Dodaj do ulubionych

Na stacji Łódź-Widzew: kładka i tory ciągle do ...

IP: *.etel.pl 25.10.10, 08:43
Dworzec dworcem, perony i przejście swoją drogą ale widzę że remont znów okaże się totalną porażką. Widać brak organizacji, zero informacji. Remont się jeszcze nie zaczął a pociągi na trasie łódź-warszawa spóźniają się codziennie po 10-20 minut. Pani rzecznik powiedziała że podczas remontu maksymalne opóźnienie sięgnie 15 minut. Poprostu niemożliwe!!!! Znów będziemy skazani na potworne opóźnienia dezorganizację i chaos.
Edytor zaawansowany
  • Gość: Ave IP: *.toya.net.pl 25.10.10, 09:04
    Przecież kupa ludzi, około 20 - 30 tysięcy będzie musiała dojechać ze Śródmieścia na Widzew. Czym ? Jak ?
  • Gość: ? IP: *.internetdsl.tpnet.pl 25.10.10, 09:37
    Akurat to, że pociągi się spóźniają nie jest wina łódzkich dworców i ich infrastruktury. Problem w tym, że Warszawa nie może zabrać się od 2 lat za remont odcinka Skierniewice - Warszawa. To na tym odcinku pociągi jadą najdłużej i najwolniej a czas podróży zamiast się skracać, wydłuża. Prosze więc mieć pretensje do Warszawki
  • Gość: estyk IP: *.toya.net.pl 25.10.10, 09:55
    Bardzo niedobrze, bardzo. Wyremontowali kawałek łódzkiego dziadostwa. Bardzo niedobrze, bardzo.
  • Gość: HaGa IP: *.toya.net.pl 25.10.10, 11:08
    i odnowieniu dwóch peronów była biurokratyczna ospałość urzędników w organizowaniu przetargów czy brak forsy? Dalsza rozbudowa dworca tj. nowe perony wymaga oczywiście ograniczenia ruchu pociągów,ale co szkodziło odnowieniu obu istniejących peronów , ich zadaszeniu i i połączenia ich przejściem podziemnym już teraz przy małej liczbie pasażerów?
  • Gość: jan IP: *.internetdsl.tpnet.pl 25.10.10, 12:59
    > ale co szkodziło odnowieniu obu istnieją
    > cych peronów , ich zadaszeniu i i połączenia ich przejściem podziemnym już tera
    > z przy małej liczbie pasażerów?

    Odnowienie peronów, to nie tylko kwestia wymienienia kostki na peronie, a zadaszenie to nie parasol ogrodowy, że się go rozstawi gdziekolwiek i jakkolwiek. Żeby wyremontować perony i wybudować przejście podziemne, perony oraz zadaszenie trzeba najpierw przebudować cały układ torowy stacji. A układ torowy stacji jest zależny od tak dalekich kwestii jak np. Kolej Dużych Prędkości czy też ostateczna forma linii Widzew - fabryczna. Tak więc - owszem, coś szkodziło by zrobić to już teraz.
  • Gość: Obywatel Miś IP: *.toya.net.pl 25.10.10, 13:02
    Może to, że w 2011 zaczyna się przebudowa układu torowego (również na Widzewie) i wszystko co byśmy wyremontowali na peronach poszło by w cholerę? No ale w gazecie tego nie napisali, a komentujący cierpią na myślosraczkę i nie potrafią poszukać informacji samemu.
  • Gość: question IP: *.toya.net.pl 25.10.10, 14:09
    miejsce w związku z remontem torów i nawet peronu bezpośrednio przy stacji nie można było zadaszyć i przebudować wraz z remontem budynku , a nie dopiero przy tabunie ludzi na stacji ?
  • Gość: Obywatel Miś IP: *.toya.net.pl 25.10.10, 14:44
    Kiedy przygotowywano przebudowę budynku dworca nie było jeszcze wiadomo, czy perony będą przesuwane a jeśli tak, to o ile. To uniemożliwiło m.in. budowę przejścia podziemnego i stałych zadaszeń. Z kolei przesunięcia torów i peronów są wymuszone przebiegiem m.in. kolei dużych prędkości i nie było możliwości czekania na ostateczne ustalenia.

    Poza tym prace mają być tak organizowane, żeby nie zakłócać ruchu, o czym można przeczytać również w internecie - tylko że niekoniecznie w GW.
  • Gość: absolwent IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 25.10.10, 12:45
    Moim zdaniem nie do końca jest jeszcze przygotowany dworzec do swojej funkcji przejęcia podróżnych. Moim zdaniem wyjścia są jeszcze dwa. Pierwsza propozycja to wybudowanie dodatkowego parkingu po drugiej sronie dworca od ul. Kosodrzewiny lub Lawionowej. Druga propozycja to puszczenie składu osobowego, który kursowałby pomiędzy stacjami Łódż Kaliska i Łódź Widzew i zatrzymywał się na stacji Łódź Chojny. Druga propozycja jest o tyle lepsza, że spełniała by podwójną funkcję. Łatwy (bezkolizyjny) dojazd ludzi do głównego dworca a po drugie łatwe przemieszczanie się ludzi w drugą część miasta.
  • Gość: . IP: *.internetdsl.tpnet.pl 25.10.10, 13:01
    Druga propozycja to puszczenie składu osobowego, który kursowa
    > łby pomiędzy stacjami Łódż Kaliska i Łódź Widzew

    A po kiego diabła puszczać "skład osobowy", skoro tą trasą pojadą pociągi pospieszne z Warszawy?
  • Gość: barnaba IP: *.lodz.msk.pl 25.10.10, 15:45
    BTW: ktoś wpadł może na pomysł, żeby "uzdatnić" drugi tor miedzy Widzewem a Chojnami?
  • Gość: jan IP: *.internetdsl.tpnet.pl 25.10.10, 12:52
    Jak długo jeszcze łódzcy dziennikarze będą się upierać przy tym, że Widzew będzie głównym dworcem Łodzi? Od ponad miesiąca można w internecie zobaczyć rozkład jazdy na przyszły rok i w tym rozkładzie jak byk jest napisane, że niemal wszystkie pociągi pojadą na dworzec Łódź Kaliska. Dziennikarz zajmujący się komunikacją przez ponad miesiąc nie zdołał zajrzeć do rozkładu?

    A za tym, że wcale nie będzie to główny dworzec idą kolejne rzeczy - podróżni rozłożą się w miarę po równo na Widzew i kaliski, tym samym rozłoży się też zapotrzebowanie na miejsca parkingowe i transport publiczny oraz tłok na remontowanych peronach. Dotychczas pod dworcem nie było parkingu, a do przystanków komunikacji miejskiej trzeba było drałować pół kilometra. Teraz są parkingi i autobusy, to też źle?

    Nie wyremontowano peronów, bo przebudowy wymaga cały układ torowy stacji. A nowy układ torowy stacji wymaga ustalenia jak przez Łódź będzie biegła KDP i w jaki sposób wyglądać będzie linia Widzew - Fabryczna. Te rzeczy nie były jeszcze znane w momencie rozpoczęcia przebudowy budynku dworca. PKP powinno wybudować nowy peron i w rok później go rozwalać? Dziennikarze pewnie by sie cieszyli z takiego obrotu sprawy, bo mogliby wtedy napisać, że wybudowano peron i w rok później go rozwalono, i że nikt nie zaplanował, i że olaboga i że oni pozjadali wszystkie rozumy.

    Panie redaktorze - w Łodzi naprawdę nie brakuje problemów - nie trzeba ich na siłę szukać tam, gdzie ich nie ma. A jeśli chce się pan wykazać w tematach kolejowych, ba, związanych z budową fabrycznego, to podrzucam jeden - PKP PLK nie chce się zgodzić na to, aby pociągi jadące z Warszawy na dworzec kaliski zatrzymały się na Chojnach (nie bo nie). Nie muszę chyba dodawać, że byłoby to ogromnym ułatwieniem dla podróżnych z całej południowej części Łodzi, a przy okazji zwolniłoby trochę miejsc parkingowych na Widzewie...
  • Gość: Stenia IP: *.toya.net.pl 25.10.10, 14:17
    Stoków( nie ma innej możliwości) i odbijać od głównej linii w pobliżu ul.Malowniczej,co zostało już podane w planach i nie kolidują w niczym z peronami przy budynku dworca.
  • Gość: ... IP: *.ssp.dialog.net.pl 25.10.10, 23:28
    Tak, świetnie. Moje serdeczne gratulacje. Obawiam się jednak, że stwierdzenie, że "tory będą musiały iść gdzieś tu", to trochę za mało na wykonanie projektu budowlanego. Zwłaszcza, że wbrew temu, co piszesz tory KDP nie będą szły od żadnych Stoków i muszą być wplecione w układ torowy Widzewa, tak, aby istniała możliwość przejścia pomiędzy poszczególnymi torami linii średnicowej.

    > i nie kolidują w niczym z peronami przy budynku dworca.

    Owszem, kolidują. Bo, żeby wykonać peron, nawet ten przy samym budynku, to trzeba najpierw zrobić przejście podziemne. Żeby zrobić przejście, musi być znane położenie pozostałych peronów. A żeby było znane położenie peronów - musi być nowy układ torowy. Wbrew temu, co się tam komuś wydaje peron przy dworcu też prawdopodobnie ulegnie przebudowie - jest więcej niż prawdopodobne, że zmieni się jego szerokość. A nie da się zmienić szerokości peronu pozostawiając istniejące tory, to chyba oczywiste...
  • Gość: podróżnik IP: 82.160.254.* 25.10.10, 13:00
    Wszyscy narzekają, iż jest zbyt mało miejsc parkingowych, proszę brać pod uwagę, iż 98% pociągów od marca będzie jeździć na dworzec Łódź kaliska gdzie jest masa miejsc parkingowych. Prócz powyższego ta część miasta mieszkająca na Bałutach, Polesiu będzie się kierować (może raczej powinna) na kaliski, zamiast tłuc się przez cale miasto i znów narzekać jakie to wielkie korki są w mieście.
    Z drugiej strony , to iż nie wyremontowano peronów i kładki, albo nie zrobiono przejścia podziemnego to racja jest błąd i masakra, ale cóż będzie lepiej, tzn musi być!!
  • Gość: lodzki wawiak IP: *.toya.net.pl 25.10.10, 19:47
    czas powrocic do idei dupopolis , kto jeszze pamieta ta incjatywe i o co w niej chodzilo

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka