• drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego

Frodo nabruździł gimnazjalistom. CKE: Coś wymyś... Dodaj do ulubionych

  • IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.04.10, 16:56
    No tak :) Uczniowie nie potrafią czytać poleceń ze zrozumieniem, a system ich
    popchnie dalej. Gratuluje!
    Zaawansowany formularz
    • 28.04.10, 16:57
      Dzieciaki pomylily bajki. Ma ktos skan tego arkusza? Nie wiem czy to uczniowie
      sa tacy glupi, czy egzaminatorzy nie potrafia poprawnie przygotowac testow.
      • Gość: Kpc21 IP: *.xdsl.centertel.pl 28.04.10, 17:16
        Arkusze są na stronie CKE:
        www.cke.edu.pl/images/stories/001_Gimnazjum/gh_a1_a.pdf
        Najlepsze jest to, że na samym początku ten haczyk zauważyłem. Ale kiedy
        przyszło do pisania, oczywiście o tym zapomniałem. Ale kto by się spodziewał, że
        pod tekstem z Tolkiena, który jest na 7 stronie, trzeba będzie streścić tekst ze
        strony 1?

        Test humanistyczny to jednak nic w porównaniu z dzisiejszym
        matematyczno-przyrodniczym. Sporo pytań było z promieniotwórczości, która w
        programie gimnazjum jest na samym końcu, a więc nie została jeszcze przerobiona.
        Z innych przedmiotów też zadania były dość nietypowe. Zadanie na obliczenie
        czasu gotowania wody w czajniku elektrycznym było przy tym najprostsze, mimo że
        nie były do niego podane wzory, jak w ubiegłych latach.
        • Gość: Andrzej IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.04.10, 17:48
          j.w. a wieśniactwo niech powtarza
          • 28.04.10, 22:19
            lat osiemdziesiątych) nasz polonista tępił taki sposób tworzenia
            zdań (liczebniki powinny być zapisane albo słownie albo poprzedzone
            skrótem nr lub numer, by była pełna czytelność:

            Streść w 4-5 zdaniach tekst I (pomiń wstęp wydrukowany pochyłą
            czcionką).


            I - wprowadza wieloznaczność z gatunku "I czasopisma" ;)

            Powinno być:

            Streść w 4-5 zdaniach tekst nr 1 (pomiń ...)

            lub

            Streść w 4-5 zdaniach pierwszy, zamieszczony w arkuszu, tekst
            (pomiń ...)


            Komisja propaguje błędy językowe i złe nawyki nieczytelnego
            pisania poleceń, a potem się dziwią, że np. PIT-y są wypełniane z
            błędami czy przepisy prawne są pokrętne, zamiast w sposób
            czytelny !!!
            • 28.04.10, 22:30
              co przy innym rodzaju tekstu może doprowadzić do poważnego błędu.

              Polecenia i teksty powinny być pisane w sposób przejrzysty, bo
              potem musimy się w życiu męczyć z różnymi potworkami zdaniowymi, od
              których poprawneo zrozumienia może zależeć czyjeś zdrowie, stan
              konta czy np. ukaranie przez jakiegoś urzędnika.


              Już wiadomo skąd się biorą te kretyństwa, w różnych tekstach - ze
              szkoły !!!
              • 28.04.10, 22:44
                absurdello napisał:

                > co przy innym rodzaju tekstu może doprowadzić do poważnego błędu.
                >
                > Polecenia i teksty powinny być pisane w sposób przejrzysty, bo
                > potem musimy się w życiu męczyć z różnymi potworkami zdaniowymi,
                od
                > których poprawneo zrozumienia może zależeć czyjeś zdrowie, stan
                > konta czy np. ukaranie przez jakiegoś urzędnika.

                >
                > Już wiadomo skąd się biorą te kretyństwa, w różnych tekstach - ze
                > szkoły !!!

                Egzaminatorzy nie potrafia napisac pytan przejrzyscie? To jak oni
                zdali mature?...
                • 28.04.10, 23:47
                  "Stary Testament jest świętą księgą
                  A. żydów i muzułmanów.
                  B. chrześcijan i żydów.
                  C. muzułmanów i chrześcijan.
                  D. żydów i buddystów."
                  Dziwne wypunktowywanie i brak wiedzy autora pytania, że muzułmanie, Żydzi (z
                  wielkiej litery się pisze) i chrześcijanie uznają ten tekst za święty. To test
                  jednokrotnego wyboru i jak tu zaznaczyć?
                  • Gość: greg0,75 IP: *.net.autocom.pl 28.04.10, 23:53
                    Ależ Żydzi, jeśli np. są ateistami, wcale nie muszą uznawać Starego Testamentu za 'świętą ksiegę', podczas gdy żydzi z definicji tak właśnie uważają...
                  • Gość: kraxxus IP: 199.219.160.* 28.04.10, 23:55
                    Zydzi pisze sie z duzej jesli ma sie na mysli narod, a z malej jesli religie.
                    Polacy, Zydzi, Niemcy, chrzescijanie, zydzi, muzulmanie.
                    • Gość: anarcho IP: *.internetdsl.tpnet.pl 29.04.10, 09:28
                      Ja używam (i sugeruję innym żeby robili podobnie) słowo "żyd" tylko w określeniu
                      do człowieka wyznania mojżeszowego.
                      Semici wyznania mojżeszowego (ale też ich ateistyczni pobratymcy i inny
                      mieszkańcy Izraela narodowości określanej jako żydowską) są przeze mnie
                      określani mianem starotestamentowych Hebrajczyków.

                      Hebrajczycy jako naród, żydzi jako religia.
                      • 30.04.10, 14:42
                        kleks (patrz "Zemsta" Aleksandra Fredry) a czy coś wiadomo o życiu
                        religijnym plam z atramentu (u mnie w szkole nic nie było na ten
                        temat) ???
                        • Gość: ała IP: *.internetdsl.tpnet.pl 03.05.10, 11:11
                          Moim zdaniem autorom testu zabrakło odwagi, by przyznać się, że w pytaniu nie
                          wydrukowano znaczka "V" - który z jedynki "I" czyni czwórkę "IV".
                          W przyszłości, zgodnie z zasadami języka polskiego, proponuję, by numery tekstów
                          oznaczano w pytaniach poprawnie: "Streść tekst nr 4" (nie IV").
                          • Gość: a IP: *.toya.net.pl 03.05.10, 15:48
                            Gość portalu: ała napisał(a):

                            > Moim zdaniem autorom testu zabrakło odwagi, by przyznać się, że w pytaniu nie
                            > wydrukowano znaczka "V" - który z jedynki "I" czyni czwórkę "IV".

                            Dobre. Nie wiem czy ktoś to przebije.

                            > W przyszłości, zgodnie z zasadami języka polskiego, proponuję, by numery tekstó
                            > w
                            > oznaczano w pytaniach poprawnie: "Streść tekst nr 4" (nie IV").

                            A konkretnie na którą zasadę języka polskiego się powołujesz?
                  • 29.04.10, 08:06
                    > (z wielkiej litery się pisze)
                    Skoro już poprawiamy to nie "z wielkiej" tylko wielką, względnie dużą literą.
        • 28.04.10, 17:59
          Stary Testament jest świętą księgą żydów, chrześcijan i muzułmanów.
          Muzułmanie co prawda uważają, że w żydowskiej/chrześcijańskiej wersji został on
          przeinaczony, ale jak pytamy o "Stary Testament" bez kontekstu, czyli np taki
          jak został wg. muzułmanów przekazany przez Boga (np mówiąc o wersji), to jest on
          też świętą księgą muzułmanów. Moim zdaniem pytanie bardzo zwodnicze.

          Gość portalu: Kpc21 napisał(a):

          > Arkusze są na stronie CKE:
          > www.cke.edu.pl/images/stories/001_Gimnazjum/gh_a1_a.pdf
          > Najlepsze jest to, że na samym początku ten haczyk zauważyłem. Ale kiedy
          > przyszło do pisania, oczywiście o tym zapomniałem. Ale kto by się spodziewał, ż
          > e
          > pod tekstem z Tolkiena, który jest na 7 stronie, trzeba będzie streścić tekst z
          > e
          > strony 1?
          >
          > Test humanistyczny to jednak nic w porównaniu z dzisiejszym
          > matematyczno-przyrodniczym. Sporo pytań było z promieniotwórczości, która w
          > programie gimnazjum jest na samym końcu, a więc nie została jeszcze przerobiona
          > .
          > Z innych przedmiotów też zadania były dość nietypowe. Zadanie na obliczenie
          > czasu gotowania wody w czajniku elektrycznym było przy tym najprostsze, mimo że
          > nie były do niego podane wzory, jak w ubiegłych latach.
          • Gość: gach IP: *.ssp.dialog.net.pl 29.04.10, 14:11
            Ja bym tylko chciała wtrącić, że w tym artykule znalazły się błędy.
            Pomiędzy tekstem o Hobbitach a streszczeniem tekstu I znalazł się
            jeszcze wiersz, prawda? A po wierszu pytania otwarte, tak więc sytuacja
            nie była tak dramatyczna, jak twierdzi artykuł.
            Secundo, U mnie w klasie nikt nie streścił Froda, ja nie wiem, skąd oni
            wytrzasnęli te "pół klasy z najlepszej łódzkiej szkoły". Chyba że my
            (średnia 3,2) jacyś hiperinteligenti jesteśmy z czytania ze
            zrozumieniem.
        • Gość: Lila IP: 87.204.40.* 28.04.10, 18:04
          Zgadzam się z opinią o teście matematyczno-przyrodniczym. Uważam, że
          był on o wiele trudniejszy niż w zeszłym roku. Jestem ścisłowcem ale
          ten test poszedł mi okropnie!
          • Gość: hmm IP: 62.69.219.* 28.04.10, 18:35
            "jestem ścisłowcem" żeś zabłysnął słownictwem jak i reszta tych "jestem zajebisty".
            • Gość: gramatyk IP: *.bredband.skanova.com 29.04.10, 18:31
              Formy kolokwialne są jak najbardziej dopuszczalne na forum internetowym, za to "żeś" w powyższym zdaniu jest ewidentnym błędem.
        • 28.04.10, 18:24
          jak ktos nie umie przeczytac ze zrozumieniem polecenia to czego szuka
          w liceum? poc co wam to? pozniej pewnie prywatna szkola "wyzsza" i
          kolejka do posredniaka z niepotrzebnym kupionym dyplomem. wyzej d.py
          nie podskoczysz gimnazjalisto trzeba mierzyc sily na zamiary
          --
          Wytresowali swinie, kupili sobie psy
          I w pustych slow swiatyni stawiaja oltarz krwi
          Zawodzi przed balwanem polslepy kaplan-lgarz
          I kazdym nowym zdaniem hartuje pancerz nasz
          • Gość: Pauleczka z cz-wy IP: *.2.8.103.tvksmp.pl 28.04.10, 19:34
            Niech nikt sie tak nie mądruje. Większość tu nie pisala a mowi że
            jesteśmy głupi. Ciekawe jak wam by poszedl ten test. Te pytania były
            tak ułożone że na chłopski rozum trzeba bylo streścić tekst o
            Frodzie a nie o Salomonie !!!!!!!!!!!!!!
            A matematyczno-przyrodniczy to była jedna wielka POMYŁKA !!! Co to
            za pytania-masakra, przecież najlepsi uczniowi na tym teście
            polegli :(
            • 28.04.10, 19:58
              ale mimo, że był trudny, to był trudny dla wszystkich, więc punkty względem
              zasobu wiedzy i inteligencji ciągle będą tworzyć uczciwy ranking.
            • Gość: suchy IP: *.chello.pl 29.04.10, 09:23
              Ja, drogie dziecko, pisałem. Miałem po 45 z obydwóch (za moich czasów nie było
              językowego) tak więc z czystym sumieniem mówię: z chłopskim rozumem sio do
              zawodówki, tam go zdecydowanie lepiej wykorzystasz zamiast zaniżać poziom
              jakiemuś LO.
            • Gość: thr IP: *.warszawa.vectranet.pl 29.04.10, 09:29
              Sorry, ale na "chłopski rozum" jak sie potrafi czytać ze zrozumieniem... tam
              stoi jak byk napisane "tekst I", a teksty były opieczętowane cyframi rzymskimi.
              Wiec jak dla mnie każdy który miast zwolnić tempa i czytać polecenia ze
              zrozumieniem, odszyfrował je jako polecenie odnoszące sie do tekstu o Frodzie
              niech po prostu przestanie narzekać na komisję, tylko przyzna sie do chwilowego
              tłumoctwa, straci punkty i dostanie ocene jaką dostanie. Każdy pisał to samo(?),
              więc i oceny bedą adekwatne dla wszystkich za ich nie tylko wiedzę, ale i
              również intelekt. Przyznać się do błędu ludzka rzecz, zaprzeczanie to jak
              móienie ze to nie ja pisalęm ten egzamin. CKE a nawet zwykle klasówki czasem
              bywały formuowane w dziwny sposób i kiedyś nikt z nas nie płąkał ze "uu jacy my
              biedni, nie zorzumieliśmy bo zły egzaminator sformułował pytanie wzbyt
              wymagający dla nas sposób"

              Wy wszyscy biedni gimnazjaliści piszący tutaj z płączem i żalem - czytać i
              myśleć nie potraficie ?!
              • Gość: thr IP: *.warszawa.vectranet.pl 29.04.10, 09:39
                errata - formułowany oczywiście - zjadam dziś literki :(
              • 29.04.10, 11:59
                thr,Ty sie zapoznaj z zasadami pisowni i ortografii, tlumoku.
            • Gość: mrarm IP: 193.203.192.* 04.05.10, 12:47
              A moze najlepsi cale gimnazjum jechali na opinii, i nie uczyli się,
              a Ci, którzy wydawali się "średni" postarali się pod koniec, i
              lepiej się nauczyli? :) Pewnie tak było.
          • 29.04.10, 11:39
            Jesli ktos nie umie ulozyk arkusza tak, by mozna bylo go zrozumiec,
            to co on robi w komisji???

            Wypadaloby przypomniec sobie podstawowe funcje komunikacji
            pisemnej...

            Wg mnie, uczniowie postapili bardzo 'logicznie'. Wg nich, duzo
            bardziej prawdopodobne bylo, ze nastapila pomylka w drukarni i
            zgubiono 'V', gdyz stawianie pytania do tekstu I w tym miejscu
            przeczylo jakiejkolwiek logice kompozycji arkusza...

            Brawo egzaminatorzy. Nastepnym razem proponuje uzyc drobnego druczku
            na ostatniej stronie i pelno gwiazdek...
            • 29.04.10, 12:19
              Tym pytaniem rozpoczynała się sekcja pytań otwartych, więc nic nie
              przeczyło logice arkusza.
              • Gość: a IP: *.toya.net.pl 29.04.10, 14:28
                Logika? Ty chcesz tym pacanom sprzedac logike? ;)
              • Gość: raspy IP: 217.147.104.* 29.04.10, 15:55
                Zwłaszcza że potem następuje obraz nawiązujący do tekstu I i pytania do tego
                obrazu :-)
            • Gość: GOŚĆ IP: *.chello.pl 29.04.10, 20:29
              A potem będziecie się dziwić, że poziom edukacji spada. Jeśli ktoś nie
              potrafi czytać ze zrozumieniem to nie powinien iść do liceum. To tylko
              pokazało, że nowe pokolenia są coraz głupsze. I to nie wina ułożenia
              pytań. Nie postąpili logicznie. Bo logicznym byłoby przeczytanie
              pytania do końca. A robinie na pałę po kolei daleko odbiega od tego.
              Zero punktów za to zadanie i tyle.
          • Gość: Ambitna IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 29.04.10, 14:42
            Drogi Panie,

            Przyznaję, popełniłam ten błąd. Teraz sobie tego wybaczyć nie mogę. Nawet po nocy mi się śni. Ale, z łaski swojej, niech mi Pan wyjaśni, czemu od razu obraża Pan ludzi takich jak ja, wyzywa od "nieuków", tych, którzy zaniżają poziom w liceum i tych, którzy chodzą do wyższych szkół prywatnych? Możliwe, że jestem nieprawidłowo rozwinięta, ponieważ nie rozumiem Pana intencji ani przesłania komentarza, który Pan dodał. Możliwe, że rozminęliśmy się poziomami wiedzy. Dziwną tendencję zauważyłam pośród tych, którzy pisali ten egzamin - to właśnie ci bardzo dobrzy, zdolni i z osiągnięciami najczęściej popełniali ten błąd. I czyż to nie one, te wyróżniena na arenie wojewódzkiej i ogólnopolskiej, są w dużej mierze lepszą oceną niż "piątka" czy "szóstka" na papierze? Na poziom szkół średnich i wyższych także narzekam, ale robię z tym coś jeszcze oprócz obrażania użytkowników forum - do tego pisanie postów bez polskich liter (chyba, że mieszka Pan zagranicą, wtedy całkowicie nie rozumiem Pana wywodów).
            • Gość: mężczyzna-ptak IP: *.toya.net.pl 29.04.10, 14:59
              > do tego pisanie postów bez polskich liter (chyba, że mieszka Pa
              > n zagranicą

              Wnioskowanie pobytu poza krajem jako przyczyny pisania bez polskich liter to dopiero jest dowód twojej inteligencji.

              Tableau!
              • Gość: Ambitna IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 29.04.10, 15:59
                Jedyny usprawiedliwiający.
        • 28.04.10, 19:12

          żaden haczyk

          Należy oblać tych co nie umieją czytać i rozumieć poleceń.
          Potem taki będzie się tłumaczył:
          Jechałem 50, zwolniłem przed pasami - bo dzieci, potem mijałem
          rowerzystę, następnie droga była szersza i dwupasmowa, dodałem gazu,
          i rozjechałem dzieciaka który wbiegł na ulicę za piłką, ale to nie
          moja wina, bo dzieci już były, on wbiegł w miejscu gdzie nie powinno
          już być nic innego poza długą prostą.
          OBLAĆ.
          --
          Serdecznie pozdrawiam i zycze milego dnia :-)
          *www*HuGoW

          Gość portalu: Kpc21 napisał(a):

          > Arkusze są na stronie CKE:
          > www.cke.edu.pl/images/stories/001_Gimnazjum/gh_a1_a.pdf
          > Najlepsze jest to, że na samym początku ten haczyk zauważyłem. Ale
          kiedy
          > przyszło do pisania, oczywiście o tym zapomniałem. Ale kto by się
          spodziewał, ż
          > e
          > pod tekstem z Tolkiena, który jest na 7 stronie, trzeba będzie
          streścić tekst z
          > e
          > strony 1?
          >
          > Test humanistyczny to jednak nic w porównaniu z dzisiejszym
          > matematyczno-przyrodniczym. Sporo pytań było z
          promieniotwórczości, która w
          > programie gimnazjum jest na samym końcu, a więc nie została
          jeszcze przerobiona
          > .
          > Z innych przedmiotów też zadania były dość nietypowe. Zadanie na
          obliczenie
          > czasu gotowania wody w czajniku elektrycznym było przy tym
          najprostsze, mimo że
          > nie były do niego podane wzory, jak w ubiegłych latach.


          --
          Serdecznie pozdrawiam i zycze milego dnia :-)
          *www*HuGoW
        • 28.04.10, 20:36
          Gość portalu: Kpc21 napisał(a):

          > Test humanistyczny to jednak nic w porównaniu z dzisiejszym
          > matematyczno-przyrodniczym. Sporo pytań było z promieniotwórczości, która w
          > programie gimnazjum jest na samym końcu, a więc nie została jeszcze przerobiona
          > .
          > Z innych przedmiotów też zadania były dość nietypowe. Zadanie na obliczenie
          > czasu gotowania wody w czajniku elektrycznym było przy tym najprostsze, mimo że
          > nie były do niego podane wzory, jak w ubiegłych latach.

          Z ciekawości zobaczyłem cóż za cuda o tym promieniowaniu pojawiły się na tym
          egzaminie. I jest mały problem. Te zadania są tak skonstruowane, że nie trzeba
          mieć żadnej wiedzy na temat radioaktywności. Jedynie trochę myślenia by się
          przydało a nie mechanicznego odklepania tego co się "wyryło" przez ostatnie trzy
          lata.
        • 30.04.10, 21:57
          dzięki debilom, którzy głosują na nie (:
          widzę, że bardzo im to przeszkadza bo jeśli nie pisali testu to co ich to
          obchodzi, a jeśli pisali i dobre streszczenie to co im szkodzi zagłosować na tak
          albo W OGÓLE ?
      • Gość: hmm IP: 62.69.219.* 28.04.10, 18:33
        Uczniowie są tacy głupi. Kończąć 3 klasę gimnazjum, czytanie ze zrozumieniem
        powinni mieć opanowane. Ale łatwiej jest zrzucić winę na układających test.
        • Gość: k. IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 29.04.10, 17:10
          Od razu głupi. Moi wulgarni i plujący na klatkę schodową koledzy, którzy dukają każdą literkę z osobna zauważyli jedynkę i im się udało. Czy to znaczy, że powinni się zapisać do Mensy?
          • Gość: g IP: *.toya.net.pl 29.04.10, 18:01
            > Czy to znaczy, że powinni się zapisać do Mensy?

            łomatko, dziecko, pogódź się z tym wreszcie. Tak cię boli, że ktoś kto ma dwójki umie czytać a ty masz szóstki i zachowujesz się jak bezmyślna maszynka?
          • Gość: kazik IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 01.05.10, 19:33
            "Od razu głupi. Moi wulgarni i plujący na klatkę schodową koledzy,
            którzy dukają każdą literkę z osobna zauważyli jedynkę i im się
            udało. Czy to znaczy, że powinni się zapisać do Mensy?"

            To znaczy, że plucie na klatce nie przeszkadza w czytaniu ze
            zrozumieniem.
      • Gość: Shi IP: *.adsl.inetia.pl 28.04.10, 21:48
        Niestety, uczniowie są głupi, albo to przez stres. Ja tam poprawnie zrozumiałam
        polecenie.
        • Gość: fatal7777 IP: *.adsl.inetia.pl 28.04.10, 23:04
          Wiecie co jak słucham tych ludzi, którzy mają ten test już dawno za sobą (lub
          chodzili do sql za czasów 8 lat podstawówki) i walą teksty typu: "nie umiecie
          czytać ze zrozumieniem" to rzygać mi się chce absurdallo czy jakoś tak napisał
          poprawnie problem występujący w tym zadaniu jeśli tak ciężko zorozumiec że
          pytanie to nie miało spójności świadczy o waszym pseudo zrozumieniu...
      • Gość: Tatat IP: *.internetdsl.tpnet.pl 29.04.10, 11:04
        Nie można tak sprawdzać wiedzy dzieci, bo się jeszcze nauczą myśleć.
        To może być problem. Zaczną zadawać niewłaściwe pytania, np. dlaczego pan
        Premier w ostatniej wypowiedzi użył wyrazu "zabici" a nie ofiary katastrofy.
        Podobno w dyplomacji liczą się nie tylko wyrazy, ale nawet przerwy między nimi.
        Niemożna tak wychowywać społeczeństwa. Nadmiernie wzrosłyby wymagania w stosunku
        do polityków.
        • 29.04.10, 12:06
          moim zdaniem pytania powinny skupiac sie na zasobie merytorycznym i
          tu powinny sprawdzac umiejetnosc czytania ze zrozumieniem. Co za
          kretynizm, zeby wymagac od wystarczjaco juz zestresowanych egzaminem
          dzieciakow zeby jeszcze musialy sie skupiac na szukaniu haczykow i
          odszyfrowywaniu ukladu pytan. Pracuje w sektorze edukacyjnym za
          granica i jak powiedzialam o tym kolegom z pracy to nie mogli
          uwierzyc, ze sie uczniom wykreca takie numery.
          • 29.04.10, 12:21
            Tutaj nie było żadnego haczyka, czy też gwiazdki. Było polecenie:
            Napisz krótkie streszczenie tekstu I.
    • Gość: as IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.04.10, 17:03
      Jesli nie straca punktow bedzie to porazka systemu edukacyjnego. Studia i dobre
      liceum nie sa dla kazdego. Jednak wiadomo, ze kazdy chce przedluzyc dziecinstwo,
      wiec sie tam garnie (na studia)
      • 28.04.10, 17:06
        Dzieciaki powinny dostać punkty. A po dupie - baran, który układał
        formularz. Chyba miał więcej niż 15 lat.
        • Gość: a IP: *.toya.net.pl 28.04.10, 17:11
          No tak, bo przeczytanie polecenia to przekracza umiejetnosci gimnazjalisty. Jak nie rozumie tego co czyta to wypad. W zyciu nie wszystko podaje sie na tacy.
          • 28.04.10, 20:34
            ja osobiscie uwazam ze szkolnictwo w polsce i na swiecie jest absurdalne. Uczy
            jedynie regolek i tak zwanych "faktow" zamiast uczyc aktualnego yslenia
            samodzielnego i umiejetnosci szukania odpowiedzi a moze nawet wazniejszych
            wlasciwych pytan.
            ale to nie zmienia faktu ze ten test byl nielogiczny i absurdalny. jak mozna na
            7 stronie dac pytanie do textu ze strony pierwszej ? Mam 146 iq i studia daleko
            za soba ale mam prawie 100% pewnosci ze rownierz strescil bym tolkiena a nie to
            sf zwane biblia . To tak jakby w srodku ksazki nagle wprowadic watek ktory sie
            rozwiazal w pierwszym rozdziale. Calkowity absurd IMHO. Wedlog mnie uwzglednia
            to poniewaz ewidentnie jest to blad kogos kto ukladal egzamin. Dopisali to
            pytanie na koncu bo im sie nie chcialo bawic w edycje. pewnie jakas pani
            szparka sekretarka z 40 letnim stazem i 0 znajomoscia pc nie umiala znalezc
            odpowiednich opcji w wordzie czy w czym tam te matolki edytowaly ten gniot .
            POZDR
            • 28.04.10, 21:36
              -IQ 146
              -studia dawno za sobą
              -regółek
              -równierz
              -tolkiena
              -wedłóg

              Czy trzeba coś jeszcze dodawać?
              • 28.04.10, 23:06
                nt
              • 28.04.10, 23:37
                tia bo pisanie polskich znakow jest niezbedne

                Mowiac szczerze moj ty panie,
                mam o tobie takie zdanie
                ze czepialstwo prezentujesz
                bo calosci nie pojmujesz

                widzisz drogi moj kolego
                mam ja w nosie miodka tego
                co mi prawi jak mam pisac
                MoWiaC sZCzeRze mI To zWisaC

                :P

                To ze uwazasz ze uzywanie polskich znakow czy chocby robienie bledow
                ortograficznych swiadczy o czyims iq jestes poprostu ograniczony.
                Prawda jest taka ze jak mam ochote pisac "kulminacja" przez ó to bede tak
                pisac i mam w nosie ze ktos sobie zrobil slownik i stwierdzil ze mam pisac tak
                jak jemu sie podoba. a moze on zacznie pisac tak jak mi sie podoba ? To ze ktos
                sobie ustala jakies zasady nie znaczy ze ja sie mam do nich stosowac. JEstem
                czlowiekiem wolnym obywatelem planety ziemi, i robie to co chce i tak jak chc3e
                a wasze regolki wsadzcie sobie w anus . FIN
                • Gość: Jarek IP: *.wroclaw.vectranet.pl 29.04.10, 00:49
                  Ad personam
                  Pisanie z błędami to niestety niechlujstwo. Przekaz zostanie zrozumiany lecz po
                  co w takim razie uczyć dzieci polszczyzny. Chyba że prezentujesz wtórny
                  analfabetyzm - jakże popularny u internetowych dzieci Neostrady. Wprawdzie
                  wiadomo, że wysokie IQ nie ma przełożenia na takie drobnostki jak poprawność
                  języka, ale człowiek o wysokim IQ akurat ma na tyle rozumu w głowie że może
                  skorzystać z wbudowanej w przeglądarkę korekty. Poza tym jest to przejaw kultury
                  i tak ostatnio z patosem przywoływanego patriotyzmu. A jeżeli napiszę bug to
                  będziesz waść wiedział o co mi chodzi - o rzekę, Stwórcę, czy drzewo?
                  A szczycenie się IQ vide Doda nie robi na mnie wrażenia - niekoniecznie
                  pozytywnie musi to świadczyć o człowieku; a i sam nie mam takiego zwyczaju - ba
                  niewielu z moich znajomych o moim wie.
                  Ad vocem
                  Co do testu - może i nie był najlepiej skonstruowany lecz jednakowy dla
                  wszystkich. Moim skromnym zdaniem nie należy zaliczać punktów uczniom którzy
                  popełnili błąd.
                  Wyobraźmy sobie sytuację w której piekarz ma podane składniki do ciasta a
                  następnie sposób jego stworzenia mąka, sól, woda, śmietana, drożdże, cukier....
                  i dalej weź 2-3 szklanki I składnika, dodaj 1 szklankę IV... Czy zinterpretuje
                  o jako po szklance 2 i 3 składnika, etc.?
                  Niestety całe życie uczymy się na błędach (najlepiej cudzych) i nie jest to nic
                  miłego.
                  • 29.04.10, 01:27
                    czlowieku. ten koles sie przyczepil do mnie dlatego ze nie uzywam polskich
                    fontow, a nie dlatego ze zrobilem bledy ortograficzne . nie uzywam polskich
                    fontow bo przewaznie pisze po angielsku i sie przyzwyczailem do szybkiego
                    pisania bez uzywania polskich fontow.
                    Ja rozumiem jakbym pisal "ktury". ale pisanie ktory jest zrozumiale. nie bede
                    sie od nowa uczyl bezwzrokowego pisania tylko dlatego ze jakis idiota na forum
                    nie moze zrozumiec moich wypowiedzi bez polskich óęż itp itd . Litosci !!! To
                    ze napisalem jakie mam iq mialo podkreslic fakt ze nawet ktos z wysokim iq
                    prawdopodobnie by popelnil ten sam blad. Zauwaz ze duza czesc tego co robimy
                    opiera sie na zalozeniach, w innym wypadku proste czynnosci zabieraly by bardzo
                    duzo czasu. Np zakladasz ze idac po schodach natrafisz na stopien. nie idziesz
                    uwazajac na kazdy krok bo by to bylo niepraktyczne. tak samo w tym wypadku
                    podswiadomie zakladasz ze masz napisac streszczenie do tego co czytales
                    ostatnie, bo to logiczne . oczywiscie mozna stwierdzic ze jesli by bardziej
                    uwazali to by bledu nie popelnili, ale na egzaminie mozg skupiony jest na
                    rozwiazaniu zadania i poprostu mozg ignoruje ten maly szczegol. Ja nikogo nie
                    usprawiedliwiam , poprostu stwierdzam ze sam bym popelnil ten blad, blad
                    wynikajacy z lenistwa osob ktore stworzyly ten test. Nie ma zadnego logicznego
                    powodu dla ktorego zadanie do textu nr 1 znajduje sie pod textem nr 7 czy ile
                    tam bylo . to poprostu lenistwo osoby redagujacej.
                    • 29.04.10, 07:45
                      Czyli jednak coś nie ten tego z Twoim IQ, bo nie dotarło o co się do Ciebie
                      kolega przyczepił. To, że pisał używając polskich liter (nie fontów!) nie
                      znaczy, że o brak liter mu chodziło... Popełniasz kompromitujące człowieka po
                      studiach błędy ortograficzne!!! Błędy świadczące o Twoim lenistwie, braku wiedzy
                      w zakresie istnienia narzędzi ułatwiających poprawne pisanie w języku polskim
                      (Word, FireFox i wiele innych) oraz ochoty na jej zdobycie. Błędy świadczące o
                      kompletnym braku SZACUNKU dla interlokutora, szacunku, którego zapewne nie
                      musisz okazywać mając (rzekomo) IQ 146. Generalnie faktycznie - Ty chyba też byś
                      błąd popełnił... :P
                    • 29.04.10, 08:43
                      Ten koleś przyczepił się za:
                      -regółek
                      -równierz
                      -wedłóg
                      -tolkiena
                      • Gość: ichi51e IP: *.acn.waw.pl 29.04.10, 11:40
                        No i wlasnie chodzi o to ze ten test udowadnia ze nic nie trzeba kuc!
                        Srednio inteligentne dziecko z 1 gimnazjum by to rozwiazalo. pokazcie
                        mi pytania ktore wymagaja jakiejkolwiek wiedzy a nie codziennej
                        znajomosci polskiego...
                    • Gość: a IP: 217.153.108.* 29.04.10, 11:52
                      Nie, przyczepil sie do ciebie dlatego, ze napisales "rownierz" zamiast "rowniez". Nie pograzaj sie juz, jelopie. To nie jest pisanie bez polskich znakow. To jest blad ortograficzny.
                      • 29.04.10, 21:42
                        Gość portalu: a napisał(a):

                        > Nie, przyczepil sie do ciebie dlatego, ze napisales "rownierz" zamiast "rowniez
                        > ". Nie pograzaj sie juz, jelopie. To nie jest pisanie bez polskich znakow. To j
                        > est blad ortograficzny.

                        wiec : robienie bledow ortograficznych = niskie iq? albo moze nie uzywanie
                        autokorekty o tym swiadczy ? Jak tam sobie uwazacie .
                        Wole pisac z bledami ort ale umiec pisac niz pisac super extra, kazde slowko
                        sprawdzac w autokorekcie microshiet-worda , ale pisac tak jak ty :P I tia , nie
                        uzywanie autokorekty swiadczy o lenistwie,
                        nie podoba sie ? Wiec nie czytaj, nikt cie nie zmusza, nie stoi z rozga nad twym
                        karkiem. I polecam sprawdzic definicje slowa troll, bo tak sie sklada ze
                        czepianie sie przypadkowych ortografow , przy calkowitym ignorowaniu sensu
                        posta jest wizytowka trolla. Ja nikogo tak nie nazywam, poprostu zachecam do
                        lektury wiki .
                        A tak na marginesie daltonisci te sa leniwi, przeciez skoro ty widzisz roznice
                        pomiedzy czerwonym i zielonym , to daltonista jak bedzie duzo czytal . tez
                        bedzie ja widzial.
                        • 29.04.10, 22:15
                          Cześć, tutaj ten czepialski. Zadziwia mnie Twoje dobre samopoczucie,
                          nie potrafisz poprawnie pisać i jeszcze dorabiasz do tego ideologię.
                          Prawda jednak wygląda tak, że błędy ortograficzne, w takim natężeniu
                          jak w Twoim poście rozpoczynającym ten wątek, świadczą o
                          niechlujstwie i lekceważeniu odbiorcy. Każdy normalny przyjmuje
                          wiadomość o błędach i stara się ich nie powtarzać, a nie szczeka, że
                          będę robił jak mi pasuje. Ciekawe, czy pisząc CV też olewasz
                          ortografię?
                          • 29.04.10, 22:58
                            Alez oczywiscie .
                            Olewam ortografie, caly dzien.
                            I wiesz ja nie pisze cv, do wywozenia konskiego lajna nie potrzeba panocku, ino
                            kunia and woza mi trzeba. no i lejca panocku .

                            Widzisz , zdefiniuj "pisac poprawnie". Miales chyba na mysli pisac zgodnie z
                            odgornie ustalona przez przypadkowa osobe z przeszlosci ortografia
                            wspolczesnego jezyka polskiego? Jesli tak to masz racje, nie pisze poprawnie. CO
                            wciaz nie zmienia faktu ze jesli wezmiemy pod uwage wartosc merytoryczna, to
                            wciaz moje wypowiedzi maja wiecej wspolnego z TEMATEM na ktory sie
                            wypowiadam, ni twoje trollowanie. Pozatym jesli mam byc szczery to zauwaz ze
                            umiejetnosc pisania zgodnego z ortografia w dobie zaawansowanych narzedzi
                            elektronicznych , ma duzo mniejsze znaczenie niz umiejetnosc aktualnego
                            wypowiadania sie . Moze i popelnie blad ortograficzny lub dwa, auto korekta
                            poprawi to ( jesli uznam ze uzycie jej jest niezbedne), ale ty wciaz nie
                            bedziesz poptrafil napisac nic z sensem, pomimo ze bedziesz 100% poprawny
                            ortograficznie.Jakby ci to powiedziec, nie ma autokorekty na brak umiejetnosci
                            samodzielnego myslenia. Reasumujac : Ty uwazasz ze normalna osoba ma obowiazek
                            pisac poprawnie zgodnie z ustalonymi przez kogos tam zasadami ; Ja uwazam ze
                            normalna osoba ma prawo pisac tak jak jej sie zewnie podoba, jesli tak by nie
                            bylo do dzis dzien bysmy mowilibysmy w jezyku Ahnetatona , bo przeciez tamten
                            jezyk byl poprawny bo tak ustalono. I zapewne trzymajac sie starych zasad
                            zylibysmy na plaskiej ziemi pod sloncem ktore kreci sie dookola niej. Widzisz ty
                            zyjesz wedlog ustalonych zasad. Ja je odrzucam i tworze swoje wlasne .
                            Live long and prosper ^^
                            • 30.04.10, 07:38
                              lugner.bakayaro napisał:
                              > [...]
                              > ty zyjesz wedlog ustalonych zasad. Ja je odrzucam i tworze swoje wlasne .

                              A gdzieś tam wyżej, że jak nam się nie podoba, to nie musimy czytać...
                              MASZ RACJĘ!!!
                              Ale w związku z tym mam też prośbę - jako człowiek prehistoryczny, który zasady
                              językowe, choćby najgłupsze i najdziwniejsze, szanuje z szacunku dla pokoleń
                              przodków - Polaków, wolałbym nie być narażany na psychiczne męki czytania
                              tekstów pisanych przez osoby nie potrafiące uszanować mnie jako rozmówcy,
                              dlatego też umieszczaj na początku każdego wpisu coś w stylu [Zasady mam w
                              dupie, ortografię olewam] bym mógł już zawczasu podjąć decyzję czy narażać się
                              na cierpienia związane ze świadomością celowego katowania przez Ciebie języka
                              ojczystego czy też po prostu nie czytać tego co masz do powiedzenia.
                              I jeszcze jedno...
                              Skoro już powołujesz się na WIKI i definicję trolla internetowego, to proponuję
                              zacząć od dokładnego jej przeczytania i zastanowienia się czy przypadkiem samemu
                              nie posiada się jego cech...
                            • 30.04.10, 08:41
                              1. Wyrażenie "pisać poprawnie" oznacza: pisać zgodnie z regułami
                              właściwymi dla danego języka (ortograficznymi i innymi).
                              2.Póki co więcej tekstów poświęciłeś udowadnianiu mi jak "tworzysz
                              własne reguły" niż na wypowiedzi na temat egzaminu gimnazjalnego,
                              który jest tematem.
                              3. Jezyk polski i język w jakim mówił lub pisał Ahnetaton to dwa
                              różne języki (patrz punkt 1)
                              4. Co do płaskiej ziemi i słońca krążącego wokółniej... Otóż dziecko
                              muszę cię zmartwić, w tym przypadku nie było konieczności wymyślania
                              nowych reguł (poza tym dzieło Kopernika jest napisane poprawną
                              łaciną).
                              5.Tworzysz własne zasady? W porządku. Dlatego proponuję Ci stwórz
                              własne zasady ruchu drogowego. Proponuję następujące zmiany:
                              - zacznij jeździć lewą stroną - przecież ktoś to sobie wymyślił
                              - olej zasadę nakazującą zatrzymać się na czerwonym - nikt Ci nie
                              będzie narzucał jak masz jeździć (masz IQ 146).
                              .
                        • Gość: g IP: *.toya.net.pl 30.04.10, 08:20
                          > Wole pisac z bledami ort ale umiec pisac

                          Niestety, geniuszu, jedno przeczy drugiemu. Nie umiesz pisać. Nara.
                • Gość: thuja IP: *.203.rev.vline.pl 29.04.10, 09:13
                  to po chusteczkę te egzaminy, skoro wolni ludzie mający w duopie zasady mają się
                  dostosowywać do wymogów ?
                  a jesli juz są to egzaminatorzy, edytorzy, sekretarki i inni też wolni ludzie,
                  ukladają pytania tak jak chca, w takiej jaka im pasuje kolejnosci , bez cackania
                  sie z tymi co nie czytają ze zrozumieniem....
                • Gość: a IP: 217.153.108.* 29.04.10, 11:50
                  odrozniasz jelopie z IQ 46 pisanie polskich znakow od robienia bledow ortograficznych? odrozniasz liczbe 46 od 146?
                  • 29.04.10, 21:44
                    niestety nie odrozniam.
                    Mam iq krzesla, male przyrodzenie, i smierdze, a ty jestes wielki bialy krol ,
                    ktory nie robi bledow ort. Happy??
                    live long and prosper
                    • Gość: a IP: *.toya.net.pl 30.04.10, 08:24
                      lugner.bakayaro napisał:

                      > niestety nie odrozniam.

                      To spierdalaj.
              • Gość: yA IP: *.internetdsl.tpnet.pl 29.04.10, 07:48
                no comment
              • Gość: 1113 IP: *.203.rev.vline.pl 29.04.10, 09:02
                tak; strescil bym
            • Gość: arm IP: 193.203.192.* 29.04.10, 12:08

              Inteligencja to zdolność do umiejętnego wypełniania testów mierzących poziom inteligencji.
          • 28.04.10, 20:37
            zawistnyś
        • 28.04.10, 17:17
          sandrusia666.net napisała:

          > Dzieciaki powinny dostać punkty. A po dupie - baran, który układał
          > formularz. Chyba miał więcej niż 15 lat.
          Niestety to dzieciaki okazaly sie baranami a ich obroncy maja wszelkie
          dane aby dolaczyc do tego grona .
        • Gość: Pauleczka z cz-wy IP: *.2.8.103.tvksmp.pl 28.04.10, 19:36
          Zgadzam się !!! ;)
        • Gość: mza IP: *.toya.net.pl 28.04.10, 20:20
          zgadzam się, czemu miało służyć to pytanie, sprawdzeniu umiejętności
          streszczenia tekstu czy odporności na stres w wieku lat 15-16tu?
        • 28.04.10, 21:38
          Ci, co nie wykonali zadania nie powinni dostać jakichkolwiek
          punktów.
        • Gość: Shi IP: *.adsl.inetia.pl 28.04.10, 21:51
          Chyba Cię, kolego, pogrzało. Czytanie ze zrozumieniem się kłania! Nie ma zlituj.
    • 28.04.10, 17:04
      ale pewnie nic sie nie stanie, bo "sie powtarzalo" :)
      pzdr
      • 28.04.10, 17:13
        sirseb napisała:

        > ale pewnie nic sie nie stanie, bo "sie powtarzalo" :)
        > pzdr
        Jakze latwo jest sterowac kims kto nie umie czytac ze zrozumieniem.
        Ale moze o takie wlasnie edukowanie kolejnych pokolen Polakow chodzi
        tym ,ktorzy decyduja o przyszlosci Polski ( i nie mam tu na mysli
        marionetkowego rzadu tzw.premiera Tuska).
        • Gość: Mixxer IP: 132.170.5.* 28.04.10, 17:26
          "i nie mam tu na mysli marionetkowego rzadu tzw.premiera Tuska"

          Jezeli wybrany legalnie rzad R.P. przedstawiasz jako "marionetkowy"
          to tym samym swiadczy, iz twoja edukacja to czas przeszly
          zmarnowany!!!
        • Gość: hehehe IP: *.adsl.inetia.pl 29.04.10, 02:08
          czterdziestyiczwarty naPiSał:

          > Ale moze o takie wlasnie edukowanie kolejnych pokolen Polakow
          chodzi
          > tym ,ktorzy decyduja o przyszlosci Polski ( i nie mam tu na mysli
          > marionetkowego rzadu tzw.premiera Tuska).

          Czyli o przyszłości Polski (chciałem powiedzieć Wolski - nazwa nomen
          omen od plagiatora-wierszoklety Wolskiego) mają twoim zdaniem
          decydować świetnie wykształceni dziękujący za "objat", nie znający
          słów hymnu, itp., itd. To przecież "oczywista oczywistość", podobnie
          jak fakt, że ciebie, mentorze, nie nauczono polskich liter.
      • Gość: Mixxer IP: 132.170.5.* 28.04.10, 17:22
        Czy "Biblia" nalezy juz w (obecnej) Polsce do kanonu OBOWIAZKOWYCH
        lektur szkolnych?
        • Gość: Smok1 IP: *.ip.netia.com.pl 28.04.10, 17:27
          We fragmentach, podobnie jak mity greckie czy rzymskie...
          • Gość: Kpc21 IP: *.xdsl.centertel.pl 28.04.10, 17:57
            Oczywiście jako dzieło literackie, a nie jako źródło religii.

            I jest to całkiem zrozumiałe. Bo skład się bierze większość związków
            frazeologicznych? Z mitologii i właśnie z Biblii. Chociażby ten salomonowy
            wyrok, jeśli już mówimy o tym teście.

            Zwróć uwagę na pytania pod nim.
        • 28.04.10, 17:29
          Nie wiem czy należy, ale tekst który należało streścić był
          umieszczony w arkuszu. A jeżeli nie należy do kanonu, to co?
      • Gość: Junior IP: *.goleniow.vectranet.pl 28.04.10, 20:11
        ... przyzwyczajonych nie do myślenia tylko do kopiuj-wklej z internetu. Następne
        testy gimnazjalne trzeba im robić na Twitterze - 160 znaków i koniec testu ;-PPP
    • 28.04.10, 17:06
      mam jednak nadzieję że CKE okaże się mądrzejsza od tych dzieciaków i policzy im
      to wszystko jako błędy. czytanie ze zrozumieniem przydaje się w życiu bardziej
      niż trygonometria.
      • Gość: jambajamba IP: *.ssp.dialog.net.pl 28.04.10, 17:22
        Moim zdaniem to zwykłe gapiostwo. Pisało wyraźnie : Streść tekst
        I !!! Czy to taki problem przeczytać polecenie ze zrozumieniem? Może
        się teraz wymądrzam, bo streściłam odpowiedni tekst, ale ile razy
        nam mówiono, żeby czytać dokładnie polecenia! Jeżeli będą uznawać te
        streszczenia z fragm. o Samie w CKE, to ja poprosze też jakieś
        dodatkowe punkty!!
        • 28.04.10, 17:31
          Podaj namiary, to się podpiszę pod Twoim wnioskiem. Powodzenia i
          pozdrawiam.
        • Gość: Ewa IP: *.chello.pl 28.04.10, 18:37
          Na pewno nie powinni dostać 4 pkt, ale może powinni im dać połowe
          punktów, jesli streszczenie jest poprawne.
          Faktycznie się zagapili i nie doczytali do końca. Cały czas było o
          Frodo i Samie, to poszli za ciosem...
          Za czytanie ze zrozumieniem 0,
          za treść 0,
          za stylistykę 1 i
          za poprawność języka 1.

          • 28.04.10, 20:32
            Nic z tych rzeczy. Wykonali inne zadanie niż było określone w
            arkuszu, więc, de facto, nie wykonali zadania. Jak za coś takiego
            można przyznać punkty? Patrz: Kabaret Moralnego
            Niepokoju "Egzamin".
            • Gość: Ewa IP: *.chello.pl 28.04.10, 22:13
              Nie zgadzam się z Tobą.
              Zadanie brzmiało napisz streszczenie tekstu 1.
              Pomylili tekst, który mieli streścić.
              A że zadanie jest na 4 punkty miało sprawdzać więcej niż tylko
              czytanie ze zrozumieniem.
              Kapito?
              :)

              • 28.04.10, 22:30
                Zadanie polegało na strzszczeniu tekstu I. Oni streścili tekst IV.
                Nie wykonali zadania - zero punktów.

                • 29.04.10, 07:38
                  Zbig nie przekonasz matki któregoś z tych "orłów". Szkoda czasu.
              • Gość: THUJA IP: *.203.rev.vline.pl 29.04.10, 09:10
                lekarz podał dziecku pierwszy lek z listy zamiast czwartego-wykonał zadanie w
                połowie-to że lek nie tylko nie zadziałał, a pogorszył stan dziecka, mało ważne;
                ot, zagapił się, ważne że coś podał ... tak ?CAPITO :p
          • Gość: thuja IP: *.203.rev.vline.pl 29.04.10, 09:32
            lekarz podał dziecku pierwszy lek z listy zamiast czwartego-wykonał zadanie w
            połowie-to że lek nie tylko nie zadziałał, a pogorszył stan dziecka, mało ważne;
            ot, zagapił się, ważne że coś podał ... tak ?
    • Gość: władca much IP: *.adsl.inetia.pl 28.04.10, 17:07
      Bezwolne, nie umiejące przeczytać prostego polecenia, bezmyślnie i automatycznie wykonujące poprzednie wbite siłą zadania na poziomie szkoły podstawowej.
      Myślących samodzielnie wyeliminujemy i zmarginalizujemy, promując wszechobecną miernotę i kretynów.

      O take Polske !!!!!!

      • 28.04.10, 18:19
        Po co maja rozumiec czytany tekst, skoro wystarczyc moze to, co "sie wydaje"?



        --
        Korea Polnocna - za zaslona
      • Gość: pozdrawiam IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 29.04.10, 00:13
        Jak narazie kolego to mamy społeczeństwo które musi streszczać
        Biblie na egzaminie gimnazjalnym. Przepraszam, ale czy tak powieść
        fantasy jest lekturą szkolną?? Jakim prawem coś takiego pojawia się
        w egzaminie?? no chyba że ktoś umieścił dwie powieści fantasy koło
        siebie Biblie i Władce Pierścieni.
        • 29.04.10, 08:48
          Ktoś już tutaj napisał. Fragmenty Biblii, tak samo jak mitów
          greckich, są w programie gimnazjum.
        • Gość: thuja IP: *.203.rev.vline.pl 29.04.10, 09:30
          Ale o co ci biega? Bo z tego bełkotu(przepraszam,ale czy tak powieść fantasy
          jest lekturą szkolną-co w tym zlepku wyrazów robi "TAK";Jakim prawem coś takiego
          pojawia się w egzaminie?no chyba że ktoś umieścił dwie powieści fantasy koło
          siebie- co ma "no chyba" do zawartości?) nie bardzo wyłania przewodnia myśl,co
          więcej żadna myśl nie wynika z tego...:(
          Jeśli chodzi ci o to że uczniowie gimnazjum mieli za zadanie streścić fragment
          powieści,która nie jest lekturą szkolną , to jest to jak najbardziej zadanie do
          wykonania i ma ku temu podstawy prawne-nawet jeśli jest to przykład literatury
          fantasy. Co zaś się tyczy tego ,że opowiada o rzeczach w które nie musimy
          wierzyć- większość powieści jest fikcją.Jak na razie mamy społeczeństwo
          pieniaczy....
    • 28.04.10, 17:07
      "Pytania były w takiej kolejności, że wydawało się, iż należy streścić
      tekst IV!!!" - denerwuje się internauta o nicku Grabskyy.
      Kurde, to już jest normalnie żałosne. A gdyby mi się wydawało, że np. bitwa
      pod Grunwaldem była w 1510 roku to uznano by to za dobrą odpowiedź?
      I potem mamy takich obywateli, którzy nie potrafią czytać umów kredytowych, itp.
      --
      www.boincatpoland.com
      • Gość: gosc IP: 62.121.73.* 28.04.10, 18:36
        Gdybyś napisał "wydaje mi się, że była w 1510", to odpowiedź byłaby
        prawdziwa ;) choć nieprawidłowa.
        A co do tematu - uważam, że polecenie było jasne określone. Nie
        napisano "powyższy tekst", tylko posłużono się unikalnym numerem. Sprawa
        prosta.
        W drodze wyjątku można jakies drobne punkciki przyznać za dobre chęci,
        jeśli ktoś faktycznie streścił wyjątkowo dobrze.
        • 28.04.10, 20:35
          Nie dla punktów za dobre chęci. Nie wykonali zadania, więc niech się
          bujają
          • 29.04.10, 01:07
            To zadanie to przygotowanie do przyszłego życia w biurwokracji.
            Bo u nas nigdy nic nie może być proste, logiczne, zwięzłe i
            jednoznaczne. Zawsze musi pojawić się jakiś haczyk, wieloznaczność,
            niedomówienie. Wystarczy prześledzić ustawy, rozporządzenia czy
            przepisy z jakiejkolwiek dziedziny życia.

            --
            R.
      • Gość: kraxxus IP: 199.219.160.* 29.04.10, 00:06
        W takim razie w zadaniach z matematyki powinno byc tak
        a. b+2=3, podaj odpowiedz b.
        b. c/3=2, podaj odpowiedz c.
        c. a-1=-1, podaj odpowiedz a.

        Bo cwiczymy to sztuczki i haczyki, a nie wiedze i umiejetnosci.
        Moznaby tez strony numerowac od tylu.
        Wszystko dla wielbicieli czytania ze zrozumieniem.
      • Gość: Gimnazjalista IP: 195.66.16.* 29.04.10, 12:13
        CKE chce dać im punkty?
        SPRZECIW SIĘ
        www.petycje.pl/petycjePodglad.php?petycjeid=5302
    • Gość: Obsrv-vator IP: *.ssp.dialog.net.pl 28.04.10, 17:10
      Pytanie: jaki wniosek z tego wypływa, co będą mieli Ci którzy
      prawidłowo zrozumieli treść pytania???
      Rozumiem: ktoś w CKE też ma niedouczone dziecko, no trzeba pomóc.

      Kolejny przykład braku kompetencji, wszystko można załatwić, a
      frajerzy niech się uczą aż im garb wyrośnie.
      • Gość: Obsrev-vator IP: *.ssp.dialog.net.pl 28.04.10, 17:14
        Mam jeszcze propozycję, proponuję tym co streścili Froda dać więcej
        punktów np 8, a tym co zrobili prawidłowo dać punkty ujemne - niech
        dzieciaki uczą się podstaw sprawiedliwości.
      • Gość: x IP: 156.17.115.* 29.04.10, 15:57
        A w jakim celu organizuje się egzamin. Czy po to aby sprawdzić
        (porównać) poziom wiedzy czy spostrzegawczość?
    • Gość: grumpy IP: *.25.106.2.unregistered.k.pl 28.04.10, 17:10
      no przeciez w katolandzie moglo chodzic tylko o biblie!!! nieuki ;)
      • 28.04.10, 17:27
        To nie jest kwestia katolandu czy disneylandu, to jest kwestia
        czytania ze zrozumieniem.
    • Gość: Daro IP: 188.122.8.* 28.04.10, 17:16
      I to jest automat, a nie czytanie ze zrozumieniem.
      Jak zwykle promocja głupoty. Nie wierzę, że wszyscy tak napisali.
      Co z tymi co byli uważni i napisali poprawnie?
      Czy jeżeli większość bredzi i kłamie to oznacza to prawdę?
      Chyba tak, jaki rząd tacy jego przyszli wyborcy.
      • Gość: Ewa IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.04.10, 22:57
        Podpisuję się pod powyższym. Co to za jakaś dziwna forma demokracji? A jak większość źle rozwiąze zadanie z matematyki, to też im uznają? Gimnazjalistom i licealistom przed wszystkie lata nauki wtłacza się, żeby uważnie czytali polecenia.
    • Gość: ania IP: *.acx.pl 28.04.10, 17:17
      czyli jak wiele osob klamie to uzna sie to za prawde tylko z uwagi na
      liczebnosc grupy?(; niezle.
    • Gość: sara IP: *.derby.waw.pl 28.04.10, 17:20
      Przecież ewidentnie błąd popełnili uczniowie.... Jak byk stoi:

      "Streść w 4-5 zdaniach tekst I". Skoro większość nie miała problemów ze zrozumieniem tekstu to z jakiej racji mają darować tym pozostałym? Za gapowe się płaci.
    • Gość: Adam IP: *.chello.pl 28.04.10, 17:21
      jeszcze nie musi umieć czytać ze zrozumieniem?
      Żałosne.Najlepiej od razu przy pytaniach dać odpowiedzi.Jeszcze rodzice zaczną
      przesyłać apel do CKE dlaczego dziecko nie miało przy pytaniach odpowiedzi?
    • Gość: ehh IP: *.adsl.inetia.pl 28.04.10, 17:23
      Nie powinni przyznawać punktów!! Jest to nie fair względem mnie i
      innych co napisali streszczenie właściwego tekstu!
    • Gość: Adam IP: *.chello.pl 28.04.10, 17:23
      testem? Najlepiej wszystko zgonić na system edukacji.
    • 28.04.10, 17:25
      Oczywisty brak czytania ze zrozumieniem. A fakt, ze sie powtarzal
      swiadczy o tym, ze szkola tego nie uczy zbyt dobrze. Co nie zmienia
      faktu, ze blad pozostaje bledem.
    • Gość: cjelzurr IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.04.10, 17:25
      Co musi się stać na tych pieprzonych testach gimnazjalnych, żeby ktoś w
      ministerstwie domyślił się że gimnazja należy zlikwidować jak najszybciej?
      • 28.04.10, 17:36
        A co się stało?
    • Gość: desaann IP: *.ip.netia.com.pl 28.04.10, 17:27
      czy jest to egzamin sprawdzajacy wiedze i umiejetnosci nabyte przez >= 3 lata
      gim czy jest to test gdzie wiekszosc ma racje.
      Z jakiego powodu powinni uznac te punkty, bo wiele osob popelnilo ten sam
      blad? albo dlatego ze to pytanie znajdowalo sie na koncu?
      a czy jesli np polowa gim popelni blad typu 2+2=5 to tez zostanie on nie brzny
      pod uwage i zadanie bedzie pozytywnie ocenione, tylko dlatego ze wiele osob
      popelnilo ten blad? jak nie sa w stanie czytac ze zrobumieniem to nie nalezy
      ich dopuscic do srednich/wyzszych uczelni;
      np jak widze jak studenci dodaja ulamki proste to az krew zalewa, niewiem,
      pozniej dziwne ze pozion edukacji w naszym panstwie sie obniza;
      3 slowami - nie dla poblazliwości

      koniec, niema takiego bicia, dziekuje dobranoc
      bledy ortograficzne i stylistyczne sa celowo uzyte, zas wszystkie jednostki
      naleza do ukladu SI
      • 28.04.10, 17:38
        Gość portalu: desaann napisał(a):

        > pozniej dziwne ze pozion edukacji w naszym panstwie sie obniza;
        > 3 slowami - nie dla poblazliwości

        nie to, zebym sie nie zgadzal z twoja opinia ale mysle ze najpierw
        powinnismy sie (jako panstwo i system) stac mniej poblazliwi dla
        dresiarstwa, huliganstwa, graficiarstwa i innyh pospolitych
        rzeziemieszkow, gimnazjalistow bym potraktowal ulgowo... w koncu po
        co od najmlodszych lat uczyc mlodziez, ze panstwo polskie jest
        opresyjne wobec swoich obywateli? bo to, ze jest poblazliwe dla
        choloty i rzezimieszkow to widac na kazdym kroku
        • 28.04.10, 17:49
          sorki za tego "huligana" przez "h" ;)
        • 28.04.10, 17:50
          Grzesiu, mylisz się. Sprawa analfabetyzmu jest tak samo ważna jak
          plagi, które wymieniłeś. Choć widziałem kilka naprawdę dobrych
          grafitti.
          Poza tym, jak potraktować tych, którzy prawidłowo to zadanie zrobili?
        • 28.04.10, 18:08
          czyli promowac niedorajdy...po to zeby pozniej przejely Polske w swoje rece??

          test jest egzaminem do szkoly sredniej... do najlepszych powinni isc najlepsi...
          czyli ci, ktorzy potrafia czytac ze zrozumieniem, a nie bezmyslnie klepia cos,
          bo 25 razy przechodzili szkolenie z wypelniania takich testow

          dlaczego ci najlepsi maja byc teraz poszkodowani? dlaczego maja niedostawac sie
          do najlepszych szkol, bo maja tyle samo punktow co ci gorsi i bezmyslni, ale ze
          srednia na koniec o 0,01 lepsza, bo dostali 6 z religii a nie 5+?


          --
          Zdesperowany Królik
          • Gość: grr IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.04.10, 20:39
            a teraz kto niby rzadzi krajem nad wisla? moze nie sa to niedorajdy
            bo o siebie i swoich ziomali potrafia zadbac nadzwyczaj dobrze...
          • Gość: ja IP: *.xdsl.centertel.pl 28.04.10, 21:24
            a, ta jakiś dureń przyjdzie, otworzy na streszczeniu, zrobi jedno
            zadanie DOBRZE - to streszczenie, resztę zostawi, bo się napracował,
            wyjdzie - I ON JEST NAJLEPSZY? ...
        • Gość: desaann IP: *.ip.netia.com.pl 28.04.10, 21:23
          na pierwszy ogien pojdzie gresiek :)
          przyznaje Ci racje przy /jak to ladnie ujeles/ dresiarstwie, drazni mnie cale
          'pokolenie' /jesli tak mozna ich nazwac/ JP. nie musze tlumaczyc tego skrotu. tu
          wine ponosza rodzice, pamietam jak mnie wychowywali, jak cos zlego sie zrobilo
          to kara albo w tylek a teraz bezstresowe wychowanie prowadzi ostatecznie do tego
          ze mlody czlowiek rzuca smietnikiem w tramwaj po czym atakuje nozem policjanta -
          czy to nie jest chore? wszelkich pseudo-kibicow neorasistow itd powinni zamknac
          w jednej klatce zeby sie powybijali, wtedy swiat stalby sie piekniejszy, nie
          uwazasz? i teraz przejdzmy na koniec niestety tu tez masz racje, niewiem
          dlaczego margines spoleczny jest traktowany w tak poblazliwy sposob, moze nikt
          sie ze mna nie zgodzi ale jestem raczej wyznawca starych sredniowiecznych metod
          leczenia ludzi z aspolecznych zachowan czyli np za kradziez obcinanie reki; na
          temat gim sie juz wypowiedzialem - jesli maja problem z przeczytaniem polecenia
          to nie ma sensu promowac ich do szkoly sredniej, a tu nie panstwo pelni roli
          tego zlego tylko oke - to juz tak swoja droga :P

          zbig1113
          dla mnie graffiti moze byc, nie cierpie za bardzo gdy ktos zrobi jakis ciekawy
          rysunek, ale jak to ma byc popisywanie sie dzieci i wypisywanie wulgaryzmow na
          scianach to trzeba to tępić ;)
          poddac normalnemu sprawdzaniu w przypadku poprawnej odpowiedzi na pytanie, zas
          bledna odpowiedz skutkuje 0, chyba tak by bylo najbardziej sprawiedliwie i
          logicznie :)

          teraz tygrysio_misio /wybacz ale niewiem co to zna znak w niku ;)/
          Twoja wypowiedz jest strasznie wrogo nastawiona do gim, jednakzejestem podobnego
          zdania - przez +/- pol roku klepali testy n auczyciele zwracali im uwage na
          czytanie ze zrobumieniem a oni i to jeszcze w tak duzej liczbie popelnili ten
          sam blad rzuce tu dosc smiale stwierdzenie - moze nie potrafili odpowiedziec na
          pytanie i wybrali sobie najprostrza alternatywe?
          w/g powinno byc jak kiedys, kazda szkola przeprowadzala swoj wlasny egzamin tak
          swoja droga w koncu religia sie liczy do sredniej? - nawet nie wiedzialem XD

          slowo do grr
          prosze nie poruszajmy tu temetu polityki to budzi tylko zlosc i to po obu
          stronach, jesli juz chcesz wiedziec, to rzadzacy nie sa rewelacyjni ale ktos
          musi byc, a kto zoastanie wybrany to i tak nic nie da, bo oni wszyscy sa siebie
          warci.

          moglem sie gdzies pomylic, styl. albo ort. ale to celowo :P
          polecam obejrzec eksperyment Asch'a - pierwszy odnosnik po wpisaniu w yt frazy
          'eksperyment Ascha'
          ps tak z ciekawosci obejrzalem sobie ten arkusz egzaminacyjny i niewiem jak
          mozna bylo sie pomylic...
    • Gość: Kosimus IP: *.ds1-k.us.edu.pl 28.04.10, 17:28
      No niestety, nie czyta się całych poleceń (mimo, że każdy nauczyciel sto
      tysięcy razy o tym przypomina), to się potem popełnia błędy. I to nie jest
      błąd tworzącego arkusz, tylko wykazanie liczby tych, którzy czytać nie umieją.
      A skoro nie umieją, to do dobrego liceum iść nie powinni.
      • 28.04.10, 21:09
        Kosimus napisał(a):
        > No niestety, nie czyta się całych poleceń (mimo, że każdy nauczyciel sto
        > tysięcy razy o tym przypomina), to się potem popełnia błędy. I to nie jest
        > błąd tworzącego arkusz, tylko wykazanie liczby tych, którzy czytać nie umieją.
        > A skoro nie umieją, to do dobrego liceum iść nie powinni.

        Z tymi nauczycielami to nie do końca tak. Co z tego, że nauczyciel przypomina coś 1000 razy? Nie wyciągając konsekwencji już za czwartym razem robi z siebie błazna i tak właśnie są odbierane kolejne przypominki.
        Wyobraź sobie historię autentyczną sprzed roku czy dwóch. Poważny ogólnopolski konkurs matematyczny, a w jednym z zadań błąd typu "oblicz pole trójkąta ABCD" (w rzeczywistości był trochę mniej widoczny). I wśród nauczycieli, którzy przyjechali razem z uczestnikami prawie jednomyślność: jak ktoś zamiast napisać, że zadanie ma złą treść obliczy np. pole trójkąta ABC, to też powinien dostać komplet punktów za zadanie. NA KONKURSIE.
        To nauczyciele źle uczą. Dlaczego, to już kolejna bajka.
    • 28.04.10, 17:28
      Mozna sie od razu dopatrzyc kolejnego ataku na sniety kosciol
      katolicki.
      • Gość: fernaldo IP: 77.252.190.* 28.04.10, 20:17
        Czy wy ateisci wszędzie musicie się wryć ??? Odpuść sobie taki poważny temat,
        poszukaj jakiegoś ateistycznego forum. Twój komentarz jest żałosny. Dopatrzyć
        się można, ale nie ataku na Kościół, tylko ateistycznej głupoty.

        A teraz do tematu : Żadnych ulg ! Ci, co napisali streszczenie IV tekstu, nie
        powinni dostać żadnych punktów. Powinni ponieść konsekwencje tego, że nie umieją
        czytać ze zrozumieniem. W końcu to nie dzieci, żeby nie umieć czytać dokładnie.
      • Gość: toktok IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.04.10, 22:11
        co to jest w ogole cos wymyslimy ???!!! to nie fer moja wina ze
        czytac ktos nie potrafi moze w ogole wszystkie bledy wszystkim
        zlikwidujmy co ???!!!
      • Gość: axl IP: *.chello.pl 28.04.10, 23:03
        A co kościół katolicki ma wspólnego z Biblią? Nic!
    • 28.04.10, 17:29
      Dzieciaki, które streściły Władcę Pierścieni zapewne uznały, że w teście jest
      banalny błąd - ktoś zjadł "V" i napisał "I" zamiast "IV". To są właśnie te
      samodzielnie myślące.
      I w pewnym sensie miały rację, w teście jest błąd, ale o wiele poważniejszy niż
      zjedzona literka - jakiegoś urzędasa przerosło zadanie uporządkowania pytań w
      logiczną całość.


      --
      "Cyrk ma być tylko w cyrku. Wszędzie indziej ma być normalnie."
      (Pod Egidą, 1980)
      • 28.04.10, 17:40
        Wybacz, ale zadanie streszczenia tekstu I nie było zmieszane z
        innymi pytaniami o tekst IV.
        Poza tym ciekawym jest, że ci którzy widzą nieistniejące litery są
        uważani za samodzielnie myślących.
        • 28.04.10, 21:01
          Wybacz, ale nie było zamieszczone z innymi pytaniami o tekst I. Nie widzę
          powodu, żeby dzieciaki ponosiły karę za błędy urzędników.

          Ja mówię o szukaniu pewnego ładu tam, gdzie go - jak się okazało - nie ma, a Ty
          imputujesz dzieciakom jakieś omamy.

          --
          "Cyrk ma być tylko w cyrku. Wszędzie indziej ma być normalnie."
          (Pod Egidą, 1980)
          • Gość: aha IP: *.chello.pl 28.04.10, 21:35
            Ależ był razem z innymi pytaniami o tekst I. Po pytaniach "zamkniętych", a przed
            "otwartymi", bezpośrednio przed ilustracją do tekstu biblijnego itd. Gdyby
            pytania "otwarte" zaczynały się od dotyczących tekstu IV, to też zaraz byłoby
            narzekanie, że to nienaturalny porządek. I znalazłyby się sieroty, które
            uznałyby, że chodzi o tekst I... Zawracanie głowy. Przepuśćmy na studia każdego,
            kto umie się podpisać, skasujmy egzaminy. Ocaleje przynajmniej trochę lasów,
            może nawet kawałek Puszczy Białowieskiej.
          • 28.04.10, 21:48
            Chciałem jakoś błyskotliwie odpowiedzieć, ale ahamnie ubiegł
            (a).
          • Gość: greg0,75 IP: *.net.autocom.pl 28.04.10, 23:39
            > Ja mówię o szukaniu pewnego ładu tam, gdzie go - jak się okazało - nie ma, a Ty
            > imputujesz dzieciakom jakieś omamy.

            Widzenie nieistniejącego (specyficznego ładu w teście) to jak znalazł dobra definicja omamów...
            • Gość: tuonetar IP: 80.54.47.* 29.04.10, 03:30
              Dziwne zarzuty w kraju, gdzie podobno 99% obywateli wierzy we wszechmocnego
              tatę-ducha itp. bajki.
      • Gość: Celina IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.04.10, 17:44
        Pieprzysz. Podejrzewam, że PITy też za ciebie matka wypełnia, bo mają po parę
        stron i tuonetar "nie nadanża" intelektualnie.
      • Gość: aha IP: *.chello.pl 28.04.10, 19:02
        W normalnych warunkach wyśmiałbym to "tłumaczenie". Ale poprzednio dzieci miały
        same domyślić się, że wielomian jest trzeciego stopnia, choć w treści nie było o
        tym mowy (bodaj na maturze z matematyki, było o tym głośno). Więc i teraz
        logicznie byłoby im przyznać prawo do domyślania się, jaka jest "właściwa" treść
        zadania. A w ogóle po co te wszystkie egzaminy, skoro i tak 80% młodzieży ma
        zdać maturę? Zawracanie głowy, niech studiują ci, których nazwiska zaczynają się
        od liter A-S.
      • Gość: Pauleczka z cz-wy IP: *.2.8.103.tvksmp.pl 28.04.10, 19:51
        Zgadzam sie z tobą. To był raczej test na inteligencję niż po
        gimnazjum, nie wspomnę już nawet o teście z maty (której wogólwe nie
        było)
      • Gość: Pauleczka z cz-wy IP: *.2.8.103.tvksmp.pl 28.04.10, 19:53
        Zgadzam sie z tobą. To był raczej test na inteligencję niż po
        gimnazjum, nie wspomnę już nawet o teście z maty (której wogólwe nie
        było)
      • Gość: sorrow IP: *.203.rev.vline.pl 29.04.10, 09:49
        Idąc tym tokiem "rozumowania" zakładam że bez oporów podpiszesz umowę w której
        zobowiążesz się do spłaty należności do np. 1.I.2011 r, samodzielnie
        "dedukując" ,że ktoś zjadł V,bo przecież jest to ;"kredyt roczny", a podpisujesz
        to 31.III.2010..A w rzeczywistości jest to oferta na rok 2010,czyli do końca
        roku, a nie na rok-12 miesięcy,ot taka bankowa logika..:) powodzenia życzę
    • Gość: plakceka IP: *.ssp.dialog.net.pl 28.04.10, 17:30

      CZYTAĆ trzeba się nauczyć!!! Jak CKE im to uzna to koniec świata.
    • Gość: Pafka IP: *.toya.net.pl 28.04.10, 17:30
      Jednak młodzi powinni trochę się pouczyć w przerwie między piciem
      alkoholu a robieniem dzieci..
    • Gość: mgr IP: *.adsl.inetia.pl 28.04.10, 17:32
      Czytanie ze zrozumieniem, też się przydaje w życiu, jak ktoś tego nie
      potrafi, trudno, ale musi wiedzieć że niesie to za sobą negatywne
      skutki.
      Mam nadzieję, że nikt nie odpuści i nie będzie premiować niedorajdó.
      Dość już równania w dół!
    • 28.04.10, 17:33
      120 minut i problemy z czytaniem poleceń?
      Osobiście, uważnie czytałem polecenia i nie miałem problemów ze zrozumieniem
      co mam zrobić.
      Natomiast jeżeli ktoś pisze ten egzamin, byle jak najszybciej, nie czytając
      poleceń, to niech traci punkty.
      • Gość: Ama IP: *.chello.pl 28.04.10, 19:16
        zgadzam sie w 100%. i nie moge wyjsc z podziwu dla osob ktore strescily tekst
        IV. wg mnie mozna to zadanie uznac jako jedne z podchwytliwych.
      • Gość: alisss IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.04.10, 21:48
        Zgadzam się - trzeba przede wszystkim uważnie czytać polecenia.
        A przecież nie mogli dać tego zadania pod tekstem I bo nie miesza sie zadań
        zamkniętych z otwartymi
        • 28.04.10, 22:32
          Zadanie miało kolejny numer, więc nie było z żadnym pomieszane. Jak
          Twoim zdaniem mają te zadania rozdzielić? Transparent wystarczy?
  • Powiadamiaj o nowych wpisach

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.