Dodaj do ulubionych

Grabarczyk: Te inwestycje należały się Łodzi

IP: *.xdsl.centertel.pl 17.12.11, 08:22
Grabarczyk jest chyba jedynym człowiekiem z Łodzi we władzach państwa, który chciał coś ugrać dla Łodzi.To ze media krajowe znalazły sobie chłopca do bicia to mnie nie dziwi ale dlaczego łodzianie go nie docenili?
Co do autostrady nad morze to nie wiem czy przy obecnej sytuacji ekonomicznej i demograficznej Łodzi wielu łodzian pojedzie tą kosztowną , chociaz wygodna drogą.Chyba ,ze droge alternatywna tak naszpikuja fotoradarami , ograniczeniami predkosci i innymi szykanami ,ze inaczej niz autostradą sie nie da.
Edytor zaawansowany
  • Gość: goscgosc IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 17.12.11, 08:34
    Większość funduszy a przede wszystkim kredytów, które nieodpowiedzialnie wzięła III RP poszło na partactwa i przekręty w okolicach odzi!!! Coś tam zostało a szczególnie smród!!!
  • Gość: lodzcity IP: *.smrw.lodz.pl 17.12.11, 08:36
    bo tak na prawdę, to na tle innych, którzy zrobili coś dla swoich miast, łódzcy ministrowie PO nic ważnego nie zrobili.
    I żeby to było jasne. Łódź nie może się rozwijać. Zbyt wyraźny rozwój Łodzi jest niekorzystny dla prestiżu Warszawy. To Warszawa ma być w centrum Polski. I w sumie to przykre ale potrafię to zrozumieć.
    Zresztą wystarczy porównać finansowanie ze skarbu państwa dla kilku różnych miast Polski.
    Mylę się?
  • Gość: Ex-łodzianka IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 17.12.11, 10:56
    To nie Warszawa tylko Kraków. Furgalski, który teraz został doradcą Nowaka od lat zajmuje się wyjaśnianiem, dlaczego wszelkie inwestycje transportowe mają omijać Łódź właśnie z uwagi na interes Krakówka. Upadnie Polska, ale Krakówek ma utrzymać drugą pozycję. Moim zdaniem cała akcja z bajzlem na kolei to była celowa robota, by wywalić Grabarczyka i zablokować szybkie koleje. Wg ekspertów z Krakowa kolej ta ma omijać Łódź w ogóle. Wszelkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że wtedy inwestycja będzie nieopłacalna (dlatego wtrąciła się w to UE i stwierdziła, że nie będzie kasy jeśli trasa będzie inna niż ta co dziś jest zaklepana), ale co tam, jesteśmy tak bogatym państwem że stać nas. Łodzianie są po prostu głupi, że uwierzyli zmanipulowanym dziennikarzynom. Najbardziej wkurzały mnie obrazki z Zakopanego. Nie pamiętam, by nie było tam inaczej niż na tych filmikach. Zawsze był tłok, zawsze była rąbanka. Będziecie Łodzianie na własne życzenie żyć w nędznym mieście bo nawet nie umiecie docenić pracy wykonanej dla Was.
  • Gość: Hh IP: *.ip.netia.com.pl 17.12.11, 12:08
    Nic dodać nic ująć , taka jest prawda niestety.Łodzianie nie potrafią samodzielnie myśleć i dlatego zostanie biednym miastem bez przyszłości.
  • gooliv3r 17.12.11, 08:39
    Dzisiaj widać ile Łódź zawdzięcza Grabarczykowi. Marna szansa by kiedykolwiek jeszcze zdarzyło się żeby człowiek na tak ważnym stanowisku działał tak dużo na korzyść łodzi.
    Smutne jest to, że nie potrafiliśmy mu się odwdzięczyć w wyborach. Płakać się chce na wspomnienie akcji "Łódź przeprasza za Grabarczyka" w wykonaniu Federacji Młodych Socjaldemokratów z Łodzi.
  • Gość: mer IP: *.lodz.mm.pl 17.12.11, 09:30
    Łódź zawdzięcza Grabarczykowi przede wszystkim prezydent Zdanowską.

    Autostrady i tak by powstały w okolicach Łodzi, bo to wynika z jej położenia. Ale do tego czasu Zdanowska zlikwiduje miasto (komunikację publiczną, szkoły, szpitale, drogi, kulturę).
  • Gość: sympatyk IP: *.adsl.inetia.pl 17.12.11, 09:38
    Skoro tak myślisz i nie widziałeś i nie widzisz zagrożeń dla inwestycji w regionie to co tu jeszcze robisz. Spadaj. Przez 20 lat nie było w regionie praktycznie żadnych inwestycji, ostatnią była chyba budowa al. Włókniarzy. Poza tym autostrady to nie wszystko. Ważne są także obwodnice i a może przede wszystkim kolej, która w Łodzi ma bardzo niekorzystny układ sieci. Gdyby nie Minister Grabarczyk bylibyśmy dalej czarną dziurą na komunikacyjnej mapie Polski.
  • Gość: barbarus IP: *.adsl.inetia.pl 17.12.11, 10:01
    I jesteśmy.
    Bez przesady z tym gloryfikowaniem Grabarczyka.
    Kolej dalej jeździ z Kutna czy Koluszek.
    Obwodnice powstaną tylko dlatego, że tędy przebiegają drogi o znaczeniu międzynarodowym. Trudno, żeby podróżni z A1, czy A2 musieli przedzierać się przez centrum.
    Zasługą Grabarczyka jest łódzka wersja S8. Przy czym pamiętam, że taką wersję proponowano już wcześniej i tylko PIS chciał ją w wersji "południowej" (pewnie, żeby z Włoszczowej było bliżej ;)).
  • Gość: MaB IP: *.ssp.dialog.net.pl 17.12.11, 13:32
    > Zasługą Grabarczyka jest łódzka wersja S8. Przy czym pamiętam, że taką wersję p
    > roponowano już wcześniej i tylko PIS chciał ją w wersji "południowej" (pewnie,
    > żeby z Włoszczowej było bliżej ;)).

    Błąd, też tak myślałem, ale "łódzki" przebieg S8 był tylko słowami wypowiadanymi przez polityków. GDDKiA (chyba od 1985 roku) miała zupełnie inne plany, własnie przez Bełchatów. Za czasów PiS wrócono tylko do nich, a właściwie zaczęto głośno o nich mówić. Zmiana S8 na Łódź, to tylko i wyłącznie polityczna decyzja Grabarczyka i jego zasługa, co nawet NIK wytknął w raporcie.
  • Gość: barbus psi..uju IP: *.gdynia.mm.pl 17.12.11, 14:44
    Pan Kaczyński na spodkaniach z Łodzianami obiecał że S8 będzie przebiegało przez Łódź i to za jego kadencji zmieniono wytyczne co do przebiegu trasy ,skrócenie rządów PiS-u spowodowało że wszelkie umowy zostały podpisane przez ministra Grabarczyka za co jako mieszkaniec tego miasta jestem mu wdzięczny
  • Gość: Edzio IP: *.16.rev.vline.pl 17.12.11, 10:15
    te wszystkie inwestycje wynikały po prostu z położenia Łodzi oraz z projektowanych kanałów komunikacyjnych EU.
    Taki koleś super to dlaczego łódzkie lotnisko tak długo czeka na wpisanie na listę TENT ?
    Oprócz walki o którąś z S to nie kojarzę co Grabarz zrobił dla Łodzi. To tylko jego PR propaganda. Nawet nadal nie mamy dobrych połączeń kolejowych - żaden express, IC nie jeździ do Łodzi.
  • gooliv3r 17.12.11, 10:43
    Położenie Łodzi? Chyba nie słyszałeś słów nowego ministra. Dziwi się po co wywalać tak dużo kasy na nasz dworzec. Gwarantuje ci, że gdyby umowy nie były już podpisane to zrobił by wszystko żeby się wycofać z tej inwestycji.
    Na razie Nowak robi wszystko żeby uwalić KDP, nie przeszkadza mu, że opracowywane jest studium wykonalności tunelów pod Łodzią. Dopóki był Grabarczyk mogliśmy być spokojni o tą inwestycję.
    S8 według pierwszych planów GDDKiA miała przebiegać dalej od Łodzi. Grabarczyk walczył żeby przebiegała bliżej Łodzi: organizował protesty, wziął udział w biegu do Warszawy w tej sprawie. Wyobrażasz sobie Nowaka tak lobbującego dla Łodzi?
    Życzyłbym sobie i innym Łodzianom dalej taki PR i propagandę Grabarczyka. Ty wolisz czarny PR Łodzi w wykonaniu Nowaka?
  • Gość: gosc IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 18.12.11, 11:33
    >Gwarantuje ci, że gdyby umowy nie były już podpisane

    Umowa na dofinansowanie nie jest podpisana, a cała inwestycja ma na starcie 1,5 roku opóźnienia. Właśnie dzięki naszemu domniemanemu zbawcy.

    > Dopóki był Grabarczyk mogliśmy być spokojni o tą inwestycję.

    Tak, oczywiście - bo jej realizacja nie przypadała na kadencję Grabrczyka, wiec mogł sobie obiecywać choćby złote tory na KDP.

    > S8 według pierwszych planów GDDKiA miała przebiegać dalej od Łodzi.

    Nie. S8 została przekierowana pod Piotrków za Kaczyńskiego za sprawą pewnego posła ziemi piotrkowskiej oraz lobby związanego z elektrownią w Bełchatowie poprzez kreatywne planowanie w wykonaniu GDDKiA (poprowadzenie S8 "zygzakiem" przez Łódź - Piotrków - Rawę zamiast zakończenia na Łodzi i wejścia w A2)

    > Ty wolisz czarny PR Łodzi w wykonaniu Nowaka?

    Na ten PR zapracował właśnie Grabarczyk, który zamiast robić swoje wmawiał całemu krajowi, że zajmuje się "załatwianiem miliardów dla Łodzi". No to jak cały kraj uwierzył, że projekty infrastrukturalne na terenie województwa były robione "po znajomości", a nie z powodów merytorycznych, no to teraz pojawia się odruch, żeby Łodzi zabrać co tylko można.
  • Gość: sympatyk IP: *.adsl.inetia.pl 17.12.11, 11:44
    Jak się czyta te pierdoły, jakie wypisujesz Ty i Twój poprzednik, to nasuwa się pytanie: czy Wy żyjecie w jakimś wirtualnym świecie? Chyba tak. Więc siedźcie tam, ale cicho, bo to co mówicie i piszecie świadczy o całkowitym oderwaniu od rzeczywistości. Gdyby nie Minister Grabarczyk, widziałbyś S 8 przez Łódź, S 14, dworzec Fabryczny, Kolej aglomeracyjną, remont Linii kolejowej do Łowicza, remont linii Łódź Widzew-Chojny-Łódź Kaliska i wiele innych inwestycji jak świnia niebo.
  • Gość: gosc IP: *.opera-mini.net 18.12.11, 11:47
    > Gdyby nie Minister Grabarczyk, widziałbyś S 8 przez Łódź,

    zgoda

    > S 14,

    To S14, które wg dokumentów ministerstwa ma być oddane do 2028 r.?

