Dodaj do ulubionych

Rondo Grzegórzeckie nie dla kierowców

IP: *.chello.pl 13.02.08, 21:08
ile pasów będzie miała Aleja Pokoju ? Jeśli powstanie jeszcze trzeci kosztem
stojących drzew wzdłuż jezdni, zaczynam poważnie zastanawiać się nad
wyprowadzką z Grzegórzek.
Edytor zaawansowany
  • Gość: Pengos IP: *.chello.pl 13.02.08, 22:09
    Czyli czekają nas rozrywki takie, jak na nowym "rondzie" kocmyrzowskim... Korki, korki, korki, bezsensownie długie cykle świateł, tramwaje przejeżdżające przez rondo na 2-3 etapy...
    Po prostu klasyczna krakowska fuszerka, koncert niekompetencji w wykonaniu naszych "fahofcuf" :(
  • Gość: karamba IP: *.chello.pl 13.02.08, 22:36
    hmmmm. Jezdze przez rondo Kocmurzowskie codziennie rano i wieczorem
    i nigdy nie stalem w korku! Kiedy jest tam korek? To sie tam
    przejade specjalnie zobaczyc i wziasc udzial w tym "widowisku".
    Nie nazywajmy tez korkiem oczekiwania na przejazd (wjazd na "rondo")
    2 cykle bo to standard.
    Pzdr
  • Gość: Pengos IP: *.chello.pl 13.02.08, 22:58
    NIGDY wcześniej nie było korków od strony ronda Czyżyńskiego, teraz zdarzają się nagminnie.
    Czekanie "zaledwie" dwie zmiany świateł na wjazd na rondo to jakaś kpina - tym bardziej że cykle świateł są NIEMIŁOSIERNIE długie...
    Generalnie, to nowe Kocmyrzowskie jest praktycznie pod każdym względem gorsze od tego co było wcześniej - niestety...
  • cynik11 14.02.08, 08:08
    > Generalnie, to nowe Kocmyrzowskie jest praktycznie pod każdym względem gorsze o
    > d tego co było wcześniej - niestety...
    Generalnie przesadzasz, albo nie pamiętasz co było przed remontem tego ronda.
    Jezdze tamtedy codziennie i uwazam, ze przejazd przez to rondo bardzo sie
    poprawil, w porównaniu do tego co było wczesniej. A propo "korków" od ronda
    czyżyńskiego, to nigdy nie stałem tam dłużej niż jedna zmiane, może podzielisz
    sie, informacja w których godzinach są tam takie straszne "korki"??
  • Gość: byku80 IP: *.tktelekom.pl 14.02.08, 09:21
    może wtedy gdy w Philip Morris albo innym duzym zakładzie w okolicy akurat wychodzą po zmianie i kilkaset osób naraz wali autami na rondo :)) Może kolega własnie albo pracuje w takim zakładzie albo kończy równolegle z nimi :))
  • Gość: gość IP: *.spine.pl 18.02.08, 12:30
    rano i wieczorem owszem nie ma korku, za to po poludniu!!!!To
    jest "frajda" przejechac przez to rondo!
  • Gość: borewicz IP: *.autocom.pl 13.02.08, 22:31
    bedzie miala 3 pasy ???
  • Gość: Marek IP: *.net.autocom.pl 13.02.08, 22:32
    moża. A po drugie, dlaczego nie zamieszczono schematycznego rysunku? Czy w
    magistracie i firmach dla niego pracujacych nikt nie ma głowy do takich spraw? A
    w redakcji, same wybiórcze wykształciuchy, które tylko o ekologach i ich
    żabkach/ptaszkach pisać potrafią? A coś konkretnego - to lepiej dać literaturę
    niż schematyczny rysunek...
  • Gość: Stefan IP: *.autocom.pl 13.02.08, 22:55
    Czemu z Podgórza mają jeździć przez stopień wodny na Dąbiu skoro z
    Kotlarskiej będzie można skręcić w Al. Pokoju?

    A tak w ogóle to gdzie jest jakiś schemat jak to ma wyglądąć? Opis
    jest mętny a "a picture is worth a million words".
  • Gość: artur IP: *.internetdsl.tpnet.pl 14.02.08, 00:56
    No wlasnie tez tego nie rozumiem. Dlaczego maja jechac na Dabie skoro mozna
    skrecic w al Pokoju z Kotlarskiej? Jakas bzdura. Schemat proszę!
  • Gość: Paul IP: *.fdk.airbites.pl 13.02.08, 23:14
    Do sygnalizacji dla aut, dla pieszych i dla komunikacji miejskiej dojdzie
    jeszcze specjalna dla KST? No przecież to jest prowizorka! Powinien być tunel.
  • zeev 13.02.08, 23:38
    wolałbym, aby w GW pisano "stopień na Dąbiu" i "do Podgórza", a nie "na
    Podgórze" i "w Dąbiu"
    Krakus by tak nie napisał
  • Gość: bebciul IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 13.02.08, 23:49
    I " dziennikarz" i korekta to starozakonni. To dlaczego spodziewasz
    się właściwej, polskiej pisowni?
  • Gość: PUNKracy IP: *.ghnet.pl 13.02.08, 23:54
    no,jesli tak jak Kocmyrzowskie,to lepiej dajmy spokoj i nie
    wyrzucajmy pieniedzy w bloto.wsrod motorniczych to
    rondo/Kocmyrzowskie/ nosi juz nazwe Ronda im.Tajstera....ale to
    wcale nie jest smieszne...
    a poza tym,to wszystko jest spoznione o conajmniej 20lat...
  • Gość: Krzysztof K. IP: *.fema.krakow.pl 14.02.08, 00:08
    Bezsensowana przebudowa. Dlaczego zrezygnowano z estakady? Przeciez
    to są półśrodki, które nic nie dadza.
  • Gość: iksiński IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 14.02.08, 11:42
    A na której linii ta estakada by miała być? Północ-południe? Wschód-zachód? Skąd
    dokąd by ułatwiała ruch?

    Wiesz już, czy sobie tak piszesz po prostu?
  • Gość: byku80 IP: *.tktelekom.pl 14.02.08, 12:08
    Planowana była estakada północ - południe.
  • Gość: iksiński IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 14.02.08, 13:47
    Nie była.

    I pytanie dodatkowe: po co? Jakie badania ruchu uzasadniają tam estakadę? Jaki
    jest ruch na Moście Kotlarskim? Jaki jest ruch na Herlinga - Grudzińskiego?

    Tymczasem na skrzyżowaniu Nowohuckiej i Klimeckiego estakada JEST już
    zaprojektowana poprzecznie dla tego ciągu (w osi Nowohucka - Powstańców
    Wielkopolskich), więc gdzie tu sens?

    I jaki jest ruch w tunelu samochodowym pod KCK (sześćdziesiąt lat oczekiwane
    domknięcie II obwodnicy, korki powinny być jak na Alejach III Wieszczów co
    najmniej)????
  • Gość: byku80 IP: *.tktelekom.pl 14.02.08, 14:47
    tak jak pisałem w poście poniżej. Ruch z pierwszej obwodnicy (wokół plant) ma być wypchnięty na drugą czyli między innymi rondo grzegórzeckie. Ja np często pracę kończę w okolicy dworca lub cmentarza rakowickiego. Normalnie wracam na podwawelskie pierwszą obwodnicą i mostem grunwaldzkim. Po zmianie będę wracał drugą czyli przez ronda mogilskie/grzegórzeckie i pod chalę targową i dalej na most grunwaldzki. Estakada zachęciłaby takich jak ja do korzystania z równoległego ciągu nowochucka/powstańców. Rozwożę towar dostawczakiem więc komunikacja publiczna nie wchodzi w rachubę. Dołóż sobie jeszcze fakt że tacy jak ja za niedługo będą wjeżdzać na drugą obwodnicę kilka - kilkanaście razy dziennie naprzemian wjeżdżając i wyjeżdżając z centrum. Dlatego każde udogodnienie ułatwiające opuszczenie tego ciągu będzie BARDZO przydatne.
  • Gość: iksiński IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 14.02.08, 15:01
    Swoim postem udowadniasz, że Tajster się nadaje na dyrektora ZDIT dokładnie tak
    samo, jak każdy krakowski kierowca.

    Teorię masz zarąbistą. Ale na prostych kilka pytań nie potrafisz odpowiedzieć.

    Czego Ci brakuje: Inteligencji? Wiedzy? Czasu?

    Oczywiście, na pytanie co to jest relacja koszt/korzyść albo IRR też nie
    będziesz odpowiadał, bo wiesz lepiej: estakada musi być. Zupełnie jak jakiś
    gó..arz 23 letni radny z Platformy Obywatelskiej, specjalista od estakad i
    nowoczesności.
  • Gość: byku80 IP: *.tktelekom.pl 15.02.08, 10:31
    > Oczywiście, na pytanie co to jest relacja koszt/korzyść albo IRR też nie będziesz odpowiadał. TY MI ODPOWIEDZ SKORO SIĘ TAK DOBRZE ZNASZ.

    Na pytanie o korzyść odpowiadam: Korzyścią jest przeniesienie części ruchu z kierunku okolice dworca na most grunwaldzki na kierunek powstańców śląskich/r mateczny i dzięki temu lepsze wykorzystanie mostu kotlarskiego i odciążenie drugiej obwodnicy na odcinku hala targowa, most grunwaldzki. Ruch ten w przyszłości zostanie wygenerowany poprzez zamknięcie pierwszej obwodnicy.

    I pytanie dodatkowe: po co? Jakie badania ruchu uzasadniają tam estakadę? Jaki
    jest ruch na Moście Kotlarskim? Jaki jest ruch na Herlinga - Grudzińskiego? - sam sobie policz skoro taki mądry jesteś. A tak wogóle mądralo to samo pytanie do ciebie:
    Jakie badania ruchu uzasadniają tam brak estakady? Jaki
    jest ruch na Moście Kotlarskim? Jaki jest ruch na Herlinga - Grudzińskiego? ODPOWIEDZ TERAZ

    Tymczasem na skrzyżowaniu Nowohuckiej i Klimeckiego estakada JEST już
    zaprojektowana poprzecznie dla tego ciągu (w osi Nowohucka - Powstańców
    Wielkopolskich), więc gdzie tu sens?
    gdzie to się wyklucza?

    I jaki jest ruch w tunelu samochodowym pod KCK (sześćdziesiąt lat oczekiwane
    domknięcie II obwodnicy, korki powinny być jak na Alejach III Wieszczów co
    najmniej)????

    Tym pytaniem udowadniasz że tobie chyba brakuje inteligencji wiedzy i czasu równocześnie. Tamten tunel funkcjonuje jako wjazd do centrum. Korzystający z drugiej obwodnicy mają skrzyżowanie W. Stwosza i 29 listopada, które się nie korkuje.
  • Gość: behemot IP: *.autocom.pl 14.02.08, 21:00
    Ruch z pierwszej obwodnicy (wokół plant) ma b
    > yć wypchnięty na drugą czyli między innymi rondo grzegórzeckie.

    A ruch z drugiej ma byc wypchnięty na trzecią. I o to chodzi, a nie o upłynnianie (czytaj zachęcanie do wjeżdzania do centrum) na II obwodnicy.
  • Gość: byku80 IP: *.tktelekom.pl 15.02.08, 09:43
    idzie o to że skoro jeżdżę dostawczakiem po centrum to i tak będę tam jeździł choćby nie wiem jakie były utrudnienia ponieważ to moja praca jak i setek innych kierowców w centrum. W końcu jest tam jakieś życie i ktoś towar do firm musi dostarczać bynajmniej nie tramwajem. Organizacja ruchu centrum ponoć ma wymuszać korzystanie z drugiej obwodnicy dla ruchu tranzytowego. A więc mając do objechania np 5 firm w różnych częściach centrum będę musiał pięciokrotnie wjeżdżać do centrum w różnych miejscach i powracać na drugą obwodnicę. Jeśli takich kierowców będzie jednocześnie kilkuset - np załatwiających coś w kliku miejscach centrum to będzie bardzo poważne dodatkowe obciążenie dla skrzyżowań drugiej obwodnicy. Jej dobre skomunikowanie z trasą nowochucka/powstańców skłoniłoby wielu wracających z pracy do robienia większego objazdu podczas powrotu na osiedla podwawelskie/ruczaj itp. Nie ukrywam że w tym mnie, co istotnie przyczyniłoby się do rozładowania większego już wkrótce ruchu na tej arterii. Jakie tam będa korki to nie trudno wymyślić, uwzględniając fakt że już teraz gdy ludzie kończą pracę to na jazd na rondo grunwaldzkie czeka się od skrzyżowania starowiślnej i dietla. PS. Kładka oczywiście nie jest lepszym rozwiązaniem od tunelu. PS2 Linia grzegórzeckie/mogilskie i dalej, po remoncie grzegórzeckiego tak czy inaczej stanie się najlepszą trasą łączącą północ i południe Krakowa aż do momentu budowy tras pychowickiej i zwierzynieckiej (ok 2012r rozpoczęcie budowy).
  • Gość: turysta IP: 217.153.180.* 20.02.08, 21:19
    Gość portalu: byku80 napisał(a):

    Pozwolę sobie zestawić kilka zdań, których sam użyłeś, celem wyjaśnienia pewnych spraw:

    > i tak będę tam jeździł choćby nie wiem jakie były utrudnienia ponieważ to moja praca jak i setek innych
    > kierowców w centrum.

    +

    > Organizacja ruchu centrum ponoć ma wymuszać
    > korzystanie z drugiej obwodnicy dla ruchu tranzytowego.

    +

    >Jakie tam będa kork
    > i to nie trudno wymyślić, uwzględniając fakt że już teraz gdy ludzie kończą pra
    > cę

    W skrócie: sam zauważasz, że największe utrudnienia są wtedy, gdy "ludzie kończą pracę". A to oznacza, że dla bardzo wielu osób samochód _nie jest_ narzędziem pracy, jak to sugerujesz na samym początku.
    Gdyby z samochodów korzystali w większości ci, którzy jak ty, samochodem zarabiają, nie byłoby tylu utrudnień w ruchu.
  • Gość: Krakus IP: *.chello.pl 14.02.08, 00:25
    Bardzi dobrze, ze nie będzie estakady, bo to centrum miasta, ale powinien być tunel dla tramwajów.
  • Gość: byku80 IP: *.tktelekom.pl 14.02.08, 09:34
    to żadne centrum :) Jest to rejon drugiej obwodnicy. Jeżeli planują wypchnięcie ruchu z pierwszej obwodnicy (wokół plant) to wszystkie te auta znajdą się właśnie na drugiej. Wówczas to nowe rondo będzie miało taką samą przydatność jak przed przebudową a pod halą tarową to będzei dramat. Estakada by skłaniała wielu kierowców do omijania linii hala targowa - most grunwaldzki na rzecz mostu kotlarskiego i ul Powstańców Śląskich. A tak to figa z makiem. Półśrodek.
  • Gość: balusz IP: 80.53.178.* 14.02.08, 00:25
    Mam nadzieję że kiedyś się doczekam, że tych fachowców co projektują
    takie gnioty i tych którzy się na te gnioty zgadzają. Wyłapie się i
    humanitarnie uśpi... Już dzisiaj mogę się założyć że po remoncie
    ronda będą tam jeszcze większe korki niż teraz. A wsadzanie ludzi na
    siłę w środki komunikacji miejskiej to już wogóle granda....
  • Gość: erty IP: *.internetdsl.tpnet.pl 14.02.08, 08:11
    a film o tym tajster nam nakręci???????????????????????????????????
  • Gość: następne pokolenia IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 14.02.08, 08:54
    Tak jest ZAWSZE i ze wszystkimi sprawami.W tym zaściankowym grajdole,
    NIE wolno budować wieżowców, NIE wolno poszerzać ulic, NIE wolno jeździć
    samochodem,bo można zwariować. WOLNO jeździć szybkim tramwajem i pieszo, bo
    najszybciej. Trzeba uważać na żółte migające światła, aby nie dać się zabić.
    Jak turyści przestaną przyjeżdżać, a mieszkańcy opuszczą skansen, TO CEL BĘDZIE
    OSIĄGNIĘTY.
  • Gość: mathieu IP: 57.66.195.* 14.02.08, 11:36
    Żenada...
  • Gość: jotc IP: *.internetdsl.tpnet.pl 14.02.08, 13:02
    Jak zwykle po krakowsku - rozwiązania sprzed 50 lat. Katastrofa.
  • Gość: Kleparz IP: *.internetdsl.tpnet.pl 14.02.08, 13:57
    Jak zwykle zly pomysl. Nalezy sie nam dluga estakada az nad Rynkiem ze zjazdem
    do podziemi Tajstera (czyli parking) i z wyjazdem prosto nad autostrade
    poludniowa. Mozna tez zmienic trase autostrady i poprowadzic ja tunelem pod
    torami a dalej przez rynek i tuz obok Wawelu.
  • piotrek20074 14.02.08, 14:03
    trzeba nowe pasy i estakady.
  • Gość: Kuba IP: *.centertel.pl 14.02.08, 14:22
    Przebudowa jest potrzebna i OK, estakada nic nie da , o czym mówią
    fachowcy z PK .Nie wiem o jakich fachowcach pisał autor ale poza
    pseudo fachowcem Tajsterem takich za estakadą nie było . Może
    pomysł z zejściem tramwaju na -1, aż przez całą Grzegórzecką coś by
    dało, bo to i pasy drogowe dodatkowo na Grzegórzeckiej i
    bezkolizyjność tramwaj/układ drogowy . A wieżowce ? Manhatan w
    centrum ? Estakady w śródmieściu ?
    Najlepszą odpowiedzią jest artykuł nestora krakowskich architektów -
    Pana Prof Cęckiewicza - Po co nam ubogi nowojorczyk ?
  • Gość: KrAk IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 14.02.08, 19:05
    Obawiam się, że tunel tramwajowy pod Grzegórzecką, aczkolwiek jako pomysł na
    udrożnienie niezły, może nie wypalić. Należy pamiętać, że tam jeszcze sto parę
    lat temu niedaleko było koryto Wisły. Będzie problem z odwodnieniem. Piwnice
    domów przy Grzegórzeckiej do dzis lubi zalać. Jeśli chodzi o Grzegórzecką to
    bardziej realne - choć chyba i tak nierealne - wydaje się wyburzenie paru
    jednopiętrowych ruderowatych kamienic po prawej stronie (patrząc od strony
    centrum) i obcięcie kawałka terenu zielonego w okolicy VIII LO. Ale i tak
    siostrzyczki przy samym rondzie nie puszczą... Więc d.pa zbita!
  • Gość: byku80 IP: *.tktelekom.pl 15.02.08, 10:34
    mieszkam w bloku na podwawelskim gdzie regularnie jest woda na 2/3 piwnicy. A tunel kilkaset metrów bliżej wisły pod r.grunwaldzkim jest na podobnej wysokości albo niżej a go nie zalewa prawie nigdy. Więc da się.
  • adamm5 14.02.08, 16:51
    Kilka dni temu publikowaliscie wielki protest przeciwko estakadom w
    Krakowie, teraz narzekacie, ze nie bedzie estakady. Chyba, że chodzi
    o Tajstera - jak by nie zrobił i tak będzie źle, bo nie wchodzi w
    układy przy przetargach!
  • Gość: havi IP: *.internetdsl.tpnet.pl 14.02.08, 19:45
    nikt estakad w centrum nie chce, myśle że tramwaj powinien pójsc tunelem w relacji powst. warsz.-kotlarska, jako że ten korytarz bedzie na linii szybkiego tramwaju
  • krakus24a 14.02.08, 23:08
    bo na pewno nie Krakowa.
  • Gość: Stefan IP: *.autocom.pl 14.02.08, 23:41
    Grzegórzek.

    Ale tego to pan prezydent z sosnowca i szef ZDiTu (niewiadomo skąd)
    zapewne nie wiedzą.
  • Gość: francjosef IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 15.02.08, 09:08
    Dwa dni temu wyłączono, czy też była awaria sygnalizacji świetlnej
    na rondzie Grunwaldzkim. Godzina tak ok. 17 - i pomimo dużego ruchu,
    jak zwykle o tej porze- nie było korków. Czy to nie jest dowodem na
    paranoiczny stosunek władz miasta do świateł na skrzyżowaniach i
    rondach? Choć Grunwaldzkie, sądząc po oznakowaniu- rondem już nie
    jest. Dlatego jestem pełen obaw, ba , pewny, że pzrebudowa
    Grzegórzeckiego poprawi tylko stan nawierzchni - nic więcej. Nawet
    będzie gorzej. A jeszcze tramwaj będzie uprzywilejowany. Tylko
    tunel. Ale jak sądzę - " już jest po ptokach".
  • Gość: byku80 IP: *.tktelekom.pl 15.02.08, 10:43
    Awaria świateł mogła tam rozładować korek od strony centrum. Kosztem tych wyjeżdżających z konopnickiej lub ustawiających się do lewoskrętu w którymkolwiek miejscu. Konopnicka i tak na całej długości stoi więc tym co się kierują na nią, nic nie pomoże. A na grunwaldzkim największym utrudnieniem jest sygnalizacja dla autobusów i tramwajów. jeśli działa.
  • Gość: gość IP: *.spine.pl 18.02.08, 12:34
    oj nie dba sie o kierowców w naszym mieście, nie dba...stanie w
    korkach to teraz standard na nowo wybudowanych drogach i estakadach.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka