Dodaj do ulubionych

Jakie modernizacje 105/805 ?

IP: *.toya.net.pl 20.11.11, 18:29
Protram przebuduje krakowskie tramwaje?
Wrocławski Protram pokonał poznański Modertrans w przetargu na przebudowę trzech tramwajów 105Na na jednoprzestrzenny, wieloczłonowy tramwaj niskopodłogowy "405N-Kr". Warta 6,765 mln złotych brutto oferta otrzymała maksymalną liczbę punktów.
Przedmiotem rozstrzygniętego przez MPK Kraków przetargu było wykonanie modernizacji trzech tramwajów 105Na na jednoprzestrzenny, wieloczłonowy z niską podłogą tramwaj „405N – Kr”, przekazanie kompletnej dokumentacji technicznej wagonu 405N-Kr wraz z autorskimi prawami majątkowymi, świadectwem homologacji lub poszerzonym badaniem technicznym wagonu po modernizacji, pozytywnym wynikiem badań urządzeń elektrycznych w zakresie zakłóceń radioelektrycznych.
Podstawą do oceny ofert były trzy kryteria: cena oferty brutto w złotych polskich (70 proc.), skrócony termin odbioru ostatecznego wagonu po modernizacji w dniach kalendarzowych (20 proc.) oraz okres gwarancji w pełnych miesiącach (10 proc.). Z dwóch zgłoszonych do przetargu ofert, maksymalna liczbę punktów w każdej kategorii zdobyła tylko propozycja przedstawiona przez wrocławski Protram. Jego oferta opiewała na 5,5 mln złotych netto (6,765 mln złotych brutto). Zamawiający przeznaczył na zamówienie 5,5 mln złotych.
Zamówienie przewiduje uruchomienie tramwaju i szkolenie w zakresie obsługi, konserwacji i napraw tramwaju z wykorzystaniem urządzeń, przyrządów i narzędzi specjalnych koniecznych do ich wykonania, przekazanie niezbędnego kompletu urządzeń i narzędzi specjalnych niezbędnych do diagnozowania, konserwacji i napraw wagonu po modernizacji oraz udzielenie gwarancji. Tramwaj ma być dostarczony do końca marca 2012 roku.

W sytuacji kiedy łódzkie MPK nie potrafi przeprowadzić tak zaawansowanej modernizacji z częścią niskopodłogową może warto pójść drogą Krakowa i skorzystać z pomocy Protramu lub Modertransu. Wydaje się, że nasze udane ale jednak wysokopodłogowe modernizacje to nie jest właściwa droga. Zwłaszcza w świetle demograficznej perspektywy wskazującej Łódź jako "najstarsze" miasto Polski. Nastąpi więc przyrost pasażerów o ograniczonej sprawności.
Edytor zaawansowany
  • Gość: Życzliwy IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 20.11.11, 21:52
    > Wydaje się, że nasze udane ale jednak wysokopodłogowe modernizacje to nie jest właściwa droga.

    A w czym one są udane? W zamontowaniu wyświetlacza, którego zresztą MPK nie umie zaprogramować?
  • Gość: ejże IP: *.toya.net.pl 20.11.11, 21:56
  • Gość: xyz IP: *.adsl.inetia.pl 21.11.11, 00:30
    Jest taka jedna modernizacja, która kosztuje niewiele, a za to daje efekty nieporównywalne z żadną inną. Nazywa się (dadadam) M8C (czy M8S, czy nawet M6S-NF, trzyczłonowy i trochę niskopodłogowy). W standardzie zapewnia szczelne wnętrze, przyzwoite ogrzewanie, fotokomórki, IOD (którego motorniczowie muszą używać bo innej opcji nie ma), magiczne wysuwane stopnie (więc nie trzeba wdrapywać się na pół metra z poziomu ulicy), cisza i wygodne (aż za wygodne bo trochę ciasne) wnętrze.
    I do tej modernizacji kosztem około miliona (tylko miliona, nie pięciu) można dołożyć niski człon środkowy, który MPK samo sobie zamontuje. Nietrudno policzyć, że za cenę jednego "405N-Kr" mamy 2-3 N8C-NF. Będą trochę krótsze niż to krakowskie coś (które jest de facto NGT10 dla ubogich, coś jak trójskład konstali), ale i tak korzystniej wyjdzie po prostu w następnym przetargu (na WZ) kupić 7-członowe tramwaje bo i tak takie coś nigdzie indziej by nie wjechało (może na 15). Albo GT10, są na świecie chyba cztery.
  • Gość: barnaba IP: *.lodz.msk.pl 21.11.11, 17:22
    > Jest taka jedna modernizacja, która kosztuje niewiele, a za to daje efekty niep
    > orównywalne z żadną inną. Nazywa się (dadadam) M8C (czy M8S, czy nawet M6S-NF,
    > trzyczłonowy i trochę niskopodłogowy).

    Pytanie, ile takich składów jest w tej chwili do kupienia.
    Bo jeśli cały pomysł ma mieć sens, to musi ich być gdzieś koło 30.
  • Gość: ejże IP: *.toya.net.pl 21.11.11, 19:07
    Największą (19 szt.) partię na zbyciu ma Krefeld. Najwięcej sztuk ma natomiast Essen. Wiele miasteczek jak Augsburg ma małe partie rzędu 8-9 sztuk. Dobrze szukając i wygrywając z konkurencją (Rumunia, inne polskie miasta), można znaleźć do 50 wagonów. A 30 to na pewno
  • Gość: Hiszpan IP: *.toya.net.pl 21.11.11, 23:34
    To te same tramwaje które modernizuje Gdańsk i Kraków?
  • Gość: xyz IP: *.adsl.inetia.pl 22.11.11, 15:57
    Tak, ale na wąski tor jest dużo więcej.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka