydzielony ma jak najbardziej. A trasa Stok - Ślichowice może być poprowadzona w
    90% na torowiskach wydzielonych.

    Lepiej wracaj Filipku do kopania rowów a nie pisz bzdur.
  • Gość: cyjanek IP: *.internetdsl.tpnet.pl 21.07.08, 09:03
    Cóż z tego, jak dla WELa i s-ki najważniejsze są oratoria, pomniki i piłka
    kopana a nie prawdziwe potrzeby mieszkańców typu komunikacja miejska czy obwodnice.
  • haxman 21.07.08, 13:46
    Obwodnice to chyba nie miasto finansuje.
  • Gość: kierowca IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 21.07.08, 16:24
    Koncepcję tramwaju poparł też dr Bronisław Wawrzynkiewicz z
    Miejskiego Zarządu Dróg. - Interesem miasta nie jest inwestowanie w
    parkingi, ale w komunikację zbiorową. Jest wtedy szansa, że ludzie
    przesiądą się z samochodów do tramwaju - zaznaczył.
    Brawo p.dr, niech pan to powie Lubawskiemu, aby nie budował
    parkingow pietrowych ! Ponoć pan je popiera ! To jak to jest ?
    Tak naprawdę to ucieszy kielczan ,że taki specjalista drogowy się
    odezwał, tylko szkoda,że nie w sprawach zasadniczcych dla
    komunikacji i układu drogowego w mieście, lecz odnoście ... snów i
    mrzonek magistrackich i NOT-owskich o przyszłosci tramwajowego
    dyszla !!

  • Gość: tramwajarz IP: *.internetdsl.tpnet.pl 21.07.08, 22:58
    Sam to kiedyś wymyśliłem. Była też bocznica w stronę Siejów kończąca się na
    stacji trafo. Gdyby obok pociągnąć tor w stronę Świętokrzyskiego można by
    pomyśleć o SKM Kielce.

    Przypomnę - sprawa jest banalnie prosta. Puszczamy ruch dalekobieżny i towarowy
    1 torem, 2 tor pozostawiamy dla SKM. Trasa Kielce Czarnów - Kielce może i
    miałaby sens. 1 pojazd EN81 (taki, jak zakupił UM) może zapewnić niezły takt,
    nawet bez zatrzymania na Herbach (bo i po co). Można też wstawić zwrotnicę i
    wybudować kawałek toru w stronę pętli autobusowej.

    Inna rzecz, że na przystanku Kielce - Czarnów mogłyby zatrzymywać się pociągi
    pospieszne.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka