Dodaj do ulubionych

Lotnisko w Świdniku nie jest zagrożeniem dla su...

25.01.06, 21:28
Czyzby sygnal, ze cos bedzie sie wreszcie dzialo? A moze to znowu na chwile
zapaliło sie zielone swiatlo, ktore z powrotem zmieni sie na pomaranczowe?
Edytor zaawansowany
  • 25.01.06, 22:27
    Noooo, sukces. Doprawdy. Zebrali 14 mln na inwestycję wartą 150 mln. Kupa
    szmalu... Równie dobrze moglibyśmy się tu na forum zrzucić...
  • 25.01.06, 22:53
    > Noooo, sukces. Doprawdy. Zebrali 14 mln na inwestycję wartą 150 mln. Kupa
    > szmalu... Równie dobrze moglibyśmy się tu na forum zrzucić...

    To i tak lepiej, niż wyborcza przebudowa stadionu na Zygmuntowskich - tam trzeba
    32 milionów, a zebrali 0,5 miliona. :D
    --
    www.polityczna.republika.pl
  • Gość: dobi IP: *.umcs.akademiki.lublin.pl 25.01.06, 23:41
    a moze zaorajmy swidnik, lublin i cala polske i niech susly beda
    wszedzie.pewnie niech sie region nie rozwija a co tam, bezrobocie jest?wazne
    przeciez ze susly musza miec kawalek pola, to moze ktos z tych madrych ludzi od
    ich obrocow wypusci je gdzies dalej i niech sobie zyja, skoro tu mogly to i
    gdzie indziej moga. ech ta polska.....
  • Gość: lubelek IP: *.ismedia.pl / *.ismedia.pl 26.01.06, 11:03
    a jak myslisz, dokąd ze Świdnika polecisz? przecież to bedzie lotnisko
    krajowe!!!! wielki mi rozwój regionu.
  • Gość: VS IP: *.pl / *.lublin.enterpol.pl 26.01.06, 00:04
    Ekoterror tego inaczej nie można nazwac!!Wiadomo tylko ze chodzi o wyciągnięcie
    pieniędzy,sa ludzie którzy żyja z tego,ze oprotestowuja tego typu
    inwestycje,żeby zgarnąc pieniądze,a susły,środowisko etc mają głeboko w
    d....Nigdy nie udało sie przeniesienie kolonnii susłów??To jakim cudem znalazły
    sie na obcym terytorium w Swidniku??Takich "ekologów" trzeba izolowac od
    społeczeństwa bo oni najbardziej mu zagrażają.
  • Gość: lubelek IP: *.ismedia.pl / *.ismedia.pl 26.01.06, 11:11
    o naiwni!!! czy nie widzicie, że o to chodzi? że w naszym karju bardzo łatwo z
    ekologów robić idiotów? i właśnie dlatego uparcie sprowadza się cały problem
    tylko do susłów i ekologów? właśnie po to by przeciwników osmieszyć? Świdnik nie
    ma szansy być lotniskiem ponadregionalnym, zapytajcie nie susły i ekologów ale
    mieszkańców Felina czy chcą lotnisko. o tym, że nie tylko ekolodzy protestują
    jakoś uparcie się milczy...
  • Gość: To ja IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 27.01.06, 11:53
    A jak myślisz że Felin to Perełka Lublina , rozwalić to osiedle i po krzyku. Juz ogłuchną Pajace na tym felinie ze jakis samolot od czasu do czasu wyladuje. A katastrof ile bedzie - no to zeczywiscie zagrożenie dla Felina.
  • Gość: Jean reno IP: *.uw.lublin.pl / *.lublin.uw.gov.pl 26.01.06, 13:40
    Widzę że jesteś trudnym zawodnikiem i do tego ignorantem.
    Gdyby ruch ekologiczny w latach 60 i 70 odizolować od społeczeństwa dzisiaj
    ludzie udusiliby sie od własnego smrodu. Pewne sprawy ( dotyczące środowiska)
    nie nagłośnione w mediach spowodowałyby, że wiele gatunków zwierząt dawno by
    zniknęło prawdopodobnie łącznie z człowiekiem.To właśnie ekolodzy drogi kolego
    bronią ciebie przed zagrożeniami jakie powoduje sam człowiek.
  • Gość: Arogo IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 27.01.06, 11:57
    Co ty piszesz tutaj człowieku, Ekolodzy to taka kasta gdzie ich trzeba to nie ma ( Zalew Zemborzycki - jakoś nie moga dać rady gamonie , ale forsę naszą to biorą i nie krytykują ) a gdzie sprawa jest błacha to cho cho jacy oni EKOLODZY.
  • 26.01.06, 00:44
    Brawo panom; dr. Meczynski,Artur Soboni Ryszard Styka !!! Zamknac geby tym
    falszywym ,,obroncom" suslow. To co napisaliscie jest dobrze uargumentowana
    prawda o calym zamieszaniu z suslami.To przecierz oczywiste, ze wlasnie dzieki
    lotnisku w Swidniku rozwinela sie tak wspaniala kolonia suslow!!!
  • Gość: Jean reno IP: *.uw.lublin.pl / *.lublin.uw.gov.pl 26.01.06, 08:49
    Nie sądzę aby akurat lotnisko mogło pobudzić
    ten zapyziały region, lotnisko dla województwa lubelskiego będzie studnią bez
    dna.Jak można pobudzić gospodarkę w regionie w którym nie ma gospodarki. Można
    powiedzieć ,że rozwinie się turystyka , tylko rozwój turystyki jest uzależniony
    od okreslonych atrakcji regionu, a właśnie suseł może stać się atrakcją na
    miarę europejską ( turystyka przyrodnicza )
    Czy lotnisko wybudowane w Świdniku będzie posiadało odpowiednie certyfikaty
    dotyczące:
    ochrony przyrody ( suseł)
    lotnictwa cywilnego ( bliskość miasta i za mały obszar jak na tego rodzaju
    inwestycję)
    Jeśli wybudujemy lotnisko w Świdniku to
    - możemy stracić jedyne tego rodzaju siedlisko susła ( na skale europejską )
    - suseł jest wpisany do załącznika DS II Natura 2000
    - nie wiadomo czy lotnisko będzie spełniało nowe już normy dotyczące
    lotnisk,wrawdopodobnie będzie to wydatek , który się nie zwróci nigdy
    - możemy ponieść konsekwencje finansowe za złamanie wcześniejszych uzgodnień.
    - Polska jako kraj po raz kolejny udowodni że nie jest wiarygodnym partnerem do
    rozmów w jakiejkolwiek dziedzinie nie tylko ochrony przyrody, ponieważ nie
    przestrzega wcześniej zatwierdzonych postanowień.
  • 07.02.06, 06:47
    Można
    >
    > powiedzieć ,że rozwinie się turystyka , tylko rozwój turystyki jest
    uzależniony..
    Ale czy ktorys z turystow bedzie jechal samochodem z Wwy(lotnisko
    miedzynarodowe) 4 godz w obie strony ,zeby zobaczyc susla.Prosze
    pomyslec.Pracuje w turystyce od wielu lat i widze ze dojazd jest jednym z
    wazniejszych kryteriow wyboru miejca wypoczynku.A wszyscy tylko susly i susly
    czy nasi politycji razem z nimi zapadli w sen zimowy.Pora sie przebudzic i
    poszukac optymalnego rozwiazania.Dodam,ze mieszkam 2 km od lotniska-duzego i
    ani ja ani nikt tu nie narzeka.Pozdrawiam.

  • 26.01.06, 19:07
    Oszolomy niech zamilkna wpierw!
    --
    Demokracją nazywamy ustrój, w którym racja nie leży po stronie mądrzejszych,
    tylko liczniejszych.
  • Gość: przem IP: *.internetdsl.tpnet.pl 26.01.06, 08:21
    Tylko, że do tej pory na lotnisku lądowały jedynie helikoptery, szybowce i
    samoloty napędzane śmigłem. A na nowym lotnisku będą lądowały odrzutowce, hałas
    z ich silników jest nieporównywalnie większy. Nie sądze, że lotnisko w Świdniku
    powstanie, nie sądze, że w ogóle powstanie lotnisko na Lubeszczyźnie, dopóki
    lokalni politycy będą traktowali tą inwestycję jak dobre hasło wyborcze.
  • Gość: FRANEK IP: *.dip.t-dialin.net 06.02.06, 22:09
    OSOBISCIE SADZE, ZE LOTNISKO DLA REGIONU, NIE TYLKO DLA LUBLINA, POWINNO
    POWSTAC W SRODKU REGIONU I BLISKO TEGO MIASTA. POZA TYM CHODZI O PRZESTRZEN,
    LUDZI I ZWIERZETA; TAM JEST WYSTARCZAJACO MIEJSCA.TEREN SLABO ZALUDNIONY I NIE
    MA CHRONIONYCH ZWIERZAT. JAKI JEST SENS, ZEBY REALIZOWAC TAKA INWESTYCJE W
    CIASNOCIE,MIEDZY BLOKAMI ZE SZKODA DLA LUDZI I ZWIERZAT I PRZEDE WSZYSTKIM BEZ
    PATRZENIA W PRZYSZLOSC.SADZE, ZE WARTO W TEJ SPRAWIE POSLUCHAC TAKZE
    MIESZKANCOW FELINA I SWIDNIKA A ODLEGLOSC DO NIEDZWIADY- TO NIE UKRAINA:
  • Gość: sam IP: 217.17.32.* 26.01.06, 05:37
    Jakie ma wykształcenie gdzie pracuje co robi. Kto założył Topwarzystwo to sa
    pytania które odpowiedzą na wiele watpliwości./ Jak mu te susły są mu tak miłe
    to niech wykopie sobie ziemiankę i z nimi tam żyje . Jeżeli jest takim
    ekologiem to powinien wiedzieć że zwierzęta też potrafią się przytosowywać i
    lotnisko nie jest dla nich zagrożeniem, zagrożeniem dla Lublina są niedouczeni
    eksperci
  • Gość: ja IP: *.ismedia.pl / *.ismedia.pl 26.01.06, 14:04
    Krzysztof Gorczyca to mityczny heros który uprzednio przeszedłwszy metanoję za
    wolność susłów naszą i waszą postanowił walczyć. Sory. naprawdę pracuję ale nie
    mogłam się powstrzymać. ale czad!
  • 26.01.06, 19:10
    Gość portalu: sam napisał(a):

    > Jakie ma wykształcenie gdzie pracuje co robi. Kto założył Topwarzystwo to sa
    > pytania które odpowiedzą na wiele watpliwości./ Jak mu te susły są mu tak
    miłe
    > to niech wykopie sobie ziemiankę i z nimi tam żyje . Jeżeli jest takim
    > ekologiem to powinien wiedzieć że zwierzęta też potrafią się przytosowywać i
    > lotnisko nie jest dla nich zagrożeniem, zagrożeniem dla Lublina są
    niedouczeni
    >
    > eksperci


    Dokladnie masz racje, niedouczeni eksperci sa autorami tego artykulu. Jesli
    ktos w wieku kolo 50 pracuje na uczelni i jest nadal magistrem, to ja z tego
    miejsca pragne serdecznie pozdrowic tego naukowca. Oto autorytet, ktory ma
    zadecydowac o istnieniu jedynej w Europie kolonii suslow. Bravo!
    --
    Demokracją nazywamy ustrój, w którym racja nie leży po stronie mądrzejszych,
    tylko liczniejszych.
  • 26.01.06, 19:43
    na szczescie nie lezy w rekach bandy pseudo ekologow ktorym sie ZDAJE zewiedza o srodowisku wiecej niz naukowcy :)
  • Gość: efad4d IP: *.it-net.pl 26.01.06, 20:54
    krzysztof gorczyca jest w naszym wieku i zawodowo zajmuje sie byciem ekologie
    (etatystycznie)
  • 26.01.06, 21:10
    co to znaczy BYCIEM ekologiem heheheh ????
    Ekologia (gr. oíkos + lógos - dom + słowo, wiedza, nauka) to nauka o strukturze i funkcjonowaniu przyrody, zajmująca się badaniem oddziaływań pomiędzy organizmami, a ich środowiskiem.
    Określenia ekologia, ekologiczny są często używane w języku potocznym, mając szeroki i czasem nieprecyzyjny sens znaczeniowy, nie zawsze związany z ekologią jako nauką.
    Termin ten wprowadził, od słowa oecologia, niemiecki biolog i ewolucjonista Ernst Haeckel w 1866 roku, by określić badania nad zwierzętami i ich relacjami z otaczającym światem nieorganicznym jak i organicznym, ze szczególnym uzwgędnieniem interakcji, przyjaznych lub wrogich z organizmami roślinnymi i zwierzęcym z którymi wchodzą w kontakt. Ważne dla niego było także w tym rozumieniu darwinowskie pojęcie walki o byt.
    We współczesnym znaczeniu słowo ekologia zostało użyte w 1895 roku przez Stephena Forbesa.

    Na organizmy w środowisku oddziaływują czynniki abiotyczne i biotyczne, a najważniejszym pojęciem ekologii jest ekosystem.
    Obecnie ekologia posługując się specyficzną metodologią bada funkcjonowanie jednostek wyższego rzędu niż organizm - populacji, zespołów, biocenoz, ekosystemów, krajobrazów ekologicznych.
    Podłożem do właściwego zrozumienia pojęcia ekosystemu jest uświadomienie sobie, że układy biologiczne istnieją w nierozerwalnej sieci powiązań między sobą i otaczającym środowiskiem. Istnieje stała wymiana materii i energii między poszczególnymi elementami łańcucha powiązań, a prawidłowe funkcjonowanie wszystkich elementów jest możliwie tylko w stanie wzajemnej dynamicznej równowagi (homeostaza).

    W początkowym okresie kształtowania się ekologii wyróżniano w niej podział na autekologię i synekologię. Obecnie podział ten ma znaczenie historyczne.

    Termin ten jest także potocznie używany na określenie sozologii, tj. nauki o ochronie środowiska lub samej ochrony środowiska jako takiej.


    pozwolilem sobie z wikipedii wkleic kawalek bo mnie juz smiesza te teksty o ekologach :))
  • 26.01.06, 21:30
    Ladnie, tylko kto to zroozumie:)
    --
    Demokracją nazywamy ustrój, w którym racja nie leży po stronie mądrzejszych,
    tylko liczniejszych.
  • Gość: antypisuar IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 26.01.06, 08:43
    Wiadomość została usunięta ze względu na złamanie prawa lub regulaminu.
  • Gość: anonim IP: *.daewoo.lublin.pl 26.01.06, 09:05
    To zakrawa na skandal, Lublin z powodu braku lotniska jest Pipidówką Wiel;ką.
    Rzeszów nas wyprzedził, jak można nie rozumieć tego tylko drzeć szaty bez
    powodu.Lotnisko to szansa dla ludzi z tego regionu a susłom nic sie nie stanie.!
  • Gość: Jean reno IP: *.uw.lublin.pl / *.lublin.uw.gov.pl 26.01.06, 13:01
    no właśnie . To jest dobry przykład -Rzeszów
    czy to miasto mające lotnisko jest metropolią, czy istnienie takiego obiektu
    powoduje rozwój gospodarczy jak widać nie. Rzeszów jest jeszcze gorszą
    pipidówą ( jak to określiłes Lublin).Bezrobocie jest na takim samym poziomie
    jak Lublinie. Po prostu lotniska nie maja sensu w małych miastach. Mogą one
    odgrywać jakąś rolę w wielkich metropoliach. Naszego regionu nie stać na tak
    kosztowny wydatek. Lepiej zainwestować te pieniądze w infrastrukturę kolejową
    A susły no cóz moze za parę lat gdy już ich ( oby nie) nie będzie pukniemy sie
    w czoło i zdamy sobie sprawę co straciliśmy, a po lotnisku zostaną rozwalające
    sie hangary i zardzewiałe samoloty.
  • 26.01.06, 21:45
    O ile mi wiadomo bezrobocie w Lublinie wynosi 13.1% a w Rzeszowie 8.9%, myślę
    że jest tu pewna różnica. Miastem będzie opiekować się McKinsey który np w
    Dortmundzie stworzył ponad 20 tys. miejsc pracy. Mają park technologiczny, będą
    mieć autostradę. W pobliżu dwie SSE gdzie zainwestowano prawie 5 mld zł.
    Pozytywne skutki posiadania lotniska już powoli są widoczne. A będą jeszcze
    bardziej.
  • 26.01.06, 21:47
    tak lotniska z ponad 3 km pasem a nie wypierdka malego z ktorym beda problemy bo sie nie miesci na lace na ktorej ma byc budowany :)
  • Gość: Jean reno IP: *.uw.lublin.pl / *.lublin.uw.gov.pl 27.01.06, 08:50
    Ja słyszałem ,że 11%. Bezrobocie jest w Rzeszowie o parę procent mniejsze, ale
    nie sadzę aby to był skutek istnienia lotniska , tylko odpowiedniej polityki
    samorządu dotyczącej inwestycji zagranicznych i innych ułatwień .Sprawdż
    jeszcze saldo migracji ludności w woj .podkarpackim.Mniejsze bezrobocie
    Rzeszowa jest wynikiem tego , że po prostu wiecej osób ucieka z tego miasta.
  • 30.01.06, 16:56
    Jak bylem jeden raz w USA w stanie Virginia to lecialem z Filadelfii do Newport
    News - miasta wielkosci Rzeszowa (170 tys mieszkancow), ktorego jedyna
    "atrakcja" gospodarcza jest najwieksza bodaj na swiecie stocznia prywatna, nie
    ma normalnego centrum tylko tworza go chalupiny rozrzucone po duzym terenie,
    supermarkety czy ichnie hurtownie. Przepraszam,jest jeszcze Narodowy Instytut
    (fizyki wysokich energii) im Jeffersona, ktory sciaga z 5-7 razy do roku jakichs
    naukowcow na konferencje. Lataja tam glownie samoloty SMIGLOWE a woza sie nimi
    panie w papilotech i panowie dosc nichlujnie ubrani do "pobliskiej" metropolii
    jaka jest odlegla o ok. 600 km Filadelfia. Rzecz moze dzialalc w dwie strony:
    moze zchecac kapital do przyjscia a moze tez ulatwiac miejscowym prace w duzym
    osrodku, jesli bilety nie sa drogie. Zreszta na zachodzie daleko nie wszystkie
    lotniska maja status miedzynarodowy (n.p we Francji Rennes (stolica Bretanii
    wielkosci Lublina) a w Szwecji - Kiruna - miasto za kregiem polarnym) ale
    umozliwiaja przesiadki i polaczenia co jest traktowane jak najbardziej
    normalnie. Moze dobrze by bylo zeby megalotnisko,ktore ma obsluzyc zarowno W-we
    i Lodz przesuniete bylo nieco na wschod, tak zeby i Lublin skorzystal. W koncu w
    USA z jednego lotniska korzystaja takie duze metropolie jak n/p Rochester i
    Buffalo a w Szwecji: Sztokholm i duzo mniejsza Uppsala. W Lublinie moglby
    powstac dworzec autobusowy dowazacy pasazerow i tyle.
  • 30.01.06, 16:42
    Jakos Ludz z powodu braku lotniska (od zawsze) nie stala sie pipidowa tylko jest
    miastem bez mala milionowym.
  • Gość: mieszkanka IP: 212.106.26.* 26.01.06, 09:31
    Dla ekologów nie wazny jest człowiek, który nie ma praci i co jeść tylko
    zwierzeta, nmie jestem przeciwniczką zwierząt ale z susłów nie da się żyć
  • Gość: H IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 26.01.06, 09:40
    To wszystko się kupy nie trzyma. Hasełka wyborcze i tyle. Wiadomo, że wyjątkowa
    przyroda jest naszym skarbem i wiadomo, ze lotnisko być musi, jeżeli chcemy
    odgrywać jakąś konkretną rolę w Polsce i Europie. Dotychczasowe postępowanie
    samorzadów, spółeczek, władz itd. pokazuje że nie rozumieją ani jednego ani
    drugiego i rezultat będzie taki, że schrzanią i jedno i drugie.
  • 26.01.06, 19:06
    Pozostaje nadzieja, ze przetrwa kolonia zwierzakow a ktos wreszcie pierd...sie
    w glupi leb i przestanie forsowac chory pomysl. Lotnisko w Swidniku jest dobre
    dla samego Swidnika, natomiast z cala pewnoscia nie dla Lublina. We wszystkich
    obiektywnych ekspertyzach stwierdzono, ze lokalizacja lotniska w Swidniku to
    ograniczenia w rozwoju Lublina. Rozdmuchuje sie temat susla, zeby odwricic
    uwage ludzi od innych, technicznych i kosztownych trudnosci zwiazanych z budowa
    airportu Swidnik.
    --
    Demokracją nazywamy ustrój, w którym racja nie leży po stronie mądrzejszych,
    tylko liczniejszych.
  • 26.01.06, 19:45
    a tu sie akurat zgodze ze temat suslow jest najmniej wazny akurat. nie dlatego ze susly sa niewazne bo ja bym tego nie powiedzial z racji wyksztalcenia i zainteresowan ale ze to lotnisko to KPINA wedlug specjalistow od lotnictwa bo jako ze mam takie wykszt takze nie jestem godny zabierac glosu :)
  • 26.01.06, 19:53
    To tak naprawde jakie jest Twoje zdanie bo jaj uz sie pogubielem o jakim
    wyksztalceniu i pogladach mowisz:)

    --
    Demokracją nazywamy ustrój, w którym racja nie leży po stronie mądrzejszych,
    tylko liczniejszych.
  • 26.01.06, 19:58
    mam wyksztalcenie zarowno przyrodnicze ze tak powiem jak i lotnicze :) tak sie zlozylo :) lotnicze -techniczne
  • 26.01.06, 21:03
    O czyli w oczach czlowieka spod znaku skrzydel, to lotnisko ma sens czy tez
    nie .Pytam czysto technicznie?

    --
    Demokracją nazywamy ustrój, w którym racja nie leży po stronie mądrzejszych,
    tylko liczniejszych.
  • 26.01.06, 21:08
    nie jestem fachowcem od budowy lotnisk jednak jakos mi nigdy nie wydawalo sie sensowne budowanie tam lotniska wiekszego. po prostu jest tam za ciasno. przeciez trzeba bedzie zmieniac organizacje ruchu i przebieg szos jesli sie zehcce tam cos budowac a po jakie licho wciskac sie tam na sile gdzie nie ma miejsca. zreszta tak jak mowilem juz wypowiadali sie na ten temat fachowcy od budowy lotniska i orgnizacji ruchu lotniczego oraz piloci i nie zostawili na tym pomysle suchej nitki. nie wiem a moze mi sie wydaje ze to jest taki maly teren i on jest ogromny heheh.
  • 26.01.06, 22:09
    Warto poczytac ile wypadkow lotniczych spowodowane zostalo poprzez zbyt krotki pas. sporo :) a awaria hamulcow sie moze zdarzyc, zla pogoda i nawierzchni nikt nie suszy.
  • 26.01.06, 21:40
    ponadto nie wiem jak zostanie rozwiazana kwestia obszarow zalozmy na ktorych zostana przekroczone normy halasu :) kolejna ziemia potrzebna w sytuacji kiedy juz pas startowy wypadaloby wydluzc z 1000 m dodatkowo infrastruktura na podejsciu kilka m :) te obszary trzeba odpowiednio zgodnie z prawem wykupic lub cos w tym stylu jesli mieszkaja tam ludzie.
  • Gość: anty-pseudoekolog IP: *.adsl.inetia.pl 26.01.06, 10:39
  • Gość: serwisogumienia IP: *.ismedia.pl / *.ismedia.pl 26.01.06, 10:52
    czemu nie budować lotniska w Niedźwiadzie skoro wiadomo, że do Świdnika np z
    Londynu z roboty i tak się nie przyleci? przecież to lotnisko jest za małe.
    bedzie mogło obsługiwać tylko krajówkę. wolałabym remont torów do Wawy by jechać
    1,5 a nie 2,5 h. Kto będzie latał samolotem po kraju z Lublina? np. posłanka
    Kruk. ja nie skorzystam... nie stać mnie...
  • Gość: kalafior IP: *.it-net.pl 26.01.06, 14:11
    Widzisz, jest taki drobny problem. Lotnisko w Świdniku to 150 mln, a
    przebudowan linii kolejowej do Warszawy około 1 mld. Niedawno gazety o tym
    pisały. Podobne będą koszty Niedźwiady jeśli doliczyć budowę dojazdu. Najlepsze
    byłoby lotnisko gdziś dalej niż Świdnik, a bliżej niż Niedźwiada tylko z
    pieniędzmi byłby problem.
  • Gość: jagna IP: *.lublin.mm.pl 26.01.06, 10:55
    tak się składa, że znam ludzi z Towarzystwa i są to osoby kompetentne a teksty
    w stylu: niech mieszka z susłami w ziemiance są żenujące. jak sama nazwa
    Towarzystwa wskazuje jest ono dla natury i czołwieka. jak mamy normalnie żyć w
    środowisku, w które ciągle ktoś ingeruje? rozbudowa lotniska będzie stresem dla
    zwierząt a to nie pomoże w utrzymaniu gatunku. mimo wszystko łatwiej będzie
    znaleźć inną lokalizację dla lotniska niż dla susłów. a każda ingrencja w
    środowisko naturalne ma negatywne konsekwencje właśnie dla ludzi. (swoją drogą
    ciekawe, że organizmy żyjące kiedyś w Bystrzycy nie przystosowały się do zmiany
    w ich środowisku i mamy płynący ściek a nie rzekę...) poza tym nie sądzę, że
    budowa lotniska roziąże problem bezrobocia. a władze Lubelszczyzny powinny
    wykorzystać fakt, że jesteśmy jednym z jeszcze najczystszych regionów i
    wykorzystać ten atut. ale to jest chyba dla nich za trudne! chciałam tylko
    jeszcze dodać, że w Konstytucji jest zapis mówiący o tym, że władza powinna
    dbać o środowisko naturalne. a co mamy to mamy. taka władza, takie prawo i taka
    sprawiedliwość. szkoda tylko, że same susły nie mogą się w tej sprawie
    wypowiedzieć...
  • Gość: kuki IP: *.swidman.pl / *.internetdsl.tpnet.pl 26.01.06, 11:12
    Walka podjazdowa z lokalizacją lotniska w świdniku jest wywołana przez
    prominentnych polityków z lublina , którzy w Niedżwiadzie wykupili setki
    hektarów od rolników , ceny teraz poszybowały o 1000%,a jak wiadomo Świdnik
    jest zagrożeniem dla ich "majątku".Jacy to politycy? Wystarczy jeden dzień
    śledztwa dziennikarskiego i można się do tego dogrzebać , ale widocznie jest
    to "niebezpieczne" dla chętnych dotknięcia tematu.
  • Gość: ziomio IP: 213.37.239.* 26.01.06, 11:30
    Przeciez mozna pogodzic lotnisko z suslami bo skoro sa jedynym najwiekrzym
    siedliskiem w europie to samo to juz bedzie atrakcja dla przylatujacych do
    Lublina ludzi , no i mozna tez nazwac wdziecznie lotnisko "SUSEL" :))))3majcie
    sie pozdro!!!
  • Gość: suselek IP: *.ismedia.pl / *.ismedia.pl 26.01.06, 11:59
    Jest mi barzdo smutno kiedy czytam te wszystkie teksty:(to pokazuje jak Łatwo
    ludzie nabierają się na populistyczne hasla polityków, czy naprawde sądzicie,że
    to lotnisko pzryczyni się do rozwoju naszego regionu????że będzie
    praca???przeciez to będzie lotnisko krajowe dla kogo??chyba dla polityków z
    lubelszczyzny.... o wiele większe perspektywy ma budowa lotniska w
    Niedźwiadzie....i w tym przypadku nie chodzi jedynie o susly, szkoda że uparcie
    robi się idiotów z ludzi ktorzy naprawdę walczą o wielkie sprawy,Lubelszczyzna
    jest regionem czystym i pięknym pod względem przyrodniczym czy naprwedę chcemy
    to wszytko stracić, powinniśmy być dumni znaszej"prowincjonalności" i starać się
    to promować,co do miejsc pracy....wiem że sutuacja jest nienajlepsza(delikatnie
    rzecz ujmując)sama doświadczam tego wielokrotnie i wiem jak cięzko jest
    szczegolnie mlodym ludziom ale czasem warto pomyśleć i zobaczyć coś wiecej niż
    czubek wlasnego nosa a na pewno będzie sie nam wszystki lepiej żylo.....
  • Gość: ochroniarz IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 26.01.06, 13:05
    Widac niektorzy nie czytali LICZNYCH wypowiedzi pilotow, specjalistow od budowy lotnisk, specjalistow w zakresie ruchu lotniczego ktorzy KRYTYCZNIE sie wypowiadali o tym KRETYNSKIM pomysle budowy tutaj lotniska. Ktos chce zarobic i naciska na budowe tego w swidniku tylko teren jest nienadajacy sie zbyt do budowy lotnsika jakie niektorzy by chcieli widziec tutaj. i susly sa tutaj ZADNYM problemem bo akurat zgadzam sie z opinia specjalistow z UMCS (pozdrawiam :) ) Znam tez wielu ludzi z lotniska ze Swidnikai nie sa to ludzie chcacy suslom robic szkode jakas. Tylko wiele osob znajacych sie na temacie mowi wprost ze tutaj sie nie oplaca budowac bo nie bedzie to mialo zadnych szans rozwoju takie malutkie lotnisko z ktorego najwyzej mozna poleciec do warszawy dyspozycyjnym samolotem. Zdaje sie ze byla opinia ze pas startowy bedzie mogl miec kolo 1600m no to sorry ale nic wiekszego nie bedzie tu ladowalo. Chyba ze to jakis pilot z amerykanskiem marynarki forsuje pomysl ladujacy na lotniskowcach kiedys :)
  • Gość: ochroniarz IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 26.01.06, 13:08
    Zeby juz byc calkiem konkretnym i dokladnym to dodam ze oczywiscie MOZNA budowac cos wiekszego ale bedzie to wymagalo KOLOSALNYCH zmian organizacji ruchu drogowego kolejowego, przebudowy sieci komunikacyjnej itp. Pomijajac fakt ze na osi pasa trzeba usunac budynki ktore sa na miejscu potrzebnych systemow swietlnych podejscia chociazby ale to juz pikus w porownaniu z innymi problemami.
  • 26.01.06, 16:45
    to ze bedzie to lotnisko krajowe to wszyscy wiedza i wlasnie o to chodzi. po
    kraju, wyobrazcie sobie, nie lataja tylko politycy ale tez zwykli pracujacy
    ludzie. ja na przyklad jezdze co miesiac do wroclawia i jesli mam jechac to
    szlag mnie trafia. polaczenie kolejowe jest tylko w nocy i bez sypialnych. i
    jesli bede miec lotnisko to zrozumiale ze bede korzystal z przelotow. podroz
    samochodem kosztuje mnie ok. 500 zl wiec dokladnie tyle samo co bilet w obie
    strony na polaczeniu krajowym. nie marnuje 7 godzin w samochodzie w jedna
    strone tylko 1,5 godziny.
    poza tym ilu ludzi by latalo do krakowa, zeby wybrac sie do zakopca do gdanska
    w lecie, szczecina itd
  • Gość: H IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 27.01.06, 09:07
    Za 500 złotych niewiele osób poleci. Bilet autobusowy do Wrocławia kosztuje ok.
    50 zł w jedną stronę.
    Radze załozyć gaz - do Wrocławia i z powrotem wyrobił byś się w 200 zł:-)
    W Polsce jest bardzo dużo ludzi, dla których 500 zł to przyzwoite pieniadze na
    członka rodziny na miesiąc. Jesli nie będzie tanich linii, tylko same krajowe,
    lotnisko nie ma sensu, bo i tak nie przyciągnie turystów i studentów z
    zagranicy. Po co wydawać 150 mln dla wygody kilku czy kilkunastu "prominentnych"
    osób?
  • 27.01.06, 12:07
    lokalne lubelskie lotnisko będzie po prostu wykorzystywane przez lubelskich
    parlamentarzystów, kilka osób prywatnie poleci w inne strony polski i chyba
    raczej nikt więcej, może kilku biznesmenów skusi się na przelot na trasie
    Warszawa Lublin, ale przy tej odległości i przy obecnej trasie Warszawa-Lublin -
    też chyba nie ma to sensu - oszczędności czasowe będą niewielkie.

    Natomiast co do kosztów - poprzednik wziął koszt z Księżyca - wyśrubowany koszt
    przejazdu przy obecnych cenach benzyny to ok. 240 zł samochodem osobowym, nie
    wspominam już o tym, że mając samochód jest się bardziej mobilnym.
  • Gość: ze Wschodu IP: 212.182.32.* 26.01.06, 16:30
    nie no dajcie żyć, Rysiu Styka wieczny magister - ekspert, i Męczyński, a ile
    to panie doktorze przeżyło susłów i kolonii, które Pan przesiedlał co? a drugie
    pytanie, ile kasy wzięliście za tą ekspertyzę? zas do szanownych panów z
    hangaru, a wyrzymaliście susły przed wysuszeniem?, demagogia, Panowie naukowcy
    napiszcie do Brukseli napewno was poprą
  • Gość: ochroniarz IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 26.01.06, 17:42
    widze ze swiatowej slawy suslolog sie odezwal :)
  • 27.01.06, 09:57
    Wczoraj w Panoramie Lubelskiej wypowiadał się kolega z zakładu tych dwóch Panów
    i ma całkiem inne zdanie odnośnie wpływu lotniska na susły. No ale on chyba nie
    robił ekspertyzy hehe.
  • Gość: CodyJapan IP: *.ence.kyushu-u.ac.jp 27.01.06, 04:09
    Mam pytanie - jezeli halas nie bedzie wiekszy niz obecnie to ile w koncu (tak
    srednio) samolotow bedzie dziennie ladowac na tym naszym lotnisku? Tak w ogole
    to ma byc port lotniczy czy moze malutkie lotnisko dla awionetek prezesow?
  • Gość: Andrzej IP: 212.182.114.* 27.01.06, 08:07
    Proponuję nie przejmować się tą całą awantura i robić swoje, Lubelszczyzna nie
    ma wyboru i musi szybko zacząć nadrabiać stracony przez 2 kadencje
    Pruszkowskiego i innych czas.
  • Gość: H IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 27.01.06, 09:08
    Z takim lotniskiem nie nadrobi...
  • Gość: ziomio IP: 213.37.239.* 27.01.06, 10:18
    pewnie budujcie lotnisko , ale to musi byc lotnisko miedzynarodowe bo przeciez
    takie polaczenia dadza szanse regionowi na rozwoj w przyszlosci , wiec mysle ze
    budowa malego portu lotniczego to strata czasu i pieniedzy
  • Gość: 77 IP: *.ismedia.pl / *.ismedia.pl 27.01.06, 11:20
    BUDUJCIE LOTNISKO !!! I NIE PORZEJMUJCIE SIĘ w końcu nie od dzis wiadomo, że
    prawo jest po to by je łamać, w Polsce wszystko przejdzie jak sie obgada z
    kolegami. a prawo unijne? no cóż... to tak daleko ta unia od naszego Lublina, że
    może nie spostrzegą, że łamiemy przepisy na potęge...
  • Gość: SUSEŁ IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 27.01.06, 11:59
    A może by tak podruć trochę te Susły i po kłopocie.
  • 27.01.06, 19:21
    Czytajac takie posty bardzo zaluje, ze nie ma u nas eutanazji "ze wzgledu na
    wazny interes spoelczny". Pierwszego klienta juz mamy!
    --
    Demokracją nazywamy ustrój, w którym racja nie leży po stronie mądrzejszych,
    tylko liczniejszych.
  • Gość: H IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 27.01.06, 19:30
    Słyszałem dzisiaj, że lokalizację każdego nowego lotniska musi zatwierdzić
    komisja europejska - jesli to prawda (ja osobiscię się w tym nie orientuję -
    więc jakby ktoś wiedział - to niech napisze) to Świdnik tym bardziej przepadnie
    i po w ogóle sie pryz Świdniku upierać?
  • 27.01.06, 20:11
    Powinniśmy pójść dalej! Lotnisko to już przeżytek! Jak wam się widzi "kosmodrom
    w Niedźwiadzie"?
  • 27.01.06, 20:14
    Jak narazie mamy Pietraszkiewicz w Łodzi jako wojewodę... Wydawałoby się: bez
    sensu, ale jest. Tak więc kosmodrom w Niedźwiadzie ma bardzo duże szanse.
  • 27.01.06, 20:20
    Ja bym, dociek, nie gdybal. Bo w naszym wojewodztwie wszystko jest mozliwe:) A
    im glupsze tym bardziej prawdopodobne.
    --
    Demokracją nazywamy ustrój, w którym racja nie leży po stronie mądrzejszych,
    tylko liczniejszych.
  • 27.01.06, 20:21
    Swiete slowa!!!
    --
    Demokracją nazywamy ustrój, w którym racja nie leży po stronie mądrzejszych,
    tylko liczniejszych.
  • Gość: €-sceptyk IP: *.internetdsl.tpnet.pl 27.01.06, 23:11
    Jesli nie w Swidniku i nie w Niedzwiadzie to gdzie?? W Radawcu? Nie. W
    Niemcach? Tez nie. Moze na zachod od Niemiec w okolicach Krasienina?
    Lotnisko w Niedzwiadzie byloby niestety tak daleko jak w zadnym innym miescie.
    Do kosztów nalezaloby dodac jeszcze budowe drogi, linii kolejowej wiec nie wiem
    czy to sie oplaci... A jak pomysle ze biznesmeni mieliby jechac
    jakims "zoltkiem" albo zdezelowanym "prywaciarzem" do Lublina to juz lepiej
    niech jada pociagiem z Warszawy. Kiedys lecialem z Frankfurtu do Krakowa. W
    samolocie bylo wiecej biznesmenow niz w kursach do Warszawy dokad lataja chyba
    tylko pracownicy sezonowi z Podlasia i Lubelszczyzny;p
  • Gość: inconnue IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 06.02.06, 21:08
    a dlaczego nie w Radawcu? obwodnicy nie dali wybudować to może chociaż jakieś "skromne" lotnisko dadzą? ;)
  • Gość: świdniczanin IP: *.internetdsl.tpnet.pl 28.01.06, 21:04
    Dajcie susłom spać spokojnie , same dadzą sobie radę
  • 29.01.06, 03:48
    Zastanawia mnie czym szanowni Państwo ekolodzy podróżują? Bo chyba nie pojazdami
    z silnikami spalinowymi. Przecież to niszczy przyrodę. Ja naprzykład jeżdże
    sobie rowerkiem i latam na szybowcach w Świdniku. Fakt susły to przeurocze
    zwierzątka. Ale z tego co wiem to mają być przeniesione w inną część lotniska a
    nie w jakieś odległe miejsce. Ponadto żyją sobie tu od dłuższego czasu i jakoś
    nie przeszkadzają im śmigłowce które są naprawdę głośne (zwłaszcza przy
    torowaniu łopat). Stojanki dla śmigłowców oraz wszelkie drogi betonowe nie
    stanowią dla nich przeszkody. Także rozbudowane lotnisko nie powinno być dla
    nich dużą przeszkodą. W nawiązaniu do ludzi ze Świdnika (sam takowym jestem)...
    Z tego co wiem to większość ludzi chce lotniska bo widzi w tym szanse rozwoju.
    Wracając do susłów. Zapraszam do Świdnika podczas następnej ulewy. Bo jeżeli
    takowa się przytrafi to bedzie potzreba dużo rąk do pomocy przy przenoszeniu
    sułów do hangarów i suszenia ich. Bo niewiadomo ile osób będzie chciało je
    ratować po tym jak Ekologowie zablokują budowę lotniska właśnie przez susły.
    Natomiast głosy ludzi z Felina (ponoć tamtędy ma biec ścieszka podejścia) o
    zrzucaniu im na głowy paliwa to już kompletny nonsens. Paliwa nie można zrzucać
    od tak. Trzeba mieć pozwolenie. A i tak zrzucać można tylko w pewnych okrślonych
    strefach w Polsce. I nie jest to na pewno Felin. Bardziej niż ludzie z Felina
    powinni narzekać mieszkańcy osiedla Żwirki i Wigóry w Świdniku którzy będą
    mieszkać (podobno) 700 m od pasa. Do tego kołowanie, próby. Nasłuchają się
    troche. Ale jak wyczytałem na paru forach przyzwyczaili się już do hałasu
    (lotnisko, nocne loty, tory kolejowe tuż obok) i jedyne co ich martwi to
    ewentualny wzrost składek ubezpieczeń działek. Nie wiem jak budowa lotniska
    wpłynie na aeroklub. W końcu jak się będzie budowało to nie będzie gdzie
    startować i lądować. Ale myśle że damy rade. Może ten post jest nieaktualny ale
    nie mam siły i czasu czytać tych wszystkich postów. To takie małe podsumowanko.

    Pozdrawiam wszystkich
    P.S. I pamiętajcie kiedy przelatuje nad wami szybowiec nigdy nie wiecie kiedy
    pilot ostatni raz był w toalecie i czy nie robi użytku z gruchy (nie wiecie o co
    chodzi - pytać szybowników) :)))))))))))))))))

    P.S. 2 Prośba do osób które lubią sobie skracać drogę przez lotnisko w Świdniku.
    Nie chodźcie przez pas (aktualnie trawiasty :)). Nie zdajecie sobie sprawy z
    zagrożenia. Kiedy szybowiec startuje za wyciągarką a wy znajdziecie się na pasie
    to macie dwie możliwości śmierci:
    1) Albo was stalowa lina przetnie (na pół czy nie nieistotne)
    2) Albo ta sama lina zabije was kiedy na was spadnie.
    A to jest prawdopodobne bo z 500m w trawie nie zawsze ludzi widać i nie zawsze
    zdążymy wstrzymać start. Także rozwagi trochę. (to tak żeby nie wyszło że jestem
    stronniczy, mieszkańcom Świdnika też się musi dostać...a co!)
  • 29.01.06, 15:54
    Ta ulewa i ratowanie susla przez pracownikow lotniska stanie sie niedlugo
    opowiescia wrecz mitlogiczna. Ciekaw jestem, ile osobnikow "zlapano" wtedy i
    przeniesiono do hangaru, aby osuszyc? Warto znac liczby, by ocenic "ow"
    heroizm.
    Halas zapewne by im nie przeszkadzal, byc moze samo lotnisko rowniez nie.
    Natomiast najgorszy jest etap budowy, przy ktorym cale lotnisko zmienilo by sie
    w bagno, na ktorym ten gatunek raczej nie mial by co szuakc. Nie oszukujemy
    sie, intensywnosc uzytkowania lotniska obecnie jest niewielka. Smiglowce
    zlokoalizowane sa w jednej czesci, samoloty startuja tez po okreslonych liniach
    a reszta jest rajem na ziemi. Nie znajduje przeslanek do porownania obecnego
    aeroklubowego lotniska z lotniskiem pasazerskim, a takze jego budowa.
    Poza tym wedle wszystkich statystyk najwiecej katastrof lotniczych zdarza sie
    przy starcie i ladowaniu. Dlatego tez nie Swidnik a Lublin bylyby najbardziej
    zagrozony. Pisalem juz gdzies o tym, kto zasponsorje Lublinowi powiekszenie sil
    ratowniczych w zwiazku z budowa lotniska. Lotnisko i rozwoj sa potrzebne
    Lubelszczyznie, ale trzeba to zrobic z sensem. A Swidnik to taka tymczasowka.
    Kosztowna!
    --
    Demokracją nazywamy ustrój, w którym racja nie leży po stronie mądrzejszych,
    tylko liczniejszych.
  • 29.01.06, 22:35
    Nie wiem ile tych susłów było ale na pewno lotnisko było porządnie zalane i
    jednak ktoś się znalazł kto je osuszał i nie byli to ekolodzy. Podczas budown
    całe lotnisko nie będzie rozkopywane. Susły się pomieszczą. Poza tym one są na
    prawie całym lotnisku. Przy stojankach i na pasie też. Podczas lądowania często
    je widze. Także zdecydowanie całe lotnisko jest dla nich rajem. I niczym się
    specjalnie nie przejmują. Co do kosztownego rozwiązania. Niedźwiada ma być dużo
    droższym obiektem. Do tego zmiana ifrastruktury. Należało by się też zastanowić
    czy jest sens budować lotnisko z bardzo długim pasem. Ten w Świdniku ma być
    wydłużony. Nie pamiętam w tej chwili do ilu ale napewno ponad 2000m. Wielkie
    lotnisko chyba nie będzie dobrym rozwiązaniem zważywszy na odległość do Okęcia i
    Jasionki. No i raczej ruch też duży nie będzie. Chodzi o to żeby był i żeby
    zainteresowani mogli tu dolecieć lub stąd odlecieć. Życzę powodzenia tym którzy
    przylatując na lotnisko będą musieli czekać pare godzin w nocy na autobus do
    Lublina. Co prawda w samym porcie lotniczym w Jasionce nie byłem ale w
    akademikach (Politechniki Rzeszowskiej) obok lotniska owszem. W nocy nie było
    żadnego autobusu. Zresztą dziennie chyba ze dwa samoloty rejsowe (ATRy do
    Warszawy) tam lądowały. Dla takiego ruchu chyba nie ma sensu budować dużego
    lotniska. A Felin no cóż. Jeżeli plany budowy lotniska istniały od 50 lat to
    chyba ktoś kto wymyślił budowe w tym miejscu osiedla to przewidział. Z drugiej
    strony zastanawia mnie czy jeżeli koło czyjegoś domu budują drogę to ten ktoś
    protestuje bo mu ciężarówka do domu wjedzie? Trochę więcej jest wypadków
    drogowych niż lotniczych. Gdzieś (chyba w którejś skrzydlatej) widziałem ładne
    zdjęcie. Duży Benek na podejściu z nad wzgórza nad dachami osiedla domków. To
    chyba gdzieś w Japonii ale głowy nie dam. I tam jakoś ludzie żyją i zbudowano
    lotnisko. Pozatym każdy pitot w sytuacji bez wyjścia będzie omijał miejsca
    zamieszkałe. Tego uczą nawet na podstawowym kursie szybowcowym. A Felin nie jest
    tak rozległy żeby nie dało się go ominąć. O rozbudowaniu sił ratowniczych na
    pewno ktoś pomyślał. Bo w każdej innej lokalizacji też trzeba by je stworzyć.
    Może i Świdnik to tymczasówka ale Niedźwiada będzie poraszką. Drugie Okęcie
    Lublinowi nie jest potrzebne.
  • 01.02.06, 20:31
    Ciekawa teza, ze lubleskim lotniskiem "cargo" jest okecie. Nie rozumiem w takim
    razie, po co w Rzeszowie pwostalo ogromne lotnisko i to w meiscie 160
    tysiecznym, z ktorego jest rzut beretem do Balic? Bezsens? Moze jednak nie.
    Problem polega na tym, ze w Swidniku wywala sie pieniadze w bloto bo istnieje
    zbyt duzo grup ludzi, ktorzy beda protestowac przeciwko tej lokalizacji. O sile
    takich prostestow mozemy sie przekonac na przykladzie obwodnicy Lublina i
    Konopnicy. Po co angazowac sie w cos, co bedzie trudne do zrealizowania i
    kosztowne, byc mzoe takze ze wzgledu na odszkodowania czy kary jakie moze na
    nas nalozyc UE. Nie jestem tez zwolennikiem Niedzwiady, bo jest za daleko.
    Dlaczego ktos logicznie myslacy nie znajdzie trzeciej lokalizacji, blizej
    maista niz Niedzwiada i z mozliwosciami rozwoju, ktorych nie gwarantuje Swidnik?
    --
    Demokracją nazywamy ustrój, w którym racja nie leży po stronie mądrzejszych,
    tylko liczniejszych.
  • 01.02.06, 22:02
    I o to chodzi żeby tym protestującym przemówić do rozsądku. A protestował zawsze
    ktoś będzie. Tacy już są Polacy.
  • 01.02.06, 23:10
    Może i dobrze,że protestujemy,ale może i czasami warto podyskutować
  • Gość: lol IP: *.lublin.mm.pl 31.01.06, 11:39
    en.wikipedia.org/wiki/Chicago_Midway_Airport
    lotnisko niemusi byc jakies ogromne zeby ladowaly na nim zwykle 737 na midway
    ruch jest wiekszy niz na okeciu :) mieszkalem troche czasu niedaleko lotniska i
    samoloty przelatujace co 1-2 minuty nad samym domem nie sa jakos straszliwie
    glosne na felinie beda latac 1-2 dziennie i juz ogromny problem , midway jak
    widac jest w miescie zaraz kolo domow, wszyscy potrafia tylko u nas problemy :(
  • 31.01.06, 23:42
    Mieszkam w Świdniku i z suslami pamietam jedno wydarzenie. Poszedlem na
    lotnisko do kolegi pracujacego w aeroklubie. Byly wtedy ulewne deszcze,
    praktycznie na lotnisku mala powodz. W hangarach lezaly nieszczesne susly,
    ktore po prostu przez pracownikow lotniska zostaly uratowane przed utopieniem.
    Zrobili to sami. Pytalem czy dzwonili do ekologow, moze oni by pomogli. Zaczeli
    sie strasznie smiac. Oczywiscie obdzwonili wszystkie organizacje, ale wszyscy
    ich olali. Ekolodzy mieli milion spraw na glowie, a susly olali cieplym moczem.
    Od tamtej pory upewnilem sie ze cali ci ekolodzy to po prostu zwykli krzykacze,
    pchajacy sie przed kamery zeby zaistniec. Nie raz dziennikarze odkrywali ze jak
    masz problem z elologami, wystarczy wplacic odpowiednia sume na ich konto.
    Banda swirow i tyle.
  • 31.01.06, 23:49
    No mój prawie imienniku nie wiem dlaczego dziwisz się,przecież nie chodzi o to
    by złowić króliczka,ale by gonić go.
  • Gość: 77 IP: *.ismedia.pl / *.ismedia.pl 01.02.06, 15:02
    obawiam się, że nikt do mnie nie dzwonił

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.