Dodaj do ulubionych

P1, P2, P3: Strefa parkowania po nowemu

IP: *.dynamic.chello.pl 23.07.11, 08:15
ciekawe co mówia mieszkańcy siedleckiego i okolic hali, teraz spora część samochodów przejechała z kazika do nich, tam tez radni wprowadzą strefę ? P4 po co kombinować z wysokoscia za pierwsza druga i trzecia godzinę, może dać po 3 zeta za wszystkie, bo niby kto i jak to wyegzekwuje te 10 czy 50 groszy. A obiecane parkingi podziemne gdzie ?, powstał jeden, świeci pustkami bo ceny dla mieszkanców 700 pln za miesiąc, ciekawe jak na placu wszystkich świetych były by takie ceny, kazdy dojeżdza do pracy lub załatwia jakies sprawy. tlumaczenie,że należy przesiąść się na MPK jest modne, ale niech z UMK dadza przykład. Ja jestem za metrem
Edytor zaawansowany
  • Gość: parkomat IP: 89.174.237.* 23.07.11, 08:25
    Głupie tłumaczenie- rozwiązanie bardziej sprawiedliwe. Mieszkaniec ul Krakowskiej nie będzie mógł parkować na Stradomskiej, ale np ktoś z Kleparza może. Stara strefa C jest za duża. Kretyńsko to podzielili.
  • Gość: autor IP: *.ghnet.pl 23.07.11, 09:10
    Podział jest rzeczywiście idiotyczny, pierwsza strefa powinna być podzielona na podstrefy. Twierdzenie, że w większej strefie jest więcej mieszkańców słabo odnosi się do rzeczywistości, bo mieszkaniec większej strefy ma więcej możliwości znalezienia wolnego miejsca, dochodzi tu czynnik stały tj. samochody z zewnątrz. Jeśli chodzi o to by samochody mogły parkować blisko domu to strefa 1 jest za duża.
    O parkingach przy dojeździe do miasta nie wspominam, bo szkoda czasu. Komunikacja miejska działa coraz lepiej a rower to świetna sprawa.
  • Gość: sadf IP: *.ists.pl 23.07.11, 10:15
    Mamy teraz strefy wjazdu ABC, parkowania P1P2P3...
    zrobcie jeszcze strefy przejazdu R1R2R3,
    generalnie burdel na kolkach, chodzi o to zeby sie w tym nikt nie polapal.
  • eminey 24.07.11, 01:22
    Moge Ci obiecac, ze to bedzie tak oznakowane, ze nawet miejscowi beda mieli problem, by zorientowac sie, gdzie mozna wjechac, a gdzie parkowac.

    A straz miejska za rogiem, bedzie tylko czekac z blankietem...
  • Gość: ? IP: 77.236.16.* 23.07.11, 08:46
    co do wygórowanej ceny za parking

    to może właściciele samochodzików
    kiedyś zrozumieją, że ich nie stać na posiadanie samochodu.....
  • Gość: ceny IP: *.nsystem.pl 23.07.11, 08:48
    Wynikają z przepisów, tzn są ustalone ma maksymalnym możliwym poziomie.

    Lepiej było by dać większe stawki ale się nie da.
  • Gość: strefowiec IP: *.play-internet.pl 23.07.11, 09:00
    najwyraźniej Panowie i Panie w władzach miasta mają stanowczo za DUŻO wolnego czasu skoro wymyślają kolejne chore podstrefy w Krakowie. za chwilkę będzie 100 000 "podstref" dla każdej kamienicy. czy na prawdę nie ma większych problemów w Krakowie? lepiej zajęli by się oddłużaniem miasta a nie kolejnym prawem stworzonym "żeby nie było ,że nic nie robimy"
  • Gość: sad IP: *.dynamic.chello.pl 24.07.11, 16:28
    własnie zajmują sie oddłużaniem miasta, boli że nie będziesz mógł już parkować za free w centrum ?
  • Gość: Marcin IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 23.07.11, 09:05
    A u nas jak zawsze od d..y strony - najpierw zakazać, zamiast najpierw stworzyć warunki, by ludzie sami bez zakazów zrozumieli. Na przykład w Stockholmie większość ludzi poruszająca się po mieście i dojeżdżająca z jego (bądź co bądź rozległych) peryferii nie korzysta z prywatnych samochodów, ale nie tylko dlatego, że poruszanie się po centrum i parkowanie tam jest drogie - ale dzięki bardzo dobrej komunikacji miejskiej. I nie mówię o takiej "świetnej" komunikacji gdzie co rusz wyskakują szyny a ekipy nie potrafią ani wybudować odpowiednich przystanków ani potem sensownie ich poprawić.
    Dopóki u nas kasa będzie szła w błoto, ludzie będą sobie radzić tak jak im wygodnie a zakazy tylko zwiększą ich frustrację.
  • Gość: Martineq IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 23.07.11, 12:47
    Podaj może ile kosztuje ta komunikacja w Sztokholmie. Jeżeli wprowadzimy bilety po 8zł za przejazd to myślę, że standard komunikacji miejskiej będzie można szybko poprawić.
    Z resztą i tak jest ona na stosunkowo dobrym poziomie. Problemem jest za to lenistwo ludzi i fetysz jeżdżenia samochodem.
  • eminey 24.07.11, 13:23
    Fantastyczna.
    Pojecie punktualnosci w przypadku komunikacji w ogole nie istnieje. Jezdzi sie stloczonym jak bydlo. Nie ma zadnej gwarancji bezpieczenstwa - mozna zostac pobitym, okradzionym, zwyzywanym.

    Do tego ciagle sa ciecia w palaczeniach - zmniejsza sie liczbe kursow, lub absurdalnie ucina trasy.
    W zamian slyszy sie, ze trzeba sie przesiasc. Oczywiscie te przesiadki sa w miejscach, w ktorych trzeba obejsc dookola duze skrzyzowanie, zeby sie przesiasc.
    (Jedyne dobre miejsce na przesiadki jest na Warszawskiej)
    Tylko dla kogos, kto juz raz sie przesiada druga przesiadka oznacza, ze trzeba nawet 2 godizny wczesniej z domu wyjsc.

    Do tego ci, z miejscowosci podmiejskich skazani sa na busy - jesli takowych nie ma, lub nie pasuja, to w zasadzie nie ma wyboru.

    Niech ludzie maja alternatywe - wtedy mozna z czystym sumieniem wprowadzac zakazy...
  • Gość: nick IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 23.07.11, 09:19
    Jedna między Krakowską a Zwierzyniecką, druga między Zwierzyniecką a Piłsudskiego, trzecia Piłsudskiego a Karmelicką, czwarta Karmelicka - Długa, Długa - Pawia, Pawia - Starowiślna, Starowiślna Krakowska i skończyłoby się jeżdżenie po centrum przez mieszkańców i bezpłatne zajmowanie miejsc parkingowych nie pod swoim mieszkaniem.
  • Gość: Łobziak IP: *.noc.fibertech.net.pl 23.07.11, 10:04
    Mieszkam w centrum, mam wykupioną strefę, ale obecne rozwiązanie uważam za niesprawiedliwe. Co ja jakiś lepszy jestem?

    Nawet jakby strefa była ograniczona do 500 metrów od miejsca zamieszkania to świat by się nie zawalił. Do sklepu można się przejść na piechotę.
  • Gość: rob IP: *.dynamic.chello.pl 23.07.11, 11:01
    a o co chodzi, że do 20 ? bo autor nic nie napisał w artykule :)
  • Gość: francjosef IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 23.07.11, 09:20
    Nie narzekać! Trzeba było Niedasiemajchra nie wybierać. Oczywiście można powiedzieć, że konkurent z Niepołomic jeszcze gorszy, bo związany z PO (akcja Dudy -głosy na niedasie). Proponuję niedzielną wycieczkę do Niepołomic, sprawdzenie osobiście jak wygląda miasteczko, strefa przemysłowa, infrastruktura w tym budowanie parkingów w centrum- też bezpłatnych, choć wielu z tamtejszych mieszkańców porusza się rowerami. A co do stref w Krakowie - to błędne koło. Nikogo nie zmusi się do korzystania z MPK - średni dojazd do pracy tzn 7-8 km jest nadal tańszy niz MPK. Nie chodzi tylko o koszt paliwa, ale też o czas. Inwestycje typu metro, czy kolej aglomeracyjna odkładane są w czasie. I do momentu kiedy nie zaczną funkcjonować. miasto bedzie zakorkowane, budżet będzie łatany z opłat za parkowanie ( również ). Zresztą logicznie myśląc to nie jest w interesie miasta rozwijać komunikację zbiorową. Inwestycje w tabor i nowe rozwiązania nie są na rękę miastu, które NIE MA KASY...
  • Gość: gilarski IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 23.07.11, 09:32
    Tylko nowe przepisy uchwalili radni PO - jak rozumiem by zyło sie lepiej...
  • Gość: francjosef IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 23.07.11, 09:36
    Panie (bez)radny - lepiej Pan pracuj pilnie tam, gdzie Panu płacimy.
  • Gość: krakós IP: *.dynamic.chello.pl 23.07.11, 09:50
    Uprzejmie wyjaśniam Panu Radnemu, że przedmówcy chodziło o to, PiS jest winien za to, że wybrano ponownie lewaka Majchra pseudonim „NieDaSię”. Gdyby rządził Kracik, to perspektywy rozwoju byłyby lepsze. Także w sprawie parkingów.

    Ale trzeba też dodać, że nawet gdyby rządził Kracik, sytuacja dzisiaj wyglądałaby tak samo. W pół roku nie da się przebudować świata.
  • Gość: Haha IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 23.07.11, 11:26
    Niepołomice, gdzie są dwie ulice na krzyż, porównujesz z Krakowem?
  • Gość: francjosef IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 23.07.11, 15:10
    Tak, porównuję. Zasady gospodarowania są te same - skala tylko inna. I nie ma tam dwóch ulic na krzyż. I nie jestem niepołomiczaninem. A co do firm, które p. Kracik tam przyciągnął, sam Kraków by sie ich nie powstydził. Płacą olbrzymie podatki, zatrudniają wiele osób. I co HaHa, "zatkao kakao" ? Moze troche merytoryki co?
  • Gość: Stefan IP: *.aster.pl 23.07.11, 16:06
    A ja tylko dodam, że 20 lat temu mieszkańcy Niepołomic jeździli do pracy do Krakowa (Nowej Huty głównie). Teraz jest dokładnie odwrotnie.

    Kto nie widział Niepołomic w ostatniej 10-latce niech się nie wypowiada.
  • kosm.aty 26.07.11, 07:02
    > Inwestycje w tabor i nowe rozwiązania nie są na rękę miastu, które NIE MA KASY...

    Inwestycje w tabor są o wiele tańsze niż inwestycje w w wielopasmowe drogi i bezkolizyjne skrzyżowania, których ZAWSZE będzie za mało.
  • Gość: mam to w d. IP: *.compower.pl 23.07.11, 09:27
    Oczywiste jest, ze wydumał to przygłupi urzędas. Nie wiem kogo debile chcą przekonać do przesiadki z wygodnego klimatyzowanego samochodu do śmierdzącego,głośnego, brudnego autobusu.
  • Gość: x IP: 77.236.4.* 23.07.11, 10:34
    Zaczynają od d..y strony. Zamiast zachęcić ludzi do rezygnacji z jazdy autem poprzez sprawnie działającą i wygodną komunikację miejską, wolą dowalić opłaty zmotoryzowanym. Nie tędy droga - jeśli MPK faktycznie będzie oferowało dobrą jakość usług, ludzie sami z siebie będą woleli skorzystać właśnie z nich.
  • Gość: kj IP: *.ists.pl 23.07.11, 10:37
    przeciez to chodzi o wplywy do kasy, bo miasto tonie w dlugach. A swoja droga cie sie dzieje z eymi peniedzmi w krakowie? Nic nie robi sie w przestrzeni publicznej dla ludzi - zobaczcie jak wygladaja ulice - jak za komuny, W innych miastach wszystko wyodnawiane, w Krakowie dla mieszkancow nie robi sie nic.,
  • Gość: mam to w d. IP: *.compower.pl 23.07.11, 12:05
    Jak to się nie robi? Pierdyknęli kładkę niezbędną;-) Ruch 2 rowery i 10 pieszych na godzinę;-) To dopiero super inwestycja. Albo fontanna na rynku. Powinni rozstrzelać debila który na to zezwolił. I tak Kraków zamieni się niebawem w brudne, śmierdzące miasto. W zasadzie już takim jest. Niech następny prezydent popatrzy jak wygląda Gdynia. A obecny niech już lepiej nic nie robi. Niech doczeka spokojnie końca kadencji bo znowu coś spieprzy osioł.
  • Gość: Panie "mam to w d" IP: *.nsystem.pl 23.07.11, 12:36
    to, że Pan se siedzisz w swoim klimatyzowanym wozie mnie g. obchodzi.
    Ja do pracy jadę codziennie na rowerze i między innymi jadę nową kładką i sobie to bardzo chwalę. Powinni zrobić jeszcze ze dwie takie kładki, najlepiej kosztem rozbudowy dróg. Bo rozbudowa dróg w Krakowie do niczego nie prowadzi i nic nie daje. Powinniśmy inwestować w rozwiązania dla ludzi a nie dla samochodów. Wyznaczać przestrzenie bez ruchu, wyrzucać samochody z chodników, likwidować przejścia podziemne. Tak by miasto dla mieszkańca było przyjazne.

    A mój samochód (też ma klimę) stoi sobie grzecznie w garażu i jak go potrzebuję to używam ale na codzień tylko rower.



  • Gość: mam to w d. IP: *.compower.pl 23.07.11, 13:05
    A mnie g obchodzi Twój rower i popieprzone pomysły. Jeśli debile Twojego pokroju forsują takie genialne pomysły to nic dziwnego, ze jest jak jest. Kładka w odległości 200m między mostami jest naprawdę niezbędna. Rowerzysta za bardzo się zmęczy dojeżdżając do mostu. Jeżeli rozbudowa dróg nic nie daje to ja Ci facet gratuluję z całego serca głupoty. Tylko nie wiem czy nabytej czy od urodzenia tak masz.
  • tu-teodor 23.07.11, 13:35
    kładka jest potrzebna. Tak by ludzie mogli sobie przejść bez tłukących się samochodów na drugą stronę rzeki. Tak by przestrzeń miejska była dla nich przyjazna a nie wymuszona infrastrukturą samochodową.

    Rozbudowa dróg do niczego nas nie doprowadzi jeśli większość kierowców będzie myśleć tak jak Ty.
    Na szczęści powoli zaczyna się przecierać w tym kraju co widać właśnie po pewnych inwestycjach dla pieszych i rowerzystów, po prorowerowym zmianom przepisów o ruchu drogowym, ograniczaniu przestrzeni dla samochodów w centrum miasta (zakazy, buspasy, wydzielanie torowisk).

    Może za 5-10 lat zaczniemy doganiać w tym względzie zachód.




  • Gość: mam to w d. IP: *.compower.pl 23.07.11, 13:56
    Masz mózg czy tik-taka? Oczywiście nie warto przebudowywać dróg, skrzyżowań itd. Po co. A niech się miasto zakorkuje. Niech wszyscy przesiądą się na rowery. Jesień, zima a co! Wszyscy kochają rowery! Ekolodzy idioci. Niech pół miliona zmotoryzowanych grzęźnie w korkach po to żeby kilka tysięcy ekodebili swobodnie poruszało się po mieście przez pół roku. Tak pół roku bo jak przyjdzie zima to ekodebile przesiadają się do samochodów a wtedy piszą, ze drogi dziurawe, ze korki itd. Otóż matoły infrastrukturę miasta trzeba zmieniać ale z sensem! Argument po co drogi lepiej ścieżki rowerowe itd jest nie dość, że żałosny to jeszcze utwierdza zmotoryzowanych w przekonaniu, że rowerzyści to jednak debile są.

    P.S.
    A jak masz cymbale ochotę w deszczowe wietrzne dni odwozić dzieci do przedszkola rowerem to ja nie mam nic przeciwko. Szerokiej drogi intelektualna miernoto
  • tu-teodor 23.07.11, 14:12
    ale ja nie tylko o rowerzystach mówię! Chodzi mi o ludzi!!

    Dlaczego ma powstać dodatkowy pas jezdni kosztem chodnika?
    Dlaczego pieszy ma iść przejściem podziemnym zamiast przejść po ulicy?
    Dlaczego kierowcy muszą zastawiać wszystkie chodniki w mieście?
    Dlaczego na ulicach w centrum gdzie jest ograniczenie do 40 ciężko przejść po asach na druga stronę?

    itp itd, można wymieniać długo.

    Poprostu twoje zaślepienie nie pozwala Ci uwierzyć, że da się coś zrobić bez samochodu, że Twój samochód może komuś przeszkadzać, że jest intruzem w centrum.

    To, ze lubisz swój samochód i jesteś bez niego bezradny nie znaczy, że trzeba CI do rynku autostradę budować a dla pieszych/rowerzystów nic.

    Zwróć uwagę, że ja mam wybór, mogę jechać do pracy rowerem albo samochodem, znam wady i zalety obu rozwiązań. Ty natomiast peplesz choć mało wiesz. Na dodatek brak wyobraźni i wiedzy nadrabiasz inwektywami.

    Dla mnie EOT.



  • Gość: mam to w d IP: *.compower.pl 23.07.11, 16:42
    Spieszę zatem z wyjaśnieniami ptasi móżdżku bo widzę, że jednak nie ogarniasz płytką wyobraźnią więcej niż własne gó...ane podejście do sprawy.
    AD 1. Dlatego, że jakbyś nie zauważył matole. Jest mnóstwo miejsc przy których ruch pieszy jest prawie żaden np. Nowohucka.
    AD 2. A korona mu z głowy spadnie? Nadrobi drogi? Wiesz co to są skrzyżowania bezkolizyjne głąbie i po co się je buduje?
    AD 4. Dlatego ciężko przejść bo każdy pieszy to pieprzony indywidualista. Nie poczeka na kilka osób tylko zawsze będzie się pchała sam na przejście. A 3 metry za nim następny i kolejny. Ładnie to było pokazane w programie a jako przykład skrzyżowanie przy Bagateli.
    A jeśli już znajdzie się na tym przejściu idzie majestatycznie jak pół tonowy jeleń. Zamiast przejść i nie celebrować tego sukcesu.

    Coś jeszcze rozjaśnić?

    Lubię czy nie lubię z wielu powodów jestem zmuszony z niego korzystać. A nawet gdybym nie musiał bez sensu było by gdybym miał ponosić koszty utrzymania a jeździć w weekend za miasto to dopiero bzdura.

    I w przeciwieństwie do Ciebie nie mam nic do ludzi którzy jeżdżą rowerami. Na zdrowie. Niech się dotleniają świeżym miejskim powietrzem. Niech buduję ścieżki rowerowe kilometrami ale nie kosztem zmotoryzowanej większości. Widać jednak, że pełno tu ciemnej masy. Wszędzie porównania do europy a przed drzwiami gumofilce stoją.
  • Gość: dr IP: *.187.237.4.ip.abpl.pl 23.07.11, 20:17
    Od tych spalin z korków, komuś chyba ośrodek w mózgu odpowiedzialny z kulturę obumarł...
  • Gość: mam to w d IP: *.compower.pl 23.07.11, 21:36
    Co poniektórym z logicznym myśleniem. Widać z tym największy problem. Do tępego podmiotu trzeba przemawiać w specyficzny sposób inaczej nie dociera. Jak widzę też masz problem.
  • Gość: mam to w poważaniu IP: *.204.58.97.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl 24.07.11, 00:32
    przyjmując konwencję cepa powyżej, mówiąc wprost:
    wy.ierda.aj na drzewo ceśku o manierach Łukaszenki i wiedzy Kononowicza
    . twoje zjeb.ne teorie są prosto z koziej d.py. Nie masz pojęcia o czym mówisz fi.ucie koński.

    Pasuje teraz, matole bez szkoły ?
  • eminey 24.07.11, 01:37
    Pan "mam to w d." - typowy przyklad chamstwa i prostactwa.
    Sam korzystam z samochodu i wstyd mi za takich ludzi. Mam jednak nadzieje, ze tacy nie beda mieli wplywu na decyzje, bo zamiast europejskiego miasta bedziemy miec w Krakowie Bombaj.

    Odpowiem jednak jednemu z przedmowocow.
    Inwestycja taka, jak kladka jest rzeczywiscie zbedna. Nie, dlatego, zeby za nia droge zbudowac (bo na logike - na te w centrum to nawet miejsca nie ma).

    Za 38mln wydanych na kladke moznaby wybudowac 152km (sic!) sciezek rowerowych (po 250tys za kilometr). Chyba nie musze pisac, co byloby korzystniejsze dla mieszkancow?

    W Krakowie bylo o wiele wiecej niepotrzebnych informacji: fontanny, stadiony...teraz hala i centrum kongresowe...
  • Gość: mam to w d. IP: *.compower.pl 24.07.11, 09:33
    Wasze słodkie pierdzenie nie robi na nikim wrażenia tępaki. Jesteście po prostu tępe bydło. A do bydła jak wspomniałem zwracać się trzeba w specyficzny sposób.
  • eminey 24.07.11, 11:54
    A Ty jestes zwyklym chamem i interentowym cwaniakiem.

    Spoko, rob tak dalej. Trafi kosa na kamien. Ktos straci do Ciebei cierpliwosc i skieruje sprawe do sadu.
    Moze Cie to zdziwi, ale...na podstawie tego, co napisales mozna Cie skazac.

    Oczywiscie wtedy bedzie placz, "ja nie chcialem", "ja nie wiedzialem".

    Nie wiem, w jakiej dzungli byles wychowywany, ale moze jeszcze sie uspokoisz. Jesli jest na to jakas szansa - to przestan uzywac inwektyw w stosunku do innych rozmowcow. Ani nie masz ku temu prawa, ani nie sa one madre, ani nie sprawiaja, ze masz racje.

    A jak juz chcesz kogos zwyzywac, to powiedz gdzie, przyjde i chetnie poslucham....
    W tym temacie radze juz skonczyc.
  • Gość: mam to w d IP: *.compower.pl 24.07.11, 12:23
    Wzruszyła mnie Twoja historia.
  • Gość: mam to w d IP: *.compower.pl 24.07.11, 09:31
    Ot riposta wiejskiego tłuka po szkołach. Pier.olony lew salonowy zaryczał. Wskakuj prostaku w gumofilce i wyp.ierdlaj w pole kukurydzy.
  • Gość: poli IP: *.dynamic.chello.pl 24.07.11, 19:37
    Jesteś skończonym debilem, matole :)
  • Gość: mam to w d IP: *.compower.pl 24.07.11, 20:15
    No to się wysiliłeś....niedojebany kretynie
  • Gość: sss IP: 192.166.203.* 23.07.11, 13:53
    Pieniądze idą na czynsz za wynajęcie w prywatnym budynku pomieszczeń " Dla strefy płatnego parkowania".
  • Gość: krakós IP: *.dynamic.chello.pl 23.07.11, 09:39
    powinni jeszcze podzielić p1 na jakieś 3-4 podstrefy oraz utworzyć nowe strefy w grzegórzkach, łobzowie, nowej wsi, krowodrzy, w obrębie błoń, salwatorze, dębnikach...
  • Gość: Jacek IP: *.adsl.inetia.pl 23.07.11, 09:47
    Zaświadczenie będą wydawane tylko na podstawie stałego zameldowania. Nie będzie uwzględniany meldunek tymczasowy. Taką przepis do 3 miesięcy ma wejść w życie.
  • Gość: Stefan IP: *.aster.pl 23.07.11, 11:27
    Już tak jest, jeśli stały meldunek masz gdzie indziej w Krakowie.
  • Gość: Stefan IP: *.aster.pl 23.07.11, 11:18
    Miał być obniżony abonament dla przedsiębiorców prowadzących działalność w strefie.

    Co z nim?
  • Gość: a to przedsię.. IP: *.nsystem.pl 23.07.11, 12:37
    biorców nie stać na 250zł abonamentu? To może czas zwijać biznes?
  • Gość: autor postu IP: *.static.cablecom.ch 23.07.11, 12:47
    bo to pewnie jeden z tych przedsiębiorców, co biorą co 3 dni nowego studenta na okres próbny
  • Gość: Stefan IP: *.aster.pl 23.07.11, 14:17
    Ty chyba jesteś z PiSu.

    Uważasz, że każdy przedsiębiorca to bogacz, obwieszony złotem, z cygarem w zębach.

    Przyjmij do wiadomości, że jest cała masa przedsiębiorców, którzy ciężko harują na kawałek chleba. Zauważ ile jest w centrum małych sklepików, czy punktów usługowych, do których trzeba jakoś dowieźć towar. Dla tych ludzi 250zł miesęcznie to jest wydatek, choć nie zabójczy.
  • Gość: Stefanie drogi IP: *.nsystem.pl 23.07.11, 16:30
    towar można dowieźć przed 10 albo kupić bilet parkingowy za 3łz na 1h, nawet licząc 20 dni w tygodniu takie bilety nie przekroczą 100zł.
    No chyba, że to jest przedsiębiorca wygodniś i musi tyłek do sklepu wozić furą.

    Pozatym jeśli nie stać go na te 250zł to może się przenieść w tańsze rejony niż centrum, zaoszczędzi dzięki temu na czynszu.
  • Gość: Stefan IP: *.aster.pl 23.07.11, 16:36
    A co Ty jesteś taki dożarty? Żal Ci, że ktoś inny prowadzi biznes w centrum? :-)

    Są usługi, które wymagają częstszego dojazdu niż przed 10, itp. Nie twierdzę, że każdy tak musi.

    Ale paręnaście dni temu był artykuł o tym, że mają się zmienić zasady opłat za parkowanie w centrum (przy oakzji zmian w opłatach za bilety komunikacji miejskiej) i wtedy była mowa o abonamentach miesięcznych dla przedsiębiorców za 50zł. W tym artykule nie ma o tym mowy, więc jestem ciekaw co się stało: dziennikarz nierzetelny, czy w międzyczasie radnym się odwidziało. A Ty od razu z inwektywami do mnie. Trochę więcej uprzejmości i uśmiechu na codzień.

    PS: Nie prowadzę biznesu w centrum. Jestem po prostu obywatelem tego miasta i lubię być rzetelnie informowany.
  • Gość: dr IP: *.187.237.4.ip.abpl.pl 23.07.11, 13:00
    zdecydowanie za niskie te opłaty, 3zl za h?! To jakas kpina, przy takiej stawce parkingi podziemne NIGDY nie powstaną!
    O 10zł miesięcznie za auto "mieszkańca" to już nie wspominam, auto to luksus, a nie obowiązek!
  • Gość: Ktos IP: *.telnet.krakow.pl 05.08.11, 13:59
    Coś się czasy chyba pomyliły. Dzisiaj auto to żaden luksus, a często konieczność. Przy takiej polityce niech się radni nie dziwią że większość mieszkańców opuści niedługo centrum a w ich miejsce zostaną hotele i hostele. Tyle tylko że zapominają że razem z mieszkańcami odejdą również w siną dal, a właściwie do innych gmin, płacone przez nich do kasy miasta podatki.
  • Gość: Leskra IP: *.proxy.aol.com 23.07.11, 17:37
    Dziwna mapa... o czym mowi? Pokazuje gdzie jest w Krakowie CIASNO. A pozatym swiadczy to wszystko o chciwosci "wladzy" ktora zeruje na obywatelach. Czy to cos istotnie usprawni?

    Zrownywanie w prawach i przywilejach mieszkancow z turystami to glupi pomysl i karygodne zaniedbanie. Miasto powinno zadbac o swoich obywateli i zapewnic mieszkancom przywileje. Turysci i inni interesanci i tak zaplaca co sie im karze i pojada.

    Jako mieszkaniec na krawedzi stref nie mam gdzie parkowac pod domem, taki efekt "stref".
  • Gość: aaa IP: 212.160.196.* 23.07.11, 18:47
    Jak zwykle, najlatwiej wyciagac lape po pieniadze od kierowcow. Strefa to nic innego jak podniesienie oplat dla zmotoryzowanych. Oczywiscie, pieniadze nie pojda na rozbudowe sieci drog, budowe parkingow itd.., ale na niezbedne rzeczy w stylu hali sportowej czy kolejnego stadionu...

    Argumenty w stylu "wreszcie jest jak na zachodzie, jezdzijmy na rowerach" pokazuja tylko ignorancje. Na szeroko pojetym zachodzie po prostu nie ma miast wielkosci Krakowa bez sieci obwodnic, kolei podmiejskim, czesto metra a zawsze parkingow podziemnych (i to w podobnych do krakowskiego cenach!).

    Wjazd do miasta od strony Warszawy wola o pomste do nieba, wyglada jak zywcem przeniesiony z trzeciego swiata, ale pewnie - lepiej sie pochwalic kladka pomiedzy dwoma mostami, bo ladniej na zdjeciu wyglada.

    Zenada.
  • Gość: Paweł IP: 57.66.195.* 23.07.11, 19:05
    Dlamnie to zwykły rabunek
  • Gość: kokonat IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 23.07.11, 19:24
    i dziwię się, że Gazeta o tym nie pisze. Nie chciało się czytać dziennikarzom uchwały? ZIKiT na swojej stronie o tym nie mówi to po co się wgłębiać w nudne pisma, prawda?
    Ustawa wyklucza mnie, jako mieszkańca strefy z czasowym meldunkiem, z kupna abonamentu. Natomiast lobby właścicieli firm załatwiło sobie możliwość wykupienia tańszych biletów.

    Mam nadzieję, że ta uchwała wyląduje w koszu. Ja na pewno pójdę z nią do sądu bo jest niezgodna z Konstytucją.
  • Gość: Stefan IP: *.aster.pl 23.07.11, 20:25
    A jak to się ma do planów (ha, ha) zniesienia obowiązku meldunkowego?
  • Gość: kokonat IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 23.07.11, 22:37
    W cywilizowanych krajach dowodem zamieszkania jest rachunek za gaz, prąd, telefon zaadresowany na osobę zamieszkałą wdanym miejscu.
    Obowiązek meldunkowy miał zostać zniesiony z dniem 01.08.2011 - niestety termin został przedłużony do 2014.
    Niewiele jednak mnie to interesuje. Wiem jedno - ta ustawa, jak i wcześniejsza jest niezgodna z prawem.
  • Gość: Stefan IP: *.aster.pl 23.07.11, 23:45
    Możesz rozwinąć tę myśl. Bardzo mnie to interesuje. Z pozostałą częścią wypowiedzie zgadzam się w całości.

    Gość portalu: kokonat napisał(a):

    > Niewiele jednak mnie to interesuje. Wiem jedno - ta ustawa, jak i wcześniejsza
    > jest niezgodna z prawem.
  • Gość: M IP: *.183.243.0.dsl.dynamic.t-mobile.pl 24.07.11, 12:08
    To samo z okolicami Błoń, Salwatora... już teraz jest masakra z parkowaniem, a co dopiero będzie po podwyżkach i po wakacjach jak wrócą studenci???
    A kto zagwarantuje tutaj miejsca do parkowania dla mieszkańców? W ciągu roku szkolnego/akademickiego można jeździć ponad 40 min i szukać wolnego miejsca do parkowania. I nikogo nie obchodzi, że ktoś ma stałe zameldowanie i nie ma gdzie parkować...
  • Gość: dyskryminowany IP: *.play-internet.pl 24.07.11, 18:39
    a czy ktoś zwrócił uwagę na zapis, który ewidentnie dyskryminuje rodziny, które maja więcej niż jeden samochód?
    "-stawka opłaty za pierwszy pojazd - 10 zł/ miesiąc
    -stawka opłaty za każdy kolejny pojazd tej osoby, jak również kolejnych osób zameldowanych na pobyt stały pod tym samym adresem wynosi 250 zł/ miesiąc" - to jest dopiero skandal !!!

    czyli jeśli 3 osoby w rodzinie (ten sam adres) mają 3 samochody to za pierwszy płacą 10zł a dwa kolejne po 250 zł, czyl tyle ile zapłaciłby każdy z poza strefy, kto chciałby wykupić abonament, to jest totalny brak szacunku dla mieszkańców i rozbój w biały dzień!! tym się powinien ktoś zająć i sprawdzić czy to jest zgodne z prawem, bo z jakąkolwiek przyzwoitością na pewno nie!
  • eminey 24.07.11, 19:14
    Gdyby kazde gospodarstwo mialo po 3 samochody, to obawiam sie, ze w Krakowie nie byloby wolnego skrawka ziemi.
  • Gość: asd IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 24.07.11, 19:33
    po pierwsze: jak frajer jedzie na 6,7,8 do roboty i sie w niej 8 godzin opie..ala, może se jeżdzić nawet taczkami, a jak sie prowadzi jakiś interes, spraw do załatwienia jest tyle że bez samochodu nic sie nie zrobi, no chyba że to jest urząd panstwowy, albo firma z układami, gdzie mają w d.pie ekonomie, po drugie: wiekszość małych interesów pada, więc i własciciele będą mniej jezdzić, a więcej chodzić-dlaczego? chyba nie musze wyjasniać: żebrając na chleb!, po trzecie: majcher-jebaka rozpierdo.ił miliardy zł, na : stadiony [dwa!!!], kładki-sradki-za 38 milionów można było zrobić ładniejsze i prostsze ze 3, albo 4 kładki,muzeum podziemne: 100 milionów!!!!!! itd. a ja dalej sram do szamba i jeżdże po dziurawych drogach, trzeba będzie przejść na islam, bo szariat przewiduje obcięcie rąk złodziejom.......i teraz po rozpie..eniu miliardów szuka pieniędzy!!!! na kim? nie na turystach, kibicach, tylko: frajerach-mieszkancach, ludzie nie płaćcie tych stref-a h..je zatkają sie za trzy dni wezwaniami!!!!
  • kosm.aty 14.08.11, 17:57
    Jak prowadzisz interes, to dodatkowe 250zł cie nie zrujnuje. Na opłatę za prąd też tak narzekasz?
  • Gość: krakós IP: *.dynamic.chello.pl 24.07.11, 19:44
    Ależ to bardzo dobrze! Mało która rodzina ma 3 samochody, a jesli mają, to niech sobie wynajmą 3 garaże: stać ich.

    A rodziny z dwoma samochodami? Wychodzi 130 zł na samochód — wcale nie tak dużo, jeśli wziąć pod uwagę koszty utrzymania samochodu.

    Jedyna wada obecnego prawa to zbyt niskie opłaty za parkowanie oraz zbyt duża strefa P1.
  • Gość: Ktos IP: *.telnet.krakow.pl 05.08.11, 13:55
    Dwa samochody w rodzinie w dzisiejszych czasach to żaden luksus a często po prostu konieczność. 250 zł za drugi samochód w rodzinie to nie jest zwykłe zdzierstwo to po prostu złodziejstwo w majestacie prawa. I za co? Za wątpliwą przyjemność postawienia samochodu "pod chmurką" po uprzednim zrobieniu kilku kółeczek wokół kwartału w poszukiwaniu wolnego miejsca. Radni najpierw uchwalają przepisy które na każdym kroku dowalają mieszkańcom centrum a potem biadolą jak to dzielnica się wyludnia. Ja już mam dość i zaczynam szukać domku pod Krakowem. Wynoszę się stąd razem ze swoimi podatkami.
  • Gość: Gość IP: *.183.226.26.dsl.dynamic.t-mobile.pl 02.08.11, 19:39
    Dokładnie w mojej sytuacji pod jednym adresem są dwie rodziny (dwa gospodarstwa domowe) i co , dlaczego jedna rodzina płaci 10 zł a druga 250! A mieszkają od 20 lat na Kazimierzu!
  • Gość: Michał IP: *.aster.com.pl 25.07.11, 12:51
    pl-pl.facebook.com/groups/elniniopl?ap=1 zapraszam do grupy na Facebooku :)
  • Gość: Łubudubu IP: *.centertel.pl 25.07.11, 14:24
    Mnogość zmian w krótkich odstępach czasu świadczy o totalnej niekompetencji urzędników i radnych . Kiedyś zmiany w organizacji parkowania i opłatach następowały wraz ze zmianą przepisów ustawowych a teraz , po ustabilizowaniu się przepisów zmiany są poprawkami niedawno uchwalonych regulacji ,które były albo sprzeczne z prawem albo po prostu głupkowate i wygląda na to, że powstały nie po to, aby służyć mieszkańcom Krakowa, lecz po to by pokazać ,że urzędnicy są potrzebni i pracują. Nie wszyscy jak widać na forum pamiętają ,że strefa płatnego parkowania , co do zasady , została wprowadzona w Krakowie w 1988r. czyli 23 lata temu. Było to pierwsze w Polsce miasto , które wprowadziło obszarowe pobieranie opłat w zabytkowej części miasta jako formę motywacji do rezygnacji korzystania z pojazdów oraz mechanizm zwiększający rotację pojazdów. Zmiana organizacji parkowania i ruchu w centrum Krakowa wprowadzona przez ówczesnych urzędników przetrwała praktycznie w centrum do dziś , nie licząc kosmetycznych wręcz zmian . Z powyższego wynika ,że Kraków posiada największe doświadczenie w tej dziedzinie w Polsce, co jednak nie przekłada się na jakość i racjonalność wprowadzanych rozwiązań z uwagi zapewne na niekompetencję osób odpowiedzialnych za organizację parkowania .Warto też by Rzecznik Piotr wiedział ,że podział na podstrefy istniał już kiedyś , w centrum było 5 podstref o symbolice C1 do C5 gdzie mieszkańcy mogli parkować za ulgowe stawki tylko w tej, w której mieszkali .Chodziło w tym wypadku o wyeliminowanie ruchu wewnątrz strefy, lecz po kilku latach to zlikwidowano, moim zdaniem słusznie , bo przecież jest logiczne ,że jak ktoś mieszka w C1 to nie pojedzie parkować do C5, bo, po co a jeżeli były takie przypadki to z moich obserwacji wynika ,że sporadyczne, więc podział nie był potrzebny . Skoro, więc zdecydowano się na przyjęcie takiego rozwiązania to jestem bardzo ciekawa , czy urzędnicy i radni zrobili to z konkretnych powodów , czyli np. decyzja wynika z badań ruchu pojazdów w strefie , czy też , co moim zdanie miało miejsce , zostało zrobione, bo ktoś uznał ,że tak będzie dobrze bo w innych miastach tak robią itp. czyli bezmyślnie . Ponadto, jako mieszkańca strefy bardzo mnie interesują zagadnienia zgodności z prawem wprowadzonych rozwiązań np. ograniczenie czasu obowiązywania abonamentów opłaconych wcześniej ( ZIKIT pobrał opłaty za parkowanie za określony okres a prawo nie może działać przecież wstecz) , ograniczenie ulgowych abonamentów dla mieszkańców tylko do niektórych przypadków władania pojazdem , określanie w uchwale podmiotów zwolnionych z ponoszenia opłat skoro zwolnienie z daniny może wynikać wyłącznie z ustawy itp. Nie interesują mnie jednak głupkowate wypowiedzi pracowników lecz w tym zakresie oczekuję publikacji w prasie wypowiedzi autorytetów w dziedzinie prawa , podobnie jak to czyniono np. w Warszawie w którym to mieście radosna twórczość urzędników i radnych była wielokroć uznawana przez sądy za sprzeczną z prawem co chyba źle świadczy o osobach sprawujących wówczas władzę .
  • Gość: asd IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 25.07.11, 15:49
    prezio-majcher jebaka-jest prawnikiem, oklejak-jest prawnikiem [zresztą też przekręcił jakiś szmal w banku...], to są profesorowie!!! oni wiedzą jak wyje.ać plebs!!! więc dostaniesz ładną odpowiedż, a że nieuczciwą-a kto sie takimi frajerami bedzie przejmował....... cisną wszystkich, których mogą [jakoś nie słychać żeby opodatkowali dodatkowo kler w centrum] ale to jest pikuś!! jak są tacy "sprawiedliwi" niech zlikwidują wszystkie zezwolenia [poza niepełnosprawnymi] i niech zaczną płacić jak wszyscy.....
  • Gość: Łubudubu IP: *.centertel.pl 25.07.11, 17:29
    Na prawnika też się znajdzie prawnik a na twórcach przepisów lokalnych w Krakowie nieraz już Sąd Administracyjny nie zostawił suchej nitki . Podobnie było w Warszawie , gdzie urzędnicy trwali twardo przy swoim a wojewoda też nie miał zastrzeżeń nadzorczych do tworzonych przepisów .Dopiero jak się wzięły za nich kancelarie adwokackie zlokalizowane w centrum to sie później okazało przed sądem jakie są sprzeczności z prawem ustanowionych regulacji . Wobec tego nie ma się co obawiać tego ,że prezydent i jego koledzy są prawnikami .W ostateczności rozstrzygnie sąd w Warszawie i wszystko jasne.
  • Gość: Dan IP: *.zax.pl 25.07.11, 16:05
    P3 to Grzegórzki??
  • Gość: Jan IP: 77.236.26.* 26.07.11, 02:00
    Skandal! Jakim prawem władze Krakowa wprowadzają kolejne ograniczenia WOLNOŚCI parkowania w centrum? Teraz będę musiał kupować 2 abonamenty, na P1 i P2, bo jakiejś wszy zechciało się podzielić strefę C. Czemu mam być dyskryminowany w moim mieście, bo mam samochód?!
  • Gość: a ogranicenie IP: *.cusi.uj.edu.pl 26.07.11, 10:26
    wolności parkowania to jakieś konstytucyjne jest? czy z czegoś innego wynika??
  • Gość: IOUOPI IP: *.centertel.pl 26.07.11, 18:00
    Tak , konstytucja gwarantuje jednakowe traktowanie wszystkich przez władzę publiczną . Wobec tego ludzi wkurza ,że jedni mogą wjechać a inni nie i to według kryteriów ustalonych na najniższym szczeblu stanowienia prawa czyli w gminie . Ponadto ludzi wkurza ,dlaczego jedni płacą 50 inni 100 a jeszcze inni 350 miesięcznie . Dlaczego właściciele aut płacą 10 zł a osoby posiadające pojazdy na podstawie umowy 350 zł skoro opłaty pobierane są za parkowanie pojazdów a nie za sposób jego posiadania i nie ma żadnego znaczenia prawnego czy parkuje pojazd własny czy użyczony ,skoro zajmuje jedno miejsce. Ponadto ustawa stanowi ,że stawki opłat moga być różnicowane w zależności od miejsca parkowania co oznacza ,że żadne inne kryteria różnicowania wysokości opłat nie sa przewidziane przez ustawę itd. można mnozyc przykłady działania krakowskich urzędników ( projekt ) , prezydenta ( wniosek ) a na końcu radnych (uchwała ). , które powodują niezadowolenie obywateli.
  • Gość: lajcik IP: *.dynamic.chello.pl 26.07.11, 18:16
    przesadzacie wszyscy, ja jestem za tym zeby wybudowac super stadion grebalowiance, wawelowi i moze jeszcze bronowiance, poza tym nie jestem pewny czy jedna hala widowiskowa w czyzynach i druga na wisle wystarczy, mysle ze powinnismy na bloniach najlepiej, wybudowac trzecia hale, no bo jak sie spali zarowka w jednej i drugiej to gdzie bedzie np. koncert? chyba nie beda go przenosic do Katowic do spodka. Mysle rowniez ze przesadzacie z tymi wyginajacymi sie torami, przeciez tyle miast w europie chce miec rollercoster, poza tym strefe c poszerzylbym do trzeciej obwodnicy, co prawda jest problem bo nie jest skonczone to koleczko wokol Krakowa, ale mysle ze kiedys nasze wnuki doczekaja sie. Komentujac kierowcow i rowerrzystow, panowie, proponuje helikoptery, tam nie bedzie dziurawych drog i nie trzeba budowac autostrad, mam nadzieje ze da sie do helikoptera zamontowac lpg, to taki uklon w strone ekologow, bo podobno za jakis czas unia podniesie podatki na lpg wiec o tanszym jezdzeniu/lataniu raczej nie ma mowy. Chcialbym jeszcze powiedziec ze fontanna na rynku jest jedna z ladniejszych jakie widzialem na swiecie , dlatego proponowalbym wybudowac taka lub podobna na kazdym osiedlu, bylo by fantastycznie widziec taka pod swoim blokiem. Co moge jeszcze dodac? Ja naszemu prezydentowi miasta, oraz wszystkim radnym podniósł wyplate o 200 procent, malo w ddzisiejszych latach takich ludzi ktorzy tak o cnas dbaja. czy o czyms zapomnialem? prosze podpowiedzcie
  • Gość: kokakola IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 26.07.11, 22:01
    Ja bym jeszcze optowała za darmowymi mieszkaniami do wyboru: na ulicy Szpitalnej, Kanoniczej, na Salwatorze albo nowym osiedlem na polanie Będkowskiej dla wszystkich naszych radnych, prezydenta i wojewody. A każde, oczywiście z lądowiskiem dla wymienionych wyżej, helikopterów.

    Doskonałe pomysły ma lajcik. :)
  • 78plich 27.07.11, 10:09
    Po mimo wykupienia abonamentu przjade pod dom po godz 20-tej i nie bedzie miejsca na parkowanie,i za co mam zapłacic.Zrobi w nastepujacy sposob postawic znaki całkowiety zakaz zatrzymywania z talbiczka nie dotyczy mieszkanców,i twdy wiem za co załaciłem kupujac abonament .
  • famaii 04.08.11, 12:05
    A no właśnie!!! Wyjeżdżam do pracy przed siódmą rano i moja ulica jest wtedy raczej pustawa. Ale kiedy wracam do domu, około szesnastej trzydzieści, siedemnastej, nie raz muszę zrobić kilka "kółeczek" po okolicy, żeby znaleźć miejsce do zaparkowania - znane z autopsji wszystkim mieszkańcom strefy, czyż nie? Zatem można wyciągnąć wniosek, że te samochody, które widzę dość wcześnie rano, to samochody mieszkańców, a te popołudniu to samochody przybyszy spoza strefy C. Dodam, że samochody te stoją, w znacznej części, bez uprawnień do bezpłatnego parkowania. A przynajmniej uprawnień tych w żaden sposób nie uwidaczniają ;-) Kiedyś widywałam tu Panów ze Straży Miejskiej, czy pracowników Strefy Parkowania. Odkąd ustawiono parkometry osoby te zniknęły bez śladu, ufne, że każdy zatrzymujący się uiści opłatę w parkometrze. Dodam ironicznie, że tak się nie dzieje. Dwie trzecie samochodów parkuje za darmo i skoro widzę je codziennie, to znaczy, że nie ponoszą za to żadnych konsekwencji finansowych. Mieszkam w Krakowie od urodzenia, i od zawsze na Starym Mieście. Teraz mam płacić za to 250 złotych miesięcznie, czyli 3000 złotych rocznie... I będzie to stały wpływ do kasy miasta, bo przecież tu jestem zameldowana i taki adres mam wpisany w dowodzie rejestracyjnym. A kiedy będę wracać do domu nie będę miała, gdzie zostawić samochodu, bo miejsca będą, jak zawsze zajęte przez tych, co nie płacą za parkowanie.
  • Gość: gosc IP: *.ghnet.pl 27.07.11, 15:59
    No dokładnie, dokładnie nie pracownicy UMK zwolnią parking dla ludzi i płaca za niego jak wszyscy z własnej wypłaty ! to może szybciej znajda się przestrzenie do pod parkowanie i będą niższe ceny za przedmiotowe parkowanie.

    MPK - tralalala - chce zobaczyć urzędnika jadącego ze Swoszowic do centrum MPK, albo płacącego za każdy dzień parkingu z własnej kasy tylko te 8*3 PLN = 24 * 20 dni pracy w miesiącu tj. 480 PLN.

    Jak Prezydent miasta da przykład, to przesiądę się na rower :)
  • Gość: bejb IP: *.ak7.petroinform.com 27.07.11, 18:51
    a trzecia godzina parkowania w centrum już niedługo ...
  • Gość: x IP: 77.236.4.* 28.07.11, 10:52
    Nie, paliwo już niebawem będzie po 6 ;)

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka