Lotnisko w Świdniku nie jest zagrożeniem dla su... Dodaj do ulubionych

  • drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
  • drzewko odwrotne
  • Czyzby sygnal, ze cos bedzie sie wreszcie dzialo? A moze to znowu na chwile
    zapaliło sie zielone swiatlo, ktore z powrotem zmieni sie na pomaranczowe?
    • Noooo, sukces. Doprawdy. Zebrali 14 mln na inwestycję wartą 150 mln. Kupa
      szmalu... Równie dobrze moglibyśmy się tu na forum zrzucić...
    • Gość: dobi IP: *.umcs.akademiki.lublin.pl 25.01.06, 23:41
      a moze zaorajmy swidnik, lublin i cala polske i niech susly beda
      wszedzie.pewnie niech sie region nie rozwija a co tam, bezrobocie jest?wazne
      przeciez ze susly musza miec kawalek pola, to moze ktos z tych madrych ludzi od
      ich obrocow wypusci je gdzies dalej i niech sobie zyja, skoro tu mogly to i
      gdzie indziej moga. ech ta polska.....
    • Gość: VS IP: *.pl / *.lublin.enterpol.pl 26.01.06, 00:04
      Ekoterror tego inaczej nie można nazwac!!Wiadomo tylko ze chodzi o wyciągnięcie
      pieniędzy,sa ludzie którzy żyja z tego,ze oprotestowuja tego typu
      inwestycje,żeby zgarnąc pieniądze,a susły,środowisko etc mają głeboko w
      d....Nigdy nie udało sie przeniesienie kolonnii susłów??To jakim cudem znalazły
      sie na obcym terytorium w Swidniku??Takich "ekologów" trzeba izolowac od
      społeczeństwa bo oni najbardziej mu zagrażają.
      • Gość: lubelek IP: *.ismedia.pl / *.ismedia.pl 26.01.06, 11:11
        o naiwni!!! czy nie widzicie, że o to chodzi? że w naszym karju bardzo łatwo z
        ekologów robić idiotów? i właśnie dlatego uparcie sprowadza się cały problem
        tylko do susłów i ekologów? właśnie po to by przeciwników osmieszyć? Świdnik nie
        ma szansy być lotniskiem ponadregionalnym, zapytajcie nie susły i ekologów ale
        mieszkańców Felina czy chcą lotnisko. o tym, że nie tylko ekolodzy protestują
        jakoś uparcie się milczy...
        • Gość: To ja IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 27.01.06, 11:53
          A jak myślisz że Felin to Perełka Lublina , rozwalić to osiedle i po krzyku. Juz ogłuchną Pajace na tym felinie ze jakis samolot od czasu do czasu wyladuje. A katastrof ile bedzie - no to zeczywiscie zagrożenie dla Felina.
      • Gość: Jean reno IP: *.uw.lublin.pl / *.lublin.uw.gov.pl 26.01.06, 13:40
        Widzę że jesteś trudnym zawodnikiem i do tego ignorantem.
        Gdyby ruch ekologiczny w latach 60 i 70 odizolować od społeczeństwa dzisiaj
        ludzie udusiliby sie od własnego smrodu. Pewne sprawy ( dotyczące środowiska)
        nie nagłośnione w mediach spowodowałyby, że wiele gatunków zwierząt dawno by
        zniknęło prawdopodobnie łącznie z człowiekiem.To właśnie ekolodzy drogi kolego
        bronią ciebie przed zagrożeniami jakie powoduje sam człowiek.
        • Gość: Arogo IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 27.01.06, 11:57
          Co ty piszesz tutaj człowieku, Ekolodzy to taka kasta gdzie ich trzeba to nie ma ( Zalew Zemborzycki - jakoś nie moga dać rady gamonie , ale forsę naszą to biorą i nie krytykują ) a gdzie sprawa jest błacha to cho cho jacy oni EKOLODZY.
    • Brawo panom; dr. Meczynski,Artur Soboni Ryszard Styka !!! Zamknac geby tym
      falszywym ,,obroncom" suslow. To co napisaliscie jest dobrze uargumentowana
      prawda o calym zamieszaniu z suslami.To przecierz oczywiste, ze wlasnie dzieki
      lotnisku w Swidniku rozwinela sie tak wspaniala kolonia suslow!!!
      • Czas ruszyć ten zapyziały region! I niech ekolodzy zamilkną na wieki!

        --
        ☺☻☺☻☺☻☺☻☺☻☺☻☺☻☺☻☺☻ tylko dla zalogowanych
        • Gość: Jean reno IP: *.uw.lublin.pl / *.lublin.uw.gov.pl 26.01.06, 08:49
          Nie sądzę aby akurat lotnisko mogło pobudzić
          ten zapyziały region, lotnisko dla województwa lubelskiego będzie studnią bez
          dna.Jak można pobudzić gospodarkę w regionie w którym nie ma gospodarki. Można
          powiedzieć ,że rozwinie się turystyka , tylko rozwój turystyki jest uzależniony
          od okreslonych atrakcji regionu, a właśnie suseł może stać się atrakcją na
          miarę europejską ( turystyka przyrodnicza )
          Czy lotnisko wybudowane w Świdniku będzie posiadało odpowiednie certyfikaty
          dotyczące:
          ochrony przyrody ( suseł)
          lotnictwa cywilnego ( bliskość miasta i za mały obszar jak na tego rodzaju
          inwestycję)
          Jeśli wybudujemy lotnisko w Świdniku to
          - możemy stracić jedyne tego rodzaju siedlisko susła ( na skale europejską )
          - suseł jest wpisany do załącznika DS II Natura 2000
          - nie wiadomo czy lotnisko będzie spełniało nowe już normy dotyczące
          lotnisk,wrawdopodobnie będzie to wydatek , który się nie zwróci nigdy
          - możemy ponieść konsekwencje finansowe za złamanie wcześniejszych uzgodnień.
          - Polska jako kraj po raz kolejny udowodni że nie jest wiarygodnym partnerem do
          rozmów w jakiejkolwiek dziedzinie nie tylko ochrony przyrody, ponieważ nie
          przestrzega wcześniej zatwierdzonych postanowień.
          • Można
            >
            > powiedzieć ,że rozwinie się turystyka , tylko rozwój turystyki jest
            uzależniony..
            Ale czy ktorys z turystow bedzie jechal samochodem z Wwy(lotnisko
            miedzynarodowe) 4 godz w obie strony ,zeby zobaczyc susla.Prosze
            pomyslec.Pracuje w turystyce od wielu lat i widze ze dojazd jest jednym z
            wazniejszych kryteriow wyboru miejca wypoczynku.A wszyscy tylko susly i susly
            czy nasi politycji razem z nimi zapadli w sen zimowy.Pora sie przebudzic i
            poszukac optymalnego rozwiazania.Dodam,ze mieszkam 2 km od lotniska-duzego i
            ani ja ani nikt tu nie narzeka.Pozdrawiam.

        • Oszolomy niech zamilkna wpierw!
          --
          Demokracją nazywamy ustrój, w którym racja nie leży po stronie mądrzejszych,
          tylko liczniejszych.
      • Gość: przem IP: *.internetdsl.tpnet.pl 26.01.06, 08:21
        Tylko, że do tej pory na lotnisku lądowały jedynie helikoptery, szybowce i
        samoloty napędzane śmigłem. A na nowym lotnisku będą lądowały odrzutowce, hałas
        z ich silników jest nieporównywalnie większy. Nie sądze, że lotnisko w Świdniku
        powstanie, nie sądze, że w ogóle powstanie lotnisko na Lubeszczyźnie, dopóki
        lokalni politycy będą traktowali tą inwestycję jak dobre hasło wyborcze.
        • Gość: FRANEK IP: *.dip.t-dialin.net 06.02.06, 22:09
          OSOBISCIE SADZE, ZE LOTNISKO DLA REGIONU, NIE TYLKO DLA LUBLINA, POWINNO
          POWSTAC W SRODKU REGIONU I BLISKO TEGO MIASTA. POZA TYM CHODZI O PRZESTRZEN,
          LUDZI I ZWIERZETA; TAM JEST WYSTARCZAJACO MIEJSCA.TEREN SLABO ZALUDNIONY I NIE
          MA CHRONIONYCH ZWIERZAT. JAKI JEST SENS, ZEBY REALIZOWAC TAKA INWESTYCJE W
          CIASNOCIE,MIEDZY BLOKAMI ZE SZKODA DLA LUDZI I ZWIERZAT I PRZEDE WSZYSTKIM BEZ
          PATRZENIA W PRZYSZLOSC.SADZE, ZE WARTO W TEJ SPRAWIE POSLUCHAC TAKZE
          MIESZKANCOW FELINA I SWIDNIKA A ODLEGLOSC DO NIEDZWIADY- TO NIE UKRAINA:
    • Gość: sam IP: 217.17.32.* 26.01.06, 05:37
      Jakie ma wykształcenie gdzie pracuje co robi. Kto założył Topwarzystwo to sa
      pytania które odpowiedzą na wiele watpliwości./ Jak mu te susły są mu tak miłe
      to niech wykopie sobie ziemiankę i z nimi tam żyje . Jeżeli jest takim
      ekologiem to powinien wiedzieć że zwierzęta też potrafią się przytosowywać i
      lotnisko nie jest dla nich zagrożeniem, zagrożeniem dla Lublina są niedouczeni
      eksperci
      • Gość: ja IP: *.ismedia.pl / *.ismedia.pl 26.01.06, 14:04
        Krzysztof Gorczyca to mityczny heros który uprzednio przeszedłwszy metanoję za
        wolność susłów naszą i waszą postanowił walczyć. Sory. naprawdę pracuję ale nie
        mogłam się powstrzymać. ale czad!
      • Gość portalu: sam napisał(a):

        > Jakie ma wykształcenie gdzie pracuje co robi. Kto założył Topwarzystwo to sa
        > pytania które odpowiedzą na wiele watpliwości./ Jak mu te susły są mu tak
        miłe
        > to niech wykopie sobie ziemiankę i z nimi tam żyje . Jeżeli jest takim
        > ekologiem to powinien wiedzieć że zwierzęta też potrafią się przytosowywać i
        > lotnisko nie jest dla nich zagrożeniem, zagrożeniem dla Lublina są
        niedouczeni
        >
        > eksperci


        Dokladnie masz racje, niedouczeni eksperci sa autorami tego artykulu. Jesli
        ktos w wieku kolo 50 pracuje na uczelni i jest nadal magistrem, to ja z tego
        miejsca pragne serdecznie pozdrowic tego naukowca. Oto autorytet, ktory ma
        zadecydowac o istnieniu jedynej w Europie kolonii suslow. Bravo!
        --
        Demokracją nazywamy ustrój, w którym racja nie leży po stronie mądrzejszych,
        tylko liczniejszych.
        • na szczescie nie lezy w rekach bandy pseudo ekologow ktorym sie ZDAJE zewiedza o srodowisku wiecej niz naukowcy :)
        • Gość: efad4d IP: *.it-net.pl 26.01.06, 20:54
          krzysztof gorczyca jest w naszym wieku i zawodowo zajmuje sie byciem ekologie
          (etatystycznie)
          • co to znaczy BYCIEM ekologiem heheheh ????
            Ekologia (gr. oíkos + lógos - dom + słowo, wiedza, nauka) to nauka o strukturze i funkcjonowaniu przyrody, zajmująca się badaniem oddziaływań pomiędzy organizmami, a ich środowiskiem.
            Określenia ekologia, ekologiczny są często używane w języku potocznym, mając szeroki i czasem nieprecyzyjny sens znaczeniowy, nie zawsze związany z ekologią jako nauką.
            Termin ten wprowadził, od słowa oecologia, niemiecki biolog i ewolucjonista Ernst Haeckel w 1866 roku, by określić badania nad zwierzętami i ich relacjami z otaczającym światem nieorganicznym jak i organicznym, ze szczególnym uzwgędnieniem interakcji, przyjaznych lub wrogich z organizmami roślinnymi i zwierzęcym z którymi wchodzą w kontakt. Ważne dla niego było także w tym rozumieniu darwinowskie pojęcie walki o byt.
            We współczesnym znaczeniu słowo ekologia zostało użyte w 1895 roku przez Stephena Forbesa.

            Na organizmy w środowisku oddziaływują czynniki abiotyczne i biotyczne, a najważniejszym pojęciem ekologii jest ekosystem.
            Obecnie ekologia posługując się specyficzną metodologią bada funkcjonowanie jednostek wyższego rzędu niż organizm - populacji, zespołów, biocenoz, ekosystemów, krajobrazów ekologicznych.
            Podłożem do właściwego zrozumienia pojęcia ekosystemu jest uświadomienie sobie, że układy biologiczne istnieją w nierozerwalnej sieci powiązań między sobą i otaczającym środowiskiem. Istnieje stała wymiana materii i energii między poszczególnymi elementami łańcucha powiązań, a prawidłowe funkcjonowanie wszystkich elementów jest możliwie tylko w stanie wzajemnej dynamicznej równowagi (homeostaza).

            W początkowym okresie kształtowania się ekologii wyróżniano w niej podział na autekologię i synekologię. Obecnie podział ten ma znaczenie historyczne.

            Termin ten jest także potocznie używany na określenie sozologii, tj. nauki o ochronie środowiska lub samej ochrony środowiska jako takiej.


            pozwolilem sobie z wikipedii wkleic kawalek bo mnie juz smiesza te teksty o ekologach :))
    • Gość: antypisuar IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 26.01.06, 08:43
      Wiadomość została usunięta ze względu na złamanie prawa lub regulaminu.
    • Gość: anonim IP: *.daewoo.lublin.pl 26.01.06, 09:05
      To zakrawa na skandal, Lublin z powodu braku lotniska jest Pipidówką Wiel;ką.
      Rzeszów nas wyprzedził, jak można nie rozumieć tego tylko drzeć szaty bez
      powodu.Lotnisko to szansa dla ludzi z tego regionu a susłom nic sie nie stanie.!
      • Gość: Jean reno IP: *.uw.lublin.pl / *.lublin.uw.gov.pl 26.01.06, 13:01
        no właśnie . To jest dobry przykład -Rzeszów
        czy to miasto mające lotnisko jest metropolią, czy istnienie takiego obiektu
        powoduje rozwój gospodarczy jak widać nie. Rzeszów jest jeszcze gorszą
        pipidówą ( jak to określiłes Lublin).Bezrobocie jest na takim samym poziomie
        jak Lublinie. Po prostu lotniska nie maja sensu w małych miastach. Mogą one
        odgrywać jakąś rolę w wielkich metropoliach. Naszego regionu nie stać na tak
        kosztowny wydatek. Lepiej zainwestować te pieniądze w infrastrukturę kolejową
        A susły no cóz moze za parę lat gdy już ich ( oby nie) nie będzie pukniemy sie
        w czoło i zdamy sobie sprawę co straciliśmy, a po lotnisku zostaną rozwalające
        sie hangary i zardzewiałe samoloty.
        • O ile mi wiadomo bezrobocie w Lublinie wynosi 13.1% a w Rzeszowie 8.9%, myślę
          że jest tu pewna różnica. Miastem będzie opiekować się McKinsey który np w
          Dortmundzie stworzył ponad 20 tys. miejsc pracy. Mają park technologiczny, będą
          mieć autostradę. W pobliżu dwie SSE gdzie zainwestowano prawie 5 mld zł.
          Pozytywne skutki posiadania lotniska już powoli są widoczne. A będą jeszcze
          bardziej.
          • tak lotniska z ponad 3 km pasem a nie wypierdka malego z ktorym beda problemy bo sie nie miesci na lace na ktorej ma byc budowany :)
          • Gość: Jean reno IP: *.uw.lublin.pl / *.lublin.uw.gov.pl 27.01.06, 08:50
            Ja słyszałem ,że 11%. Bezrobocie jest w Rzeszowie o parę procent mniejsze, ale
            nie sadzę aby to był skutek istnienia lotniska , tylko odpowiedniej polityki
            samorządu dotyczącej inwestycji zagranicznych i innych ułatwień .Sprawdż
            jeszcze saldo migracji ludności w woj .podkarpackim.Mniejsze bezrobocie
            Rzeszowa jest wynikiem tego , że po prostu wiecej osób ucieka z tego miasta.
        • Jak bylem jeden raz w USA w stanie Virginia to lecialem z Filadelfii do Newport
          News - miasta wielkosci Rzeszowa (170 tys mieszkancow), ktorego jedyna
          "atrakcja" gospodarcza jest najwieksza bodaj na swiecie stocznia prywatna, nie
          ma normalnego centrum tylko tworza go chalupiny rozrzucone po duzym terenie,
          supermarkety czy ichnie hurtownie. Przepraszam,jest jeszcze Narodowy Instytut
          (fizyki wysokich energii) im Jeffersona, ktory sciaga z 5-7 razy do roku jakichs
          naukowcow na konferencje. Lataja tam glownie samoloty SMIGLOWE a woza sie nimi
          panie w papilotech i panowie dosc nichlujnie ubrani do "pobliskiej" metropolii
          jaka jest odlegla o ok. 600 km Filadelfia. Rzecz moze dzialalc w dwie strony:
          moze zchecac kapital do przyjscia a moze tez ulatwiac miejscowym prace w duzym
          osrodku, jesli bilety nie sa drogie. Zreszta na zachodzie daleko nie wszystkie
          lotniska maja status miedzynarodowy (n.p we Francji Rennes (stolica Bretanii
          wielkosci Lublina) a w Szwecji - Kiruna - miasto za kregiem polarnym) ale
          umozliwiaja przesiadki i polaczenia co jest traktowane jak najbardziej
          normalnie. Moze dobrze by bylo zeby megalotnisko,ktore ma obsluzyc zarowno W-we
          i Lodz przesuniete bylo nieco na wschod, tak zeby i Lublin skorzystal. W koncu w
          USA z jednego lotniska korzystaja takie duze metropolie jak n/p Rochester i
          Buffalo a w Szwecji: Sztokholm i duzo mniejsza Uppsala. W Lublinie moglby
          powstac dworzec autobusowy dowazacy pasazerow i tyle.
      • Jakos Ludz z powodu braku lotniska (od zawsze) nie stala sie pipidowa tylko jest
        miastem bez mala milionowym.
    • Gość: mieszkanka IP: 212.106.26.* 26.01.06, 09:31
      Dla ekologów nie wazny jest człowiek, który nie ma praci i co jeść tylko
      zwierzeta, nmie jestem przeciwniczką zwierząt ale z susłów nie da się żyć
    • Gość: anty-pseudoekolog IP: *.adsl.inetia.pl 26.01.06, 10:39
    • Gość: serwisogumienia IP: *.ismedia.pl / *.ismedia.pl 26.01.06, 10:52
      czemu nie budować lotniska w Niedźwiadzie skoro wiadomo, że do Świdnika np z
      Londynu z roboty i tak się nie przyleci? przecież to lotnisko jest za małe.
      bedzie mogło obsługiwać tylko krajówkę. wolałabym remont torów do Wawy by jechać
      1,5 a nie 2,5 h. Kto będzie latał samolotem po kraju z Lublina? np. posłanka
      Kruk. ja nie skorzystam... nie stać mnie...
      • Gość: kalafior IP: *.it-net.pl 26.01.06, 14:11
        Widzisz, jest taki drobny problem. Lotnisko w Świdniku to 150 mln, a
        przebudowan linii kolejowej do Warszawy około 1 mld. Niedawno gazety o tym
        pisały. Podobne będą koszty Niedźwiady jeśli doliczyć budowę dojazdu. Najlepsze
        byłoby lotnisko gdziś dalej niż Świdnik, a bliżej niż Niedźwiada tylko z
        pieniędzmi byłby problem.
    • Gość: jagna IP: *.lublin.mm.pl 26.01.06, 10:55
      tak się składa, że znam ludzi z Towarzystwa i są to osoby kompetentne a teksty
      w stylu: niech mieszka z susłami w ziemiance są żenujące. jak sama nazwa
      Towarzystwa wskazuje jest ono dla natury i czołwieka. jak mamy normalnie żyć w
      środowisku, w które ciągle ktoś ingeruje? rozbudowa lotniska będzie stresem dla
      zwierząt a to nie pomoże w utrzymaniu gatunku. mimo wszystko łatwiej będzie
      znaleźć inną lokalizację dla lotniska niż dla susłów. a każda ingrencja w
      środowisko naturalne ma negatywne konsekwencje właśnie dla ludzi. (swoją drogą
      ciekawe, że organizmy żyjące kiedyś w Bystrzycy nie przystosowały się do zmiany
      w ich środowisku i mamy płynący ściek a nie rzekę...) poza tym nie sądzę, że
      budowa lotniska roziąże problem bezrobocia. a władze Lubelszczyzny powinny
      wykorzystać fakt, że jesteśmy jednym z jeszcze najczystszych regionów i
      wykorzystać ten atut. ale to jest chyba dla nich za trudne! chciałam tylko
      jeszcze dodać, że w Konstytucji jest zapis mówiący o tym, że władza powinna
      dbać o środowisko naturalne. a co mamy to mamy. taka władza, takie prawo i taka
      sprawiedliwość. szkoda tylko, że same susły nie mogą się w tej sprawie
      wypowiedzieć...
    • Gość: kuki IP: *.swidman.pl / *.internetdsl.tpnet.pl 26.01.06, 11:12
      Walka podjazdowa z lokalizacją lotniska w świdniku jest wywołana przez
      prominentnych polityków z lublina , którzy w Niedżwiadzie wykupili setki
      hektarów od rolników , ceny teraz poszybowały o 1000%,a jak wiadomo Świdnik
      jest zagrożeniem dla ich "majątku".Jacy to politycy? Wystarczy jeden dzień
      śledztwa dziennikarskiego i można się do tego dogrzebać , ale widocznie jest
      to "niebezpieczne" dla chętnych dotknięcia tematu.
      • Gość: ziomio IP: 213.37.239.* 26.01.06, 11:30
        Przeciez mozna pogodzic lotnisko z suslami bo skoro sa jedynym najwiekrzym
        siedliskiem w europie to samo to juz bedzie atrakcja dla przylatujacych do
        Lublina ludzi , no i mozna tez nazwac wdziecznie lotnisko "SUSEL" :))))3majcie
        sie pozdro!!!
    • Gość: suselek IP: *.ismedia.pl / *.ismedia.pl 26.01.06, 11:59
      Jest mi barzdo smutno kiedy czytam te wszystkie teksty:(to pokazuje jak Łatwo
      ludzie nabierają się na populistyczne hasla polityków, czy naprawde sądzicie,że
      to lotnisko pzryczyni się do rozwoju naszego regionu????że będzie
      praca???przeciez to będzie lotnisko krajowe dla kogo??chyba dla polityków z
      lubelszczyzny.... o wiele większe perspektywy ma budowa lotniska w
      Niedźwiadzie....i w tym przypadku nie chodzi jedynie o susly, szkoda że uparcie
