Dodaj do ulubionych

Przebudowa dworca w tym roku? Znamy wykonawcę r...

IP: *.bremultibank.com.pl 24.05.11, 14:35
Gratuluję odwaznej decyzji. Oby teraz bez opóźnień, odwołań itp wykonawca wkroczył na plac budowy
Edytor zaawansowany
  • Gość: MS IP: *.uni.lodz.pl 24.05.11, 14:46
    z pośród?? ciekawa konstrukcja :)
  • Gość: barbarus IP: *.ip.netia.com.pl 24.05.11, 14:50
    No chciałbym... ale jestem sceptyczny.
    Szczerze mówiąc nie bardzo rozumiałem o co chodzi z całą tą aferą z PolAquą...
  • Gość: 333D IP: *.205.2.95.nat.umts.dynamic.eranet.pl 24.05.11, 14:52
    Obecność tej firmy z Mińska mnie trochę niepokoi w tym dziwnym przetargu na nieokreślony obiekt dworcowy, oni potrafili wyremontować wiadukt nad torami w cenie 17 mln (Stoczek Łukowski- rzeczywista wartość robót około 4 mln) to co oni wybudują za 1,7 mld?????
  • mineyko 24.05.11, 14:54

    To warto zopbaczyć!
    tu.tv/videos/simpson-gehry-con-sub
  • pralat_na_wrotkach 24.05.11, 22:48
    Nudzisz, durny staruchu. Gehry nie ma żadnego związku z budową Fabrycznego, ani z "rurą", która z Fabrycznym też związku nie ma. Jak masz demencję i tego nie jesteś w stanie ogarnąć, to się oddaj w ręce lekarzy.
  • Gość: diablo2-1988 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 24.05.11, 15:07
    Gratuluję PKP PLK SA Wyboru oferty. Cieszę się, że nie będzie nowego przetargu. Mam nadzieję także, że we wrześniu ruszą prace. I że dworzec powstanie zgodnie z planem. Trzymam kciuki za to :) :) :).
  • Gość: ŁODZIANIN IP: *.toya.net.pl 24.05.11, 15:26
    TO WSZYSTKO NADAL JEST NIE JASNE,NIEMA PEWNOŚCI CZY WSZYSTKO JEST ZGODNE Z PRAWEM UNIJNYM ORAZ KIEDY FAKTYCZNIE ZACZNĄ SIĘ REALNE PRACE.JAK NA RAZIE WYGLĄDA MI TO MA MYDLENIE OCZU,A WYBORY CORAZ BLIŻEJ I PLATFORMA TYMI BAJKAMI NA PEWNO DALEKO NIE ZAJEDZIE......
  • Gość: bolko von karierow IP: *.play-internet.pl 24.05.11, 15:35
    ufff...jaka wielka ulga, ciężki kamień spadł nam wszystkim z serca...
    tak przepadł by bezpowrotnie 1 miliard złotych cennych, unijnych dotacji na zaniedbaną od dziesiątek lat krajową infrastrukturę kolejową...
    czekać tylko na następny akt polskiego budowlanego i organizacyjnego dramatu - na drążenie super-głębokich tuneli kolejowych TGV 360km/h , pod gęsto zabudowanym śródmieściem 1-milionowego łódzkiego, wielofunkcyjnego kolosa miejsko -przemysłowo -usługowego...
  • Gość: grzegorz z Danii IP: *.ronxx2.dynamic.dsl.tele.dk 24.05.11, 16:21
    super wiadomosc po prostu sie ciesze przede wszystkim Łodz
  • l_zaraza_l 24.05.11, 16:28
    I miejmy nadzieję, że będzie to tylko początek :)

    --
    Osoba nie zdająca sobie sprawy z szansy porażki może być kijem wepchniętym w szprychy roweru historii. (Terry Pratchett)
    www.youtube.com/watch?v=NA1i36Dd1qs
  • Gość: pp IP: *.toya.net.pl 24.05.11, 17:21
    Tradycja przy tego typu przetargach są odwolywania firm które przegrały przetarg.
    Obym sie mylił że teraz będzie tak samo.
  • ruscy_za_ural 24.05.11, 17:53
    1, 76 mld??? za co? - za dziure w ziemi!!!!??? kto na tym skorzysta???? Czy Łódź naprawdę potrzebuje tego dworca? Czy dzieki tej inwestycji szybciej się będzie jechać do Warszawy??? Czy w Polsce nie ma lepszych inwestycji kolejowych??? A może jednak lepiej jest wyremontować za ta samą kwotę około 150km torów?....... Mam nadzieje, że to już ostatnie miesiące tego "łódzkiego karnawału" - w listopadzie zapewne nastąpi "zmiana kryteriów geograficznych dla priorytetów transportowych".
  • Gość: radek IP: *.warszawa.mm.pl 24.05.11, 18:05
    A co zazdrośniku nie możesz znieść, ze wreszcie powstaje in westycja ktroe jedno z większych miast Polski wyprowadzi z kolejowej zapaści? TAk boli realizacja inwestycji, która hitlerowcy zaplanowali juz w trakcie wojny i gdyby wygrali wojne już dawno byłaby zrealizowana/. Mam nadzieję, ze niedługo to skonczy sie festiwal takich jak ty zawitnikow ktorych kole w oczy to, ze gdzies indziej cos stara sie zrobić.
  • ruscy_za_ural 24.05.11, 18:16
    To nie jest zawiść!!! - to jest sztuka wydawania pieniedzy (Polskich i uninjych) we właściwy sposób w trosce o szeroko pojęte dobro kraju. Naprawa istnijących odcinków torów w Polsce jest ważniejsza niż "podziemny dworzec" który w niczym nie zwiększy atrakcyjnosci inwestycyjnej Łodzi! Co napiszesz ludziom z Piły i Lublina których pociagi do Wa-wy się telepią 20-40 km/h???? Jeśli miasto Łódź chce zbudować sobie ten dworzec - niech sobie buduje! - ale za swoje pieniądze. Czekamy na odwołania sądowe.
  • hexplor 24.05.11, 18:43
    Moja rada:
    Najpierw zmień leki. Twój dotychczasowy lekarz Cię oszukuje.
    Następnie otwórz atlas, sprawdź gdzie leży Łódź.Potem przeczytaj sobie ponownie jaki jest cel inwestycji, co miasto może zyskać i jak to wpłynie na ogólnopolską komunikację.
    W końcu przestań pisać brednie.
  • Gość: gosc IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 24.05.11, 18:48
    Po przeczytaniu jaki jest "cel " inwestycji należy zadać pytanie: Ile możemy na tym stracić. Bo że stracimy to pewne...
  • ruscy_za_ural 24.05.11, 19:06
    Kolejny lokalny patriota bez argumentów. Najpierw proszę odpowiedz na moje pytania z pierwszego postu. Jaki tranzyt??? - Nawet do Wrocławia jadąc pociągiem się Łódź omija. Jeśli chcecie wybudować sobie dworzec dla pociągów do Zgierza i Sieradza to proszę bardzo ale nie z takim rozmachem!!! Kto zapłaci za utrzymanie tego pustego molocha??? Nigdy tam ruchu nie będzie i tyle. Pusta megalomania i tyle, ktora mam nadzieje, że nie dojdzie do skutku. Są inne potrzebne inwestycje kolejowe w tym kraju. Łódź ma pełny portfel inwestycji (modernizacja torów do Warszawy, rozbudowa lotniska) i ...wystarczy. Troche umiaru Panowie i Panie.
  • Gość: Simi IP: *.toya.net.pl 24.05.11, 19:46
    Kurnik co się zwie Lublinek nazywasz wać pan lotniskiem? A jak inaczej poprowadzić KDP. Dla ciebie pewnie lepiej by było żeby szybka kolej ominęła Łódź szerokim łukiem przez Kutno lub Częstochowę. Z Poznania jesteś dusigroszu? Łódź była okradana od wojny. Starczy już tego zlodziejstwa. Spójrz jak to miasto dzisiaj wygląda przez takich jak Ty!
  • hexplor 24.05.11, 20:07
    @Simi
    Masz u mnie piwo :)
  • ww_lodz 24.05.11, 20:47
    Nie karmcie trolla -..-
  • Gość: Simi IP: *.toya.net.pl 24.05.11, 21:03
    Dlaczego? Niech odpowie czemu Łódź według niego dalej ma byc dalej dyskryminowana.
  • ruscy_za_ural 24.05.11, 21:34
    Jaka dyskryminacja???Macie najwieksza koncentracje inwestycji!!! ktorych (niestety dla was) nie uzasadnia zadne GDP !!!! Prosze o odpowiedz na pytanie jak dworzec pomoze w rozwoju Łodzi ??? (nie zapominajcie o budowie autostrad, koleji, lotniska i odgietej S8 - ktora kolejny rzad "dognie" z powrotem na Bełchatów)
  • Gość: Życzliwy IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 24.05.11, 21:48
    > Macie najwieksza koncentracje inwestycji!!!

    Wymień, albo odszczekaj.

    > nie uzasadnia zadne GDP

    Co proszę?

    > Prosze o odpowiedz na pytanie jak dworzec pomoze w rozwoju Łodzi ???

    Normalnie. Jak będzie się dało do Łodzi dojechać, to miasto będzie atrakcyjniejsze inwestycyjnie i jako miejsce zamieszkania. Proste jak budowa cepa, sprawdzone wielokrotnie (por. np. Lyon, Lille)

    > koleji,

    Czego?

    > lotniska

    Z funduszy miasta, województwa i UE.

    > i odgietej S8 -

    S8 zawsze była planowana w przebiegu przez Łódź.
  • ruscy_za_ural 24.05.11, 21:58
    Gość portalu: Życzliwy napisał(a):

    > > Macie najwieksza koncentracje inwestycji!!!
    > Wymień, albo odszczekaj.
    Które miasto woj w PL ma więcej inwestycji?

    > > nie uzasadnia zadne GDP
    > Co proszę?
    Taki dworzec to może sobie budować Lille, Lyon. Natomiast, obecnie w przypadku Łodzi to będzie ogromny przestrzał, który nie pomoże we wzroście GDP w żaden sposób. Pusta megalomania. "mierz siły (i środki) na zamiary"


    > > koleji,
    > Czego?
    160km/h do Warszawy. mało? -wiecej nie będzie.

    > > lotniska
    > Z funduszy miasta, województwa i UE.
    "pieniądz, jest pieniądz"

    > > i odgietej S8 -
    > S8 zawsze była planowana w przebiegu przez Łódź.
    ooo młodzieńcze, poczytaj w księgach o odgięciu Łódzkim
  • pralat_na_wrotkach 24.05.11, 22:49
    > ooo młodzieńcze, poczytaj w księgach o odgięciu Łódzkim

    A ty poczytaj Harry'ego Pottera.
  • ruscy_za_ural 24.05.11, 22:53
    Nie chłopczyku, ja już z bajek wyrosłem i nie będę ci lektury zabierał. To jeszcze tylko dobranoc dla mamusi i znikaj spać.
  • Gość: dupa wołowa IP: *.toya.net.pl 25.05.11, 00:38
    Oj tam wyrosłeś. Po prostu zamiast czytania wziąłeś się za ich pisanie.
  • Gość: MaB IP: *.ssp.dialog.net.pl 24.05.11, 22:56
    > ooo młodzieńcze, poczytaj w księgach o odgięciu Łódzkim

    Tobie też proponuję poczytać jak to z S8 bywało. Ciekawostką jest, w świetle twoich rewelacji o starych planach, to że przy przebiegu łódzkim tej trasy, grunty od ponad 30-tu lat czekają na zalanie asfaltem, a w przypadku przebiegu bełchatowskiego, grunty należy wykupić. Tak tak, przebieg bełchatowski to chory pomysł, chorego rządu PiSdzielców, który chcąc się przypodobać wyborcom z małych miejscowości (czyli de facto tylko swoim), postanowił trasami ekspresowymi łączyć wsie, a nie wielkie miasta. Na tej samej zasadzie powstał słynny peron w aglomeracji włoszczowskiej. Z dala od wsi, gdzieś na uboczu za stodołą, ale skutecznie zatrzymujący pociągi w zagłębiu PiSdzielców.
    Poczytaj też, jak to ci odginający eski wprowadzili w błąd UE, przedstawiając sfałszowane mapy, też ciekawa lektura
  • Gość: gosc IP: *.internetdsl.tpnet.pl 26.05.11, 11:57
    > > Wymień, albo odszczekaj.
    > Które miasto woj w PL ma więcej inwestycji?

    Miałeś wymienić te rzekome inwestycje. Nawet tego nie potrafisz.

    > 160km/h do Warszawy. mało?

    Tam nie będzie 160 km/h. To raz. A dwa, że owszem - mało. Zwłaszcza, że do Wrocławia jest 60, do Gdyni 60, do Krakowa 100-120 i to pod warunkiem, że znowu nie przekierują pociągów na trasę przez szkody górnicze w Zagłębiu.
  • ruscy_za_ural 24.05.11, 21:31
    Przeciez wypisalem ile inwestycji ma teraz Łódź! Lotnisko w Lublinku jest w pełnej rozbudowie, autostrady dochodzą ze wszytskich stron, kolej do Wawy macie w remoncie, troche umiaru i opanowania!!! Ten dworzec nie przejdzie - zobaczycie!!!!
  • Gość: Życzliwy IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 24.05.11, 21:15
    > Kolejny lokalny patriota bez argumentów.

    Całe szczęście u Ciebie argumenty aż kipią (głównie nadmiarem wykrzykników w myśli zasady "kto głośniej krzyczy ten ma rację")

    > Jaki tranzyt??? - Nawet do Wrocławia jadąc pociągiem się Łódź omija.

    No właśnie. A się nie powinno.

    > Jeśli chcecie wybudować sobie dworzec dla pociągów do Zgierza i Sieradza

    Nie. "Chcemy" wybudować dworzec dla pociągów do Łodzi. Takie miasto, Łódź. Stolica aglomeracji zamieszkałej przez 1,2 mln mieszkańców. Najgorzej obsługiwana koleją w całej UE.

    > Nigdy tam ruchu nie będzie i tyle.

    Rozumiem, że to jeden z tych twoich argumentów? Bardzo przekonujący.

    > Łódź ma pełny portfel inwestycji (modernizacja torów do Warszawy, rozbudowa lotniska)

    No tak. Wymiana torów na trasie w jednym tylko kierunku (i to niezbyt interesującym) i rozbudowa lotniska za własne+unijne pieniądze to rzeczywiście "pełen pakiet".
  • ruscy_za_ural 24.05.11, 21:42
    Gość portalu: Życzliwy napisał(a):


    > Całe szczęście u Ciebie argumenty aż kipią (głównie nadmiarem wykrzykników w my
    > śli zasady "kto głośniej krzyczy ten ma rację")
    CAPS LOCKIEm jeszcze nie piszę!

    > > Jaki tranzyt??? - Nawet do Wrocławia jadąc pociągiem się Łódź omija.
    > No właśnie. A się nie powinno.
    Zapytaj może tych z Wrocka czy na pewno chca sie turlać przez Łódź, czy wolą poczekać na remont torów do Katowic i pruć przez Katowice i CMK

    > > Jeśli chcecie wybudować sobie dworzec dla pociągów do Zgierza i Sieradza
    > Nie. "Chcemy" wybudować dworzec dla pociągów do Łodzi. Takie miasto, Łódź. Stol
    > ica aglomeracji zamieszkałej przez 1,2 mln mieszkańców. Najgorzej obsługiwana k
    > oleją w całej UE.
    To niech bedzie dworzec na miarę tej aglomeracji! i Tyle!!! Kiedy KDP dojedzie do Łodzi? za 10 lat? 20?

    > > Nigdy tam ruchu nie będzie i tyle.
    > Rozumiem, że to jeden z tych twoich argumentów? Bardzo przekonujący.
    "a pasażerowie? bedziemy dowozic ze Zgierza autobusami"

    > > Łódź ma pełny portfel inwestycji (modernizacja torów do Warszawy, rozbudo
    > wa lotniska)
    > No tak. Wymiana torów na trasie w jednym tylko kierunku (i to niezbyt interesuj
    > ącym) i rozbudowa lotniska za własne+unijne pieniądze to rzeczywiście "pełen pa
    > kiet".
    po remoncie torów linia do Warszawy bedzie miala 160km/h, wkrotce dojda do Łodzi wszystkie autostrady - MAŁO??? Wystarczy!!! - najpierw niech prężna gospodarka Łódzka skonsumuje te cywilizacyjne dobrodziejstwa a potem sie bierze za loty w kosmos. Uwalą ten dworzec jak nic (sądy, nowy rzad lub unia).
  • Gość: Życzliwy IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 24.05.11, 21:58
    > CAPS LOCKIEm jeszcze nie piszę!

    Zbytek łaski.

    > Zapytaj może tych z Wrocka

    Nie, Ty zapytaj.

    > To niech bedzie dworzec na miarę tej aglomeracji! i

    Właśnie będzie.

    > Kiedy KDP dojedzie do Łodzi?

    Kiedy by nie miała dojechać - potrzebuje dworca.

    > "a pasażerowie? bedziemy dowozic ze Zgierza autobusami"

    Jakieś spięcie w obwodach?

    > po remoncie torów linia do Warszawy bedzie miala 160km/h,

    Nie będzie miała. Z resztą nawet jeśliby miała, to nie będzie jedyna, a CMK będzie już dostosowywana do 250 km/h.

    > wkrotce dojda do Łodzi wszystkie autostrady -

    Chyba musisz sobie sprawdzić co oznacza słowo "wszystkie"

    > MAŁO???

    W porównaniu do potrzeb - oczywiście. Autostrady i EKD do Warszawy nie są odpowiedziami na problemy tego miasta.

    > najpierw niech prężna gospodarka Łódzka skonsumuje te cywilizacyjne dobrodziejstwa

    Prężna gospodarka łódzka nie może się opierać na magazynach przy autostradach i eksporcie pracowników do Warszawy.

    > a potem sie bierze za loty w kosmos.

    No tak. Posiadanie dworca, to w XXI wieku wyzwanie na miarę lotów w kosmos.
  • ruscy_za_ural 24.05.11, 22:10
    Gość portalu: Życzliwy napisał(a):


    > > Zapytaj może tych z Wrocka
    > Nie, Ty zapytaj.
    zapytałem: nie chcą przez Łódź

    > > To niech bedzie dworzec na miarę tej aglomeracji! i
    > Właśnie będzie.
    to co jest teraz na tapecie to jest przestrzał: dlaczego nie wystarczy coś 2 razy mniejszego, co będzie w sposób właściwy i proporcjonalny odpowiadało rzeczywistym potrzebom miasta?

    > > Kiedy KDP dojedzie do Łodzi?
    > Kiedy by nie miała dojechać - potrzebuje dworca.
    To może potem dopiero wybudujemy drogie tunele, które w obecnym zarycie będą gniły prze kolejne lata?

    > > "a pasażerowie? bedziemy dowozic ze Zgierza autobusami"
    > Jakieś spięcie w obwodach?
    Ok,będę tłumaczył wolniej: Łódź sama nie wygeneruje takiego ruchu dla tego budynku i będzie pusto i smętnie jak w Mińsku Białoruskim

    > > po remoncie torów linia do Warszawy bedzie miala 160km/h,
    > Nie będzie miała. Z resztą nawet jeśliby miała, to nie będzie jedyna, a CMK będ
    > zie już dostosowywana do 250 km/h.
    bedzie miala 160km/h i to w zupelnosci wystarczy takiemu miastu jak Łódź


    > W porównaniu do potrzeb - oczywiście. Autostrady i EKD do Warszawy nie są odpow
    > iedziami na problemy tego miasta.
    a jesli one juz nie pomoga/nie pomogly, to niby dworzec ma pomoc??? :-))))))
    i to jest najwieksze falszerstwo tej sprawy!!!; TEN DWORZEC w NICZYM NIE POMOZE!!!!

  • ww_lodz 24.05.11, 22:18
    ruscy_za_ural napisał: to w zupelnosci wystarczy takiemu miastu jak Łódź

    Mówiłem, żeby nie karmić trolla, to Wy swoje.
  • ruscy_za_ural 24.05.11, 22:22
    ww_lodz napisał:

    > ruscy_za_ural napisał: to w zupelnosci wystarczy takiemu miastu jak Łódź
    > ]
    >
    > Mówiłem, żeby nie karmić trolla, to Wy swoje.

    cholerka, a co w tym wyrażeniu obraźliwego???? Łódź gra w jednej lidze w Poznaniem, Gdańskiem, Wrocławiem i Krakowem i do tego Łódź porównuję!
  • ww_lodz 24.05.11, 22:26
    ruscy_za_ural napisał:
    > Łódź gra w jednej lidze w Poznan
    > iem, Gdańskiem, Wrocławiem i Krakowem i do tego Łódź porównuję!

    Nie, nie gra. I dlatego, że Łódź chce dogonić/prześcignąć pod względem infrastruktury takie "tuzy", może wzbudzać agresję u ludzi z tych miast. Ja rozumiem.
  • ruscy_za_ural 24.05.11, 22:36
    To gratuluje dobrego samopoczucia, jesli uwazasz inaczej.
  • Gość: radek IP: *.warszawa.mm.pl 24.05.11, 22:42
    A moze tak zajął bys się marnotrastwem w postaci stadionu narodowego w Warszwie prawie 2 mld zl, albo stadionow w innych maistach prawie po 1 mld złotych. Nie bolą Cię te koszty przeznaczone calkowicie na konsumpcję i na obiekty, których Polska potrezbuje w trzecieja albo czwartej kolejce. Ciebie natomaist boli dworzec kolejowy i włączenie jednego z najwiekszych maist w Polsce w siec kolejową kraju. Zaiste bardzo interesujaca mentalnośc. Uzasadnienie potrzeby braku koniecznosci wlaczenia maista w siec kolejowa kraju wysokościa GDP jest fascynujace. Musze Cię zmartwic Łódź wypracowywuje GDP wieksze niż 5 województw wschodniej Polski w przeciwienstwie do maist wschodniej Polski pąlci Janosikowe na wschodna Polskę mimo ogromnych problemow własnych np. zwiazanych ze stanem infrastruktury w centrum maista.
  • ruscy_za_ural 24.05.11, 22:49
    Gość portalu: radek napisał(a):

    > A moze tak zajął bys się marnotrastwem w postaci stadionu narodowego w Warszwie
    > prawie 2 mld zl, albo stadionow w innych maistach prawie po 1 mld złotych.
    Tak, to tez mnie martwi, ale to nie ten wątek

    Uzasadnienie potrzeby braku koni
    > ecznosci wlaczenia maista w siec kolejowa kraju wysokościa GDP jest fascynujace
    > . Musze Cię zmartwic Łódź wypracowywuje GDP wieksze niż 5 województw wschodniej
    > Polski w przeciwienstwie do maist wschodniej Polski pąlci Janosikowe na wschod
    > na Polskę mimo ogromnych problemow własnych np. zwiazanych ze stanem infrastruk
    > tury w centrum maista.
    Popieram łódzką kolej.
    Z tym 5 razy wiecej to chyba przesadziles - nie chce mi sie teraz po wikipedii ganiać - może 2 wojewodztwa i tyle.
    Łódzkie płaci Janosikowe? - nie wierzę!!!
  • Gość: xyz IP: *.devs.futuro.pl 25.05.11, 22:32
    Tunelem będzie odbywał się ruch aglomeracyjny. I jeśli nikt nie spie*****i go na etapie koncepcji (wariant przez manufakturę) to będzie działał jako "małe metro". Więc tunel ma dość spory sens, nawet tymczasowo bez KDP (które powinno mieć osobne tory, ewentualnie wspólne z ruchem dalekobieżnym, przystosowane do jazdy 100-120km/h)
  • Gość: radek IP: *.warszawa.mm.pl 24.05.11, 22:33
    Odpowiedziałes sobie sam naturalny tranzyt do Wrocławia wiodacy przez Łodź odbywa się przez Poznań. A dlaczego bo stan torów od łodzi do Wrocławia zaniedbywanych przez cały PRL uniemożliwia jazdę z odpowiednią predkoscią. TAk samo jak permanentny brak racjonalnego rozwoju sieci kolejowej po II wojnie światowej calkowicie pomijal Łódź w inwestycjach kolejowych. To twój problem, ze masz mentalnosc wiejskiego zazdrosnika i trudno jest Ci zrozumieć, ze w kazdym normalnym kraju akurat ta inwestycja byłaby uznana za oczywistą zarowno z powodów geograficznych jak i takich, ze mamy do czynienia z jednym znajwiększych skupisk ludzkich w Polsce. . Musze Cię zmartwić geograficznie inwestycja jest calkowicie uzasadniona a dotychczasowa chora sytuacja wynika z dotychczas nie zlikwidowanego podziału po zaborach. Hitlerowcy to rozumieli wschodniopolskim zawistnikom trudno zrozumieć racjonalne argumenty.
  • ruscy_za_ural 24.05.11, 22:51
    Powtarzam:
    dworzec TAK, ale na miarę Łodzi a nie megalomanii
    KDP to sen przyszłości
    lepiej te pieniądze wydać na koleji na remont torów w innych miejscach kraju
  • Gość: gosc IP: *.internetdsl.tpnet.pl 26.05.11, 12:10
    > dworzec TAK, ale na miarę Łodzi a nie megalomanii

    A potem za 5 lat będziesz wszystko rozgrzebywać, żeby wybudować dodatkowy peron? 8 krawędzi peronowych to nie jest żaden wielki dworzec. Wielki dworzec to jest 20 krawędzi. Zejść pod ziemię i tak trzeba. Wybudować drogi i tramwaj do dworca - też. No i w końcu wybudować sam dworzec trzeba, bo go po prostu, najzwyczajniej w świecie nie ma. Łódź jako jedyne miasto w Polsce po prostu dotychczas nie doczekała się dworca. Najpierw decyzją namiestnika, potem długami II RP, a w końcu bezwładem PRLu Łódź miała zawsze tylko przystanek przy bocznicy towarowej. Trzeba w końcu te 150letnie zaniedbania nadrobić i tu nie ma na czym oszczędzić.

    > lepiej te pieniądze wydać na koleji na remont torów w innych miejscach kraju

    Myślenie kategoriami "a w Afryce dzieci głodują"
  • Gość: radek IP: *.warszawa.mm.pl 24.05.11, 22:27
    Rozumiem, że sztuką wydawania pieniędzy jest wydanie ich na Lublin i polske Wschodnią. Wowczas będzie to własciwe kryterium wydania pieniędzy. No więc ja informuję Cie, ze nie rozumiem dlaczego buduje sie lotnisko pod Lublinem. Nie widze sensu. 100 km od lublina jest Okecie jak i Rzeszow. Łódx lotnisko rozbudowywuje z wąłsnych pieniedzy. Czas zmienic troche mentalność wschodniopolskiego kargula i pawlaka albo wziąc sie do roboty a nie ziać zawiscią do innych dlatego, ze realziuja ważne dla nich przedsiewzięcie.
  • ruscy_za_ural 24.05.11, 22:44
    Tylko tak akurat sie sklada,z e to Twoj minister - Grabarz - probuje ludziom wmawiac ze to akurat na "obwodnice Lublina nie starczy". A kto zdecydowal ze na dziure w ziemi starczy, a na obwodnice Lublina nie? Nie chce zle zyczyc Łodzi, ale to wahadlo po wyborach sie wychyli (nawet jak PO wygra). Lotnisko w Łodzi jest tak samo potrzebne jak w Lublinie (choc to Łódź bedzie miala wieksze problemy z zapewnieniem ruchu: Lublin - mniejsza konkurencja, dojazd do Warszawy -w wyniku zaniedbań Grabarza - tragiczny!!!! Brak drogi S17, kolej 40 km/h). Tak, nie bedziemy juz narzekac, poczekamy az ktos inny zastapi Grabarza. Zobaczymy co napiszesz jak nowy Minister powie - "sorry, ale akurat na dworzec zabraklo"
  • ww_lodz 24.05.11, 23:12
    ruscy_za_ural napisał:
    > A kto zdecydowal ze na d
    > ziure w ziemi starczy, a na obwodnice Lublina nie?

    A kto zdecydował, że na wrocławskie Narodowe Forum Muzyki starczy, a na Łódzką Specjalną Strefę Sztuki nie?
  • Gość: xyz IP: *.devs.futuro.pl 25.05.11, 22:35
    Świta Pana Całkowicie i Absolutnie Bezstronnego Ministra z Wrocławia, który zdecydował o wywaleniu Łodzi z ESK (zresztą po części za sprawą Łodzi - nie trzeba było rozpędzać połowy festiwali w diabły na pół roku przed kwalifikacją tylko zacisnąć zęby i zrobić to już po wyborze na ESK)
  • Gość: gosc IP: *.internetdsl.tpnet.pl 26.05.11, 12:06
    > Lotnisko w Łodzi jest tak samo potrzebne jak w Lublinie

    Wystarczy porównać sobie liczbę ludności w aglomeracji łódzkiej i w Lublinie

    > kolej 40 km/h

    Bzdury pleciesz. Warszawa - Lublin jest na 120 km/h
  • Gość: MaB IP: *.ssp.dialog.net.pl 24.05.11, 23:26
    > 1, 76 mld??? za co?

    za logiczną inwestycję

    >za dziure w ziemi!!!!???

    Nie tylko. Za zburzenie starego dworca, za wyburzenie przyległości, za wybudowanie nowego dworca, za wybudowanie całego centrum przesiadkowego, łączącego komunikacje tramwajową, autobusową (miejską, regionalną, międzymiastową i międzynarodową), samochodową, kolejową (lokalną ŁKA,międzymiastową, międzynarodową, a w przyszłości jeszcze KDP ) oraz za wybudowanie całych okolicznych dworcowych przyległości (nie mylić z NCŁ)

    >kto na tym skorzysta????

    Myślę, że wszyscy, zaczynając od mieszkańców aglomeracji łódzkiej, przez mieszkańców miast w Polsce i Europie i kończąc na warszawskich wieśniakach (nie mylić z tymi prawdziwymi warszawiakami), którym zawsze się nic nie podoba, no chyba że powstaje w Warszawie

    Czy Łód
    > ź naprawdę potrzebuje tego dworca?

    Bardzo i to nie tylko Łódź, ale inne miasta też, czy tego chcesz czy nie.

    > Czy dzieki tej inwestycji szybciej się będzi
    > e jechać do Warszawy???

    Nie, ponieważ budowa dworca w żaden sposób nie przyspiesza prędkości handlowych pociągu

    > Czy w Polsce nie ma lepszych inwestycji kolejowych???

    Oczywiście, że są np: całkowita modernizacja trasy Łódź-Kutno. Całkowita w sensie dostosowania jej do 140 km/h i wybudowanie drugiego toru. Kompleksowa modernizacja trasy Łódź-Zduńska Wola. Są też oczywiście i inne potrzebne inwestycje, ale teraz nadszedł akurat czas na wybudowanie nowego dworca Łódź-Fabryczna i to właśnie pod ziemią, ponieważ jest to jedyne i najlogiczniejsze rozwiązanie.

    A
    > może jednak lepiej jest wyremontować za ta samą kwotę około 150km torów?

    Czysta demagogia. Jak przeliczysz te 1,76mld na obiady w szkołach, to wyjdzie ci jeszcze większa liczba i jeszcze większa demagogia.

    > . Mam nadzieje, że to już ostatnie miesiące tego "łódzkiego karnawału" - w lis
    > topadzie zapewne nastąpi "zmiana kryteriów geograficznych dla priorytetów trans
    > portowych".

    Nie sądzę, ale osobiście dość sceptycznie podchodzę do tej inwestycje, ale z zupełnie innych powodów. Może zostać uwalona przez brak czasu i błędy proceduralne, ale obym się mylił
  • aaaaaa_a 25.05.11, 00:01
    człeku to co sie nam szykuje to totalna dupa bez architektury. Na nas i na naszym wizerunku wszyscy chca zaoszczedzic : wykonawca który da dupiasty projekt, PLK i PKP i Miasto, którzy mnie zapłacą. A my zostaniemy z peronami, torami kolejowymi, schodami, dziura w ziemi, głupawym przeszkleniem i kilkoma kasami.
    nalezy rozwalic ten oszukańczy przetarg i doprowadzic do wykonania projektu Dworca z prawdziwego zdarzenia, który byłby wizytówką naszego miasta.
  • Gość: MaB IP: *.ssp.dialog.net.pl 25.05.11, 00:39
    > człeku to co sie nam szykuje to totalna dupa bez architektury. Na nas i na nasz
    > ym wizerunku wszyscy chca zaoszczedzic : wykonawca który da dupiasty projekt, P
    > LK i PKP i Miasto, którzy mnie zapłacą

    CO i jak będzie wyglądać, to tego jeszcze nie wie nikt. Może być tak, że będziesz miał rację, a może być również tak, że się pomylisz. Poza tym wszystko jest kwestią gustu, a on jest problematyczny, bo jeden zachwyca sie Bachem, a drugi zespołem Milano.

    A my zostaniemy z peronami, torami kole
    > jowymi, schodami, dziura w ziemi, głupawym przeszkleniem i kilkoma kasami.

    Jeżeli inwestycja zostanie zrealizowana. to one wreszcie będą i będą zaczątkiem do budowy linii średnicowej, której Łódź zwyczajnie potrzebuje i jest ona konieczna. Poza torami pozostanie przebudowany cały węzeł tramwajowy, autobusowy i samochodowy. Patrzenie na inwestycję tylko przez pryzmat kolejowy, jest wielkim błędem.

    > nalezy rozwalic ten oszukańczy przetarg i doprowadzic do wykonania projektu Dwo
    > rca z prawdziwego zdarzenia, który byłby wizytówką naszego miasta.

    Problem w tym, że taka opcja może całkowicie rozwalić inwestycję i odsunąc ją na wiele wiele lat później. Tych pieniędzy z UE już nigdy nie dostaniemy w nowym podziale.
  • ruscy_za_ural 25.05.11, 00:09
    No, prosze jaki rozsadny głos! Zgadzam sie z wiekszoscia odpowiedzi poza:

    > > 1, 76 mld??? za co?
    > za logiczną inwestycję
    monumentalny dworzec ktory dlugo jeszcze/nigdy nie bedzie pelnil swoich funkcji

    > Czy Łódź naprawdę potrzebuje tego dworca?
    > Bardzo i to nie tylko Łódź, ale inne miasta też, czy tego chcesz czy nie.
    Że "Łódź" chce to ja wiem, czy reszta Polski? - może do Żyrardowa....

    > > Czy w Polsce nie ma lepszych inwestycji kolejowych???
    > Są też oczywiście i inne potrzebne inwestycje,
    > ale teraz nadszedł akurat czas na wybudowanie nowego dworca Łódź-Fabryczna i to
    > właśnie pod ziemią, ponieważ jest to jedyne i najlogiczniejsze rozwiązanie.
    dworzec - TAK; gigantomania: NIE!

    > > może jednak lepiej jest wyremontować za ta samą kwotę około 150km torów?
    > Czysta demagogia. Jak przeliczysz te 1,76mld na obiady w szkołach, to wyjdzie c
    > i jeszcze większa liczba i jeszcze większa demagogia.
    TO nie demagogia tylko fakty - to jest kasa UE i moglaby ona pojsc na tak potrzebne remonty torow.
  • nandik 25.05.11, 00:58
    to fakt, ze mając w perspektywie zaprojektuj wybuduj za kwotę o 800 mln niższa od planowanej nie nalezy sie spodziewać Dworca na europejskim poziomie. Będzie to totalna porazka.
    jednak proszę nie pisać, ze za te pieniadze lepiej wyremontowac tory, gdyz ta realizacja jest ujeta w planach dotyczacych modernizacji kolei i obsługi pasażerów w kontekscie potrzeb europejskich...dlatego przeznaczono na nia unijne pieniądze. Osobna sprawą jest to, ze przetarg na DF jest niewłasciwie prowadzony i wszystko jest postawione na głowie. Najpierw powinien byc ogłoszony konkurs na projekt architektoniczny na przebudowę Dworca ( i tego powinny pilnowac władze Łodzi) a potem powinie byc ogłoszony przetarg na wykonawce, kiedy mielibyśmy super projekt. Przy obecnej paranoi, wyliczona kwota i dotowana przez unię ( tj. ok 2. 5 mld ) nie bedzie wykorzystana, a szkoda. Dzieki temu, ze nie ma projektu, a jest on w gestii przyszłego wykonawcy, mozna jego końcowym efektem i kosztami inwestycji, manipulować - oczywiście ze szkodą dla Łodzi...
  • Gość: MaB IP: *.ssp.dialog.net.pl 25.05.11, 01:01
    > Że "Łódź" chce to ja wiem, czy reszta Polski? - może do Żyrardowa....

    Błąd w założeniach. Teraz dworzec Łódź Fabryczna, to faktycznie głównie linia do Warszawy, ale po ukończeniu wszystkich inwestycji z nią związanych, to już takiego zaścianka nie będzie i nie chodzi tylko o wygląd dworca.

    > dworzec - TAK; gigantomania: NIE!

    To nie jest gigantomania, tylko potrzeba. Łódź potrzebuje linii średnicowej, a jedyne jej sensowne poprowadzenie to są tunele. Przecież nie puścisz konwencjonalnej linii kolejowej po śladzie ulicy Narutowicza ze światłami na Piotrkowskiej i przystankiem przy "Dietetycznej", a linii KDP przez Tuwima i Skłodowskiej-Curie. Śródmieścia również nie wyburzysz. A że takie są koszty bawienia się w krety? No cóż, nic na to nie zaradzimy.

    > TO nie demagogia tylko fakty - to jest kasa UE i moglaby ona pojsc na tak potrz
    > ebne remonty torow.

    I potrzebne remonty torów, również są prowadzone. Umowa na modernizację E59 Wrocław-Poznań za 800mln dzisiaj podpisana, przy E20 ciągle grzebią, CMK niedługo będzie pod 200, E65 północ kosztem wielu miliardów jest modernizowana, Poznań-Gdańsk przez Bydgoszcz zaraz zaczynają itp. itd. etc. A jak jeszcze UE uwali głupi pomysł przesunięcia 4mld z kolei na drogi, to będzie się jeszcze więcej robiło. Także spokojnie i powoli, bez nerwów. Każda inwestycja z perspektywy lokalnej jest najważniejsza, a te inne już są delikatnie mówiąc niepotrzebne. Błąd, wszystkie są ważne i na każdą przyjdzie czas, teraz przyszedł czas na Łódź.

    BTW, większość Polaków powinna psioczyć na CMK, przecież oni ciągle w nią kasę ładują i końca nie widać. E65 północ kosztem wielu (chyba 8 czy 10, nie chcę strzelać) miliardów modernizują pod TILTa, a ciągle nie wiadomo, czy w ogóle takie pociągi tam wyjadą. Podobno jednak wyjadą, ale też można by marudzić, że niepotrzebnie taką kasę wywala się dla "krawaciarzy".
  • Gość: gosc IP: *.internetdsl.tpnet.pl 26.05.11, 12:26
    > Czy Łódź naprawdę potrzebuje tego dworca?

    A czy Gdynia naprawdę potrzebuje tego dworca? A Wrocław potrzebuje? A Poznań - czy potrzebuje dworca? A czy Katowice potrzebują dworca? A Kraków - Kraków potrzebuje dworca? A Warszawa - czy potrzebuje dworców?

    Tak. Wszystkie te miasta potrzebują dworców i wszystkie te miasta będą je budować. Tylko skala przedsięwzięć jest różna, bo Centralny wystarczyło umyć, Wrocław Główny potrzebuje pieczołowitego remontu, w Poznaniu budynek dworca trzeba wybudować od podstaw, ale jest na to miejsce, a w Łodzi zaległości jest najwięcej, bo pochodzą jeszcze z czasów kiedy to car podjął taką a nie inną decyzję w sprawie kolei w Łodzi.
    W Łodzi trzeba wybudować dworzec, bo w Łodzi dworca NIE MA. Jest barak postawiony przy bocznicy towarowej, stojący wokół ruin i dawnych placów węglowych, kilkukrotnie przebudowywany, żeby udawał że jest dworcem. 1,7 mld złotych to dużo? Może i dużo. Ale w tej cenie jest 150 lat przez które Łódź musiała funkcjonować bez dworca, a to były znacznie większe koszty. I w tej cenie jest też "zrzutka" od miasta i województwa, a do zrobienia - także cała infrastruktura wokół.
  • Gość: LD50 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 24.05.11, 18:05
    a nigdzie nie widzę budek z hot dogami
  • Gość: HaGa IP: *.toya.net.pl 24.05.11, 18:06
    odwołaniu jednak możliwe, ale przewiduje się zaskarżenie przez drugą stronę o niekonstytucyjność przepisów na podstawie których to zasądzono. Gdy nic się nie tworzy ani nie buduje zawsze jedynymi beneficjentami są prawnicy i w ich interesie leży aby się nic nie działo.Stracą oni tylko wtedy, kiedy runie całe państwo, ale i tak stracą jako ostatni..
  • Gość: Lódzki IP: *.toya.net.pl 24.05.11, 20:30
    super juz czekam na nowy dworzec
  • Gość: ŁODZIANIN IP: *.toya.net.pl 24.05.11, 22:34
    MAM NADZIEJĘ ŻE ZDROWA CZĘŚĆ ŁÓDZKIEGO SPOŁECZEŃSTWA NIE DA SIĘ NABRAĆ NA TĄ CIĄGŁĄ GADANINĘ O NICZYM I ZWLEKANIE DO WYBORÓW A ZARAZ PO TO SIĘ NAGLE OKAŻE ŻE NIC Z TEGO NIE BĘDZIE, ALE W TEDY TO JAK TO MÓWIĄ (MOŻECIE NAM SKOCZYĆ).....
  • aaaaaa_a 24.05.11, 23:20
    Przeciez te inwestycję wg kosztorysów wyceniono na 2,5 mld. zł ??!! na czym wykonawca zaoszczedzi? Oczywiscie na projekcie i efekcie końcowym. Uogólnine warunki przetargowe daja ogromne mozliwości w uszczupleniu własciwej jakości robót jak i obnizeniu walorów estetycznych Dworca. Czekamy na projekt, który jest w gestii wykonawcy, czekamy na koszmar !
  • Gość: wtyka IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 25.05.11, 02:18
    i tak Dragados będzie to robił,tylko jako podwykonawca :)
  • Gość: sympatyk IP: *.tktelekom.pl 25.05.11, 12:56
    Przestańmy bić pianę i dajmy wreszcie szansę temu miastu. Bez tej inwestycji i kolejnych planowanych i z nią zintegrowanych zostaniemy nadal takim grajdołem jak jesteśmy. postarajmy się zaufać ludziom, którzy chcą naprawdę coś dla naszego miasta zrobić. Nie dawajmy argumentów przeciwnikom poprzez naszą "pustą" dyskusję. Skupmy się na rzeczowych argumentach i nie wypowiadajmy się w kwestiach proceduralnych nie będąc uczestnikami tego procesu inwestycyjnego. Myślę, że przede wszystkim powinniśmy wszyscy trzymać kciuki za powodzenie tego przedsięwzięcia.
  • vernerpanton 25.05.11, 14:05
    Gość portalu: sympatyk napisał(a):

    > Przestańmy bić pianę i dajmy wreszcie szansę temu miastu. Bez tej inwestycji i
    > kolejnych planowanych i z nią zintegrowanych zostaniemy nadal takim grajdołem j
    > ak jesteśmy. postarajmy się zaufać ludziom, którzy chcą naprawdę coś dla naszeg
    > o miasta zrobić. Nie dawajmy argumentów przeciwnikom poprzez naszą "pustą" dys
    > kusję. Skupmy się na rzeczowych argumentach i nie wypowiadajmy się w kwestiach
    > proceduralnych nie będąc uczestnikami tego procesu inwestycyjnego. Myślę, że p
    > rzede wszystkim powinniśmy wszyscy trzymać kciuki za powodzenie tego przedsięwz
    > ięcia.


    zaprojektuj wybuduj to mówi wszystko i jeszcze projekt jest w gestii wykonawcy, który chce za inwestycje wziąć mniej niż ja wyceniono, a my mamy wziąć mordy w kubeł?
  • Gość: sympatyk IP: *.tktelekom.pl 25.05.11, 14:59
    Pewnie, lepiej tylko szczekać, szczekać i szczekać. Tyle, że z tego nic nie wynika i nic się nie wybuduje. Postawa właściwa dla łódzkiego piekiełka. Zadyskutować się na śmierć, byle nie podjąć żadnej decyzji. Lepiej robić tak jak UM i ZDiT. w tym roku nie przeprowadzili jeszcze żadnego przetargu na poważną inwestycję lub remont, jesteśmy jedynym takim miastem w Polsce. a jak jest szansa, że wreszcie zaczniemy coś dużego, to trzeba wylać na wszystkich prowadzących sprawę kubeł pomyj i mieszać chochlą w kotle. Gratuluję postawy.
  • Gość: gosc IP: *.xdsl.centertel.pl 26.05.11, 12:04
    Nic dodać nic ująć. Ale frustraci tak mają, nic im się nie udaje, wiec czerpią satysfakcje głównie z tego, że i innym się nie udaje, stąd te pomyje i liczenie na to, że się nie uda.
  • Gość: gosc IP: *.xdsl.centertel.pl 26.05.11, 12:06
    > zaprojektuj wybuduj to mówi wszystko i jeszcze projekt jest w gestii wykonawcy,
    > który chce za inwestycje wziąć mniej niż ja wyceniono, a my mamy wziąć mordy w
    > kubeł?



    Tak. A najlepiej przeprowadzić się do innego miasta, np. Wrocławia i tam dalej uprawiać narzekanie. reszta chętnie opłaci bilet w jedną stronę

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka