Dodaj do ulubionych

reorganizacja linii tramwajowych - i nie tylko

IP: *.ksk.net.pl / 192.168.3.* 03.11.02, 03:03
Witam wszystkich. Od jakiegos czasu czytam to forum i w koncu zdecydowalem
sie wzbogacic je moimi przemysleniami. Moje propozycje oparte sa na moich
obserwacjach, skorzystalem takze z wykazu ilosci brygad made by Adas oraz z
wykazu taboru ze strony ramtel.com.pl/~achum/

Tak wiec proponuje nastepujace rzeczy:

2 - bez zmian (p. linia 26)

4 - 2x105 (p. linia 12) (odzyskujemy 14 105ek)

5 - 2x105 co 20 minut (odzyskujemy kilka GT6ek, nie wiem jak ze 105kami, ale
mniej wiecej na zero - moze ktos wie, ile brygad

to GT6, a ile 2x105 - bylbym wdzieczny za informacje)

7 - trasa bez zmian, GT6 (odzyskujemy 5 105ek, tracimy 5 GT6ek)

11 - na razie bez zmian, w dalszej perspektywie 2x105 i na Ruczaj

12 (Adas, spokojnie :) )
nowa linia na trasie: WIDOK - Basztowa - Dworzec Glowny - Rondo Mogilskie -
Wieczysta - Plac Centralny - OS. PIASTOW
cel utworzenia:
1) rozladowanie 4 i 13 po zdjeciu uf,
2) rozladowanie 10, ktora jest, wg moich obserwacji, znacznie bardziej
zaladowana na odcinku Piastow - Dworzec, niz Dworzec - Lagiewniki,
3) rozladowanie 16, 17, 20, 21, kture, rowniez wg moich obserwacji (w Hucie
bywam rzadko wiec ewentualnie moge sie mylic) woza dwa razy wiecej pasazerow
na trasie osiedla - Pl. Centralny niz Plac - wiocha
czestotliwosc: 10 minut
tabor: 2x105 (tracimy 28 105ek)

13 - 2x105 (odzyskujemy 14 105ek)

(tym sposobem jak na razie z GT6 wychodzimy +/- na zero, a 105ek mamy pare
wolnych)

15 - 2x105 (podobnie jak z 5 - nie wiem ile czego jezdzi, ale generainie
odzyskujemy GT6, tracimy 105)
aha, bylbym zapomnial - przez Al. Pokoju oczywiscie

16, 17, 20, 21 - pozniej, bo nie jestem ich pewien

18 - tak jak 11

22 - podzial na 2 linie:
dotychczasowa 22 co 20 minut caly czas

42
na trasie BOREK - CA HTS tak jak 22, i dalej do WZGORZ
czestotliwosc: co 20 minut tylko w tych godzinach, w ktorych obecnie 22
jezdzi co 10 minut
tabor: bez zmian (GT6+B4), ilostan tez bez zmian w stosunku do "starej" 22
cel: zrekompesowanie Wzgorzom pociecia 4 i 5 i za duza czestotliwosc 22 do
Walcowni

26
nowa linia na trasie: KURDWANOW - Rynek Podgorski - Stradom - Dworzec -
Rakowicka - CM. RAKOWICKI
cel:
1) przede wszystkim odciazenie 6 i 24 na trasie do Kurdwanowa
2) odciazenie 23 i 502 glownie na odcinku Dworcowa - Korona
3) przy okazji odciaza, ale minimalnie: 8, 10, 11
4) jakies normalne polaczenie Cmentarza Rakowickiej i Akademii Ekonomicznej
ze swiatem
czestotliwosc: 10 minut
tabor: GT6 (tracimy 7 lub 8 GT6ek)
dla tej i kolejnej linii konieczne bedzie przeniesienie GT6 do Podgorza

27
nowa linia na trasie:
wariant a) PROKOCIM - Starowislna - Pl. WW. Sw. - BRONOWICE
wariant b) PROKOCIM - Rynek Podgorski - Pl. WW. Sw. - BRONOWICE
cel:
wariant a) odciazenie 13 i realizacja postulatu puszczenia jej przez Pl. WW.
Sw.
wariant b) jw. + dodatkowo czesciowe odciazenie 6, 8, 10, 18, 23, 502 i
jeszcze czegos na pewno - wydaje mi sie ze to juz za duzo
czestotliwosc: 10 minut
tabor: GT6 (tracimy 9 lub 10 GT6ek)

(tym sposobem mamy juz obsadzone wszystkie solowe GT6ki lub nawet ich nam
brakuje - na podstawie ramtel.com.pl/~achum/ wyliczylem ze mamy ich -
podkreslam solowych - 21, a ja osadzilem od 21 do 23)

Teraz jesli chodzi o linie 16, 17, 20, 21 to dalej nie jestem pewien, ale
chyba zmienilbym ich czestotliwosc na co 15 minut w szczycie i co 30 poza
szczytem i wszystkie zrobil calodzienne.

I sprawa os. Lipska:
125, 425 (lub 195) co rowne 30 minut przez Most Kotlarski i Meissnera, czyli
minimalne zmiejszenie czestotliwosci, ale teraz powinno sie zmniejszyc ich
oblozenie na odcinku od Ronda Mogilskiego do Rydygiera - beda jechac
dookola, i od Ronda do Lipskiej - beda uzupelnione tak:

115 co 15 minut calodzienna, trasa bez zmian (poza pominieciem ul.
Plaszowskiej i Powstancow Wlkp. - na skruty przez Saska).

415 (lub 185) co 15 minut szczytowa na trasie BISKUPINSKA lub OS. LIPSKA
(zawraca na swiatlach) - Lipska - Plaszowska (potem nowa Klimeckiego) - Most
Kotlarski - Rondo Mogilskie - Dworzec Glowny - NOWY KLEPARZ, a pozniej do
nowej petli autobusowej na Krowodrzy, o ile taka powstanie

Ewentualnie obie linie calodzienne, co 15 minut w szczycie, co 30 poza.

Po wybudowaniu linii tramwajowej do os. Lipska nie dajemy tam linii 7 (albo
dajemy dodatkowo), ale przede wszystkim:

25
OS. LIPSKA - Most Kotlarski - Rondo Mogilskie -
wariant a) - Dluga - Nowy Kleparz -
wariant b) - Lubomirskiego - KCK -
- KROWODRZA GORKA (a moze by tak AZORY?)

Aha, po zrobieniu KCK mozemy 26 puscic tamtedy, ale nie wiem jak, bo trasa
Bagrowa, czy jak ona sie tam teraz nazywa, to moze za 10 lat powstanie...

Przy okazji pronuje jeszcze:
1) 123 omija Lesisko, 153 do Lesiska, obie co 15 minut krutkie autobusy, i
dodatkowa 193 po trasie 153 z pominieciem Szpitala Zeromskiego, dalej:
Klasztorna - Most Wandy - Pollanki - Biezanowska - Mala Gora - Cwiklinskiej -
Aleksandry - Wielicka - Wlotowa - i dalej gdzies do kompletnie pozbawionego
komunikacji rejonu ulic Blotnej, Szpakowej itp. (do Piaskow Wielkich przez
Szpakowa to juz sie chyba niestety nie zmiesci :( ).

2) 183 do likwidacji, 163 przedluzony od petli: Aleksandry - Mala Gora -
Laczka i dalej po trasie 183 (dorzucic trzeba tylko 1 albo 2 brygady).

3) 502 - likwidacja przystanku Rynek Podgorski w kierunku Biezanowa, wspolny
z tramwajami przystanek Korona.

4) Wyprostowanie 287 i puszczenie 177/477 przez caly dzien kazda co 30-35
minut - wtedy starczy na nie jeden melon.

5) 192 przez Beliny - Grochowska (powr. Lukasiewicza) - Pilotow - Mlynska do
Mistrzejowic (likwidacja 428).

6) 444 tylko przegubowce!!!!!!!

7) Jeden z pomyslow linii pospiesznej nie byl taki glupi. Proponuje 503:
AZORY - Stachiewicza - Kijowska - Mickiewicza - Most Debnicki - Most
Grunwaldzki - Kamienskeigo - Wielicka - Teligi (po zrobieniu wezla Wielicka
przez Mala Gore) - BIEZANOW NOWY. Przystanki: Makowskiego, Biprostal,
Czarnowiejska, Cracovia, Jubilat, Most Grunwaldzki (ze wzgledu na specyfike
korkow tylko w kierunku Mostu Debnickiego), Mateczny, Bieznowska, Prokocim
Szpital, w drugim wariancie tez Prokocim CPN. Tym sposobem odciazamy 103,
144 (bedzie to jeszcze jezdzic?), 173, 444 i wszystko co jezdzi Alejami.

8) Wydluzenie 439 do Matecznego (z braku laku niech zawraca zwyczajnie na
rondzie), przegubowce

No to na dzisiaj wystarczy. Ide spac i zostawiam was z tym.
Obserwuj wątek

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka