Dodaj do ulubionych

Autostrada A2. Emilia-Stryków

IP: *.internetdsl.tpnet.pl 26.01.04, 23:29
Na stronach GDDKiA ukazało się następne ogłoszenie o budowie A2. Nareszcie
coś drgnęło blisko Łodzi. Mam nadzieję, że niedługo rozpocznie się budowa
odcinka Emilia-Stryków.
www.gddkia.gov.pl/html/przetargi_156.htm
Ciekawe, kiedy Gazeta w Łodzi się obudzi i zamieści informacje o tym
fakcie???
Pozdrawiam
Edytor zaawansowany
  • Gość: Bart IP: *.tpnets.com 26.01.04, 23:49
    Czyli co, ostatni dzień linii ozorkowskiej juz wkrótce?
  • yarro 27.01.04, 00:43
    A co wy tak płaczecie z tą linią :)

    Skoro dla wąskotorówki zbudowali wiadukt na "jedynce", to i tu jakoś to rozwiążą.
    Jestem dobrej myśli!

    --
    <Y>< Yarro .:. "Łódź - sam środek jutra!"

    "Jest wystarczająco dużo światła dla tych, którzy chcą zobaczyć,
    i wystarczająco dużo ciemności dla tych, którzy mają odwrotne upodobania."
    [Blaise Pascal]
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 27.01.04, 18:56
    Placzemy bo jej kasacja oznacza najazd smierdzacych zlomow przerobionych amatorsko na busy.
  • Gość: Slavek IP: *.pai.net.pl 02.03.04, 08:11
    Projekt przebudowy (obniżenia) sieci trakcyjnej na skrzyżowaniu linii
    tramwajowej z autostradą A2 został wykonany w 2002r.
    Zapewne nie w celu likwidacji tramwaju...;-)
  • yarro 27.01.04, 21:40
    Cytat z artykułu pt. "11 połączy Zgierz i Pabianice"

    miasta.gazeta.pl/lodz/1,35136,1887691.html

    (...)Słowik. - To też ewenement w skali kraju - dodaje Zdzisław Rembisz, wójt
    gminy Zgierz. - Jedyne miejsce, gdzie tory tramwajowe krzyżować się będą z
    autostradą.(...)

    I co? Może jednak da się uratować linię :)

    --
    <Y>< Yarro .:. "Łódź - sam środek jutra!"

    "Jest wystarczająco dużo światła dla tych, którzy chcą zobaczyć,
    i wystarczająco dużo ciemności dla tych, którzy mają odwrotne upodobania."
    [Blaise Pascal]
  • Gość: Bart IP: *.tpnets.com 27.01.04, 23:18
    Nie damy jej zlikwidować, oj nie!
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 30.06.04, 12:01
    Tak tyle ze on wpsominal ze w radzie miejskiej ma tych co sa w kieszeni busiarzy. Ci zadaja natychmiastowej likwidacji tramwaju....
  • hubar 28.02.04, 14:03
    Pod koniec przyszłego roku województwo łódzkie przecinać będzie biegnący z
    zachodu na wschód, ok. 60-kilometrowy odcinek autostrady A-2. Budowa trzech
    jego fragmentów: Emilia-Stryków, Emilia-Wartkowice i Wartkowice-Dąbie ma się
    rozpocząć już w czerwcu. "Dwójka" pod Strykowem, po prawej stronie drogi na
    Brzeziny, ma się krzyżować z autostradą A-1 z jej pechowym odcinkiem Stryków-
    Tuszyn. Pechowym, bo z jego powodu budowa "jedynki" opóźni się o 10 lat! Chodzi
    o przepychanki, którędy odcinek ma być przeprowadzony: przy blokach na osiedlu
    Sienkiewicza na Olechowie, ponad pobliską stacją PKP i ul. Rokicińską przy
    skrzyżowaniu z ul. Malowniczą, czy - zgodnie z decyzją z 1974 roku o
    lokalizacji przyszłej autostrady - przez gęsto zabudowany Andrespol. Wybrano
    drugi wariant (w tym rejonie znajduje się najmniej zabudowań), na co nie chce
    się zgodzić grupa mieszkańców.