    > dworzec Fabryczny,

    Ten, którego budowa opóźniona jest o 1,5 roku, a umowa na dofinansowanie wciąż niepodpisana, a realizacja w terminie pozwalającym na rozliczenie dotacji poważnie zagrożona od samego początku?

    > Kolej aglomeracyjną,

    Bujda na resorach. Te fundusze i tak były zarezerwowane dla województwa, a projekt zresztą trochę na siłę, realizuje urząd marszałkowski a nie ministerstwo. Zresztą z kolei aglomeracyjnej został zakup 20 pociągów i kilka mniej ważnych stacji, a pociągi po Łodzi mają jeździć raz na 2 godziny

    > remont Linii kolejowej do Łowicza,

    ten remont po którym pociąg na każdym przejeździe zwalnia do 20 km/h? Zresztą to projekt urzędu marszałkowskiego, dofinansowanie z RPO WŁ.

    > remont linii Łódź Widzew-Chojny-Łódź Kaliska

    Ten remont, po którego przeprowadzeniu pociągi z Widzewa na kaliski jadą dłużej niż przed remontem? Ten remont, w ramach którego wyremontowano między Widzewem a Chojnami tor, który był już wyremontowany pozostawiając drugi wciąż niezdatnym do jazdy? Ten remont, który rozpoczął się dokładnie wtedy, kiedy zamknięto fabryczny i na remontowaną trasę należało skierować więcej pociągów? No to doprawdy - warto się tą inwestycją chwalić.

    > i wiele innych inwestycji

    A tak. A jak już zabraknie pomysłów, to zawsze można zabełkotać coś o "wielu innych inwestycjach"
  • Gość: MaB IP: *.ssp.dialog.net.pl 17.12.11, 13:38
    . Nawet nadal nie mamy dobrych połączeń kolejowych - żaden ex
    > press, IC nie jeździ do Łodzi.

    Jeździły, a i owszem, że jeździły, ale puste więc je likwidowano. To wspólna wina i łodzian i IC. Pierwsi wolą TLK, a drudzy układają rozkład tak, by nikt nie jeździł w EIC i tym samym potwierdzał teorię, że Łódź nie jeździ pociągami.
  • Gość: marek IP: *.dynamic.mm.pl 17.12.11, 15:30
    Chlopie jeździly z czasem dojazdu dłuższym niż standardowy, Czas zaczał sie wydłużac bo tory ulegaly dewastacji bo nie bylo inwestycji. Teraz żaden szlak z dobrymi torami nie przebiega przez Łodx przez wadliwy system komunikacyjny gdzie linie tranzytowe leca nad albo z boku Łodzi. Dlatego jest przebudowywany fabryczny aby te linie mogly wreszcie przechodzić przez centrum Łodzi. Wtedy będą pelne pociągi bo będa wiozły ludzi z różych miejs w Polsce. W ten sposob skonczy sie w Polsce era podziału pozaborowego.
  • Gość: MaB IP: *.ssp.dialog.net.pl 17.12.11, 19:33
    >Wtedy będą pel
    > ne pociągi bo będa wiozły ludzi z różych miejs w Polsce. W ten sposob skonczy s
    > ie w Polsce era podziału pozaborowego.

    Dobra, dobra, ale to wszystko piękne dla segmentu TLK, czyli dotowanego. Segment kwalifikowany to już inna bajka, ale to wtedy faktycznie zobaczymy co i jak z EIC w Łodzi jest. Czy sa chętni i pociągi sie będą zatrzymywać, czy też będą wycofywane z tej trasy.
  • Gość: gosc IP: *.opera-mini.net 18.12.11, 12:00
    > Dlatego jest przebudowywany fabryczny aby te linie mogly wreszcie przechodzić przez centrum Łodzi.

    Od przebudowy fabrycznego, a nawet budowy tunelu w Łodzi linie prowadzące do miasta się nie wyremontują. Fabryczny trzeba przebudować, bo obecny dworzec był po prostu kpiną z pasażerów. Tunel trzeba wybudować przede wszystkim dla pasażerów regionalnych. Ale pociągi dalekobieżne to potrzebują w pierwszej kolejności torów w dobrym stanie prowadzących do miasta. Tymczasem z Łodzi do Zduńskiej Woli jedzie się 60 km/h, do Kutna podobnie. Dojazd z Łodzi do CMK przez 2 miesiące był niemożliwy, bo się pociąg towarowy wykoleił i nikt się nie palił z naprawą.
  • Gość: gosc IP: *.opera-mini.net 18.12.11, 11:52
    > Jeździły, a i owszem, że jeździły, ale puste więc je likwidowano.

    Z tego powodu zlikwidowano tylko IC Neptun, który jechał tuż po pospiesznym oferującym niewiele gorszy standard za to zdecydowanie niższą cenę. I było to jakąś dekadę temu, jeśli nie więcej - w czasach, kiedy realia ekonomiczne były zdecydowanie inne.
    Pozostałe nieliczne ekspresy zlikwidowano ze względu na czas jazdy, a generalnie to po prostu pociągów kwalifikowanych do Łodzi nigdy nie puszczano, bo taka jest od lat doktryna PKP, że Łodzianie mają wszędzie podróżować z przesiadką na Centralnym.
  • Gość: marek IP: *.dynamic.mm.pl 17.12.11, 15:26
    Jakieś 3 miesiące temu łodzkie lotnisko zostało wpisane do sieci TN-T więc nie wiesz o czym piszesz. Grabarczyk wpisał lotnisko w chwili kiedy to bylo możliwe gdyż rewizja sieci TENT odnywa się bodajże co 5 albo 10 lat. Więc nie zmyślaj. Grasbarczyk zrobil bardzo dużo w przeciwieństwie do takich jak ty - niedouczonych, niedoinformowanych niereformowalnych.
  • Gość: gosc IP: *.opera-mini.net 18.12.11, 11:22
    Modernizację Łódź - Warszawa zaczęto przed Grabarczykiem. A2 z Konina pod Łódź wybudowano przed Grabarczykiem, A1 na Pomorzu zaczęto przed Grabarczykiem. To, że na kadencje Grabarczyka przypadło kontynuowanie tych inwestycji nie ma nic wspólnego z jego domniemanym dbaniem o Łódź.
  • Gość: Er IP: *.centertel.pl 17.12.11, 10:56
    InformUje ze od dnia dzisiejszego przestaje kupować gazetę wyborcza,takiego lizostwa w wykonaniu gazety to ja jeszcze nie widziałem . Jak czytam to przypomina mi to trybune ludu z lat 70.
  • Gość: droga IP: *.toya.net.pl 17.12.11, 11:28
    Spadaj więc!
  • Gość: Łodzianin IP: *.toya.net.pl 17.12.11, 12:24
    Wysiłek pana byłego ministra Cezarego Grabarczyka w przywracaniu należnego miejsca Łodzi na mapie kraju i rozpoczęciu kluczowych inwestycji które pozwolą tchnąć nowe życie w regionie,ale oczekujemy że i na obecnej funkcji marszałka sejmu Najjaśniejszej Rzeczypospolitej będzie dalej wspierał wszystkie inwestycje dla Łodzi jako prawdziwy patriota,bo takowych jest jak na lekarstwo.
  • std20045 17.12.11, 13:13
    no cóż to potwierdza tylko to że polska (p) składa się z dwóch części : Polaków /tych którzy niejednokrotnie ciężką pracą [...] za marne pieniądze utrzymują ta drugą część czyli polske (p) polityczną która poza sobą nie widzi nic !!! :( ale to właśnie polska (p) jest !! polityka nie powinna niszczyć Gospodarki i pieniędzy jakie otrzymuje od obywateli w postaci podatków!!
  • Gość: lodzianin w sercu IP: *.croy.cable.virginmedia.com 17.12.11, 13:57
    Grabarczyk jest jedna z osob, ktorych mozna na palcach jednej reki zliczyc, ktorzy zrobili cokolwiek dla Lodzi na polskiej arenie przez ostatnie kilkadziesiat lat (okres komuny wliczajac). Jego przegrana w ostatnich wyborach obrazuje po prostu kretynizm lodzian, ktorzy uwielbiaja podcinac galaz , na ktorej siedza, wzglednie kopac sobie doly pod nogami, strzelac sobie w torbe, a w okresie swiatecznym zazynac kure, ktora znosi zlote jaja.

    Tak czy inaczej, z retoryki Grabarczyka (bardzo 'politycznej' i wyrachowanej, z ustatkowanymi odpowiedizami na trudne pytania), uwazam ze wroci na wazne stanowisko, i mam nadzieje, ze nie bedzie wtedy zrazony do dalszej walki o Lodz. W kazdym razie juz teraz zasluguje na pomnik - proponowalbym w Nowym Centrum Lodzi gdy w koncu (i jesli w ogole!) powstanie.

    Poki co propozycje sa dwie - i obie mozna wykonac rowniczesnie (wiec do roboty :) ! ):

    (1) Odwolac Nowaka - niech lodzcy, poznanscy, wroclawscy poslowie niezaleznie od partii zlosza petycje o odwolanie tego szkodnika z funkcji ministra. Reszta zajmie sie PiS :)
    Jesli miejscowi poslowie nie chca zajac sie sprawa miast, ktore ich wybraly, to znaczy tylko tyle, ze nie sa godni wyboru i powinni sami byc natychmiast odwolani - partia to sprawa drugorzedna, najwazniejsza jest obrona interesu wyborcow.

    (2) Zlozyc protest do sadu w Strassburgu przeciwko zmianie planow przez ministra wzgledem KDP. Nie jestem pewien, kto sie tym zajmuje, ale zakladam, ze to powinien byc projekt dla europoslow z Lodzi, Wroclawia i Poznania - ponownie niezaleznie od partyjnej przynaleznosci. Sad w Strassburgu, a za nim UE, przywola Nowaka do porzadku i odkreci ten nonsens wokol uwalenia KDP.

    Najwazniejsze, zeby poslowie, europoslowie i prezydenci miast pamietali, ze ich przyszlosc zalezy od obrony naszych interesow - bo to dla nas pracuja - nie dla partii. Wtedy z pewnoscia znajda wyjscie z tej sytuacji, bo przeciez nie moze byc tak, ze nagle przychodzi jakis nowy gosc i wszystko wg wlasnego uznania przewraca do gory nogami.
  • Gość: gosc IP: *.opera-mini.net 18.12.11, 12:00
    > a w okresie swiatecznym zazynac kure, ktora znosi zlote jaja.

    Jaja i to bynajmniej nie złote, to co najwyżej Grabarczyk sobie robił.

    > (2) Zlozyc protest do sadu w Strassburgu przeciwko zmianie planow przez ministr
    > a wzgledem KDP.

