Dodaj do ulubionych

Przebudowa wiaduktów na Przybyszewskiego- wytyczne

IP: *.lodz.msk.pl 02.01.11, 12:50
www.zdit.uml.lodz.pl/_plik.php?plik=przetargi/Wytyczne_projektowe_przybyszewskiego.pdf
www.zdit.uml.lodz.pl/_plik.php?plik=przetargi/scan0002.pdf
Kilka ciekawostek:
1. Pod wiaduktem ma znaleźć się przystanek "Zarzew" na trasie ŁKA
2. Ale to nie przeszkadza napisać: [należy] zapewnić lokalizację przystanków autobusowych i tramwajowych poza obiektem (!!). Jak widać sabotowanie pomysłu ŁKA przez krasnoludki ze ZDiT czuje się doskonale.
3. Zakłada się powstanie "torowiska tramwajowo-autobusowego" pomiędzy al. Rydza-Śmigłego a Lodową
4. Plany przebudowy torowiska tramwajowego obejmują odcinek trasy "3" pomiędzy al. Rydza-Śmigłego a Rokicińską. O rozbudowie węzła z ul. Lodową brak informacji.
Edytor zaawansowany
  • Gość: ... IP: *.ssp.dialog.net.pl 02.01.11, 21:47
    > 2. Ale to nie przeszkadza napisać: [należy] zapewnić lokalizację przystanków
    > autobusowych i tramwajowych poza obiektem
    (!!).

    Banda debili.
  • Gość: a IP: *.toya.net.pl 02.01.11, 22:34
    > 1. Pod wiaduktem ma znaleźć się przystanek "Zarzew" na trasie ŁKA
    > 2. Ale to nie przeszkadza napisać: [należy] zapewnić lokalizację przystanków
    > autobusowych i tramwajowych poza obiektem
    (!!). Jak widać sabotowanie pomy
    > słu ŁKA przez krasnoludki ze ZDiT czuje się doskonale.

    No wlasnie, no bo tam bedzie przystanek ŁKA... no to skoro tam bedzie juz jeden przystanek... no to jak... jakby... no to po co jeszcze jeden przystanek w tym samym miejscu... o: zrobimy przed wiaduktem: bedzie bezkolizyjnie i nowoczesnie!
  • Gość: ... IP: *.ssp.dialog.net.pl 02.01.11, 22:43
    Tam trzeba koniecznie wymyślić jakieś przejście podziemne z kładką. A tory zakopać w tunelu.
  • Gość: gość IP: *.adsl.inetia.pl 02.01.11, 23:35
    Dokładnie. W tunelu cały odcinek od Dąbrowy do Zarzewa, podobnie jak trasa Konstytycyjna. Przy okazji pozbyć się tych wiaduktów. Gdy powstanie Konstytucyjna to nagle z wiaduktu zjeżdzałoby się wprost na węzeł drogowy (przy Podhalańskiej i Zapadłej). Nie może być taka różnica poziomów.
  • Gość: ... IP: *.ssp.dialog.net.pl 03.01.11, 00:07
    Nie możemy się ograniczać. Mamy w mieście mnóstwo pieniędzy, z którymi nie wiadomo co robić, trzeba je koniecznie wydać na różne nowoczesne bezkolizyjne rozwiązania. I najlepiej je zrobić tak, żeby nigdzie nie było żadnych różnic poziomów.
  • zteofilowa 16.01.11, 19:35
    a czy ekonomiczne jest remontowanie torowiska na Przybyszewskiego-Puszkina od Zarzewa do Ronda Inwalidów? Linia ta była wybudowana w końcówce lat 70tych, bo tramawaje jadące Armii Czerwonej kończyłu bieg przed starym wiaduktem na Widzewie. Teraz wydaje mi się ona zbyteczna dla jednej trasy i z końcem "żywotności" należałoby ją zlikwidować. Rozumiem ekologię transportu tramwajowego ale w takim razie po co dubel z "55" i "96" i miliony na remont? Chyba, że linia ta byłaby wydłużona do Olechowa w zamian za wydłużenie Rokicińską i Hetmańską.
  • pralat_na_wrotkach 16.01.11, 19:37
    Co łatwiej zlikwidować/przywrócić z tytułu "dubla" - linię autobusową czy tramwajową?
  • Gość: bbb IP: *.4web.pl 16.01.11, 19:53
    To ja proponuję, żeby na Teofilowie nie dublowały się autobusy z tramwajami, to po obu stronach wiaduktu zrobi się krańcówki autobusowe a przez wiadukt będą jeździć tylko tramwaje. Też się zaoszczędzi.
  • Gość: magik IP: *.retsat1.com.pl 16.01.11, 21:14
    > a czy ekonomiczne jest remontowanie torowiska na Przybyszewskiego-Puszkina od Z
    > arzewa do Ronda Inwalidów?
    > Teraz wydaje mi się ona zbyteczna dla jednej trasy i z końcem "żywotności" n
    > ależałoby ją zlikwidować.

    Wybudowanie łuków relacji wschód-południe na skrzyżowaniu Przybyszewskiego/Lodowa pozwoli na skierowanie ulica Puszkina drugiej linii np. 8. Była już o tym mowa w połowie lat 90. XX w., kiedy ta linia była jeszcze oznaczona jako 25.
    Obecnie 8 i 10 niepotrzebnie dublują się na dosyć długim odcinku.

    > Rozumiem ekologię transportu tramwajowego ale w takim
    > razie po co dubel z "55" i "96" i miliony na remont? Chyba, że linia ta byłab
    > y wydłużona do Olechowa w zamian za wydłużenie Rokicińską i Hetmańską.

    Linie 3, 55 i 96 dublują się na Przybyszewskiego pomiędzy Puszkina a Rydza-Śmigłego.
    Później każda z tych linii obsługuje inny kierunek.
    Widzisz inne rozwiązanie obsługi komunikacyjnej dla Przybyszewskiego?
  • Gość: Życzliwy IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 16.01.11, 23:16
    > Widzisz inne rozwiązanie obsługi komunikacyjnej dla Przybyszewskiego?

    Może trolejbus? :->
  • Gość: ejże IP: *.toya.net.pl 16.01.11, 23:29
  • Gość: barnaba IP: *.lodz.msk.pl 03.02.11, 17:09
    lodz.naszemiasto.pl/artykul/762540,wiadukt-na-przybyszewskiego-beda-skuwac-nowy-asfalt,id,t.html?kategoria=660#6878e2a7e19f3aa3,1,3,60
    <<<<<<<<<<<
    Remont po łódzku, czyli na opak i wbrew logice. Chociaż w sierpniu drogowcy położyli nowy asfalt na ulicy Przybyszewskiego, w 2012 roku zerwą jego część.

    Dlaczego? Bo rozpocznie się modernizacja wiaduktu nad torami kolejowymi. Pieniądze nie byłyby wyrzucone w błoto, gdyby roboty na tej ulicy przeprowadzono w odwrotnej kolejności.

    Do przetargu na koncepcję przebudowy wiaduktu zgłosiło się kilkanaście firm. Od 7 stycznia drogowcy analizują dokumenty, ale najlepszej oferty jeszcze nie wybrali. Nie ulega jednak wątpliwości, że położony niedawno asfalt trzeba będzie skuć.

    Aby oddać urzędnikom sprawiedliwość, trzeba zauważyć, że na początku Zarząd Dróg i Transportu nie chciał asfaltować przejazdu nad torami, choć już latem wiadukt był
    w kiepskim stanie, a nawierzchnia usiana była dziurami. Ale gdy prace na Przybyszewskiego już trwały, drogowcy zdecydowali, że skrócą zaplanowany do remontu odcinek - nie zrobią fragmentu od ul. Puszkina do ul. Książąt Polskich, a za zaoszczędzone w ten sposób pieniądze położą nakładkę... na wiadukcie.

    Nowy asfalt poleży w tym miejscu jeszcze rok. Później ruszy przebudowa wiaduktu. W tym roku na przygotowanie prac pójdzie 1 mln zł, a w przyszłym już 2 mln zł. - Trwa przetarg na opracowanie koncepcji przebudowy. Określi, czy wiadukt ma być zburzony i postawiony na nowo, czy tylko zmodernizowany - mówi Aleksandra Kaczorowska z biura prasowego ZDiT. - Za pół roku będziemy mogli ogłosić przetarg na wykonanie projektu, wykonawcę, a w przyszłym roku rozpocząć prace.

    ZDiT twierdzi, że modernizacji wiaduktu nie mógł rozpocząć w tamtym roku, bo nie było pieniędzy. Podobnie jak nie było ich na remont torowiska tramwajowego na Przybyszewskiego, które jest w opłakanym stanie. Ze względów bezpieczeństwa na odcinku od ronda Sybiraków do al. Rydza-Śmigłego tramwaje mogą miejscami jechać tylko 10 km na godzinę.

    W tym roku drogowcy znaleźli pieniądze na wymianę torów od Rydza-Śmigłego do Puszkina. Co więcej, teraz już drogowcy odwołują się do logiki i z remontu wyłączą tory na samym wiadukcie.

    Dariusz Joński, który w poprzedniej kadencji jako wiceprezydent odpowiadał za drogi, twierdzi, że pieniędzy na ul. Przybyszewskiego nie zmarnowano. - Nawierzchnia na wiadukcie była w opłakanym stanie. Gdybyśmy nie położyli asfaltu nawet na krótki czas, wielu kierowców zniszczyłoby auta w dziurach. Zresztą w ubiegłym roku nie było jeszcze projektu przebudowy wiaduktu - mówi nam Joński.

    ZDiT też odpiera zarzut wyrzucenia pieniędzy w błoto. - Postanowiliśmy położyć nowy asfalt, bo wiadukt był w znacznie gorszym stanie niż odcinek od Puszkina do Książąt Polskich - mówi Aleksandra Kaczorow-ska. - Chcieliśmy podejść do remontu racjonalnie.
    />>>>>>>>>>

    /podkreślenia moje/
  • Gość: magik IP: *.retsat1.com.pl 03.02.11, 18:47
    > Remont po łódzku, czyli na opak i wbrew logice. Chociaż w sierpniu drogowcy poł
    > ożyli nowy asfalt na ulicy Przybyszewskiego, w 2012 roku zerwą jego część.
    >
    > Dlaczego? Bo rozpocznie się modernizacja wiaduktu nad torami kolejowymi.
    > Pieniądze nie byłyby wyrzucone w błoto, gdyby roboty na tej ulicy przeprowadzo
    > no w odwrotnej kolejności.

    Doświadczenia z remontu al. Włókniarzy i Jana Pawła II oraz późniejszej przebudowy wiaduktu przy EC-2 nie poszły na marne. :(

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.