      robi się idiotów z ludzi ktorzy naprawdę walczą o wielkie sprawy,Lubelszczyzna
      jest regionem czystym i pięknym pod względem przyrodniczym czy naprwedę chcemy
      to wszytko stracić, powinniśmy być dumni znaszej"prowincjonalności" i starać się
      to promować,co do miejsc pracy....wiem że sutuacja jest nienajlepsza(delikatnie
      rzecz ujmując)sama doświadczam tego wielokrotnie i wiem jak cięzko jest
      szczegolnie mlodym ludziom ale czasem warto pomyśleć i zobaczyć coś wiecej niż
      czubek wlasnego nosa a na pewno będzie sie nam wszystki lepiej żylo.....
    • Gość: ochroniarz IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 26.01.06, 13:05
      Widac niektorzy nie czytali LICZNYCH wypowiedzi pilotow, specjalistow od budowy lotnisk, specjalistow w zakresie ruchu lotniczego ktorzy KRYTYCZNIE sie wypowiadali o tym KRETYNSKIM pomysle budowy tutaj lotniska. Ktos chce zarobic i naciska na budowe tego w swidniku tylko teren jest nienadajacy sie zbyt do budowy lotnsika jakie niektorzy by chcieli widziec tutaj. i susly sa tutaj ZADNYM problemem bo akurat zgadzam sie z opinia specjalistow z UMCS (pozdrawiam :) ) Znam tez wielu ludzi z lotniska ze Swidnikai nie sa to ludzie chcacy suslom robic szkode jakas. Tylko wiele osob znajacych sie na temacie mowi wprost ze tutaj sie nie oplaca budowac bo nie bedzie to mialo zadnych szans rozwoju takie malutkie lotnisko z ktorego najwyzej mozna poleciec do warszawy dyspozycyjnym samolotem. Zdaje sie ze byla opinia ze pas startowy bedzie mogl miec kolo 1600m no to sorry ale nic wiekszego nie bedzie tu ladowalo. Chyba ze to jakis pilot z amerykanskiem marynarki forsuje pomysl ladujacy na lotniskowcach kiedys :)
      • Gość: ochroniarz IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 26.01.06, 13:08
        Zeby juz byc calkiem konkretnym i dokladnym to dodam ze oczywiscie MOZNA budowac cos wiekszego ale bedzie to wymagalo KOLOSALNYCH zmian organizacji ruchu drogowego kolejowego, przebudowy sieci komunikacyjnej itp. Pomijajac fakt ze na osi pasa trzeba usunac budynki ktore sa na miejscu potrzebnych systemow swietlnych podejscia chociazby ale to juz pikus w porownaniu z innymi problemami.
        • to ze bedzie to lotnisko krajowe to wszyscy wiedza i wlasnie o to chodzi. po
          kraju, wyobrazcie sobie, nie lataja tylko politycy ale tez zwykli pracujacy
          ludzie. ja na przyklad jezdze co miesiac do wroclawia i jesli mam jechac to
          szlag mnie trafia. polaczenie kolejowe jest tylko w nocy i bez sypialnych. i
          jesli bede miec lotnisko to zrozumiale ze bede korzystal z przelotow. podroz
          samochodem kosztuje mnie ok. 500 zl wiec dokladnie tyle samo co bilet w obie
          strony na polaczeniu krajowym. nie marnuje 7 godzin w samochodzie w jedna
          strone tylko 1,5 godziny.
          poza tym ilu ludzi by latalo do krakowa, zeby wybrac sie do zakopca do gdanska
          w lecie, szczecina itd
          • Gość: H IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 27.01.06, 09:07
            Za 500 złotych niewiele osób poleci. Bilet autobusowy do Wrocławia kosztuje ok.
            50 zł w jedną stronę.
            Radze załozyć gaz - do Wrocławia i z powrotem wyrobił byś się w 200 zł:-)
            W Polsce jest bardzo dużo ludzi, dla których 500 zł to przyzwoite pieniadze na
            członka rodziny na miesiąc. Jesli nie będzie tanich linii, tylko same krajowe,
            lotnisko nie ma sensu, bo i tak nie przyciągnie turystów i studentów z
            zagranicy. Po co wydawać 150 mln dla wygody kilku czy kilkunastu "prominentnych"
            osób?
            • lokalne lubelskie lotnisko będzie po prostu wykorzystywane przez lubelskich
              parlamentarzystów, kilka osób prywatnie poleci w inne strony polski i chyba
              raczej nikt więcej, może kilku biznesmenów skusi się na przelot na trasie
              Warszawa Lublin, ale przy tej odległości i przy obecnej trasie Warszawa-Lublin -
              też chyba nie ma to sensu - oszczędności czasowe będą niewielkie.

              Natomiast co do kosztów - poprzednik wziął koszt z Księżyca - wyśrubowany koszt
              przejazdu przy obecnych cenach benzyny to ok. 240 zł samochodem osobowym, nie
              wspominam już o tym, że mając samochód jest się bardziej mobilnym.
    • Gość: ze Wschodu IP: 212.182.32.* 26.01.06, 16:30
      nie no dajcie żyć, Rysiu Styka wieczny magister - ekspert, i Męczyński, a ile
      to panie doktorze przeżyło susłów i kolonii, które Pan przesiedlał co? a drugie
      pytanie, ile kasy wzięliście za tą ekspertyzę? zas do szanownych panów z
      hangaru, a wyrzymaliście susły przed wysuszeniem?, demagogia, Panowie naukowcy
      napiszcie do Brukseli napewno was poprą
    • Gość: CodyJapan IP: *.ence.kyushu-u.ac.jp 27.01.06, 04:09
      Mam pytanie - jezeli halas nie bedzie wiekszy niz obecnie to ile w koncu (tak
      srednio) samolotow bedzie dziennie ladowac na tym naszym lotnisku? Tak w ogole
      to ma byc port lotniczy czy moze malutkie lotnisko dla awionetek prezesow?
    • Gość: Andrzej IP: 212.182.114.* 27.01.06, 08:07
      Proponuję nie przejmować się tą całą awantura i robić swoje, Lubelszczyzna nie
      ma wyboru i musi szybko zacząć nadrabiać stracony przez 2 kadencje
      Pruszkowskiego i innych czas.
    • Gość: SUSEŁ IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 27.01.06, 11:59
      A może by tak podruć trochę te Susły i po kłopocie.
    • Gość: €-sceptyk IP: *.internetdsl.tpnet.pl 27.01.06, 23:11
      Jesli nie w Swidniku i nie w Niedzwiadzie to gdzie?? W Radawcu? Nie. W
      Niemcach? Tez nie. Moze na zachod od Niemiec w okolicach Krasienina?
      Lotnisko w Niedzwiadzie byloby niestety tak daleko jak w zadnym innym miescie.
      Do kosztów nalezaloby dodac jeszcze budowe drogi, linii kolejowej wiec nie wiem
      czy to sie oplaci... A jak pomysle ze biznesmeni mieliby jechac
      jakims "zoltkiem" albo zdezelowanym "prywaciarzem" do Lublina to juz lepiej
      niech jada pociagiem z Warszawy. Kiedys lecialem z Frankfurtu do Krakowa. W
      samolocie bylo wiecej biznesmenow niz w kursach do Warszawy dokad lataja chyba
      tylko pracownicy sezonowi z Podlasia i Lubelszczyzny;p
    • Gość: świdniczanin IP: *.internetdsl.tpnet.pl 28.01.06, 21:04
      Dajcie susłom spać spokojnie , same dadzą sobie radę
    • Zastanawia mnie czym szanowni Państwo ekolodzy podróżują? Bo chyba nie pojazdami
      z silnikami spalinowymi. Przecież to niszczy przyrodę. Ja naprzykład jeżdże
      sobie rowerkiem i latam na szybowcach w Świdniku. Fakt susły to przeurocze
      zwierzątka. Ale z tego co wiem to mają być przeniesione w inną część lotniska a
      nie w jakieś odległe miejsce. Ponadto żyją sobie tu od dłuższego czasu i jakoś
      nie przeszkadzają im śmigłowce które są naprawdę głośne (zwłaszcza przy
      torowaniu łopat). Stojanki dla śmigłowców oraz wszelkie drogi betonowe nie
      stanowią dla nich przeszkody. Także rozbudowane lotnisko nie powinno być dla
      nich dużą przeszkodą. W nawiązaniu do ludzi ze Świdnika (sam takowym jestem)...
      Z tego co wiem to większość ludzi chce lotniska bo widzi w tym szanse rozwoju.
      Wracając do susłów. Zapraszam do Świdnika podczas następnej ulewy. Bo jeżeli
      takowa się przytrafi to bedzie potzreba dużo rąk do pomocy przy przenoszeniu
      sułów do hangarów i suszenia ich. Bo niewiadomo ile osób będzie chciało je
      ratować po tym jak Ekologowie zablokują budowę lotniska właśnie przez susły.
      Natomiast głosy ludzi z Felina (ponoć tamtędy ma biec ścieszka podejścia) o
      zrzucaniu im na głowy paliwa to już kompletny nonsens. Paliwa nie można zrzucać
      od tak. Trzeba mieć pozwolenie. A i tak zrzucać można tylko w pewnych okrślonych
      strefach w Polsce. I nie jest to na pewno Felin. Bardziej niż ludzie z Felina
      powinni narzekać mieszkańcy osiedla Żwirki i Wigóry w Świdniku którzy będą
      mieszkać (podobno) 700 m od pasa. Do tego kołowanie, próby. Nasłuchają się
      troche. Ale jak wyczytałem na paru forach przyzwyczaili się już do hałasu
      (lotnisko, nocne loty, tory kolejowe tuż obok) i jedyne co ich martwi to
      ewentualny wzrost składek ubezpieczeń działek. Nie wiem jak budowa lotniska
      wpłynie na aeroklub. W końcu jak się będzie budowało to nie będzie gdzie
      startować i lądować. Ale myśle że damy rade. Może ten post jest nieaktualny ale
      nie mam siły i czasu czytać tych wszystkich postów. To takie małe podsumowanko.

      Pozdrawiam wszystkich
      P.S. I pamiętajcie kiedy przelatuje nad wami szybowiec nigdy nie wiecie kiedy
      pilot ostatni raz był w toalecie i czy nie robi użytku z gruchy (nie wiecie o co
      chodzi - pytać szybowników) :)))))))))))))))))

      P.S. 2 Prośba do osób które lubią sobie skracać drogę przez lotnisko w Świdniku.
      Nie chodźcie przez pas (aktualnie trawiasty :)). Nie zdajecie sobie sprawy z
      zagrożenia. Kiedy szybowiec startuje za wyciągarką a wy znajdziecie się na pasie
      to macie dwie możliwości śmierci:
      1) Albo was stalowa lina przetnie (na pół czy nie nieistotne)
      2) Albo ta sama lina zabije was kiedy na was spadnie.
      A to jest prawdopodobne bo z 500m w trawie nie zawsze ludzi widać i nie zawsze
      zdążymy wstrzymać start. Także rozwagi trochę. (to tak żeby nie wyszło że jestem
      stronniczy, mieszkańcom Świdnika też się musi dostać...a co!)
      • Ta ulewa i ratowanie susla przez pracownikow lotniska stanie sie niedlugo
        opowiescia wrecz mitlogiczna. Ciekaw jestem, ile osobnikow "zlapano" wtedy i
        przeniesiono do hangaru, aby osuszyc? Warto znac liczby, by ocenic "ow"
        heroizm.
        Halas zapewne by im nie przeszkadzal, byc moze samo lotnisko rowniez nie.
        Natomiast najgorszy jest etap budowy, przy ktorym cale lotnisko zmienilo by sie
        w bagno, na ktorym ten gatunek raczej nie mial by co szuakc. Nie oszukujemy
        sie, intensywnosc uzytkowania lotniska obecnie jest niewielka. Smiglowce
        zlokoalizowane sa w jednej czesci, samoloty startuja tez po okreslonych liniach
        a reszta jest rajem na ziemi. Nie znajduje przeslanek do porownania obecnego
        aeroklubowego lotniska z lotniskiem pasazerskim, a takze jego budowa.
        Poza tym wedle wszystkich statystyk najwiecej katastrof lotniczych zdarza sie
        przy starcie i ladowaniu. Dlatego tez nie Swidnik a Lublin bylyby najbardziej
        zagrozony. Pisalem juz gdzies o tym, kto zasponsorje Lublinowi powiekszenie sil
        ratowniczych w zwiazku z budowa lotniska. Lotnisko i rozwoj sa potrzebne
        Lubelszczyznie, ale trzeba to zrobic z sensem. A Swidnik to taka tymczasowka.
        Kosztowna!
        --
        Demokracją nazywamy ustrój, w którym racja nie leży po stronie mądrzejszych,
        tylko liczniejszych.
        • Nie wiem ile tych susłów było ale na pewno lotnisko było porządnie zalane i
          jednak ktoś się znalazł kto je osuszał i nie byli to ekolodzy. Podczas budown
          całe lotnisko nie będzie rozkopywane. Susły się pomieszczą. Poza tym one są na
          prawie całym lotnisku. Przy stojankach i na pasie też. Podczas lądowania często
          je widze. Także zdecydowanie całe lotnisko jest dla nich rajem. I niczym się
          specjalnie nie przejmują. Co do kosztownego rozwiązania. Niedźwiada ma być dużo
          droższym obiektem. Do tego zmiana ifrastruktury. Należało by się też zastanowić
          czy jest sens budować lotnisko z bardzo długim pasem. Ten w Świdniku ma być
          wydłużony. Nie pamiętam w tej chwili do ilu ale napewno ponad 2000m. Wielkie
          lotnisko chyba nie będzie dobrym rozwiązaniem zważywszy na odległość do Okęcia i
          Jasionki. No i raczej ruch też duży nie będzie. Chodzi o to żeby był i żeby
          zainteresowani mogli tu dolecieć lub stąd odlecieć. Życzę powodzenia tym którzy
          przylatując na lotnisko będą musieli czekać pare godzin w nocy na autobus do
          Lublina. Co prawda w samym porcie lotniczym w Jasionce nie byłem ale w
          akademikach (Politechniki Rzeszowskiej) obok lotniska owszem. W nocy nie było
          żadnego autobusu. Zresztą dziennie chyba ze dwa samoloty rejsowe (ATRy do
          Warszawy) tam lądowały. Dla takiego ruchu chyba nie ma sensu budować dużego
          lotniska. A Felin no cóż. Jeżeli plany budowy lotniska istniały od 50 lat to
          chyba ktoś kto wymyślił budowe w tym miejscu osiedla to przewidział. Z drugiej
          strony zastanawia mnie czy jeżeli koło czyjegoś domu budują drogę to ten ktoś
          protestuje bo mu ciężarówka do domu wjedzie? Trochę więcej jest wypadków
          drogowych niż lotniczych. Gdzieś (chyba w którejś skrzydlatej) widziałem ładne
          zdjęcie. Duży Benek na podejściu z nad wzgórza nad dachami osiedla domków. To
          chyba gdzieś w Japonii ale głowy nie dam. I tam jakoś ludzie żyją i zbudowano
          lotnisko. Pozatym każdy pitot w sytuacji bez wyjścia będzie omijał miejsca
          zamieszkałe. Tego uczą nawet na podstawowym kursie szybowcowym. A Felin nie jest
          tak rozległy żeby nie dało się go ominąć. O rozbudowaniu sił ratowniczych na
          pewno ktoś pomyślał. Bo w każdej innej lokalizacji też trzeba by je stworzyć.
          Może i Świdnik to tymczasówka ale Niedźwiada będzie poraszką. Drugie Okęcie
          Lublinowi nie jest potrzebne.
          • Ciekawa teza, ze lubleskim lotniskiem "cargo" jest okecie. Nie rozumiem w takim
            razie, po co w Rzeszowie pwostalo ogromne lotnisko i to w meiscie 160
            tysiecznym, z ktorego jest rzut beretem do Balic? Bezsens? Moze jednak nie.
            Problem polega na tym, ze w Swidniku wywala sie pieniadze w bloto bo istnieje
            zbyt duzo grup ludzi, ktorzy beda protestowac przeciwko tej lokalizacji. O sile
            takich prostestow mozemy sie przekonac na przykladzie obwodnicy Lublina i
            Konopnicy. Po co angazowac sie w cos, co bedzie trudne do zrealizowania i
            kosztowne, byc mzoe takze ze wzgledu na odszkodowania czy kary jakie moze na
            nas nalozyc UE. Nie jestem tez zwolennikiem Niedzwiady, bo jest za daleko.
            Dlaczego ktos logicznie myslacy nie znajdzie trzeciej lokalizacji, blizej
            maista niz Niedzwiada i z mozliwosciami rozwoju, ktorych nie gwarantuje Swidnik?
            --
            Demokracją nazywamy ustrój, w którym racja nie leży po stronie mądrzejszych,
            tylko liczniejszych.
    • Gość: lol IP: *.lublin.mm.pl 31.01.06, 11:39
      en.wikipedia.org/wiki/Chicago_Midway_Airport
      lotnisko niemusi byc jakies ogromne zeby ladowaly na nim zwykle 737 na midway
      ruch jest wiekszy niz na okeciu :) mieszkalem troche czasu niedaleko lotniska i
      samoloty przelatujace co 1-2 minuty nad samym domem nie sa jakos straszliwie
      glosne na felinie beda latac 1-2 dziennie i juz ogromny problem , midway jak
      widac jest w miescie zaraz kolo domow, wszyscy potrafia tylko u nas problemy :(
    • Mieszkam w Świdniku i z suslami pamietam jedno wydarzenie. Poszedlem na
      lotnisko do kolegi pracujacego w aeroklubie. Byly wtedy ulewne deszcze,
      praktycznie na lotnisku mala powodz. W hangarach lezaly nieszczesne susly,
      ktore po prostu przez pracownikow lotniska zostaly uratowane przed utopieniem.
      Zrobili to sami. Pytalem czy dzwonili do ekologow, moze oni by pomogli. Zaczeli
      sie strasznie smiac. Oczywiscie obdzwonili wszystkie organizacje, ale wszyscy
      ich olali. Ekolodzy mieli milion spraw na glowie, a susly olali cieplym moczem.
      Od tamtej pory upewnilem sie ze cali ci ekolodzy to po prostu zwykli krzykacze,
      pchajacy sie przed kamery zeby zaistniec. Nie raz dziennikarze odkrywali ze jak
      masz problem z elologami, wystarczy wplacic odpowiednia sume na ich konto.
      Banda swirow i tyle.

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Okazje.info.pl

Bestsellery

Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.