Dodaj do ulubionych

Bunt kierowców na autostradzie A4

IP: *.chello.pl 23.09.07, 22:42
remont tej autrostrady to prawdziwy problem... w piatek przylecialam
z wakacji i przejazd z Katowic do Krakowa zajal nam 2 h !! (pomine
fakt, ze Krakow rozniez jest caly "rozkopany" i przejazd przez niego
zajmuje kolejene 3 h).

Jadac autostrada (a raczej stajac w korku na niej) rozbawialy mnie
komentarze kierowcow przez cb radio :) np. ze to nie jest autostrada
tylko KORKOSTRADA, albo na pytanie gdzie sa robotnicy i co oni robia
uslyszalam odpowiedz ze KOSZA TRAWE (rzeczywiscie wzieli sie do
koszenia trawy kiedy cala sprawa nic-nie-robienia na autostradzie
zajela sie ekipa TVN), pomine fakt , ze jeden z kierowcow widzial
jednego z robotnikow pijacego piwo :) a przez cala droge naliczylam
na autostradzie okolo 15 osob z czego 5 bylo z telewizji :)

Jak dobrze wrocic do Polski z wakacji ....
Edytor zaawansowany
  • Gość: Krzysztof K. IP: *.fema.krakow.pl 23.09.07, 23:20
    Najwyższy czas zmienić koncesjonariusza. Drugim krokiem powinno być porządne wyremontowanie autostrady, a właściwie jej rekonstrukcja - odcinek Kraków - Katowice był budowany w przeważającej mierze w latach siedemdziesiątych i osiemdziesiątych. Przy okazji warto by dodać trzeci pas ruchu w obydwie strony (naszym drogowcom polecam wycieczkę do Niemiec, chyba mają stare podręczniki). No i przede wszystkim obniżyć cenę - 13 zł to stanowczo za dużo, nawet gdy nie ma remontów. Aha i jeszcze jedno - na ogół wszędzie na świecie na wjeździe pobiera się kwitek, a płaci przy wyjeździe.
  • Gość: HuGo W. IP: *.multimo.gtsenergis.pl 24.09.07, 12:11
    zniesc oplaty - po co placic za autostrady?
  • onioni 24.09.07, 14:30
    No właśnie, skoro kasa z autostrady się zwraca - bo przeciez inaczej
    PRIV biznes by tam nie właził, to czemu państwo nie wybuduje tego
    same, a potem nie bierze za to kasy?
    A tak, 10 lat wybierają to, kto to ma budowac i potem jeszcze
    przegina z tym!

    Choć chyba muszę się ugryź w język, bo generalnie jestem za tym, by
    państwo sie do tego nie mieszało (głosuje na UPR), ale dziwi mnie ta
    logika państwa ....

    Utrzymuje coś z budżetu, co nie jest zyskowne, a tu gdzie ponoć
    idzie zarobić, daje to PRIV firmą ..... jakieś łapówki były swego
    czasu?

    pzdr
    tapety4u.xx.pl
    - najlepsze foto
  • lukask73 24.09.07, 16:40
    Jeśli głosujesz na UPR, to chyba musisz rozumieć to, że tych
    kierowców nikt nie zmuszał do jechania płatną drogą.

    Gdyby rzeczywiście było aż tak źle, to nikt przy zdrowych zmysłach
    by tam nie wjechał, bo straciłby 13 złotych i znacznie bardziej
    cenny czas i nerwy (plus dodatkowo spalone w korkach paliwo).

    Wtedy przychody z A4 byłyby zerowe i A4 znalazłoby jakiś sposób na
    obniżenie ceny np. do 3 złotych.
  • Gość: murof IP: *.broker.com.pl 24.09.07, 17:39
    > Gdyby rzeczywiście było aż tak źle, to nikt przy zdrowych zmysłach
    > by tam nie wjechał, bo straciłby 13 złotych i znacznie bardziej
    > cenny czas i nerwy (plus dodatkowo spalone w korkach paliwo).

    A skąd niby mają o tym wiedzieć? 12 tablic? Jakiej wielkości i gdzie umieszczone
    i czy pisze na nich że część (stanowczo za duża) trasy to tak naprawdę dwupasmówka.

    Ja szary obywatel nie znalazłem ANI JEDNGO prasowego ogłoszenia i nie widziałem
    ANI JEDNEJ TABLICY INFORMACYJNEJ, a o remoncie dowiedziałem się od znaków
    kilkadziesiąt metrów przed przewężeniem! Przykro mi ale strony spółki
    administrującej A4 też nie odwiedzam codziennie.

  • Gość: murof IP: *.broker.com.pl 24.09.07, 17:40
    Co do jednego masz rację - trasy A4 jeszcze długo będę unikał...
  • tetlian 24.09.07, 18:28
    Teraz to wszystko rozkopywowują.
    --
    Idiota i Debil
  • Gość: PolakKielczanin IP: *.kolornet.pl 24.09.07, 00:41
    Witam Polaków

    Czytając ten artykuł głowa mnie rozbolała, gdyż SdPL i LiD nie chce aby w
    Kielcach powstało lotnisko bo mają powstać autostrada do 2050 roku,
    ale jak będą tak remontować te autostrady,to w Kielcach nie będzie jej do 3000
    roku.
    Więc proszę lewicę aby się nie znęcała nad umordowanym narodem polskim i
    społecznością Kielecką.
  • Gość: francjosef IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 24.09.07, 00:58
    Chyba ci się fora pomyliły - może z tego bólu głowy... Ja słyszałem,
    że w Kielcach nie będzie lotniska, bo tam "strasznie wieje"...
    dawniej takie żarty buły o "scyzorykach"...
  • Gość: havi IP: *.internetdsl.tpnet.pl 24.09.07, 09:24
    Ja również witam Polaków!
    Dobrze że sąd obalił zapis w umowie ze stalexportem i można remontować drogi w okolicach autostrady, więc remontuje się trasę olkuską
    A opłaty powinny być obniżone o połowę
    Z interesu Polski potrzebne jest aby w pierwszej kolejności powstała autostrada do ukrainskiej granicy a nie do kielc, gdyż jest to główny korytarz transeuropejski podobnie jak A2 i A1, a jeszcze powinna powstać A3 jako najkrótsze połączenie czech z portem w świnoujściu

    Do kielc to wystarczą takie drogi jakie są bo tam zbyt wielu nie jeździ!
  • pbe64 24.09.07, 10:04
    Gość portalu: havi napisał(a):

    > Dobrze że sąd obalił zapis w umowie ze stalexportem i można remontować drogi w
    > okolicach autostrady, więc remontuje się trasę olkuską
    No niestety remontują zgodnie z tym niekorzystnym zapisem. Tam nie było zakazu
    remontów w ogóle, był zakaz remontów podnoszących przepustowość drogi. I tak
    właśnie remontują trasę olkuską. Poza wymianą asfaltu (+) stawiają nowe znaki
    "teren zabudowany" (-), tam gdzie nie ma terenu zabudowanego stawiają w lesie
    bezsensowne ograniczenie do 70km/h (-), na podjeździe między Sienicznem, a
    Zedermanem zlikwidowali drugi pas i ustawili zakaz wyprzedzania, więc wystarczy
    jedna ciężarówka żeby utworzył się korek (-).
    W rezultacie jest więcej minusów niż plusów i ten cały remont powoduje, że
    jedzie się dłużej niż przed remontem, czyli zgodnie z umową ze Stalexportem.
  • Gość: CK IP: 213.77.117.* 24.09.07, 10:09
    NIe jeździ zbyt wiele ludzi? No to się przejedź 7-ką najpierw a
    potem komentuj. Nie chodziło chyba kielczaninowi a autostrade tylko
    o ekspresówke S-7, Na której przewidywane natężenie ruchu jest
    większe niż na budowanej autostadzie A-1. Podobno cał S-7 ma być
    gotowa do 2011 roku.
  • wujekmik 24.09.07, 10:12
    A4 to jeden wielki przekręt i bajzel
    --
    Internet Explorer służy do przeglądania zawartości internetu z Twojego komputera
    i vice-versa
    KŁAMCA
  • Gość: tl IP: *.net.autocom.pl 24.09.07, 06:45
    A jak przejedzie sie Kraków (bwodnica w tzw. "remoncie", uroczyscie
    poświęcona 2 lata temu !), to czeka droga Kraków-
    Tarnów, "remontowana" tez od kilku lat. Kiedy przywraca sie ruch z
    jednej strony, to zamyka z drugiej, bo juz jest rozjeżdżona. Zabawa
    w kółko drogich towarzyszy z różnych PARTII. Naszym kosztem.
  • Gość: krakus IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 24.09.07, 07:24
    A czy ktoś zuważył, że za chwilę będzie potrzebny następny remont
    nowego wiaduktu nad ulicą 29 Listopada w Krakowie - najazdy
    zaczynają się rozchodzić na boki.Waidukt jest aktualnie w ciągu, z
    którego korzystają osoby zjeżdające z autostrady i jadące na wschód
    z ominięciem remontowanej obwodnicy.
  • Gość: H56 IP: *.chello.pl 24.09.07, 07:49
    CBA powinna zbadać treść umów ze Stalexportem, kto je podpisał i
    dlaczego niekorzystnie ? ta umowa było chyba wzorowana na
    konkordacie, bo też korzysta tylko jedna strona.
  • lucusia3 24.09.07, 08:45
    CBA nie ma czasu na sprawdzanie, czy umowy na miliardy są uczciwe, bo musi szukać haków na dentystę z Olsztyna, czy kolegę partyjnego, który niespodziewanie zrobił się popularny.
  • Gość: Ignacy IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 24.09.07, 08:22
    Tak samo jest na A2 na odcinku Konin-Września. Tak może być bo układ chroniony
    jest przez GRUPĘ TRZYMAJĄCĄ WŁADZĘ.
  • Gość: DjMolek IP: *.b3system.pl 24.09.07, 08:24
    Nie dość, że ciągle remontowana to jeszcze sarny sobe biegają po
    niej na cłego. A pracownicy Stalexport z nieoznakowanych samochodów
    próbują je przegonić... siedząc w samochodzie !
    Kilka miesięcy temu rozbiłem tam samochód (2 tygodniowy z salonu) bo
    takie zwierze leśne sobie biegało. Człowiek z lawety powiedział mi,
    że przynajmniej raz w tygodniu zwozi samochody po zderzeniu z sarną!
    Skadal!
    A Stalexport?? Za naprawę zapłacił (choć powinien mi samochoód nowy
    odkupić) ale o choćby liście ze słowami ubolewania nie było mowy...
    Stalexport to chyba rodzina PIS - taka sama mentalność.
  • tango9 24.09.07, 08:29
    Zakładam się o miliard złotych (jeden miliard nowych złotych), że nie
    przejedziecie przez Polskę nie napotykając robót drogowych. Jeśli uważacie, że
    rok temu jakaś droga została wyremontowana i dziś możecie przez nią przejechać
    to się mylicie. W Iraku, w Iranie, w Egipcie, w Syrii to asfalt trzyma się
    podłoża jak gó.. u gumiaka Leppera. A tu koleina za koleiną. Już mnie to nudzi.
  • Gość: ANDRZEJ 34 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 24.09.07, 08:37
    stalexport to oszuscii złodzieje, sam stalem w koru przed a p-otem na
    autostradzie, teraz jade przez olkusz- nie dam zarobic złodziejom, a gdzie jest
    CBA, które łapie płotki a takim firmom jak stalexport nic nie zrobi - panstwo
    PISUARóW I TYLE
  • Gość: tak 3mać IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 24.09.07, 08:41
    do czasu zmniejszenia opłat o połowę,jeździmy równoległymi drogami
    np.94 ,79, 44 ,780.
  • pbe64 24.09.07, 09:43
    94 - niestety jest w remoncie i nadaje się tylko dla odważnych i lubiących
    płacić za naprawę zawieszenia, bo miejscami jedzie się poboczem wysypanym żwirem
    79 - niestety też są korki
    780 - OK, ale jeżeli ktoś skręca na Łódź/Częstochowę to nadkłada ponad 30 km
  • Gość: marus IP: *.elb.pl 24.09.07, 08:44
    Tylko trzeba się nie lada natrudzić by nie wjechać na płatną drogę a to dzięki
    "odpowiedniemu "oznakowaniu to -skandal .Zresztą na A2jest to samo ,robią z
    ludzi idiotów chcących jechać drogą równoległą do autostrady.
  • irini 24.09.07, 09:01
    Znaczna czesc drogi A4 jest nieplatna, a sytuacja na niej rownie katastroficzna,
    chociaz remont mial sie skonczyc do po wakacjach, nic takiego nie nastapilo i
    nigdy nie wiadomo, ile potrwa np. przejazd z Tarnowa do Brzeska czy Krakowa, w
    ktorym miejscu bedzie ruch wahadlowy, korek. Zastanawilam sie, sadzac z tytulu,
    w jaki sposob mozna to oprotestowac.Jesli o mnie chodzi, zrezygnowalam z jazdy
    autem. Dodatkowo "zachecily" mnie rosnace ceny benzyny. Jednak pora chyba na cos
    bardziej spektakularnego. Moze zacznijmy jezdzic po A4 na klaksonach o kazdej
    pelnej godzinie?
  • Gość: xd IP: *.geomar.pl 24.09.07, 09:08
    Opłaty są zabezpieczeniem kredytu... terefere, sr[...]atata. A tymczasem
    kierowcy płacą po prostu za niewykonaną usługę. I tyle.
  • Gość: hehe IP: *.dynamic.dsl.as9105.com 25.09.07, 02:07
    Jeździłem tą trasą swego czasu dość często i była w fatalnym stanie krótko po
    oddaniu jej do użytku. Teraz korzystam z niej rzadko.
    Moje zdanie:
    - średnio mnie obchodzi tłumaczenie Stalexporu o zabezpieczeniach kredytu na
    remont bo jak sprzedają towar o niskiej jakości to i cena powinna być adekwatna
    do jakości
    - tłumaczenie że klimat nie sprzyja budownictwu drogowemu w Polsce bo ciężko
    dobrać odpowiedni materiał na każda porę roku jest prawie niemożliwością nie
    trafia do mnie bo Niemcy np sobie z tym radzą chociaż jakość ich autostrad to
    też już mit
    - autostrady w Niemczech są w dużo lepszym stanie choć pobierają opłaty tylko od
    sam. ciężarowych, które mają tak naprawdę największy wpływ na dewastację nawierzchni
    - szkoda, że kierowcom nie daje się wyboru (a wielu zależy na czasie) i zmusza
    się ich o płacenia za autostradę mimo, że mogła by powstać droga równoległa bo
    były na to pieniądze (trasa olkuska). Niestety umowa była spisana w czasach
    znanym wielu i w sytuacji, której można się tylko domyślać - ktoś komuś
    zapłacił, żeby wyeliminować konkurencyjną trasę to to co nasuwa sie każdemu na
    myśl jak widać.
    - za remont autostrady płacą kierowcy bo to zabezpieczenie kredytu, a kto
    zapłaci kierowcom za remont zawieszenia? I to nie dotyczy tylko autostrady, ale
    tez np ulicy Kamińskiego w Krakowie (o innych nie wspomnę)
    - nie wiem dlaczego oddaje się autostrady pod zarząd jakichś spółek, które każą
    nam płacić za ich użytkowanie, a podatek drogowy jest cały czas ujęty w cenie
    paliwa - to jest podwójne zdzieranie pieniędzy z kierowców (nie licząc remontów
    zawieszenia). Stały podatek drogowy byłby lepszy i sprawiedliwszy niż ten drugi
    w paliwie, a opłaty pobierać od tranzytu przez Polskę. To chyba sprawa dla
    rzecznika praw obywatelskich.

    I szczerze powiedziawszy gó...o mnie obchodzi kto na kogo głosuje - wszyscy
    obiecują, że będzie pięknie i wspaniale... i tak już od wielu lat mało kto co
    zrobił i znając mentalność polskich polityków nic się nie zmieni bo to ciągle te
    same gęby tylko pod innym logiem.
    Ten temat jest o konkretnej autostradzie i jej podobnych, a nie o tym kto na
    kogo będzie głosował, i co ten ktoś zrobi jak wygra wybory - na pewno nie zajmie
    się trasą Kraków - Katowice :P
  • Gość: takaprawda IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 24.09.07, 09:15
    -ty ,a trzeba płacic za przejazd ,a przecież jedzie się tempem ulicy
    osiedlowej .
  • wujekmik 24.09.07, 12:21
    Powinni na nich nałożyć karę za wyłudzanie pieniedzy od kierowców
    --
    Internet Explorer służy do przeglądania zawartości internetu z Twojego komputera
    i vice-versa
    KŁAMCA
  • prasa14 24.09.07, 09:15
    Dziwi mnie tłumaczenie Stalexportu- nie mogą zmniejszyć opłat bo one
    zabezpieczają kredyt. Jednakże kredyt otrzymali bo zobowiązali się
    dobrze wykonać autostradę, skoro ją spartaczyli to nie mogą
    oczekiwać opłat w tej samej wysokości. Ponadto, jeżeli mają problem
    ze spłatą kredytu- no cóż ryzyko gospodarcze, albo dokładają do
    kapitału albo bankrutują. Nie mogą finansować swojej nieudolności z
    naszych prywatnych pieniędzy. Ciekawi mnie też kto odebrał tak źle
    wykonaną pracę, czy inspektor poniósł jakiekolwiek konsekwencje-
    jeżeli nie to wszystkie inne spartaczone drogi również można
    odbierać bez zastrzeżeń i nie ponosić za to konsekwencji.
  • Gość: hehe IP: *.dynamic.dsl.as9105.com 25.09.07, 02:14
    Większość takich inwestycji wykonywały firmy, które obecnie nie istnieją (wzięli
    pieniądze i rozpłynęli się we mgle). Takie czasy były, że ludzie się dorabiali
    na koszt państwa. Teraz nawet gwarancji nie ma od kogo wyegzekwować. A inspektor
    na pewno głupi nie jest i jak poczuł, że mu się ktoś za du...ę może wziąć to
    dawno się zabezpieczył i zniknął.
    Scenariusz jest pewnie taki jak i zawsze - tylko kto by w tych komisjach
    śledczych zasiadał.
  • Gość: Bart IP: *.adsl.inetia.pl 24.09.07, 09:26
    czy trzeba cos dodawac...?
    po prostu omijac ten folwark Staleksportu - jesli mam stac w korku
    lub jechac dziurawym asfaltem, to po co za to placic?
  • Gość: Vi IP: *.internetdsl.tpnet.pl 24.09.07, 09:39
    To DEFINICJA: Autostrada wg Ustawy z dnia 21 marca 1985 – Ustawa o
    drogach publicznych, stan na 6 kwietnia 2005) – droga publiczna o
    ograniczonej dostępności, przeznaczona wyłącznie do ruchu pojazdów
    samochodowych, charakteryzująca się bezkolizyjnymi skrzyżowaniami
    oraz podzielona na pasy ruchu dla różnych szybkości i kierunków (co
    najmniej dwa w każdą stronę, oddzielone pasem zieleni i/lub
    barierami). Autostrada wyposażona jest w miejsca obsługi podróżnych,
    pojazdów i przesyłek, przeznaczone wyłącznie dla użytkowników drogi.

    Jak widać to za co każą nam płacić to NIE AUTOSTRADA!!! "podzielona
    na pasy ruchu dla różnych szybkości i kierunków" -tak... dwa...
    każdy w przeciwnym kierunku.
  • camel_3d 24.09.07, 09:52
    przeciez kierowcy wiedza, ze sa korki i romonty... a skoro wiedza to nie powinni
    tamtedy jechac..skoro nie chca placic.
  • Gość: zakorkowany IP: *.ists.pl 24.09.07, 10:08
    Ciekawe, że co jakiś czas pojawiają się promocje, że w godzinach takich a takich
    płaci się tylko przy bramce wyjazdowej.
    Skoro nie mogą obniżyć niech zrobią promocję aż do czasu zakończenia remontów.
  • Gość: Stefan IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 24.09.07, 10:11
    Proponuję aby idąc tropem rozumowania Stalexportu, hotelarze
    wynajmowali pokoje hotelowe w trakcie ich remontowania, po pełnej
    cenie tłumacząc, że muszą pobierać pełną stawkę, bo wzięli kredyt.
    Ciekawe jak długo taki hotel by pofunkcjonował?

    A tu mamy jasny przykład monopolu.
  • Gość: Waldi IP: *.e-wro.net.pl 24.09.07, 10:18
    A na A2 wcale nie lepiej niedość że trzeba słono płacić za każdy
    odcinek to też już pojawiły sie prace remontowe i ta wąska droga
    ludzie nie nazywajcie tego Autostradą!!!Przestańmy opowiadac i weźmy
    sie do roboty większość dróg jest w opłakanym stanie i nie ważne czy
    płatnych czy nie.Podróżując bardzo częśto drogą Wrocław - Poznań
    zastanawiam się co się tam zmieniniło od 20 lat pomijająć obwodnice
    i piękny i szybki wjazd do Poznania czego nie można powiedzięc o
    Wrocławiu bo tu korki zaczynają się już od obwodnicy Trzebnicy i
    później w metr po metrze do wrocka.
  • Gość: Kazek IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 24.09.07, 10:18
    Zachęcam wszystkich użytkowników A4 do przygotowania za wczasu
    oświadczenia, że nie zamierzam płacić za przejazd, bo uważam, że
    jestem okradany. Na oświadczeniu podać swoje dane osobowe i nr
    rejestracyjny. I niech się sądzą. Jeśli odpowiednio duża liczba
    kierowców tak zrobi, to 1) będę musieli ich przepuszczać na
    bramkach, bo inaczej droga się całkiem zablokuje, 2) w końcu się
    ugną.

    Ale, czy jesteśmy wystarczająco zdyscyplinowani?
  • and_nowak 24.09.07, 10:25
    Stalexport może i powinien obniżyć opłaty. Równie dobrze pan Kowalski może się
    ustawić do poboru opłat tłumacząc, że takie podjął zobowiązanie w banku.

    Klienta nie interesują zobowiązania, klienta interesuje produkt. Tu mamy
    ewidentnie do czynienia z produktem niepełnowartościowym. Większość ludzi płaci
    tylko dlatego, że kwota jest niewielka, mniejsza o kosztów zawracania sobie
    głowy sądami. Czyli wygrywa silniejszy.
  • Gość: Gość IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 24.09.07, 16:39
    Właśnie.
    To jak płacenie za zimną wodę stawek jak za ciepłą wodę bo ciepłownia jest w remoncie na kredyt, który spłaca.
  • Gość: Hubert IP: *.internetdsl.tpnet.pl 24.09.07, 10:25
    Czy ten cały Stalexport może mi wyjaśnić, dlaczego u nich 50 km
    kosztuje 13 zł, a w Austrii 10 dni, czyli praktycznie 10.000 km
    (1.000 km na dobę) ok. 30 zł?
  • maciek_sc 24.09.07, 10:29
    Prawo handlowe nakłada na usługodawcę obowiązek zachowania należytej jakości
    świadczonych usług. W przeciwnym razie klienci mogą się domagać zwrotu opłaty w
    ramach rękojmi! A więc trzeba zapłacić, a następnie złożyć pisemną reklamację, w
    miarę możliwości dokumentując nienależyty poziom jakości (np. zdjęcia korków
    zrobione komórką w godzinach odpowiadających czasowi przyjazdu). W przypadku
    (prawie pewnego) odrzucenia reklamacji, należy się udać do Rzecznika Praw
    Konsumentów. Uważam, że trzeba zrobić zmasowaną akcję tego typu. Sam niestety
    (na szczęście!!) bardzo rzadko jeżdżę A4 więc nie pomogę.
  • Gość: Tiry_na_tory IP: 86.126.210.* 24.09.07, 10:45
    ciekawe kiedy ludzie zauwaza, ze ilosc nowych drog nie poprawia sytuacji? wiecej
    drog-wiecej aut-wiecej korkow. to sie samo nakreca - zobaczcie co sie dzieje w
    krajach europejskich np. w Niemczech czy w Italii. albo w Stanach. pewnie, ze
    trzeba drogi remontowac, robic obwodnice, ale tam naprawde potrzebne sa
    rozwiazania systemowe i powazne inwstycje w transport zbiorowy - miejski i
    pozamiejski. ile osob by chetniej wybralo przejazd nowoczesna, czysta, szybka i
    niedroga koleja z Krakowa do katowic zamiast sie uzerac w samochodzie? mysle, ze
    sporo. inny przyklad: swego czasu Strasburg byl tak zablokowany, ze praktycznie
    niemozliwe stalo sie przejechanie przez to miasto. I zainwestowano w kompleksowe
    rozwiazania transportu zbiorowego, zamiast dobudowywac drog, tuneli, estakad. I
    teraz jest to wzorcowe miasto, jesli chodzi o komunikacje. U nas transport
    kolejowy lezy odlogiem. Tiry suna przez wsie i miasteczka, zamiast byc
    przewozone na platformach kolejowych. ale widocznie musimy dojsc do sciany, jak
    wiele innych narodow, zeby przejrzec na oczy, ze budowa kolejnych drog tylko
    nakreca przemysl samochodowy.
  • Gość: in IP: *.rwe.com 24.09.07, 10:38
    kiedys jezdzilem A4 dosyc czesto, to byl 2003/2004 i juz wtedy byly
    co chwila zwezenia i roboty drogowe. Mowienie, ze TERAZ musza
    remontowac to poprostu klamstwo. Remont A4 trwa non stop....

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka