Dodaj do ulubionych

A2: Można zaczynać budowę autostrady do Warszawy

IP: *.182.167.203.nat.umts.dynamic.eranet.pl 21.09.10, 22:02
Niestety będzie to droga odpowiadająca standardom z początku czasów gierkowskich kiedy tą drogę rozpoczęto projektować i budować w roku 1978 jako trasę olimpijską do Moskwy - niestety na olimpiadę nie zdążono więc teraz trzeba było dokonać wyburzeń tego co zrobiono- około 35 km pomiędzy drogą DK 50 a DK70. Mimo upływu lat 40 rozpoczęto budowę takiej samej autostrady z dwoma pasami ruchu w każdą stonę, czyżby nie zwiększył się ruch pojazdów, bo kasy nie zabrakło jak widać, mogło najwyżej zabraknąć rozumu decydentom i projktantom tak jak projektantom węzła STRYKÓW 1którzy większość ruchu kierują na Łowicz DK14 a nie na warszawę A2.
Edytor zaawansowany
  • Gość: zen IP: *.retsat1.com.pl 22.09.10, 01:30
    Też uważam, że dwupasmówka to poroniony pomysł. Szczególnie Stryków - Konotopa. Jednak cała A-2 zaprojektowana jest w ten sposób aby móc dobudować trzeci pas bez zbędnej kołomyji. Za 20 lat będą 3... tylko wtedy potrzebne będą 4.
  • Gość: tiaaa... IP: *.toya.net.pl 22.09.10, 11:46
    Rypnąć od razu 1o pasów... głupcy!
  • Gość: silgin IP: 217.149.244.* 22.09.10, 13:09

    Rzeczywiscie poroniony pomysl.
    Po co w ogole oni to robia? Nie rozumiem.
    Przez 40lat nie bylo autostrady i ludzie jakos zyli.
    teraz Niemcy łatwiek czołgami do nas dojadą.
    W ogóle Katastrofa!!!!!
  • Gość: s IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 22.09.10, 13:57
    niech buduja zeby na wies mozna bylo wreszcie dojechac z Łodzi
  • Gość: darek IP: *.bul.uni.lodz.pl 22.09.10, 08:18
    wreszcie ktoś myśli tak jak ja (2 pasy - pomysł poroniony). Jeszcze tylko zapytam dlaczego za naszą kasę buduje się autostradę, za którą będziemy potem płacić - do śmierci.
    Pozdro
  • Gość: obserwator IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 22.09.10, 08:44
    Rozumiem ,że to Chińska firma będzie budować A2.A kto będzie odpowiadał za jakość tej drogi po zakończeniu jej budowy?
  • Gość: gość IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 22.09.10, 10:50
    > Rozumiem ,że to Chińska firma będzie budować A2

    Nie martw się, podwykonawcą będzie na pewno firma z Polski.
  • Gość: kk IP: *.emea.ibm.com 22.09.10, 16:57
    a kto odpowiada za inne odcinki? Nie martw sie, na pewno nie koncesjonerzy - zawsze placi podatnik. To dosc prosty interes, bo panstwo poswiadcza kazdy kredyt. Koncesjoner bylby skonczonym porypem jakby z tego nie korzystal.
  • Gość: sikor IP: *.ip.netia.com.pl 22.09.10, 19:48
    Ależ chińczycy znakomicie się znają na budowie dobrych autostrad, a przypuszczam, że jakość będzie 10x większa od naszych pożalsięboże firemek, które tylko kombinują, co i jak by ukraść z budowy... A i cena przypuszczam adekwatna, taka, jaka powinna być, a nie taka, aby tylko kieszenie napchać.
  • mineyko 22.09.10, 12:23
    Vivat "kryterium najniższej ceny"!!
    Chińczycy zamiast podbudowy z kruszywa skalnego wbudują powietrze!
  • Gość: Sama prawda IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 22.09.10, 12:48
    Każda firma buduje poniżej kosztorysu, tylko jakoś o tym nikt nie wspomina :
    * Odcinek A (wybór najkorzystniejszej oferty) zbuduje konsorcjum firm z liderem China Overseas Engineering Group Co. Ltd na czele. Cena to 754,5 mln zł przy kosztorysie 1,7 mld zł.
    * Odcinek B (wybór najkorzystniejszej oferty) zbuduje konsorcjum pod kierunkiem Mostostalu Warszawa SA. Oferta zakłada wykonanie prac za 843,5 mln zł przy kosztorysie 1,04 mld zł.
    * Odcinek C (wybór najkorzystniejszej oferty) zostanie zbudowany przez China Overseas Engineering Group Co. Ltd. Oferta to 534,5 mln zł, przy kosztorysie 1,1 mld zł.
    * Kontrakt na odcinek D (wybór najkorzystniejszej oferty) otrzyma konsorcjum pod kierunkiem firmy Strabag Sp. z o.o. Przy kosztorysie 1 mld zł, oferta zamknęła się kwotą 643,8 mln zł.
    * Natomiast za budowę odcinka E (wybór najkorzystniejszej oferty) odpowiedzialne będzie konsorcjum pod kierunkiem Budimex-Dromex SA, które otrzyma 425,5 mln zł przy kosztorysie 669 mln zł.
  • Gość: kiero IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 22.09.10, 14:18
    popsuć rynek. tylko skośni zaniżyli cenę strasznie. podwykonawcę pewnie będą chcieli wziąć polskiego. jaja będą jak nikt tego nie będzie chciał zrobić za taką kasę, a chińczycy się ulotnią.
  • Gość: chinczyk IP: *.171.238.106.dsl.crowley.pl 23.09.10, 13:23
    co ty pierd... to, że chińczycy to nie znaczy że zrobia gorzej od Polaków czy innej nacji. Spójrz na naszych z czego robia aytostrady z piasku (bo dolomit zajeb...)

    Co chwila czytam o jakiś wałkach, że przewineli parę milionów na lewych umowach itd.
  • socialfanka 22.09.10, 13:43
    "Otwarcie A2 z Łodzi do Warszawy planowane jest na maj 2012 r"

    2012 to taka magiczna data :P No nic, czekamy! :D

    --
    Zjawiska społeczne okiem łodzianki - SocialFanka
  • Gość: Rober IP: *.ztpnet.pl 22.09.10, 13:46
    Czego marudzicie - raczej chińska firma nie będzie nocą wywozić kruszywa tak jak ostatnio nakrytw w pełni opłacana "uczciwa' firma - niech nawet pwstana dwa pasy ale w końcu z Płn na Płd dojedziemy droga -zgodze się jedynie że system w poboru opłat w polsce jest moim zdaniem wynikiem lewych porozumień za które wszyscy polacy płacą - wninety (np. jak w Austri 8 Euro za 10 dni byłby lepszym i tańszym rozwiązaniem )
  • Gość: kiero IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 22.09.10, 14:20
    Marek Pol ten człowiek się nazywał. wszyscy go za to zjedli, a rozwiązanie byłoby chyba najlepsze i już dawno działające.
  • Gość: womhal IP: 85.232.234.* 22.09.10, 14:43
    tak, tylko "ten człowiek" chciał wprowadzenia winiet za autostrady (których jeszcze nie było) i... już istniejące drogi krajowe. I wcale się nie dziwię że go opinia publiczna "zjadła" po takich zapowiedziach...
  • Gość: zwiedzacz IP: *.pzu.pl 22.09.10, 13:54
    w każdą stronę, a są pory dnia, w których autostrada jest zatłoczona. Co prawda w Polsce nie będzie tak dużego natężenia ruchu, ale i tak można przyjąć, że dwa pasy to za mało. Ciekawi mnie również, czy oprócz pasóe ruchu będzie pełnowymiarowy pas awaryjny, czy tylko zatoczki - jak to ma miejsce na A4. Pełnowymiarowy pas to taki, że można na nim zaparkować ciężarówkę i wysiąść z niej tak, by nie trafić na pas ruchu. Tak jest np. w północnych Włoszech.
  • Gość: kiero IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 22.09.10, 14:15
    4 pasy na A9? chyba z awaryjnym liczyłeś.
  • Gość: :-) IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 23.09.10, 01:51
    Awaryjny pas ruchu też należy do autostrady, ale nawet jeśli użytkowe są trzy to i tak więcej niż w Polsce
  • Gość: otgees IP: *.internetdsl.tpnet.pl 22.09.10, 14:23
    Gdzie z Monachium do Lipska są 4 pasy ? Jechałem 5 lat temu i były trzy. Sprawdziłem na googlemaps i nic się nie zmieniło. A poza tym w Niemczech gęstość zaludnienia to 240 os/km2 a u nas 122 os/km2.

    Także trochę spokojnie z tą megalomanią. Pewnie że trzy pasy byłyby lepsze ale na pewno nie są bardzo potrzebne (nie mówię o odcinkach, które w istocie są obwodnicami miast, bo tam akurat tak.
  • Gość: Mapy A-2 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 22.09.10, 14:51
    Są pełne pasy awaryjne oraz rezerwa na trzeci pas w każdym kierunku, po prostu kasy nie mają żeby zrobić od razu 3 pasy. Trzy będą tylko na ostatnim odcinku A-2 "E" Pruszków - Konotopa.

    Co do mapy trasy... www.a2strykow-konotopa.pl/wstep jest taka na oficjalnej stronie budowy.
    i bardzo dokładna mapa na stronie SISKOMu, mi znalezienie tego zajęło 3 minuty. Może powinienem się zgłosić do redakcji Wyborczej ? :)
    www.siskom.waw.pl/a2-gr_wojewodztwa-konotopa.htm
  • Gość: D.R. IP: *.dip.t-dialin.net 22.09.10, 18:04
    zwiedzacz napisal: " Pełnowymiarowy pas to taki, że można na nim zaparkować ciężarówkę i wysiąść z niej..."
    PASY AWARYJNE NIE SĄ DO PARKOWANIA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Gość: rozumiesz to? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 23.09.10, 01:43
    to oczywiście jeden z przykładów zastosowania, ale o jego wadze niech świadczy ilość śmiertelnych potrąceń kierowców ciężarówek, gdy ci byli zajęci wymianą koła na poboczu szosy.
  • martica 22.09.10, 14:19
    nietoperze albo mrowki, ktore beda wazniejsze od terminowego wybudowania autostrady...Oczywiscie trzeba bedzie budowac iom jakies wiadukty albo korytarze podziemne ;-)
    --
    Nie wierz bajce - samograjce/omijaj węża, trenuj gamy,/słuchaj mamy,nie szukaj męża./Baw się lalkami, chłop to dynamit
  • ksaweryl 22.09.10, 14:19
    ignoranci z wyborczej! kiedy wpadniecie na ten genialny pomysl ze jak sie pisze o nowej drodze to daje sie mapę jej planowanego przebiegu??
  • fagusp 22.09.10, 14:57
    Ważne że w końcu zaczęli A2 budować. Czekałem tyle, mogę poczekać kilka miesięcy więcej.
  • Gość: swan IP: 89.174.254.* 22.09.10, 16:05
    władzy zadbanie o formalności...
    Brawo; jestem z nich dumny...
  • Gość: kk IP: *.emea.ibm.com 22.09.10, 16:55
    Biorac pod uwage fakt ze przecietny polski kilometr autostrady jest prawie DWUKROTNIE DROZSZY od takiego samego odcinka autostrady niemieckiej (ba - te dane byly porownywane dla autostrady w DE ktora biegla przez wzgorza i bylo mnostwo wiercenia przepustow w gorach...) to kwoty podawane przez Chinczykow zapewne i tak sa z potezna marza.

    Ale to polaczkow nie interesuje - wazne zeby za wszelka cene budowac! Nawet za cene poteznych oplat za korzystanie z autostrady, darowania pieniedzy koncesjonerom i otrzymania wybrakowanych i okradzionych z materialow autostrad.
    Oby do przodu psychole! Potem bedzie zagladac w kieszenie i patrzec czy mamy czym wyplacac emerytury - teraz najwazniejsza jest dwa razy przeplacona autostrada!
  • Gość: tymon IP: *.chello.pl 22.09.10, 18:57
    Naginasz i to sporo...

    Według niemieckiego ADAC koszt budowy przeciętnego km autostrady w Niemczech wynosi 26 mln euro - z czego sam koszt robót drogowych to ok. 10 mln euro/km, a reszta to ekspertyzy, wykup gruntów i procedury. W terenie zurbanizowanym koszt całkowity wynosi ponad 80 mln euro za km.

    W Holandii budowa km autostrady to ok. 30-40 mln euro a w obszarach zurbanizowanych (czyli w wieeeelu miejscach) przekracza 100 mln euro za km.

    Przy tych cenach nasze polskie 34 mln zł za km A2 na odcinku Stryków - Konotopa (czyli ok. 8 mln euro) - to może i tak za dużo, ale nie trzeba pisać bzdur, że w Polsce budujemy dwa razy drożej niż w Niemczech.

    Znam to porównanie, o którym piszesz - autor tamtego artykułu się skompromitował porównując koszt kilometra autostrady w Saksonii, w terenie mało zaludnionym, do budowy odcinka A4 w Polsce na obszarach silnie zurbanizowanych w aglomeracji Katowickiej. Doliczając koszty naprawy szkód górniczych w pasie autostrady te odcinki naprawdę zbudowano tanio.
    Autor tamtego porówania byłby obiektywny, gdyby porównał koszt budowy tego odcinka A4 z kosztem podobnego odcinka np. w zagłębiu Ruhry w Niemczech. Jestem pewny, że polska autostrada kosztowała co najmniej dwa racy taniej (nie znam tu statystyk).
  • Gość: psi IP: 193.173.115.* 23.09.10, 10:12
    Chociaż jeden merytoryczny komentarz. Trzeba jednak uczciwie dodać, że w Holandii największy udział w kosztach ma wykup gruntów. Koszty budowy i modernizacji dróg są w dużej części pokrywane z podatku drogowego, którego wysokość jest nieporównywalnie wyższa niż w Polsce i jest zależna od ciężaru samochodu i typu paliwa (np. za Volvo V50 2.0D płacę rocznie prawie 1500 EUR).
  • jakstarewino 22.09.10, 17:52
    Miejmy nadzieje,ze i oplaty za przejazd beda o polowe nizsze wobec powyzszego...
  • Gość: hyk IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 22.09.10, 21:15
    Obudź się chłopie ! opłaty będą na pewno wyższe.

    nadzieja matką głupich
  • Gość: hehe IP: *.adsl.inetia.pl 23.09.10, 20:10
    nadzieja matką głupich
    Ale każda matka kocha swoje dzieci :)
  • emeryt21 23.09.10, 01:54
    Mam nadzieje,ze Chinczycy polskimi rekami pokaza jak sie buduje autostrade.......
  • Gość: 666 IP: 78.133.244.* 23.09.10, 07:28
    wojewoda łódzka - a cóż to?
  • wtopek 23.09.10, 07:46
    Nie budują autostrad - źle, budują - jeszcze gorzej.

    A co jeden na forum to wybitny ekspert w branży drogowej.
  • Gość: :/ IP: *.toya.net.pl 23.09.10, 18:53
    Dlaczego głównym kryterium przy wyborze wykonawcy jest cena? Co z jakością? Budowanie "po kosztach" jest nieopłacalne na dłuższą metę...

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka