Dodaj do ulubionych

Zaparkowali sofę na krakowskim Kazimierzu

IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 17.09.10, 23:15
Brrrrrrrrrrrrr Nie lubię brudnych studentek.............
Edytor zaawansowany
  • Gość: x IP: *.89.101.10.static.crowley.pl 17.09.10, 23:19
    nie lubie tych lewackich eko-pisklatek, ale uwazam ze Planty powinny wyznaczac strefe wolana od samochodow, meleksow etc.
    Podobnie okolice Placu Nowego na Kazimierzu
  • Gość: minio IP: *.zax.pl 17.09.10, 23:20
    nooo, pot, tłuste włosy... futro pod pachami, błe!
  • Gość: Ewka IP: *.187.237.4.ip.abpl.pl 18.09.10, 11:18
    w piątkowy wieczór chyba przemawiają przez was kompleksy i zazdrość chłopcy...
  • Gość: Lolek IP: *.internetdsl.tpnet.pl 18.09.10, 01:45
    "Prostokąt o wymiarach 2,5 x 5 m to kupa miejsca i szkoda, żeby stał na nim pusty samochód, skoro można tam urządzić ogródek albo plac zabaw"

    Jak samochód parkuje na chodniku, to okazuje się, że ma wymiary 2,5 x 5 m.
    A jak parkuje na ulicy, gdzie się rowerzystom się zachciało drogi dla rowerów pod prąd, to wtedy samochód ma tylko 1,8 x 4,5 m.
  • Gość: Lolek IP: *.internetdsl.tpnet.pl 18.09.10, 01:51
    "Podczas happeningu organizatorzy zbierali bowiem podpisy pod petycją do radnych w sprawie wprowadzenia w tej dzielnicy strefy płatnego parkowania. To kontynuacja walki o uporządkowanie tam ruchu zapoczątkowanej niedawno przez stowarzyszenie Przestrzeń-Ludzie-Miasto."

    Egzekwowanie ISTNIEJĄCYCH przepisów nie wystarczy aby samochody parkowały tam gdzie jest to dozwolone?

    Co ma do tego strefa płatnego parkowania?
  • Gość: sean IP: *.chello.pl 18.09.10, 07:30
    Popyt-podaż. Jeśli coś jest darmowe to z reguły gospodaruje się tym mało oszczędnie. A przestrzeń na Starym Mieście (którego częścią jest Kazimierz) jest zbyt atrakcyjna by była darmowa. Płatne parkowanie to rozwiązanie problemu "braku miejsc parkingowych" - jak dowodzą doświadczenia z wielu zachodnioeuropejskich miast, zwiększa ono rotację na miejscach parkingowych oraz sprawia, że ludzie, którzy naprawdę nie muszą nie pchają się do centrum.

    Parkowanie za darmo nie jest jakimś niezbywalym "prawem człowieka". Co więcej, nic się o nim nie wspomina w polskiej konstytucji. Miasto ma pełne prawo narzucić ograniczenia parkowania (między innymi w formie opłat) w celu ochrony cennej przestrzeni.

    A jak cenna ona jest i na co innego niż "święte miejsce parkingowe" możnaby ją przeznaczyć udowodniono podczas wczorajszego Park(ing) Day-a.

    Egzekwowanie ISTNIEJĄCYCH przepisów? To pytanie do Strażników Miejskich, którzy wczoraj chętnie doczepili się "zajęcia części pasa ruchu", a jednocześnie kategorycznie ODMÓWILI interwencji (mamy świadków) w przypadku jawnego łamania przepisów ruchu drogowego przez kierowców zaraz obok. Tak wygląda EGZEKWOWANIE PRZEPISÓW "po krakowsku".

    Strefa płatnego parkowania to tylko jeden z postulatów. Ogólnie chodzi o próbę zwrócenia uwagi mieszkańców i władz na narastający w tempie geometrycznym problem nadmiaru samochodów w mieście i na to, ile tracimy na beztroskim jego niedostrzeganiu.
  • wlodzimierz_nowak 20.09.10, 02:10
    Po poznańsku tak samo wygląda egzekwowanie prawa - kierowca może dosłownie wszystko z jazdą po chodniku i parkowaniem jak się chce włącznie. Natomiast oskarżana o bezczynność Straż Miejska latem przeprowadziła dwie akcje - łapania pieszych przechodzących na czerwonym (w Poznaniu jak się nie sprawia zagrożenia, to na czerwonym chodzi się normalnie) oraz rowerzystów przemykających ze strachu po chodnikach...
    --
    Jestem z Poznania! Miasta gdzie korki postanowiono zlikwidować mandatami dla pieszych!
    poznan.gazeta.pl/poznan/1,36001,8147536,Koniec_z_przechodzeniem_na_czerwonym__Bo_lapia_.html
    Straż Miejska: "Nasza akcja to kolejny etap ograniczenia przestępczości na drodze"
    www.my-poznaniacy.org/
  • Gość: raj IP: *.ap.krakow.pl 18.09.10, 18:09
    > Egzekwowanie ISTNIEJĄCYCH przepisów nie wystarczy aby samochody parkowały tam g
    > dzie jest to dozwolone?
    >
    > Co ma do tego strefa płatnego parkowania?

    Nic. To sa dwie osobne rzeczy.
    Egzekwowanie istniejących przepisów - jak zauważyłeś - ma służyć temu, żeby samochody parkowały tam, gdzie jest to dozwolone.
    Strefa płatnego parkowania ma służyc temu, żeby tych samochodów - nawet parkujących tam, gdzie jest to dozwolone - było MNIEJ (bo zaparkuje tylko ten, kto rzeczywiście potrzebuje tego na tyle, ze jest gotów zapłacić).
  • Gość: balusz IP: *.multi-play.net.pl 18.09.10, 08:27
    10 osób które brały udział w tym hepeningu na szczęscie nie jest głosem sumienia w 860 tyś mieście. Odmieńcy i dziwacy zawsze się gdzieś znają.
  • Gość: Adasss IP: *.adsl.inetia.pl 18.09.10, 09:10
    No tak, ani się obejrzeliśmy jak przestrzeń miejska stała się miejscem dla samochodów, a nie dla ludzi. A jak ktoś ciekawie pokazuje, jak fajnie mogłoby być, gdyby było inaczej - to już dla takich jak Ty "wariat" i "odmieniec" :/ Tylko, że ja akurat dobrze pamiętam miasto bez samochodów i to ile straciliśmy. A że staruszkiem bynajmniej nie jestem, to sądzę, że takich jak ja, którzy w przeciwieństwie do Ciebie zamiast pukać się w głowę patrzą z sympatią i zrozumieniem na to co się działo, jest duuuużo więcej niż "grupa odmieńców i dziwaków".
  • Gość: mała mi IP: *.centertel.pl 18.09.10, 08:59
    kazimierz aż do wisły powinien być objęty strefą. to, co tam dzieje się bez względu na to, czy to dzień powszedni czy weekend, jest niedopuszczalne. chamstwo i bezczelność, zastawione skrzyżowania, 'wdoopiemienie' zakazów postoju, czy zatrzymywania się, każdy musi się zaparkować, nie można normalnie chodzić, o przejściu z wózkiem w wielu miejscach można jedynie pomarzyć. nie wspominając już o tym, że ktoś kto tam mieszka nie ma praktycznie szans na postawienie auta pod domem choćby na chwilę, co np. z małym dzieckiem przy wszawej pogodzie byłoby bardzo wskazane. nikt nie patrzy na to, że tam jest w gruncie rzeczy bardzo wąsko i ciasno. byleby się upchać i nie musieć płacić za parkowanie na stradomiu, czy na sebastiana...
  • Gość: TheBeast IP: *.internetdsl.tpnet.pl 18.09.10, 09:57
    Wprowadzenie strefy niczego nie zmieni po za zasileniem budżetu miasta. Ludzie po prostu muszą gdzieś parkować!!
  • Gość: paw IP: *.ghnet.pl 18.09.10, 16:43
    Masz rację, ludzie MUSZĄ parkować!!! To niezbywalne prawo dane od nam od bogów. A banda pogan chce tego zabronić...
    Niby dlaczego ludzie MUSZĄ parkować? Dlaczego kupa blachy jest ważniejsza od interesu matki z wózkiem, która musi sie przeciskać pomiędzy tym co MUSIAŁO ZAPARKOWAĆ. Chcesz parkować - płać tak jak płacisz za garaż pod blokiem. Taka zmiana ograniczy trochę wozidoopków, którzy mogli by przyjechać na Kazimierz mpk, taksi, rowerem czy na piechotę.
    Nikt Ci nie zabrania parkowania ale powinieneś za nie zapłacić tak jak płacisz za miejsce parkingowe pod blokiem czy w garażu.
    To że ludzie mają samochody to tylko ich problem. Nie ma prawa mówiącego że ludzie MUSZĄ mieć miejsce do parkowania.
  • Gość: raj IP: *.ap.krakow.pl 18.09.10, 18:13
    > Wprowadzenie strefy niczego nie zmieni po za zasileniem budżetu miasta. Ludzie
    > po prostu muszą gdzieś parkować!!

    Jakos tak wszędzie tam, gdzie taka strefa jest wprowadzana, dziwnym trafem się okazuje, że wcale nie "muszą"...
    Że kiedy MUSZĄ zapłacić za parkowanie, to nagle się okazuje, że mogą dojechac tramwajem, przyjśc na nogach, a nawet dojechać... taksówką (chociaż zwykle to drożej wychodzi niz zaparkowanie, ale tak dziwnie czasem działa ludzki umysł). A kiedy nie musieli płacić, to oczywiście "musieli" parkować...
  • Gość: różowy IP: *.ists.pl 18.09.10, 10:03
    sam jeżdżę autem codziennie i uważam, że Kazimierz powinien byc objęty strefę płatnego parkowania. Tam jest tak ciasno, współczuję naprawdę ludziom, którzy tam mieszkają, parkowanie tam musi być dla nich codziennym koszmarem, który mnie spotyka tylko raz w tygodniu, kiedy przyjeżdżam tam na kawę. Fajny pomysł z wczorajszym happeningiem, pokazali jak fajnie można wykorzystać przestrzeń, którą bezmyślnie pozwala się zastawiać samochodami. To przykre, że wobec braku argumentów, ktoś obraża tych ludzi nazywając je brudnymi studentkami - wynika to pewnie z kompleksów, że sami nawet matury nie mają, więć kierują swoją agresję ku inteligencji.
  • bluehare 18.09.10, 11:01
    w pobliżu centrum za rozsądną cenę, gdzie będzie można zostawić auto i przesiąść się na tramwaj. bo puki co ograniczają miejsca postojowe, ale żadnej alternatywy dla kierowców nikt jeszcze nie wymyślił. postawili parking na groblach, gdzie ceny są takie, że bardziej opłaca się okrążyć 5 razy rynek w poszukiwaniu miejsca. a komunikacja miejska do wielu miejsc na obrzeżach nie dojeżdża albo jest fatalna, więc autem trzeba dotrzeć do okolic centrum, a potem lipa- bo nie ma gdzie go zostawić. spojrzenie baaardzo krótkowzroczne
  • Gość: Gość IP: 95.155.118.* 18.09.10, 12:24
    No bo parking nad Dworcem głównym świecący zwykle pustkami to nie są okolice centrum. Galeria Kazimierz to też nie są okolice centrum, ba nawet parking na Dajwór, Karmelickiej i Groblach nie jest okolicą centrum. Jak widać wyznacznikiem "okolicy centrum" jest to, że parkowanie jest darmowe i nie działają tam przepisy ruchu drogowego, regulujące to jak i gdzie parkować można.
  • bluehare 18.09.10, 13:33
    parking nad dworcem jest jedynym w rozsądnej cenie ale jak na 8 godzinny postój to i tak znaczny wydatek. chodziło mi prędzej o parking w okolicach grunwaldzkiego np., żeby nie trzeba było się cisnąć do miasta i komunikacja była dobra. bo jeśli chodzi o g. kazimierz to połączenie komunikacyjne jest tam kiepskie.o parkingu na groblach wspomniałam - jeśli masz ochotę zostawić auto na 8 godzin za 9zl za godz. to Twoja sprawa.parking pod muzeum narodowym: 4zl/godz, parking pod wyspiańskim: 5zl/godz. jeśli to są dla Ciebie rozsądne ceny, żeby zostawić auto na 8- 9 godzin, tzn. że jesteś bardzo bogatym człowiekiem
  • Gość: Gość IP: 95.155.118.* 18.09.10, 13:53
    Skoro auto jest nieopłacalne to znaczy że należy przesiąść się na zbiorkom. I proszę sobie darować teksty 'komunikacja w krk to kpina', zauważyłem że zwykle tego typu frazesy wygłaszają na forum gazety ludzie, którzy zbiorkomem nie podróżują :)
    Tym bardziej że parkingi o których piszesz czyli P+R z założenia powinny powstawać przy KOŃCOWYCH pętlach na przedmieściach Krakowa - np. pętla na Kampusie, Wzgórzach Krzesławickich etc. Ale tu znów będzie że daleko, że zbiorkom i że mi się należy.
  • bluehare 18.09.10, 14:56
    oczywiście, że w chwili obecnej przy kampusie będzie daleko, biorąc pod uwagę, że z zajezdni do miasta odjeżdżają tylko 2 autobusy, których odjazdy ustawione są co 2 min a później jest 20 min przerwy. więc, tak na tak rozwinięte osiedle to jest kpina. już nie powiem jaką kpiną jest komunikacja z Tynieckiej czy starego bieżanowa, gdzie autobus jedzie raz na godzinę, a podróż do miasta z tych miejsc trwa ok 1,5 godz, kiedy autem np z tynieckiej- 15 min. więc moim zdaniem parkingi p&r powinny się znajdować tam, skąd jest bezpośrednie połączenie z centrum, a nie tak jak w przypadku parkingu przy kampusie w chwili obecnej - dotarcie do rynku możliwe jest jedynie z przesiadkami. gorąco współczuję tym studentom, którzy mają zajęcia i w centrum i na kampusie
  • Gość: Gość IP: 95.155.118.* 18.09.10, 16:53
    Tyle że jeszcze w tym roku rusza budowa tramwaju na kapus. Więc twój argument straci ważność. Widzisz problem punktowo - brak parkingów, brak dojazdu = parking w centrum. Zamiast pomyśleć systemowo (czyli rozwój zbiorkomu + ograniczanie ruchu samochodowego + budowa parkingów na obrzeżach) cały czas panuje przekonanie że kilka parkingów w ścisłym centrum rozwiąże problem...
  • Gość: paw IP: *.ghnet.pl 18.09.10, 17:09
    Jak to nie ma alternatywy???
    Taksi, przewóz osób, autobus, tramwaj, własny rower, rower miejski, na piechotę. Czy to mało? Aaa zapomniałem że w Krk nie ma metra. No tak... to może przesądzić o tym żeby jednak wsiąść w auto.
    Kto powiedział że wszędzie trzeba dojechać samochodem? Poza tym nikt Ci nie zabrania wjechać na Kazimierz. Chcesz zabierać przestrzeń miejską swoim autem to płać i to słono. Miasto jest dla ludzi a nie dla samochodów. Ja, nigdy nie jeżdżę na Kazimierz autem bo wiem że działałbym na szkodę tego miejsca. Powinni tam jeździć tylko Ci którzy na prawdę muszą: mieszkańcy, właściciele biznesów, niepełnosprawni i starsi. Jeśli wyrzucisz z Kaźmirza wozidoopków to dla nich miejsca będzie aż nadto. Doświadczenia zachodniej Europy tego dowodzą.
  • asir-czarny-sznaucer-olbrzym 18.09.10, 14:19
    NIE DLA STREFY PŁATNEGO PARKOWANIA!!!!!!
    GW z uporem maniaka forsuje temat i ich lewaków przed wyborami.
    Wprowadzenie strefy nie rozwiąże problemu, a tylko zasili budżet miasta.
    Rozwiązaniem problemu może być np. wybudowanie parkingów, a do tego czasu stanowcze nie dla strefy płatnego parkowania.
  • Gość: ... IP: 95.155.118.* 18.09.10, 16:57
    Parking pod Groblami jest i jakoś parkowanie z okolicy nie zniknęło. Skoro taka jest cena/h to znaczy, że najprawdopodobniej tyle właśnie powinno kosztować parkowanie w mieście. Parkować pod domem powinni móc tylko mieszkańcy + osoby załatwiające jakąś sprawę do 2h, cała reszta (większość) nie musi stawiać swojego wozu pod wejściem do pracy.
  • asir-czarny-sznaucer-olbrzym 18.09.10, 18:01
    Miejsce parkingowe Na Groblach dla mieszkańców kosztuje ok 700 zł/miesiąc to o ok 300 zł za dużo do tego dochodzi roczny koszt strefy jakby ktoś chciał jakieś większe zakupy przywieść.
    Wszystkie samochody parkujące w strefie B należą do mieszkańców. Na Kazimierzu ok 20% to samochody z poza rejonu z wyłączeniem weekend-u. Rotacja aut jest duża że po drugiej rundzie zawsze miejsce się znajdzie jak nie wcześniej.
  • Gość: raj IP: *.ap.krakow.pl 18.09.10, 18:22
    > Wszystkie samochody parkujące w strefie B należą do mieszkańców.

    Żeby zobaczyć, że nie masz racji, wystarczy się przejechac po obszarze objętym strefą B w nocy (kiedy większość mieszkańców jest w domach - chyba nie powiesz mi, że akurat większośc mieszkańców strefy B dziwnym trafem ma taka pracę, że pracuje w nocy?) i porównac liczbę zaparkowanych samochodów z liczbą zaparkowanych samochodów w dzień.
  • asir-czarny-sznaucer-olbrzym 18.09.10, 20:19
    Proponuję żebyś się zapoznał na jakiej podstawie są wydawane przez miasto zezwolenia wjazdu do strefy B oraz ich koszt.
  • Gość: pawpraw IP: *.ghnet.pl 18.09.10, 16:58
    @asir-czarny-sznaucer-olbrzym
    Jak byś przez chwilę przeanalizował całą tą sytuację to byś się sam zorientował że to co piszesz jest nielogiczne.
    Więcej parkingów to więcej samochodów. Zrozum człowieku że to samo-nakręcająca się spirala.
    Masz przykład parkingu pod groblami gdzie nikt nie parkuje bo na powierzchni jest darmowy chodnik. Cała Grodzka w autach choć z Grobli są tam 2 kroki. Popatrz czasem dalej niż własny nos to się zorientujesz jaki sens mają takie happeningi.
    I nie nazywaj mnie lewakiem bo mnie obrażasz. Dodatkowo kreujesz mit o zacofaniu i zaściankowości prawicowych poglądów.
  • asir-czarny-sznaucer-olbrzym 18.09.10, 18:17
    Popatrz na mój wcześniejszy post.
    Twoja logika sprowadza się do tego żeby myśleć tak jak Ty i wyrównać do Twojego standardu życia. (rower, hulajnoga lub per pedes)
  • Gość: paw IP: *.ghnet.pl 18.09.10, 20:32
    @asir-czarny-sznaucer-olbrzym
    Posłuchaj (poczytaj):
    To właśnie Twoja logika się to tego sprowadza. Dostrzegasz tylko swoją doraźną korzyść lub stratę. Nie analizujesz problemu systemowo i w kontekście.
    Np w kwestii finansowej którą poruszasz: dla Ciebie parkowanie to koszt 700zł na miesiąc (może po prostu zrezygnuj z auta skoro jest za drogie). Pomyśl lepiej jakie straty notuje miasto trujące swoich mieszkańców rakotwórczymi spalinami, ile pieniędzy wydawane jest na infrastrukturę samochodową i na leczenie chorób wywołanych hałasem. Miasta na zachodzie już to zrozumiały. Ograniczenie ruchu samochodowego jest wpisane w strategię np. Berlina.

    P.S
    Nie gadaj mi o równaniu do mojego poziomu. Wysuwaj argumenty a nie jakieś głupie hasła o hulajnodze.
    Skąd masz dane mówiące o 20% udziale ruchu spoza dzielnicy na Kazimierzu. Możesz podać mi źródło?
  • Gość: Gość IP: 95.155.118.* 18.09.10, 22:30
    >Pomyśl lepiej
    > jakie straty notuje miasto trujące swoich mieszkańców rakotwórczymi spalinami,
    > ile pieniędzy wydawane jest na infrastrukturę samochodową i na leczenie chorób

    ^^ już pomijając to ile pieniędzy wydaje się na remont chodników-parkingów, i jak one wyglądają po kilku miesiącach od remontu.
  • Gość: raj IP: *.ap.krakow.pl 18.09.10, 18:19
    > NIE DLA STREFY PŁATNEGO PARKOWANIA!!!!!!
    > GW z uporem maniaka forsuje temat i ich lewaków przed wyborami.

    Domaganie się bezpłatnego dostępu do dobra, którego podaż jest bardzo ograniczona (przestrzeni na Kazimierzu) - to jest dopiero lewactwo...
  • asir-czarny-sznaucer-olbrzym 18.09.10, 19:55
    Jak tylko umiesz przeczytać 2 zdania to już na to nic nie poradzę.
  • Gość: Gość IP: *.chello.pl 19.09.10, 21:09
    !!!! TAK DLA STREFY PARKOWANIA NA KAZIMIERZU !!!

    Kazimierz jest częścią starego miasta, z bardzo wąskimi uliczkami, przystosowaną do niewielkiego ruchu samochodowego, a obecnie jest tam koszmar. Auta stojące na każdym dostępnym skrawku przestrzeni i SM, która ma w dooopie jawne łamanie przepisów przez święte krowy. W sumie jakby SM działała skutecznie to strefa byłaby niepotrzebna - wyleciałoby jakieś 30-40% "miejsc parkingowych" i Kazimierz by odżył.

    Cieszę się, że nie mieszkam w tej dzielnicy, a tylko odwiedzam ją łikendowo.

    Masz auto to płać. Wygoda kosztuje. Przelicz co Ci się bardziej opłaca - ja policzyłem i na dłuższych trasach wolę pojechać autem, po mieście rowerem.

    Z dobrych parkingów w centrum polecam ten na Długiej 72 /www.parking-w-centrum-krakowa.com/. Postawienie auta w ciągu dnia przez miesiąc czasu to 230 zł, ale pewnie dla niektórych to i tak za dużo, bo przecież miejsce do parkowania i chleb powinny być za darmo.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka