Dodaj do ulubionych

Krakowski ranking szkół według likwidacyjnych k...

IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 20.11.12, 07:49
i tak urzednicy znalezli sposob na poinformowanie nauczycieli i opinii publicznej o planowanych zmianach
Edytor zaawansowany
  • Gość: Kowalski IP: *.146.43.137.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl 20.11.12, 08:01
    dane nie powinny dotyczyć infrastruktury z września 2011!!! to ogromne kłamstwo -
  • Gość: dawid IP: *.tvn.pl 20.11.12, 08:11
    www.facebook.com/home.php#!/events/167337783390197/ Organizujmy się i walczmy o szkoły i przedszkola dla naszych dzieci!
  • Gość: Kowalski IP: *.182.8.108.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl 20.11.12, 08:39
    dane dot. infrastruktury szkoły nie mogą być z roku ubiegłego - to 14 miesięcy wcześniej, w tym czasie szkoły mogły wymienić okna, zrobić dach, itp. - zdobyć dodatkowy sprzęt, np. sale komputerowe - oddawanie budynków po remonach i inwestycjach niczemu nie służy, jest marnotrawieniem środków publicznych i oddawaniem ich w prywatne łapy. Domagam się uwzględnienia w tych wyliczankach danych aktualnych
  • Gość: STO IP: *.connected.pl 23.11.12, 19:47
    STO potrzebuje dobrych budynków!
  • Gość: Zniesmaczony IP: 217.153.93.* 20.11.12, 08:49
    Rozumiem, że im więcej punktów w każdej dziedzinie otrzymała szkoła tym lepiej. Popatrzmy więc na wskaźnik nr 5 - Liczba uczniów uczęszczających do świetlicy szkolnej na m2
    "Szkoły znajdujące się w przedziale: od 7,75 do 5,94 otrzymały 4 punkty, od 5,94 do 4,13 - 3 punkty, od 4,13 do 2,32 - 2 punkty, od 2,32 do 0,53 - 1 punkt"
    Czyli najlepiej wypadły szkoły gdzie na m2 jest pomiędzy 6 a 8mką dzieci. Brawo dla urzędników. Jak zastosują tą metodę u siebie w pracy, że 8mu pracownikom wystarczy 1m2 to będą mogli kilka budynków sprzedać. Miasto zarobi, a dodatkowo w zimie na ogrzewaniu zaoszczędzą, bo w kupie raźniej.
    Dlaczego nasz wydział edukacji popiera tylko przepełnione szkoły? Dlaczego szkoły, w których uczeń może swobodnie oddychać mają zostać zlikwidowane? Dlaczego dzieci w świetlicy mają mieć gorszę warunki niż więźniowie?????? A potem narzekają, że niż i że nie ma zastępowalności pokoleń....
  • Gość: obywatel IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 20.11.12, 14:17
    Racja z tym przepełnieniem (wykorzystaniem) świetlic np SP 43 w której dzieci stłoczone są na kilkunastu metrach otrzymuje 4 pkt.!!! W świetlicy smród, nie ma gdzie upchnąć kolejnego dziecka, drugą "świetlicę" utworzono w miejscu , w budynku dawnej toalety "sławojki". Pod podłogą "świetlicy" jest SZAMBO i nikogo to nie obchodzi. Pani dyr. bryluje na imprezach, konferencjach, a na szkole na dachu DWIE anteny telefonii komórkowej. Za to powinny być pkt. ujemne i za przepełnienie "świetlicy" a nie 4 pkt za wykorzystanie. Ma Pan rację, więźniowie maja więcej miejsca, niż uczniowie uczestniczący w "świetlicy" SP 43. Ale kogo to obchodzi??? Niektóre dzieci przebywają w świetlicy od godz. 7.00-17.00 z przerwa na 3-4 lekcje. Skandal. Gdzie Pani Ważna z Magistratu, toleruje to???? Skandal!!!
  • Gość: ze Swoszowic IP: *.free.aero2.net.pl 20.11.12, 15:09
    Będę musiał mocniej nosem pociągnąć, bo akurat moje dziecko chodzi do tej szkoły i jest na tej - jakoby śmierdzącej - świetlicy. I jeszcze nie zdarzyło mi się poczuć tego "śmierdzenia".
    Czepiasz się anten telefonii? A wiesz jaki mają rozkład pola z takiej anteny? Gdyby szkoła stała OBOK anteny to ewentualnie - podkreślę: EWENTUALNIE - można by się było czegoś przyczepić. Ale jak stoją na dachu??!!
    Nie wiem tez, które to klasy mają dziennie po trzy lekcje - że tylko na tyle wychodzą ze świetlicy (jak twierdzisz). Nawet 1a i 1b maja zajęcia naprzemiennie i w każdy dzień mają po 4-5 lekcji (przynajmniej klasa mojego syna) . I z tego, co kojarzę to świetlica jest czynna nie od 7:00 tylko od 7:30 - skąd więc wziąłeś swoje "dane" nie wiem, ale jak widać są tak samo prawdziwe, jak i cała reszta utyskiwania.

    Zresztą - przymusu nie ma, rejonizacji też: więc skoro jest tak źle, to dlaczego swoje dziecko skazałeś na chodzenie akurat do tej szkoły z przepełnioną i śmierdzącą świetlicą pod dwoma antenami telefonii komórkowej? Masz szkołę we Wróblowicach, masz na Judyma, masz Rajską Szkołę. Na Kurdwanowie też coś znajdziesz. No wiec: czemu akurat do tej?
  • Gość: posesjant IP: 149.156.55.* 20.11.12, 09:38
    A takie parametry jak:
    WSZAWICA
    i
    SMRÓD (kuchenny+toaletowy+..., które obecne są w SP1 też były brane pod uwagę przy ocenie?

    Jeśli ktoś potrzebuje zwymiotować to zapraszam po południu do holu tej placówki
  • Gość: mm IP: 94.42.92.* 20.11.12, 11:03
    Podaję link do strony z tabelą GUS dot. prognozy zmian liczby ludności w Krakowie w zależności od wieku w latach 2011-2020.
    imageshack.us/photo/my-images/145/54178634946206510611120.jpg/

    Wynika z niej, że do roku 2015 liczba dzieci w wieku 7-12 lat wzrośnie o ponad 2800 osób (8%), a do roku 2020 - to tylko 8 lat - aż o ponad 8700 osób (prawie 25%)!

    Prognozy GUS pokrywają się całkowicie z rzeczywistością i z moimi własnymi obserwacjami. Już teraz żłobki i przedszkola są oblężone. Wyż rodzi wyż. Młodzi ludzie z wyżu lat 80-tych, teraz zaczynają zakładać rodziny. W firmie, w której pracuje moja córka jej zespół to 6 osób w wieku ok. 30 lat. W przyszłym roku aż 4 osoby z nich wstępują w związki małżeńskie. Dzieci posypią się pewnie w 2014 roku. Na naukach przedmałżeńskich u dominikanów są takie tłumy ludzi, że się nie mieszczą w sali i wiele osób siedzi na schodach.

    Jeśli chwilowo w danej szkole nie ma uczniów, można taki budynek wydzierżawić obojętnie na co, chociaż najlepiej na przedszkola, żłobki lub szkołę prywatną. Ale w żadnym wypadku nie wolno takich budynków sprzedawać.

    Czy osoby tworzące listę szkół do likwidacji biorą w ogóle wyż demograficzny pod uwagę? Czy nie lepiej stworzyć klasy z mniejszą ilością uczniów i zachować etaty? Korzyść obopólna.
    A co z kadrą nauczycielską? Na bruk? Na zasiłek dla bezrobotnych? Jaka w tym opłacalność? A za kilka lat przyjmowanie do szkół na łapu capu byle kogo? ( Ja w szkole nie uczę)

    Likwidacja szkół w obliczu nadchodzącego wyżu grozi już w najbliższych latach katastrofą.
  • Gość: obywatel IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 20.11.12, 13:28
    Racja a kogo to obchodzi!!! Wiadoma PANI z Magistratu podeszła ostatnio do dyr. SP nr 16 ul. Dietla (piękny budynek) ze stwierdzeniem " a i tak was zamknę", mimo, ze szkoła jest po remoncie
  • Gość: marcin IP: 192.166.203.* 20.11.12, 16:36
    Bo jej chodzi o zysk dla STO, likwidację konkurencji.
  • Gość: Jerzy IP: *.connected.pl 20.11.12, 11:25
    Pani Okońska-W. jako prezes STO nie zdiagnozował STO tylko przedstawiła plan rozwoju STO!
    Pani Okońska-W. jako szef likwidator szkół publicznych sporządziła algorytm likwidacyjny szkół publicznych!
    Po diagnozie następuje takie coś jak program naprawczy, a nie likwidacja - tak to się robi w krajach cywilizowanych! Żądam przestrzegania prawa - ta Pani nie może dalej jawnie likwidować szkół publicznych i być prezesem STO!
    To, że prezydent Krakowa jest profesorem prawa nie oznacza, że immunitet chroni jego podwładnych i mogą jawnie łamać prawo.
    I nie przejdzie zagrywka typu, że za parę dni prezes STO nagle prezesem nie będzie, a dalej będzie likwidatorem... Łączyła dwa stanowiska z ewidentnym konfliktem interesów i jej czyny to potwierdzają!
  • Gość: Jerzy IP: *.connected.pl 20.11.12, 11:40
    algorytm ma to do siebie, że może wykazać co się oczekuje i tylko wystarczy dobrać parametry. Dowód: gdzie w tym algorytmie ujemne punkty: za przepełnienie klas, brak szatni, smród zagrzybionych sal, warunki sanitarne, brak stołówki, ...
    Pomyśleć, że koszty projektu metra (które nie powstanie najprawdopodobniej i na pewno nie szybko) już wydane to koszt utrzymania tych 25 szkół ponad rok! Ile jeszcze jest takich kosztów niepotrzebnych? Ile kosztuje i może kosztować jak np. UE nakaże zwrot wsparcia ulica Lema?...
    Ten zarząd nie potrafi działać racjonalnie? Przykład: ulica Lema - nie można było zaproponować np. zamianę działek? i ulica już dawno byłaby drożna! Ze szkołami: najpierw postanowiono je zlikwidować, później wydano dyrektywy i stworzono algorytm aby to przeszło... Powinno być trochę inaczej o ile chodziłoby o dobro mieszkańców, uczniów... Jak widać kompletnie nie chodzi o to.
  • Gość: wm IP: *.adsl.inetia.pl 20.11.12, 11:47
    Czy to jest ranking czy diagnoza to wszystko jedno, ale pytanie czy jest to rzetelne? Kryteria mogą być obiektywne, ale wszystko zależy od rzetelności danych, bo papier przyjmie wszystko. Nie ma chyba wątpliwości, ze coś z siecią szkół trzeba zrobić, ale czy to mam być tak na "łapu-capu", byle się wykazać działaniem. Pani Okońska ma bardzo małe pojęcie na temat funkcjonowania szkół samorządowych, dysponuje tylko jakąś własną wizją oszczędności za wszelka cenę. Interes mieszkańców Krakowa się w tej wizji nie liczy, liczy się tylko spektakularny sukces finansowy, którego też jak dotąd nikt nie widział. Niszczyć, likwidować, a "po nas choćby potop". A może jest to ukryta realizacja celów STO? Zniszczyć to co publiczne, a potem zagospodarować "społecznie" to co zostało. Piękny plan? Ale dlaczego w to dali się wciągnąć nawet rozsądni radni? Biorą na siebie współodpowiedzialność za działania Okońskiej? Dlaczego? Przecież to "strzał w swoje własne kolano".
  • waznyktos 20.11.12, 12:27
    kliknąłem w co nakazano w artykule.
    Pierwsze miejsce dla liceów zajmuje VIII LO, gdzie uczą na dwie zmiany, budynek i otoczenie jest takie, że szkoda gadać, dopełnione klasy - od razu widać jakie "normy" edukacji są wzorcem dla obecnej ekipy i Pani prezes STO.
    Co to za parametr popularność szkoły? Od kiedy popularność jest obiektywnym naukowo parametrem? Czy szkoła ucząca np. szewców z definicji niepopularna ma być zamknięta? To nie będzie szewców. Taki algorytm ma sens dla szkół nie publicznych takich jak STO.
  • Gość: nauczyciel VIII IP: *.dynamic.chello.pl 24.11.12, 13:33
    Kiedy byłeś ostatnim razem w VIII LO? Widziałeś bydynek? byłeś w budynku? a otoczenie? widziałeś wielofunkcyjne piękne boiska z bieżnią tartanową? W trawnikii nowe drzewa, krzewy, róże i gazony z kwiatami? Tak to chore, że takie pseudoopinie pojawiają się, pisane przez niekompetentnych. I na dodatek. Z zazdrości, że VIII LO jest najlepsze, jacyś prostacy i chuligani wymalowali budynek i mór napisami!!! podszywając się pod kibiców jednego z klubów. Krytykować każdy potrafi! Zaproponujcie ludzie swoje, doskonałe kryteria!!!
  • waznyktos 24.11.12, 17:25
    1.z ulicy patrząc to barak na zaśmieconym, zaniedbanym terenie.
    2. wchodząc widać wąskie dawno nie odświeżane, niskie, ciemne korytarze.
    3. miłość jak widać jest ślepa!
    4. macie lekcje jak wynika z poniższego linku od 7.30 do 18.55! Taki czas pracy szkoły to wynik kompletnego niedostosowania liczby uczniów do warunków!
    5. Jeżeli w takich koszmarnych warunkach uczniowie sobie radzą to poradzą sobie także w innej szkole! Kto dal szkole limity na tylu uczniów? Ten ktoś oraz osoba, która o podniesienie tych limitów wystąpiła powinni natychmiast być zdymisjonowani!
    6. Apel do rodziców – nie pozwólcie, aby Wasze dzieci uczyły się w takich warunkach!
    7. No i po co chciałeś szczegółowego wyliczenia?

    www.viii-lo.krakow.pl/zajecia/dzwonki/
  • Gość: sto lat IP: *.dynamic.chello.pl 24.11.12, 16:44
    glupszej argumentacji jak twoja na tym forum nie znalazłem. odczep się od VIII LO. Szkoła istnieje tylko wtedy jak ma kandydatów, jak jest zaiteresowanie szkołą. Wszystkie inne keyteria są nieprzydatne bo trudno sobie wyobrazić zainteresowanie szkołą, która źle uczy, nie jest nowoczesna i dobrze wyposażona, w której jest klimat wrogości i brak w niej bezpieczeństwa.
    Proszę bardzo niech będą puste szkoły które będą kształcić:
    szewców, krawców, kowali, itp... i w każdej 20 sal lekcyjnych, 20 uczniów, 60 nauczycieli, dyrektor, dwóch zastępców!!! Proszę bardzo!
  • krak111 20.11.12, 12:41
    To dobrze, że stworzono narzędzie do szerokiej oceny szkół. Zmiennych jest tu tak dużo, że tylko trochę dziwi punktowany na plus czynnik przepełnienia. W punktach tworzonych na rzecz jakości edukacji, największą ich liczbę powinny zająć szkoły popularne, ale nie przepełnione. Brawo dla tworzących narzędzie za przyznanie największej liczby punktów za popularność danej szkoły. Popularna - znaczy dobra dla społeczeństwa. W tym kryterium uwzględnia się takie niemierzalne czynniki, jak podejście do ucznia, poczucie bezpieczeństwa, ale i - co łatwo zmierzyć przez jakość zdawanych egzaminów zewnętrznych - szkoła dobrze ucząca. Obojętnie jak byśmy jednak nie wybrzydzali na ranking, to i tak na dole listy znajdują się szkoły, które nie powinny funkcjonować. Inną sprawą jest pozbycie się infrastruktury, która w przyszłości może służyć tzw. wyżowi. Chodzi o to, by budynki wybudowane kiedyś jako obiekty szkolne, na przykład słynna już w Krakowie szkoła nr 16, nie zostały wyprzedane. Czasowo pomieszczenia budynku mogą służyć innym celom. Może należałoby rozszerzyć działalność przedszkolną, stworzyć w tym miejscu centrum edukacyjne i sportowe dla osób starszych, dla których płatne zajęcia wypełniłyby sale w godzinach wolnych od nauki niewielkiej garstki dzieci. Pomysłów może być wiele.
    Jednak protestuję, stanowczo protestuję przeciwko eskalowaniu napięcia wśród nauczycieli i rodziców, do którego prowadzi atmosfera utrzymywanej tajemnicy. Tak jak rodzic powinien mieć czas, by zastanowić się do jakiej szkoły chce posłać dziecko po zlikwidowaniu placówki i czy koniecznie to musi byś szkoła wskazana przez urzędników, tak i nauczyciel musi mieć czas, by odnaleźć się w nowym zawodzie, bo pracy w szkole 99% z nich nie znajdzie. Nauczyciele, to nie są osoby mające poodkładane pieniądze na trudne czasy. Nawet, jeśli otrzymają odprawy, to nie starczą one na długo. Zapewne nie wystarczą one na leczenie psychiatryczne, gdyż tak długo utrzymująca się niepewność i poczucie frustracji wśród osób do potencjalnego zwolnienia wpływa na stany lękowe i depresyjne. Urzędnicy i radni miejscy, którzy tworzą atmosferę niedopowiedzeń mogą stać się bezpośrednimi sprawcami ludzkich tragedii. Człowiek musi wiedzieć - "mam pracę na kilka miesiecy". Pracuje wtedy i przysposabia się do nowego zawodu. Może skorzysta z kursu na operatora dźwigu lub koparki (tyle ma do zaoferowania Miasto), ale wtedy, gdy będzie zdrowy na ciele i umyśle.
  • Gość: ja IP: *.dynamic.chello.pl 24.11.12, 13:51
    Zgadzam się z autorem tej wypowiedzi w 100%. Diagnoza była gotowa w sierpniu.
    A urzędnicy zamiast ją szybko opublikować to spali 3 miesiące!!! To jest skandal! No to teraz się zacznie - dialog po krakowsku czyli referendum!
  • Gość: wenge IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 20.11.12, 15:43
    Ranking sporządzony wg wykluczających się kryteriów. Najciekawsze kryterium (tajemnicze? bo wymagające szukania w necie) to uczniów/kmp. Biorąc pod uwagę klasyfikację (im więcej uczniów tym więcej pkt) to wynika z tego, że większość LO jest przepełniona. Absurdalny jest ranking uczeń/m2 świetlicy 7,75-5,94 ucznia/m2 -4 pkt. Wychodzi na to, że uczniowi przypisuje się powierzchnię świetlicową niewiele większą niż dla europejskich kur (9 sztuk/m2). Za taki wskażnik powinno się dyrektora stawiać pod pręgierzem na Rynku Głownym, a nie nagradzać dodatkową punktacją za "racjonalne wykorzystanie powierzchni". Kolejno ranking ze względu na komputery, rzutniki, tablice . Czy to przypadkiem nie zadaniem gminy jest dbać o poziom wyposażenia szkół ( gminnych!!)? Ranking stworzony pod z góry założoną tezę. Ktoś wspomniał o rankingu idealnym pod program naprawczy - tak w tym celu mógłby być on stworzony. Stawianie go jako wytyczne do likwidacji, to jednak nieporozumienie.
    Jestem za racjonalnym wykorzystywaniem potencjału oświatowego, należy nad tym pracować, ale nie odrazu kłaść pod pręgierzem "likwidacji". To metoda "marchewki i kija", tylko bez marchewki.
  • Gość: nauczyciel IP: 192.166.203.* 20.11.12, 16:22
    Cały czas trwa akcja wysyłania wniosków o dostęp do informacji publicznej na temat listy likwidowanych szkół: www.facebook.com/events/167337783390197/ Niech poczują naszą presję!

    Władze (Okońska i PO) chcą przyklepać wszystko, a potem ogłosić gotową listę. Panią Okońską jestem wstanie zrozumieć dba o interesy STO likwidując konkurencję, Ale radnych PO? Co oni z tego mają?
  • Gość: toma' IP: *.dynamic.chello.pl 08.01.13, 10:28
    A gdzie w tym rankingu sa szkoły artystyczne? Po raz kolejny "wnikliwi" dziennikarze wykazują sie ignorancją artystyczną. W Krakowie jest szesć publicznych szkól muzycznych, szkoła plastyczna i baletowa. Ile razy robi się ranking szkół to dziwnym trafem kazdy zajmujący się tematem dziennikarz robi wielkie oczy,że takie szkoły istnieją, ale próbuje swoja ignorancję usprawiedliwiać, że to "inne ministerstwo". Po prostu w Kuratorium im nie dali danych na temat tych szkól. A szkoły artystyczne mają lepsze wyniki dydaktyczne niż wiele szkół z tego rankingu. A widmo likwidacji czy ograniczania działalności wisi nad tymi szkołami tak samo jak nad tymi "rejonowymi".

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.