Dodaj do ulubionych

Związkowcy sabotują Koleje Małopolskie. Akcja u...

IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 20.03.13, 08:56
Sprawa jest oczywista. Zlikwidowano zamiast doinwestować najpiękniejszy odcinek kolei Transwersalnej z czasów zaboru pomiędzy Sucha Żywce to go PEŁO zlikwidowało.. Ludzie jak bydło wożą cwaniaczki busiarze przez Ślemień. Coś co jest jedynym połączeniem z Lwowem, Krakowem, Zakopanym ze Śląska poszło i pójdzie całą Małopolska.
Edytor zaawansowany
  • Gość: zdecydowany IP: 195.150.224.* 20.03.13, 12:09
    Sprawa jest jasna i wręcz oczywista. Największym zagrożeniem są nie zwykli ludzie należący do związków zawodowych, ale pasibrzuchy z kierownictwa Solidarności innych Sierpni'80.

    Po prostu wziąć za mordę i wprowadzić Koleje Małopolskie z: nowym taborem, miłym i schludnym personelem oraz niższymi cenami.
    To fakt, było dużo szumu przed przejęciem połączeń przez Koleje Śląskie, ale tak naprawdę jest lepiej niż za Przewozów Regionalnych. W takich sprawach powinny decydować samorządy, a nie urzędy centralne i tzw. związkowcy.
  • Gość: Bartosz Klimek IP: *.ip.netia.com.pl 20.03.13, 12:55
    Poza tym kolej, wbrew temu, co się panom związkowcom wydaje, nie jest po to, żeby kolejarz miał gdzie pracować, tak samo, jak firma, w której ja pracuję, nie jest po to, żebym ja miał gdzie pracować. Zatem argument, że kolejarz straci pracę, to żaden argument.

    Natomiast ubolewanie, że jakieś miasto straci "jedyne połączenie z Krakowem", jest również bez sensu. Przestanie jeździć nierentowny pociąg, to pojedzie bus. Tragedia? W moim miasteczku nie ma kolei i pewnie nigdy nie będzie, rządzą busy. Mówi się trudno. Pociąg powinien jeździć tam, gdzie ma to jakikolwiek sens ekonomiczny (nie mówię już nawet o zysku).
  • Gość: jurczas IP: *.internetdsl.tpnet.pl 20.03.13, 14:44
    Jak wolisz bydlęcego busa od pociągu to już Twój problem. Kolej regionalna niemal zawsze będzie nierentowna i powinna być dotowana w rozsądnych granicach. Zrozumieli to na zachodzie i południu lata temu, a my tkwimy w jakimś dziwnym trendzie promującym busy.
  • Gość: pablo IP: *.internetdsl.tpnet.pl 20.03.13, 14:52
    A co szanowni związkowcy mają do gadania? PR (Patologie Regionalne) powinny już dawno być rozgonione na cztery wiatry. Na Śląsku ich przewodnik zatrudnia obecnie 900 osób i obsługuje więcej połączeń niż za czasów PR, w którym grzało stołki 1400 nierobów.
  • Gość: xyz45 IP: *.internetdsl.tpnet.pl 20.03.13, 14:56
    Nikt się od kolei odwracać nie zamierza panowie wiecznie strajkujący. Koleje Wielkopolskie, Mazowieckie czy Śląskie notują wzrosty potoków pasażerskich i nawet uruchamiają nowe połączenia. PRy są przestarzałe, albo ich tam ktoś porządnie przetrzepie jak Boniek w PZPN, albo do skierować podmiot do całkowitej likwidacji.
  • Gość: ? IP: *.dynamic.chello.pl 20.03.13, 19:22
    Planowana dotacja do Kolei Śląskich na ten rok jest 2 x większa niż zeszłoroczna
    do Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w zeszłym roku...
    Jak na razie, a a dopiero jest marzec, tak że mogą sobie uruchamiać nowe połączenia...
  • Gość: krakus IP: *.adsl.inetia.pl 20.03.13, 20:03
    Różnica polega na tym, że koleje wojewódzkie dostając dotację realizują określone oczekiwania województwa.
    Natomiast jak ładnych kilka lat temu PR żądał od Małopolski większych dotacji to odpowiedzią na oczekiwanie wskazania na co miałyby być przeznaczone było stwierdzenie: nie powiemy, tajemnica.
    Czyli płaćcie i płaczcie. A my będziemy jeździć tak, jak nam pasuje i wydawać dotacje na to, na co mamy ochotę.
  • Gość: jurczas IP: *.dynamic.chello.pl 20.03.13, 21:02
    Zeszłoroczna dotacja dla PR Śląsk nie obejmowała głównej linii Gliwice-Częstochowa i Katowice-Wisła, (wówczas już obsługiwały je KŚ) więc porównywanie dotacji ni jak się ma do rzeczywistości.
  • Gość: stołek_80 IP: *.dynamic.chello.pl 20.03.13, 17:08
    Zacząłbym od zlikwidowania 80% tych tworów niewiele mających wspólnego z misją związków zawodowych: Tekst linka

    Przywileje związków i związkowców są chore. Szczególnie bezczelnie wykorzystywane w państwowych firmach prowadząc do ich zapaści i upadku. Powtórka z historii, liberum veto w wykonaniu pieniaczy i nieudaczników na państwowym chlebie.

    Z poważaniem,
    pracownik polskiej prywatnej firmy produkującej tabor kolejowy
  • Gość: ? IP: *.dynamic.chello.pl 20.03.13, 19:20
    Czy pani autorka Łazarczyk zna znaczenie słowa "sabotować" ?

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.