Forum Dom IKEA
ZMIEŃ
    Dodaj do ulubionych

    Ostrzegam przed kartą kredytową IKEA !!!

    13.08.09, 01:27
    Szanowni Państwo! Jako posiadacz karty kredytowej IKEA (HSBC) chcę
    Was ostrzec przed zakładaniem tej karty. Bank HSBC oszukuje
    Klientów!!! Oto dowody:
    1. Posiadam kartę kredytową z limitem 2500,- (rata minimalna od tej
    kwoty wynosi około 70 złotych)
    2. Zadzwoniła do mnie panienka z HSBC i poinformowała, że
    przekroczyłem limit o 220 złotych i mam natychmiast wpłacić tę
    kwotę. Pozwoliła mi na następny dzień...
    3. Okazało się, że na wyciągu przekroczyłem kwotę o kilka złotych -
    co się może zdarzyć, wszak bank sobie nalicza niewąskie opłaty.
    4. Wyciąg dopiero przyjdzie do mnie - idzie dwa tygodnie, ale w tym
    czasie kartą nadal można płacić!!! Pomimo, że został przekroczony
    limit. I nie mówimy o jednej transakcji, płaciłem w 5 sklepach za
    zwykłe zakupy. W żadnym innym banku z takim czymś się nie spotkałem.
    5. Panienka z HSBC poinformowała, że bank "pozwala na przekroczenie
    limitu o 10%", a o to ile już wykorzystałem powinienem sam się
    dowiadywać na infolinii - zresztą innej możliwości nie ma - bank nie
    daje dostępu do karty przez internet. Jednocześnie przekroczenie
    limitu należy natychmiast spłacić.
    6. Jeśli nie spłacisz natychmiast kwoty przekroczenia (niezależnie
    od wyższej raty, w normalnym terminie) bank obciąża kwotą 45 złotych
    za nieterminową spłatę. Taka klauzula jest w rejestrze
    niedozwolonych klauzul w UOKiK, ale Panienka powiedziała, że bank
    się tym nie przejmuje.
    7. Reasumując: podpisujesz umowę na limit 2500. Od tego minimalna
    spłata wynosi 70 złotych. Chyba, że jak w moim przypadku -
    bank "pozwala" na przekroczenie i zamiast 70 złotych kasuje 220
    owego przekroczenia i w terminie wpłaty już nie 70 a 160! Kwota
    wpłaty w wysokości 220 złotych nie liczy się jako rata minimalna!!!
    A jeśli nie masz akurat wolnych kilku stówek (natychmiast), doliczy
    ci jeszcze 45 kary. Razem daje to zamiast umówionych 70 złotych -
    425!!!
    8. Bank nie posiada żadnej placówki detalicznej!!! Placówki HSBC
    Premier (10 oddziałów) są zupełnie innym pionem i nic w nich nie
    załatwisz. W każdej sprawie możesz kontaktować się z infolinią
    banku, ale nie możesz tam załatwić żadnej sprawy - dla banku
    istnieje tylko droga pisemna (nie email, tylko poczta), i
    oczekiwanie na żmudne rozpatrzenie reklamacji, W tym czasie
    oczywiście płacić musisz.
    9. Pracownik punktu kredytowego IKEA wcisnął mi ubezpieczenie karty
    (podobno obowiązkowe, co się później okazało nieprawdą). Miało być
    niewielkie, okazało się że w kwocie raty 70 złotych prawie 20 jest
    ubezpieczeniem, 30 odsetkami a cała reszta (około 20 złotych)
    rzeczywistą spłatą kredytu. Z ubezpieczenia można by zrezygnować,
    ale oczywiście nie jest to możliwe na infolinii ani w punkcie
    kredytowym, ani nawet w oddziale HSBC. Należy wysłać list polecony.
    I poczekać na rozpatrzenie...
    10. Wyjaśniam, że bank HSBC nie jest jedynym, w którym korzystam z
    instrumentów płatniczych takich, jak karta kredytowa. Jestem
    Klientem kilku innych i w żadnym nie ma takiego podejścia do
    Klienta, jak w HSBC. Dlatego przestrzegam wszystkich.
    Dziwię się, że fajna w sumie firma IKEA związała się z takim
    bankiem, jak HSBC, który traktuje Klienta jak śmiecia!!!
    11. A wszystkim oszukanym radzę, co też uczynię, złożenie skargi nie
    do banku - nie ma tam kompetentnych pracowników, lecz do UOKiK, do
    Federacji Konsumentów, do centrali głównej banku i do IKEA. Liczę
    też na spotkanie z "najdroższym" bankiem w sądzie - szczególnie po
    dogłębnej lekturze regulaminów i tabeli opłat (tam nie ma nic o
    możliwości przekraczania limitu, który w takiej sytuacji limitem nie
    jest...). Konia z rzędem temu, kto wie, która wersja regulaminu jest
    aktualna.
    I na koniec - żeby nie było, że jest to jakiś anonim - w odróżnieniu
    od banku, skontaktować się ze mną można wieloma drogami, mailem, GG,
    także telefonicznie, lub przez stronę www.
    Z poważaniem
    Marian Kaliski - Kraków
    Obserwuj wątek

    Popularne wątki

    Nie pamiętasz hasła

    lub ?

     

    Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

    Nakarm Pajacyka