    Ta, najlepiej do trybunału w Hadze
  • Gość: driver 2758 IP: *.dynamic.chello.pl 17.12.11, 14:30
    Do tej pory myślałem, że największą wpadką pana Cezarego Grabarczyka było wyrzucenie ludzi, którzy się znali na transporcie (vide Zbigniew Rapciak) i zastąpienie ich pokornymi, ale zupełnie niezorientowanymi (Radosław Stępień, Lech Witecki, Magdalena Jaworska). To właśnie tych ludzi obarczałem winą, że działania CG jako ministra były źle oceniane. Krytycy czepili się tego, że nie spełniono obietnic, których tacy "znawcy" jak Radosław Stępień rzecz jasna nie mogli zweryfikować, bo byli absolutnie niekompetentni (zresztą niekompetencją pan RS grzeszy nadal, słuchałem jego wystąpienia w Katowicach bodaj w maju i wstydziłem się, że ktoś taki reprezentuje rząd, który wspieram). Natomiast krytycy w ogóle nie zauważyli pracy jaką pod kierunkiem CG wykonano w celu uporządkowania prawa, by można było w Polsce zbudować jakiekolwiek drogi.
    Niestety dziś ręce mi opadły. Traktowałem opowieści pana Grabarczyka o szybkiej kolei i centralnym lotnisku jako kiełbasę przedwyborczą. A widzę, że on nadal trzyma się kurczowo tych poronionych pomysłów. Zdania: "W 2008 r. rząd przyjął program uruchomienia Kolei Dużych Prędkości. Prace budowlane miały rozpocząć się w 2014 r. Komisja Europejska wpisała projekt "Y" do rozporządzenia o rewizji sieci TEN-T, czyli transeuropejskiej sieci transportowej. A to pozwalało sądzić, że UE będzie współfinansowała projekt" świadczą o tym, że pan CG "zapomniał" iż rozpoczęcie realizacji takiego projektu wymaga sporządzenia Studium wykonalności". A to chyba nie wypadło najlepiej.
    Dziwić musi także zdanie: "Linia kolejowa między Warszawą, Łodzią, Poznaniem i Wrocławiem byłaby na tyle atrakcyjna, że można ją zrealizować w partnerstwie publiczno-prywatnym". Od 30 lat zajmuję się ekonomiką transportu, zrobiłem wiele analiz ekonomicznych dla inwestycji transportowych zatwierdzonych m.in. przez EBI, MRR, GDDKiA, sądzę więc że trochę się na tym znam. I nie wierzę, by KDP miały w Polsce uzasadnienie ekonomiczne, zwłaszcza w systemie PPP (chyba żeby państwo dopłacało stronie prywatnej setki milionów, jeśli nie miliardy złotych rocznie, czyli coś na wzór umowy na A1 z GTC). Poza tym budowa linii szybkich kolei będzie niemożliwa z powodu oporu społecznego - oddziaływania KDP (zwłaszcza hałas) są wielokrotnie bardziej dokuczliwe niż autostrady. Skoro z powodu oporu społeczeństwa nie daje się budować dróg i kolei (vide połączenie Katowic z lotniskiem Pyrzowice), to jak można by uzyskać zgodę na przeprowadzenie setek kilometrów linii KDP ? Chętnie poznam odpowiedź.
    W podobny sposób można udowodnić, że pomysł budowy centralnego lotniska jest co najmniej kontrowersyjny, by nie powiedzieć bzdurny.
    Cóż, żyjemy w czasach, gdy - zapewne dobry - prawnik stara się przekonać o swojej dogłębnej wiedzy w zakresie ekonomiki transportu. Tylko że w ten sposób traci resztki autorytetu. Przynajmniej u mnie stracił go pan Grabarczyk dziś ostatecznie.
  • Gość: marek IP: *.dynamic.mm.pl 17.12.11, 15:35
    Od 30 lat robicie takie analizy ekonomiczne, ze wyszło że nic nie opalca się robić bo dopiero jak spacyfikował takich jak wy Grabarczyk to zaczęl sie cos z budowa infrastruktury dziać. Wasze analizy ekonomiczne zapominaja o jednym aspekcie a mianowicie przyspieszeniu rozwoju regionow -to zwrot który nie jest wliczany w suchych danych opartych na liczeniu NPV. Analiz o nieopalcalnosci widzialem już wiele a potem okazywalo się, ze te z ujemnym NPV były najbardziej trafionymi. Bo w panstwie poza NPV liczy się trochę wiecej aspektów niz nędzne such wskaxniki.
  • Gość: mieszkaniec IP: *.toya.net.pl 17.12.11, 15:40
    człowieku ! kim ty jesteś że wszystko kontestujesz, w mojej ocenie jesteś zwykłym demagogiem i dyletantem a nie według swojego mniemania "fachowcem",właśnie dzięki takim "fachowcom " nigdy nic nie daje się zrobić bo zawsze szukają dziury w całym,nie chce mi się dalej tych wypocin komentować bo mnie mgli.a tak szczerze to płyń falami rynsztoka i nie bredź więcej o tak ważnych sprawach dla Łodzi.
  • Gość: driver 2758 IP: *.dynamic.chello.pl 17.12.11, 18:21
    @ marek i @ mieszkaniec
    Dziękuję za wnikliwą ocenę mojej osoby i mojej pracy. Może panowie zamiast przechwalać się swoimi przekonaniami o niekompetencji takich jak ja, wytłumaczycie mi dlaczego społeczeństwo całego kraju ma wydawać dziesiątki miliardów złotych na inwestycje nietrafione. Właśnie po to robi się takie analizy. Ale nie, wy, z mocy swojej „kompetencji” ekonomicznej wiecie lepiej. I właśnie dzięki takim „fachowcom” topi się majątek – vide aquaparki w co drugiej gminie.
    Dlatego, aby zapobiec bezsensownemu wydawaniu wspólnych pieniędzy robi się analizy ekonomiczne, w których - wszechwiedzący Marku – uwzględnia się różne czynniki. I właśnie o to mi chodziło – że najpierw trzeba to policzyć, a dopiero potem można podejmować decyzje. Ale pan Grabarczyk już wie, bo jest geniuszem, który nie potrzebuje żadnych analiz.
    Ale nic to – pozwólcie na przeprowadzenie linii KDP koło własnego domu. Jeśli to zrobicie, to daruję wam braki w wiedzy ekonomicznej i osobiste wycieczki, które tu pokazaliście.
    Pozdrawiam
  • Gość: gosc IP: *.opera-mini.net 18.12.11, 12:21
    wytłumaczycie
    > mi dlaczego społeczeństwo całego kraju ma wydawać dziesiątki miliardów złotych
    > na inwestycje nietrafione.

    Skoro chcesz uchodzić za eksperta, to chyba nie jest najlepszą strategią stosowanie tego typu tanich chwytów retorycznych.
    A więc po pierwsze "dziesiątki miliardów" to konkretnie 25 mld.
    Po drugie społeczeństwo jakoś bez zmrużenia okiem wydało dziesiątki miliardów (ponad 70) na program budowy autostrad, a co dopiero mówić o takich przekrętach jak emerytury i przywileje górnicze, za które teraz dodatkowo płacimy niekorzystną strukturą produkcji energii elektrycznej.
    Po trzecie społeczeństwo ma wydawać miliardy na inwestycje, bo dzięki tym miliardom będzie mogło podróżować i tym samym - rozwijać się.

    > Dlatego, aby zapobiec bezsensownemu wydawaniu wspólnych pieniędzy robi się anal
    > izy ekonomiczne,

    Ano robi się. Ale te analizy też muszą mieć podstawy w jakiejś ramowej decyzji planistycznej.

    > Ale nic to – pozwólcie na przeprowadzenie linii KDP koło własnego domu. J
    > eśli to zrobicie,

    Nie ma sprawy. Nie jestem śląskim pieniaczem, żeby na złość sobie blokować budowę infrastruktury, która ułatwiłaby mi podróżowanie, ani kimś, kto w życiu nosa nie wytknął poza Ślunsk i nie wie w jak gęstej zabudowie prowadzi się linie kolejowe i jakie ich oddziaływanie na otoczenie.
  • Gość: sss IP: *.adsl.inetia.pl 17.12.11, 18:46
    @driver 2758
    Powiem Ci tylko tyle: sp...
    I jeszcze cytat "Nie chce mi się z Tobą gadać"
  • Gość: driver 2758 IP: *.dynamic.chello.pl 17.12.11, 19:07
    Jeśli Cie męczy czytanie, bo składasz literki, to czytaj elementarz, a nie mieszaj się do rozmów ludzi dorosłych.
  • Gość: sss IP: *.adsl.inetia.pl 17.12.11, 19:30
    spadaj gnoju
  • Gość: driver 2758 IP: *.dynamic.chello.pl 17.12.11, 19:37
    Niestety, spadać to możesz ty.
    Żegnam
  • Gość: sss IP: *.adsl.inetia.pl 17.12.11, 21:58
    do budy, burku
  • Gość: driver 2758 IP: *.dynamic.chello.pl 18.12.11, 09:30
    Sympatycznym łodzianom gratuluję mieszkańca sss
  • Gość: gosc IP: *.opera-mini.net 18.12.11, 12:10
    "Linia kolejowa między Warszawą, Łodzią, Poznaniem i
    > Wrocławiem byłaby na tyle atrakcyjna, że można ją zrealizować w partnerstwie pu
    > bliczno-prywatnym". Od 30 lat zajmuję się ekonomiką transportu, zrobiłem wiele
    > analiz ekonomicznych dla inwestycji transportowych zatwierdzonych m.in. przez E
    > BI, MRR, GDDKiA, sądzę więc że trochę się na tym znam. I nie wierzę, by KDP mia
    > ły w Polsce uzasadnienie ekonomiczne, zwłaszcza w systemie PPP

    Prawda. Bajeczki o PPP były podyktowane chęcią uwicia sobie ciepłych gniazdek przez kilku dyrektorów z PKP. Stąd wizja, żeby KDP było kompletnie oddzielnym systemem, wybudowanym od razu w całości a nie etapowanym, co dodatkowo pogarszało sprawność ekonomiczną całego przedsięwzięcia i logikę niektórych rozwiązań (jak np. w połowie pusty tunel pod Łodzią zarezerwowany tylko dla KDP).

    Poza tym budowa linii szybkich kolei
    > będzie niemożliwa z powodu oporu społecznego - oddziaływania KDP (zwłaszcza ha
    > łas) są wielokrotnie bardziej dokuczliwe niż autostrady.

    A to już kompletne bzdury.
  • terleo 17.12.11, 15:15
    Jak psu zupa - z Fabrycznego trupa?
    V. Dynger von Leiche.
  • Gość: gosc IP: *.opera-mini.net 18.12.11, 12:24
    No ale podnieta, napiszesz zdanie, niekoniecznie do rymu i z sensem i jak klikniesz "wyślij", to inni też je zobaczą. Łaał.
  • Gość: marek IP: *.dynamic.mm.pl 17.12.11, 15:20
    PAnu Grabarczykowi należy się nagroda łodzianina stulecia. Ten człowiek zrobił dla miasta więcej niż cala rzesza dotychczasowych nędznych polityczyn. Wielki szacunek Panie marszalku mamy nadzieję, ze jeszce Pan w wielkim stylu wroci np. na stanowisko premiera. dzziękujemy za to co Pan zrobil dla miasta i lliczymy że może Pan jeszce więcej.
  • Gość: gosc IP: *.opera-mini.net 18.12.11, 12:27
    > PAnu Grabarczykowi należy się nagroda łodzianina stulecia.

    Szanowne klakierstwo przekracza już wszelkie granice śmieszności. Proponuję Piotrkowską zmienić na aleję Grabarczyka, a najlepiej w ogóle nazwę miasta na Grabarczykogród. A w herbie pudełko z żelem zamiast łódki.
  • Gość: marek IP: *.dynamic.mm.pl 17.12.11, 15:22
    Jakoś po dotychczasowych pąłtnych autostradach jeździ cala rzesza samochodów na łodzkich rejestracjach. Obecna sytuacja demograficzna i ekonomiczna łodzian jest zróznicowana i jest mnóstwo ludzi których stać na przejazd platnymi autostradami.
  • Gość: gość IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 17.12.11, 15:45
    Po co Łodzi 2 opustoszałe duże dworce? Kolej tnie połączenia jak może.
    Fabryczny w centrum miasta był potrzebny 30 lat temu, przejmował ruch pociągów na południe i wschód. W tej chwili wystarczy jeden sprawnie funkcjonujący Kaliski, Widzew, Chojny i przelotowy Żabieniec. Pakować miliardy w dworzec który będzie noclegownią bezdomnych? Bez sensu, lepiej wyremontować centrum miasta.
  • Gość: gość IP: *.xdsl.centertel.pl 17.12.11, 15:48
    No właśnie po to się buduje jeden porządny zamiast dwóch byle jakich, by wreszcie w Łodzi byli pasażerowie. Jakoś w centrach handlowych ich nie brakuje, a na dworcu w Poznaniu wcale nie byznesmeni królują. Po co komu rozum, skoro prostych rzeczy nie potrafi ogarnąć tylko paple co usłyszy w tv
  • Gość: bez kom. IP: *.toya.net.pl 17.12.11, 15:58
    co to za głupoty,żałość i żenada,
  • Gość: sss IP: *.adsl.inetia.pl 17.12.11, 18:48
    Zdrowy rozum to Ty może kiedyś miałeś...
  • Gość: gosc IP: *.opera-mini.net 18.12.11, 12:30
    Fabryczny nie spełniał standardów stacyjki w mieście powiatowym. Ten "dworzec" to była kpina z pasażerów. A obecny kaliski na pewno nie jest "dużym dworcem". I w dodatku jest w polu poza miastem.

    > Bez sensu, lepiej wyremontować centrum miasta

    Na pewno będzie to łatwiejsze, gdy odetniemy to centrum od komunikacji likwidując dworzec.
  • Gość: gość IP: *.xdsl.centertel.pl 17.12.11, 15:47
    Choć i tak moim zdaniem zbyt delikatnie. Z tych 15 mld większość poszło na autostrady A1 i A2, które nie są budowane dla Łodzi. trudno by specjalnie je odsuwać od Łodzi, choć wiadomi eksperci powody by znaleźli.

    Mam też nadzieję, że marszałek wie co mówi i fabryczna rzeczywiście powstanie, bo słuchając Nowaka wciaż mam wątpliwości
  • Gość: Łodzianin IP: *.retsat1.com.pl 17.12.11, 15:47
    Nowak?Arłukowicz?To niekompetentni ministrowie z nadania partyjnego.Jak za komuny.Nie ważne czy mają pojęcie o tym co robią,nie ważne czy nie popsują tego co zrobili poprzednicy.Najwożnijsze je to że Pon Prymier mo zoplecze pulityczne.A skutki takiego działania to już widzieliśmy w PRLu.
  • Gość: gosc IP: *.opera-mini.net 18.12.11, 12:36
    A Grabarczyk, to niby kim był, jeśli nie niekompetentnym ministrem z nadania partyjnego? Grabarczyk dostał stołek z dokładnie tego samego powodu, z którego dostał go Nowak - bo bardzo prosił i mówił, że weźmie każde stanowisko. Dla takich hardych przygotowane jest właśnie Ministerstwo Infrastruktury, bo wiadomo, że na jego szefie skupią się gromy od narodu niezadowolonego z dziur w jezdniach i wiecznie za małej ilości autostrad. Grabarczyk zdołał jeszcze osiągnąć tyle, że rozłożył na łopatki kolej. Zobaczymy, co zrobi Nowak - start ma bardzo "obiecujący".
  • Gość: . IP: *.dynamic.chello.pl 17.12.11, 16:08
    Może to co napisze wydać się śmieszne dla wielu ale jestem pewien, że wielce się zdziwią za 2-3 lata.
    Łódź mimo niechęci wielu powoli zaczyna się podnosić z kolan i będzie to następowało. Za 3 lata otwarty zostanie dworzec, w 2012 sieć dróg wokół miasta, na wiosne rusza remont Piotrkowskiej, 3 lata to kolejne remonty starego (bardziej niż Warszawskie, Krakowskie, Gdańskie i Poznańskie) zabytkowego miasta z piekniejszymi budynkami. Rozwój sieci dróg i kolei przycięga inwestorów i będzie ich coraz więcej. Co do Camerimage, o którym wszyscy tak płaczą to jeszcz wróci bo od 2 lat następuje powolny upadek tej imprezy.
    Ludzie z Łodzi będą migrować ale do Łodzi także bo to normalne we współczesnym świecie.
  • el_matador9 17.12.11, 19:57
    Furgalski to zdecydowany sabotażysta izraelski i amerykański, pewnie z CIA,chore dziecko Hazbary i Mosadu, założył ten swój zespół doradców by torpedować wszystkie rozsądne projekty infrastrukturalne w Polsce.

    oburzające jest w tym wszystkim, iż tyle dodatkowej niepotrzebnej energii trzeba włożyć w pisanie niezliczonych postów na tym forum by odwrócić przynoszące setki miliardów złotych strat decyzje sterowane podszeptami tego złośliwego izraelskiego młokosa.

    to tak jak udowadnianie choremu umysłowo złośliwemu Krakusowi z mniejszości etnicznej iż drzwi otwiera się za pomocą klamki a nie ostrym męskim kopniakiem....
  • Gość: kora IP: *.toya.net.pl 18.12.11, 10:10
    Ileż to peanów na temat Grabarczyka - że niby tak wiele zrobił dla Łodzi. Co za propagandowe bzdury godne aparatczykow z PO. Autostrady obok Łodzi to po prostu efekt położenia geograficznego, a ich przebieg zaprojektowany został już za Gierka. Co tu do rzeczy ma Grabarczyk. Pojedźcie do Wrocławia i zobaczcie autostradową obwodnicę miasta. Jedyna w Polsce w stylu europejskim . Łódź może tylko o takiej pomarzyć, biedna Łódź przez którą przejeżdżają dziennie tysiące tirów niszcząc ulice, bo wciąż nie ma A-1 i tranzytu. Gdzie był Grabarczyk ??? A-1 może będzie, ale za 3-4 lat, gdy o Grabarczyku nikt już nie będzie pamiętał. Kolej podziemna to mrzonki - Polska po 4 latach rządów PO jest za biedna na takie fanaberie skoro zwykła kolej jest w fatalnym stanie. Dworzec będzie wyrzuceniem pieniędzy w błoto, pieniędzy, za które można by odnowić centrum miasta. Czy wysiadanie pod ziemią po powrocie z roboty w Warszawie ma nas uszczęśliwić ?
  • Gość: gosc IP: *.opera-mini.net 18.12.11, 11:18
    Ojezujezu. Jaka piękna wazelinka. "Grabarczyk wpompował miliardy w drogi w Łódzkiem" a co niby miał zrobić? Zakończyć autostrady na granicy województwa, czy poprowadzić A2 z Konina do Warszawy przez Bydgoszcz???
    Grabarczykowi zawdzięczamy:
    1. Niepodpisaną po dziś dzień umowę na dofinansowanie dworca fabrycznego i opóźnienie o 1,5 roku budowy dworca.
    2. Rezygnację z modernizacji linii kolejowej Łódź - Kalisz oraz Magistrali Węglowej. W zamian za to były próby przesunięcia funduszy z kolei na S3 pod Świebodzinem i S17 w Lubelskiem
    3. Wmówienie całego krajowi, że Grabarczyk załatwił miliardy z kasy ministerstwa dla Łodzi. Dało to nam doskonałą pozycję negocjacyjną, w której każda próba upomnienia się o należne Łodzi inwestycje kończy się stwierdzeniem, że "nachapaliście się za poprzedniego ministra.
    4. Cudowne skierowanie łódzkiego tunelu średnicowego do stacji na tyłach Manufaktury zamiast do śródmieścia i brak reakcji na sprzeciw w tej kwestii ze strony mieszkańców.
    5. Rozdęcie projektu KDP do rozmiarów uniemożliwiających realizację projektu i wydłużenie trasy o kilkadziesiąt kilometrów po to, by obsłużyć metropolie Sieradz i Nowe Skalmierzyce. Linia KDP wygląda na mapie jakby była prowadzona w Andach, albo co najmniej na Jawie a nie na Niżu Polskim

    Ze spraw pozałódzkich - wyrzucenie do kosza Rail Baltiki poprzedzone makabrycznym wydłużeniem jej przebiegu, zakup pendolina bez pendolina - czyli ładnie wyglądającej atrapy i niewpisanie do TEN-T jakiegokolwiek lotniska w Polsce Wschodniej poza Rzeszowem. Bo jeszcze byśmy zarobili na wożeniu Ukrańców i Białorusinów

    Mówiąc krótko - Grabarczyk nie miał dla Łodzi wiele do zaoferowania, poza lansowaniem się na zbawcę regionu, a zachowywał się w myśl zasady "po mnie choćby potop" . Jak czytam o jego domniemanych "zasługach", to przypomina mi się ten wiersz:
    Któż to tak śnieżkiem prószy z niebiosów?
    Dyć oczywiście pan wojewoda;
    módl się, dziecino, z całą krainą -
    niech Bóg mu siły doda;
    śnieżku naprószył, śnieżek poruszył
    dobry pan wojewoda.

    A któż na szybach maluje kwiaty,
    czy mróz, czy mróz, dziecino?
    Nie, to rączuchną dla siebie, żabuchno,
    starosta ze starościną;
    srebrzyste prążki, listki, gałązki
    dla ciebie, dziwna dziecino.

    A któż te śliczne zawiesił sople
    za oknem u okapu?
    Czy może także mróz niedobry
    swą fantastyczną łapą?
    Nie, moje złoto, to referenci,
    podkierownicy, nadasystenci
    nocą nie spali, hurra! wołali,
    sople poprzyklejali.

    Hej, tam w Warszawie jest pan minister
    siwy i taki miły,
    przez okno rzuca spojrzenia bystre,
    bo chce, by dla ciebie były
    zimą sopelki, śniegi i lody:
    wszystkie zimowe wygody.

    Jeżeli tedy sanki usłyszycz
    i dzwonki ich tajemnicze,
    wiedz: to minister w skupionej ciszy
    nacisnął taki guziczek,
    że gwiazdki dzwonią i gwiazdki lśnią
    nad miastem i nad wsią.
    K. I. Gałczyński

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.