    - Spodziewamy się kolejnych protestów, ale wszystko jest zapięte na ostatni
    guzik, więc jestem przekonany, że do końca roku sprawa powinna się zakończyć -
    mówi Andrzej Cymerman, dyrektor Biura do Spraw Autostrad.

    - Dalszy etap to wykup gruntów i opracowanie projektu technicznego - dodaje
    Zbigniew Paliński, zastępca dyrektora łódzkiego oddziału Generalnej Dyrekcji
    Dróg Krajowych i Autostrad. Jeśli wszystko pójdzie dobrze, plany powinny
    powstać do końca przyszłego roku, a w 2006 r. wreszcie ruszy budowa. Prace
    zakończą się dwa lata później...

    (sim) - Express Ilustrowany
    lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/343439.html

    --
    HuBar pozdrowy
  • Gość: Mr x IP: *.p.lodz.pl 01.03.04, 14:09
    czyli to co napisal ekspress to stek bzdur... Bo nawet nie wyloniono
    koncesjonariusza i GDDPiA przeciez nie bedzie tego budowac czyli nie moze robic
    jakis projektow?!
    www.gddkia.gov.pl/html/str2003-2013.htm
    Prawda jest taka ze A1 nie idzie do warszawy wiec warszawskim urzednikom i
    politykom nie zalezy na niej. Dlatego nie robi sie nic pod Gdanskiem i dlatego
    jeszcze dlugo nie zrobi sie nic miedzy strykowem a tuszynem. Jedyny plus ze
    gierkowka pozostanie bezplatna...
  • hubar 02.03.04, 08:36
    Czy łódzki odcinek autostrady A2 będą nadzorowały lokalne firmy? Za miesiąc
    zostanie rozstrzygnięty przetarg, który o tym zdecyduje. Uczestniczy w nim
    m.in. konsorcjum, składające się z Agencji Poszanowania Energii z Łodzi,
    łódzkiej spółki Erect oraz angielskiej firmy Mott MacDonald Poland.

    Wymienione spółki startują wspólnie jako jedyne z naszego regionu. Chodzi o
    nadzór nad odcinkami Konin – Emilia (40 km) i Emilia – Stryków (45 km), który
    pochłonie ponad 10 mln euro i będzie finansowany z funduszy Unii Europejskiej.
    Wybór łódzkich firm spowodowałby zatrzymanie części tych środków w regionie i
    stworzenie nowych miejsc pracy.

    Udział Agencji Poszanowania Energii, spółki z dominującym udziałem
    Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, polegać ma na
    dostarczeniu specjalistów z zakresu ochrony środowiska, sieci
    telekomunikacyjnej i nadzoru budowlanego. Spółka Erect i angielska firma Mott
    MacDonald Poland mają doświadczenie w dziedzinie nadzoru inwestycji drogowych.

    (hod.) - Dziennik Łódzki
    lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/344065.html
    --
    HuBar pozdrowy
  • hubar 04.03.04, 23:00

    Miasto wniosło swoje uwagi do projektu budowy autostrady A1, która biegnie
    przez zachodnią część Łodzi. Jedna z nich dotyczy wycofania nieco na południe
    węzła Nowosolna, z którego ruch kierowany będzie na ul. Pomorską. Miasto w
    okolicy tego węzła planuje dobudowanie odcinka drogi. Zaproponowana została
    także zmiana przebiegu autostrady na odcinku między torami PKP Widzew –
    Koluszki i Olechów – Koluszki. Polega ona na zastąpieniu szykowanego nasypu
    estakadą bądź wgłębieniem. Takie rozwiązanie może okazać się tańsze i bardziej
    ekologiczne, a ze względu na eliminację nadmiernego hałasu korzystniejsze dla
    mieszkańców tamtych okolic. Ostatnia uwaga dotyczy wybudowania odcinka
    autostrady za Selgrosem przy ul. Rokicińskiej. (M.K.)
    www.uml.lodz.pl/indeksik.php3?menu2=2&zapytanie=2,01&poz=1&id=2247
    --
    HuBar pozdrowy
  • Gość: mr x IP: *.p.lodz.pl 05.03.04, 14:52
    Bo co gazeta to inny termin... :) Polapac sie nie mozna, DL ze 2006,
    rzeczpospolita ze 2005, a prawda jest taka ze nawet nie ma koncesjonariusza a
    on juz sie postara zeby przed 2010 ta budowa nie ruszyla...
    www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_040305/ekonomia/ekonomia_a_7.html
  • Gość: barnaba IP: *.lodz.msk.pl / 62.233.147.* 05.03.04, 16:32
    > Miasto wniosło swoje uwagi do projektu budowy autostrady A1, która biegnie
    > przez zachodnią część Łodzi. Jedna z nich dotyczy wycofania nieco na południe
    > węzła Nowosolna, z którego ruch kierowany będzie na ul. Pomorską. Miasto w
    > okolicy tego węzła planuje dobudowanie odcinka drogi

    IMHO miasto upadło na głowę.
    Po pierwsze- po jaką cholerę 2 dojazdy w niewielkiej odległości od siebie
    (Rokicińska i Pomorska)?
    Po drugie- jeśli ktoś chce wpuścić ruch z dojazdu w Rondo Waryńskiego, to
    potrzebuje psychiatry.

    > Zaproponowana została
    > także zmiana przebiegu autostrady na odcinku między torami PKP Widzew –
    > Koluszki i Olechów – Koluszki. Polega ona na zastąpieniu szykowanego nasy
    > pu
    > estakadą bądź wgłębieniem. Takie rozwiązanie może okazać się tańsze i
    bardziej
    > ekologiczne, a ze względu na eliminację nadmiernego hałasu korzystniejsze dla
    > mieszkańców tamtych okolic.

    Bardziej ekologiczne wątpię.
    Ale warto je rozważyć ze względu na hałas. Może mieszkańcy Andrzejowa wreszcie
    przestaną blokować budowę.

    pozdrawiam
  • hubar 19.06.04, 14:10
    Już prawie wiadomo, jakie firmy będą budować trzy odcinki autostrady A 2.
    Prawie, bo wyniki przetargu musi zaakceptować jeszcze specjalna komisja. –
    Chodzi o Komisję Europejską, bo przedsięwzięcie jest finansowane ze środków
    unijnych – tłumaczy Zbigniew Paliński, wicedyrektor łódzkiego oddziału
    Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

    Najtańsze oferty zaproponowały: międzynarodowa grupa Ferrovial Agroman oraz
    polska Budimex Dromex. To one prawdopodobnie przygotują 16-kilometrowy odcinek
    Dąbie – Wartkowice (za 45 mln euro) oraz 24 kilometrowy między Wartkowicami a
    Emilią (za 57 mln euro). Najlepszą i najtańszą (52 mln euro) – zdaniem komisji
    przetargowej – propozycję na budowę 10-kilometrowego odcinka Emilia – Stryków
    przedstawiło zaś austriackie konsorcjum Hermann Kirchner i Stabag oraz łódzka
    spółka „Mosty – Łódź”.

    (hod.) - Dziennik Łódzki
    www.lodz.naszemiasto.pl/gospodarka/375567.html
    --
    HuBar fotografujący Łódź
    pozdrowy
  • hubar 30.06.04, 09:44

    -- Rozpoczęcie budowy „łódzkich” odcinków autostrady A 2 opóźni się. Firmy,
    które odpadły w przetargu na ich budowę, złożyły protest.

    – Mają prawo nie zgodzić się z decyzją komisji przetargowej, która w związku z
    protestem musi uzasadnić swoje stanowisko – powiedział wczoraj Aleksander
    Trofimowicz z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

    Jeśli tłumaczenie komisji nie zadowoli odrzuconych oferentów, mogą skierować
    sprawę do sądu, a wówczas jest możliwe, że budowa autostrady ruszy jeszcze
    później.

    Na budowę fragmentu autostrady w województwie łódzkim przewidziano 15 miesięcy
    i prawie 325 milionów euro. Pieniądze popłyną z Funduszu Spójności,
    Europejskiego Banku Inwestycyjnego i budżetu państwa.

    (hod.) - Dziennik Łódzk
    lodz.naszemiasto.pl/gospodarka/378844.html
    HuBar fotografujący Łódź
    pozdrowy
  • yarro 30.06.04, 16:13
    hubar napisał:

    > Rozpoczęcie budowy „łódzkich” odcinków autostrady A 2 opóźni się. Firmy,
    które odpadły w przetargu na ich budowę, złożyły protest.
    ==
    Nie jest to opóźnienie tylko element procedury przetragowej. Firmy mają prawo do
    odwołań.

    Pozdrawiam.

    --
    Yarro .:. "Łódź - sam środek jutra!"

    "Jest wystarczająco dużo światła dla tych, którzy chcą zobaczyć,
    i wystarczająco dużo ciemności dla tych, którzy mają odwrotne upodobania."
    [Blaise Pascal]
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 30.06.04, 16:16
    Ale opoznienie ma posmaczek afery i takie slowo lepiej sie preznetuje w prasie. Czyz nie?
    Co to za afera czy skandal na pierwsza strone jesli to nosi znamiona normalnosci.
  • Gość: luko IP: *.toya.net.pl 02.07.04, 01:01
    Nawet jeśli zbudują, to czy będzie się opłacało korzystać? Ostatnio jechałem do
    Poznania i śpieszyłem się, zatem wjechałem w Koninie na autostradę, zresztą
    teraz nie ma już prawie alternatywnej drogi - chyba że przez Kalisz... Za
    przejazd w dwie strony (ok. 99 km x 2) zapłaciłem 44 zł. Z Łodzi przejazd do
    Poznania będzie kosztował jakieś 40 zł w jedną stronę. Kogo będzie na to stać?
  • Gość: mr x IP: *.p.lodz.pl 02.07.04, 13:04
    Robisz tak, wjezdzasz w koninie na A2 i do pierwszego zjazdu (golina).
    Kierujesz sie na ladek, omijasz bramke i dalej drogowskazami na slupce. Wracasz
    nastepnym zjazdem na A2. Drogi objazdowe maja rowny asfalt i sa dosc szerokie.
    Nadrabiasz jednak 5 km (objazd bramki zabiera 20 km podczas gdy na A2 zrobilbys
    15) ale chyba warto poswiecic te 5 minut dla 11 pln. Jedziesz A2 do wrzesni a
    tam zjezdzasz na dwupasmowke do poznania. troche kombinowania ale gratis i duzo
    lepsza droga niz przez kalisz albo przez konin. Oby tylko dodatkowej bramki nie
    postawili bo zrobi sie kicha.
  • yarro 02.07.04, 16:47
    Gość portalu: mr x napisał(a):

    > Robisz tak, wjezdzasz w koninie na A2 i do pierwszego zjazdu (golina).
    > Kierujesz sie na ladek, omijasz bramke i dalej drogowskazami na slupce.
    > Wracasz nastepnym zjazdem na A2. Drogi objazdowe maja rowny asfalt i sa dosc
    > szerokie. Nadrabiasz jednak 5 km (objazd bramki zabiera 20 km podczas gdy na
    > A2 zrobilbys 15) ale chyba warto poswiecic te 5 minut dla 11 pln. Jedziesz A2
    > do wrzesni a tam zjezdzasz na dwupasmowke do poznania. troche kombinowania ale
    > gratis i duzo lepsza droga niz przez kalisz albo przez konin. Oby tylko
    > dodatkowej bramki nie postawili bo zrobi sie kicha.
    ==
    Typowa polska mentalność...


    --
    Yarro .:. "Łódź - sam środek jutra!"

    "Jest wystarczająco dużo światła dla tych, którzy chcą zobaczyć,
    i wystarczająco dużo ciemności dla tych, którzy mają odwrotne upodobania."
    [Blaise Pascal]
  • Gość: MarcinK IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 02.07.04, 20:40
    > Typowa polska mentalność...


    Sorry, ale opowiadasz głupoty!!! Pojedź np do Hiszpanii i zobacz jak tam
    wyglądają płatne autostrady i jak ludzie kombinują aby nie zapłacić.

    MK
  • yarro 03.07.04, 02:56
    Primo. Chcemy mieć dobre autostrady, to czemu nie chcemy za nie płacić?

    Secundo. Tzn że tam jest lepiej, czy gorzej? A może mają drogie autostrady?

    Pozdrawiam!

    --
    Yarro .:. "Łódź - sam środek jutra!"

    "Jest wystarczająco dużo światła dla tych, którzy chcą zobaczyć,
    i wystarczająco dużo ciemności dla tych, którzy mają odwrotne upodobania."
    [Blaise Pascal]
  • zamek 03.07.04, 03:50
    Powiem tak: A2 jest zbyt droga, ale bardziej brzydzę się kombinatorstwem. Jak
    Yarro słusznie stwierdził - polska mentalność. Od siebie dodam, że wstrętna.
    --
    Schloß
  • Gość: MarcinK IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 03.07.04, 11:19
    To kupuj w MPK bilety zawsze na ponad 60 minut. I nie kombinuj kupując na
    krótszy czas nawet jak jedziesz tylko 10 minut. Nie kombinuj.

    A teraz włączcie szare komórki i pomyślcie. Autostrada nie jest cała płatna -
    płatne są tylko pewne odcinki. I normalnym jest, że w całej Europie
    (szczególnie mogę to potwierdzić odnośnie półwyspu Iberyjskiego, bo tam
    mieszkałem i znam sprawę z własnych wielomiesięcznych obserwacji), że ludzie
    jadą odcinkami bezpłatnymi (czyli tam gdzie nie ma bramek poboru opłat) a
    zjeżdżają z odcinków płatnych. Szczególnie nasila się to gdy ceny są tak
    absurdalne jak na A-2. W Hiszpanii efektem nie było zaprzestanie budowy
    autostrad tylko obniżenie opłat.
    I nie ma tu panowie jaśnieeuropejczycy żadnego kombinatorstwa, szczególnie
    typowo polskiego.

    MK
  • Gość: Ja IP: *.lodz.cvx.ppp.tpnet.pl 03.07.04, 12:27
    Gość portalu: MarcinK napisał(a):

    > To kupuj w MPK bilety zawsze na ponad 60 minut. I nie kombinuj kupując na
    > krótszy czas nawet jak jedziesz tylko 10 minut. Nie kombinuj.
    Zły przykład. Jak dla mnie to jest raczej tak, jak wysiąść z tramwaju i
    przesiąść się do drugiego wagonu na widok kanarów. Ale nazywaj to sobie jak
    chcesz.
  • yarro 03.07.04, 12:36
    Skłaniam się do porówniania Ja.

    Pozdrówki!

    --
    Yarro .:. "Łódź - sam środek jutra!"

    "Jest wystarczająco dużo światła dla tych, którzy chcą zobaczyć,
    i wystarczająco dużo ciemności dla tych, którzy mają odwrotne upodobania."
    [Blaise Pascal]
  • Gość: MarcinK IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 03.07.04, 16:15
    Nie macie racji. Dowód - proszę:
    Wyjazd i wjazd na autostradę dowolnym LEGALNYM wyjazdem/wjazdem jest legalny i
    zgodny z prawem. Jazda bez biletu NIE jest.
    Wy twierdzicie, że złe jest LEGALNE działanie mające na celu obniżenie kosztów.
    A ja twierdzę, że skoro budowniczy/zarządzający autostradą dopuścił technicznie
    taką możliwość i nie ma ŻADNYCH przepisów zakazujących tego to wszystko jest
    OK. Wy, że nie jest. Nie bądźcie świętsi od papieża.
    Jazda tramwajem bez belitu jest nielegalna więc porównanie do kitu. I nie
    kombinujcie, bo nie znajdziecie dobrego porównania na krytykę legalnych działań.

    Poza tym ja głównie odniosłem się do stwierdzenia, że jest to "typowo polskie
    cwaniactwo". Twierdzę dalej, że jest to powszechnie (w Europie) spotykane,
    legalne działania mające na celu obniżyć koszty podróży. I nie ma w tym nic
    nagannego.

    MK
  • Gość: Ja IP: *.lodz.cvx.ppp.tpnet.pl 03.07.04, 19:39
    > A ja twierdzę, że skoro budowniczy/zarządzający autostradą dopuścił
    technicznie
    >
    > taką możliwość i nie ma ŻADNYCH przepisów zakazujących tego
    Zapytam już tylko z małpiej ciekawości - sprawdzałeś czy nie ma?
  • Gość: M.E. IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 03.07.04, 23:36
    Nie roztrząsajmy problemu typu: ile diabłów zmieści się na łebku od szpilki. W
    przepisach ogólnych nie ma takego zakazu i znaków zakazujących wjazdu jak i
    zjazdu z autostrady między bramkami też nie ma, więc w czym problem?
  • Gość: MarcinK IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 03.07.04, 23:42
    Wiesz, na drogach obowiązuje zestaw znaków opisany w kodeksie drogowym. Jako
    posiadacz prawa jazdy jestem obowiązany te znaki znać i stosować. Zgodnie z
    tymi znakami jeśli nie ma znaków nakazu (kierunek jazdy) lub zakazu
    uniemożliwiających wjazd w konkretną drogę publiczną (np zjazd/wjazd z
    autostrady) i nie ma oznaczenia, że wjeżdżam na teren prywatny to wolno mi tam
    jechać. Chyba z kodeksem drogowym nie chcesz dyskutować?!
    Autosrada płatna jest drogą publiczną zatem nie mogą tam być wprowadzone zasady
    (regulaminy) niezgodne z prawem nadrzędnym regulującym ruch czyli kodeksem
    drogowym. Zatem...

    I ciekawe, czy nadal się będziesz czepiać?

    MK
  • Gość: Ja IP: *.lodz.cvx.ppp.tpnet.pl 04.07.04, 15:05
    > I ciekawe, czy nadal się będziesz czepiać?

    Ja? Oczywiście!:-)
  • Gość: mr x IP: *.p.lodz.pl 05.07.04, 11:31
    Czlowieku, A2 jest tak droga ze placenie za nia to bzdura. Gdyby przejazd do
    poznania kosztowal 8 - 10 pln to bym nie kombinowal ale 22 to jest kpina...
  • Gość: luko IP: *.toya.net.pl 04.07.04, 10:15
    Dzięki za radę.
    Sądzę, że to, co legalne nie jest zakazane. Tak przynajmniej mówi jedna z
    fundamentalnych zasad prawa.
  • Gość: axx IP: 209.136.102.* 04.07.04, 21:02
    Jezeli jest mozliwosc kombinacji na autostradzie w celu unikniecia oplat i jest to praktycznie mozliwe to znaczy ze projekt jest niestety niedopracowany
    skoro na to pozwala. Zatem kto zatwierdza niedopracowane projekty? No i kto jest winien? Naprawde w USA jest to niemozliwe. Placenie doprowadzono tam
    do perfekcji.
  • Gość: mr x IP: *.p.lodz.pl 05.07.04, 11:34
    Naprawde w USA jest to niemozliwe. Placenie doprowadzono tam
    > do perfekcji.
    To widac ze po USA autem nie jezdziles. Nie dosc ze jest to mozliwe to do tego
    bramki sa zaznaczone w atlasach i nie musiasz znac tej drogi wczesniej zeby
    wiedziec jak je ominac.
  • hubar 15.07.04, 09:12
    W sierpniu drogowcy rozpoczną budowę pierwszego odcinka autostrady A-2: między
    Strykowem a Emilią.

    mapka-> lodz.naszemiasto.pl/grafika2/nowy/cd/40_383389_1_d_9556.jpg /


    Województwo łódzkie ma przecinać biegnący z zachodu na wschód, ok. 60- -
    kilometrowy odcinek "dwójki". Budowę w Łódzkiem podzielono na trzy fragmenty:
    Emilia-Stryków, Emilia-Wartkowice i Wartkowice-Dąbie.

    - Najszybciej ruszą prace między Emilią a Strykowem. Przetarg już został
    rozstrzygnięty - mówi Andrzej Cymerman, dyrektor Biura do spraw Autostrad.

    Piotr Palmowski z łódzkiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i
    Autostrad ocenia, że umowy z wykonawcami powinny zostać podpisane jeszcze pod
    koniec miesiąca, tak by samą budowę można było rozpocząć w pierwszej połowie
    sierpnia.

    (sim) - Express Ilustrowany
    lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/383389.html
    --
    HuBar fotografujący
    także zabytkową Łódź
    pozdrowy

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka